quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef ondeugend het volgende:
Nogmaals.. vergeet die besmettingen! dat is gewoon niet meer relevant.
Relatief zit Amsterdam (18,7/100k) op hetzelfde cijfer als Rotterdam (18,6) hoor:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam +15 maar. Amsterdam 160+ inmiddels wtf doen ze daar
gister 30 overleden, vandaag ook 30. Lastig he lezen.quote:
Omdat een significant percentage van de zieken medische behandeling nodig heeft. Dat betreft niet alleen bejaarden, maar ook mensen rond de 30, 40, 50 jaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef nelsonwarm het volgende:
Waarom met zulke zware maatregelen de economie beschadigen als de mensen die aan Corona sterven vooral bejaarden en zieken zijn? Ik begrijp het eerlijk gezegd echt niet.
Ja dat blijktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook dit was hier al voorspeld, Halsema wil niet handhaven.
Denk donderdag/vrijdag een verlenging van de maatregelen, langer wachten met info zou zinloos zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Sowieso moeten ze toch volgende week een update geven daarover. Anders denken heel veel horeca, scholen en andere bedrijven weer open te mogen en zetten ze alles weer klaar terwijl misschien een paar dagen daarna toch gewoon alles dicht moet blijven.
Maar laten we dan eerst kijken hoe de lockdown zijn werk doet en daar uiteindelijk mee spelen. Ik verwacht wel dat we in een dynamische situatie komen waarin regels wat vrijer worden en uiteindelijk ook weer tijdelijk wat strakker zullen zijn. Gewoon om de situatie in ziekenhuizen onder controle te krijgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon weer de boel open gooien, economie moet weer gaan draaien.
Sorry hoor Nattekat, maar je spreekt je zelf tegen in nog geen paar uur.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ook wel makkelijk denken zo, de randstad gaat heel snel volgen met die paniek, dan wil je niet dat je ziekenhuizen vol liggen met Brabanters.
Maar aantal is een verschil, 120 om 160+quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Relatief zit Amsterdam (18,7/100k) op hetzelfde cijfer als Rotterdam (18,6) hoor:
Amsterdam, je bent de verdiende Corona-hoofdstad van Nederland geworden. Veel succes en plezier er mee.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
We hebben een nieuwe coronahoofdstad!
Halsema is hier blij mee. Lekker blijven voetballen met z'n allen. En buiten afspreken. De overheid is je vriend.
Het is wel relevant voor de verspreiding over Nederland omdat ze alleen zwaardere gevallen testen. Inmiddels is Brabant nog 1/3 van het totaal positieve testen en dat betekent dat het de komende dagen om meerdere plaatsen in NL hard toe gaat nemen met IC opnames.quote:
domme linkse vrouw....ik zeg het nog heel netjesquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Halsema eergisteren:
'Dat jongeren buiten zijn, is op zichzelf geen slecht nieuws', vond de burgemeester. 'Dat ze sporten is goed, dus dat er gevoetbald wordt is niet slecht. Maar spring niet bovenop elkaar. Ik ben niet van plan te zeggen dat er niet gevoetbald mag worden.
HalsemaGod
Niet goed instrueert? Hier kregen mijn vrienden in afzonderlijke gevallen het verzoek om paar weken thuis te blijven, in quarantaine. Zonder test oid.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Tja, als je mensen nu al niet goed instrueert dan vraag ik me af hoe je iedereen die al dan niet wil in quarantaine gaat krijgen.
Een paar uur geleden zei ik nog dat de Randstad ging volgenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry hoor Nattekat, maar je spreekt je zelf tegen in nog geen paar uur.
Eerder vandaag riep je nog dat het buiten Brabant wel zou meevallen en dat er nog genoeg capaciteit was in Nederland en nu zeg je ja "Randstad gaat het toch niet overnemen, die gaan zelf in paniek".
Hoezo paniek? Denk je dat de artsen onnodig in paniek zijn of dat mensen gewoon /panic intypen en dan op de IC komen te liggen?
Zou niet weten waarom vooralsnogquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar laten we dan eerst kijken hoe de lockdown zijn werk doet
Van 76 naar 136 doden in 2 dagen mensen, kunnen jullie nog tellen eigenlijk?quote:
Gelukkig geen samenscholing bij IAmsterdam sign!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Halsema eergisteren:
'Dat jongeren buiten zijn, is op zichzelf geen slecht nieuws', vond de burgemeester. 'Dat ze sporten is goed, dus dat er gevoetbald wordt is niet slecht. Maar spring niet bovenop elkaar. Ik ben niet van plan te zeggen dat er niet gevoetbald mag worden.
HalsemaGod
Halverwege deze week al. Straks weer eens informeren hoe het met m’n zus en zwager vergaat, zij wonen daar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste zijn er. Nu zal het hard lopen.
En dan krijg je situaties waarin het medische personeel moet kiezen wie er leeft en wie sterft. Of dat ze zelf uitvallen waardoor er nog meer druk op de capaciteit komt. Mensen die in de gang worden behandeld. Dat wil je koste wat kost voorkomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat een significant percentage van de zieken medische behandeling nodig heeft. Dat betreft niet alleen bejaarden, maar ook mensen rond de 30, 40, 50 jaar.
Omdat het zo besmettelijk is, kunnen de ziekenhuizen de toestroom niet aan als we het gewoon z'n gang laten gaan. Wat eerder in China en Italië is gebeurd, is dat de ziekenhuizen zo vol met covid-patiënten lagen, dat er geen capaciteit was voor andere gevallen. En dat raakt dan dus niet alleen bejaarden, maar iedereen.
Dat is de reden dat we het aantal besmettingen moeten zien te beperken. En de enige manier is door iedereen binnen te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |