Was ja, was.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom iedere 3 dagen verdubbeling? Het was toch 5?
Hier in dit topic eigenlijk al sinds het begin niet. Want vinger => hand.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Sinds wanneer is humor en af en toe goede troll niet meer toegestaan?
het is niet het volkskrant forum
Tsja, we gaan het zien. Ik weet natuurlijk ook niet wat ze van plan zijn.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'we bekijken van dag tot dag of deze maatregelen nog voldoen' zeg je niet alleen als je iets van plan bent hoor.
Zo ontzettend treurig. Dit kon echt niet.quote:
Er is geen samenscholingsverbod in Tilburg. Relatief nog steeds veel meer besmettingen dan in Halsema-stad. Dus waarom is Halsema een domme kut en de rest niet?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die van Tilburg doet het uitstekend vind ik. Heel helder tijdens persconferenties. Of vind je dat de burgemeesters die jij noemt net zo naïef zijn?
Dan graag bronnen erbij.
Hier bij mij zit de jaloezienfabriek dichtbij. Gewoon groepjes zie je. Goed manquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hopelijk zo snel mogelijk. Mensen zijn echt te dom om te poepen.
Je moet ook echt kappen met dat gehamster van smileys... er zijn er voldoende, echt, zolang mensen zoals jij maar normaal hun dagelijkse hoeveelheid smileys gebruikenquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kreeg gisteren een bericht van yvonne, dat ik teveel smileys gebruikte?
Met 20% groei, is het om de 4 dagen een verdubbeling. We zijn nu 7 dagen verder. 7 is bijna 8.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom iedere 3 dagen verdubbeling? Het was toch 5?
Commentaar kan in feedback. Nu wel even klaar.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:22 schreef RipCity het volgende:
[..]
Sinds wanneer is humor en af en toe goede troll niet meer toegestaan?
het is niet het volkskrant forum
Waar zie je de absolute aantallen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:06 schreef Maver24 het volgende:
Rotterdam +15 maar. Amsterdam 160+ inmiddels wtf doen ze daar
Omdat zij aanmoedigde om naar de kroeg te gaan. En het prima vindt dat kinderen met elkaar gaan voetballen. Dat kan toch niet, als we anderhalve meter afstand moeten houden. Hoe kan je dat nou zeggen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen samenscholingsverbod in Tilburg. Relatief nog steeds veel meer besmettingen dan in Halsema-stad. Dus waarom is Halsema een domme kut en de rest niet?
Ik denk dat het de combi van links en vrouw zijn is. En oh ja, die domme kutbeslissingen zullen ook meetellen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen samenscholingsverbod in Tilburg. Relatief nog steeds veel meer besmettingen dan in Halsema-stad. Dus waarom is Halsema een domme kut en de rest niet?
Brabantquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:24 schreef -river- het volgende:
Opnieuw forse toename aantal coronabesmettingen: teller in Brabant staat nu op 1180.
EINDHOVEN - Het aantal geregistreerde coronabesmettingen in Brabant is zaterdag met 168 gestegen ten opzichte van een dag eerder. Dat blijkt uit de dagelijkse update van het RIVM. Brabant telt nu toe in totaal 1180 patiënten bij wie het coronavirus is vastgesteld.
Het totale aantal besmetting in Nederland is zaterdag opgelopen tot 3631. In de afgelopen 24 uur zijn er landelijk 637 nieuwe positieve testen bijgekomen. 30 patiënten zijn sinds vrijdag overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 136 mensen overleden aan de ziekte in ons land. De meeste overleden mensen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud. De jongst is 63 jaar.
Wat zeggen de cijfers?
Het daadwerkelijke aantal besmettingen ligt hoger dan de gepubliceerde cijfer omdat niet meer iedereen met een mogelijke besmetting getest wordt. Er zijn ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebben. Alleen mensen die koorts hebben, wordt geadviseerd om de huisarts te bellen.
Het testbeleid is vorige week aangepast, om schaarste van testmateriaal te voorkomen. De cijfers helpen het RIVM wel inzicht te krijgen in het aantal geteste patiënten: wie ligt op de ic, wie zit thuis en de verhouding daartussen. Ook is het uitvoeren van de tests vooral relevant om te weten wáár in Nederland het virus opduikt, zodat daar maatregelen genomen kunnen worden.
https://www.omroepbrabant(...)ant-staat-nu-op-1180
schijnt dat ze er wel mee bezig zijn, maar wanneer er iets naar buiten komt bij het RIVM... geen idee. Zou wel allang moeten vind ik. Nu is het continu dat er zoveel zijn besmet en zoveel zijn er dood. Is dat belangrijker dan melden / te meten (vanaf dag 1) dan hoeveel er genezen zijn? Of doen ze dat niet omdat je anders de maatregelen niet serieus neemt? Want de meerderheid geneest wel?quote:
Vorige week verdubbelde het aantal eens in de 5 dagen. De criteria om getest te worden liggen inmiddels ook anders begreep ik. Morgen kan het weer anders zijn. Natuurlijk kan je zo ongeveer inschatten wat het aantal besmettingen zijn dat snap ik. Maar het zijn geen absolute aantallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je de lijn van de schatting van de ggd doortrekt.. vorig weekend waren er 6.000. Iedere 3 dagen een verdubbeling, dan kom je nu tussen de 24.000 en 27.000 uit.
Een andere manier
90% van de mensen merkt er ook geen moer van als ze besmet zijn. Dan blijft 10% over.
In NL wordt je alleen getest nu als je klachten hebt. Dus laten we zeggen dat van die mensen 90% wel klachten hebben of hebben gehad. Want aan het begin waren ze wel bezig met doortesten van de omgeving van de besmette personen.
Met die logica kun je dus zeggen dat de 3600 besmette mensen nu, 10% is van het totaal aantal besmette mensen. Dan kom je op 36.000 besmettingen aan.
Conclusie. Tussen de 24.000 en 36.000 besmettingen zijn er in NL.
Hoeveel oudjes zijn er gisteren een natuurlijke (niet-coronagerelateerde) dood gestorven eigenlijk?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:24 schreef -river- het volgende:
Opnieuw forse toename aantal coronabesmettingen: teller in Brabant staat nu op 1180.
30 patiënten zijn sinds vrijdag overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 136 mensen overleden aan de ziekte in ons land. De meeste overleden mensen zijn tussen de 80 en 84 jaar oud.
Geenstijl heeft via ESRI een hele goede gemeentechecker met absolute aantallen.quote:
Ja, want Nederland is zo ontzettend mega huge groot dat je per provincie maatregelen moet nemen. Heeft ook goed gewerkt de afgelopen tijd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:24 schreef -river- het volgende:
Het testbeleid is vorige week aangepast, om schaarste van testmateriaal te voorkomen. De cijfers helpen het RIVM wel inzicht te krijgen in het aantal geteste patiënten: wie ligt op de ic, wie zit thuis en de verhouding daartussen. Ook is het uitvoeren van de tests vooral relevant om te weten wáár in Nederland het virus opduikt, zodat daar maatregelen genomen kunnen worden.
gaat snelquote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef LTVDK het volgende:
Even ter perspectief, vorige week zaterdag (14/03) waren er 959 besmettingen en 12 doden, een week later dus 3631 en 136 in Nederland
Vorige week verdubbelde het aantal ook binnen 4 dagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:25 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vorige week verdubbelde het aantal eens in de 5 dagen. De criteria om getest te worden liggen inmiddels ook anders begreep ik. Morgen kan het weer anders zijn. Natuurlijk kan je zo ongeveer inschatten wat het aantal besmettingen zijn dat snap ik. Maar het zijn geen absolute aantallen.
Die zijn er wel bij de 3 die ik noemde. Beter gaan we daar van uit wat mij betreft.
quote:9-mrt 321 - 21,59%
10-mrt 382 - 19%
11-mrt 503 - 31,68%
12-mrt 614 - 22,07%
13-mrt 804 - 30,94%
14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
Datzelfde volk dat continue, wekenlang, foutieve informatie heeft gekregen van datzelfde RIVM?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het RIVM aanvallen op het feit dat het volk zich niet houdt aan de voorschriften van het RIVM.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |