Precies, best slim. Heb je wat te doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Het is mega druk bij de Hornbach, ik hoorde van iemand dat ze een rij hebben om binnen te komen want ze willen niet teveel mensen binnen. Iedereen zit zich thuis te vervelen dus gaan ze maar klussen. Ik heb vorige week ook een paar potten verf gekocht, mochten we in quarantaine gaan heb je tenminste wat te doen.
Mijn school denkt van welquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er zijn mensen die denken dat het beter gaat en dat alles 7 april weer normaal is
Oeiquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef BakkieDoen het volgende:
Had net een vriendin aan de telefoon, haar vader is opgenomen in het ziekenhuis met corona en het gaat niet goed. Vader woont bij haar, en haar man en 3 kinderen, in huis. Zij hoeven niet in quarantaine, behalve als ze ziekteverschijnselen krijgen. ( aldus GGD)
Iedereen, er is nog meer familie daar geweest de afgelopen dagen, kan dus gewoon overal gaan en staan.
Echt raar
Wellicht examenklassen o.i.d. maar voordat alles weer volledig open gaat met +1000 man duurt nog wel een maandje of 2/3.quote:
het gaat er niet om wat werkt, het gaat erom wat managers ervan vinden.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Thuiswerken werkt voor iedereen anders.
Ik werk prettiger bij ons op kantoor dan thuis. Anderen hebben dat andersom
en om zulke achterlijke zaken gaat het helemaal fout....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef BakkieDoen het volgende:
Had net een vriendin aan de telefoon, haar vader is opgenomen in het ziekenhuis met corona en het gaat niet goed. Vader woont bij haar, en haar man en 3 kinderen, in huis. Zij hoeven niet in quarantaine, behalve als ze ziekteverschijnselen krijgen. ( aldus GGD)
Iedereen, er is nog meer familie daar geweest de afgelopen dagen, kan dus gewoon overal gaan en staan.
Echt raar
Ik weet het, maar dan nog is die NICE site niet up to datequote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:44 schreef erkel het volgende:
[..]
De site waar jij naar verwijst linkt anders door naar de site die ik gebruikte. Kijk onder nvic.nl/covid-19 en dan Handige links
Het bos is ook rustiger en buiten en groter.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij het bos geen rij staat. Dat was bij de bouwmarkt waar ik langs fietste wel het geval (mag maar een beperkt aantal mensen naar binnen).
In Nederland? Kan me dit nauwelijks voorstellen. Zo georganiseerd.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier dus niet. Moest ffies boodschappen doen net, maar bij de action (1500m2) mochten maar 30 klanten naar binnen. 1 uit, 1 in. Stonden buiten 10 mensen te wachten, netjes uit elkaar.
Ligt er dus net aan waar je bent denk ik.
Mensen zijn volkomen gestoord om in de rij te gaan staan om een bouwmarkt in te mogen. Met of zonder corona.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Het is mega druk bij de Hornbach, ik hoorde van iemand dat ze een rij hebben om binnen te komen want ze willen niet teveel mensen binnen. Iedereen zit zich thuis te vervelen dus gaan ze maar klussen. Ik heb vorige week ook een paar potten verf gekocht, mochten we in quarantaine gaan heb je tenminste wat te doen.
Aan de ene kant kun je de GGD wel de schuld geven want die zeggen dat.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef BakkieDoen het volgende:
Echt raar
Van de website van Stichting Nice:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik weet het, maar dan nog is die NICE site niet up to date![]()
NOS gebruikt ook NVIC als bron bijvoorbeeld. Daar zijn dus echt alle ziekenhuizen bijelkaar opgeteld, terwijl bij NICE alleen de aangesloten ziekenhuizen worden geteld.
Die getallen bij NICE veranderen ook meerdere keren per dag.
Bedankt voor dit inzicht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef -river- het volgende:
[..]
Het bos is ook rustiger en buiten en groter.
je druk maken dat je je gaat vervelen....man manquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Hear hear.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. De fabrieken ook terug halen. De enige reden waarom china de wereld bevoorraad is dat ze lage lonen hebben en belabberde arbeidsomstandigheden. WIJ willen altijd het goedkoopste, dus WIJ houden dat in stand. Dus WIJ kunnen ook zeggen 'doei'.
Ik wil bijvoorbeeld best 200 euro meer voor een tv betalen als dat in Europa is gemaakt. Zijn toch uitgaves die je maar weinig doet. Goed voor de eigen werkgelegenheid ook.
De tyfus voor die chinezen met hun beleid op dieren en mensen.
Die Pippen is echt af. Nu naar een bouwmarkt gaan, en vervolgens het bos vergelijken met een bouwmarkt... man man man.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:42 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik denk dat er bij het bos geen rij staat. Dat was bij de bouwmarkt waar ik langs fietste wel het geval (mag maar een beperkt aantal mensen naar binnen).
heel veel mensen geloven heilig in de witte jas, dat is de GGD ookquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef Tris het volgende:
[..]
Aan de ene kant kun je de GGD wel de schuld geven want die zeggen dat.
Aan de andere kant mag je met alle berichtgeving die er is en is geweest toch inmiddels wel verwachten dat iemand zelf de verantwoording neemt. Het riedeltje met het advies van de GGD en ik doe lekker toch wat ik zelf wil heb ik hier inmiddels te vaak gelezen.
Voor mijn man scheelt het 2 uur reizen, per dag.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Thuiswerken werkt voor iedereen anders.
Ik werk prettiger bij ons op kantoor dan thuis. Anderen hebben dat andersom
Dat is ook niet erg. Als ze maar niet vlakbij elkaar zijn allemaal.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef banaantjeEE het volgende:
Toch nog veel mensen buiten hoor, met dit mooie zonnige weer.
En het contante geld .....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:40 schreef Tris het volgende:
Als deze storm is gaan liggen zou dat dan ook kunnen betekenen dat dingen in het onderwijs of met betrekking tot thuiswerken zullen gaan veranderen. Deze periode zal in de loop van tijd de resultaten laten zien en misschien gaat er daardoor wel het een en ander veranderen.
Het komt wel meer voor. Ik was gister in een winkel met max 5 binnen en onderlinge ruime afstand en vandaag bij een andere winkel een rij tot buiten met afstand tussen mensen. Dit was in Utrecht.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef Salina het volgende:
[..]
In Nederland? Kan me dit nauwelijks voorstellen. Zo georganiseerd.![]()
Zo hoort het wel. Maximum aantal bezoekers tegelijkertijd binnen; max 15-30 minuten binnen; max 1 persoon per huishouden; handhaving en controle bij de deur: 1 naar buiten = weer 1 naar binnen.
Een mens mag dromen hè, maar dit is wel de beste manier om het in te dammen/te beteugelen denk ik.
Welke stad/welk land is dit?
Daar zit het probleem. Hele gezinnen gaan mee. Maar jij bent verstandig en ik had niet anders verwacht. Zorg goed voor Mevr. en de kindjes Pippen!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Alleen natuurlijk.
Ik merk wel dat mensen nu afstand houden van elkaar. Dat was een paar dagen geleden nog niet zo.
Zag ook mensen (klanten) met rubberen handschoenen aan.
Hopelijk zijn ze allemaal zo snugger om wel in quarantaine te gaan ....quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef BakkieDoen het volgende:
Echt raar
Hopelijk heb je ook kwasten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef ConnerJohn het volgende:
[..]
Like.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat zeg ik. De fabrieken ook terug halen. De enige reden waarom china de wereld bevoorraad is dat ze lage lonen hebben en belabberde arbeidsomstandigheden. WIJ willen altijd het goedkoopste, dus WIJ houden dat in stand. Dus WIJ kunnen ook zeggen 'doei'.
Ik wil bijvoorbeeld best 200 euro meer voor een tv betalen als dat in Europa is gemaakt. Zijn toch uitgaves die je maar weinig doet. Goed voor de eigen werkgelegenheid ook.
De tyfus voor die chinezen met hun beleid op dieren en mensen.
Probleem is dat veel mensen gewoon luisteren naar de GGD, want zij zijn de experts. Zo gek is dat niet. Een groot deel van Nederland is niet zo kritisch en neem het gewoon aan als een expert iets zegt. Als je het nieuws volgt weet je namelijk ook niet beter.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef Tris het volgende:
[..]
Aan de ene kant kun je de GGD wel de schuld geven want die zeggen dat.
Aan de andere kant mag je met alle berichtgeving die er is en is geweest toch inmiddels wel verwachten dat iemand zelf de verantwoording neemt. Het riedeltje met het advies van de GGD en ik doe lekker toch wat ik zelf wil heb ik hier inmiddels te vaak gelezen.
Bedoel dat ouderen het niet altijd weten hoe dat werktquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:04 schreef Collide het volgende:
[..]
Want er is een leeftijdslimiet op de incognito modus?
[..]
Goede journalisten moeten maar gratis werken? Journalistiek kost ook geld, daar mag best voor betaald worden.
Ik gaf alleen maar aan dat daar waarschijnlijk geen rij staat waarbij die 1,5 m niet door iedereen even nauw wordt genomen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:48 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Die Pippen is echt af. Nu naar een bouwmarkt gaan, en vervolgens het bos vergelijken met een bouwmarkt... man man man.
Mijn besmette familielid kreeg ook dit advies, maar dan een week geleden. Heel slecht...quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:41 schreef BakkieDoen het volgende:
Echt raar
Ja, ik heb dan meteen tentamenweek.quote:
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heel veel mensen geloven heilig in de witte jas, dat is de GGD ook
Die mensen zijn dom, oliedom. Echt ongelooflijk dom. Maar goed, schijnbaar willen een hoop mensen dit.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heel veel mensen geloven heilig in de witte jas, dat is de GGD ook
ik geloof hun meer dan de sprookjes hier op fok.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef Tris het volgende:
[..]
[..]
Die mensen zijn dom, oliedom. Echt ongelooflijk dom. Maar goed, schijnbaar willen een hoop mensen dit.
Als je nou naar de NVIC getallen kijkt zie je ook een trend en die zegt heel wat anders.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef erkel het volgende:
[..]
Van de website van Stichting Nice:
Basisgegevens IC units voor het jaar 2018
Alle Nederlandse intensive-care afdelingen (IC) leveren patiëntgegevens aan de NICE registratie met als doel de kwaliteit van de geleverde zorg te meten en waar nodig te verbeteren.
Op deze website vindt u gegevens over de capaciteit van de intensieve zorg in Nederland, het type patiënt dat op de IC wordt opgenomen en enkele kwaliteitsindicatoren.
Dat het niet up to date is tot de minuut is niet heel erg. De afgelopen dagen laat al een trend zien.
niet dom, maar naïef of weinig levenservaringquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef Tris het volgende:
[..]
[..]
Die mensen zijn dom, oliedom. Echt ongelooflijk dom. Maar goed, schijnbaar willen een hoop mensen dit.
Dank je!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:49 schreef Tris het volgende:
[..]
Daar zit het probleem. Hele gezinnen gaan mee. Maar jij bent verstandig en ik had niet anders verwacht. Zorg goed voor Mevr. en de kindjes Pippen!
Niet iedereen in Nederland zit de hele dag op zijn laptopje topics op Fok te volgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef Tris het volgende:
[..]
[..]
Samequote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ja, ik heb dan meteen tentamenweek.
ik zou ze aanraden sprookjesboeken te lezen, die zijn betrouwbaarderquote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Niet iedereen in Nederland zit de hele dag op zijn laptopje topics op Fok te volgen.
Ja man, echt super verstandig om nu in de rij te gaan staan bij de bouwmarkt. Echt slim!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 13:49 schreef Tris het volgende:
[..]
Daar zit het probleem. Hele gezinnen gaan mee. Maar jij bent verstandig en ik had niet anders verwacht. Zorg goed voor Mevr. en de kindjes Pippen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |