SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doden in Nederland
....
17-03 43 (+19)
18-03 58 (+15)
Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Fukushima op 18-03-2020 21:00:02 ]Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Mss kunnen ze het over vleermuizen gaan hebbenquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
PvdD kan met alle respect beter gewoon thuis gaan blijven. Als je in deze tijd nog altijd dieren erbij wil betrekken heb je het niet helemaal begrepen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Wie niet?quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:28 schreef SeLang het volgende: Ik ben inmiddels helemaal klaar met dat kutvirus
![]()
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteorod: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4![]()
bel ze evenquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Mss kunnen ze het over vleermuizen gaan hebben"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Damn, heb veel gemist zie ik. Wat ontzettend sneu voor Bruins. Arme gast werkt vast hard en krijgt even een crisis van heb ik je daar op zijn bord gegooid. Ene kant heeft die Japie die van alles beweert wat uiteindelijk niet waar blijkt te zijn en aan de andere kant een kabinet/partij/MP/volk/kamer die van alles wil.![]()
Het was naar alle waarschijnlijkheid wel een dier die dit virus de wereld in heeft geholpen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
PvdD kan met alle respect beter gewoon thuis gaan blijven. Als je in deze tijd nog altijd dieren erbij wil betrekken heb je het niet helemaal begrepen.
Een vleermuis of een soort gordeldiertje.
En ik ben ook wel benieuwd of (huis)dieren ook corona kunnen krijgen en hoe dit virus zich in hun manifesteert.
In principe zijn wij zelf ook dieren.
Dus dat het ook even over dieren gaat is denk ik helemaal niet zo onnozel.
Ook met het oog op onderzoek, maar wat dat betreft ben je bij de PVDD misschien niet helemaal aan't goede adres![]()
![]()
ouderenuurtje bij de supermarkten?
we hebben toch echt wat strengere en daadkrachtige maatregelen nodig nu. Om maar over dierenwelzijn en een ouderenuurtje te praten is totaal niet relevant. Elk uur telt.![]()
Wel eens met ouderenuurtje.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Tja een hogere drempel is een lineaire oplossing voor een exponentieel probleem, dat werkt maar een heel korte tijdquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:47 schreef Greenpeas het volgende:
Het gaat helemaal mis in Itali trouwens. ICU's daar raken overvol dat men de "lat" om op de ICU terecht te komen steeds hoger legt.
(In het Italiaans / VertaaldEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Het is een straf van God want eten van vleermuizen mag niet. (Deuteronomium 14:18)quote:
@KingRoland @Doublepain![]()
Ik ben een dierenvriend hoor, maar godskolere, wat is dat pvdd-wijf strontvervelend...Bovenstaand bericht is een column.![]()
Ja, ja, ja, ja, ja. Omdat het, omdat het prachtig isquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Wiebes gedraagt zich soms als een autist, maar dit doet hij wel goed.Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Goed service-aspect wel van Jetten.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Doktertje spelen met Ruttequote:Op woensdag 18 maart 2020 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Thuis is hij hobbyarts. Ben wel benieuwd wat die uitvreet.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Op glazenpotjes zittenquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Thuis is hij hobbyarts. Ben wel benieuwd wat die uitvreet.![]()
Inwendig onderzoek bij z'n partnerquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:54 schreef Hexagon het volgende:
Thuis is hij hobbyarts. Ben wel benieuwd wat die uitvreet.Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Wutquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:52 schreef pussycatdoll het volgende:
Duitsland gaat ook wel hard met 3000 nieuwe gevallen vandaag.![]()
Het is wel belangrijk maar gevoelsmatig lijkt het mij een beetje alsof PvdD het hier meer heeft over partijbelang dan het gezamenlijke belang.![]()
Zoals Wilders en Baudet?quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:54 schreef bdd8 het volgende:
Het is wel belangrijk maar gevoelsmatig lijkt het mij een beetje alsof PvdD het hier meer heeft over partijbelang dan het gezamenlijke belang.![]()
Juistquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:54 schreef bdd8 het volgende:
Het is wel belangrijk maar gevoelsmatig lijkt het mij een beetje alsof PvdD het hier meer heeft over partijbelang dan het gezamenlijke belang.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Wel typisch dat veel grote brandhaarden in Katholieke gebieden zoals Brabant, Italie en Spanje te vinden zijn. En de verspreiding in China is ook grotendeels de schuld van christenen (al waren dat geen Katholieken).quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:54 schreef JanCees het volgende:
[..]
Het is een straf van God want eten van vleermuizen mag niet. (Deuteronomium 14:18)
@:kingroland @:doublepain
Dus weten we zeker dat het niet een straf van Ra is ?![]()
Tja, het is een risicogroep. Waarom zou je die bijelkaar willen zetten? Als er maar 1 besmet iemand tussen loopt, dan gaan ze er allemaal aan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Juist en daarom duurt het zo lang voordat zichtbaar word wat de maatregelen voor effect hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ah, dus als ik vandaag corona oploop, dan merk ik dat pas over 7-14 dagen? Dan beginnen de klachten?![]()
Nee, ik woon ongeveer 100 meter naast de verbindingsbrug naar Rotterdam. Ik hoor ze altijd in huis of ik nu wil of niet. Ik hoor er echt heel veel. Vandaag al zeker een stuk of 8/9 gehoordquote:![]()
Yep, ooit een migratie project gehad in Pakistan met een suite in Avari-tower. dwz incl kamerbutler, gestreken krant, chauffeur en van de opdrachtgever een team van ondersteuners.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja kijk wat je allemaal kan als je savonds geen vrouw hebt die zeurt over de vaatwasser.
Je bent dan dubbel productief en voelt je dan King omdat elke behoefte en beslissing die neemt, wordt vervuld. Het risico daarbij is dan wel weer dat je in die vaart der volkeren niet meer getoetst wordt. En ja er ging dan ook wat fout, gelukkig niet erg (was wat dingetjes vergeten die alsnog moesten worden ingevlogen). Achteraf een mooie ervaring en van waarde om je wat te kunnen indenken hoe mensen in "crisis" moeten (en gefaciliteerd kunnen) opereren.
Al met al blijft het mensen werk en het is dan vooral van geluk spreken dat iedereen hetzelfde doel nastreeft zonder zout op slakken te gaan leggen omdat dat zo lekker is.
Hier ook. laten we er vanuit gaan dat de overheid, RIVM en onze ministers hun hun uiterste best doen alles te regelneven en wij alleen maar een beetje hoeven te luisteren en op elkaar te letten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Arme Bruins
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
- klachten kunnen in FB
[ Bericht 94% gewijzigd door Lonaa op 18-03-2020 21:00:07 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Allemaal van die hyperventileerders op zolderkamers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:56 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee, ik woon ongeveer 100 meter naast de verbindingsbrug naar Rotterdam. Ik hoor ze altijd in huis of ik nu wil of niet. Ik hoor er echt heel veel. Vandaag al zeker een stuk of 8/9 gehoordVakman pur sang![]()
Ik vind religie in zijn algemeenheid ook gierend kut hoor, maar wil je met zulk soort wazig gezwets gewoon even naar BNW gaan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wel typisch dat veel grote brandhaarden in Katholieke gebieden zoals Brabant, Italie en Spanje te vinden zijn. En de verspreiding in China is ook grotendeels de schuld van christenen (al waren dat geen Katholieken).
Dus weten we zeker dat het niet een straf van Ra is ?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ja maar groepsimmuniteitquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tja, het is een risicogroep. Waarom zou je die bijelkaar willen zetten? Als er maar 1 besmet iemand tussen loopt, dan gaan ze er allemaal aan.![]()
![]()
Ze zouden eigenlijk in een Brabants stadje/dorp iedereen moeten testen, kijken hoeveel nou eigenlijk besmet zijn zonder/minimale symptomen.
Zoals in Itali.![]()
Om een of andere reden raakte de dood van het besmette hondje mij meer dan de vele menselijke doden eigenlijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar zodra er daar een tussen zit die ik ken zal dat vast veranderen.![]()
dat willen ze wel maar geen testen ( te weinig)quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze zouden eigenlijk in een Brabants stadje/dorp iedereen moeten testen, kijken hoeveel nou eigenlijk besmet zijn zonder/minimale symptomen.
Zoals in Itali."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Er zijn niet voldoende testkitsquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:58 schreef Jed1Gam het volgende:
Zoals in Itali.Order! Ordeeeeeeeeer!![]()
Diverse buurtcentra zijn dicht. Gaan ze daar maar koffieuurtjes regelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:56 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Tja, het is een risicogroep. Waarom zou je die bijelkaar willen zetten? Als er maar 1 besmet iemand tussen loopt, dan gaan ze er allemaal aan.
Prima dat zij samen willen zitten, velen zullen denken dat ze verder niets te verliezen hebben.
Maar om de super de ontmoetingsplek te laten zijn is niet verstandig.![]()
Ze mogen het ook gewoon niet ondanks dat ze wel willen, van de GGD mogen huisartsen niet testen en vindt een test pas plaats als iemand in het ziekenhuis wordt opgenomen ...quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat willen ze wel maar geen testen ( te weinig)Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
RIVM heeft alles onder controle.quote:"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Voor als er mensen schrikken van dit soort cijfers.quote:
Ik woon in een klein dorp. Hoog ons-kent-ons-gehalte.
Ik heb net 2 familieleden 2 weken ziek in bed gehad, hoesten, koorts, longontsteking.
In ons dorp wonen ongeveer 2000 inwoners.
In de straat waar deze 2 familieleden van mij wonen weet ik dat er momenteel 9 a 10 verschillende mensen dit soort klachten ervaren.
Een aantal hebben een bevestigde longontsteking terwijl ze dat nog nooit eerder gehad hadden in hun leven........
Ik denk dat gezien, de mate en snelheid van verspreiding, dat wanneer ze iedereen uit mijn dorpje zouden testen en voor de gein het gehucht ernaast er ook bij mee zouden nemen dat we in Nederland ook ineens 3000 nieuwe besmettingsgevallen zouden hebben
Ik denk dus dat bijna iedereen het al heeft, en de 1 wel degelijk ernstige klachten ervaart, en de ander niet.
Dat kan ook komen doordat ik misschien in een onbevestigde brandhaard (mijn dorp) woon.
Of dat het toeval heeft toegeslagen dat al deze mensen alleen al in 1(!) straat (waar ongeveer 40 huizen staan) al zoveel mensen zeggen longontsteking te hebben (terwijl ze dit daarvoor nog nooit hebben gehad)
Mijn beste vriend, woont ook in dit dorp, heeft ook 2 weken geleden de diagnose longontsteking gekregen.
Ook zijn er al wel mensen die in dit dorp wonen positief getest op corona. (maar zie deze cijfers niet eens terugkomen op de sites van instanties die officile cijfers bijhouden)
Momenteel dus wel de halve vriendengroep in quarantaine en daarnaast wil ik ook wel even vermelden dat het met alle onbevestigde gevallen die deze klachten ervaren en waarvan ik weet (dorpspraat of persoonlijk contact) het gewoon wel verbetert.
Maar misschien is er gewoon geheel toevallig een ander virus dat vooral longontsteking lijkt te veroorzaken ineens de kop opgestoken in dit dorpje waar normaal geen reet te doen is![]()
![]()
Hoe gaat het in Itali?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Vraag mij af of de nieuwe besmettingen in Italie mensen zijn die nu nog werken daar of dat het mensen zijn die in quarantaine zitten en besmet zijn geraakt door bijvoorbeeld naar de supermarkt te zijn gegaan.![]()
Waar woon je?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:01 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Voor als er mensen schrikken van dit soort cijfers.
Ik woon in een klein dorp. Hoog ons-kent-ons-gehalte.
Ik heb net 2 familieleden 2 weken ziek in bed gehad, hoesten, koorts, longontsteking.
In ons dorp wonen ongeveer 2000 inwoners.
In de straat waar deze 2 familieleden van mij wonen weet ik dat er momenteel 9 a 10 verschillende mensen dit soort klachten ervaren.
Een aantal hebben een bevestigde longontsteking terwijl ze dat nog nooit eerder gehad hadden in hun leven........
Ik denk dat gezien, de mate en snelheid van verspreiding, dat wanneer ze iedereen uit mijn dorpje zouden testen en voor de gein het gehucht ernaast er ook bij mee zouden nemen dat we in Nederland ook ineens 3000 nieuwe besmettingsgevallen zouden hebben
Ik denk dus dat bijna iedereen het al heeft, en de 1 wel degelijk ernstige klachten ervaart, en de ander niet.
Dat kan ook komen doordat ik misschien in een onbevestigde brandhaard (mijn dorp) woon.
Of dat het toeval heeft toegeslagen dat al deze mensen alleen al in 1(!) straat (waar ongeveer 40 huizen staan) al zoveel mensen zeggen longontsteking te hebben (terwijl ze dit daarvoor nog nooit hebben gehad)
Mijn beste vriend, woont ook in dit dorp, heeft ook 2 weken geleden de diagnose longontsteking gekregen.
Ook zijn er al wel mensen die in dit dorp wonen positief getest op corona. (maar zie deze cijfers niet eens terugkomen op de sites van instanties die officile cijfers bijhouden)
Momenteel dus wel de halve vriendengroep in quarantaine en daarnaast wil ik ook wel even vermelden dat het met alle onbevestigde gevallen die deze klachten ervaren en waarvan ik weet (dorpspraat of persoonlijk contact) het gewoon wel verbetert.
Maar misschien is er gewoon geheel toevallig een ander virus dat vooral longontsteking lijkt te veroorzaken ineens de kop opgestoken in dit dorpje waar normaal geen reet te doen is![]()
Heel toevallig danquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Allemaal van die hyperventileerders op zolderkamers.![]()
![]()
Om te huilenquote:Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteorod: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4![]()
Daar werkt iedereen gewoon volgens mij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:02 schreef Momo het volgende:
Vraag mij af of de nieuwe besmettingen in Italie mensen zijn die nu nog werken daar of dat het mensen zijn die in quarantaine zitten en besmet zijn geraakt door bijvoorbeeld naar de supermarkt te zijn gegaan.Vakman pur sang![]()
Wary of official virus claims, Russians brace for worst
Moscow (AFP) – While President Vladimir Putin has reassured the public that the virus pandemic is under control, many Russians instinctively distrust the official claims and fear the true situation is much worse.
They look back to past disasters from the 1986 Chernobyl nuclear explosion to 2010 forest fires, when the initial official reaction was to cover up the truth.
In this case, Russia reacted quickly in late January as the virus epidemic raged in China, closing its border that runs for 4,200-kilometres (miles) and banning entry to most Chinese citizens including tourists.
As late as March 6, Russia had only 10 cases on its soil. But the numbers then began rising swiftly and on a single day on Wednesday leapt by 29 percent to 147.
Putin said Wednesday that “the situation in our country looks a lot better” than in other European countries with thousands of cases.
Touring a centre set up to monitor the pandemic on Tuesday he said the “situation is generally under control” in Russia and outbreaks of infection had been contained.
Yet few of the measures being imposed are national in scale — except the total closure of entry to foreigners in force from Wednesday.
Moscow, the country’s largest city with by far the highest number of cases, and a few other cities have limited the size of public gatherings and ordered school closures. But most Russians are not facing drastic changes to their way of life.
The message that the government is putting out is clear: “There’s no reason to panic. And all the measures we are now taking are preventative,” said Deputy Prime Minister Tatyana Golikova, who is responsible for health.
– Empty shelves –
Nevertheless, the public anxiety is very real. Since the start of the week, images of empty supermarket shelves have circulated on social media and many have retreated to their dachas, traditional summer houses in the countryside.
“I’m not afraid of this epidemic but I’ve bought two packs of buckwheat. It’s our mentality to distrust what they’re saying on television,” said 47-year-old Svetlana Andropova, a customer at a supermarket in the second-largest city of Saint Petersburg, stocking up on a traditional staple food.
Story continues
French hypermarket company Auchan, which has numerous stores in Russia, confirmed to AFP that “there’s been growth in the demand for non-perishable goods,” while not on the scale seen in western Europe.
Russia’s X5 Group, the country’s largest food retailer, said it was replenishing stocks of essential foods up to four times as frequently as usual.
Face masks and anti-bacterial hand gel are almost unobtainable in Moscow.
– Conflicting figures –
Many question the official number of confirmed cases and believe it is an underestimate.
Anastasia Vasilyeva, president of an independent trade union called the Doctors’ Alliance and an ally of opposition leader Alexei Navalny, claims the health authorities are hiding cases by recording them as pneumonia or severe respiratory infections.
Official figures are conflicting. State statistics agency Rosstat says that pneumonia cases went up 37 percent year-on-year in Moscow in January 2020 while the city health department says that rates of pneumonia among out-patients were down 7 and 8 percent in January and February.
Health Minister Mikhail Murashko said that deaths from pneumonia were down by 20 percent in the first months of the year.
The testing methods are also under question. While the state health watchdog says that more than 110,000 tests have been carried out, Moskovsky Komsomolets popular daily questioned their reliability compared to those in other countries, saying that only the severest cases were testing positive.
Sergei, a 29-year-old sports journalist emerging from a Moscow supermarket with two bags of food commented that “living in Russia forces you to think for yourself first of all, try to analyse information from different sources.”
Rumours about the virus are circulating quickly and Putin has urged Russians not to believe “fake stories”. A centre set up to monitor the crisis is working to identify clusters of false reports on social media and remove them.
On Tuesday, a report that Moscow would shortly be placed in a state of emergency with a nightly curfew circulated widely before being denied.
Russians have responded with typical black humour to the doubts over official accounts.
“As soon as it crosses the Russian border, coronavirus turns into seasonal flu,” runs one popular joke.
https://www.coronavirusli(...)ans-brace-for-worst/"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.![]()
Dan spoor je ook echt niet. De gekquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:04 schreef the-eye het volgende:
Idioot smeert z'n spuug in metro aan paal
https://www.reddit.com/r/(...)are&utm_medium=web2x![]()
![]()
In een gemeente in 't oosten van Nederland.quote:
Als ik de interactieve RIVM-kaart bekijk is er in heel onze gemeente 1 persoon positief getest.
Nou heb ik van een vriend die in quarantaine moet omdat hij op vakantie is geweest met een ander persoon (die positief getest is, getest vanwege werkzaam in de gezondheidszorg) vernomen dus dat die persoon waarmee hij op vakantie geweest is dus positief getest is.
Dat eerste geval staat nog steeds, en die is al van een dikke week geleden.![]()
Afknallenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:04 schreef the-eye het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)are&utm_medium=web2x![]()
'Stupidity at its best': TikTok star, 22, is slammed for LICKING an airplane toilet seat for a 'coronavirus challenge'quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:04 schreef the-eye het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)are&utm_medium=web2x
https://www.dailymail.co.(...)virus-challenge.html![]()
Ik ga slapen. Voel mij echt belabberdVerkouden en gestressed
https://thehill.com/polic(...)abs-to-us-from-italyquote:The Pentagon on Wednesday confirmed that the Air Force has moved 500,000 coronavirus testing swabs to the United States from Italy.
An Air National Guard unit transported 500,000 swabs – used as part of the process to test for COVID-19 – from Italy to Memphis, Tenn. The swabs were then loaded onto FedEx aircraft and distributed around the country as directed by the Department of Health and Human Services (HHS), Defense Department spokesman Jonathan Hoffman told reporters.
Lol, de Amerikanen gaan in Itali test swabs halen..are we infinite or am I alone![]()
Beterschap!, Probeer het topic een beetje te mijden als je je gestresst voeltquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:08 schreef Nikonlover het volgende:
!
![]()
Volg Zuid-Korea
kijk niet naar wat China of de VS doet. Kijk naar fucking Zuid-Koreagraag op anoniem![]()
Trusten!!quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:08 schreef Nikonlover het volgende:
![]()
Evenstar
![]()
Zou toch heel graag willen horen hoe snel ze het aantal bedden kunnen opschalen. Paar dagen is nog wel wat vaag. Hopen dat het lukt.
Ik lees op AD Het volgende:16-03 96quote:Er zijn nu ongeveer 350 bedden beschikbaar voor coronapatinten op de intensive care, zegt Bruins, die dat wil vermeerderen met behulp van zogenaamde IC-boxen. Dat kan binnen een paar dagen geregeld zijn.
17-03 135 (+40% t.o.v. gisteren)
18-03 171 (+27% t.o.v. gisteren & +78% t.o.v. twee dagen geleden)
Stel dat het de volgende dagen met 27% zou blijven toenemen. Ik zie namelijk geen reden om een andere aanname te doen. Piek is nog lang niet bereikt.
19-03 = 217
20-03 = 275
21-03 = 350
Dus bij een stijging van 27% per dag tijdens de volgende drie dagen zitten die 350 bedden gewoon zaterdag al vol.![]()
Noord Korea doet het beterquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:08 schreef KingRoland het volgende:
Volg Zuid-Korea
kijk niet naar wat China of de VS doet. Kijk naar fucking Zuid-Korea![]()
Krimpen aan den IJssel. Op de Algerabrug waar ik vlak naast woon.quote:
IJsselland ziekenhuis is hier vlakbij![]()
Dat is een hele goede tip.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:08 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Beterschap!, Probeer het topic een beetje te mijden als je je gestresst voelt!
Net ook lekker gefietst. Maakt de kop even leeg.
'T is wel hooikoortsweer dus voor de verkoudheid misschien een mindere tip.
Maar ach![]()
In de NOS live blog een post over rapper Donnie die een Instagram post heeft geplaatst van zijn droge hand met de oproep aan zijn fans of ze tips hebben
WTF NOS![]()
![]()
Rappers zijn proleten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:09 schreef bdd8 het volgende:
In de NOS live blog een post over rapper Donnie die een Instagram post heeft geplaatst van zijn droge hand met de oproep aan zijn fans of ze tips hebben, "ik heb vaseline al geprobeerd"
WTF NOSOh.![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:08 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Beterschap!, Probeer het topic een beetje te mijden als je je gestresst voelt!
![]()
Ja ik probeer het en ik wil ook zo min mogelijk nieuws volgen omdat het mij zo triest maakt. Maar aan de andere kant wil ik ook wel op de hoogte blijven.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Zijn toch ook bizar weinig IC bedden?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:
Zou toch heel graag willen horen hoe snel ze het aantal bedden kunnen opschalen. Paar dagen is nog wel wat vaag. Hopen dat het lukt.
Ik lees op AD Het volgende:
[..]
16-03 96
Stel dat het de volgende dagen met 27% zou blijven toenemen. Ik zie namelijk geen reden om een andere aanname te doen. Piek is nog lang niet bereikt.
19-03 = 217
20-03 = 275
21-03 = 350
Dus bij een stijging van 27% per dag tijdens de volgende drie dagen zitten die 350 bedden gewoon zaterdag al vol.
Vakman pur sang![]()
Iemand gisteren zei 't hier ook al;quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:09 schreef bdd8 het volgende:
In de NOS live blog een post over rapper Donnie die een Instagram post heeft geplaatst van zijn droge hand met de oproep aan zijn fans of ze tips hebben
WTF NOS
Gezegend is 't land waar er in een serieuze situatie, serieus gereageerd wordt op figuren als Rapper Donnie en Gers Pardoel.![]()
Klopt maar dat zijn dan de 1150 bedden die er standaard zijn. Er kan met nog eens 500 bedden opgeschaald worden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
16-03 96
19-03 = 217
20-03 = 275
21-03 = 350
Dus bij een stijging van 27% per dag tijdens de volgende drie dagen zitten die 350 bedden gewoon zaterdag al vol.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Evenstar
![]()
Rest ligt gewoon vol met reguliere patinten op dit moment.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zijn toch ook bizar weinig IC bedden?![]()
Koolmeesquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef Minimunt het volgende:
Wie is deze man die nu praat, vind hem erg duidelijk en redelijk overkomen! Geeft meer vertrouwen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Evenstar
![]()
Ja, maar wanneer? Kunnen die er over drie dagen staan? Helemaal klaar voor gebruik? Inclusief personeel? Ze zitten echt te balanseren op een belachelijk dun koordje op dit moment. Snap niet waarom ze zulke risico's nemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Klopt maar dat zijn dan de 1150 bedden die er standaard zijn. Er kan met nog eens 500 bedden opgeschaald worden.![]()
Ook een reden dat iedereen lekker blijft socialistenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Iemand gisteren zei 't hier ook al;
Gezegend is 't land waar er in een serieuze situatie, serieus gereageerd wordt op figuren als Rapper Donnie en Gers Pardoel.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Doorgaans volstaat het ruim.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zijn toch ook bizar weinig IC bedden?
Bijzondere situatie.
Maar wel iets om in de toekomst over na te denken: zorg afstemmen op de vraag is economisch misschien "rendabel" maar niet praktisch bij dit soort grote uitbraken.![]()
Mensen raken overspannen in dit topic. Stress is slecht voor je immuunsysteem https://www.apa.org/research/action/immune
Misschien kan die link ook in de OP? Als je te stressed bent kun je beter hier wegblijven tenzij je meer risico wil lopen om (complicaties van) het virus te krijgen.Alpha kenny one![]()
Logisch! Heb ik ook.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ja ik probeer het en ik wil ook zo min mogelijk nieuws volgen omdat het mij zo triest maakt. Maar aan de andere kant wil ik ook wel op de hoogte blijven.
Maar blijf rustig.... ademhalen.![]()
![]()
Vertrouwen over wat?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef Minimunt het volgende:
Wie is deze man die nu praat, vind hem erg duidelijk en redelijk overkomen! Geeft meer vertrouwen.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Wouter Koolmees, minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid namens D66quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef Minimunt het volgende:
Wie is deze man die nu praat, vind hem erg duidelijk en redelijk overkomen! Geeft meer vertrouwen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Interessant artikel over de IC bedden in NL, ik weet niet of je dit al kent:quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
16-03 96
19-03 = 217
20-03 = 275
21-03 = 350
Dus bij een stijging van 27% per dag tijdens de volgende drie dagen zitten die 350 bedden gewoon zaterdag al vol.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/hoe-snel-zijn-de-bedden-in-het-ziekenhuis-op-door-uitbraak-van-het-coronavirus~bfe053d4/"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Zucht .....quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:06 schreef bdd8 het volgende:
[..]
'Stupidity at its best': TikTok star, 22, is slammed for LICKING an airplane toilet seat for a 'coronavirus challenge'
https://www.dailymail.co.(...)virus-challenge.html![]()
Wat bedoelen ze met invorderen van mondkapjes? Als ik er een op straat op doe dat de politie hem af mag nemen?![]()
Bedden alleen is niet voldoende.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Klopt maar dat zijn dan de 1150 bedden die er standaard zijn. Er kan met nog eens 500 bedden opgeschaald worden.
De beademingsapparatuur daar gaat het om.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Socialistenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:12 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ook een reden dat iedereen lekker blijft socialisten? Of communisten?
Nou, een jaar lang je deur niet uit voor alleen het hoognodige is misschien nog wel problematischer dan een aantal mensen die dit virus niet overleven.
Begrijp mijn post a.u.b. niet verkeerd maar ik denk dat het erg belangrijk is om wel sociaal te blijven. Desnoods op even op een wat andere manier.![]()
Ja toch zijn dit geen fatsoenlijke aantallen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rest ligt gewoon vol met reguliere patinten op dit moment.
Snel naar virusafdelingen die zijn in te richten in een paar dagen met getraind persoon in backup dienst.
Je moet zeker 10000 bedden hebben staan door heel NL.
Het volgende virus kan maar zo een mr van >30% zijn en dan moet je voorbereid zijn.Vakman pur sang![]()
Zou het niet handiger zijn om mensen die afhankelijk zijn van een voedselbank tijdelijk extra financile steun te geven (ook als ze in schuldhulpsanering zitten)?
Met 50 per persoon per week kan je al makkelijk voedsel halen, moet te overzien zijn voor enkele maanden.![]()
Klopt het dat het aantal besmettingen in Z Korea opnieuw stijgt? Ik hoorde ook opnieuw een voorspelling over een tweede golf in China?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Waarom lacht die vrouw achter Kuzu? Ziet ze een meme op d'r GSM?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik hoop dat iemand anders dat kan vertellen hier.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer? Kunnen die er over drie dagen staan? Helemaal klaar voor gebruik? Inclusief personeel?
want ze hadden het er vamorgen over tijdens de technische briefing, dan later vanmiddag tijdens het debat, maar nooit een contreet antwoord als in: er staan er 75 in het Erasmus, 50 in het wilhelmina, etc.
Ik krijg dus het gevoel (complotdenken?) dat die bedden nog helemaal niet beschikbaar zijn of dat de beademingsapparatuur wat ook nodig is, er nog niet is.
Vandaag werd er ook gezegd dat er 88 van die apparaten door het leger aangeleverd zouden worden, maar die liggen nog ergens op een TD begreep ik.
Ik vertrouw het allemaal niet zoEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
voedselbonnenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zou het niet handiger zijn om mensen die afhankelijk zijn van een voedselbank tijdelijk extra financile steun te geven (ook als ze in schuldhulpsanering zitten)?
Met 50 per persoon per week kan je al makkelijk voedsel halen, moet te overzien zijn voor enkele maanden.What can change the nature of a man?![]()
Het virus is niet weg, dus als er nog mensen besmet zijn en je verlicht de maatregelen dan zal het aantal besmettingen toenemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Klopt het dat het aantal besmettingen in Z Korea opnieuw stijgt? Ik hoorde ook opnieuw een voorspelling over een tweede golf in China?
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn zolang je de zorg het aan kan, dus een balans zien te vinden.![]()
Dat ben ik. Ik lees jullie reacties hier mee.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:15 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom lacht die vrouw achter Kuzu? Ziet ze een meme op d'r GSM?![]()
Geruchten, volgt niet uit officile cijfers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Klopt het dat het aantal besmettingen in Z Korea opnieuw stijgt? Ik hoorde ook opnieuw een voorspelling over een tweede golf in China?"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Nee, gaan ze sigaretten van kopen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met 50 per persoon per week kan je al makkelijk voedsel halen, moet te overzien zijn voor enkele maanden.![]()
Vreemd, want het was een viroloog die dit zei?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:16 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Geruchten, volgt niet uit officile cijfers.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Ik vraag me steeds meer af wat we in godsnaam aan het doen zijn met zijn allen.
Dit is een zorgissue, plaats bedden bij, gooi land open en laat gaan met dat virus.
10.000.000 mensen besmet met 1% doden.
Is 100.000 doden in een jaar tijd.
Is goed te doen gewoon.Vakman pur sang![]()
Nee maar dan had je wel weer andere problemen gehad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:17 schreef Coco. het volgende:
Met een basisinkomen had je dit probleem niet.![]()
The Korea Centers for Disease Control reported 93 additional confirmed cases on Wednesday, up from 84 reported a day earlier and 74 on Monday. The new cases took the total infection caseload to 8,413.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Klopt het dat het aantal besmettingen in Z Korea opnieuw stijgt? Ik hoorde ook opnieuw een voorspelling over een tweede golf in China?
While the number of new infections in South Korea has broadly declined for more than two weeks, and new cases continue to be outpaced by the number of patients who are cured each day, reports of new clusters at communal areas including churches and rest homes have worried officials over recent days.
On Wednesday, state media reported that as many as 60 patients at a nursing home in Daegu have become infected. The city, South Korea’s fourth-largest, has been at the centre of the country’s outbreak since late February but had seen a decrease in new cases over the past two weeks.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Met een basisinkomen heb je nooit meer oorlogquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:17 schreef Coco. het volgende:
Met een basisinkomen had je dit probleem niet.![]()
Bedden zijn het probleem niet. Ben je wel eens op een IC geweest? (ik 2x als bezoeker, maakt me geen expert).quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is een zorgissue, plaats bedden bij, gooi land open en laat gaan met dat virus.
Is goed te doen gewoon.
Er is o.a. beademingsapparatuur nodig, beschermmiddelen voor personeel, etc.
Dat is er nu niet. Niet voldoende.![]()
Nee natuurlijk niet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:13 schreef Sapstengel het volgende:
Wat bedoelen ze met invorderen van mondkapjes? Als ik er een op straat op doe dat de politie hem af mag nemen?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Die je nu niet hebt?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nee maar dan had je wel weer andere problemen gehad.![]()
Gelukkig. Dacht straks denken ze "oh die heeft thuis zeker een voorraad die we mooi kunnen gebruiken".quote:![]()
Volgens mij mogen ze dan de productie van Nederlandse bedrijven opeisen (tegen kost/gangbare prjis?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:13 schreef Sapstengel het volgende:
Wat bedoelen ze met invorderen van mondkapjes? Als ik er een op straat op doe dat de politie hem af mag nemen?"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Heeft er denk ik mee te maken met hoe het virus zich ontwikkelt (soms ontstaan na 10 dagen pas klachten) en als iemand dit virus dan niet aankan komt hij of zij aan de beademing waar hij ook een hele poos aan moet liggen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Is goed te doen gewoon.
Capaciteitsprobleem. Da's niet zo 1,2,3 opgelost.
En daarnaast kun je ook nog rekening houden met een scenario (omdat dit een nieuw virus is) dat het terugkomt bij mensen die het al eens gehad hebben, het virus kan muteren in een gevaarlijkere variant en wat al niet meer.
Het is helemaal niet zo heel gek dat we nu even in deze modus zitten.
Zie het als een soort extreme voorzorgsmaatregel die gewoon even nodig is.![]()
Ik heb ze gebouwd(ontworpen) net als operatiekamers en cleanroomsquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bedden zijn het probleem niet. Ben je wel eens op een IC geweest? (ik 2x als bezoeker, maakt me geen expert)Vakman pur sang![]()
Nee joh. Echt niet hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:20 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gelukkig. Dacht straks denken ze "oh die heeft thuis zeker een voorraad die we mooi kunnen gebruiken".Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dat de mensen thuisblijven ipv met de hele familie boodschappen te doen en bekenden joviaal te begroeten en geen afstand houden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Is goed te doen gewoon.![]()
Dan zou je toch moeten weten dat je die niet uit de grond kan stampen als de apparatuur er niet is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb ze gebouwd(ontworpen) net als operatiekamers en cleanrooms
Personeel is ook een "dingetje". Er zitten maar 24 uren in een dag en ook zorgpersoneel slaapt wel eens.![]()
Ok, het klopt dus toch allemaal, thanks. Jammere evolutie weer.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
The Korea Centers for Disease Control reported 93 additional confirmed cases on Wednesday, up from 84 reported a day earlier and 74 on Monday. The new cases took the total infection caseload to 8,413.
While the number of new infections in South Korea has broadly declined for more than two weeks, and new cases continue to be outpaced by the number of patients who are cured each day, reports of new clusters at communal areas including churches and rest homes have worried officials over recent days.
On Wednesday, state media reported that as many as 60 patients at a nursing home in Daegu have become infected. The city, South Korea’s fourth-largest, has been at the centre of the country’s outbreak since late February but had seen a decrease in new cases over the past two weeks.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
two point hospital telt nietquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb ze gebouwd(ontworpen) net als operatiekamers en cleanroomsWhat can change the nature of a man?![]()
![]()
Hebben ze dit soort grafieken ook voor de situatie in Nederland? Het maakt je een stuk bewuster over wat je wel en niet moet doen i.v.m. social distancing.One man's trash, another man's treasure.![]()
D'r zijn altijd en overal problemen. Je kunt ze oplossen, links laten liggen of roepen; Probleem'n? Poar Neem'n!quote:![]()
Haal de poen maar weg bij de grote multinationals die al die jaren gematst zijn met lage belastingen![]()
Korea vorige dagen: (12 tot 17 maart)quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef banaantjeEE het volgende:
114, 110, 104, 76, 74, 84.are we infinite or am I alone![]()
Ik bedoel niet dat het niet waar is, maar dat dit op dit moment niet is bevestigd. Morgen de cijfers in de gaten houden van ZK, daar zou het dan uit moeten blijken.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:18 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vreemd, want het was een viroloog die dit zei?"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Wat is trouwens het verschil tussen het Min van Fin en EZ? Klinkt erg hetzelfde.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Lijkt me iets dat je zelf kan zoeken als je toegang hebt tot Google.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:22 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen het Min van Fin en EZ? Klinkt erg hetzelfde.![]()
Klopt, maar dan kunnen we dit subforum opheffen als het gaat wat betreft het plaatsen van nieuwsartikelen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me iets dat je zelf kan zoeken als je toegang hebt tot Google.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik geloof dat 2e besmetten en muteren voor een 2e golf trouwens niet echt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Heeft er denk ik mee te maken met hoe het virus zich ontwikkelt (soms ontstaan na 10 dagen pas klachten) en als iemand dit virus dan niet aankan komt hij of zij aan de beademing waar hij ook een hele poos aan moet liggen.
Capaciteitsprobleem. Da's niet zo 1,2,3 opgelost.
En daarnaast kun je ook nog rekening houden met een scenario (omdat dit een nieuw virus is) dat het terugkomt bij mensen die het al eens gehad hebben, het virus kan muteren in een gevaarlijkere variant en wat al niet meer.
Het is helemaal niet zo heel gek dat we nu even in deze modus zitten.
Zie het als een soort extreme voorzorgsmaatregel die gewoon even nodig is.
Maar dit lijkt wel het einde vd wereld waar op zijn hoogst slechts 3% vd bevolking aan kan sterven. Das minder dan de geboortengolven.
Overdrijven we niet iets met zijn allen?
Vrees alleen voor de zorg en verpleeghuizen dat worden pure sterfhuizen over 2 weken.
Denk trouwens niet dat ze die mensen nog naar een IC halen.Vakman pur sang![]()
Als ik hier naar kijk lijkt het alsof het geen enkel probleem is om elke avond een dinner party met 10 mensen te hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze dit soort grafieken ook voor de situatie in Nederland? Het maakt je een stuk bewuster over wat je wel en niet moet doen i.v.m. social distancing.![]()
![]()
Amerikaanse festivals met 100.000 bezoekersquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze dit soort grafieken ook voor de situatie in Nederland? Het maakt je een stuk bewuster over wat je wel en niet moet doen i.v.m. social distancing.![]()
Maar gaaf overzicht wel, makkelijn uit te lezen zoEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Die gaan nog meer binnen harken. Die staan voor aan met handje ophoudenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:22 schreef Flow3r het volgende:
Haal de poen maar weg bij de grote multinationals die al die jaren gematst zijn met lage belastingenWem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hngen lassen![]()
https://lmgtfy.com/?q=Wat(...)Min+van+Fin+en+EZ%3Fquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:24 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kunnen we dit subforum opheffen als het gaat wat betreft het plaatsen van nieuwsartikelen.![]()
Die jongen is eenzaam en wil liefde , doe niet zo gemeenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Lijkt me iets dat je zelf kan zoeken als je toegang hebt tot Google.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Financin gaat over de begroting van de regering. Economische Zaken gaat over de economie van het land (de ondernemers, etc)quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:22 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen het Min van Fin en EZ? Klinkt erg hetzelfde.![]()
Ben eventjes nog eens gaan kijken, naar het allereerste topic en de reacties (van januari). Te grappig
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
1: betreft overheidsfinancin,quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:22 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen het Min van Fin en EZ? Klinkt erg hetzelfde.
2: bedrijfsleven.are we infinite or am I alone![]()
Ah dankjewel!quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Financin gaat over de begroting van de regering. Economische Zaken gaat over de economie van het land (de ondernemers, etc)In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Er kan ontzettend veel als je echt wil.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan zou je toch moeten weten dat je die niet uit de grond kan stampen als de apparatuur er niet is.
Personeel is ook een "dingetje". Er zitten maar 24 uren in een dag en ook zorgpersoneel slaapt wel eens.
We kunnen een cleanroomomgeving opzetten met alle faciliteiten in 2 dagen.
Zorg personeel is zeer bedreven om in te springen. Heel veel hebben er nu niks te doen. Denk aan dagbesteding enzo.Vakman pur sang![]()
Ik heb ergens/eerder getallen gegeven dat het niet alleen om bedden gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer? Kunnen die er over drie dagen staan? Helemaal klaar voor gebruik? Inclusief personeel? Ze zitten echt te balanseren op een belachelijk dun koordje op dit moment. Snap niet waarom ze zulke risico's nemen.
Standaard zijn nu al ca 6000 personen (ca. 1 arts + 5-6 ondersteunend) betrokken om die 1150 bedden te verzorgen. Waar zijn & haal je die extra 3000 personen vandaan en om het nog wat wranger te maken, waar haal je alle voorzieningen vandaan om de IC gerecoverde personen daarna (veelal langdurig, minimaal 2 tot eerder 6 maanden) te verzorgen.
Verder, en dat weet jij beter dan ik, is een IC bed niet gelijk aan alleen beademing.
Het is een complete en gespecialiseerde zorgunit met ene prijskaartje van 450-650K/stuk is en dan moet je nog maar zien die in een compleet tekortschietende markt met tal van jagers te verkrijgen.
Stel, stel dat je het aantal bedden weet verdubbelen van 1150 naar zeg 2000, dan nog zal dit t.a.v. de mortaliteit van de virusbesmetting heel weinig doen. Ik wil geen paniekspreken maar we gaan uiterst zware tijden tegemoet. Ik heb het dan niet over mensen die niet naar de IKEA kunnen maar over tragische situaties waar wij op ons moeten voorbereiden. Niet voor een periode van weken maar vele maanden.
Dat gezegd hebben weet ik ook niet hoe je het anders moet en kan doen; anders dan noodlottig besluiten dat je een groep virtueel als kansloos qua herstel afschrijft... waar ik (oorlogstriage) nog niet aan wil denken. Het zal roeien zonder riemen worden waarbij ik blijf hopen dat zonder aanziens des persoons, zal worden gezwommen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Kan me moeilijk voorstellen dat die kansen zo laag zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef Arkai het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze dit soort grafieken ook voor de situatie in Nederland? Het maakt je een stuk bewuster over wat je wel en niet moet doen i.v.m. social distancing.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Evenstar
![]()
En het belangrijkste puzzelstukje van dit geheel? Beademingsapparaten? Die gaan we toveren?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er kan ontzettend veel als je echt wil.
We kunnen een cleanroomomgeving opzetten met alle faciliteiten in 2 dagen.
Zorg personeel is zeer bedreven om in te springen. Heel veel hebben er nu niks te doen. Denk aan dagbesteding enzo.![]()
Corrigeer voor het aantal inwoners in de VS en dan is het opeens wel een probleem hier in NL.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:24 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Als ik hier naar kijk lijkt het alsof het geen enkel probleem is om elke avond een dinner party met 10 mensen te hebben.One man's trash, another man's treasure.![]()
Ik hoop dat we dat volgend jaar ook nog grappig vindenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Ben eventjes nog eens gaan kijken, naar het allereerste topic en de reacties (van januari). Te grappig
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Corrigeer voor aantal inwoners VS.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat die kansen zo laag zijn.One man's trash, another man's treasure.![]()
Blijkbaarquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
En het belangrijkste puzzelstukje van dit geheel? Beademingsapparaten? Die gaan we toveren?
Gewoon het belangrijkste apparaat negeren, dan kan alles.![]()
als we er nog zijn en het kunnen lezenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik hoop dat we dat volgend jaar ook nog grappig vinden"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat zegDat zeg je nu wel. Maar dat geldt voor een compleet ingerichte IC.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb ergens/eerder getallen gegeven dat het niet alleen om bedden gaat.
Standaard zijn nu al ca 6000 personen (ca. 1 arts + 5-6 ondersteunend) betrokken om die 1150 bedden te verzorgen. Waar zijn & haal je die extra 3000 personen vandaan en om het nog wat wranger te maken, waar haal je alle voorzieningen vandaan om de IC gerecoverde personen daarna (veelal langdurig, minimaal 2 tot eerder 6 maanden) te verzorgen.
Verder, en dat weet jij beter dan ik, is een IC bed niet gelijk aan alleen beademing.
Het is een complete en gespecialiseerde zorgunit met ene prijskaartje van 450-650K/stuk is en dan moet je nog maar zien die in een compleet tekortschietende markt met tal van jagers te verkrijgen.
Stel, stel dat je het aantal bedden weet verdubbelen van 1150 naar zeg 2000, dan nog zal dit t.a.v. de mortaliteit van de virusbesmetting heel weinig doen. Ik wil geen paniekspreken maar we gaan uiterst zware tijden tegemoet. Ik heb het dan niet over mensen die niet naar de IKEA kunnen maar over tragische situaties waar wij op ons moeten voorbereiden. Niet voor een periode van weken maar vele maanden.
Dat gezegd hebben weet ik ook niet hoe je het anders moet en kan doen; anders dan noodlottig besluiten dat je een groep virtueel als kansloos qua herstel afschrijft... waar ik (oorlogstriage) nog niet aan wil denken. Het zal roeien zonder riemen worden waarbij ik blijf hopen dat zonder aanziens des persoons, zal worden gezwommen.
Je kunt bouwen en opleiden puur en alleen voor de behandeling van deze klachten (sars-covid).
De behandeling is niet moeilijk. Wel is er apparatuur nodig.Vakman pur sang![]()
En mensen die huur moeten betalen dan?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Over de financile kant hoeven ziekenhuizen zich niet zo druk te maken. Daar zijn genoeg voorzieningen voor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb ergens/eerder getallen gegeven dat het niet alleen om bedden gaat.
Dat gezegd hebben weet ik ook niet hoe je het anders moet en kan doen; anders dan noodlottig besluiten dat je een groep virtueel als kansloos qua herstel afschrijft... waar ik (oorlogstriage) nog niet aan wil denken. Het zal roeien zonder riemen worden waarbij ik blijf hopen dat zonder aanziens des persoons, zal worden gezwommen.
Het personeelstekort is een ander verhaal inderdaad. Daarom is het zo goed om te zien dat er veel initiatieven zijn om meer mensen aan de bedden te krijgen.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja, sorry. Dat 'grappig' was misschien wat misplaatst...quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Ik hoop dat we dat volgend jaar ook nog grappig vindenOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Grondstoffen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Een machinefabriek kan ze in serieproductie bouwen als het moet."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Is toch een mechanische buikbeademing?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
En het belangrijkste puzzelstukje van dit geheel? Beademingsapparaten? Die gaan we toveren?Vakman pur sang![]()
Waarom zijn we daar 2 maanden geleden niet mee begonnenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Een machinefabriek kan ze in serieproductie bouwen als het moet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Lijkt mij ook de meest simpele aanpak. Vraag de lijsten op van voedselbak-afnemers, mensen kunnen zich melden en klaar. Nieuwe gevallen kunnen zich bij de gemeente laten triageren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met 50 per persoon per week kan je al makkelijk voedsel halen, moet te overzien zijn voor enkele maanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ja? Aluminium plenty.quote:
Trouwens alle groothandels ze in gewoon open, wij kunnen alles gewoon nog krijgen.Vakman pur sang![]()
Omdat hier geen directe vluchten uit Wuhan komen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zijn we daar 2 maanden geleden niet mee begonnen![]()
Link?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:25 schreef banaantjeEE het volgende:
Ben eventjes nog eens gaan kijken, naar het allereerste topic en de reacties (van januari). Te grappig![]()
Uiteraard kan dat. Zal zeker onderzocht worden maar dat neemt tijd, tijd die we nu even niet hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Je zit mogelijk ook met patenten.![]()
Realiseer jij je wel dat dit bericht en deze getallen helemaal geen indicatie zijn van een nieuwe golf?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:21 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ok, het klopt dus toch allemaal, thanks. Jammere evolutie weer."The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
onder het genot van een biertje tijdens de grote post-Covidtopic-fok-meeting.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
als we er nog zijn en het kunnen lezen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
zeg dan gewoon 1 dagquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Gehrman het volgende:
Italie 475 doden in 24 uur![]()
Shit hits the fan.What can change the nature of a man?![]()
Hoe warm is het daar nu?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Gehrman het volgende:
Shit hits the fan.Oh.![]()
Ja toen was er nog geen noodzaak of helder lichtje.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom zijn we daar 2 maanden geleden niet mee begonnen
Zelfde dat ik toen dacht 1000 mondkapjes te bestellen maar mezelf een bange kluns vond en het niet heb gedaan
Vakman pur sang![]()
Warm weer remt het virus niet af"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Hoekstra komt ijzersterk over.
Weet dat het nu onbelangrijk is, maar hij scoort nu wel punten t.o.v. De Jonge.![]()
Ja, ik verschiet elke dag als ik de cijfers van Italie hoor.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Gehrman het volgende:
Shit hits the fan.Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Als jij dat nu kan regelen zit je gebakken het komende jaar, wereldwijd voldoende afnemers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is toch een mechanische buikbeademing?![]()
met mondkapje :-) wel bij het groeten een Flying corona high five geven met de elleboog gevenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:32 schreef Fukushima het volgende:
[..]
onder het genot van een biertje tijdens de grote post-Covidtopic-fok-meeting.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
En toch was het toen al duidelijk, maar we hoopten dat het lokaal bleef zoals de vorige SARS uitbraakquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja toen was er nog geen noodzaak of helder lichtje.
Zelfde dat ik toen dacht 1000 mondkapjes te bestellen maar mezelf een bange kluns vond en het niet heb gedaanEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Machinefabrieken (paar klanten) staan op punt van omvallen door de hoge stilstands kosten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat. Zal zeker onderzocht worden maar dat neemt tijd, tijd die we nu even niet hebben.
Je zit mogelijk ook met patenten.
70% van Nederland heeft geen zak te doen!Vakman pur sang![]()
In Azi zijn ze al bezig met het volgen van de slow curve terwijl we in Europa nog keihard iedere 2 dagen verdubbelen met het aantal Corona-patinten.
Bizar om dat zo te zien.
https://ourworldindata.org/grapher/covid-confirmed-cases-since-100th-case?time=0..19One man's trash, another man's treasure.![]()
Daar wonen relatioef veel oudere mensenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:31 schreef Gehrman het volgende:
Shit hits the fan.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Baudet kan op dit moment beter straight to the point komen, ipv zn standpunten er doorheen brengen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik moet dan een voorbeeld hebben. Heeft iemand de tekeningen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als jij dat nu kan regelen zit je gebakken het komende jaar, wereldwijd voldoende afnemers.Vakman pur sang![]()
Meneer CDA is het er niet mee eens.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ik bestrijd het ook niet, het zal ook vast onderzocht worden. Ben helemaal voor als het kan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Machinefabrieken (paar klanten) staan op punt van omvallen door de hoge stilstands kosten.
70% van Nederland heeft geen zak te doen!
Maar we hebben nu nog niets aan beademingsapparaten die misschien gebouwd gaan worden.![]()
gaat mode worden, let op mijn woordenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:35 schreef kwiwi het volgende:
Ik vraag me af of het rondlopen met mondkapjes in Europa hierna normaler gaat worden, zoals in Azi.
net burkaverbod, hop al die grieten met gebloemde mondkapjes![]()
Kneuzengedoe van Baudet. Kom dan met iets concreets.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Het helpt de Aziaten niet bepaald.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:35 schreef kwiwi het volgende:
Ik vraag me af of het rondlopen met mondkapjes in Europa hierna normaler gaat worden, zoals in Azi.![]()
Tekening is misschien wel aan te komen maar wel uitkijken dat je geen patenten overtreedt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik moet dan een voorbeeld hebben. Heeft iemand de tekeningen?![]()
Als ik mondkapjes kan krijgen, draag ik ze ook. Het houdt losse virusdeeltjes niet tegen maar wel alle hoest- en niesdruppeltjes waar het virus in zit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:35 schreef kwiwi het volgende:
Ik vraag me af of het rondlopen met mondkapjes in Europa hierna normaler gaat worden, zoals in Azi.One man's trash, another man's treasure.![]()
Inderdaad, beiden proberen nu goedkoop te scoren met partijstandpunten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:36 schreef Hexagon het volgende:
Baudet is een beetje zoals Ouwehand bezig![]()
Wat averechts uit gaat pakken. Want ze zeuren nu.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad, beiden proberen nu goedkoop te scoren met partijstandpunten.![]()
Wat kost beademingsapparatuur? Mogelijk schaf ik zelf zo'n toestel wel aan nadat deze crisis is afgelopen.![]()
Ja, verkeerde moment voor dit soort geneuzel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Inderdaad, beiden proberen nu goedkoop te scoren met partijstandpunten.![]()
Ja hallo willen ze nu die apparaten ofnie?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tekening is misschien wel aan te komen maar wel uitkijken dat je geen patenten overtreedt.
Het zou me niet verbazen dat dat het probleem is.
Vakman pur sang![]()
Wat heb je eraan? Je moet iemand ook nog in coma weten te brengen voordat zulke apparatuur effectief iets doet.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:38 schreef nelsonwarm het volgende:
Wat kost beademingsapparatuur? Mogelijk schaf ik zelf zo'n toestel wel aan nadat deze crisis is afgelopen.One man's trash, another man's treasure.![]()
Misschien te simpel gedacht, maar als het kabinet in samenwerking met RIVM kiest voor groepsimmuniteit waarom vragen we dan niet alle ouderen en zwakkeren binnen te blijven en kan verder iedereen vrij naar buiten?
Als het klopt dat ‘gezonde’ mensen dit kunnen doorstaan en daarna immuun zijn, dan zijn we er toch sneller vanaf?
Of is dat niet de bedoeling?![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Arkai het volgende:
[..]
Wat heb je eraan? Je moet iemand ook nog in coma weten te brengen voordat zulke apparatuur effectief iets doet.![]()
![]()
In Itali zaten ze nu al met defecte kleppen die voor $1 aan materiaal uit een 3D printer kunnen rollen maar het mag niet van de fabrikant (die er >$10.000 voor vraagt).quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja hallo willen ze nu die apparaten ofnie?
Het zou me niet verbazen als dat het probleem is.
De grap is echter dat het bedrijf niet wil dat ze ze zelf maken maar datzelfde bedrijf kan de kleppen nu ook niet leveren...
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/bedrijf-dreigt-met-rechtszaak-tegen-vrijwilligers-die-ziekenhuis-te-hulp-schieten![]()
2 Flessen stroh rum en je ligt in coma.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Arkai het volgende:
[..]
Wat heb je eraan? Je moet iemand ook nog in coma weten te brengen voordat zulke apparatuur effectief iets doet.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik denk zelfs dat een nood-regering het beste werkt in zo'n crisissituatie wellicht kunnen ze veel sneller beslissingen nemen in overleg met het RIVM en hoge ambtenaren van betrokken ministeries.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Belgie is altijd sterk verdeeld, zelfs nu.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Ketho het volgende:
Zijn we het enige land waar zo sterk gedebatteerd wordt zelfs tijdens crises?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Weet jij hoe ze die mensen in coma houden? Infuus met welk middel?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Arkai het volgende:
[..]
Wat heb je eraan? Je moet iemand ook nog in coma weten te brengen voordat zulke apparatuur effectief iets doet.![]()
Helemaal geen gekke vraag.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
Misschien te simpel gedacht, maar als het kabinet in samenwerking met RIVM kiest voor groepsimmuniteit waarom vragen we dan niet alle ouderen en zwakkeren binnen te blijven en kan verder iedereen vrij naar buiten?
Als het klopt dat ‘gezonde’ mensen dit kunnen doorstaan en daarna immuun zijn, dan zijn we er toch sneller vanaf?
Ze kiezen helemaal niet voor groepsimmuniteit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
Of is dat niet de bedoeling?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Breng mezelf elk weekeind in coma.. wat is daar nou moeilijk aanquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Arkai het volgende:
[..]
Gewoon nachtje zuipen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Arkai het volgende:
[..]
Tweede termijn!
Normaal was dit gehele feest toch al om 5 uur klaar?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hier gebeurt het in ieder geval niet. Alle partijen van extreem links tot extreem rechts hebben zich openlijk achter de besluiten van de regering geschaard. Nu is dat wel echt Zwitsers ook, gewoon regels opvolgen zonder vragen stellenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef Ketho het volgende:
Zijn we het enige land waar zo sterk gedebatteerd wordt zelfs tijdens crises?![]()
![]()
kunnen ze eens stoppen om alleen meer over dat geld te praten ...![]()
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Omdat ook onder gezonde sterke mensen er een klein deel is die in het ziekenhuis terecht zal komen. En dit kleine deel is al meer dan dat alle ziekenhuizen aankunnen. Niet slim dus! Veel mensen die nu gezond zijn, zullen sterven.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
Is de hele reden van dit gehele debat.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:42 schreef RAVW het volgende:
kunnen ze eens stoppen om alleen meer over dat geld te praten ...
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
In eerste instantie maar hou de zwakke en ouderen binnenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ze kiezen helemaal niet voor groepsimmuniteit.![]()
quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:42 schreef RAVW het volgende:
kunnen ze eens stoppen om alleen meer over dat geld te praten ...![]()
![]()
![]()
Gek genoeg ben ik ook voor een (tijdelijke) lockdown met daarna een periode waarin gekeken wordt hoe je dat kan laten vieren.
Maar dat hoeft niet zo vol op het orgel, Geertje...![]()
Die slaan de adviezen juist het hardst in de windquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:43 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
In eerste instantie maar hou de zwakke en ouderen binnen![]()
Nee we hadden na 40 jaar weer eens een toespraak maar Rutte had het niet helemaal goed voorbereid en die groepsimmuniteit is alleen maar iets wat een mooie bijkomstigheid is, maar geen primair doelquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
Of is dat niet de bedoeling?Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Ja ze lopen echt gierend uitquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:42 schreef hollandia02 het volgende:
Tweede termijn!
Normaal was dit gehele feest toch al om 5 uur klaar?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Haal een hometrainer van MarktpIaats.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:44 schreef Sfancta het volgende:
Hoop op een gratis fitness abbonoment als alles achter de rug is. Vreet me een ongeluk.![]()
Dat lijkt me eerder de kans dat er iemand die besmet is op dat evenement aanwezig is. neem bvb die 20.000 gevallen en een hockeywedstrijd met 10.000 toeschouwers.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat die kansen zo laag zijn.
20.000 gevallen betekent n Amerikaan per 16250. Dan is de kans zowat 50% dat er n of meer aanwezig zijn bij de wedstrijd. Betekent niet dat de kans om besmet te worden zo hoog ligt.are we infinite or am I alone![]()
Hallo Wlders, ik wil nog wel naar mijn vriend kunnen. Of andersom.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
0 doden < 30quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:42 schreef Greenpeas het volgende:
Mooi grafiekje met data vanuit Itali - interessant.
5 doden 30 - 39
Zou wel willen weten wat de achtergrond is van die 5...![]()
Ik had toevallig net een crosstrainer gekocht, komt nu perfect uitquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:44 schreef Sfancta het volgende:
Hoop op een gratis fitness abbonoment als alles achter de rug is. Vreet me een ongeluk.![]()
![]()
Welke motie? Waarover? Heb de livestream uitgezetquote:Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dan zal je nu een locatie moeten kiezen met zijn 2enquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hallo Wlders, ik wil nog wel naar mijn vriend kunnen. Of andersom...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Evenstar
![]()
Dit ja. Als het zo makkelijk was had Philips Medical Care ze gisteren al geleverd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als jij dat nu kan regelen zit je gebakken het komende jaar, wereldwijd voldoende afnemers.![]()
BAM 1 - 0 voor Wilders"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Het idee van een lockdown is dat je dat dus even niet kan omdat je dan het virus niet verder verspreidt.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hallo Wlders, ik wil nog wel naar mijn vriend kunnen. Of andersom..![]()
Dat kan ook nog ja @HeatWave
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
En als je die ziekenhuizen opent heb je er nog meer.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Zal wel een compromis van 2-3 weken worden dan.quote:A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Nou begin maar zou ik zeggen.... had/heb je iemand of een locatie op het oog ?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
ik snap wat je bedoeld maar het is niet zo eenvoudig.
Net als met mondkapjes zullen we dus moeten gaan improviseren en ik ben het met je eens dat we lijntjes en regels zullen moeten laten vieren.
Ik merk verder op dat de zorgvraag van Covid19 niet op zichzelf staat, maar juist veelal in een situatie van andere ernstige complexiteit. Het specifiek laten we zeggen "beademen" is om je kansen te geven te herstellen van andere aandoeningen die juist al eerder door de voortwoekerende Covid19 ernstig zijn aangetast. Het sc beademen zal je niet doen herstellen van Covid19.
Ik kan niet beoordelen of en in hoeverre je een IC-unit kunt strippen en los van geld/beschikbaarheid, t.a.v. noodzakelijke personele vaardigheden. Het volstaat in mijn amateurisme niet dat er bent met kunnen intuberen maar ook dat je kunt beoordelen en zonodig medisch (met middelen) kunt ingrijpen. Ja, covid19 zelf alleen is, lijkt mij zo, relatief doenbaar maar niet i.c.m. onvoorspelbare complexiteit die je daarmee over de rand duwt.
Het zal schipperen worden met ons (mij iig) aan de stuurwal om verderop de walkanten te blijven zien."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ja h.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
0 doden < 30
5 doden 30 - 39
Zou wel willen weten wat de achtergrond is van die 5...
Ik las wel ergens dat 99% oud was en/of een onderliggende ziekte had.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Jazeker wel.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:48 schreef Minimunt het volgende:
Dit is toch niet live, die speech van wilders?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Mijn partner heb ik afgelopen weken ook intensief gezien hoor...quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het idee van een lockdown is dat je dat dus even niet kan omdat je dan het virus niet verder verspreidt.
Net als getrouwde of samenwonende mensen dat hebben.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Daar schijnt nog geen corona te zijn.quote:Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Verdomme Philips maakt ze gewoon.
Effe checken waar?![]()
https://www.philips.nl/he(...)iekenhuis/ventilatieVakman pur sang![]()
Geert Wilders heeft gelijk over het snijden in de zorg maar dit hoort niet in dit debat thuis.
Dit hoort thuis in het debat n de crisis, het is nu niet effectief, niet haalbaar.![]()
De wet van de grote getallen, maar vast ook groot deel onderliggende gezondheidsproblemen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
0 doden < 30
5 doden 30 - 39
Zou wel willen weten wat de achtergrond is van die 5...
Overigens sterft er elk jaar ook wel een ‘gezond’ jong iemand aan de griep denk ik?![]()
Welk hondje?quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:59 schreef Kassamiep het volgende:
Om een of andere reden raakte de dood van het besmette hondje mij meer dan de vele menselijke doden eigenlijk.![]()
Hahhahahha slimme zorg, ik ga stuk
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hngen lassen![]()
Jammer dat tante Fleur toen ook voor heeft gestemd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Geert Wilders heeft gelijk over het snijden in de zorg maar dit hoort niet in dit debat thuis.
Dit hoort thuis in het debat n de crisis, het is nu niet effectief, niet haalbaar.![]()
Ja, die maakt ze.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Verdomme Philips maakt ze gewoon.
Effe checken waar?![]()
https://www.philips.nl/he(...)iekenhuis/ventilatieMisschien kunnen ze de productie van scheermachines in Drachten opschorten en daar een productielijn opzetten?quote:Philips Healthcare is gericht op het ontwikkelen van oplossingen op basis van de behoeften van zorgteams en patinten.
Philips Medical Systems is actief in de markt voor diagnostische apparatuur. Het is in deze markt een belangrijke speler, samen met Siemens en General Electric. Er zijn fabrieken in Nederland, Brazili, China, Duitsland, Finland, India, Isral en de Verenigde Staten.
Maar lijkt me dat veel onderdelen uit China komen...![]()
weet je hoe snel hij praatte, ik heb het niet kunnen verstaanquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat is de motie? Heb het even gemist.Ik heb het recht om te bepalen!![]()
Wat moet het toch heerlijk zijn om bij de PVV te horen
Lekker schreeuwen voor de bhneVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik idem maar dan qua handel.... die je gewoon zag liggen blinken. Toch blij dat ik het niet hebt aangedurfd om over het leed en spuitend bloed van anderen geld te verdienen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja toen was er nog geen noodzaak of helder lichtje.
Zelfde dat ik toen dacht 1000 mondkapjes te bestellen maar mezelf een bange kluns vond en het niet heb gedaan"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Volgens mij nog niks concreets, maar hij wil de komende vier weken alle niet-vitale bedrijven sluiten en onnodig buiten komen verbieden.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:46 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Welke motie? Waarover? Heb de livestream uitgezet![]()
Goed nieuws uit Itali.
99% of Those Who Died From Virus Had Other Illness, Italy Says
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says![]()
Instellen van 4 weken lockdown door middel van sluiten niet essentiele winkels, en niet naar buiten met uitzondering van noodzakelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat is de motie? Heb het even gemist.
EN
Heropenen ziekenhuizen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Slecquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Itali.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-sayshtquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Itali.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysIk shuffel je woorden naar een hoogtepunt.![]()
Ik geloof niet dat dat goed nieuws is voor mensen met onderliggende aandoeningenquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Itali.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-saysDenk ik hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Een hont van 17 die besmet was en dood is gegaan door de stress van de quarantaine.quote:
En na onderzoek bleek dat beest helemaal geen Corona te hebbenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Je maakt het ook wel moeilijker dan het is lijkt me.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nou begin maar zou ik zeggen.... had/heb je iemand of een locatie op het oog ?
ik snap wat je bedoeld maar het is niet zo eenvoudig.
Net als met mondkapjes zullen we dus moeten gaan improviseren en ik ben het met je eens dat we lijntjes en regels zullen moeten laten vieren.
Ik merk verder op dat de zorgvraag van Covid19 niet op zichzelf staat, maar juist veelal in een situatie van andere ernstige complexiteit. Het specifiek laten we zeggen "beademen" is om je kansen te geven te herstellen van andere aandoeningen die juist al eerder door de voortwoekerende Covid19 ernstig zijn aangetast. Het sc beademen zal je niet doen herstellen van Covid19.
Ik kan niet beoordelen of en in hoeverre je een IC-unit kunt strippen en los van geld/beschikbaarheid, t.a.v. noodzakelijke personele vaardigheden. Het volstaat in mijn amateurisme niet dat er bent met kunnen intuberen maar ook dat je kunt beoordelen en zonodig medisch (met middelen) kunt ingrijpen. Ja, covid19 zelf alleen is, lijkt mij zo, relatief doenbaar maar niet i.c.m. onvoorspelbare complexiteit die je daarmee over de rand duwt.
Het zal schipperen worden met ons (mij iig) aan de stuurwal om verderop de walkanten te blijven zien.
In de middeleeuwen was bloedaftappen en een natte doek alles. Nu is voor elk ding een protocol. Maar vaak zijn het toch standaard basis handelingen die het verschil maken tussen overleven en sterven.
Waarbij je je straks moet afvragen of oma van 88 nog een lijdensweg van weken moet afleggen, hoe hard het ook klinkt.Vakman pur sang![]()
Nou ja, goed nieuws, alleen voor de gezonden onder ons.quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Itali.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
[ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 18-03-2020 21:53:23 (Foutje) ]![]()
Dank!quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Instellen van 4 weken lockdown door middel van sluiten niet essentiele winkels, en niet naar buiten met uitzondering van noodzakelijk.
EN
Heropenen ziekenhuizen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Serieus?quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Volgens mij nog niks concreets, maar hij wil de komende vier weken alle niet-vitale bedrijven sluiten en onnodig buiten komen verbieden.![]()
![]()
Snapt hij dan wel dat ongeveer elk bouwbedrijf in Nederland (bijna) failliet zal gaan? En dan zijn er vast nog wel een aantal sectoren die zulke lage marges hebben en totaal geen reserves.![]()
Wanneer worden deze moties gestemd?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
502 Ziggoquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:53 schreef SunZomer het volgende:
Lieve fokkers, op welke zenden is het debat nu te volgen?![]()
Jammer voor de mensen met onderliggend issues danquote:Op woensdag 18 maart 2020 21:51 schreef Newone82 het volgende:
Goed nieuws uit Itali.
https://www.bloomberg.com(...)r-illness-italy-says
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Bij mij op zender 81. (kpn)quote:Op woensdag 18 maart 2020 21:53 schreef SunZomer het volgende:
Lieve fokkers, op welke zenden is het debat nu te volgen?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: