abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:41:54 #1
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192123844
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-Geen slowchat

-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen

-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
pi_192123854
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waarom is dat relevant voor Baudet? Dat zijn modellen die het RIVM en de NVIC beslissingen maken en adviseren. De politiek heeft echt totaal niets aan deze modellen.
Het is de taak van het parlement om de regering te controleren, daarvoor is het zeer relevant te weten op basis waarvan de regering keuzes maakt. De regering Rutte maakt er al jarenlang een sport van om geen inzicht te geven hoe ze tot beleid komen (zie o.a. recente brief van kamervoorzitter). Iedere keer met andere redenen wordt de controlerende macht buitenspel gezet, deze keer met een impliciete 'we doen het beste voor het land' reden.

En dan moet je hier nu bij zeggen dat je geen fan bent van Baudet enzo maar dat is niet zo relevant.
pi_192123861
Wtf, zo lang. |:(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192123865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk het niet. Toch?

Ik niet in ieder geval.
nee, gewoon ff 2-4 weken, zodat de eigenwijze NL-ers zien dat het ernstig is
pi_192123868
Matige antwoorden van Rutte.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:42:54 #6
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_192123872
Rutte: "Het ook niet het doel is om zoveel mogelijk mensen te besmetten" vond deze wel komisch.
pi_192123873
Rutte: "Even jongens..." _O_
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192123885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:38 schreef Breekfast het volgende:
Ik heb Wilders en Baudet nu wel weer genoeg gehoord. :{
Hoe kun je dat nou zeggen? Samen met Asscher de enige drie die hun volksvertegenwoordigende taak serieus nemen.

De rest komt niet verder dan "samen zus, samen zo", helden in de zorg en zoetsappige praat over solidariteit.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:43:28 #9
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192123886
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:40 schreef Kyran het volgende:

[..]

Uh? Sorry, dit is echt onzin. Tuurlijk hebben zij daar recht op. Het is hier geen dictatuur waar zij achter gesloten deuren besluiten mogen nemen zonder de kamer in te lichten. Hoe moet de kamer controleren of ze het goed doen. Dat is het hele idee van de Tweede Kamer.

De kamer heeft daar gewoon recht op, klaar. Daar is echt geen discussie over mogelijk. Desnoods geven ze die informatie achter gesloten deuren aan de kamer, maar de kamer hoort dat soort informatie gewoon te krijgen.
En dan? Dan krijg je continu van dit soort nodeloze discussies dat mensen als Baudet het beter denkt te weten dan (top)wetenschappers. Je moet er op een gegeven moment vanuit (kunnen) gaan dat de beslissingen die wetenschappers met jarenlange ervaring op dit gebied de juiste afwegingen kunnen maken. Over dat model kan waarschijnlijk helemaal niemand van de TK iets zinnigs zeggen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192123890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:42 schreef superniger het volgende:
Matige antwoorden van Rutte.
Waarom zijn ze matig? Omdat ze geen droomscenario schetsen dat alleen in het hoofd van Wilders/Baudet bestaat?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:43:53 #11
416575 crew  Evenstar
pi_192123896
De volgende die nog dit hele immuniteit gedoe erbij haalt om Rutte te bashen krijgt er van langs met een natte handdoek. Rutte was nu gewoon heel helder.

Ik heb veel kritiek op hem, maar dat bashen omtrent immuiteit is wel irritant.
pi_192123902
Rutte wenste dat hij in een debat zat over dividendbelasting..
pi_192123904
Die Rutte heeft in zijn premieschap toch wel wat bizarre zaken voor zijn kiezen gekregen eigenlijk... moest ik net ineens aan denken :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:44:17 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192123908
Ja! Laten we het over stikstof hebben *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192123914
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:43 schreef Zeroku het volgende:

[..]

En dan? Dan krijg je continu van dit soort nodeloze discussies dat mensen als Baudet het beter denkt te weten dan (top)wetenschappers. Je moet er op een gegeven moment vanuit (kunnen) gaan dat de beslissingen die wetenschappers met jarenlange ervaring op dit gebied de juiste afwegingen kunnen maken. Over dat model kan waarschijnlijk helemaal niemand van de TK iets zinnigs zeggen.
Op een gegeven moment wel maar het enige wat er nu gezegd wordt is 'bandbreedte' en 'experts'. Dat had ik ook nog kunnen verzinnen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:44:27 #16
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192123915
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen? Samen met Asscher de enige drie die hun volksvertegenwoordigende taak serieus nemen.

De rest komt niet verder dan "samen zus, samen zo", helden in de zorg en zoetsappige praat over solidariteit.
Dat ja, slap gelul van Klaver, pure tijdverspilling.
It's okay to be white
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:44:28 #17
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192123916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:42 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Het is de taak van het parlement om de regering te controleren, daarvoor is het zeer relevant te weten op basis waarvan de regering keuzes maakt. De regering Rutte maakt er al jarenlang een sport van om geen inzicht te geven hoe ze tot beleid komen (zie o.a. recente brief van kamervoorzitter). Iedere keer met andere redenen wordt de controlerende macht buitenspel gezet, deze keer met een impliciete 'we doen het beste voor het land' reden.

En dan moet je hier nu bij zeggen dat je geen fan bent van Baudet enzo maar dat is niet zo relevant.
Ze controleren de TK ja, niet het RIVM. De beslissingen op basis van de adviezen mag je vanalles van vinden, alleen gaat het helemaal nergens over dat je de complete modellen van de RIVM nodig hebt om te kunnen bepalen of de beslissingen van de regering gerechtvaardigd zijn.
pi_192123918
3,2 miljoen bejaarden in 2018 in Nederland. Hoeveel (chronisch) zieken?
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:44:29 #19
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192123919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Huh, Asscher zegt toch ook samen zus en zo, met zijn zoetsappige praat?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192123925
Volgens mij zijn mensen hier weer net zo verdeeld als pakweg een week geleden! :') En dat terwijl ik de laatste tijd merkte dat men meer en meer op 1 lijn begon te komen.
pi_192123929
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:43 schreef Kyran het volgende:
De volgende die nog dit hele immuniteit gedoe erbij haalt om Rutte te bashen krijgt er van langs met een natte handdoek. Rutte was nu gewoon heel helder.

Ik heb veel kritiek op hem, maar dat bashen omtrent immuiteit is wel irritant.
Gemist. Wat zei hij erover?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:45:14 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192123940
arjenUSA twitterde op woensdag 18-03-2020 om 17:03:11 Het Amerikaanse ministerie van Financiën stelt voor $500 miljard rechtstreeks aan miljoenen Amerikaanse burgers te geven. Op 6 april zouden huishoudens al hun eerste cheque kunnen verwachten. Het bedrag hangt af van de grootte van het gezin en hun inkomen. https://t.co/e1V3XWiOZQ reageer retweet
pi_192123941
quote:

[..]

En als die een rekenfout maken, wat 100.000 mensen het leven kan kosten moeten we dan maar voor lief nemen?

Of als iedereen die ziek is voor zijn leven zorg nodig heeft, dan zeggen we "jeetje, ze bedoelden het zo goed"?

Waarom wil je censuur in de kamer?
pi_192123945
8 MINUTEN GELEDEN
Eerste coronadode op Curaçao
Op Curaçao is voor het eerst iemand overleden die eerder positief werd getest op het coronavirus. Het gaat om een 68-jarige man uit Noord-Brabant, die op het Caribische eiland op vakantie was. Afgelopen maandag verslechterde zijn toestand en werd hij opgenomen op de intensive care, waar hij vandaag overleed.

Op dit moment zijn er nog twee bevestigende gevallen van mensen met het coronavirus geconstateerd. Zij zitten in quarantaine.

NOS
pi_192123948
Was het snachts maar een beetje lekkere temperatuur. Dan ging ik met mijn kleine in een tent buiten slapen...
pi_192123951
15 minuten voor Italie. Als de cijfers over Lombarijde kloppen houd ik mijn hart vast.
pi_192123957
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:45 schreef D_A het volgende:
arjenUSA twitterde op woensdag 18-03-2020 om 17:03:11 Het Amerikaanse ministerie van Financiën stelt voor $500 miljard rechtstreeks aan miljoenen Amerikaanse burgers te geven. Op 6 april zouden huishoudens al hun eerste cheque kunnen verwachten. Het bedrag hangt af van de grootte van het gezin en hun inkomen. https://t.co/e1V3XWiOZQ reageer retweet
Nog even en het basisinkomen komt er toch.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:46:14 #28
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192123958
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:45 schreef _I het volgende:

[..]

En als die een rekenfout maken, wat 100.000 mensen het leven kan kosten moeten we dan maar voor lief nemen?

Of als iedereen die ziek is voor zijn leven zorg nodig heeft, dan zeggen we "jeetje, ze bedoelden het zo goed"?

Waarom wil je censuur in de kamer?
Nee, maar je moet niet verwachten dat mensen zonder enige kennis op dat gebied dat beter in zouden kunnen schatten dan het RIVM. Ik begrijp de gedachte dat er vanalles gecontroleerd zou moeten worden, alleen moet je dat laten regelen door mensen mét kennis en niet de TK.
pi_192123959
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:44 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ze controleren de TK ja, niet het RIVM. De beslissingen op basis van de adviezen mag je vanalles van vinden, alleen gaat het helemaal nergens over dat je de complete modellen van de RIVM nodig hebt om te kunnen bepalen of de beslissingen van de regering gerechtvaardigd zijn.
Nee TK controleert kabinet. Kabinet maakt keuzes wel niet lockdown. Die moeten te controleren zijn. To be honest, ik heb inhoudelijk geen idee en geen mening, maar TK kan nu werk vrij moeilijk doen wat ook in tijden van crisis essentieel is.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 maart 2020 @ 17:46:18 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192123961
Baudet en Klaver die het met elkaar eens zijn :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:46:19 #31
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192123962
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, gewoon ff 2-4 weken, zodat de eigenwijze NL-ers zien dat het ernstig is
Precies
pi_192123963
quote:
Zo kun je je herverkiezing natuurlijk ook kopen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:46:40 #33
416575 crew  Evenstar
pi_192123970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:44 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Gewoon heel helder geweest over dat immuniteit een bijkomst is, geen doel.

Doel is om de zwakkeren te beschermen. Doel is zo weinig mogelijk doden. Het is GEEN doel om zoveel mogelijk mensen te besmetten. Immuniteit is een bijkomst en wordt heel langzaam opgebouwd.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:46:41 #34
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192123971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zo kun je je herverkiezing natuurlijk ook kopen
En daarna de recessie in storten.
pi_192123972
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:44 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Dat het geen doel op zich was maar een logisch gevolg van het gevolgde beleid.
pi_192123974
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Huh, Asscher zegt toch ook samen zus en zo, met zijn zoetsappige praat?
Asscher stelde ook nog wel wat kritische vragen over het financiële pakket. Hoort hij ook te doen als PvdA'er.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:02 #37
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192123982
Maar die vrouw van PvdD vind ik toch stiekem een beetje geil :9
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:03 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192123983
Ben ik het ook mee eens, transparantie over capaciteit vs bezette IC bedden.
pi_192123991
quote:
Inflatie incoming
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192123997
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:47 schreef Grishenko_ het volgende:
Toch wel een tikje minder dan haar voorganger. ;(
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:41 #42
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192123999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Doel is om de zwakkeren te beschermen. Doel is zo weinig mogelijk doden. Het is GEEN doel om zoveel mogelijk mensen te besmetten. Immuniteit is een bijkomst en wordt heel langzaam opgebouwd.
Ik vraag me af hoe dom mensen waren om te denken dat dit wel een doel was :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192124000
quote:
Ze heeft wel wat vind ik :).
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:44 #44
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192124002
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef D_A het volgende:

[..]

En daarna de recessie in storten.
Onzin als ontwikkelingshulp en subsidie op kunst afkappen, klaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:47:52 #45
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124005
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Asscher stelde ook nog wel wat kritische vragen over het financiële pakket. Hoort hij ook te doen als PvdA'er.
Nou, ik vind dat jij een andere definitie van 'kritisch zijn' hebt dan ik.
pi_192124009
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:47 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Inflatie incoming
Hyperinflatie zelfs. Er wordt genadeloos hard geprint nu.
pi_192124010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mooi dat hier nu helderheid over is, van Dissel benoemde dat ook vanmorgen.
pi_192124014
quote:
Dat betekent qua beleid pas wat ze pas uit als Congress met iets komt of als ze samen met iets komen. Nu is het zo te zien een proefballonnetje.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192124017
"In Amerika zullen de cijfers de komende 5-6 dagen dramatisch stijgen door opgevoerde testcapaciteit."
Dr. Birx op CNN bij persconferentie Witte Huis.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:48:24 #50
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124018
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toch wel een tikje minder dan haar voorganger. ;(
Thieme _O_ _O_
pi_192124019
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nee, maar je moet niet verwachten dat mensen zonder enige kennis op dat gebied dat beter in zouden kunnen schatten dan het RIVM. Ik begrijp de gedachte dat er vanalles gecontroleerd zou moeten worden, alleen moet je dat laten regelen door mensen mét kennis en niet de TK.
Denk jij dat Geert zelf alle rapporten doorleest? Of dat Thierry met een LOI virologie de beslissingen maakt?

Er zitten toch allerlei mensen achter die alles controleren en narekenen.

Wat als ze wel het risico nemen op de dood van 200.000 mensen. En Jaap heeft vanochtend gezegd dat er politieke keuzes zijn gemaakt. Dan is het toch noodzakelijk dat men weet welke.
pi_192124020
quote:

[..]

Nou, ik vind dat jij een andere definitie van 'kritisch zijn' hebt dan ik.
Dat mag, ik ben het wel met je eens dat Wilders en Baudet de meest kritische zijn (ik parafraseer hier even).
pi_192124023
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat betekent qua beleid pas wat ze pas uit als Congress met iets komt of als ze samen met iets komen. Nu is het zo te zien een proefballonnetje.
Dat schijnt geen probleem te zijn.
pi_192124024
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dom mensen waren om te denken dat dit wel een doel was :D
Vlak Henk en Ingrid niet uit, aangezwengeld door de retoriek van hun geperoxideerde voorganger
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 maart 2020 @ 17:48:46 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192124029
Duitsers die naar Nederland gaan om te winkelen? Het zag hier in Duitsland maandag geel van de kentekens op de parkeerplaats van de Lidl.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Manager PR/Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 17:48:48 #56
269689 crew  Viv
pi_192124030
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:44 schreef ToT het volgende:
Volgens mij zijn mensen hier weer net zo verdeeld als pakweg een week geleden! :') En dat terwijl ik de laatste tijd merkte dat men meer en meer op 1 lijn begon te komen.
Mja, ik denk dat men hier wel meer op 1 lijn gekomen is qua overtuiging dat er iets ernstigs aan de hand is. De verdeeldheid is nu meer over de oplossing: is een lockdown wel of niet buiten proportie en zo. :)
pi_192124031
quote:
Prijzig doekje voor het bloeden
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:48:54 #58
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124035
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef Felixa het volgende:
"In Amerika zullen de cijfers de komende 5-6 dagen dramatisch stijgen door opgevoerde testcapaciteit."
Dr. Birx op CNN bij persconferentie Witte Huis.
En heb ik nou goed begrepen dat iedereen zich daar ook kan laten testen?
pi_192124038
toerisme komt over de grens.

Jezus
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:49:02 #60
416575 crew  Evenstar
pi_192124042
quote:

[..]

Hoe slim is het om maar naar één instantie die sinds januari fout op fout heeft gestapeld, constant verkeerde aannames doet, tegen alle richtlijnen van de WHO ingaat etc. te vertrouwen? Waarom niet gewoon openheid geven. Als de kamer ingelicht wordt kunnen ook andere experts er zich over buigen. Waarom alles achter gesloten deuren, waarom de democratie proberen te omzeilen?

Waanzin.
pi_192124049
Hij lult nog steeds over die paar honderd grenswerkers. Man man man.

Afsluiten die zooi.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:49:26 #62
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124050
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef bitterbal het volgende:
toerisme komt over de grens.

Jezus
Lekker outlet shoppen in Roermond :~
pi_192124051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee. Niet iedereen.
pi_192124052
Hopelijk dwingt Baudet via een motie inzage af in een tijdlijn van beslissingen zoals die zijn genomen met de op dat moment beschikbaar informatie. Het gaat niet enkel om modellen.
pi_192124054
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat schijnt geen probleem te zijn.
Heb je een bron daarvan?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:49:40 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192124055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hyperinflatie zelfs. Er wordt genadeloos hard geprint nu.
Goedkoop naar de VS dus. _O_
pi_192124060
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat het geen doel op zich was maar een logisch gevolg van het gevolgde beleid.
Dank! Deze openheid is prettig.
pi_192124070
Oooh nu wil Klaver wel de grenzen sluiten ?
pi_192124074
quote:

[..]

Daarom kunnen we nu beter naar die wetenschappers luisteren en het politiek spelletje vergeten en Rutte brengt ons wat de wetenschappers zeggen.
pi_192124075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Heb je een bron daarvan?
NOS Liveblog: "Het Congres moet nog instemmen met het voorstel, maar dat lijkt geen belemmering te zijn."
pi_192124077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Prijzig doekje voor het bloeden
Flink socialistische maatregel voor de USA. Mensen zo even wat handgeld geven. Wat schiet je hier nou precies mee op
pi_192124078
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 18-03-2020 17:52:57 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:50:39 #73
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192124080
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef _I het volgende:

[..]

Denk jij dat Geert zelf alle rapporten doorleest? Of dat Thierry met een LOI virologie de beslissingen maakt?

Er zitten toch allerlei mensen achter die alles controleren en narekenen.

Wat als ze wel het risico nemen op de dood van 200.000 mensen. En Jaap heeft vanochtend gezegd dat er politieke keuzes zijn gemaakt. Dan is het toch noodzakelijk dat men weet welke.
Tuurlijk is het noodzakelijk welke politieke keuzes er zijn gemaakt, maar daarvoor heb je niet volledig inzicht in alle modellen nodig. Die kennis voegt m.i. echt niets toe.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe slim is het om maar naar één instantie die sinds januari fout op fout heeft gestapeld, constant verkeerde aannames doet, tegen alle richtlijnen van de WHO ingaat etc. te vertrouwen? Waarom niet gewoon openheid geven. Als de kamer ingelicht wordt kunnen ook andere experts er zich over buigen. Waarom alles achter gesloten deuren, waarom de democratie proberen te omzeilen?

Waanzin.
Het is al duidelijk dat je hier al drie weken totaal in paniek bent over de werkwijze van het RIVM, maar als je goed had gelezen had je gezien dat ik nergens zeg dat er geen vragen aan het RIVM mogen worden gesteld. Die vragen mogen, alleen wel door mensen met enig verstand op het gebied.
pi_192124083
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:50 schreef Sjemmert het volgende:
Racisme viert hoogtij nu.
pi_192124087
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat zeiden Trump en Pence eerst wel maar het werd wel genuanceerd door artsen dat het alleen om mensen gaat die symptomen hebben.
pi_192124092
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:50 schreef Sjemmert het volgende:
Nee nu blijven ze ook open ook Yesser!!!

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 17:51:28 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:51:21 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124098
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:50 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dat zeiden Trump en Pence eerst wel maar het werd wel genuanceerd door artsen dat het alleen om mensen gaat die symptomen hebben.
Ah ok, had inderdaad in die persco gehoord dat ze zeiden dat iedereen zich kon laten gaan testen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:51:23 #78
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192124101
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:37 schreef Kyran het volgende:
Baudet heeft wel een punt. Hij wil gewoon de plannen inzien. Wat is de bedoeling, wanneer gaan we opschalen, wanneer afschalen etc.

Rutte en Bruins negeren dit soort vragen vanaf dag 1.
Maar expertise kan je niet even samenvatten in een flowchart. Het is crisis managment in een situatie die je niet eerder hebt meegemaakt, daar kan je vooraf geen formele regels vastleggen.
are we infinite or am I alone
pi_192124105

Wopke blijft maar aan zijn ogen en neus zitten.
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192124109
Een Groenlinkser die een VVD-premier probeert de grenzen te laten sluiten inderdaadd :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2020 17:52:15 ]
pi_192124116
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:48 schreef Rewimo het volgende:
Duitsers die naar Nederland gaan om te winkelen? Het zag hier in Duitsland maandag geel van de kentekens op de parkeerplaats van de Lidl.
Wij zijn zelf het hamsterprobleem.
pi_192124117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:51 schreef PoezeligDing het volgende:
[ afbeelding ]

#Coroned
pi_192124119
quote:
[ afbeelding ]

oh oh ;(

krijg gelijk zelf een kriebel neus :D
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192124120
Ben benieuwd of Ouwehand Schiphol er weer bij gaan halen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:30 #85
13151 crew  Rewimo
pi_192124123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef -river- het volgende:

Wij zijn zelf het hamsterprobleem.
Ze kopen ons toiletpapier ook nog op :{w
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192124125
quote:
[ afbeelding ]

Prima als je je handen gewassen hebt.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:32 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124126
We bouwen een muur *O*
pi_192124129
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:50 schreef Zeroku het volgende:
Tuurlijk is het noodzakelijk welke politieke keuzes er zijn gemaakt, maar daarvoor heb je niet volledig inzicht in alle modellen nodig.
Wel als die "zogenaamde modellen" de keuzes bepalen. Je kan je niet verschuilen achter een instituut, of zelfs 1 man, en dan blijkt dat het allemaal op aannames zijn, waarvan iedereen al weet dat ze niet kloppen.

Maar goed, eens zullen we het niet worden. Ik geloof niet in geheime informatie, buiten het beschermen van individuen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:46 #89
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124133
Van welke partij is deze man?
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:46 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192124134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:51 schreef Confetti het volgende:
Een Groenlinkser die een VVD-premier probeert de grenzen te laten sluiten inderdaadd :')
Dat we dit meemaken
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:52 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192124137
33 doden vandaag in het VK. (BBC)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192124140
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef D_A het volgende:
We bouwen een muur *O*
En china betaald
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:52:57 #93
416575 crew  Evenstar
pi_192124141
De tering, nog een vraag over immuniteit.
pi_192124148
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef kwiwi het volgende:
sp geloof ik
pi_192124151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ze kopen ons toiletpapier ook nog op :{w
Serieus.....volgens mij heeft half Nederland nu voor een jaar te schijten aan papier binnen, de rest niets.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:36 #96
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124154
Testen, opsporen, isoleren... Ja dat is nu wel te laat he.
pi_192124156
quote:
Wat een mafklapper
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:53:46 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124160
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Alleen de zorg moet open. Dit is het ergste wat er is. We hebben hier geen controle over.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:09 schreef SamCooke het volgende:[..]
Ik denk dat jullie discussie vooral voortkomt uit het feit dat jullie iets anders onder lockdown verstaan. Ik denk dat NIEMAND het stopzetten van zorg/productie van primaire levensbehoeften e.d. voorstelt hier.
Dus waar praten we dan over ?

Wat dan wordt voorgesteld door de LD'ers is geen totale "lockdown" maar openhouden wat moet (vitale functies) en dichtzetten wat kan (bijeenkomstsern etc.).

In mijn beeld is dat precies wat onze regering doet, voorstelt en wil reguleren om zo te komen tot afvlakking van een zorgvraag. De rest is vooral ruzie omtrent het hoe en (ver)oordelen of je nu wel of niet je geld mag neerleggen in een bakje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192124165
quote:
SP
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:54:02 #100
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192124167
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef Momo het volgende:

[..]

Dat we dit meemaken
Dat zei ik eerder ookal. Amerika die met ladingen socialistische maatregelen komt, en Europa die zijn grenzen wilt sluiten. En ook Mexico wil misschien de grens sluiten met de VS. Bizarre tijden.
pi_192124174
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef D_A het volgende:
We bouwen een muur *O*
quote:
Sitting in a bunker here behind my wall
Waiting for the worms to come.
In perfect isolation here behind my wall
Waiting for the worms to come.
_O_
pi_192124176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
De tering, nog een vraag over immuniteit.
Omdat er een interne tegenstelling in dat punt zit.

Als groepsimmuniteit feitelijk niet bestaat, dan wil je gewoon dat bepaalde mensen doorgaan, ondanks het risico. Omdat de economie.

Dus eens of niet. Hier wordt gelogen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:54:27 #103
416575 crew  Evenstar
pi_192124180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef kwiwi het volgende:
Week of twee ofzo ja _O-
pi_192124183
Dat is toch precies wat het RIVM vanmorgen zei, dat je graag meer wil testen maar dat de tests zijn opgekocht door half Azie...
pi_192124189
45 kritiek nu in Nederland.

https://ncov2019.live
pi_192124191
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef kwiwi het volgende:
Dat probeerde ze in het begin en lukte niet. Als ik naar de buitengeluiden hier luister ziet iedereen dit als een gezellige vakantie.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:54:56 #107
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124192
Die Ouwehand heeft iets strengs :9
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:55:01 #108
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124195
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
33 doden vandaag in het VK. (BBC)
UK death toll rises to 104 - an increase of 32

pi_192124205
Maarten Hijink, SP toch?
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:55:33 #110
416575 crew  Evenstar
pi_192124213
Ons beleid is volledig gebaseerd op wat WHO adviseert? Zei die dat nou echt :D
pi_192124218
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

[..]

Dus waar praten we dan over ?

Wat dan wordt voorgesteld door de LD'ers is geen totale "lockdown" maar openhouden wat moet (vitale functies) en dichtzetten wat kan (bijeenkomstsern etc.).

In mijn beeld is dat precies wat onze regering doet, voorstelt en wil reguleren om zo te komen tot afvlakking van een zorgvraag. De rest is vooral ruzie omtrent het hoe en (ver)oordelen of je nu wel of niet je geld mag neerleggen in een bakje.
Verplicht thuisblijven als je buiten nils te zoeken hebt bijvoorbeeld.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_192124227
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef D_A het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"People tested", interessante statistiek.
pi_192124233
quote:

[..]

[ afbeelding ]
-O-
pi_192124234
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef PoezeligDing het volgende:
Maarten Hijink, SP toch?
jep
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:56:44 #115
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192124236
104 doden in GB (67.5m inwoners), waarvan 99 in Engeland (56m inwoners)
quote:
32 more people die in England, bringing UK death toll to 104

The coronavirus death toll in the UK has reached 104 after NHS England said a further 32 people had died in England after testing positive.

This brings the total number of confirmed reported deaths in England to 99. The patients were aged between 59 and 94 years old and had underlying health conditions.
pi_192124249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef -river- het volgende:

[..]

Serieus.....volgens mij heeft half Nederland nu voor een jaar te schijten aan papier binnen, de rest niets.
Nu is er genoeg wc-papier te koop toch? Als je niets hebt, is het nu wel je eigen schuld.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:04 #117
416575 crew  Evenstar
pi_192124255
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:54 schreef _I het volgende:

[..]

Omdat er een interne tegenstelling in dat punt zit.

Als groepsimmuniteit feitelijk niet bestaat, dan wil je gewoon dat bepaalde mensen doorgaan, ondanks het risico. Omdat de economie.

Dus eens of niet. Hier wordt gelogen.
Hij stuurt puur op IC-capaciteit, nergens anders op. Groepsimmuniteit had die gewoon NOOIT moeten noemen, want dat heeft niks met zijn beleid te maken eigenlijk.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:13 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192124258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef Kyran het volgende:
Ja _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:22 #119
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192124261
quote:
Ja :{w :{w wat een faal haas
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:24 #120
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192124262
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:52 schreef _I het volgende:

[..]

Wel als die "zogenaamde modellen" de keuzes bepalen. Je kan je niet verschuilen achter een instituut, of zelfs 1 man, en dan blijkt dat het allemaal op aannames zijn, waarvan iedereen al weet dat ze niet kloppen.

Maar goed, eens zullen we het niet worden. Ik geloof niet in geheime informatie, buiten het beschermen van individuen.
Ik begrijp je punt verder ook wel. En helemaal eens dat je moet delen daar waar kan. Ik denk alleen dat zodra die modellen worden gedeeld je daar met name discussie over gaat krijgen en dat iedereen het opeens beter denkt te weten, terwijl het met name de besluiten die worden gemaakt op basis van die modellen het meest belangrijk zijn.
pi_192124266
quote:
Ja natuurlijk. Die riep geen pandemie uit. Er was al geen grip vanaf het begin.

Al die mensen hebben gewoon ingecalculeerd dat er mensen doodgaan, maar niemand wil het toegeven.

nu "zweeft er ineens een getal rond van tussen de 40 en 80K doden" - Dat hebben hun eigen virologen gisteren massaal de wereld in gespindokterd.
pi_192124268
Onderzoekje gedaan bij 5 lokale supermarkten hier 3.45-4.45 pm (net buiten London). Hutjemutjedruk. Iedereen dicht op elkaar. Geen enkele bescherming. Al het vlees uitverkocht overal. Alle verse groentes en fruit ook. Vooral veel snoep en rotzooi te koop (hello obesity) maar iig nergens niemand het besef om afstand te houden of wat dan ook. Bij eentje hadden de cashiers handschoenen om maar dat helpt ook niets verder…

Dus hier zal het wel snel heel hard gaan stijgen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192124269
Wetenschappers hebben ontdekt dat apen bij een besmetting met het coronavirus antilichamen ontwikkelen die voorkomen dat ze opnieuw geïnfecteerd raken bij een tweede blootstelling aan de ziekteverwekker.

Dat zou erop kunnen wijzen dat bloedplasma van herstelde patiënten misschien wel gebruikt kan worden om Covid-19 te behandelen, zo staat te lezen in het wetenschappelijk tijdschrift The Scientist.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:53 #124
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124274
Wanneer gaat mevrouw Ouwehand strenge vragen stellen over Schiphol en dieren?
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:57:54 #125
91359 Machielovic
Geluk zit van binnen
pi_192124275
quote:

[..]

[ afbeelding ]
hoeveel mensen getest in Nederland?
pi_192124276
godver :(

quote:
Albert Heijn zet z'n hamsters buitenspel: ‘Nu even niet gepast’
pi_192124279
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Nu is er genoeg wc-papier te koop toch? Als je niets hebt, is het nu wel je eigen schuld.
Nee hoor, ze hamsteren gewoon vrolijk door.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:32 #128
236264 crew  capricia
pi_192124293
Waarom kunnen we die tests niet zelf maken?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192124300
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Grishenko_ het volgende:
Waarschijnlijk bij Hoekstra.
pi_192124302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Verplicht thuisblijven als je buiten nils te zoeken hebt bijvoorbeeld.
Dus gewoon wat we doen, maar wat strenger, omdat het kan? Zou wel voor een samenscholingsverbod zijn overigens, maar een rondje wandelen, omdat je een rondje wil wandelen moet gewoon kunnen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:55 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192124303
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Grishenko_ het volgende:
Heeft ze allang gedaan
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 17:59:01 #132
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124308
quote:
15s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
godver :(
[..]

Moest wel klein beetje lachen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:59:02 #133
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192124309
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:58 schreef capricia het volgende:
ingrediënten niet in huis en de kennis
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_192124312
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij stuurt puur op IC-capaciteit, nergens anders op. Groepsimmuniteit had die gewoon NOOIT moeten noemen, want dat heeft niks met zijn beleid te maken eigenlijk.
Jij heb hem. Hij zegt tussen de regels door, we gaan gewoon door op het niveau van de IC voor zij die hulp nodig hebben. Volledig niet noemend dat er ondertussen ook gewoon mensen doodgaan die de IC nooit zien. Dan zijn de bedden misschien nog niet vol, maar er gaan wel mensen dood.

"Is nou eenmaal zo.." (Had niets met bovenstaande te maken :P )
pi_192124314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wetenschappers hebben ontdekt dat apen bij een besmetting met het coronavirus antilichamen ontwikkelen die voorkomen dat ze opnieuw geïnfecteerd raken bij een tweede blootstelling aan de ziekteverwekker.

Dat zou erop kunnen wijzen dat bloedplasma van herstelde patiënten misschien wel gebruikt kan worden om Covid-19 te behandelen, zo staat te lezen in het wetenschappelijk tijdschrift The Scientist.
Lijkt me sterk, aangezien bij een normaal virus ook specifieke anti-lichamen aangemaakt worden door het lichaam, maar die normaliter niet als behandeling bij anderen gebruikt kunnen worden.
pi_192124325
quote:
Als gevangenen katoenen mondkapjes kan maken, kunnen zij ook wel testkits maken :Y
pi_192124331
Zal het woord 'hamsterschaamte' verkozen worden tot woord van het jaar?
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:00:10 #138
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124332
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heeft ze allang gedaan
Maar ze staat al een tijdje klaar om te vuren.
pi_192124333
Ik ben wel een beetje klaar met dit debat. Ze hebben nu al zo vaak in rondjes gedraaid met hun argumenten dat iedereen dronken is...
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:00:11 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124334
Wat wil iemand nu nog weten met testen ?
Het is er en wat in de ziekenhuizen komt is bepalend om de maatregelen af te meten.

Testen die je dan elke dag moet herhalen om te weten of het veranderd. 8)7 ?
En dat idd dat het spul niet beschikbaar is en wat er is, beschikbaar moet houden voor waar het nodig is. Testen zijn er niet. punt.
pi_192124335
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:59 schreef _I het volgende:

[..]

Jij heb hem. Hij zegt tussen de regels door, we gaan gewoon door op het niveau van de IC voor zij die hulp nodig hebben. Volledig niet noemend dat er ondertussen ook gewoon mensen doodgaan die de IC nooit zien. Dan zijn de bedden misschien nog niet vol, maar er gaan wel mensen dood.

"Is nou eenmaal zo.." (Had niets met bovenstaande te maken :P )
Maar dat doen andere landen ook, maar daar loopt het gewoon uit de klauwen.
pi_192124339
De internationale autosportfederatie FIA heeft bevestigd dat de Formule 1 dit seizoen geen zomerstop kent in augustus. De rustperiode is verplaatst naar de maanden maart en april. De zogenoemde 'shutdown' is verlengd van 14 tot 21 dagen; alle teams moeten gedurende drie weken het werk neerleggen.
pi_192124344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef 2562 het volgende:
Nee, groepsimmuniteit.
pi_192124352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:59 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Als gevangenen katoenen mondkapjes kan maken, kunnen zij ook wel testkits maken :Y
We kunnen ook op hun testen.
pi_192124357
quote:
Nee joh, dat wordt 'groepsimmuniteit'.
pi_192124360
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt verder ook wel. En helemaal eens dat je moet delen daar waar kan. Ik denk alleen dat zodra die modellen worden gedeeld je daar met name discussie over gaat krijgen en dat iedereen het opeens beter denkt te weten, terwijl het met name de besluiten die worden gemaakt op basis van die modellen het meest belangrijk zijn.
Die modellen zijn er helemaal niet. Het zijn enorme grote schattingen en grove aannames, die de afgelopen 3 weken elke keer fout bleken.

Ze kennen de ziekte en het gevolg niet. Kan het er wel heel leuk uit hebben gezien in de simulatie in 2009, maar daar heb je nu niets aan.

Maar soit. Begrijp jouw punt ook. Edoch, ben ik blij dat wij open informatie hebben.
pi_192124362
quote:
Nee. Pleepapier
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:07 #148
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192124371
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, groepsimmuniteit.
ja of Lockdown :z
pi_192124373
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nee. Pleepapier
Nee, Corona
pi_192124376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee joh, dat wordt 'groepsimmuniteit'.
Oja, goeie. :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:20 #151
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124379
Hergebruiken van mondkapjes in de zorg? :o
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:26 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192124383
quote:
Ja _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:55 schreef PoezeligDing het volgende:
Maarten Hijink, SP toch?
Ja
pi_192124386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef -river- het volgende:

[..]

Of het virus op ze loslaten om te zien of er groepsimmuniteit ontstaat.
Go hard or go home
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:35 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124387
quote:
Iets met fabrieken, personeel, productie, materiaal.....
Zal vast de nodige weken/maanden kosten.
pi_192124388
Wie is dat geil wijf achter de kale? :9~
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:42 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192124390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Machielovic het volgende:

[..]

hoeveel mensen getest in Nederland?
Veel te weinig. Dat testen werkte namelijk uitstekend in Zuid-Korea en Hong Kong dus gaan we hier niet doen.

Ondertussen gaan ze in Israël minstens 3000 mensen per dag testen en hebben ze 1000 stuks beademingsapparatuur gekocht.
pi_192124391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef -river- het volgende:

[..]

zal in china volop gebeuren
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:01:50 #158
236264 crew  capricia
pi_192124393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:59 schreef RAVW het volgende:

[..]

ingrediënten niet in huis en de kennis
Kennis kun je inkopen.
Ingrediënten, ja, die zullen een probleem zijn. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192124394
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Maar dat doen andere landen ook, maar daar loopt het gewoon uit de klauwen.
Elk land doet het inderdaad. Ze offeren allemaal op advies van de WHO hun ouderen op.
pi_192124402
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef kwiwi het volgende:
Er is een nieuwe ontsmettingsmethode ontwikkeld zodat die dingen 3x gebruikt kunnen worden. :)

Edit: Oh wauw, deze post kwam er zowaar nog doorheen ook! *O*
pi_192124403
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja of Lockdown :z
Of Unileffer.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:15 #162
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef Longcat. het volgende:
Wie is dat geil wijf achter de kale? :9~
Ouwehand _O_
pi_192124408
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dus gewoon wat we doen, maar wat strenger, omdat het kan? Zou wel voor een samenscholingsverbod zijn overigens, maar een rondje wandelen, omdat je een rondje wil wandelen moet gewoon kunnen.
Ja, dat is wat de lockdown voorstanders willen. Niet omdat het kan, maar omdat dat volgens hun veiliger is dan de vrijblijvendheid die we nu hebben.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:17 #164
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192124409
quote:
ja en ze hebben er ongeveer 6 per uur nodig :-) dan mag je wel een schoonmaker in dienst nemen om die dingen te wassen voor een groot ziekenhuis
pi_192124410
Echt heel erg nieuwsgierig naar de Italiaanse cijfers.
pi_192124411
quote:
na desinfectie, waren ze naar aan het kijken of dat eventueel mogelijk is
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:26 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192124414
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Maar Korea schroefde wel zomaar even de productie op naar 15.000 testkits per dag....
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:27 #168
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124415
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef ToT het volgende:

[..]

[..]

Er is een nieuwe ontsmettingsmethode ontwikkeld zodat die dingen 3x gebruikt kunnen worden. :)
Ah ok, makes more sense dan ;)
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:35 #169
236264 crew  capricia
pi_192124418
quote:
12s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Maakt me niet uit. Dit virus gaat veel langer duren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:02:44 #170
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192124420
Als hierna Kees van der Staaij vragen gaat stellen, haak ik af en ga naar huis.
pi_192124424
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef _I het volgende:

[..]

Elk land doet het inderdaad. Ze offeren allemaal op advies van de WHO hun ouderen op.
Ja want dat is het beleid van Nederland :')
pi_192124426
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Edit: Oh wauw, deze post kwam er zowaar nog doorheen ook! *O*
nice ^O^
pi_192124430
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Maar Korea schroefde wel zomaar even de productie op naar 15.000 testkits per dag....
Opschalen gaat iets makkelijker dan een complete productie opzetten.
pi_192124432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef Grishenko_ het volgende:
:W
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 18:03:19 #175
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef Grishenko_ het volgende:
:7
pi_192124437
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, groepsimmuniteit.
Wat een lelijk woord.
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:03:48 #177
236264 crew  capricia
pi_192124447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef 2562 het volgende:
Ik hoop zo op een daling. Hoe lang is die lockdown daar nu bezig? 9 a 10 dagen ofzo.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:03:57 #178
416575 crew  Evenstar
pi_192124449
quote:
Nou, dat is dus echt zo ....

Bij ons op de afdeling (radiotherapie) vindt er nu triage plaats bij de ingang. Patiënten met klachten (verkoudheid, hoesten, koorts etc.) worden genoteerd. Bij het behandelen van deze patiënten dragen wij beschermende kleding (masker, handschoenen, schorten).

Vandaag zijn wij gewoon gevraagd om de maskers en schorten meerdere malen te gebruiken _O-

Toppie.
pi_192124452
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef -0- het volgende:

[..]

Ja want dat is het beleid van Nederland :')
Ja, feitelijk wel. Het doel is niet doden beperken, maar de druk op de zorg sturen.

Niet dat ze een keuze hebben, maar dat is wel wat er speelt.
pi_192124464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef 2562 het volgende:
Volgens mij verwachten ze dat het pas vanaf het weekend gaat stabiliseren/dalen. Dus don't get your hopes up :P
pi_192124467
quote:
6 minuten geleden
Opnieuw dieprode dag op de beurs

De AEX heeft de dag weer met flinke verliezen afgesloten. De Amsterdamse beursgraadmeter verloor 4,8 procent en staat op 404,1 punten.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de hele week al dat de AEX enorm verliest en uiteindelijk ergens rond of onder 400 punten eindigt.

Ik dacht dat hoe hoger dat getal hoe beter, maar het circuleert al heel lang rond die 400? :?
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:04:48 #182
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124475
Even over dat kruispunt en die stoplichten. Ja, om ongelukken te voorkomen moet je inderdaad alles op rood zetten. Maar vervolgens komen er files te staan en op een gegeven moment zul je ze toch weer op groen moeten zetten en krijg je die ongelukken toch alsnog?
pi_192124480
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Bij ons op de afdeling (radiotherapie) vindt er nu triage plaats bij de ingang. Patiënten met klachten (verkoudheid, hoesten, koorts etc.) worden genoteerd. Bij het behandelen van deze patiënten dragen wij beschermende kleding (masker, handschoene, schorten).

Vandaag zijn wij gewoon gevraagd om de maskers en schorten meerdere malen te gebruiken _O-

Toppie.
Is het niet mogelijk om die maskers te ontsmetten ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_192124489
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, feitelijk wel. Het doel is niet doden beperken, maar de druk op de zorg sturen.

Wat is daar mis mee?
pi_192124490
quote:

[..]

Bij ons op de afdeling (radiotherapie) vindt er nu triage plaats bij de ingang. Patiënten met klachten (verkoudheid, hoesten, koorts etc.) worden genoteerd. Bij het behandelen van deze patiënten dragen wij beschermende kleding (masker, handschoenen, schorten).

Toppie.
ZONDER DESINFECTIE?!?!?!?!?
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:11 #186
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192124491
T
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

Is al mooi als mensen ook immuun raken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192124497
quote:

[..]

Dat komt in feite op hetzelfde neer aangezien het aantal doden sterk samenhangt met de capaciteit in de zorg.
pi_192124501
BrabantZorg stopt met bezorgen van maaltijden

OSS - BrabantZorg stopt met het bezorgen van maaltijden aan huis om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan. Mensen uit de buurt die naar de verzorgingstehuizen kwamen voor een maaltijd, krijgen ook geen eten meer. Dat staat in een brief van BrabantZorg aan cliënten.

"Alle mensen die maaltijden van ons kregen, hebben een brief ontvangen waarin staat dat wij de maaltijdenservice stoppen om onze bewoners en ons personeel te beschermen voor het coronavirus", aldus de woordvoerder.

Hulp van familie en buren
Cliënten moeten hulp vragen aan familie of buren. Als dat niet mogelijk is, dan kunnen ze de gemeente bellen voor hulp. Veel gemeenten zijn samen met de lokale horeca bezig initiatieven op te zetten om eten te laten bezorgen.

Brabant Zorg sluit tot nader order de deuren van de locaties en van de restaurants voor bewoners, externe bezoekers én cliënten uit de aanleunwoningen en uit de wijk. Mensen die in verzorgingstehuizen van BrabantZorg zitten, krijgen nog gewoon eten.

https://www.omroepbrabant(...)orgen-van-maaltijden

|:( |:( |:(
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:44 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192124506
quote:

[..]

Toppie.
... Sprakeloos
pi_192124507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Zat geen oordeel aan vast. Het was een constatering.
pi_192124509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie de hele week al dat de AEX enorm verliest en uiteindelijk ergens rond of onder 400 punten eindigt.

Ik dacht dat hoe hoger dat getal hoe beter, maar het circuleert al heel lang rond die 400? :?
Maandag omlaag, dinsdag omhoog (begon lager), woensdag omlaag. ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:05:59 #193
416575 crew  Evenstar
pi_192124511
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef ToT het volgende:

[..]

ZONDER DESINFECTIE?!?!?!?!?
Ja :')
pi_192124514
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat komt in feite op hetzelfde neer aangezien het aantal doden sterk samenhangt met de capaciteit in de zorg.
Nee hoor, mensen die snel dood gaan kosten weinig zorgcapaciteit. :)
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:06:48 #195
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124528
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Maakt me niet uit. Dit virus gaat veel langer duren.
Kan je wel niets uitmaken maar de regering moet nu balanceren met wat kan, moet en mogelijk is.
Dan kan je niet zeggen ik wil en jij moet gaan testen omdat de WHO dat stelt en het niet kan.
pi_192124532
quote:

[..]

Dat is in feite gewoon hetzelfde natuurlijk.

Doden die vallen op het moment dat de zorg niet overbelast is kan je heel weinig aan doen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:06:57 #197
440653 BarryOSeven
pi_192124537
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hard
pi_192124544
quote:

[..]

:o sterkte
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:07:13 #199
22565 asco
Los in deze tent
pi_192124547
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

... Sprakeloos
Nederland is voorbereid. :')
pi_192124548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee, niet dus. Er gaan gewoon mensen dood aan dit virus, al zou je 1000 artsen naast hun bed zetten. Alleen in de rekenmodellen gingen deze mensen toch al dood in hetzelfde tijdsvak.

Het is dus niet echt een factor voor hun. Wel voor de emotionele kijker thuis. Het is een hele zieke discussie, als je er heel strak naar kijkt.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:07:26 #201
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124551
quote:

[..]

En dat nu al.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:07:29 #202
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192124552
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:05 schreef -river- het volgende:

OSS - BrabantZorg stopt met het bezorgen van maaltijden aan huis om verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan. Mensen uit de buurt die naar de verzorgingstehuizen kwamen voor een maaltijd, krijgen ook geen eten meer. Dat staat in een brief van BrabantZorg aan cliënten.

"Alle mensen die maaltijden van ons kregen, hebben een brief ontvangen waarin staat dat wij de maaltijdenservice stoppen om onze bewoners en ons personeel te beschermen voor het coronavirus", aldus de woordvoerder.

Cliënten moeten hulp vragen aan familie of buren. Als dat niet mogelijk is, dan kunnen ze de gemeente bellen voor hulp. Veel gemeenten zijn samen met de lokale horeca bezig initiatieven op te zetten om eten te laten bezorgen.

Brabant Zorg sluit tot nader order de deuren van de locaties en van de restaurants voor bewoners, externe bezoekers én cliënten uit de aanleunwoningen en uit de wijk. Mensen die in verzorgingstehuizen van BrabantZorg zitten, krijgen nog gewoon eten.

heftig, die oudere/zieke mensen zijn er vanaf afhankelijk
pi_192124563
Wat is haar vraag nou??
pi_192124572
kylegriffin1 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:01:19 NEW YORK (AP) — Stock trading is halted for the fourth time this month as S&P 500 drops 7%; trading resumes in 15 minutes. reageer retweet
Begint weer lekker daar.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:08:20 #205
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192124573
jullie zijn wel bikkels, het debat al vanaf 13.00 volgen, met het eten op schoot
pi_192124576
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:06 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat is in feite gewoon hetzelfde natuurlijk.

Doden die vallen op het moment dat de zorg niet overbelast is kan je heel weinig aan doen.
Nee maar die zien we nu wel elke dag op een teller. Want de zorg is nog lang niet vol.
pi_192124578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef Longcat. het volgende:
Wat is haar vraag nou??
Of Rutte tegen grootschalige veehouderij is.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:08:36 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192124581
quote:

Welke enorme marchanderende lul heeft dit verzonnen?
Bezorgen geeft blijkbaar weinig risico...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192124587
PVDD, flikker op met dat volk tijdens kwesties als dit.
pi_192124588
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Of Rutte tegen grootschalige veehouderij is.
Vlees = Moord
pi_192124592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
jullie zijn wel bikkels, het debat al vanaf 13.00 volgen, met het eten op schoot
Thuis 'werken'. O-)

Echt bikkels volgen al vanaf 10 uur trouwens.
pi_192124601
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:07 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heftig, die oudere/zieke mensen zijn er vanaf afhankelijk
Ruimt wel snel op zo :(
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:09:45 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192124607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:01:19 NEW YORK (AP) — Stock trading is halted for the fourth time this month as S&P 500 drops 7%; trading resumes in 15 minutes. reageer retweet
Begint weer lekker daar.
Gewoon helemaal stil leggen.
Die gasten ook naar huis sturen.
1947-2016
pi_192124608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Echt bikkels volgen al vanaf 10 uur trouwens.
Was nog het meest interessante deel ook imho.
pi_192124619
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:59 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, aangezien bij een normaal virus ook specifieke anti-lichamen aangemaakt worden door het lichaam, maar die normaliter niet als behandeling bij anderen gebruikt kunnen worden.
Hier het hele artikel:

https://m.hln.be/wetensch(...)elbelovend~a39da177/

Geen idee of het werkt, maar het is het delen waard :)
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:10:14 #216
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124621
quote:

Flabbergasted...... dat kan toch niet waar zijn. Zorg behoevenden de kont keren en ze naar de gemeente sturen.....
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 18:10:15 #217
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124622
Supermarkten in Nederland hebben afgelopen week een omzet gedraaid van 996,3 miljoen euro. Dat is 32 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeker IRI Nederland.

Ter vergelijking: afgelopen Kerstdagen lag de omzet 11 procent lager dan vorige week.

:') :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:10:28 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192124628
quote:
6s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Was nog het meest interessante deel ook imho.
Ja. Heb het de hele dag aanstaan in plaats van muziek.
Vanmorgen was leuker.
1947-2016
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 18:10:42 #219
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124632
Meer omzet dan met kerst _O-
pi_192124633
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:10 schreef D_A het volgende:
Supermarkten in Nederland hebben afgelopen week een omzet gedraaid van 996,3 miljoen euro. Dat is 32 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeker IRI Nederland.

Ter vergelijking: afgelopen Kerstdagen lag de omzet 11 procent lager dan vorige week.

sick :D
pi_192124637
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef _I het volgende:

[..]

Nee maar die zien we nu wel elke dag op een teller. Want de zorg is nog lang niet vol.
Ja, en of je nou lockdown doet of het huidige beleid, veel zal het niet uitmaken voor het aantal doden zodra de capaciteit niet bereikt is.

Totale lockdown is onmogelijk gezien het grote aantal mensen in essentiele beroepen. Nieuwe besmettingen blijven daardoor ook dan nog wel even plaatsvinden.

Een lockdown is denk ik alleen nuttig om even de rem erop te zetten als er wel overbelasting dreigt.
pi_192124639
quote:

Goed voor onze economie ^O^ :P
pi_192124646
Wat is ouwehand toch schattig *; :9~
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:11:33 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192124649
Die muts van de pvdd weer :')
1947-2016
pi_192124655
quote:
Meer omzet dan met kerst _O-
Dan te bedenken dat het met kerst ook nog vaak om hooggeprijsde luxeartikelen gaat. :')
pi_192124662
Je kunt eigenlijk wel kanttekeningen zetten bij het compenseren van ondernemers zoals die bloemenexporteur op tv laatst.
Hoort het niet gewoon bij het bedrijfsrisico? Er kunnen tal van dingen gebeuren waardoor jouw bloemen niet meer naar Engeland gaan waar het komende zondag moederdag is.
Van het één op het andere moment zou de regering (dus wij als belastingbetaler) de portemonnee moeten trekken.
Hoe zit het dan met de andere ondernemers die vanuit de huidige situatie profijt hebben. Zoals de WC-papier-fabrikant en de verkoper van pompjes met desinfecteringsmiddel. Is het dan ook onredelijk dat deze ondernemers van de één op de andere dag geluk hebben. En moeten deze dus extra belasting betalen? Ja, sobieso omdat ze meer winst maken. Maar die pech-hebbende ondernemer hoeft minder belasting te betalen.
Maar deze laatste schijnt helemaal gecompenseerd moeten worden. Maar waarom eigenlijk?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:12:08 #227
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192124663
pi_192124682
Weet iemand het verloop in NL van aantal besmettingen vanaf 20 feb tm nu?
pi_192124683
Conclusie, Rutte heeft geen ruggengraat en geeft toe aan het volk.
pi_192124689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:11 schreef -0- het volgende:

[..]

Ja, en of je nou lockdown doet of het huidige beleid, veel zal het niet uitmaken voor het aantal doden zodra de capaciteit niet bereikt is.

Totale lockdown is onmogelijk gezien het grote aantal mensen in essentiele beroepen. Nieuwe besmettingen blijven daardoor ook dan nog wel even plaatsvinden.

Een lockdown is denk ik alleen nuttig om even de rem erop te zetten als er wel overbelasting dreigt.
Nou dat dus. Maar ondertussen zien we elke dag tientallen doden voorbij komen. Die niets te maken hebben met het wel of niet zorg hebben.

Er gaan gewoon mensen dood en zij accepteren dat. Klaar. Kunnen ze wel 3 uur lang draaien, dat is wel wat er aan de hand is. En als je iedereen wil redden, dan mag niemand meer de deur uit tot het virus weg is, of een vaccin opduikt.

Kortom, het gaat pijn doen en de regering wilde dat zo snel mogelijk, tegen het plafond van de zorg en niet minimaal.
pi_192124697
deze vrouw heeft een irritatiefactor 100
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:13:51 #232
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_192124701
Canada last een hypotheekpauze in van 6 maanden voor huiseigenaren via de bank.

Prima, hoe wordt werkend Nederland gecompenseerd?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:13:51 #233
416575 crew  Evenstar
pi_192124702
Voor diegenen die (indien nodig) zouden willen meehelpen bij het UMCU

https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/helpen-extern
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 18:13:54 #234
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124703
Nou lekker naar piano les meid.
pi_192124709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:13 schreef Longcat. het volgende:
Conclusie, Rutte heeft geen ruggengraat en geeft toe aan het volk.
En als hij niet had toegegeven was hij een dictator die ten koste van alles zijn zin door drijft :')...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:32 #236
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124716
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:11 schreef -0- het volgende:

[..]

Dan te bedenken dat het met kerst ook nog vaak om hooggeprijsde luxeartikelen gaat. :')
Nu aan pleepapier.
pi_192124723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En als hij niet had toegegeven was hij een dictator die ten koste van alle zijn zin door drijft :')...
Het is nooit goed hé? :Y
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:57 #238
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124724
Muts die met achterhaalde WHO adviezen de MP de maat aan het nemen is.
Het virus is er dus je hoeft niet meer na te gaan waar het vandaan komt.
  Manager PR/Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:14:58 #239
269689 crew  Viv
pi_192124725
Is iemand deze foto op NOS.nl al opgevallen van Henk & Ingrid? :D :X

Dáárom zeggen zorgverleners dus: laat die mondkapjes nou gewoon voor ons over. :Y)
pi_192124729
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:13 schreef 3rr0r het volgende:
deze vrouw heeft een irritatiefactor 100
Ja, bloedirritant kattenvrouwtje met bezeten blik in haar ogen.

Femke van Arissen-Kooten von Lippe Biesterfeld en Marianne Thieme waren dan leukere dierenvrouwtjes.
pi_192124731
Mijn hart huilt voor Italië: 475 doden en 4200 nieuwe besmettingen -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 18 maart 2020 @ 18:15:14 #242
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192124733
475 doden Italie.

pi_192124734
you_trend twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:12:22 🔴 #Coronavirus, aggiornamento nazionale ore 18

• Casi attuali: 28.710 (+2.648)
• Deceduti: 2.978 (+475)
• Guariti: 4.025 (+1.084)
• Ricoverati in Terapia Intensiva: 2.257 (+197)

Totale casi: (+35.713, +13,35%) reageer retweet

475 nieuwe doden en meer dan 4000 nieuwe gevallen.
pi_192124736
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Is iemand deze foto op NOS.nl al opgevallen van Henk & Ingrid? :D :X
[ afbeelding ]
Dáárom zeggen zorgverleners dus: laat die mondkapjes nou gewoon voor ons over. :Y)
_O_ _O-
pi_192124738
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:01 schreef _I het volgende:

[..]

Zo kan je het zien ja. Neem wel in ogenschouw dat dit nou eenmaal een virus is, zoals velen in de mensheid. En waarom zo weinig geloof in de wetenschappers? Het zijn dezelfde mensen die er voor hebben gezorgd dat die mensen vandaag de dag 84 konden worden in plaats van 45.
pi_192124740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar lopen wij 8 dagen op achter toch?
pi_192124741
BNODesk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:15:31 BREAKING: Italy reports 4,207 new cases of coronavirus and 475 new deaths, raising total to 35,713 cases and 2,978 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Even de reacties lezen.
pi_192124745
Italie :o :X
pi_192124754
Sodemieter... -O-
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:16:32 #250
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:16:37 #251
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192124762
Labour MP Lloyd Russell-Moyle positief getest. Is dat de eerste? 650 MP's op een bevolking van 67 miljoen..
pi_192124766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:16 schreef Flow3r het volgende:
is er een live stream te bekijken ?
https://www.npostart.nl/live/npo-2
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 maart 2020 @ 18:16:49 #253
13151 crew  Rewimo
pi_192124767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:16 schreef Flow3r het volgende:
is er een live stream te bekijken ?
https://nos.nl/livestream(...)gen-coronavirus.html
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:17:05 #254
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192124773
Het zijn toppers bij de RIVM :')
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:17:11 #256
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192124774
Had Italie niet vandaag een afvlakking verwacht?
pi_192124780
Bizar die cijfers in Italië zeg.
pi_192124783
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:16 schreef pussycatdoll het volgende:
Italie :o :X
Was enigszins te verwachten. Die bereiken nu de piek. Vanaf het weekend zou het minder moeten worden.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:17:43 #259
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192124788
quote:
HOLY FUCK, weer record cijfers :'(
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:17:43 #260
440653 BarryOSeven
pi_192124789
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:15 schreef Zipportal het volgende:
BNODesk twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:15:31 BREAKING: Italy reports 4,207 new cases of coronavirus and 475 new deaths, raising total to 35,713 cases and 2,978 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Even de reacties lezen.
Jezus daar gaat gewoon even 10% dood.
pi_192124796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:15 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Zo kan je het zien ja. Neem wel in ogenschouw dat dit nou eenmaal een virus is, zoals velen in de mensheid. En waarom zo weinig geloof in de wetenschappers? Het zijn dezelfde mensen die er voor hebben gezorgd dat die mensen vandaag de dag 84 konden worden in plaats van 45.
Het is geen gebrek aan vertrouwen. Het is een feit waar je niet om heen kan.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:18:04 #262
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192124797
6 dagen incubatietijd en meeste mensen zijn 2/3 weken ziek voordat ze overlijden.
pi_192124803
Rutte is a good bloke
pi_192124804
Weer 13% groei, 3e dag op rij. Lockdown lijkt dus voor een daling van 10 procentpunten te hebben gezorgd.
pi_192124808
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:17 schreef kwiwi het volgende:
Had Italie niet vandaag een afvlakking verwacht?
De lockdown begon pas op de 9e... Dus kan nog wel even duren.
pi_192124812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:13 schreef Maikuuul het volgende:
Canada last een hypotheekpauze in van 6 maanden voor huiseigenaren via de bank.

Prima, hoe wordt werkend Nederland gecompenseerd?
3 maanden een bijstandsuitkering _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_192124813
"stuur dan maar een sms" lol
pi_192124821
quote:
Shit
pi_192124822
Haha, gaat die Klaver toch partijpolitiek bedrijven met z'n verdediging van Ouwehand.
pi_192124825
Bizarre toename in Italie weer.

Ben wel benieuwd hoe het met het aantal nieuwe (IC)opnamen zit.
Aantal doden ligt achter op het aantal gevallen. Kan zijn dat ze wel stug door blijven testen dus dat dat getal nog even niet gaat dalen en de piek dus nog wat later komt.
pi_192124828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:17 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Relatief veel zieke ouderen daar, omdat ze vaker dan hier bij mensen inwonen.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:19:13 #272
199256 kwiwi
de enige echte.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:19:22 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192124832
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:18 schreef Netflixed het volgende:
"stuur dan maar een sms" lol
Nee geen SMS want we moeten weten wat er gezegd wordt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:19:28 #274
416575 crew  Evenstar
pi_192124833
Damn die cijfers in Italië. Nog steeds geen effect dus, ondertussen is het dag 9.

Wel weer bewijs dat je dus echt OP TIJD moet zijn met je scherpere maatregelen. Dit is hoe hard het kan gaan met exponentiële groei. Je kan niet tot het laatste moment wachten.
pi_192124838
Hoeveel mensen liggen er nu in Italië op de IC?
pi_192124840
voor italie is dit wel flink traumatisch
pi_192124845

Steve heeft weer op Italië gewacht.
pi_192124848
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:18 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De lockdown begon pas op de 9e... Dus kan nog wel even duren.
Vandaag zou het wel degelijk richting level / zakken moeten zijn gegaan..
pi_192124849
Deze mevrouw klinkt altijd alsof ze bijna moet huilen.
pi_192124851
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:19 schreef Kyran het volgende:
Damn die cijfers in Italië. Nog steeds geen effect dus, ondertussen is het dag 9.

Wel weer bewijs dat je dus echt OP TIJD moet zijn met je scherpere maatregelen. Dit is hoe hard het kan gaan met exponentiële groei. Je kan niet tot het laatste moment wachten.
case, case, case, cluster, boom...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 18 maart 2020 @ 18:20:35 #281
163650 Greys
pi_192124852
Italie, allemachtig.
Echt ijzingwekkend. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192124857
Van welke boerderij is de huidige spreker geplukt?
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:21:08 #283
440653 BarryOSeven
pi_192124860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja en veel te weinig IC capaciteit.
pi_192124866
quote:

Volgens mij is er wel effect. De afgelopen 3 dagen elke keer 13% nieuwe gevallen, daarvoor dagelijks 20-25%. Nog steeds te veel overigens.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:22:01 #285
416575 crew  Evenstar
pi_192124876
"Op het moment dat het oplopen zichtbaar is"?

Wij zijn in 5 dagen van 50 naar 171 gegaan, dat is x3 in vijf dagen. Hoe zichtbaar wil je het hebben?
pi_192124877
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja, ook, maar dat hangt wederzijds samen natuurlijk.
pi_192124880
En Italië schijnt meer IC-bedden ter beschikking te hebben dan Nederland. Wij zijn echt fucked...
I see peas of green, red roses too....
pi_192124883
quote:

Ik ben meer benieuwd naar het aantal nieuwe ernstige gevallen, zegt denk ik meer (met een vertraging). Dat is zeker nergens te vinden?
pi_192124885
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:21 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

pi_192124888
ah hebben we die robot weer
pi_192124889
Het begint er op te lijken dat noord Europa er beter vanaf komt dan onze zuidelijke Europese vrienden.
pi_192124890
Kan die SC betreft dat debat misschien elders? Niet iedereen kijkt dat namelijk.
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:22:53 #293
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_192124899
quote:
2s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:20 schreef bdd8 het volgende:
Deze mevrouw klinkt altijd alsof ze bijna moet huilen.
Omdat ze zich terecht zorgen maakt over het beleid van NL dat haaks op het advies van de WHO staat.
pi_192124900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
Vanaf 13h00 :{w
We zijn begonnen met de technische briefing vanmorgen
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192124904
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:22 schreef Greenpeas het volgende:
En Italië schijnt meer IC-bedden ter beschikking te hebben dan Nederland. Wij zijn echt fucked...
Wij hebben echter weinig ouderen die bij hun kinderen inwonen. Dus relatief minder besmette ouderen.
pi_192124907
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ze behandelen ook lange door bij ouderen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 18 maart 2020 @ 18:23:25 #297
416575 crew  Evenstar
pi_192124912
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:21 schreef SamCooke het volgende:

[..]

Volgens mij is er wel effect. De afgelopen 3 dagen elke keer 13% nieuwe gevallen, daarvoor dagelijks 20-25%. Nog steeds te veel overigens.
Hope so, pijnlijke getallen dit. Ruim 8% van bevestigde gevallen overleden nu.
  Manager PR/Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:23:35 #298
269689 crew  Viv
pi_192124917
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:17 schreef BarryOSeven het volgende:
Yep, niet toevallig ging daar 10% van de bevestigde gevallen naar de IC. Sinds die vol liggen, stijgt het sterftepercentage met de dag en komt het steeds dichter bij 10% (vandaag 8,3% van het totaal).
pi_192124932
quote:

Dit is dus waarom ik al 3 dagen roep dat Nederland niet kan gokken met dit.
pi_192124933
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:22 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Soort van Eurovisie festival.
Vakman pur sang
pi_192124937
Als we de Daily Mail mogen geloven bouwen de daar makeshift mortuaria wegens de verwachte stijging van het dodenaantal. Dat staat nu in de UK op 104 met een toename van 33 in de afgelopen 24 uur.

https://www.dailymail.co.(...)navirus-victims.html
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 18:24:42 #302
236264 crew  capricia
pi_192124941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:20 schreef Greys het volgende:
Italie, allemachtig.
Echt ijzingwekkend. :{
Ik heb er geen woorden voor. Kippenvel. Zo triest. Allemachtig.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')