SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
[ Bericht 1% gewijzigd door weetjewel5 op 13-03-2020 12:15:15 ]![]()
Komt een beetje door rondzingen op het internet. In Australië was er een zorg over houtpulp omdat het leek in januari dat China dat allemaal zou gaan opkopen voor gezichtsmaskers. En kennelijk heeft dat mensen daar aangezet tot paniek aankopen. En daarmee werd tp een oh ja aankoop.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat wc-papier blijft fascinerend.
Ik ga zo ook even kijken weer.![]()
Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoequote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Denise vind het schandalig. Oke bedankt voor de input Denise
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Wij zitten op 1 lijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoe![]()
Mee eens. Eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze van mensen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoe
Je volledige bedrijf sluiten en een faillissement riskeren is nog een beetje vroeg in dit stadium.
Ik neem aan dat ze wel meer schoonmakers inzetten die de trapleuningen en wagentjes en dergelijke wat vaker schoonmaken?![]()
Daarbij komt ook dat er al oudere beelden waren van 2003 en 2009 van wc papier kopen bij andere crisissen. In de US komt het soms voorbij tijdens voorbereidingen voor orkanen en overstromingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef HiZ het volgende:
Komt een beetje door rondzingen op het internet. In Australië was er een zorg over houtpulp omdat het leek in januari dat China dat allemaal zou gaan opkopen voor gezichtsmaskers. En kennelijk heeft dat mensen daar aangezet tot paniek aankopen. En daarmee werd tp een oh ja aankoop.
Maar het valt vooral hard op omdat ze zo groot zijn. 10kg aardappelen is minder visueel grappig.![]()
Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoeOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Die schoonmaak zal wel goed zitten. Is in het belang van de Efteling zelf ook om niet een besmettingshaard te wordenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:52 schreef ToT het volgende:
[..]
Mee eens. Eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze van mensen.
Je volledige bedrijf sluiten en een faillissement riskeren is nog een beetje vroeg in dit stadium.
Ik neem aan dat ze wel meer schoonmakers inzetten die de trapleuningen en wagentjes en dergelijke wat vaker schoonmaken?![]()
![]()
Jammer dat een grappige noot hier ook direct wordt weg gehaald, zeker in de ochtend waar er amper echt nieuws of updates te melden zijn..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?
Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..
Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?
Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.
Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.
Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.
Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.
Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.
Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.
Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.![]()
Ik gok zo dat het meevalt met de drukte.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.![]()
Cijfertjes sinds 00:00 op BNONews. Het is wachten op de brandhaarden in de EU voor de toename in duizendtallen.quote:09:03: 3 new cases in Hungary. (Source)
08:30: 6 new cases in Serbia. (Source)
07:20: 5 new cases in Bucharest, Romania. (Source)
07:04: 7 new cases in Poland. (Source)
06:52: 1 new case in Taiwan. (Source)
06:28: 5 new cases in Thailand. (Source)
06:14: 1 new death in Indonesia. (Source 1, Source 2)
02:59: 1 new death in Hong Kong. (Source)
01:14: 110 new cases and 1 new death in South Korea. (Source)
01:00: China’s National Health Commission reports 15 new cases and 1 new death across the mainland, excluding Hubei province. The death occurred in Shandong province. (Source)
01:00: 5 new cases and 6 new deaths in Hubei province, China. (Source)
00:49: 17 new cases in Saudi Arabia. (Source)![]()
Er blijven altijd wel plekken waar veel mensen naar toe zullen komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.
Je bedrijf in gevaar brengen omdat sommige mensen achteloos zijn is geen goede bedrijfsvoering.
Geef desnoods een gratis FFP1 mondkapje bij een entreekaartje of zo. En in een later stadium misschien wat latex handschoentjes.
Maar als het uit de klauwen loopt, zal van bovenaf misschien wel beslist moeten worden dat ze tijdelijk de poorten moeten sluiten.![]()
Ik zal jou sterker vertellen dat een toiletrol voor 250 euro gewoon nieuwswaardig isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer dat een grappige noot hier ook direct wordt weg gehaald, zeker in de ochtend waar er amper echt nieuws of updates te melden zijn..![]()
Hoezo volg jij Gers Pardoel?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:56 schreef tompsv18 het volgende:
Dat bericht van Gers Pardoel op Twitter
AZ
ALKMAAR![]()
Er wordt wel raar gereageerd door mensen die besluiten moeten nemen. Waar ik werk is - overduidelijk met het oog van minder vaste werkplekken - aan bijna alle medewerkers een laptop en smartphone ter beschikking gesteld. De boodschap was: thuiswerk daar ga je zelf over zolang je functioneren binnen je team niet in het geding komt.quote:
Nu deze crisis loopt wordt er plotseling heel erg spastisch gereageerd op de richtlijnen van het RIVM. En met name over die van thuiswerken. (Die een week geleden nog even hard werden ingezet om op de handen te blijven zitten)![]()
Het begint nog altijd bij de bezoekers zelf, die moeten al zo slim zijn om bij klachten het uberhaupt niet in hun hoofd te halen om een dagje pretpark te gaan doen... datzelfde geldt overigens voor restaurants en cafés.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.
Daarnaast geeft De Efteling zelf aan de richtlijnen van de Veiligheidsregio's Brabant later vandaag te volgen, dus wie weet gaan ze alsnog dicht. Maar meteen al in de verontwaardige modus schieten vanachter je laptop vind ik zo makkelijk kansloos...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
https://www.ad.nl/video/v(...)s-ik-ga-toch~p134546
Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @Pumpalov
De redenatie van die man ook: We hebben al genoeg afgezegd, je kan niet je hele leven op slot gooien. Egoïsme viert hoogtij.
blablablabla![]()
Voor de mensen die willen genezen.
Klik op de linktwitter:RightWingWatch twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:30:24Kenneth Copeland healed viewers of the coronavirus through their televisions last night. https://t.co/8lwHufTIy4 reageer retweet
![]()
idd, vuile ego'squote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @:Pumpalov
De redenatie van die man ook: We hebben al genoeg afgezegd, je kan niet je hele leven op slot gooien. Egoïsme viert hoogtij.
![]()
huh moeten we nu in quarantaine of niet? in china nemen het aantal besmettingen toch af, dat wij willen wij ook toch.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?
Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..
Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?
Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.
Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.
Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.
Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.
Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.
Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.
Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.![]()
goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Haha dat dit ook echt zendtijd krijgtquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef polderturk het volgende:
Voor de mensen die willen genezen.
Klik op de linktwitter:RightWingWatch twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:30:24Kenneth Copeland healed viewers of the coronavirus through their televisions last night. https://t.co/8lwHufTIy4 reageer retweet
. Wat een gast zeg.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ja maar wij hebben een vrijblijvende lockdown, dat werkt net nietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
huh moeten we nu in quarantaine of niet? in china nemen het aantal besmettingen toch af, dat wij willen wij ook toch.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemt![]()
Als dat klopt, dat we 10 dagen achterlopen op Italië, dan heeft het RIVM geen controle.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we lopen 10 dagen achter op italië is de voorspelling....maar de RIVMGoden hebben alles onder controle.
Ik heb alleen meer voorspellingen voorbij zien komen en het merendeel daarvan is absoluut niet uitgekomen.![]()
RIVM heeft te weinig testkits, dus de cijfers liggen veel hogerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat klopt, dat we 10 dagen achterlopen op Italië, dan heeft het RIVM geen controle.
Ik heb alleen meer voorspellingen voorbij zien komen en het merendeel daarvan is absoluut niet uitgekomen.![]()
100,000 is wel heel veel opeens.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef weetjewel5 het volgende:
eindelijk een eerlijke schatting?twitter:thehill twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:25:08JUST IN: Ohio health official estimates 100,000 people in state have coronavirus https://t.co/ofSCBJILGB https://t.co/zWdp7DRtPj reageer retweet
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Ook echt allemaal van die typische Henk en Ingrids in die video, valt bij op dat vooral boomers nonchalant doen hierover.quote:![]()
In china zitten mensen vast in hun huis/huizenblok. Van een appartementencomplex mag er 1 iemand boodschappen doen, die het verdeelt onder de bewoners. Dat is een quarantaine.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
huh moeten we nu in quarantaine of niet? in china nemen het aantal besmettingen toch af, dat wij willen wij ook toch.
Wij hebben geen "lockdown", wij vragen mensen vrijwillig om "sociale onthouding" te doen. Dat is heel anders, met een veel minder remmend effect.
Als wij dit willen STOPPEN, zouden we volledig in quarantaine moeten. Maar stoppen (containment) is geen optie meer, dus laat je het gecontroleerd doorgaan (mitigatie). Als dat ook niet meer lukt komt de laatste fase; acceptatie.
Het afnemen van het aantal besmettingen betekent niet dat het verdwijnt. Er is een groot verschil tussen een virus uitroeien en gecontroleerd door laten gaan.![]()
Italië loopt dus 10 weken achter op China. Dus over 2 maanden 60 miljoen besmettingen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
En maanden lang genegeerd heeft. De desinformatie is schrijnend en gevaarlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemt![]()
De situatie lijkt op Italie maar er zijn wat kanttekeningen:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
1 we kunnen leren van Italie mbt isoleren van ouderen. We kunnen dus meer doen dan de Italianen konden.
2 andere, onderliggende cijfers zien er bij ons volstrekt anders uit dan in Italië (aantal doden/cases verhouding. Kritieke toestand/cases verhouding)
3 het is bekend dat we vele varianten van het virus in het land en in elk geval NB hebben. Niet alleen de Italiaanse
4 we hebben een beter kwalitatief zorgsysteem
5 we hebben een gedisciplineerder cultuur. Mensen zijn eerder geneigd instructies op te volgen
6 er wordt maar vanuit gegaan dat quarantaine hét middel is, maar er zijn meer variabelen van invloed
7 de manier van testen is onderling zo verschillend dat ogenschijnlijke vergelijkingen eenvoudig invalide kunnen zijn
8 Italie lijkt cijfermatig een uitzondering ten opzichte van andere landen met veel besmettingen
9 demografie is hier volstrekt anders dan in Italie
Derhalve moeten we inderdaad voorbereid zijn maar zie ik persoonlijk geen reden om nu al "Italië" te kraaien. Het is allerminst zeker dat we precies dat scenario doorlopen. Dat nu al beginnen te roepen is echt prematuur. En hiermee wil ik niet zeggen dat we dan maar op lauweren moeten rusten. Ik wil alleen maar zeggen dat Italie kraaien stemmingmakerij is
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:06:51 ]![]()
zijn we veel te nuchter voor....."is maar een griepje" "meer doden tijdens de griep" etc etcquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:03 schreef _I het volgende:
[..]
In china zitten mensen vast in hun huis/huizenblok. Van een appartementencomplex mag er 1 iemand boodschappen doen, die het verdeelt onder de bewoners. Dat is een quarantaine.
Wij hebben geen "lockdown", wij vragen mensen vrijwillig om "sociale onthouding" te doen. Dat is heel anders, met een veel minder remmend effect.
Als wij dit willen STOPPEN, zouden we volledig in quarantaine moeten. Maar stoppen (containment) is geen optie meer, dus laat je het controleert doorgaan (mitigatie). Als dat ook niet meer lukt komt de laatste fase; acceptatie.
Het afnemen van het aantal besmettingen betekent niet dat het verdwijnt. Er is een groot verschil tussen een virus uitroeien en gecontroleerd door laten gaan.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
14, Frankrijk en Duitsland ongeveer 9 a 10 dagenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat klopt, dat we 10 dagen achterlopen op Italië, dan heeft het RIVM geen controle.
Het is de bedoeling dat ik over 2 weken naar Tenerife ga. Vakantie krijg ik, dus ik vind niet dat ik kan maken om het af te zeggen. Die beslissing gaat denk ik / hoop ik nog wel komen. Of iemand van ons wordt ziek voor we gaan, of Tenerife laat geen Nederlanders meer toe, we vliegen vanaf Duitsland, dus dat moet ook allemaal nog maar kunnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef Elan het volgende:
Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @:Pumpalov
Daar weken vast komen te zitten lijkt me ook niet wat. Tegen die tijd zal daar ook alles dicht zitten, dus is er niet eens wat te doen. Maar het is pas over 2 weken, tegen die tijd is het nog verder uit de klauwen gelopen en mogen we er toch niet meer heen.[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Ik hou al sinds maandag het "donderdag 600, maandag 1200, zaterdag de 20e dan over de 2000" schema aan. Donderdag kwam in ieder geval op 614...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb alleen meer voorspellingen voorbij zien komen en het merendeel daarvan is absoluut niet uitgekomen.
Iedere 4 dagen een verdubbeling, gemiddeld.
Maar dat red je gek genoeg alleen als je ook voldoende kan testen...![]()
Hoezo dat? Ze hebben toch maatregelen getroffen die de groei remt. Ze verdubbelden in het begin elke 3 dagen. Dat kan best gedaald zijn naar 4, 5 of 6 dagen nu.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Italië loopt dus 10 weken achter op China. Dus over 2 maanden 60 miljoen besmettingen?
En niet iedereen wordt ziek of besmet, dus de 60M red je nooit. Als 42M mensen het gehad hebben, daalt je groeicijfer heel snel.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Sorry, maar ik snap je logica niet. Hoezo zou je het niet mogen afzeggen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:05 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ik over 2 weken naar Tenerife ga. Vakantie krijg ik, dus ik vind niet dat ik kan maken om het af te zeggen. Die beslissing gaat denk ik / hoop ik nog wel komen. Of iemand van ons wordt ziek voor we gaan, of Tenerife laat geen Nederlanders meer toe, we vliegen vanaf Duitsland, dus dat moet ook allemaal nog maar kunnen.
Daar weken vast komen te zitten lijkt me ook niet wat. Tegen die tijd zal daar ook alles dicht zitten, dus is er niet eens wat te doen. Maar het is pas over 2 weken, tegen die tijd is het nog verder uit de klauwen gelopen en mogen we er toch niet meer heen.![]()
Wat dacht je van het personeel? Die misschien liever veilig thuis zitten?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.![]()
hoe kan je nu nog aan vakantie denken, egoïst, we zitten in een Pandemiequote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:05 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat ik over 2 weken naar Tenerife ga. Vakantie krijg ik, dus ik vind niet dat ik kan maken om het af te zeggen. Die beslissing gaat denk ik / hoop ik nog wel komen. Of iemand van ons wordt ziek voor we gaan, of Tenerife laat geen Nederlanders meer toe, we vliegen vanaf Duitsland, dus dat moet ook allemaal nog maar kunnen.
Daar weken vast komen te zitten lijkt me ook niet wat. Tegen die tijd zal daar ook alles dicht zitten, dus is er niet eens wat te doen. Maar het is pas over 2 weken, tegen die tijd is het nog verder uit de klauwen gelopen en mogen we er toch niet meer heen.![]()
Evenstar
![]()
Yup. Gaat, ondanks het belachelijk weinig testen, nog steeds volgens schema.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik hou al sinds maandag het "donderdag 600, maandag 1200, zaterdag de 20e dan over de 2000" schema aan. Donderdag kwam in ieder geval op 614...
Iedere 4 dagen een verdubbeling, gemiddeld.
Maar dat red je gek genoeg alleen als je ook voldoende kan testen...![]()
Eigenlijk denk je net als die man.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:05 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Daar weken vast komen te zitten lijkt me ook niet wat. Tegen die tijd zal daar ook alles dicht zitten, dus is er niet eens wat te doen. Maar het is pas over 2 weken, tegen die tijd is het nog verder uit de klauwen gelopen en mogen we er toch niet meer heen.
Vervelend dat er een wereldwijde pandemie heerst en er adviezen uitgegeven worden, maar ikke ikke ikke en de rest......blablablabla![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe kan je nu nog aan vakantie denken, egoïst, we zitten in een Pandemie
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik gok dat iemand een % fout gemaakt heeft, waardoor het 100 x te hoog is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
100,000 is wel heel veel opeens.
Italië testte gericht (mensen met symptomen), en dan nog haalden ze slechts 14% positieve gevallen. Kan dus hoogstens 14% van de bevolking zijn.
Ohio zou 1% van bevolking hebben zonder dat ze het opgemerkt hadden? kom nouare we infinite or am I alone![]()
en een vrij absurde, imo...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:09 schreef influcted het volgende:
Ohio is een schatting mensen - geen tests of niks.are we infinite or am I alone![]()
Ik heb maar even een monitor en keyboard+muis gehaald
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger![]()
Maar hoe is hij egoïstisch door weg te gaan? De rest blijft hier en besmet anderen gezellig mee. Deze user kan dat niet doen als hij weg isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk denk je net als die man.
Vervelend dat er een wereldwijde pandemie heerst en er adviezen uitgegeven worden, maar ikke ikke ikke en de rest......![]()
Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
Zo niet nodig. De hele levensmiddelen branche en logistieke keten werkt gewoon en blijft dat doen. En als je ook maar 3 seconden logisch nadenkt weet je dat de levensmiddelen branche ook open zal blijven. De overheid weet zelf ook wel dat als ze die sluiten, civilisatie over de schutting gaat met rellen, geweld en zelfs moordpartijen.
Probleem is wel dat een vaccin 2 jaar duurt om te produceren. Dus laat iedereen eerst maar resistent worden door het virus te krijgen en het lichaam dat zelf op te ruimen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dude, chill the fuck downquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Dit hoor ik ook overal om me heen. Bedrijven die volgens de regels van RIVM gewoon door blijven gaan. Maar nu medewerkers volgens de regels van het RIVM thuisblijven kan dat ineens niet echt eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er wordt wel raar gereageerd door mensen die besluiten moeten nemen. Waar ik werk is - overduidelijk met het oog van minder vaste werkplekken - aan bijna alle medewerkers een laptop en smartphone ter beschikking gesteld. De boodschap was: thuiswerk daar ga je zelf over zolang je functioneren binnen je team niet in het geding komt.
Nu deze crisis loopt wordt er plotseling heel erg spastisch gereageerd op de richtlijnen van het RIVM. En met name over die van thuiswerken. (Die een week geleden nog even hard werden ingezet om op de handen te blijven zitten)![]()
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De situatie lijkt op Italie maar er zijn wat kanttekeningen:
1 we kunnen leren van Italie mbt isoleren van ouderen. We kunnen dus meer doen dan de Italianen konden. - Zou kunnen, maar we isoleren ouderen niet. We hebben gevraagd rekening met ze te houden.
2 andere, onderliggende cijfers zien er bij ons volstrekt anders uit dan in Italië (aantal doden/cases verhouding. Kritieke toestand/cases verhouding) - samenstelling van het testen, dat heeft niets te maken met de samenstelling van de echte besmette mensen
3 het is bekend dat we vele varianten van het virus in het land en in elk geval NB hebben. Niet alleen de Italiaanse - er zijn geen varianten. Graag bron
4 we hebben een beter kwalitatief zorgsysteem - kwaliteit zegt niet, en onze kwantiteit is gemiddeld per persoon van de bevolking lager
5 we hebben een gedisciplineerder cultuur. Mensen zijn eerder geneigd instructies op te volgen - nee, dat hebben we niet. Wij "volgen" niet.
6 er wordt maar vanuit gegaan dat quarantaine hét middel is, maar er zijn meer variabelen van invloed - wilde je thee drinken met het virus? Quarantaine is om het te stoppen, de andere maatregelen om de groei te beperken
7 de manier van testen is onderling zo verschillend dat ogenschijnlijke vergelijkingen eenvoudig invalide kunnen zijn - je hoeft niet naar de testcreteria te kijken om te weten dat de ziekte hetzelfde effect zal hebben
8 Italie lijkt cijfermatig een uitzondering ten opzichte van andere landen met veel besmettingen - lijkt is het juiste woord.
9 demografie is hier volstrekt anders dan in Italie - wij hebben geen vergrijzing en obese mensen?
Derhalve moeten we inderdaad voorbereid zijn maar zie ik persoonlijk geen reden om nu al "Italië" te kraaien. Het is allerminst zeker dat we precies dat scenario doorlopen. Dat nu al beginnen te roepen is echt prematuur. En hiermee wil ik niet zeggen dat we dan maar op lauweren moeten rusten. Ik wil alleen maar zeggen dat Italie kraaien stemmingmakerij is![]()
Ik niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
100,000 is wel heel veel opeens.
Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Maar hoe is hij egoïstisch door weg te gaan? De rest blijft hier en besmet anderen gezellig mee. Deze user kan dat niet doen als hij weg isblablablabla![]()
Over nummer 5, heb je ooit een Italiaan ontmoet. Italianen kennen geen regels of wetten, enkel suggestiesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
dit jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Toch geniaal, het land heeft wellicht een president met het virus die zelf te bang is om zich te laten testen. Dan kun je ook niks van de bevolking verwachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump?Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
twitter:ggdfryslan twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:01:15Twee nieuwe Friese patiënten positief getest met coronavirus. Dit brengt het aantal mensen met het coronavirus in Fryslân naar 9. https://t.co/LoA9rqMymf reageer retweet
![]()
Een nieuwe economische crisis is zowat 99% dusja..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.are we infinite or am I alone![]()
ze hebben waarschijnlijk al een aantal vaccins, maar daar moeten trails mee gedaan worden, diverse human trials...daarna moet het goedgekeurd worden en daarna duurt het een paar maandjes om het te produceren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.
Zo niet nodig. De hele levensmiddelen branche en logistieke keten werkt gewoon en blijft dat doen. En als je ook maar 3 seconden logisch nadenkt weet je dat de levensmiddelen branche ook open zal blijven. De overheid weet zelf ook wel dat als ze die sluiten, civilisatie over de schutting gaat met rellen, geweld en zelfs moordpartijen.
Probleem is wel dat een vaccin 2 jaar duurt om te produceren. Dus laat iedereen eerst maar resistent worden door het virus te krijgen en het lichaam dat zelf op te ruimen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik ga hier niet op alles in. Want het punt demografie wegzetten met 'ja maar wij hebben ook ouderen' is geen discussiëren aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.
Wel nog even ter info: die varianten heb ik van de persco van gisteren met die wild gebarende dame erbij. Ergens halverwege wordt uitgelegd dat er zo veel verschillende herkomsten van het virus zijn gevonden in Brabant dat het geen zin meer heeft om in te dammen. Die herkomsten konden ze schijnbaar aan het virus zien, niet aan het verhaal van de patienten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:18:10 ]![]()
Volgens mij zijn er geen gewelddadige toestanden en volgen de meeste mensen braaf de regels op. Zie je punt niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Over nummer 5, heb je ooit een Italiaan ontmoet. Italianen kennen geen regels of wetten, enkel suggesties![]()
Natuurlijk niet, die hele aanhang is ontdaan van de behoefte aan waarheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Australian Home Affairs Minister Peter Dutton is diagnosed with COVID-19, after travelling to the United States earlier in the month.
https://www.brisbanetimes(...)20200313-p549y9.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Niet als er een grote groep is zonder duidelijke symptomen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef crystal_meth het volgende:
Italië testte gericht (mensen met symptomen), en dan nog haalden ze slechts 14% positieve gevallen. Kan dus hoogstens 14% van de bevolking zijn.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dat is cultuurgoed van de VS, ze kunnen het allemaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
dat de Amerikaanse aanpak keihard backfiredGeld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen![]()
Deze uitbraak legt ook meteen de pijnpunten van het Amerikaanse zorgstelsel bloot.. hoeveel moesten mensen wel niet betalen voor zo'n test? Ik dacht 1300 dollar ofzo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Met het leger en Carrabinieri in de straat ja. Wij luisteren toch wel net iets beterquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er geen gewelddadige toestanden en volgen de meeste mensen braaf de regels op. Zie je punt niet.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen. Maar het is nog steeds beter om de risico groepen te isoleren en de rest zo veel mogelijk te laten doorgaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef Fukushima het volgende:
[..]
goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemt
Nuts voorzieningen en de levensmiddelen branche MOETEN door gaan, anders breekt de hel los.
Dus gecontroleerd uit laten branden, risico groepen isoleren en de niet risicogroep besmet laten raken zodat ze zelf antistoffen aanmaken.
Maar de paniek mensen, stop daar mee.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
wij zouden over 2 weken een monteur naar amerika sturen om een nieuwe machine op te starten. uiteraard gemaild dat het nu niet door kan gaan ivm reisverbod etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.
reactie klant:
ja het valt wel mee, stuur hem toch maar, trump heeft gezegd dat als het de economie in amerika betreft het wel door mag gaan.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Wat?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je verwacht toch dat als je gericht test je meer mensen vind dan bij een random sample? Anders zou het betekenen dat symptomen hebben de kans kleiner maakt...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet als er een grote groep is zonder duidelijke symptomen?are we infinite or am I alone![]()
testen zijn/worden gratis alleen de opname als je positief bent niet ( 2000-4000 dollar )quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze uitbraak legt ook meteen de pijnpunten van het Amerikaanse zorgstelsel bloot.. hoeveel moesten mensen wel niet betalen voor zo'n test? Ik dacht 1300 dollar ofzo?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
En dan klagen wij al over het beleid van de VVDquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
wij zouden over 2 weken een monteur naar amerika sturen om een nieuwe machine op te starten. uiteraard gemaild dat het nu niet door kan gaan ivm reisverbod etc.
reactie klant:
ja het valt wel mee, stuur hem toch maar, trump heeft gezegd dat als het de economie in amerika betreft het wel door mag gaan..
Het land uit, lijkt mij persoonlijk niks mis mee en al helemaal niet iets om over te gaan veroordelen enzo. Maarja dat ben ik maarquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.![]()
Misschien een vraag die al veel is gesteld, maar hoe verhoudt deze gekte zich tot de Mexicaanse Griep? Heb eigenlijk geen idee meer in hoeverre het toen leefde bij de bevolking.![]()
Er worden wel heldere keuzes gemaaktquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En dan klagen wij al over het beleid van de VVD.
![]()
Trump die de poorten naar de wereld dichtzet, althans allesbehalve GB geloof ik, want daar is niemand besmet natuurlijk... en die dan vervolgens wel in zijn eigen land niemand aan banden legt en mensen vrolijk van staat naar staat laat vliegenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen.
Apart. Heeft hij dat uberhaupt gezegd of is het weer een hersenspinsel van iemand?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Fukushima het volgende:
[..]
wij zouden over 2 weken een monteur naar amerika sturen om een nieuwe machine op te starten. uiteraard gemaild dat het nu niet door kan gaan ivm reisverbod etc.
reactie klant:
ja het valt wel mee, stuur hem toch maar, trump heeft gezegd dat als het de economie in amerika betreft het wel door mag gaan.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Haha. Jij roept onzin, en als ik op gelijk tred reageer ga je het gesprek niet aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik ga hier niet op alles in. Want het punt demografie wegzetten met 'ja maar wij hebben ook ouderen' is geen discussiëren aan.
Wel nog even ter info: die varianten heb ik van de persco van gisteren met die wild gebarende dame erbij. Ergens halverwege wordt uitgelegd dat er zo veel verschillende herkomsten van het virus zijn gevonden in Brabant dat het geen zin meer heeft om in te dammen. Die herkomsten konden ze schijnbaar aan het virus zien, niet aan het verhaal van de patienten.
En over de varianten. Er is 1 variant, maar er zijn mutaties na te trekken, waarmee de afkomst te herleiden is. Daarmee is te zien dat wij niet alleen besmettingen rechtstreeks uit Italie hebben, maar ook clusters in het eigen land. Dat heeft niets met varianten te maken.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo dat? Ze hebben toch maatregelen getroffen die de groei remt. Ze verdubbelden in het begin elke 3 dagen. Dat kan best gedaald zijn naar 4, 5 of 6 dagen nu.
En niet iedereen wordt ziek of besmet, dus de 60M red je nooit. Als 42M mensen het gehad hebben, daalt je groeicijfer heel snel.![]()
![]()
Wacht maar totdat wij een echte lockdown krijgen. We wijken niet heel arg af.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met het leger en Carrabinieri in de straat ja. Wij luisteren toch wel net iets beter![]()
In mijn ervaring met Italiaanse leveranciers, klanten en collega's wel, maar soitquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef _I het volgende:
[..]
Wacht maar totdat wij een echte lockdown krijgen. We wijken niet heel arg af.The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Je mist het hele punt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het land uit, lijkt mij persoonlijk niks mis mee en al helemaal niet iets om over te gaan veroordelen enzo. Maarja dat ben ik maar
Iedereen heeft zo zijn valide redenen om ergens te zijn of te komen, terwijl het devies is dat je zo veel mogelijk openbare ruimtes moet vermijden.
Omdat je een reis cadeau hebt gekregen toch maar gaan is krankzinnig, ik hoop dat ze vandaag of morgen behalve voor absolute noodgevallen de vliegvelden en het openbaar vervoer ook volledig platleggen.
Mensen kunnen gewoon geen verantwoordelijkheid aan.blablablabla![]()
Hehe, ik zou een nieuwe kopenquote:The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Ik denk dat laatste...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Zal recovered echt zo laag liggen of houden ze dat niet goed bij?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Trump’s European travel ban exempts countries where his "struggling" golf clubs are located: report
"All three of the resorts are struggling financially,"
https://www.salon.com/202(...)4ZR8pWuWlt1pMAXWHLzM
Ah, dat verklaard het.![]()
![]()
Kek plaatje. En wat zegt dat volgens jou?quote:[img]https://fokst[img]https://i.gyazo.com/5c0e9e5019b9ed0e4b0cfd88fbee12bf.png[/img]atic.nl/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, het groeit nog steeds, maar de groei stagneert. Dat is wat je wil.![]()
Opzich hoeft chaos niet erg te zijn. Na de vernietiging van de tweede wereld oorlog is er in Europa een periode van vrede aangebroken dat nooit eerder zo lang heeft geduurd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
Wie weet wat voor goeds deze shitstorm zal veroorzaken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Spanje heeft Guardia civil, die gasten hebben geen bonnenboekje, slaan er eerst op los met hun lange gummiknuppel en vragen dan of je een klacht wil indienen? ,krijg je nog ff 10klappen gratisquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met het leger en Carrabinieri in de straat ja. Wij luisteren toch wel net iets beter![]()
Dit gaat toch niet om een bestelling, maar om het opvolgen van de regering in een crisissituatie?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
In mijn ervaring met Italiaanse leveranciers, klanten en collega's wel, maar soit
Ja, ik ken ook dwarse Italianen. En nog dwarsere Nederlanders. Niet relevant.![]()
Die gast is ook echt zó voorspelbaar hequote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:22 schreef NaturalScience het volgende:
Trump’s European travel ban exempts countries where his "struggling" golf clubs are located: report
"All three of the resorts are struggling financially,"
https://www.salon.com/202(...)4ZR8pWuWlt1pMAXWHLzM
Ah, dat verklaard het....
De wereld zoals we die tot 2020 kenden zal er niet meer zijn. Betekent dat dan perse iets slechts? Dat denk ik niet.
Ik heb al eens vaker gezegd dat de wereld te overbevolkt is en dat de natuur een prima zelfreinigend vermogen heeft. Dat wordt door velen weggelachen met meerdere smoesjes. Maar uiteindelijk krijg ik toch gelijk. Deze pandemie laat vooral zien dat de mens helemaal niet gemaakt is om 80 te worden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar van deze pandemie kunnen we weer heel veel leren.
Sinds WWII zijn we eigenlijk maar met 1 ding bezig en dat is de economie. Het is toch geen geheim meer dat mensen zo oud mogelijk moeten worden zodat alle economieën maximaal profiteren?
Hopelijk brengt deze pandemie ons weer tot andere inzichten. Hoe graag we het ook zouden willen, moeten we perse 80 jaar willen worden?
We gaan onherroepelijk tot het besef komen dat je, net als kanker, gewoon kunt sterven van een virus. We doen nu net alsof dat iets ergs is maar uiteindelijk gaan we allemaal dood. Wij, als mensheid, zijn geen goden die onsterfelijk zijn maar gewoon een nietig zoogdier dat zonder technologie waarschijnlijk een gemiddelde leeftijd haalde van 38 jaar.![]()
heb het zelf niet gehad, mijn neef vier keer in een jaar, die voelde zich net een klein meisjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef 2562 het volgende:
Misschien een vraag die al veel is gesteld, maar hoe verhoudt deze gekte zich tot de Mexicaanse Griep? Heb eigenlijk geen idee meer in hoeverre het toen leefde bij de bevolking.![]()
Wordt hier nu wel aardig gehamsterd hoor in de supermarkt. Wel nog steeds van alles te krijgen, bv nog heel veel rijst, pasta etc
En dat toiletpapier massaal kopen![]()
![]()
het blijkt dat er in verhouding heel veel reizigers die afgelopen tijd in de usa zijn geweest positief testen in een ander land......kan geen toeval meer zijnwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Gezien het bericht dat in London een onafhankelijke research organisatie proefkonijnen zoekt (eerder deze week in the times), denk ik dat het er aan zit te komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben waarschijnlijk al een aantal vaccins, maar daar moeten trails mee gedaan worden, diverse human trials...daarna moet het goedgekeurd worden en daarna duurt het een paar maandjes om het te produceren.
Bigpharma is wel bezig nu. Dat wel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je begrijpt dus wat ik daarmee bedoelde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:20 schreef _I het volgende:
[..]
En over de varianten. Er is 1 variant, maar er zijn mutaties na te trekken, waarmee de afkomst te herleiden is. Daarmee is te zien dat wij niet alleen besmettingen rechtstreeks uit Italie hebben, maar ook clusters in het eigen land. Dat heeft niets met varianten te maken.
Voor de rest laat je vooral onwil zien om wat breder of anders te kijken. Prima verder.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:26:56 ]![]()
duurt nog wel even dat welquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien het bericht dat in London een onafhankelijke research organisatie proefkonijnen zoekt (eerder deze week in the times), denk ik dat het er aan zit te komen.
Bigpharma is wel bezig nu. Dat wel.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Hoor ik ook zojuist van familie. Het is een gekkenhuis in de supers met 'kerst'achtige praktijken en omzetten en veel dingen zijn op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wordt hier nu wel aardig gehamsterd hoor in de supermarkt. Wel nog steeds van alles te krijgen, bv nog heel veel rijst, pasta etc
En dat toiletpapier massaal kopen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, trump vertelde gisteren toch 'gasten, jullie doen geen flikker, ik verbiedt al het PAX vliegverkeer', en prompt diezelfde middag komen dit soort maatregelen.quote:
Beeeetje te toevallig in mijn ogen. Denk dat ze gedacht hebben 'fuck it, economische schade hebben we nu al'.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Trajecten om goedgekeurde medicijnen in omloop te brengen duren echt maandenlang. Dat is waar farmaceuten ook graag mee schermen als ze die prijzen verhonderdvoudigen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gezien het bericht dat in London een onafhankelijke research organisatie proefkonijnen zoekt (eerder deze week in the times), denk ik dat het er aan zit te komen.
Bigpharma is wel bezig nu. Dat wel.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
het was iets anders zie ik nu, maar zie spoiler:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Apart. Heeft hij dat uberhaupt gezegd of is het weer een hersenspinsel van iemand?
en ja het is een nederlander die daar al 10 jaar woontSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Opzet. Trump gooide als een van de eerste het land dicht voor de Chinezen en nu kan hij zeggen dat hij door Europa het virus heeft gekregen. Voorbereidende zetten in 4D schaken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
het blijkt dat er in verhouding heel veel reizigers die afgelopen tijd in de usa zijn geweest positief testen in een ander land......kan geen toeval meer zijn![]()
voer voor psychologenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat merken de leveranciers ookquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
![]()
Was veel minder ophef over, maar zijn wereldwijd naar schatting wel tussen de 150.000 en 600.000 mensen aan overleden. Met mogelijk bijna 1,5 miljard besmettingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef 2562 het volgende:
Onwil!? Ik geloof dat ik op elke vraag een antwoord gaf, meneer ik ga niet reageren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Je begrijpt dus wat ik daarmee bedoelde.
Voor de rest laat je vooral onwil zien om wat breder of anders te kijken. Prima verder.![]()
Nou noutjesquote:Noorwegen heeft vanwege het coronavirus strenge maatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Iedere toerist die het land binnen wil, wordt gevraagd om terug naar huis te gaan. Wie niet teruggaat, moet 14 dagen in quarantaine. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag.
De maatregel geldt ook voor Noren die buiten Scandinavië zijn geweest.
https://www.ad.nl/dossier(...)ndse-grens~a26b4b4e/![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou noutjes
https://www.ad.nl/dossier(...)ndse-grens~a26b4b4e/![]()
![]()
helaas zijn er wetenschappelijke bewijzen dat het niet de USA binnen is gekomen via Europa....quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:28 schreef _I het volgende:
[..]
Opzet. Trump gooide als een van de eerste het land dicht voor de Chinezen en nu kan hij zeggen dat hij door Europa het virus heeft gekregen. Voorbereidende zetten in 4D schaken.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
_I en Red_85quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.
Probleem is wel dat een vaccin 2 jaar duurt om te produceren. Dus laat iedereen eerst maar resistent worden door het virus te krijgen en het lichaam dat zelf op te ruimen.Goede teksten (geen sarcasme)
Weisst![]()
Wetenschap, dat is volgens Trump toch maar onzinquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas zijn er wetenschappelijke bewijzen dat het niet de USA binnen is gekomen via Europa....![]()
Wat een madness hier in de lokale supermarkt, geen pasta meer te krijgen en elke kar volgeladen incl grootste pak wc papier![]()
![]()
Pittig wel, als dat ook voor Noren zelf geldt.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nou noutjes
https://www.ad.nl/dossier(...)ndse-grens~a26b4b4e/Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
We hoeven niet de kant van Italie op te gaan, inderdaad. Het is nog niet zeker welk scenario wij gaan volgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De situatie lijkt op Italie maar er zijn wat kanttekeningen:
1 we kunnen leren van Italie mbt isoleren van ouderen. We kunnen dus meer doen dan de Italianen konden.
Maar dit doen we dus nog niet. Het blijft bij een beetje lafjes advies geven om niet meer naar je grootouders te gaan, om voor ouderen te 'zorgen'. Enkele zorghuizen sluiten wel voor bezoekers, maar lang niet allen.
4 we hebben een beter kwalitatief zorgsysteem
Noord-Italiaanse zorgstelsel behoort tot top van de wereld. Nederlandse?
5 we hebben een gedisciplineerder cultuur. Mensen zijn eerder geneigd instructies op te volgen
Hoe kom je hierbij? Sociologisch onderzoek?
Mijn inschatting is dat bevolking in Westerse landen (USA, West-Europa, Australie) juist ongedisciplineerder is vanwege de enorme vrijheden die men geniet. Zuid-Europa is nog meer een paternalistisch gebied, met meer respect voor staat, kerk en ouderlijk gezag; men zorgt ook meer voor elkaar en voor ouders/ouderen.
9 demografie is hier volstrekt anders dan in Italie
https://www.indexmundi.com/netherlands/age_structure.html
NEDERLAND
55-64 years: 13.41% (male 1,143,824 /female 1,155,751)
65 years and over: 19.1% (male 1,487,278 /female 1,788,492) (2018 est.)
ITALIE
https://www.indexmundi.com/nl/italie/demografie-profiel.html
55-64 jaar: 12,73% (mannen 3.826.630/vrouwen 4.069.855)
65 jaar and over: 21,37% (mannen 5.696.612/vrouwen 7.555.437) (2016 est.)
Verschilt amper van elkaar.
Derhalve moeten we inderdaad voorbereid zijn maar zie ik persoonlijk geen reden om nu al "Italië" te kraaien. Het is allerminst zeker dat we precies dat scenario doorlopen. Dat nu al beginnen te roepen is echt prematuur. En hiermee wil ik niet zeggen dat we dan maar op lauweren moeten rusten. Ik wil alleen maar zeggen dat Italie kraaien stemmingmakerij is
Paniek is niet nodig; paraatheid voor wat komen gaat, voorbereiding en geinformeerd zijn en blijven wel.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik vind het gevaarlijk om de situatie van andere landen te extrapoleren op Nederland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:
[..]
Hoezo dat? Ze hebben toch maatregelen getroffen die de groei remt. Ze verdubbelden in het begin elke 3 dagen. Dat kan best gedaald zijn naar 4, 5 of 6 dagen nu.
En niet iedereen wordt ziek of besmet, dus de 60M red je nooit. Als 42M mensen het gehad hebben, daalt je groeicijfer heel snel.
Net zoals we dat ook niet doen voor Italië tov een China![]()
Dit zeggen mensen weleens vaker tot het iemand is die dichtbij je staat/familie isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:25 schreef Vliegbaard het volgende:
De wereld zoals we die tot 2020 kenden zal er niet meer zijn. Betekent dat dan perse iets slechts? Dat denk ik niet.
Ik heb al eens vaker gezegd dat de wereld te overbevolkt is en dat de natuur een prima zelfreinigend vermogen heeft. Dat wordt door velen weggelachen met meerdere smoesjes. Maar uiteindelijk krijg ik toch gelijk. Deze pandemie laat vooral zien dat de mens helemaal niet gemaakt is om 80 te worden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar van deze pandemie kunnen we weer heel veel leren.
Sinds WWII zijn we eigenlijk maar met 1 ding bezig en dat is de economie. Het is toch geen geheim meer dat mensen zo oud mogelijk moeten worden zodat alle economieën maximaal profiteren?
Hopelijk brengt deze pandemie ons weer tot andere inzichten. Hoe graag we het ook zouden willen, moeten we perse 80 jaar willen worden?
We gaan onherroepelijk tot het besef komen dat je, net als kanker, gewoon kunt sterven van een virus. We doen nu net alsof dat iets ergs is maar uiteindelijk gaan we allemaal dood. Wij, als mensheid, zijn geen goden die onsterfelijk zijn maar gewoon een nietig zoogdier dat zonder technologie waarschijnlijk een gemiddelde leeftijd haalde van 38 jaar.![]()
![]()
Je vergeet TDS'er!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Tja, dat weten jij en ik (en het grootste gedeelte van FOK!), maar denk je echt dat de massa snapt hoe dat werkt?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas zijn er wetenschappelijke bewijzen dat het niet de USA binnen is gekomen via Europa....
Als hij een oorlog wil, dan komt die er. Onherroepelijk. (maar dat is BNW)![]()
Alsof dood niet bij het leven hoort?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:33 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dit zeggen mensen weleens vaker tot het iemand is die dichtbij je staat/familie is![]()
De realisatie van een maatschappij waarin iedereen die wel thuis kan werken het ook mag doen en eindelijk zich realiseert dat de huidige techniek de oude mindset al lang heeft ingehaald.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Opzich hoeft chaos niet erg te zijn. Na de vernietiging van de tweede wereld oorlog is er in Europa een periode van vrede aangebroken dat nooit eerder zo lang heeft geduurd.
Wie weet wat voor goeds deze shitstorm zal veroorzaken'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat soort dingen verwarren mequote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Pittig wel, als dat ook voor Noren zelf geldt.![]()
Zo zie je maar dat de Nederlander schijt heeft aan wat de overheid/RIVM adviseert.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:32 schreef byah het volgende:
Wat een madness hier in de lokale supermarkt, geen pasta meer te krijgen en elke kar volgeladen incl grootste pak wc papier“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, ik heb precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump?
Lullig voor de Amerikanen, maar goed; als het dan toch zo enorm uit de klauwen gaat lopen in de VS, dan mag Trump ook bloeden ook wat mij betreft.
Ik wens niemand iets toe, maar áls er dan toch klappen vallen in VS, dan mag Trumpie ook klapjes ontvangen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Je hoeft het ook niet 1 op 1 te extrapoleren. Er zijn afwijkingen en die worden ook meegenomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het gevaarlijk om de situatie van andere landen te extrapoleren op Nederland.
Net zoals we dat ook niet doen voor Italië tov een China
Maar als je al deze afwijkende parameters invult zullen zij op een groei% zitten van bv. 30% en wij op 25%. Dat is prachtig, maar evenzogoed komen dezelfde problemen deze kant op. Misschien met een week meer tijd, maar wat is een week!?![]()
Gezien het achterlijke beleid van Rutte zou een coup niet misstaan, hop, spijkers met koppenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:
bij welke fase worden het leger ingeschakeld?![]()
dan ga ik dood van het lachen #pricelessquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Gezien het achterlijke beleid van Rutte zou een coup niet misstaan, hop, spijkers met koppen![]()
Alleen als er een verplicht karakter komt aan het in quarantaine zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:
Je neemt verschillende jaren. Noord italie is wat anders dan heel italie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:32 schreef Salina het volgende:
[..]
We hoeven niet de kant van Italie op te gaan, inderdaad. Het is nog niet zeker welk scenario wij gaan volgen.
Paniek is niet nodig; paraatheid voor wat komen gaat, voorbereiding en geinformeerd zijn en blijven wel.
![]()
Maanden? Jaren soms.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Trajecten om goedgekeurde medicijnen in omloop te brengen duren echt maandenlang. Dat is waar farmaceuten ook graag mee schermen als ze die prijzen verhonderdvoudigen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nadeel is dat het ten koste gaat van de bevolking...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump?![]()
welk leger? 😂🤣quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:
Dan zie je nu denk ik ook meer de 'kracht' van internet/social media?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was veel minder ophef over, maar zijn wereldwijd naar schatting wel tussen de 150.000 en 600.000 mensen aan overleden. Met mogelijk bijna 1,5 miljard besmettingen.![]()
Kom je buiten, hier in Zwitserland waar het al een paar dagen voorloopt op NL, merk je gewoon niks.
Enkel dat het rustig is, dus chill. Wel veel oudjes onderweg, maar misschien dat ik die normaal niet opmerk.
Op internet zitten we nu al in de apocalyps fase.![]()
Dit.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoor ik ook zojuist van familie. Het is een gekkenhuis in de supers met 'kerst'achtige praktijken en omzetten en veel dingen zijn op.
Brood was gewoon op dus moest even. Mensen liepen met treeën houdbare melk, 12packs2liter water en grootverpakking plee papier de deur uit.
Diepvriesgroente was gewoon al leeg...
Echt, zo sneu.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
It giet hjir ek oan...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:15 schreef Zipportal het volgende:
twitter:ggdfryslan twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:01:15Twee nieuwe Friese patiënten positief getest met coronavirus. Dit brengt het aantal mensen met het coronavirus in Fryslân naar 9. https://t.co/LoA9rqMymf reageer retweet
![]()
zo goed als toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, hebben we dat inmiddels ook opgedoekt?![]()
In april is alles voorbij en lachen we erom. Ik heb er lak aan en ga me niet anders gedragen zolang ik me niet ongezond voel.![]()
die Zwitsers, zijn echt eigenwijs en koppig,johquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Kom je buiten, hier in Zwitserland waar het al een paar dagen voorloopt op NL, merk je gewoon niks.
Enkel dat het rustig is, dus chill. Wel veel oudjes onderweg, maar misschien dat ik die normaal niet opmerk.
Op internet zitten we nu al in de apocalyps fase.![]()
Van de Mexicaanse griep herriner ik mij nog dat er op een gegeven moment werd gezegd 'we stoppen met het tellen van doden. Niet meer te doen'. Vandaar dat het dodental zo ruim is ingeschat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was veel minder ophef over, maar zijn wereldwijd naar schatting wel tussen de 150.000 en 600.000 mensen aan overleden. Met mogelijk bijna 1,5 miljard besmettingen.![]()
Ik gok nu al?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:
bij welke fase worden het leger ingeschakeld?
De ordehandhaving kan niet alleen vanuit de politie komen. Ook voor de zorg uiteraard.![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Mag dit wel? Het is immers relevant![]()
die mag in de OP van mij
![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Mag dit wel? Het is immers relevant![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hier ook alles rustig en nog genoeg voorraad hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Op internet zitten we nu al in de apocalyps fase.
Ik woon in een dorpje in het zuiden van het land.
In de steden lijkt men wat neurotischer.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik zie vooral paniek over paniek in jouw reactie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen. Maar het is nog steeds beter om de risico groepen te isoleren en de rest zo veel mogelijk te laten doorgaan.
Nuts voorzieningen en de levensmiddelen branche MOETEN door gaan, anders breekt de hel los.
Dus gecontroleerd uit laten branden, risico groepen isoleren en de niet risicogroep besmet laten raken zodat ze zelf antistoffen aanmaken.
Maar de paniek mensen, stop daar mee.
Er is geen paniek, hooguit onder de "het is maar een griepje" roepers die nu ook wakker zijn.
De kern van deze crisis ligt bij de overbelaste zorg, dat moet je zien te voorkomen.
"Gecontroleerd uit laten branden" is wat ze in Italië geprobeerd hebben en eerst ook in China. Dat werkt niet, want ze hebben nu uitgebluste zorgmedewerkers met een burnout.![]()
Friesland is verloren italiaanse toestanden springt allen in de Bonkevaart!!!!quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:43:15 ]![]()
Klopt en strenger dan hier in Nederland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik zie het Rutte echt nooit zeggen, treed nog eerder af vermoed ikquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ik gok nu al?
De ordehandhaving kan niet alleen vanuit de politie komen. Ook voor de zorg uiteraard.![]()
Die zaten gisteren toch ook al rond de 120? Dus hoezo een stijging van 40% ?quote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
duurt toch een week voordat je daar iets van zietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?![]()
Van 403 naar 556 besmettingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zaten gisteren toch ook al rond de 120? Dus hoezo een stijging van 40% ?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, klopt, effect zie je pas na ruim een week.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?![]()
Zeker. Daarom is het aantal nieuwe besmettingen van vandaag ook niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
duurt toch een week voordat je daar iets van zietOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Thanksquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:31 schreef erkel het volgende:
[..]
_I en Red_85Goede teksten (geen sarcasme)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na het weekend pas heeft men gezegd, logischer zou zijn uiterlijk zondagavond.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
strenge maatregelen Brabant komen vanavond?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Na het weekend pas verwacht men. Corona heeft ook weekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
strenge maatregelen Brabant komen vanavond?
https://www.bd.nl/dossier(...)oronavirus~a4b3240d/![]()
https://www.omroepbrabant(...)a-het-weekend-bekendquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
strenge maatregelen Brabant komen vanavond?
Na het weekend zegt O.B.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:31 schreef erkel het volgende:
[..]
_I en Red_85Goede teksten (geen sarcasme)
![]()
Plus daar was vrij snel een vaccin voor en minder verspreid.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Van de Mexicaanse griep herriner ik mij nog dat er op een gegeven moment werd gezegd 'we stoppen met het tellen van doden. Niet meer te doen'. Vandaar dat het dodental zo ruim is ingeschat.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
We kunnen nog gauw naar de Eftelingquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
strenge maatregelen Brabant komen vanavond?![]()
![]()
ja maar de Belgische regering had gister al de cijfersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef bitterbal het volgende:
Denk vandaag nog wel beperkingen in het vliegverkeer![]()
Dat zijn weer 4 dagen verder, is 1 verdubbeling extra.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)a-het-weekend-bekend
Na het weekend zegt O.B.![]()
hier een interview van Joe Rogan met infectie, ziekte expert Michael Osterholm
tijdcodes van het interview, de onderwerpen.quote:0:40 How bad is the Coronavirus
4:00 Is the virus an "old persons" disease
5:18 Incubation period
7:50 What can be done to prevent infection
09:35 Closing schools
13:45 Drug shortages
15:20 Sauna use effect on infections
18:00 Is the Coronavirus man-made
22:00 American Wild Deer diseases
32:00 Is Corona seasonal
35:00 Corona could be 10 times worse than the flu
35:25 Corona will stay around for months
36:10 Coronavirus vs Spanish flu
38:30 How can we prepare our immune system
43:20 Do hand sanitizers and masks work
50:00 We stockpile weapons more than medical goods
54:30 Will people panic if they are told the truth
56:00 Vaccines
1:02:00 Why a virus would originate from China
1:11:30 What to do if you get the flu
1:15:45 Lime disease
1:23:00 Effects of fire suppression on ecosystem
1:30:00 Vaccine for CoronavirusBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Vanochtend was het nog vandaag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na het weekend pas heeft men gezegd, logischer zou zijn uiterlijk zondagavond.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Onze directeur was op vakantie/zakenreis naar Finland, zaten te geinen dat hij het daar wel 3 weken zou kunnen volhouden. Dat is nu werkelijkheid geworden, 2 weken in quarantaine.![]()
Dat herinner ik mij niet. Maar ik schrok wel best nog van deze aantallen, vooral dus omdat die crisis vrij snel uitdoofde toen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Van de Mexicaanse griep herriner ik mij nog dat er op een gegeven moment werd gezegd 'we stoppen met het tellen van doden. Niet meer te doen'. Vandaar dat het dodental zo ruim is ingeschat.![]()
556 (+39%)
BelgieIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Nee, dat klopt niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vanochtend was het nog vandaag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Werk op dit moment voor een Zwitsers bedrijf en iedereen is gewoon rustig. Werkt thuis, maar verder wel gewoon rustig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Op internet zitten we nu al in de apocalyps fase.
Neem daar een voorbeeld aan. Maar nee, hier gaan we de supers plunderen.
Wat denk je wat de overheid gaat doen als dit een week blijft aanhouden? Maatregelen om de strategisch belangrijke levensmiddelen branche te beschermen.
En dan? Door de paniekzaaiers nog meer paniek
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Cijfers over genezen patienten houden ze daar zeker ook niet bij?quote:
Logischer zou zijn afgelopen maandag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na het weekend pas heeft men gezegd, logischer zou zijn uiterlijk zondagavond.![]()
Als die Mex griep er nu was geweest hadden we ook deze toestanden gehad ben ik bang. Zeker omdat het vooral jongere mensen trofquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat herinner ik mij niet. Maar ik schrok wel best nog van deze aantallen, vooral dus omdat die crisis vrij snel uitdoofde toen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:49:49 ]![]()
Minder verspreid? Mogelijk 1,5 miljard besmettingen wereldwijd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Plus daar was vrij snel een vaccin voor en minder verspreid.![]()
Neus zit dicht, keelpijn. Dus maar afgemeld voor vandaag, vooral omdat bij de instructies vanuit werkgever stond "ook als je denkt dat het niks voorstelt".
Voelt alsnog wel gek om je dan af te melden voor 'gewoon een verkoudheid' terwijl ik hier al dagen zit te bashen in dit topic op mensen die maar door blijven werken.
Maarja zekere voor het onzekere. Gaat mij vast m'n baan niet kosten. En anders zie ik wel verder.![]()
Die hele heisa bij supermarkten is inderdaad echt zwaar overtrokken. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de aanvoer/beschikbaarheid van supermarkten onder druk staat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werk op dit moment voor een Zwitsers bedrijf en iedereen is gewoon rustig. Werkt thuis, maar verder wel gewoon rustig.
Neem daar een voorbeeld aan. Maar nee, hier gaan we de supers plunderen.
Wat denk je wat de overheid gaat doen als dit een week blijft aanhouden? Maatregelen om de strategisch belangrijke levensmiddelen branche te beschermen.
En dan? Door de paniekzaaiers nog meer paniekOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
We hadden een paar hedendaagse Grutte Pieren met goed geslepen zwaarden bij de grensovergangen moeten posteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Friesland is verloren italiaanse toestanden springt allen in de Bonkevaart!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Dat is toen goed meegevallen, was een minder dodelijk dan gemiddeld griepseizoen. Omdat oude mensen al eens een H1N1 griep hadden meegemaakt. Wel meer kinderen dan "normaal" aan gestorven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was veel minder ophef over, maar zijn wereldwijd naar schatting wel tussen de 150.000 en 600.000 mensen aan overleden. Met mogelijk bijna 1,5 miljard besmettingen.are we infinite or am I alone![]()
dat viel toen niet echt op, minder paniekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als die Mex griep er nu was geweest hadden we ook deze toestanden gehad ben ik bang. Zeker omdat het vooral jongere mensen trof
nu is er veel meer social media gebruik, ook journalisten gebruiken dat meer voor het nieuws vind ikBig Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)![]()
Die uit Friesland komen voornamelijk uit een ski-oord in Oostenrijk...wat open blijft tot naar verluidt maandag?![]()
hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij gaan we weer de goede kant op of niet?![]()
Dat is het nog steeds. Alleen met een iets ander risico profiel en grotere risico groep. Dat jij het al een paar weken doet voorkomen dat als je het hebt, je direct neer pleurt, dat is gewoon heel wat anders. Het is geen ebola..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie vooral paniek over paniek in jouw reactie.
Er is geen paniek, hooguit onder de "het is maar een griepje" roepers die nu ook wakker zijn.
De kern van deze crisis ligt bij de overbelaste zorg, dat moet je zien te voorkomen.
"Gecontroleerd uit laten branden" is wat ze in Italië geprobeerd hebben en eerst ook in China. Dat werkt niet, want ze hebben nu uitgebluste zorgmedewerkers met een burnout.
De paniek die nu bij mensen zoals jij in de supermarkt toe slaat, gaat alleen maar voor nog meer bende zorgen.
Keep calm, carry on.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het heeft heel lang in amerika gehangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Minder verspreid? Mogelijk 1,5 miljard besmettingen wereldwijd.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Want?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij gaan we weer de goede kant op of niet?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
kloppen die cijfers wel dan? want hier en in andere landen klopt er niks van want er wordt bijna niet gemeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
500 besmettingen in Belgie valt toch reuze mee?![]()
Handige link voor dit topic. Deze Nederlandse website houdt alle besmettingen en doden wereldwijd bij. Ze verversen meerdere malen per dag. Alleen jammer dat je stijging per dag niet ziet. https://www.landenkompas.(...)-en-getroffen-landen![]()
Geen idee. Kwam hier voorbij dus ik dacht: valt wel mee met alles.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kloppen die cijfers wel dan? want hier en in andere landen klopt er niks van want er wordt bijna niet gemeten.![]()
Inderdaad. Bovendien was toen 'de crisis' vooral een hot item. En hebben we nog een jaar of 10 langer in relatieve weelde en onbezorgdheid mogen leven. Als er dan wat gebeurt lijkt het meteen wat ergerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat viel toen niet echt op, minder paniek
nu is er veel meer social media gebruik, ook journalisten gebruiken dat meer voor het nieuws vind ik![]()
Ook in Belgie test men vooral de écht zieken met veel of zware verschijnselen. In principe kun je weinig met de cijfers en enkel de percentuele groei gebruiken![]()
40% erbij in 1 dag lijkt me niet echt "meevallen".quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
500 besmettingen in Belgie valt toch reuze mee?
Trek dat percentage nog een week door....![]()
Als het je je baan kost, zit je bij de verkeerde werkgever.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Maarja zekere voor het onzekere. Gaat mij vast m'n baan niet kosten. En anders zie ik wel verder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Obama nam pas maatregelen bij 1000 doden ofzo? Heb ik niet gecheckt dus kan hearsay zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het heeft heel lang in amerika gehangen.![]()
Het bedrijf kan natuurlijk ook in de problemen komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het je je baan kost, zit je bij de verkeerde werkgever.![]()
In de red zone in Italië zijn na 2 weken lockdown gisteren er geen nieuwe besmettingen bijgekomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
China heeft er idd langer over gedaan.
Wellicht moet je de red zone in Italië als onderdeel of staart van de uitbraak in Wuhan zien.![]()
Dubbel'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bron?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef Za het volgende:
[..]
In de red zone in Italië zijn na 2 weken lockdown gisteren er geen nieuwe besmettingen bijgekomen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Onder de radar zullen er echt al wel tienduizenden besmettingen zijn van mensen die niet eens getest worden, geen klachten hebben of milde klachten die zich niet melden... voor mijn gevoel zeggen die cijfers nu allemaal niet zoveel meer...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
40% erbij in 1 dag lijkt me niet echt "meevallen".
Trek dat percentage nog een week door....Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dan heeft het geen vet op de botten genoeg om een paar maanden slecht draaien op te vangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het bedrijf kan natuurlijk ook in de problemen komen.
Ook gewoon slecht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef influcted het volgende:
Ook in Belgie test men vooral de écht zieken met veel of zware verschijnselen. In principe kun je weinig met de cijfers en enkel de percentuele groei gebruiken
Nederland heeft hetzelfde probleem.
Het aantal werkelijke gevallen ligt veel en veel hoger![]()
Evenstar
![]()
Ik heb hem echt enkele keer zien beweren dat je neervalt als je het hebt. Dat jij dat er van maakt of dat jij dat er in leest kan hij niks aan doen. Hou aub eens op met woorden in de mond van kritische users te leggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het nog steeds. Alleen met een iets ander risico profiel en grotere risico groep. Dat jij het al een paar weken doet voorkomen dat als je het hebt, je direct neer pleurt, dat is gewoon heel wat anders. Het is geen ebola..
De paniek die nu bij mensen zoals jij in de supermarkt toe slaat, gaat alleen maar voor nog meer bende zorgen.
Keep calm, carry on.![]()
Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het je je baan kost, zit je bij de verkeerde werkgever.![]()
Die was sowieso al niet veel - buiten toerisme.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef riazop het volgende:
62 landen hebben negatief reisadvies voor Spanje
die economie kunnen we dus ook wegooienOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Daarom moeten we ook blij zijn dat we in een relatief (zeer) sterke economie leven hier in Nederland, landen als Italië, Spanje, Griekenland hebben echt geen nagel om aan hun spreekwoordelijke kont te krabben..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef riazop het volgende:
62 landen hebben negatief reisadvies voor Spanje
die economie kunnen we dus ook wegooien“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Ik ben een arme student en zojuist begonnen aan twee bijbaantjes, in de horeca en evenementensector....
Deze banen betekenen momenteel mijn enige inkomen omdat ik niet leen bij duo, normaal gesproken moet ik hier makkelijk van rond kunnen komen..
Nou ligt de evenementensector natuurlijk compleet op zn gat en het zal niet lang meer duren voordat de horeca ook volgt, ik begin hem wel een beetje te knijpen![]()
NOS:Dus, kap met het inslaan van pleepapier.quote: Het lijkt erop dat houdbare producten
als conserven,pasta en afbakbroodjes op
grote schaal worden ingeslagen.Op
sociale media verschijnen berichten en
foto's van lege schappen.Het hamsteren
hangt samen met de toegenomen onrust
over verspreiding van het coronavirus.
De supermarkten benadrukken dat het
helemaal niet nodig is om extra in te
slaan,omdat de bevoorrading gewoon
doorgaat."Er is genoeg voedsel en je
kunt elke dag gewoon je boodschappen
doen",zegt branchevereniging CBL.
Supermarkten draaien in deze dagen
extra omzet en de drukte heeft iets weg
van de periode rond Kerst.
Keep your calm people.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit geldt bijna voor alles in de MKB hoor. Wel lonen/huur etc moeten doorbetalen maar weinig inkomsten dan ben je gauw kopje onder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heeft het geen vet op de botten genoeg om een paar maanden slecht draaien op te vangen.
Ook gewoon slecht.![]()
Denk ook niet dat je klanten blij zijn als je ze al snotterend bedient...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.![]()
dat moet dan maar he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.![]()
Lekker iedereen aansteken. Kan ie dadelijk niet alleen in de avond maar ook overdag de tent sluiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.
Begon bij mij afgelopen maandag met keelpijn en een snotneus. Nu 4 dagen op rij koorts en al 4 dagen geen koffie gehad. Geen energie, geen consentratie, geen gevoel van verbetering. En ik ben echt nooit ziek.![]()
Het moet wel genieten zijn voor de familie Van Eerd op dit moment.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
[..]
Dus, kap met het inslaan van pleepapier.
Keep your calm people.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Had het kabinet daar niet al hulp voor toegezegd?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef influcted het volgende:
[..]
Dit geldt bijna voor alles in de MKB hoor. Wel lonen/huur etc moeten doorbetalen maar weinig inkomsten dan ben je gauw kopje onder.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Maar van die grote aantallen gaat dus grofweg 1-2% dood. Dat is echt veel dan, juist omdat er zoveel zijn. Vind het ook verontrustend, op de IC liggen veel jonge fitte mensen aan de (buik)beademing. En nee, niet alleen in Italië, maar ook al bij ons.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Onder de radar zullen er echt al wel tienduizenden besmettingen zijn van mensen die niet eens getest worden, geen klachten hebben of milde klachten die zich niet melden... voor mijn gevoel zeggen die cijfers nu allemaal niet zoveel meer...Shine bright like a diamond.![]()
Nee dat zei ik dus ook. Dat het niet echt goed is voor ons imago als ik daar snotterend sta. Die denken allemaal ook waarom blijf je niet thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je klanten blij zijn als je ze al snotteren bedient...![]()
Ze moeten ook altijd die yanks hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het heeft heel lang in amerika gehangen.![]()
Wat is daar de bron van?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:59 schreef June. het volgende:
[..]
Maar van die grote aantallen gaat dus grofweg 1-2% dood. Dat is echt veel dan, juist omdat er zoveel zijn. Vind het ook verontrustend, op de IC liggen veel jonge fitte mensen aan de (buik)beademing.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dan leen je toch tijdelijk wat bij ome DUO?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef bypateq het volgende:
Ik ben een arme student en zojuist begonnen aan twee bijbaantjes, in de horeca en evenementensector....
Deze banen betekenen momenteel mijn enige inkomen omdat ik niet leen bij duo, normaal gesproken moet ik hier makkelijk van rond kunnen komen..
Nou ligt de evenementensector natuurlijk compleet op zn gat en het zal niet lang meer duren voordat de horeca ook volgt, ik begin hem wel een beetje te knijpen![]()
![]()
Je denkt dat de cijfers in Rusland en China wel kloppen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Turkije pas 2 besmettingen?
Erdo's staatscensuur draait op volle toeren.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hier waren er echt lege schappen jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
[..]
Dus, kap met het inslaan van pleepapier.
Keep your calm people.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
"Trek dat percentage door" dacht men ook over China, zie hier de voorspelling uit die tijd:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
40% erbij in 1 dag lijkt me niet echt "meevallen".
Trek dat percentage nog een week door....
Uiteindelijk bleef het binnen de 4 nullen en zijn er geen besmettingen meer.![]()
Dan moet je even tijdelijk wat lenen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef bypateq het volgende:
Nou ligt de evenementensector natuurlijk compleet op zn gat en het zal niet lang meer duren voordat de horeca ook volgt, ik begin hem wel een beetje te knijpen
Opgelost.![]()
Vraag me af waar de cijfers wél kloppen eigenlijk. In Nederland zijn ongetwijfeld meer besmette mensen dan bekend. Net als in België, Duitsland en ga maar doorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je denkt dat de cijfers in Rusland en China wel kloppen?
Brutal. Fucking. Metal.![]()
wat dacht je van Nederland?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je denkt dat de cijfers in Rusland en China wel kloppen?![]()
Ok helder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:00 schreef June. het volgende:
[..]
Ik zelf, ik werk in een Brabants ziekenhuis.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Je vergeet echter 2 dingen:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:00 schreef Za het volgende:
[..]
"Trek dat percentage door" dacht men ook over China, zie hier de voorspelling uit die tijd:
[ afbeelding ]
- China is wel in lockdown gegaan waardoor het aantal besmettingen terugliep
- ik zei "trek dat percentage nog een week door" aangezien in België gisteren maatregelen genomen zijn, na die week moet je effect zien
Deze discussie hebben we al gehad, overigens.![]()
quote:,,Er zijn wel wat tranen gevloeid ja", aldus een hoorbaar emotionele Joeri. ,,De voorbereidingen liepen zo goed, alles ging op rolletjes. En dan dit. Op dit moment is het verschrikkelijk. Ik ben de hele dag al emotioneel. We zijn allebei vanochtend aan het werk gegaan. En nu is de spraakfunctie van m’n telefoon ook nog kapot, dus we kunnen elkaar ook moeilijk bereiken.”![]()
eerste wereld strugles
https://www.ad.nl/tilburg(...)sverbod-vs~a85c8b3a/![]()
Italië wel, ja. Opschorten hypotheek etc. Nederland heb ik nog niets over gehoord. Wel dat men hun omzetbelasting later mogen betalen dan wel indienen. Maar weinig concrete en bevestigde zaken verder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Had het kabinet daar niet al hulp voor toegezegd?![]()
OK, ik wist niet of je dit plaatje kende, ik dacht misschien stelt het je gerust.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je vergeet echter 2 dingen:
- China is wel in lockdown gegaan waardoor het aantal besmettingen terugliep
- ik zei "trek dat percentage nog een week door" aangezien in België gisteren maatregelen genomen zijn, na die week moet je effect zien
Deze discussie hebben we al gehad, overigens.![]()
Nou, ik heb in elk geval voldoende te eten in huis nu. Gewoon af en toe een biscuitje als ontbijt en een visstick als lunch, ik blijf wel op de been![]()
![]()
Maatregelen stellen me gerust.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:03 schreef Za het volgende:
[..]
OK, ik wist niet of je dit plaatje kende, ik dacht misschien stelt het je gerust.
Zonder maatregelen doet dat virus waar het goed in is: verspreiden
Zo'n virus denkt echt niet van "oh, nu heb ik in Nederland wel genoeg mensen besmet, let's move on naar Finland".![]()
Het zou fijn zijn als al die hamsteraars vooral veel condooms inslaan. Dat scheelt een boel debielen in de volgende generatie.quote:proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Nu al op rantsoen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nou, ik heb in elk geval voldoende te eten in huis nu. Gewoon af en toe een biscuitje als ontbijt en een visstick als lunch, ik blijf wel op de been![]()
Nergens. De cijfers zeggen ook niet zoveel, alleen kun je er een bepaalde mate van groei uit afleiden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vraag me af waar de cijfers wél kloppen eigenlijk. In Nederland zijn ongetwijfeld meer besmette mensen dan bekend. Net als in België, Duitsland en ga maar door
Het is ook bijzonder lastig om dit volledig in kaart te hebben.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ziekenhuis Zorgsaam (Terneuzen) bewaart mondkapjes; niet ondenkbaar dat ze hergebruikt moeten wordenOns bin zuunig .....quote:Ziekenhuis ZorgSaam verzamelt gebruikte mondkapjes. Er is op dit moment nog wel een voorraad, maar gezien de ontwikkeling van de corona-crisis worden ze voor de zekerheid wel bewaard.
Woordvoerder van ZorgSaam, René Maas. ,,Er wordt momenteel landelijk bekeken of mondkapjes gedesinfecteerd kunnen worden. Dit met het oog op de ontwikkelingen rond de corona-crisis en de toenemende vraag naar mondkapjes. We hergebruiken ze momenteel nog niet, maar mocht het straks nodig zijn dan hebben we ze in ieder geval niet weggegooid.”![]()
ik wacht alleen nog op het bericht van het RIVM dat ze corona structureel downplayen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:02 schreef influcted het volgende:
[..]
Het verschil is dat Nederland dit toegeeft![]()
Gewoon niemand hier in de supermarkt, midden in t centrum van Zurich. Alle schappen vol.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die Zwitsers, zijn echt eigenwijs en koppig,joh
Zie wel een jong grietjes een jaarsupply wc papier inslaan. 50 rollen. Toch nog een leipo gespot, was ook t enige dat ze kocht.![]()
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:04 schreef manny het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als al die hamsteraars vooral veel condooms inslaan. Dat scheelt een boel debielen in de volgende generatie.![]()
![]()
Heeft men al een snelle serologische test, of is daar ook gebrek aan middelen?
Het zou helpen als we wisten welk % van de bevolking het reeds gehad heeft.are we infinite or am I alone![]()
Mensen volgen die Gers Pardoel volgenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Volg hem niet, komt overal voorbij door reacties van mensen op dat bericht die ik wel volg.
AZ
ALKMAAR![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:04 schreef manny het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als al die hamsteraars vooral veel condooms inslaan. Dat scheelt een boel debielen in de volgende generatie.![]()
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Okquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:07 schreef Durmada het volgende:
[..]
Mensen volgen die Gers Pardoel volgen![]()
Net boodschappen gedaan. Het was VEEL drukker dan normaal, de schappen waren duidelijk lang niet zo vol als normaal (geen lege schappen gezien overigens) en sommige mensen waren als een malle wc-papier aan het inslaan.![]()
net even halfje brood gehaald bij bakker, maar die waren nu al bijna uitverkocht (normaal gesproken kan ik tot half 6 wel een halfje brood halen)quote:![]()
Hmm.. ja helaas moet men wel momenteel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:05 schreef maily het volgende:
Ziekenhuis Zorgsaam (Terneuzen) bewaart mondkapjes; niet ondenkbaar dat ze hergebruikt moeten worden
[..]
Ons bin zuunig .....“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Klopt. Maar ja, dat schiet niet op met die cijfers.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:06 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft men al een snelle serologische test, of is daar ook gebrek aan middelen?
Het zou helpen als we wisten welk % van de bevolking het reeds gehad heeft.![]()
Spraakfunctie van een telefoon... dat is gewoon de telefoon functie toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]![]()
eerste wereld strugles
https://www.ad.nl/tilburg(...)sverbod-vs~a85c8b3a/En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Wij doen gewoon om de twee dagen boodschappen, eten goed om niet te verzwakken. Lijkt me logischerquote:![]()
En ik die gekke Australiërs maar uitlachenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:08 schreef ToT het volgende:
Net boodschappen gedaan. Het was VEEL drukker dan normaal, de schappen waren duidelijk lang niet zo vol als normaal (geen lege schappen gezien overigens) en sommige mensen waren als een malle wc-papier aan het inslaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Jeuj hele gezin ziek thuis ondertussen... zelfs manlief die normaal nooit ziek is.
Oh en ik heb waarschijnlijk de directrice van onze school besmet
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 12:10:23 ]![]()
quote:From Monday, all schools in the German state of Bavaria will be shut until the end of the Easter holidays on 19 April, the Süddeutsche Zeitung reports.
The five week holiday means almost no child in Bavaria will be able to go to school or kindergarten, with emergency care organised in only a few cases, according to the paper.
Bavarian prime minister Markus Söder also announced that he would ban visits to retirement homes and hospitals and that events with more than 100 visitors would be banned unless they were absolutely necessary.are we infinite or am I alone![]()
Maar als het op is heb je wel een probleemquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:10 schreef Gia het volgende:
Snap het niet. WC papier! Kun je toch niet eten..
Beterschap allemaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:09 schreef Logician2.0 het volgende:
Jeuj hele gezin ziek thuis ondertussen... zelfs manlief die normaal nooit ziek is.
Oh en ik heb waarschijnlijk de directrice van onze school besmet![]()
Precies.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kloppen die cijfers wel dan? want hier en in andere landen klopt er niks van want er wordt bijna niet gemeten.
Die cijfers zijn waardeloos als we vrijwel niet testen.
Sowieso niet de familieleden dus je kunt het al vermenigvuldigen met 2 of 3. Dan al die gevallen die niet getest worden omdat het vast geen Corona is, maar griep/verkoudheid/ander onbekend virusje. Stel dat daarvan 20% toch Corona heeft. En daar ook weer de familieleden.
Dan heb je bij 1000 positief geteste gevallen Al gauw op echt 5000, waarvan je dus eigenlijk geen idee hebt waar ze allemaal zitten en hoe ziek ze wel/niet zijn.Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Ben echt benieuwd of men hier zo ver durft te gaan..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh nee, Mount Everest in lockdown!quote:The climbing season on Mount Everest has been called off amid fears over the coronavirus pandemic, Pete Pattisson reports.
The Nepal government suspended all mountaineering permits on Thursday and, as we reported earlier, will stop issuing on-arrival tourist visas, dealing a devastating blow to the country’s tourism industry.
Nepal’s tourism minister Yogesh Bhattarai told the Guardian, “We will review the decision if the situation improves, but for now everything has been cancelled. Those who have paid for climbing permits will be refunded.”
The Chinese government has also cancelled all expeditions from the north side of Everest.are we infinite or am I alone![]()
Hoezo? Kunt je kont toch wassen!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Maar als het op is heb je wel een probleem.
![]()
Two weeks after the first 10 towns in northern Italy were declared a "red zone" and put under lockdown, they had no new infections.quote:
https://www.bbc.com/news/world-europe-51852320![]()
Nee dat is een app, echt gaaf, dan typ je een nummer in, en dan hoor je die ander spreken, en hij jou ookquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Spraakfunctie van een telefoon... dat is gewoon de telefoon functie toch?
WhatsApp kan het ook sinds een paar jaar
goud![]()
![]()
Gewoon bidet installeren!quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
inmiddels is er gewoon weer toilet papier te krijgen nu hier....en ook de rest.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik die gekke Australiërs maar uitlachenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Voor het zover is heb ik eerst nog wel een stapel tissues liggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Of washandje. Dat kan in de 90 graden was.![]()
https://en.wikipedia.org/(...)elgium_medical_cases
Volgens deze tabel heeft met name Wallonië er vandaag een flinke klap bijgekregen.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Gewoon over het tapijt sleeën, doen katten ook en die zijn slimquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor het zover is heb ik eerst nog wel een stapel tissues liggen.![]()
Neemt niet weg dat sommige mensen zichzelf echt onsterfelijk belachelijk maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
inmiddels is er gewoon weer toilet papier te krijgen nu hier....en ook de rest.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:13 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee dat is een app, echt gaaf, dan typ je een nummer in, en dan hoor je die ander spreken, en hij jou ook
WhatsApp kan het ook sinds een paar jaar
goud![]()
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Forum Opties Forumhop: Hop naar: