zo goed als toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, hebben we dat inmiddels ook opgedoekt?
die Zwitsers, zijn echt eigenwijs en koppig,johquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Kom je buiten, hier in Zwitserland waar het al een paar dagen voorloopt op NL, merk je gewoon niks.
Enkel dat het rustig is, dus chill. Wel veel oudjes onderweg, maar misschien dat ik die normaal niet opmerk.
Op internet zitten we nu al in de apocalyps fase.
Van de Mexicaanse griep herriner ik mij nog dat er op een gegeven moment werd gezegd 'we stoppen met het tellen van doden. Niet meer te doen'. Vandaar dat het dodental zo ruim is ingeschat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was veel minder ophef over, maar zijn wereldwijd naar schatting wel tussen de 150.000 en 600.000 mensen aan overleden. Met mogelijk bijna 1,5 miljard besmettingen.
Ik gok nu al?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:35 schreef THEFXR het volgende:
bij welke fase worden het leger ingeschakeld?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Mag dit wel? Het is immers relevant![]()
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Mag dit wel? Het is immers relevant![]()
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?quote:
Hier ook alles rustig en nog genoeg voorraad hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Kom je buiten, hier in Zwitserland waar het al een paar dagen voorloopt op NL, merk je gewoon niks.
Enkel dat het rustig is, dus chill. Wel veel oudjes onderweg, maar misschien dat ik die normaal niet opmerk.
Ik zie vooral paniek over paniek in jouw reactie.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen. Maar het is nog steeds beter om de risico groepen te isoleren en de rest zo veel mogelijk te laten doorgaan.
Nuts voorzieningen en de levensmiddelen branche MOETEN door gaan, anders breekt de hel los.
Dus gecontroleerd uit laten branden, risico groepen isoleren en de niet risicogroep besmet laten raken zodat ze zelf antistoffen aanmaken.
Maar de paniek mensen, stop daar mee.
Friesland is verloren italiaanse toestanden springt allen in de Bonkevaart!!!!quote:
Klopt en strenger dan hier in Nederland.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?
ik zie het Rutte echt nooit zeggen, treed nog eerder af vermoed ikquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Za het volgende:
[..]
Ik gok nu al?
De ordehandhaving kan niet alleen vanuit de politie komen. Ook voor de zorg uiteraard.
Die zaten gisteren toch ook al rond de 120? Dus hoezo een stijging van 40% ?quote:
duurt toch een week voordat je daar iets van zietquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die (ook) pas sinds gisteren strenge maatregelen hebben ingevoerd?
Van 403 naar 556 besmettingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die zaten gisteren toch ook al rond de 120? Dus hoezo een stijging van 40% ?
Ja, klopt, effect zie je pas na ruim een week.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Zeker. Daarom is het aantal nieuwe besmettingen van vandaag ook niet zo heel vreemd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
duurt toch een week voordat je daar iets van ziet
Thanksquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:31 schreef erkel het volgende:
[..]
_I en Red_85Goede teksten (geen sarcasme)
Na het weekend pas heeft men gezegd, logischer zou zijn uiterlijk zondagavond.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
strenge maatregelen Brabant komen vanavond?
Na het weekend pas verwacht men. Corona heeft ook weekend.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)a-het-weekend-bekendquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:31 schreef erkel het volgende:
[..]
_I en Red_85Goede teksten (geen sarcasme)
Plus daar was vrij snel een vaccin voor en minder verspreid.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Van de Mexicaanse griep herriner ik mij nog dat er op een gegeven moment werd gezegd 'we stoppen met het tellen van doden. Niet meer te doen'. Vandaar dat het dodental zo ruim is ingeschat.
We kunnen nog gauw naar de Eftelingquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:44 schreef THEFXR het volgende:
ja maar de Belgische regering had gister al de cijfersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef bitterbal het volgende:
Denk vandaag nog wel beperkingen in het vliegverkeer
Dat zijn weer 4 dagen verder, is 1 verdubbeling extra.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:45 schreef Zeroku het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)a-het-weekend-bekend
Na het weekend zegt O.B.
.quote:0:40 How bad is the Coronavirus
4:00 Is the virus an "old persons" disease
5:18 Incubation period
7:50 What can be done to prevent infection
09:35 Closing schools
13:45 Drug shortages
15:20 Sauna use effect on infections
18:00 Is the Coronavirus man-made
22:00 American Wild Deer diseases
32:00 Is Corona seasonal
35:00 Corona could be 10 times worse than the flu
35:25 Corona will stay around for months
36:10 Coronavirus vs Spanish flu
38:30 How can we prepare our immune system
43:20 Do hand sanitizers and masks work
50:00 We stockpile weapons more than medical goods
54:30 Will people panic if they are told the truth
56:00 Vaccines
1:02:00 Why a virus would originate from China
1:11:30 What to do if you get the flu
1:15:45 Lime disease
1:23:00 Effects of fire suppression on ecosystem
1:30:00 Vaccine for Coronavirus
Vanochtend was het nog vandaag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na het weekend pas heeft men gezegd, logischer zou zijn uiterlijk zondagavond.
Dat herinner ik mij niet. Maar ik schrok wel best nog van deze aantallen, vooral dus omdat die crisis vrij snel uitdoofde toen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Van de Mexicaanse griep herriner ik mij nog dat er op een gegeven moment werd gezegd 'we stoppen met het tellen van doden. Niet meer te doen'. Vandaar dat het dodental zo ruim is ingeschat.
Nee, dat klopt niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vanochtend was het nog vandaag.
Werk op dit moment voor een Zwitsers bedrijf en iedereen is gewoon rustig. Werkt thuis, maar verder wel gewoon rustig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Cijfers over genezen patienten houden ze daar zeker ook niet bij?quote:
Logischer zou zijn afgelopen maandag.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na het weekend pas heeft men gezegd, logischer zou zijn uiterlijk zondagavond.
Als die Mex griep er nu was geweest hadden we ook deze toestanden gehad ben ik bang. Zeker omdat het vooral jongere mensen trofquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat herinner ik mij niet. Maar ik schrok wel best nog van deze aantallen, vooral dus omdat die crisis vrij snel uitdoofde toen.
Minder verspreid? Mogelijk 1,5 miljard besmettingen wereldwijd.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Plus daar was vrij snel een vaccin voor en minder verspreid.
Die hele heisa bij supermarkten is inderdaad echt zwaar overtrokken. Er is geen enkele aanleiding om aan te nemen dat de aanvoer/beschikbaarheid van supermarkten onder druk staat.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Werk op dit moment voor een Zwitsers bedrijf en iedereen is gewoon rustig. Werkt thuis, maar verder wel gewoon rustig.
Neem daar een voorbeeld aan. Maar nee, hier gaan we de supers plunderen.
Wat denk je wat de overheid gaat doen als dit een week blijft aanhouden? Maatregelen om de strategisch belangrijke levensmiddelen branche te beschermen.
En dan? Door de paniekzaaiers nog meer paniek
We hadden een paar hedendaagse Grutte Pieren met goed geslepen zwaarden bij de grensovergangen moeten posteren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Friesland is verloren italiaanse toestanden springt allen in de Bonkevaart!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Dat is toen goed meegevallen, was een minder dodelijk dan gemiddeld griepseizoen. Omdat oude mensen al eens een H1N1 griep hadden meegemaakt. Wel meer kinderen dan "normaal" aan gestorven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Was veel minder ophef over, maar zijn wereldwijd naar schatting wel tussen de 150.000 en 600.000 mensen aan overleden. Met mogelijk bijna 1,5 miljard besmettingen.
dat viel toen niet echt op, minder paniekquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Als die Mex griep er nu was geweest hadden we ook deze toestanden gehad ben ik bang. Zeker omdat het vooral jongere mensen trof
hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij gaan we weer de goede kant op of niet?
Dat is het nog steeds. Alleen met een iets ander risico profiel en grotere risico groep. Dat jij het al een paar weken doet voorkomen dat als je het hebt, je direct neer pleurt, dat is gewoon heel wat anders. Het is geen ebola..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie vooral paniek over paniek in jouw reactie.
Er is geen paniek, hooguit onder de "het is maar een griepje" roepers die nu ook wakker zijn.
De kern van deze crisis ligt bij de overbelaste zorg, dat moet je zien te voorkomen.
"Gecontroleerd uit laten branden" is wat ze in Italië geprobeerd hebben en eerst ook in China. Dat werkt niet, want ze hebben nu uitgebluste zorgmedewerkers met een burnout.
Het heeft heel lang in amerika gehangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Minder verspreid? Mogelijk 1,5 miljard besmettingen wereldwijd.
Want?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
Volgens mij gaan we weer de goede kant op of niet?
kloppen die cijfers wel dan? want hier en in andere landen klopt er niks van want er wordt bijna niet gemeten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
500 besmettingen in Belgie valt toch reuze mee?
Geen idee. Kwam hier voorbij dus ik dacht: valt wel mee met alles.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:52 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
kloppen die cijfers wel dan? want hier en in andere landen klopt er niks van want er wordt bijna niet gemeten.
Inderdaad. Bovendien was toen 'de crisis' vooral een hot item. En hebben we nog een jaar of 10 langer in relatieve weelde en onbezorgdheid mogen leven. Als er dan wat gebeurt lijkt het meteen wat ergerquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
dat viel toen niet echt op, minder paniek
nu is er veel meer social media gebruik, ook journalisten gebruiken dat meer voor het nieuws vind ik
40% erbij in 1 dag lijkt me niet echt "meevallen".quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
500 besmettingen in Belgie valt toch reuze mee?
Als het je je baan kost, zit je bij de verkeerde werkgever.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:50 schreef Sapstengel het volgende:
Maarja zekere voor het onzekere. Gaat mij vast m'n baan niet kosten. En anders zie ik wel verder.
Obama nam pas maatregelen bij 1000 doden ofzo? Heb ik niet gecheckt dus kan hearsay zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het heeft heel lang in amerika gehangen.
Het bedrijf kan natuurlijk ook in de problemen komen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het je je baan kost, zit je bij de verkeerde werkgever.
In de red zone in Italië zijn na 2 weken lockdown gisteren er geen nieuwe besmettingen bijgekomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?
Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..
Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?
Bron?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef Za het volgende:
[..]
In de red zone in Italië zijn na 2 weken lockdown gisteren er geen nieuwe besmettingen bijgekomen.
Onder de radar zullen er echt al wel tienduizenden besmettingen zijn van mensen die niet eens getest worden, geen klachten hebben of milde klachten die zich niet melden... voor mijn gevoel zeggen die cijfers nu allemaal niet zoveel meer...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
40% erbij in 1 dag lijkt me niet echt "meevallen".
Trek dat percentage nog een week door....
Dan heeft het geen vet op de botten genoeg om een paar maanden slecht draaien op te vangen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het bedrijf kan natuurlijk ook in de problemen komen.
Eensquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef influcted het volgende:
Ook in Belgie test men vooral de écht zieken met veel of zware verschijnselen. In principe kun je weinig met de cijfers en enkel de percentuele groei gebruiken
Ik heb hem echt enkele keer zien beweren dat je neervalt als je het hebt. Dat jij dat er van maakt of dat jij dat er in leest kan hij niks aan doen. Hou aub eens op met woorden in de mond van kritische users te leggen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het nog steeds. Alleen met een iets ander risico profiel en grotere risico groep. Dat jij het al een paar weken doet voorkomen dat als je het hebt, je direct neer pleurt, dat is gewoon heel wat anders. Het is geen ebola..
De paniek die nu bij mensen zoals jij in de supermarkt toe slaat, gaat alleen maar voor nog meer bende zorgen.
Keep calm, carry on.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |