abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192000508
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

[ Bericht 1% gewijzigd door weetjewel5 op 13-03-2020 12:15:15 ]
pi_192000519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat wc-papier blijft fascinerend.

Ik ga zo ook even kijken weer.
Komt een beetje door rondzingen op het internet. In Australië was er een zorg over houtpulp omdat het leek in januari dat China dat allemaal zou gaan opkopen voor gezichtsmaskers. En kennelijk heeft dat mensen daar aangezet tot paniek aankopen. En daarmee werd tp een oh ja aankoop.
pi_192000527
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Denise vind het schandalig. Oke bedankt voor de input Denise
Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoe :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192000531
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik snap dat soort mensen niet, De Efteling verplicht je toch niet om te komen... altijd gelijk dat boze, verontwaardigde gedoe :')
Wij zitten op 1 lijn
pi_192000552
quote:

[..]

Mee eens. Eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze van mensen.
Je volledige bedrijf sluiten en een faillissement riskeren is nog een beetje vroeg in dit stadium.

Ik neem aan dat ze wel meer schoonmakers inzetten die de trapleuningen en wagentjes en dergelijke wat vaker schoonmaken?
pi_192000576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef HiZ het volgende:
Komt een beetje door rondzingen op het internet. In Australië was er een zorg over houtpulp omdat het leek in januari dat China dat allemaal zou gaan opkopen voor gezichtsmaskers. En kennelijk heeft dat mensen daar aangezet tot paniek aankopen. En daarmee werd tp een oh ja aankoop.
Daarbij komt ook dat er al oudere beelden waren van 2003 en 2009 van wc papier kopen bij andere crisissen. In de US komt het soms voorbij tijdens voorbereidingen voor orkanen en overstromingen.

Maar het valt vooral hard op omdat ze zo groot zijn. 10kg aardappelen is minder visueel grappig.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:54:47 #7
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192000579
quote:

[..]

Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192000591
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:52 schreef ToT het volgende:

[..]

Mee eens. Eigen verantwoordelijkheid en eigen keuze van mensen.
Je volledige bedrijf sluiten en een faillissement riskeren is nog een beetje vroeg in dit stadium.

Ik neem aan dat ze wel meer schoonmakers inzetten die de trapleuningen en wagentjes en dergelijke wat vaker schoonmaken?
Die schoonmaak zal wel goed zitten. Is in het belang van de Efteling zelf ook om niet een besmettingshaard te worden :)
pi_192000594
Jammer dat een grappige noot hier ook direct wordt weg gehaald, zeker in de ochtend waar er amper echt nieuws of updates te melden zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192000595
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?

Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..

Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?

Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.

Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.

Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.

Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.

Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.

Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.

Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
pi_192000606
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:54 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je werkt gewoon mee aan verdere verspreiding. Leuk dat je wijst naar de bezoekers, maar als mensen eenmaal binnen zijn kun je op geen enkele manier garanderen dat er geen zieke mensen binnen komen wandelen. Dat i.c.m. eventuele wachtrijen bij attracties maakt het in mijn ogen onverantwoord om je park open te houden.
Ik gok zo dat het meevalt met de drukte.
pi_192000607
Dat bericht van Gers Pardoel op Twitter _O-
pi_192000613
quote:
09:03: 3 new cases in Hungary. (Source)
08:30: 6 new cases in Serbia. (Source)
07:20: 5 new cases in Bucharest, Romania. (Source)
07:04: 7 new cases in Poland. (Source)
06:52: 1 new case in Taiwan. (Source)
06:28: 5 new cases in Thailand. (Source)
06:14: 1 new death in Indonesia. (Source 1, Source 2)
02:59: 1 new death in Hong Kong. (Source)
01:14: 110 new cases and 1 new death in South Korea. (Source)
01:00: China’s National Health Commission reports 15 new cases and 1 new death across the mainland, excluding Hubei province. The death occurred in Shandong province. (Source)
01:00: 5 new cases and 6 new deaths in Hubei province, China. (Source)
00:49: 17 new cases in Saudi Arabia. (Source)
Cijfertjes sinds 00:00 op BNONews. Het is wachten op de brandhaarden in de EU voor de toename in duizendtallen.
pi_192000620
quote:

[..]

Er blijven altijd wel plekken waar veel mensen naar toe zullen komen.
Je bedrijf in gevaar brengen omdat sommige mensen achteloos zijn is geen goede bedrijfsvoering.
Geef desnoods een gratis FFP1 mondkapje bij een entreekaartje of zo. En in een later stadium misschien wat latex handschoentjes.
Maar als het uit de klauwen loopt, zal van bovenaf misschien wel beslist moeten worden dat ze tijdelijk de poorten moeten sluiten.
pi_192000622
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Jammer dat een grappige noot hier ook direct wordt weg gehaald, zeker in de ochtend waar er amper echt nieuws of updates te melden zijn..
Ik zal jou sterker vertellen dat een toiletrol voor 250 euro gewoon nieuwswaardig is
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:57:56 #16
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192000634
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:56 schreef tompsv18 het volgende:
Dat bericht van Gers Pardoel op Twitter _O-
Hoezo volg jij Gers Pardoel? :')
AZ
ALKMAAR
pi_192000638
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wij zitten op 1 lijn
Er wordt wel raar gereageerd door mensen die besluiten moeten nemen. Waar ik werk is - overduidelijk met het oog van minder vaste werkplekken - aan bijna alle medewerkers een laptop en smartphone ter beschikking gesteld. De boodschap was: thuiswerk daar ga je zelf over zolang je functioneren binnen je team niet in het geding komt.

Nu deze crisis loopt wordt er plotseling heel erg spastisch gereageerd op de richtlijnen van het RIVM. En met name over die van thuiswerken. (Die een week geleden nog even hard werden ingezet om op de handen te blijven zitten)
pi_192000645
quote:

[..]

Het begint nog altijd bij de bezoekers zelf, die moeten al zo slim zijn om bij klachten het uberhaupt niet in hun hoofd te halen om een dagje pretpark te gaan doen... datzelfde geldt overigens voor restaurants en cafés.

Daarnaast geeft De Efteling zelf aan de richtlijnen van de Veiligheidsregio's Brabant later vandaag te volgen, dus wie weet gaan ze alsnog dicht. Maar meteen al in de verontwaardige modus schieten vanachter je laptop vind ik zo makkelijk kansloos...
pi_192000647
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:57 schreef Durmada het volgende:

[..]

Hoezo volg jij Gers Pardoel? :')
Volg hem niet, komt overal voorbij door reacties van mensen op dat bericht die ik wel volg.
pi_192000652
https://www.ad.nl/video/v(...)s-ik-ga-toch~p134546

Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @Pumpalov

De redenatie van die man ook: We hebben al genoeg afgezegd, je kan niet je hele leven op slot gooien :') . Egoïsme viert hoogtij.
blablablabla
pi_192000662
Voor de mensen die willen genezen.
Klik op de link :')

RightWingWatch twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:30:24 Kenneth Copeland healed viewers of the coronavirus through their televisions last night. https://t.co/8lwHufTIy4 reageer retweet
  vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:39 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192000663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef Elan het volgende:

Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @:Pumpalov

De redenatie van die man ook: We hebben al genoeg afgezegd, je kan niet je hele leven op slot gooien :') . Egoïsme viert hoogtij.
idd, vuile ego's
pi_192000667
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?

Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..

Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?

Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.

Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.

Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.

Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.

Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.

Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.

Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
huh moeten we nu in quarantaine of niet? in china nemen het aantal besmettingen toch af, dat wij willen wij ook toch.
pi_192000672
quote:

goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemt
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:00:29 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192000682
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef polderturk het volgende:
Voor de mensen die willen genezen.
Klik op de link :')

RightWingWatch twitterde op donderdag 12-03-2020 om 15:30:24 Kenneth Copeland healed viewers of the coronavirus through their televisions last night. https://t.co/8lwHufTIy4 reageer retweet
Haha dat dit ook echt zendtijd krijgt :'). Wat een gast zeg.
pi_192000694
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

huh moeten we nu in quarantaine of niet? in china nemen het aantal besmettingen toch af, dat wij willen wij ook toch.
ja maar wij hebben een vrijblijvende lockdown, dat werkt net niet
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:01:15 #27
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192000703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:00 schreef Fukushima het volgende:

[..]

goede post! en de reden dat men denkt dat het hier wel zal meevallen is omdat onze regering het niet echt serieus neemt
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
pi_192000711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:40 schreef Predator40 het volgende:

[..]

we lopen 10 dagen achter op italië is de voorspelling....maar de RIVMGoden hebben alles onder controle.
Als dat klopt, dat we 10 dagen achterlopen op Italië, dan heeft het RIVM geen controle.

Ik heb alleen meer voorspellingen voorbij zien komen en het merendeel daarvan is absoluut niet uitgekomen.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:02:32 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192000728
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als dat klopt, dat we 10 dagen achterlopen op Italië, dan heeft het RIVM geen controle.

Ik heb alleen meer voorspellingen voorbij zien komen en het merendeel daarvan is absoluut niet uitgekomen.
RIVM heeft te weinig testkits, dus de cijfers liggen veel hoger
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:02:40 #30
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192000731
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 09:18 schreef weetjewel5 het volgende:
thehill twitterde op donderdag 12-03-2020 om 22:25:08 JUST IN: Ohio health official estimates 100,000 people in state have coronavirus https://t.co/ofSCBJILGB https://t.co/zWdp7DRtPj reageer retweet
eindelijk een eerlijke schatting?
100,000 is wel heel veel opeens.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:03:21 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192000747
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

idd, vuile ego's
Ook echt allemaal van die typische Henk en Ingrids in die video, valt bij op dat vooral boomers nonchalant doen hierover.
pi_192000751
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

In china zitten mensen vast in hun huis/huizenblok. Van een appartementencomplex mag er 1 iemand boodschappen doen, die het verdeelt onder de bewoners. Dat is een quarantaine.

Wij hebben geen "lockdown", wij vragen mensen vrijwillig om "sociale onthouding" te doen. Dat is heel anders, met een veel minder remmend effect.

Als wij dit willen STOPPEN, zouden we volledig in quarantaine moeten. Maar stoppen (containment) is geen optie meer, dus laat je het gecontroleerd doorgaan (mitigatie). Als dat ook niet meer lukt komt de laatste fase; acceptatie.

Het afnemen van het aantal besmettingen betekent niet dat het verdwijnt. Er is een groot verschil tussen een virus uitroeien en gecontroleerd door laten gaan.
pi_192000753
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef theNull het volgende:
[ afbeelding ]
Man man man, als je dit plaatst ben je wel sneu zeg
pi_192000764
quote:

Italië loopt dus 10 weken achter op China. Dus over 2 maanden 60 miljoen besmettingen?
pi_192000766
quote:

[..]

En maanden lang genegeerd heeft. De desinformatie is schrijnend en gevaarlijk.
pi_192000770
quote:

De situatie lijkt op Italie maar er zijn wat kanttekeningen:
1 we kunnen leren van Italie mbt isoleren van ouderen. We kunnen dus meer doen dan de Italianen konden.
2 andere, onderliggende cijfers zien er bij ons volstrekt anders uit dan in Italië (aantal doden/cases verhouding. Kritieke toestand/cases verhouding)
3 het is bekend dat we vele varianten van het virus in het land en in elk geval NB hebben. Niet alleen de Italiaanse
4 we hebben een beter kwalitatief zorgsysteem
5 we hebben een gedisciplineerder cultuur. Mensen zijn eerder geneigd instructies op te volgen
6 er wordt maar vanuit gegaan dat quarantaine hét middel is, maar er zijn meer variabelen van invloed
7 de manier van testen is onderling zo verschillend dat ogenschijnlijke vergelijkingen eenvoudig invalide kunnen zijn
8 Italie lijkt cijfermatig een uitzondering ten opzichte van andere landen met veel besmettingen
9 demografie is hier volstrekt anders dan in Italie

Derhalve moeten we inderdaad voorbereid zijn maar zie ik persoonlijk geen reden om nu al "Italië" te kraaien. Het is allerminst zeker dat we precies dat scenario doorlopen. Dat nu al beginnen te roepen is echt prematuur. En hiermee wil ik niet zeggen dat we dan maar op lauweren moeten rusten. Ik wil alleen maar zeggen dat Italie kraaien stemmingmakerij is

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:06:51 ]
pi_192000772
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:03 schreef _I het volgende:

[..]

In china zitten mensen vast in hun huis/huizenblok. Van een appartementencomplex mag er 1 iemand boodschappen doen, die het verdeelt onder de bewoners. Dat is een quarantaine.

Wij hebben geen "lockdown", wij vragen mensen vrijwillig om "sociale onthouding" te doen. Dat is heel anders, met een veel minder remmend effect.

Als wij dit willen STOPPEN, zouden we volledig in quarantaine moeten. Maar stoppen (containment) is geen optie meer, dus laat je het controleert doorgaan (mitigatie). Als dat ook niet meer lukt komt de laatste fase; acceptatie.

Het afnemen van het aantal besmettingen betekent niet dat het verdwijnt. Er is een groot verschil tussen een virus uitroeien en gecontroleerd door laten gaan.
zijn we veel te nuchter voor....."is maar een griepje" "meer doden tijdens de griep" etc etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192000781
quote:

[..]

14, Frankrijk en Duitsland ongeveer 9 a 10 dagen
pi_192000786
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:59 schreef Elan het volgende:

Een nieuw blik potentiële besmettingen komt jouw kant op. @:Pumpalov

Het is de bedoeling dat ik over 2 weken naar Tenerife ga. Vakantie krijg ik, dus ik vind niet dat ik kan maken om het af te zeggen. Die beslissing gaat denk ik / hoop ik nog wel komen. Of iemand van ons wordt ziek voor we gaan, of Tenerife laat geen Nederlanders meer toe, we vliegen vanaf Duitsland, dus dat moet ook allemaal nog maar kunnen.

Daar weken vast komen te zitten lijkt me ook niet wat. Tegen die tijd zal daar ook alles dicht zitten, dus is er niet eens wat te doen. Maar het is pas over 2 weken, tegen die tijd is het nog verder uit de klauwen gelopen en mogen we er toch niet meer heen.
[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger
pi_192000829
quote:

[..]

Ik hou al sinds maandag het "donderdag 600, maandag 1200, zaterdag de 20e dan over de 2000" schema aan. Donderdag kwam in ieder geval op 614...

Iedere 4 dagen een verdubbeling, gemiddeld.

Maar dat red je gek genoeg alleen als je ook voldoende kan testen...
pi_192000835
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Italië loopt dus 10 weken achter op China. Dus over 2 maanden 60 miljoen besmettingen?
Hoezo dat? Ze hebben toch maatregelen getroffen die de groei remt. Ze verdubbelden in het begin elke 3 dagen. Dat kan best gedaald zijn naar 4, 5 of 6 dagen nu.

En niet iedereen wordt ziek of besmet, dus de 60M red je nooit. Als 42M mensen het gehad hebben, daalt je groeicijfer heel snel.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:25 #43
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192000836
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:05 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat ik over 2 weken naar Tenerife ga. Vakantie krijg ik, dus ik vind niet dat ik kan maken om het af te zeggen. Die beslissing gaat denk ik / hoop ik nog wel komen. Of iemand van ons wordt ziek voor we gaan, of Tenerife laat geen Nederlanders meer toe, we vliegen vanaf Duitsland, dus dat moet ook allemaal nog maar kunnen.

Daar weken vast komen te zitten lijkt me ook niet wat. Tegen die tijd zal daar ook alles dicht zitten, dus is er niet eens wat te doen. Maar het is pas over 2 weken, tegen die tijd is het nog verder uit de klauwen gelopen en mogen we er toch niet meer heen.
Sorry, maar ik snap je logica niet. Hoezo zou je het niet mogen afzeggen?
pi_192000841
quote:

[..]

Wat dacht je van het personeel? Die misschien liever veilig thuis zitten?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:08:01 #45
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192000854
quote:

[..]

hoe kan je nu nog aan vakantie denken, egoïst, we zitten in een Pandemie
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 maart 2020 @ 11:08:26 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192000859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik hou al sinds maandag het "donderdag 600, maandag 1200, zaterdag de 20e dan over de 2000" schema aan. Donderdag kwam in ieder geval op 614...

Iedere 4 dagen een verdubbeling, gemiddeld.

Maar dat red je gek genoeg alleen als je ook voldoende kan testen...
Yup. Gaat, ondanks het belachelijk weinig testen, nog steeds volgens schema.
pi_192000860
quote:

[..]

Eigenlijk denk je net als die man.
Vervelend dat er een wereldwijde pandemie heerst en er adviezen uitgegeven worden, maar ikke ikke ikke en de rest......
blablablabla
pi_192000864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe kan je nu nog aan vakantie denken, egoïst, we zitten in een Pandemie
-O-
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:08:48 #49
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192000869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik gok dat iemand een % fout gemaakt heeft, waardoor het 100 x te hoog is.
Italië testte gericht (mensen met symptomen), en dan nog haalden ze slechts 14% positieve gevallen. Kan dus hoogstens 14% van de bevolking zijn.
Ohio zou 1% van bevolking hebben zonder dat ze het opgemerkt hadden? kom nou
are we infinite or am I alone
pi_192000880
Ohio is een schatting mensen - geen tests of niks.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:10:25 #51
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192000898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:09 schreef influcted het volgende:
Ohio is een schatting mensen - geen tests of niks.
en een vrij absurde, imo...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:10:25 #52
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192000899
Ik heb maar even een monitor en keyboard+muis gehaald ;)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_192000903
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Eigenlijk denk je net als die man.
Vervelend dat er een wereldwijde pandemie heerst en er adviezen uitgegeven worden, maar ikke ikke ikke en de rest......
Maar hoe is hij egoïstisch door weg te gaan? De rest blijft hier en besmet anderen gezellig mee. Deze user kan dat niet doen als hij weg is
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:10:45 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192000907
quote:

Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.

Zo niet nodig. De hele levensmiddelen branche en logistieke keten werkt gewoon en blijft dat doen. En als je ook maar 3 seconden logisch nadenkt weet je dat de levensmiddelen branche ook open zal blijven. De overheid weet zelf ook wel dat als ze die sluiten, civilisatie over de schutting gaat met rellen, geweld en zelfs moordpartijen.

Probleem is wel dat een vaccin 2 jaar duurt om te produceren. Dus laat iedereen eerst maar resistent worden door het virus te krijgen en het lichaam dat zelf op te ruimen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:11:00 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192000909
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
Dude, chill the fuck down
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_192000913
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er wordt wel raar gereageerd door mensen die besluiten moeten nemen. Waar ik werk is - overduidelijk met het oog van minder vaste werkplekken - aan bijna alle medewerkers een laptop en smartphone ter beschikking gesteld. De boodschap was: thuiswerk daar ga je zelf over zolang je functioneren binnen je team niet in het geding komt.

Nu deze crisis loopt wordt er plotseling heel erg spastisch gereageerd op de richtlijnen van het RIVM. En met name over die van thuiswerken. (Die een week geleden nog even hard werden ingezet om op de handen te blijven zitten)
Dit hoor ik ook overal om me heen. Bedrijven die volgens de regels van RIVM gewoon door blijven gaan. Maar nu medewerkers volgens de regels van het RIVM thuisblijven kan dat ineens niet echt eigenlijk.
pi_192000941
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

De situatie lijkt op Italie maar er zijn wat kanttekeningen:
1 we kunnen leren van Italie mbt isoleren van ouderen. We kunnen dus meer doen dan de Italianen konden. - Zou kunnen, maar we isoleren ouderen niet. We hebben gevraagd rekening met ze te houden.
2 andere, onderliggende cijfers zien er bij ons volstrekt anders uit dan in Italië (aantal doden/cases verhouding. Kritieke toestand/cases verhouding) - samenstelling van het testen, dat heeft niets te maken met de samenstelling van de echte besmette mensen
3 het is bekend dat we vele varianten van het virus in het land en in elk geval NB hebben. Niet alleen de Italiaanse - er zijn geen varianten. Graag bron
4 we hebben een beter kwalitatief zorgsysteem - kwaliteit zegt niet, en onze kwantiteit is gemiddeld per persoon van de bevolking lager
5 we hebben een gedisciplineerder cultuur. Mensen zijn eerder geneigd instructies op te volgen - nee, dat hebben we niet. Wij "volgen" niet.
6 er wordt maar vanuit gegaan dat quarantaine hét middel is, maar er zijn meer variabelen van invloed - wilde je thee drinken met het virus? Quarantaine is om het te stoppen, de andere maatregelen om de groei te beperken
7 de manier van testen is onderling zo verschillend dat ogenschijnlijke vergelijkingen eenvoudig invalide kunnen zijn - je hoeft niet naar de testcreteria te kijken om te weten dat de ziekte hetzelfde effect zal hebben
8 Italie lijkt cijfermatig een uitzondering ten opzichte van andere landen met veel besmettingen - lijkt is het juiste woord.
9 demografie is hier volstrekt anders dan in Italie - wij hebben geen vergrijzing en obese mensen?

Derhalve moeten we inderdaad voorbereid zijn maar zie ik persoonlijk geen reden om nu al "Italië" te kraaien. Het is allerminst zeker dat we precies dat scenario doorlopen. Dat nu al beginnen te roepen is echt prematuur. En hiermee wil ik niet zeggen dat we dan maar op lauweren moeten rusten. Ik wil alleen maar zeggen dat Italie kraaien stemmingmakerij is
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.
pi_192000954
quote:

[..]
wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
Ik niet in ieder geval.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192000986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:02 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump? :@
pi_192000988
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Maar hoe is hij egoïstisch door weg te gaan? De rest blijft hier en besmet anderen gezellig mee. Deze user kan dat niet doen als hij weg is
Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.
blablablabla
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:14:46 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192000992
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:

[..]

Over nummer 5, heb je ooit een Italiaan ontmoet. Italianen kennen geen regels of wetten, enkel suggesties
pi_192000995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.
dit ja
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:15:08 #63
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192000998
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump? :@
Toch geniaal, het land heeft wellicht een president met het virus die zelf te bang is om zich te laten testen. Dan kun je ook niks van de bevolking verwachten.
pi_192001003
ggdfryslan twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:01:15 Twee nieuwe Friese patiënten positief getest met coronavirus. Dit brengt het aantal mensen met het coronavirus in Fryslân naar 9. https://t.co/LoA9rqMymf reageer retweet
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:07 #65
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192001007
quote:

[..]

Een nieuwe economische crisis is zowat 99% dusja..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:07 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192001008
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.
pi_192001016
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.

Zo niet nodig. De hele levensmiddelen branche en logistieke keten werkt gewoon en blijft dat doen. En als je ook maar 3 seconden logisch nadenkt weet je dat de levensmiddelen branche ook open zal blijven. De overheid weet zelf ook wel dat als ze die sluiten, civilisatie over de schutting gaat met rellen, geweld en zelfs moordpartijen.

Probleem is wel dat een vaccin 2 jaar duurt om te produceren. Dus laat iedereen eerst maar resistent worden door het virus te krijgen en het lichaam dat zelf op te ruimen.
ze hebben waarschijnlijk al een aantal vaccins, maar daar moeten trails mee gedaan worden, diverse human trials...daarna moet het goedgekeurd worden en daarna duurt het een paar maandjes om het te produceren.
pi_192001018
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:

[..]

Ik ga hier niet op alles in. Want het punt demografie wegzetten met 'ja maar wij hebben ook ouderen' is geen discussiëren aan.

Wel nog even ter info: die varianten heb ik van de persco van gisteren met die wild gebarende dame erbij. Ergens halverwege wordt uitgelegd dat er zo veel verschillende herkomsten van het virus zijn gevonden in Brabant dat het geen zin meer heeft om in te dammen. Die herkomsten konden ze schijnbaar aan het virus zien, niet aan het verhaal van de patienten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2020 11:18:10 ]
pi_192001019
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Over nummer 5, heb je ooit een Italiaan ontmoet. Italianen kennen geen regels of wetten, enkel suggesties
Volgens mij zijn er geen gewelddadige toestanden en volgen de meeste mensen braaf de regels op. Zie je punt niet.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:51 #70
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192001021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.
Natuurlijk niet, die hele aanhang is ontdaan van de behoefte aan waarheid
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:16:57 #71
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192001024
Australian Home Affairs Minister Peter Dutton is diagnosed with COVID-19, after travelling to the United States earlier in the month.

https://www.brisbanetimes(...)20200313-p549y9.html
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:17:04 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_192001025
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef crystal_meth het volgende:
Italië testte gericht (mensen met symptomen), en dan nog haalden ze slechts 14% positieve gevallen. Kan dus hoogstens 14% van de bevolking zijn.
Niet als er een grote groep is zonder duidelijke symptomen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192001030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired
Dat is cultuurgoed van de VS, ze kunnen het allemaal.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192001035
quote:
Deze uitbraak legt ook meteen de pijnpunten van het Amerikaanse zorgstelsel bloot.. hoeveel moesten mensen wel niet betalen voor zo'n test? Ik dacht 1300 dollar ofzo?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:17:47 #75
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192001039
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er geen gewelddadige toestanden en volgen de meeste mensen braaf de regels op. Zie je punt niet.
Met het leger en Carrabinieri in de straat ja. Wij luisteren toch wel net iets beter
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:18:00 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192001042
quote:

[..]

Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen. Maar het is nog steeds beter om de risico groepen te isoleren en de rest zo veel mogelijk te laten doorgaan.
Nuts voorzieningen en de levensmiddelen branche MOETEN door gaan, anders breekt de hel los.

Dus gecontroleerd uit laten branden, risico groepen isoleren en de niet risicogroep besmet laten raken zodat ze zelf antistoffen aanmaken.

Maar de paniek mensen, stop daar mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192001047
quote:
wij zouden over 2 weken een monteur naar amerika sturen om een nieuwe machine op te starten. uiteraard gemaild dat het nu niet door kan gaan ivm reisverbod etc.
reactie klant:
ja het valt wel mee, stuur hem toch maar, trump heeft gezegd dat als het de economie in amerika betreft het wel door mag gaan.
pi_192001053
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen.
Wat? :')
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:18:58 #79
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192001055
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet als er een grote groep is zonder duidelijke symptomen?
Je verwacht toch dat als je gericht test je meer mensen vind dan bij een random sample? Anders zou het betekenen dat symptomen hebben de kans kleiner maakt...
pi_192001058
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Deze uitbraak legt ook meteen de pijnpunten van het Amerikaanse zorgstelsel bloot.. hoeveel moesten mensen wel niet betalen voor zo'n test? Ik dacht 1300 dollar ofzo?
testen zijn/worden gratis alleen de opname als je positief bent niet ( 2000-4000 dollar )
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:19:11 #81
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192001060
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Fukushima het volgende:

[..]

wij zouden over 2 weken een monteur naar amerika sturen om een nieuwe machine op te starten. uiteraard gemaild dat het nu niet door kan gaan ivm reisverbod etc.
reactie klant:
ja het valt wel mee, stuur hem toch maar, trump heeft gezegd dat als het de economie in amerika betreft het wel door mag gaan.
En dan klagen wij al over het beleid van de VVD :D.
pi_192001066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Elan het volgende:

[..]

Het land uit, lijkt mij persoonlijk niks mis mee en al helemaal niet iets om over te gaan veroordelen enzo. Maarja dat ben ik maar
pi_192001078
Misschien een vraag die al veel is gesteld, maar hoe verhoudt deze gekte zich tot de Mexicaanse Griep? Heb eigenlijk geen idee meer in hoeverre het toen leefde bij de bevolking.
pi_192001080
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef Zeroku het volgende:

[..]

En dan klagen wij al over het beleid van de VVD :D.
Er worden wel heldere keuzes gemaakt
pi_192001085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ze hadden the trump nodig om echte maatregelen te treffen.
Trump die de poorten naar de wereld dichtzet, althans allesbehalve GB geloof ik, want daar is niemand besmet natuurlijk... en die dan vervolgens wel in zijn eigen land niemand aan banden legt en mensen vrolijk van staat naar staat laat vliegen _O-
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:20:24 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192001095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:18 schreef Fukushima het volgende:

[..]

reactie klant:
Apart. Heeft hij dat uberhaupt gezegd of is het weer een hersenspinsel van iemand?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192001096
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik ga hier niet op alles in. Want het punt demografie wegzetten met 'ja maar wij hebben ook ouderen' is geen discussiëren aan.

Wel nog even ter info: die varianten heb ik van de persco van gisteren met die wild gebarende dame erbij. Ergens halverwege wordt uitgelegd dat er zo veel verschillende herkomsten van het virus zijn gevonden in Brabant dat het geen zin meer heeft om in te dammen. Die herkomsten konden ze schijnbaar aan het virus zien, niet aan het verhaal van de patienten.
Haha. Jij roept onzin, en als ik op gelijk tred reageer ga je het gesprek niet aan.

En over de varianten. Er is 1 variant, maar er zijn mutaties na te trekken, waarmee de afkomst te herleiden is. Daarmee is te zien dat wij niet alleen besmettingen rechtstreeks uit Italie hebben, maar ook clusters in het eigen land. Dat heeft niets met varianten te maken.
pi_192001106
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:07 schreef _I het volgende:

[..]

Hoezo dat? Ze hebben toch maatregelen getroffen die de groei remt. Ze verdubbelden in het begin elke 3 dagen. Dat kan best gedaald zijn naar 4, 5 of 6 dagen nu.

En niet iedereen wordt ziek of besmet, dus de 60M red je nooit. Als 42M mensen het gehad hebben, daalt je groeicijfer heel snel.
pi_192001109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Met het leger en Carrabinieri in de straat ja. Wij luisteren toch wel net iets beter
Wacht maar totdat wij een echte lockdown krijgen. We wijken niet heel arg af.
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:21:49 #90
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192001119
35.6°C, ik ben nog ok. :')
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:21:50 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192001120
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zal recovered echt zo laag liggen of houden ze dat niet goed bij?
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:22:11 #92
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192001127
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef _I het volgende:

[..]

Wacht maar totdat wij een echte lockdown krijgen. We wijken niet heel arg af.
In mijn ervaring met Italiaanse leveranciers, klanten en collega's wel, maar soit
pi_192001132
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het land uit, lijkt mij persoonlijk niks mis mee en al helemaal niet iets om over te gaan veroordelen enzo. Maarja dat ben ik maar
Je mist het hele punt.
Iedereen heeft zo zijn valide redenen om ergens te zijn of te komen, terwijl het devies is dat je zo veel mogelijk openbare ruimtes moet vermijden.

Omdat je een reis cadeau hebt gekregen toch maar gaan is krankzinnig, ik hoop dat ze vandaag of morgen behalve voor absolute noodgevallen de vliegvelden en het openbaar vervoer ook volledig platleggen.

Mensen kunnen gewoon geen verantwoordelijkheid aan.
blablablabla
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:22:26 #94
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192001133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef crystal_meth het volgende:
35.6°C, ik ben nog ok. :')
Hehe, ik zou een nieuwe kopen
pi_192001137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Zal recovered echt zo laag liggen of houden ze dat niet goed bij?
Ik denk dat laatste...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:22:42 #96
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192001138
Trump’s European travel ban exempts countries where his "struggling" golf clubs are located: report
"All three of the resorts are struggling financially,"

https://www.salon.com/202(...)4ZR8pWuWlt1pMAXWHLzM

Ah, dat verklaard het. :P
pi_192001146
quote:
[img]https://fokst[img]https://i.gyazo.com/5c0e9e5019b9ed0e4b0cfd88fbee12bf.png[/img]atic.nl/p/0s.gif[/img] Op vrijdag 13 maart 2020 11:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kek plaatje. En wat zegt dat volgens jou?

Kijk, het groeit nog steeds, maar de groei stagneert. Dat is wat je wil.
pi_192001155
pi_192001158
quote:

[..]

Opzich hoeft chaos niet erg te zijn. Na de vernietiging van de tweede wereld oorlog is er in Europa een periode van vrede aangebroken dat nooit eerder zo lang heeft geduurd.

Wie weet wat voor goeds deze shitstorm zal veroorzaken

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 13 maart 2020 @ 11:24:06 #100
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192001159
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2020 11:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Spanje heeft Guardia civil, die gasten hebben geen bonnenboekje, slaan er eerst op los met hun lange gummiknuppel en vragen dan of je een klacht wil indienen? ,krijg je nog ff 10klappen gratis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')