en een vrij absurde, imo...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:09 schreef influcted het volgende:
Ohio is een schatting mensen - geen tests of niks.
Maar hoe is hij egoïstisch door weg te gaan? De rest blijft hier en besmet anderen gezellig mee. Deze user kan dat niet doen als hij weg isquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk denk je net als die man.
Vervelend dat er een wereldwijde pandemie heerst en er adviezen uitgegeven worden, maar ikke ikke ikke en de rest......
Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:55 schreef _I het volgende:
Het verbaast mij enorm dat er mensen zijn die denken dat wij niet de Italiaanse toestanden krijgen?
Wij lopen een dag of 14 achter op Italie, die twee weken geleden al een gebiedsverbod hadden ingesteld.
In China was het eerste geval al bekend op 16 november en die gingen 2 maanden later in quarantaine (vergelijk hun "lockdown" niet met de "vrije lockdown" die wij hebben..
Het heeft hun minimaal 7 weken gekost om de aantallen te laten afnemen, met een VOLLEDIGE quarantaine. Waarom zou het hier wegzakken na 2 weken, met minimale respons?
Al deze maatregelen zijn om te remmen, zodat het groeicijfers ongeveer gelijk loopt met de (op te schalen) zorg.
Nu hysterisch je kinderen thuishouden, zeker als je niet in Brabant woont, is contraproductief. Tuurlijk, de komende weken worden je kinderen niet ziek, maar ooit wel. Het is een pandemie en iedereen zal vroeg of laat met het virus in contact komen.
Vanuit de politiek wil je remmen, maar er ook voor zorgen dat de verspreiding wel doorgaat, anders valt het land stil en krijg je het niet meer op gang, want bij elke versoepeling breekt het virus weer uit.
Dus.. Ga gewoon werken als het kan, breng je kinderen weg en zorg dat het virus met gecontroleerde snelheid overtrekt. Ja, dat kost levens en die zijn ingecalculeerd.
Wat niet mijn "mening" is, maar wel hoe het werkt. De enige manier om dit te echt te stoppen is volledige isolatie, maar dan zal elk land hieraan mee moeten werken.
Kortom, eerst verspreiden over de wereld, dan gebieden isoleren en langzaam laten uitbranden, ongeveer op het niveau van de zorg. Liefst iets er boven, niet eronder.
Lieve mensen, als China er 8 weken over doet met volledige quarantaine, doen wij er minimaal 6 maanden over met deze maatregelen (ook als ze nog aangescherpt worden.) Dat is heel verdrietig, maar wel de werkelijkheid zolang het virus niet muteert (en dat lijkt het niet te doen) of er een vaccinatie is.
Dude, chill the fuck downquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
Dit hoor ik ook overal om me heen. Bedrijven die volgens de regels van RIVM gewoon door blijven gaan. Maar nu medewerkers volgens de regels van het RIVM thuisblijven kan dat ineens niet echt eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 10:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er wordt wel raar gereageerd door mensen die besluiten moeten nemen. Waar ik werk is - overduidelijk met het oog van minder vaste werkplekken - aan bijna alle medewerkers een laptop en smartphone ter beschikking gesteld. De boodschap was: thuiswerk daar ga je zelf over zolang je functioneren binnen je team niet in het geding komt.
Nu deze crisis loopt wordt er plotseling heel erg spastisch gereageerd op de richtlijnen van het RIVM. En met name over die van thuiswerken. (Die een week geleden nog even hard werden ingezet om op de handen te blijven zitten)
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:04 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De situatie lijkt op Italie maar er zijn wat kanttekeningen:
1 we kunnen leren van Italie mbt isoleren van ouderen. We kunnen dus meer doen dan de Italianen konden. - Zou kunnen, maar we isoleren ouderen niet. We hebben gevraagd rekening met ze te houden.
2 andere, onderliggende cijfers zien er bij ons volstrekt anders uit dan in Italië (aantal doden/cases verhouding. Kritieke toestand/cases verhouding) - samenstelling van het testen, dat heeft niets te maken met de samenstelling van de echte besmette mensen
3 het is bekend dat we vele varianten van het virus in het land en in elk geval NB hebben. Niet alleen de Italiaanse - er zijn geen varianten. Graag bron
4 we hebben een beter kwalitatief zorgsysteem - kwaliteit zegt niet, en onze kwantiteit is gemiddeld per persoon van de bevolking lager
5 we hebben een gedisciplineerder cultuur. Mensen zijn eerder geneigd instructies op te volgen - nee, dat hebben we niet. Wij "volgen" niet.
6 er wordt maar vanuit gegaan dat quarantaine hét middel is, maar er zijn meer variabelen van invloed - wilde je thee drinken met het virus? Quarantaine is om het te stoppen, de andere maatregelen om de groei te beperken
7 de manier van testen is onderling zo verschillend dat ogenschijnlijke vergelijkingen eenvoudig invalide kunnen zijn - je hoeft niet naar de testcreteria te kijken om te weten dat de ziekte hetzelfde effect zal hebben
8 Italie lijkt cijfermatig een uitzondering ten opzichte van andere landen met veel besmettingen - lijkt is het juiste woord.
9 demografie is hier volstrekt anders dan in Italie - wij hebben geen vergrijzing en obese mensen?
Derhalve moeten we inderdaad voorbereid zijn maar zie ik persoonlijk geen reden om nu al "Italië" te kraaien. Het is allerminst zeker dat we precies dat scenario doorlopen. Dat nu al beginnen te roepen is echt prematuur. En hiermee wil ik niet zeggen dat we dan maar op lauweren moeten rusten. Ik wil alleen maar zeggen dat Italie kraaien stemmingmakerij is
Ik niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:02 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
100,000 is wel heel veel opeens.
Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Maar hoe is hij egoïstisch door weg te gaan? De rest blijft hier en besmet anderen gezellig mee. Deze user kan dat niet doen als hij weg is
Over nummer 5, heb je ooit een Italiaan ontmoet. Italianen kennen geen regels of wetten, enkel suggestiesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.
dit jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Beperk je reisbewegingen alleen tot noodzakelijk en werk zoveel mogelijk thuis. Kom ik ga op reis met het vliegtuig.
Toch geniaal, het land heeft wellicht een president met het virus die zelf te bang is om zich te laten testen. Dan kun je ook niks van de bevolking verwachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik een klootzak als ik hoop dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired in het gezicht van Trump?
twitter:ggdfryslan twitterde op vrijdag 13-03-2020 om 11:01:15Twee nieuwe Friese patiënten positief getest met coronavirus. Dit brengt het aantal mensen met het coronavirus in Fryslân naar 9. https://t.co/LoA9rqMymf reageer retweet
Een nieuwe economische crisis is zowat 99% dusja..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
VVD denkt teveel aan de economie, wie zegt dat we ooit de wereld terug krijgen zoals we die nu kennen?
ze hebben waarschijnlijk al een aantal vaccins, maar daar moeten trails mee gedaan worden, diverse human trials...daarna moet het goedgekeurd worden en daarna duurt het een paar maandjes om het te produceren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Ga ook niet lopen hamsteren ofso. Mensen lopen echt met 50 rollen pleepapier en treeën houdbare melk tegelijk de deur uit... Gekkenhuis op het moment.
Zo niet nodig. De hele levensmiddelen branche en logistieke keten werkt gewoon en blijft dat doen. En als je ook maar 3 seconden logisch nadenkt weet je dat de levensmiddelen branche ook open zal blijven. De overheid weet zelf ook wel dat als ze die sluiten, civilisatie over de schutting gaat met rellen, geweld en zelfs moordpartijen.
Probleem is wel dat een vaccin 2 jaar duurt om te produceren. Dus laat iedereen eerst maar resistent worden door het virus te krijgen en het lichaam dat zelf op te ruimen.
Ik ga hier niet op alles in. Want het punt demografie wegzetten met 'ja maar wij hebben ook ouderen' is geen discussiëren aan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:12 schreef _I het volgende:
[..]
Als je nu Italie "kraait" dan krijg je het niet, als je dat niet doet dan wel.
Volgens mij zijn er geen gewelddadige toestanden en volgen de meeste mensen braaf de regels op. Zie je punt niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Over nummer 5, heb je ooit een Italiaan ontmoet. Italianen kennen geen regels of wetten, enkel suggesties
Natuurlijk niet, die hele aanhang is ontdaan van de behoefte aan waarheidquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.
Niet als er een grote groep is zonder duidelijke symptomen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:08 schreef crystal_meth het volgende:
Italië testte gericht (mensen met symptomen), en dan nog haalden ze slechts 14% positieve gevallen. Kan dus hoogstens 14% van de bevolking zijn.
Dat is cultuurgoed van de VS, ze kunnen het allemaal.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
dat de Amerikaanse aanpak keihard backfired
Deze uitbraak legt ook meteen de pijnpunten van het Amerikaanse zorgstelsel bloot.. hoeveel moesten mensen wel niet betalen voor zo'n test? Ik dacht 1300 dollar ofzo?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Trump aanhangers in de VS het nu serieus nemen? Ben de laatste weken vaak demorat en libtard genoemd omdat ik schreef dat het erg zou worden.
Met het leger en Carrabinieri in de straat ja. Wij luisteren toch wel net iets beterquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er geen gewelddadige toestanden en volgen de meeste mensen braaf de regels op. Zie je punt niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |