Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het je je baan kost, zit je bij de verkeerde werkgever.
Die was sowieso al niet veel - buiten toerisme.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef riazop het volgende:
62 landen hebben negatief reisadvies voor Spanje
die economie kunnen we dus ook wegooien
Daarom moeten we ook blij zijn dat we in een relatief (zeer) sterke economie leven hier in Nederland, landen als Italië, Spanje, Griekenland hebben echt geen nagel om aan hun spreekwoordelijke kont te krabben..quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:55 schreef riazop het volgende:
62 landen hebben negatief reisadvies voor Spanje
die economie kunnen we dus ook wegooien
Dus, kap met het inslaan van pleepapier.quote: Het lijkt erop dat houdbare producten
als conserven,pasta en afbakbroodjes op
grote schaal worden ingeslagen.Op
sociale media verschijnen berichten en
foto's van lege schappen.Het hamsteren
hangt samen met de toegenomen onrust
over verspreiding van het coronavirus.
De supermarkten benadrukken dat het
helemaal niet nodig is om extra in te
slaan,omdat de bevoorrading gewoon
doorgaat."Er is genoeg voedsel en je
kunt elke dag gewoon je boodschappen
doen",zegt branchevereniging CBL.
Supermarkten draaien in deze dagen
extra omzet en de drukte heeft iets weg
van de periode rond Kerst.
Dit geldt bijna voor alles in de MKB hoor. Wel lonen/huur etc moeten doorbetalen maar weinig inkomsten dan ben je gauw kopje onder.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heeft het geen vet op de botten genoeg om een paar maanden slecht draaien op te vangen.
Ook gewoon slecht.
Denk ook niet dat je klanten blij zijn als je ze al snotterend bedient...quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.
dat moet dan maar he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Leidinggevende is in paniek omdat er nu niemand in de avond staat en we misschien eerder dicht moeten omdat ik vanwege 'gewoon een verkoudheid' thuis blijf.
Lekker iedereen aansteken. Kan ie dadelijk niet alleen in de avond maar ook overdag de tent sluiten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het moet wel genieten zijn voor de familie Van Eerd op dit moment.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
[..]
Dus, kap met het inslaan van pleepapier.
Keep your calm people.
Had het kabinet daar niet al hulp voor toegezegd?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef influcted het volgende:
[..]
Dit geldt bijna voor alles in de MKB hoor. Wel lonen/huur etc moeten doorbetalen maar weinig inkomsten dan ben je gauw kopje onder.
Maar van die grote aantallen gaat dus grofweg 1-2% dood. Dat is echt veel dan, juist omdat er zoveel zijn. Vind het ook verontrustend, op de IC liggen veel jonge fitte mensen aan de (buik)beademing. En nee, niet alleen in Italië, maar ook al bij ons.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Onder de radar zullen er echt al wel tienduizenden besmettingen zijn van mensen die niet eens getest worden, geen klachten hebben of milde klachten die zich niet melden... voor mijn gevoel zeggen die cijfers nu allemaal niet zoveel meer...
Nee dat zei ik dus ook. Dat het niet echt goed is voor ons imago als ik daar snotterend sta. Die denken allemaal ook waarom blijf je niet thuis.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Denk ook niet dat je klanten blij zijn als je ze al snotteren bedient...
Ze moeten ook altijd die yanks hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het heeft heel lang in amerika gehangen.
Wat is daar de bron van?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:59 schreef June. het volgende:
[..]
Maar van die grote aantallen gaat dus grofweg 1-2% dood. Dat is echt veel dan, juist omdat er zoveel zijn. Vind het ook verontrustend, op de IC liggen veel jonge fitte mensen aan de (buik)beademing.
Dan leen je toch tijdelijk wat bij ome DUO?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef bypateq het volgende:
Ik ben een arme student en zojuist begonnen aan twee bijbaantjes, in de horeca en evenementensector....
Deze banen betekenen momenteel mijn enige inkomen omdat ik niet leen bij duo, normaal gesproken moet ik hier makkelijk van rond kunnen komen..
Nou ligt de evenementensector natuurlijk compleet op zn gat en het zal niet lang meer duren voordat de horeca ook volgt, ik begin hem wel een beetje te knijpen
Je denkt dat de cijfers in Rusland en China wel kloppen?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Turkije pas 2 besmettingen?
Erdo's staatscensuur draait op volle toeren.
Hier waren er echt lege schappen jaquote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
[..]
Dus, kap met het inslaan van pleepapier.
Keep your calm people.
"Trek dat percentage door" dacht men ook over China, zie hier de voorspelling uit die tijd:quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
40% erbij in 1 dag lijkt me niet echt "meevallen".
Trek dat percentage nog een week door....
Dan moet je even tijdelijk wat lenen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 11:57 schreef bypateq het volgende:
Ik ben een arme student en zojuist begonnen aan twee bijbaantjes, in de horeca en evenementensector....
Deze banen betekenen momenteel mijn enige inkomen omdat ik niet leen bij duo, normaal gesproken moet ik hier makkelijk van rond kunnen komen..
Nou ligt de evenementensector natuurlijk compleet op zn gat en het zal niet lang meer duren voordat de horeca ook volgt, ik begin hem wel een beetje te knijpen
Vraag me af waar de cijfers wél kloppen eigenlijk. In Nederland zijn ongetwijfeld meer besmette mensen dan bekend. Net als in België, Duitsland en ga maar doorquote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je denkt dat de cijfers in Rusland en China wel kloppen?
wat dacht je van Nederland?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 12:00 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je denkt dat de cijfers in Rusland en China wel kloppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |