quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Het is maar een griepjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Besmettingen in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Belgie nu naar 13.
Hoelaat zou het RIVM nu dagelijks gaan updaten? Is dat bekend?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/quote:Inactivation was more rapid at 20°C than at 4°C at all humidity levels; the viruses persisted for 5 to 28 days, and the slowest inactivation occurred at low RH.![]()
Precies. En zo vind ik meer artikelen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/
En ik kan niét vinden dat het maar enkele minuten overleeft.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, maar dit zijn met surrogate virussen, dus niet 1 op 1 over te nemen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/![]()
Er zijn in Nederland ruim 4 miljoen mensen boven de 60. Misschien ken je er wel wat. Die gaan het jaar niet allemaal overleven, door iets sufs als dit virus. Of heb je vrienden die mensen van deze leeftijd kennen, en zou je het vervelend vinden om ze straks verdrietig te zien omdat ze mensen verloren hebben aan iets sufs als dit virus. Mensen die anders misschien nog jaren doorkonden.
Wellicht helpt dat om te begrijpen waarom het de moeite waard is dit serieus te nemen. Om zelfs aan de serieuze kant te gaan zitten bij je beoordeling van wat er gebeurt. Niet per se voor jezelf."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Nee, dat ben ik niet. In tegenstelling tot jouw verkeerde aanname ben ik namelijk niet in paniek maar vind ik het gewoon volstrekt onverantwoord gedrag. Of het nu over corona of een gewoon griepje gaat.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zelf naar huis bent gegaan toen de hoestende en proestende koortslijer verscheen. Anders steekt hij je aan! En jij weer andere!Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Maar als je dan met je hand het object aanraakt waar het virus opzit. Kan je dan jezelf besmetten?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/
Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?![]()
Is op basis van peerreviewed onderzoek ook niet aannemelijkquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:29 schreef Coeus het volgende:
[..]
Precies. En zo vind ik meer artikelen.
En ik kan niét vinden dat het maar enkele minuten overleeft.
mar god, wat heb je aan peer reviewed onderzoek als je het RIVM hebt![]()
![]()
Dan liegen de mensen die er wél verstand van hebbenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:29 schreef Coeus het volgende:
[..]
Evenstar
![]()
Er zijn hier users die het geen kut kan boeien en die gewoon zouden gaan werken ook al zijn ze besmet. Tsja...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Tyr80 het volgende:
Er zijn in Nederland ruim 4 miljoen mensen boven de 60. Misschien ken je er wel wat. Die gaan het niet allemaal overleven, door iets sufs als een virus. Of misschien heb je vrienden die mensen van deze leeftijd kennen, en zou je het vervelend vinden om ze straks verdrietig te zien omdat ze mensen verloren hebben aan iets sufs als een virus.
Misschien helpt dat om te begrijpen waarom het de moeite waard is dit serieus te nemen. Om zelfs aan de serieuze kant te gaan zitten bij je beoordeling van wat er gebeurt. Niet per se voor jezelf.![]()
Ik weet niet hoe laat, maar zou dat dan hier zijn?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie nu naar 13.
Hoelaat zou het RIVM nu dagelijks gaan updaten? Is dat bekend?
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirusHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Maar zolang ze de moeite nemen om gebouwen, straten en zelfs het geld te ontsmetten, zullen er verdenkingen zijn dat het niet slechts enkele secondes leeft buiten het lichaam.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dit zijn met surrogate virussen, dus niet 1 op 1 over te nemen.
Ziekenhuizen kunnen wel openblijven en als je 5 min wacht, kan je zo al je beschermende kleding met je handen wegnemen en hoef je ze ook niet meer te wassen.
*5 minute rule![]()
A Chinese person told me this morning: the new coronavirus is like pasta. The Chinese invented it, and the Italians spread it around the world.![]()
Altijd beter dan een wilde gok van het RIVMquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dit zijn met surrogate virussen, dus niet 1 op 1 over te nemen.![]()
Nee in de bus of supermarkt kan dat. Daarom ontsmetten ze dat ook als ze verdenken dat iemand daar besmet is. Bepaalde deurklinken, knoppen en schermen worden zelfs wel vaker dan 1x per minuut aangeraakt (pinautomaat bijvoorbeeld)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als je dan met je hand het object aanraakt waar het virus opzit. Kan je dan jezelf besmetten?
Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?
Maar wat tess ook zegt, gewoon op je huid zitten is niet genoeg. Het gevaar zit hem in het wrijven van je oog erna, of je mond of lippen aanraken oid.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Evenstar
![]()
Verschil in aanpak. Ik denk dat niemand het nog precies weet, omdat er nog niet genoeg onderzoek is gedaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef _I het volgende:
[..]
Maar zolang ze de moeite nemen om gebouwen, straten en zelfs het geld te ontsmetten, zullen er verdenkingen zijn dat het niet slechts enkele secondes leeft buiten het lichaam.
Ziekenhuizen kunnen wel openblijven en als je 5 min wacht, kan je zo al je beschermende kleding met je handen wegnemen en hoef je ze ook niet meer te wassen.
*5 minute rule
In China liep het uit de hand, dus hebben ze drastische maatregeleb genomen en nemen ze het zekere voor het onzekere.
In Nederland is het RIVM nog in Yolo-modus, en doet alsof er niks aan het handje is en blijven ze uitgaan van best case scenario.
Dat is het verschil.![]()
Precies. Dan rijst bij mij de vraag: moet ik hier iets over terugschrijven of laat ik het bij deze informatie?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef _I het volgende:
[..]
Maar zolang ze de moeite nemen om gebouwen, straten en zelfs het geld te ontsmetten, zullen er verdenkingen zijn dat het niet slechts enkele secondes leeft buiten het lichaam.
*5 minute rule![]()
Als je een besmette deurkruk aanraakt, en je brengt je hand daarna naar je mond dan is het virus "binnen."quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar als je dan met je hand het object aanraakt waar het virus opzit. Kan je dan jezelf besmetten?
Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit. Bij de MH17 ramp leek het al of bijna iedereen wel iemand kende in dat vliegtuig. En dan praten we over 193 Nederlandse slachtoffers.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Tyr80 het volgende:
Er zijn in Nederland ruim 4 miljoen mensen boven de 60. Misschien ken je er wel wat. Die gaan het niet allemaal overleven, door iets sufs als een virus. Of misschien heb je vrienden die mensen van deze leeftijd kennen, en zou je het vervelend vinden om ze straks verdrietig te zien omdat ze mensen verloren hebben aan iets sufs als een virus.
Natuurlijk is het niet zo te vergelijken, maar het laat zien dat veel Nederlanders maar een paar vrienden/familie/kennissen van elkaar verwijderd zijn.
Hoe je ermee omgaat mag je zelf weten. Discussie mag zeker ook. Graag zelfs. Maar laten we vooral iedereen zelf bepalen hoe ze ermee dealen.![]()
Ik gok dat het (zoals steeds in de geneeskunde) een kwestie van kansrekenen is. Als ze denken dat de kans op besmetting via fomieten (besmette voorwerpen) veel kleiner is dan via andere wegen (inademen van deeltjes, etc), dan negeren ze het, behalve in omgevingen waar zelfs die kleine kans significant is (in ziekenhuizen bvb).are we infinite or am I alone![]()
Evenstar
![]()
Denk ik ook, maar ene zou andere niet moeten uitsluiten als je het echt wil inperken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef crystal_meth het volgende:
Ik gok dat het (zoals steeds in de geneeskunde) een kwestie van kansrekenen is. Als ze denken dat de kans op besmetting via fomieten (besmette voorwerpen) veel kleiner is dan via andere wegen (inademen van deeltjes, etc), dan negeren ze het, behalve in omgevingen waar zelfs die kleine kans significant is (in ziekenhuizen bvb).
Je kan zeggen wat je wil over China, maar als de regering daar maatregelen neemt waarbij ze hun eigen economie naar de klote helpen ga ik toch wel even nadenken over hoe serieus dit hele gebeuren is.![]()
Ik citeer uit de mail van het ziekenhuis:
'Coronavirussen hebben een lage overlevingstijd op oppervlak, van enkele minuten.
Het virus heeft een lage epidemische werking'
Ik trek het erg slecht dat deze informatie niet klopt.![]()
In meerdere bronnen lees ik inderdaad dat het virus op bepaalde oppervlakken (veelal water resistent) meerdere dagen kan overleven. Alleen het is wel zo dat de besmettelijkheid van dat virus drastisch omlaag gaat.Bron: https://www.nhs.uk/common(...)ve-outside-the-body/quote:Cold viruses
Many different types of viruses can cause colds. The viruses can sometimes survive on indoor surfaces for more than 7 days. In general, viruses survive for longer on non-porous (water resistant) surfaces, such as stainless steel and plastics, than porous surfaces, such as fabrics and tissues. Although cold viruses have been shown to survive on surfaces for several days, their ability to cause an infection reduces rapidly and they don't often survive longer than 24 hours.
Most viruses which cause colds only survive on hands for a short amount of time. Some only last for a few minutes but 40% of rhinoviruses, a common cold-causing virus, are still infectious on hands after an hour.
Respiratory syncytial virus (RSV), another cold-like virus that can cause serious illness in children, can survive on worktops and door handles for up to 6 hours, on clothing, and tissues for 30 to 45 minutes and on skin for up to 20 minutes.Weisst![]()
Misschien beraden ze zich op de kennis van corona virussen in het algemeen? Ik heb geen data over bijvoorbeeld SARS op dit gebied en ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:39 schreef Coeus het volgende:
'Coronavirussen hebben een lage overlevingstijd op oppervlak, van enkele minuten.
Zekere voor het onzekere is ook een methodiek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verschil in aanpak. Ik denk dat niemand het nog precies weet, omdat er nog niet genoeg onderzoek is gedaan.
In China liep het uit de hand, dus hebben ze drastische maatregeleb genomen en nemen ze het zekere voor het onzekere.
In Nederland is het RIVM nog in Yolo-modus, en doet alsof er niks aan het handje is en blijven ze uitgaan van best case scenario.
Dat is het verschil.
Ik val ook niet over twijfel, eerder over “geleerden” die harde uitspraken doen zonder enige onderbouwing.
“Griep verspreid alleen met hoesten. Punt. En ik heb een opleiding gedaan..” Dat is me gewoon te kort door de bocht. Het is geen ongeloof, meer wantrouwen wegens de stelligheid die je nu nog niet kan hebben.
En dan bij een onderzoek zeggen dat het niet plausibel is omdat er gekeken werd naar surrogaten. Gelukkig hebben de “experts” wel jaren aan onderzoek liggen op dit virus waar ze zich op kunnen beroepen.![]()
![]()
Terwijl een tijd geleden nog gezegd werd dat het zelfs 2 weken op een metalen oppervlak kon overleven, en vermoed werd zelfs nog langer (bij bepaalde temperaturen.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:39 schreef Coeus het volgende:
Laten! Ze weten beter maar kiezen voor deze instelling. Laat ze en neem het ter kennisgeving aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef Coeus het volgende:
[..]
Precies. Dan rijst bij mij de vraag: moet ik hier iets over terugschrijven of laat ik het bij deze informatie?![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 10:42:19BREAKING: Gibraltar reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Wtf?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:39 schreef Coeus het volgende:
Ik trek het erg slecht dat deze informatie niet klopt.
"epidemische werking" lijkt woordgebruik uit de 19de eeuw. Google geeft me resultaten van 1815, 1845, 1848...
Wat betekent dat uberhaupt, "lage epidemische werking"?
En:
No results found for "lage epidemische werking"are we infinite or am I alone![]()
Klopt, dat herinner ik me goed en ben dus daarom gaan zoeken toen ik dit las.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Terwijl een tijd geleden nog gezegd werd dat het zelfs 2 weken op een metalen oppervlak kon overleven, en vermoed werd zelfs nog langer (bij bepaalde temperaturen.)
Ik vind het kwalijk dat men ons probeert gerust te stellen met foutieve informatie.![]()
Over Corona buiten het lichaam.https://www.reuters.com/a(...)lainer-idUSKCN20M3BKquote:(Reuters) - As a new coronavirus spreads quickly around the world, U.S. health officials say they are “aggressively” assessing how long it can survive on surfaces to better understand the risk of transmission.
A general view of a display with the latest information on the spread of the novel coronavirus worldwide during a government crisis meeting in Berlin, Germany, February 28, 2020. REUTERS/Annegret Hilse
Based on what is known about similar coronaviruses, disease experts say the new outbreak of the virus, named COVID-19, is mainly spread from person to person through coughing or sneezing. Contact with fecal matter from an infected person may also transmit the virus.
The U.S. Centers for Disease Control and Prevention says it may be possible for a person to become infected by touching a surface or object that has the virus on it and then touching their own mouth, nose or eyes.
An analysis of 22 earlier studies of similar coronaviruses, including Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) and Middle East Respiratory Syndrome (MERS) published online this month in the Journal of Hospital Infection, concluded that human coronaviruses can remain infectious on inanimate surfaces for up to nine days at room temperature. However, they can quickly be rendered inactive using common disinfectants, and may also dissipate at higher temperatures, the authors wrote. It is not yet clear, however, whether the new coronavirus behaves in a similar way.
“On copper and steel it’s pretty typical, it’s pretty much about two hours,” CDC Director Dr. Robert Redfield told U.S. lawmakers on Thursday, referring to how long the new coronavirus may be active on those types of materials. “But I will say on other surfaces - cardboard or plastic - it’s longer, and so we are looking at this.”
The agency said there is likely a very low risk of spread from products or packaging that are shipped over a period of days or weeks at ambient temperatures.
A CDC spokeswoman, in an emailed statement, said the agency is still looking into how contagious the virus can be when deposited on more common, everyday surfaces.
The Food and Drug Administration this week said it has no evidence that COVID-19 has been transmitted from imported goods, but the situation remains “dynamic” and the agency said it will assess and update guidance as needed.
“The important big take-home message is that this is probably a small proportion of the transmission of respiratory viruses,” said Dr. Timothy Brewer, professor of epidemiology and medicine at the University of California, Los Angeles. “Out in the community, these viruses are probably not surviving for a long time on surfaces.”
Brewer explained that such viruses tend to survive the longest in low-temperature, low-humidity environments, “that is why you see lots of respiratory viruses during the winter.”![]()
Komt dit niet ook omdat we van een situatie komen met nauwelijks kennis van het virus naar een situatie waarin we steeds meer kennis op doen? Dat verklaart de verschillende houdingen van overheden met de verschillende informatievoorzieningen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Terwijl een tijd geleden nog gezegd werd dat het zelfs 2 weken op een metalen oppervlak kon overleven, en vermoed werd zelfs nog langer (bij bepaalde temperaturen.)![]()
Ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat het zich niet snel verspreidt..... is toch absurd?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wtf?
"epidemische werking" lijkt woordgebruik uit de 19de eeuw. Google geeft me resultaten van 1815, 1845, 1848...
Wat betekent dat uberhaupt, "lage epidemische werking"?![]()
Absoluut! Dan worden mensen minder voorzichtig en heb je straks veel meer besmettingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:45 schreef Coeus het volgende:
[..]
Klopt, dat herinner ik me goed en ben dus daarom gaan zoeken toen ik dit las.
Ik vind het kwalijk dat men ons probeert gerust te stellen met foutieve informatie.
Ja ik had één of ander lulverhaal gelezen over dat het goed met onze economie gaat, maar dat paniek om het virus de hele boel in elkaar zou kunnen laten flikkeren en dat we onze hoofd koel moeten houden, maar als straks half Nederland rochelend in lockdown zit, lijkt het me ietwat slechter voor de economie als dat nu gewoon eerlijk verteld wordt hoe de vork in de steel zit en waar je op moet letten.
Er is niks mis met mensen te vertellen dat je even wat meer op je hoede moet zijn, lijkt me.![]()
Wat maakt die eerste bron dan niet fout?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:45 schreef Coeus het volgende:
[..]
Klopt, dat herinner ik me goed en ben dus daarom gaan zoeken toen ik dit las.
Ik vind het kwalijk dat men ons probeert gerust te stellen met foutieve informatie.
Wat is goed of fout uberhaupt in deze discussie.![]()
Precies tegengesteld aan de vorige post!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:
Over Corona buiten het lichaam.
[..]
https://www.reuters.com/a(...)lainer-idUSKCN20M3BK"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Wat let je eigenlijk om met een open houding een mail te sturen naar het ziekenhuis. Zo van goh jullie vertellen zus daar vind ik zo. Wat verklaart dit verschil?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:29 schreef Coeus het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Ik werd meteen gebeld met de mededeling dat het niet de bedoeling was dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat let je eigenlijk om met een open houding een mail te sturen naar het ziekenhuis. Zo van goh jullie vertellen zus daar vind ik zo. Wat verklaart dit verschil?![]()
is dit waar?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:54 schreef Coeus het volgende:
dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 10:55:35 ]![]()
Evenstar
![]()
Sorry, maar volgens mij lul je uit je nek.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:54 schreef Coeus het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Ik werd meteen gebeld met de mededeling dat het niet de bedoeling was dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.![]()
Lol serieus ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:54 schreef Coeus het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Ik werd meteen gebeld met de mededeling dat het niet de bedoeling was dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.![]()
Van een GGD instantie begreep ik dat de overlevingskans 48 uur is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:39 schreef Coeus het volgende:
Ik trek het erg slecht dat deze informatie niet klopt.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Absoluut nietquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar volgens mij lul je uit je nek.![]()
https://www.eatthis.com/coronavirus-precautions/
Regels om te volgen van een viroloog;
Nr 8; de druppels van het hoesten of niezen die het virus bevatten zijn groot, dus niet airborne. Besmetting vindt plaats doordat de druppels op de omgeving landt en zo besmettingen doorgeeft.
De informatie is niet eenduidig!! Zeg t maar.![]()
Ik stuur je wel een cd’tje met internet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef _I het volgende:
[..]
Alleen als ze het internet niet afsluiten!
(Of kan ik netflix downloaden voor offline gebruik.)
![]()
Kijk, dat is pas “community assistance”!!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een cd’tje met internet.![]()
Ik heb nog voor een eeuw aan leesvoer liggen waar ik echt eens moet beginnenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef _I het volgende:
[..]
Alleen als ze het internet niet afsluiten!
(Of kan ik netflix downloaden voor offline gebruik.)
![]()
![]()
Internet.zipquote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik stuur je wel een cd’tje met internet.![]()
![]()
Ik heb mails waarin dit letterlijk staat, die ik je kan laten lezen als je wilt (en als ik dat zou willen). Waarom zou ik dit verzinnen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:55 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, maar volgens mij lul je uit je nek.![]()
Waar ik vooral sceptisch van wordt is de mededeling dat je dit niet met hen of met anderen mag bespreken. De rest (uitgaan van ggd info) lijkt mij een te verwachte reactie en geloof ik meteen.quote:
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 11:01:40 ]![]()
https://www.rtvoost.nl/ni(...)-Het-is-gewoon-griepquote:"We kunnen best voorzichtig genoeg zijn. Als wij met z'n allen heel goed onze handen wassen, niezen in onze elleboog en papieren zakdoeken gebruiken, dan zijn we al een heel stuk verder." Dat zegt huisarts Ingeborg van Lingen uit Nijverdal. Volgens haar is er veel te veel paniek rond de uitbraak van het coronavirus. "Het is een griepvirus, het is gewoon griep."
Het enige probleem van het coronavirus is volgens Van Lingen dat het nogal besmettelijk is en mensen het dus makkelijk kunnen krijgen. Dat betekent dat veel mensen tegelijk ziek kunnen worden en daar heeft de samenleving last van.
"We moeten het niet te groot maken", vindt Van Lingen. "Kinderen lopen eigenlijk helemaal geen gevaar voor zover we dat nu kunnen zien, zwangere vrouwen idem."
Maar waarom dan toch die paniek onder mensen als het gaat om het coronavirus? Een crisisteam van het kabinet komt vandaag bij elkaar. "Alles in de wereld is maakbaar tegenwoordig, maar het coronavirus niet", luidt de theorie van de Nijverdalse huisarts. "Dit gaat ons overkomen."
Van Lingen blijft bij het advies dat ze ook geeft als er een griepvirus actief is. "Handen wassen, nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoeken."![]()
Voor ophef. Sensatie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:00 schreef Coeus het volgende:
[..]
Ik heb mails waarin dit letterlijk staat, die ik je kan laten lezen als je wilt (en als ik dat zou willen). Waarom zou ik dit verzinnen?
Maar net zei je nog dat ze je gebeld hebben. Nu is het toch een mail?
Help ons uit de brand en deel ff je communicatie![]()
![]()
Ik behoor tot een groep mensen die regelmatig in het ziekenhuis is. We kregen als groep de mail.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar ik vooral sceptisch van wordt is de mededeling dat je dit niet met hen of met anderen mag bespreken. De rest (uitgaan van ggd info) lijkt mij een te verwachte reactie en geloof ik meteen.
Ik mailde terug dat er volgens mij onjuiste informatie in staat en daarop kreeg ik deze reactie. Werd daarna gebeld.
Ze willen niet dat ik 'onrust creëer' denk ik.![]()
We moeten ook echt niet elke situatie waarin iemand hoest of niest hier gaan beschrijven hoor. Jezus mensen. Slaan echt door.![]()
Nederlanders zijn het meest ranzige volk van de EU.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:03 schreef Sapstengel het volgende:
Goed advies. Jammer alleen dat driekwart van Nederland gewoon in het rond hoest.
Net in de supermarkt nog, vrouw loopt binnen, niest twee keer recht vooruit in het gangpad zonder hand voor de mond.![]()
Ziekenhuizen hebben ook wel wat anders te doen dan willekeurige kritische mensen te gaan benaderen. Zelfde als mensen die met allerlei onzinnige vragen en angsten de huisarts gaan bellen. Laten we de capaciteit bewaren voor daar waar het echt nodig is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:54 schreef Coeus het volgende:
[..]
Wat moeten we anders bespreken?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:04 schreef Noordzijde het volgende:
We moeten ook echt niet elke situatie waarin iemand hoest of niest hier gaan beschrijven hoor. Jezus mensen. Slaan echt door.AZ
ALKMAAR![]()
Heb je daar een bron van? Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nederlanders zijn het meest ranzige volk van de EU.
Ok een keer met je bezopen kop in de wasbak pissen omdat je geen zin hebt om naar de wc te lopen dat kan natuurlijk, maar ik denk dat anderen landen toch onhygiënischer zijn.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Dat snap ik. Echt. Maar het stuit me tegen de borst dat men ons verkeerde informatie stuurt om 'de boel kalm te houden/ ons aan het werk te houden'.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:05 schreef -0- het volgende:
[..]
Ziekenhuizen hebben ook wel wat anders te doen dan willekeurige kritische mensen te gaan benaderen. Zelfde als mensen die met allerlei onzinnige vragen en angsten de huisarts gaan bellen. Laten we de capaciteit bewaren voor daar waar het echt nodig is.![]()
Ik vind het zelf ook wel interessant om te lezen of iemand een keer een vrouw heeft zien niezen in een supermarkt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Updates over het virus. Niet een update over elk hoestend of niezend iemand.AZ
ALKMAAR![]()
https://bigthink.com/stra(...)t-hygienic-europeansquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik kan het me niet voorstellen.
Ok een keer met je bezopen kop in de wasbak pissen omdat je geen zin hebt om naar de wc te lopen dat kan natuurlijk, maar ik denk dat anderen landen toch onhygiënischer zijn.![]()
Hee ik had hierop gereageerd maar zie het niet terug?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Voor ophef. Sensatie.
Maar net zei je nog dat ze je gebeld hebben. Nu is het toch een mail?
Help ons uit de brand en deel ff je communicatie
Stuur me maar een pb.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:08 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://bigthink.com/stra(...)t-hygienic-europeansWTF stelletje goorlappen ga je handen wassen?!?!?!quote:Half of Holland does not wash hands after going to the bathroom.
Het is toch normaal om je handen te wassen na een toiletbezoek?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Censuur.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:08 schreef Coeus het volgende:
[..]
Hee ik had hierop gereageerd maar zie het niet terug?
Ik heb al sinds carnaval keelpijn. Maargoed, dat heb ik elk jaar na carnaval. En samen met mij tienduizenden anderen gok ik zo maar.quote:
vosss is de naam,
Is vrij bekend dat Nederlanders een van de goorste Europeanen zijn iddquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
WTF stelletje goorlappen ga je handen wassen?!?!?!
Het is toch normaal om je handen te wassen na een toiletbezoek?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat valt me van jullie tegen. Ik was altijd mijn handen na toiletbezoek. En voor het koken. En voor het eten. En na het spelen met de hont. Om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is vrij bekend dat Nederlanders een van de goorste Europeanen zijn iddDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Altijd opvallend hoeveel ransbakken op openbare toiletten gewoon zonder te wassen weer naar buiten lopen. Vervolgens kan je zelf na het wel netjes handen wassen nog zo'n gore deurklink aanraken. Hoop altijd op losse papiertjes in plaats van zo;n grote rol want dan kan je tenminste een papiertje gebruiken om de deur te openen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Het is toch normaal om je handen te wassen na een toiletbezoek?![]()
Stom gezegd zit daar ook wel het gevaar in nu. Vrijwel iedereen die jaarlijks Carnaval viert heeft in de dagen/weken daarna een verkoudheid of griepje.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb al sinds carnaval keelpijn. Maargoed, dat heb ik elk jaar na carnaval. En samen met mij tienduizenden anderen gok ik zo maar.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Elleboogquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Altijd opvallend hoeveel ransbakken op openbare toiletten gewoon zonder te wassen weer naar buiten lopen. Vervolgens kan je zelf na het wel netjes handen wassen nog zo'n gore deurklink aanraken. Hoop altijd op losse papiertjes in plaats van zo;n grote rol want dan kan je tenminste een papiertje gebruiken om de deur te openen.
vosss is de naam,
https://www.koreatimes.co.kr/www/nation/2020/03/113_285427.html
Veel Koreaanse zusters kappen ermee lees ik nu. Teveel burnouts. En dat zegt wat van mensen die normaal al 60 tot 80 uur per week werken...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
IS ook niet gek. Je bent dagen aan een stuk aan het zuipen en verre van gezond aan het eten en veel te weinig aan het slapen en dan sta je ook nog eens in bomvolle kroegen of pleinen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stom gezegd zit daar ook wel het gevaar in nu. Vrijwel iedereen die jaarlijks Carnaval viert heeft in de dagen/weken daarna een verkoudheid of griepje.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Buitenshuis was ik ze ook altijd, maar thuis lang niet altijdquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Altijd opvallend hoeveel ransbakken op openbare toiletten gewoon zonder te wassen weer naar buiten lopen. Vervolgens kan je zelf na het wel netjes handen wassen nog zo'n gore deurklink aanraken. Hoop altijd op losse papiertjes in plaats van zo;n grote rol want dan kan je tenminste een papiertje gebruiken om de deur te openen.![]()
![]()
Staat ook automatically, Nederlanders maken eerst een analyse van de situatie.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Hihaho?quote:
Dat vindt je leuk of zo?Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Gisteren was hij er rond 13u en de dag ervoor rond 15u30....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:18 schreef Kyran het volgende:
Geen update nog vandaag? Die live ticker is er oo nog niet?Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Geen halve maatregelen. Ik zie het in Nederland zo snel nog niet gebeuren.quote:5 minuten geleden
Frankrijk heeft zo'n 120 scholen tijdelijk gesloten om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Minister Jean-Michel Blanquer (Onderwijs) zegt dat de komende dagen vergelijkbare maatregelen kunnen volgen.
Onder meer basisscholen en middelbare scholen in het departement Oise, ten noorden van Parijs, zijn dicht. Dat treft zo'n 35.000 leerlingen, zegt de minister. Ook kregen 9000 scholieren in het departement Morbihan in Bretagne het verzoek thuis te blijven.
In Frankrijk zijn 191 besmettingen met het coronavirus vastgesteld. Zeker drie patiënten zijn overleden.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Evenstar
![]()
Denk dat wij al ruim over de 100 patiënten zitten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen halve maatregelen. Ik zie het in Nederland zo snel nog niet gebeuren.
Dit baseer ik op feiten zoals dat de eerste patienten al halverwege februari zijn besmet, terwijl dit pas begin maart bekend werd (gemaakt).
Daarnaast wordt er opgeroepen om niet meer te bellen en wordt niet iedereeb getest. Cijfers blijven dus kunstmatig laag.
Maatregelen treffen gaan ze pas doen als het te laat is, zoals gebruikelijk in dit land.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:10 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Lijkt mij ook maarja...![]()
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:24 schreef Kyran het volgende:
Denk dat wij al ruim over de 100 patiënten zitten.
En dat zag iedereen ver van te voren aankomen met de houding van het RIVM.
Overigens vraag ik me af wat uit dat overleg van vandaag komt en of er protocollen aangepast gaan worden. Ik bedoel hoeveel ziekenhuizen hebben we in Nederland; als die allemaal dicht gaan zodra er 1 patient binnen is dan staat ons nog wat te wachten. Over 4 dagen ofzo.![]()
vosss is de naam,
Misschien dat één van jullie een oplossing heeft. Er wordt aangeraden om in je elleboog te niezen, maar wat doe je als er een lading snot mee komt? Normaal komt het in je handen en dan was je het er gewoon vanaf, maar als je in je elleboog niest zit je trui vol. Of mag een zakdoek ook nog?![]()
Als dit echt is: op naar de media!! Als RIVM een machtspositie inneemt en daarmee foutieve informatie verspreid mag dat best aan het licht gehouden worden!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:08 schreef Coeus het volgende:
[..]
Hee ik had hierop gereageerd maar zie het niet terug?
Ik heb 3 reserve truien mee en ik wissel om de 2,5 uur.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:27 schreef butz0rs het volgende:
Misschien dat één van jullie een oplossing heeft. Er wordt aangeraden om in je elleboog te niezen, maar wat doe je als er een lading snot mee komt? Normaal komt het in je handen en dan was je het er gewoon vanaf, maar als je in je elleboog niest zit je trui vol. Of mag een zakdoek ook nog?![]()
Durven jullie nog naar buiten?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Evenstar
![]()
Overleg van vandaag is gewoon wat veren in elkaars reet steken. Zie berichtgeving op NOS. Daar staat dat meerderheid van de kamer vertrouwen heeft in het RIVM.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
En dat zag iedereen ver van te voren aankomen met de houding van het RIVM.
Overigens vraag ik me af wat uit dat overleg van vandaag komt en of er protocollen aangepast gaan worden. Ik bedoel hoeveel ziekenhuizen hebben we in Nederland; als die allemaal dicht gaan zodra er 1 patient binnen is dan staat ons nog wat te wachten. Over 4 dagen ofzo.![]()
![]()
Thuis kan dat, maar ik ga geen extra truien meenemen naar het werkquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik heb 3 reserve truien mee en ik wissel om de 2,5 uur.![]()
![]()
linkerelleboog snot, rechterelleboog hoesten, zo moeilijk is het nietquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thuis kan dat, maar ik ga geen extra truien meenemen naar het werk
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 11:31:16 ]![]()
Ja hoor. Straks werken, dalijk eerst nog ff een half uur met de hont wandelenquote:
vosss is de naam,
Nog een paar uurtjes en ik ga weer naar huusquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja hoor. Straks werken, dalijk eerst nog ff een half uur met de hont wandelen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 11:32:09 ]![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik heb 3 reserve truien mee en ik wissel om de 2,5 uur.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik moet tot 23:00 de hele weekquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nog een paar uurtjes en ik ga weer naar huus
vosss is de naam,
Als je weet dat je toch direct daarna handen wast kan het ook nog in je handen lijkt me. Wel de kraan daarna goed schoonmaken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thuis kan dat, maar ik ga geen extra truien meenemen naar het werk
En anders papieren zakdoekjes.![]()
Franse scholen gesloten
Frankrijk heeft zo'n 120 scholen tijdelijk gesloten om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Minister Jean-Michel Blanquer (Onderwijs) zegt dat de komende dagen vergelijkbare maatregelen kunnen volgen.
Onder meer basisscholen en middelbare scholen in het departement Oise, ten noorden van Parijs, zijn dicht. Dat treft zo'n 35.000 leerlingen, zegt de minister. Ook kregen 9000 scholieren in het departement Morbihan in Bretagne het verzoek thuis te blijven.
In Frankrijk zijn 191 besmettingen met het coronavirus vastgesteld. Zeker drie patiënten zijn overleden.![]()
Wat lijkt me dat kut zegquote:
maar ok, ik heb zelf echt zo'n 9 to 5 kutbaan
mag gelukkig zelf mijn uren plannen, dus begin om 6:30 heerlijk 2 uurtjes rust voor de rest binnendruppelt![]()
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee hoor. Heerlijk juist. De ene week van 07 tot 15 en de andere week van 15 tot 23.quote:
Dankzij ploegentoeslag verdien je nog een aardig centje met totaal onbelangrijk werk te doen waar je feitelijk gezien niets voor hoeft te kunnen. Dus ik vind het wel prima zo.
vosss is de naam,
bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.![]()
Waar is hier op het werk? En als het echte meldingen zijn dan zullen ze nog wel bekend gemaakt worden denk ik zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.![]()
Mensen met een verkoudheidje zeker? Ja die schijnen tegenwoordig ook al thuis te moeten blijven..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.
Zonder wrijving geen glans![]()
3 besmettingen bij jou op het werk?!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.
vosss is de naam,
Liveblog dat intern wordt bijgehouden, laten we zeggen een organisatie met 30-50k werknemers.quote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Grappig, zal dan wel vandaag bekend gaan wordenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Liveblog dat intern wordt bijgehouden, laten we zeggen een organisatie met 30-50k werknemers..
![]()
Kun je dan binnen de organisatie ook even duidelijk maken dat ze het ook extern moeten melden. Wil toch graag weten welke steden/dorpen/locaties ik moet vermijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Liveblog dat intern wordt bijgehouden, laten we zeggen een organisatie met 30-50k werknemers.![]()
Zwolle. Na het Engie debacle.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Kun je dan binnen de organisatie ook even duidelijk maken dat ze het ook extern moeten melden. Wil toch graag weten welke steden/dorpen/locaties ik moet vermijden.![]()
Dan blijf je bezig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Kun je dan binnen de organisatie ook even duidelijk maken dat ze het ook extern moeten melden. Wil toch graag weten welke steden/dorpen/locaties ik moet vermijden.![]()
![]()
Ja dat zullen ze wel meteen doen als Caland van forum fok het zegt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Engie ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Volgens mij worden ze helemaal gek van dit soort alu-mondkapjes figuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar ik vooral sceptisch van wordt is de mededeling dat je dit niet met hen of met anderen mag bespreken. De rest (uitgaan van ggd info) lijkt mij een te verwachte reactie en geloof ik meteen.![]()
al bekend hoelaat?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Vmd weer een update
Al hadden ze gisteren al eenlandkaartje beloofd. 🤔😏![]()
Ik werk in het zkh in B'wijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.
Op de IC ook al eentje.. dus het is wachten op de volgende (pt/bezoeker/coll)![]()
![]()
Zou wel chill zijn als je nu op Texel woont of Vlieland ofzo, dan hoef je alleen de boot tegen te houden haha.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
er zijn ook vluchtelingen die zwemmen naar het eiland, hoe ga je die tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:49 schreef Mani89 het volgende:
Zou wel chill zijn als je nu op Texel woont of Vlieland ofzo, dan hoef je alleen de boot tegen te houden haha.![]()
Evenstar
![]()
Een van de weinige momenten dat ik baal dat ik in de zorg werk. Besmettingshaard nummer 1.![]()
Twee gezinnen uit Alphen aan den Rijn zitten in thuisisolatie vanwege het coronavirus. Dat schrijft Renée Thierry, directeur van de Bonifaciusschool, dinsdag in een brief aan de ouders en verzorgers van de leerlingen. Het vijfjarige kind uit Alphen waar maandag het coronavirus bij is vastgesteld, is een leerling van de Alphense basisschool.
Bron : https://www.studioalphen.(...)t-uit-voorzorg-thuisSometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
Een van de weinige momenten dat ik baal dat ik in de zorg werk. Besmettingshaard nummer 1.![]()
![]()
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 11:53:34BREAKING: Iran reports 835 new cases and 11 new deaths; total of 2,336 cases and 77 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Evenstar
![]()
Ok, he wins.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.
Lijkt mij ook echt kut om naar werk te gaan als je dat gewoon weet.![]()
Ja ik houd ook van contact met mensen tijdens het werk. Alleen hier lopen op een dag een stuk of 150 klanten naar binnen. Op dit soort momenten was ik liever een programmeur die lekker thuis op de zolderkamer kon werken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
Dat gaat wel heel hard. Morgen 1000 erbij?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 11:53:34BREAKING: Iran reports 835 new cases and 11 new deaths; total of 2,336 cases and 77 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Van het ADWelke maskers dan?quote:Als de patiënt in dezelfde ruimte verblijft als anderen, dan moet minimaal twee meter afstand worden bewaard en dienen de huisgenoten een mondmasker (FFP1) te dragen. Ook het aantal personen dat de patiënt verzorgt, moet tot een minimum beperkt blijven. De verzorger moet zelf gezond zijn, en contact met lichaamsvloeistoffen en ontlasting van de patiënt vermijden.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 11:57:55 ]![]()
Evenstar
![]()
Dit ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ik houd ook van contact met mensen tijdens het werk. Alleen hier lopen op een dag een stuk of 150 klanten naar binnen. Op dit soort momenten was ik liever een programmeur die lekker thuis op de zolderkamer kon werken.
Daarnaast werk ik met relatief zwakke groep patienten. Aan de ene kant is het een groep die niet net van vakantie komt, dus kleinere kans op besmetting voor nu. Aan de andere kant zijn ze de lul als ze het krijgen.![]()
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
exclusief je eigen risico danquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goedkoper dan Oostenrijk en Zwitserland.![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Maar daar spreken ze tenminste grotendeels Duits. Daarom moet je in Noord-Italië wel gewoon in Süd-Tirol zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goedkoper dan Oostenrijk en Zwitserland.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Yup zelfde voor m'n moeder, die werkt met Alzheimer patiënten. Kans dat de patiënten je aansteken is klein. Maar als iemand die ziekte meeneemt is het een drama. Personeel, familieleden of misschien zelfs een arts.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja.
Daarnaast werk ik met relatief zwakke groep patienten. Aan de ene kant is het een groep die niet net van vakantie komt, dus kleinere kans op besmetting voor nu. Aan de andere kant zijn ze de lul als ze het krijgen.![]()
Hierover kan gewoon geen onduidelijkheid over bestaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
Verder zijn een aantal virulogen die met naam en toenaam op radio en televisie zijn gekomen en daar hebben beweerd dat het virus buiten het lichaam maximaal een paar uur overleeft. Dus als dat niet waar is, weten we bij wie we moeten zijn.
Lijkt mij betrouwbare bronnen, maar je leeft in een vrij land en mag dus vinden dat een bericht op internet betrouwbaarder is.
Het virus is al sinds december in China, en hoe lang het actief blijft op harde oppervlakken is uiteraard al lang en breed getest, net zoals allang bekend is of asymptomatizen het virus kunnen overbrengen.
Gemiddeld blijven coronavirussen op harde oppervlakken in ideale luchtvochtigheid tot 9 dagen actief bij een temperatuur van 20 graden, en tot 28 dagen bij een temperatuur van 5 graden, en wordt het inactief wanneer het 30 minuten in een temperatuur van 56 graden is. Dat is uit vroegere onderzoeken gebleken en bestaat allerlei documentatie over. Of hetzelfde geldt voor Covid-19 is al lang en breed bekend, maar niet bekend gemaakt.![]()
Ik zet in op 37. Ik ben terughoudend.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
rond de 40 als de trend zich voortzetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?![]()
Minimaal...verwacht zelf rond de 35...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?Sometimes I like to hang out with people who aren't that bright, you know, just to see how the other half lives.![]()
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?![]()
Jeetje wat doen ze daar johhhhquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Geen isolatie maar gewoon verspreiden?![]()
ze hebben het land niet op ordequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jeetje wat doen ze daar johhhh
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos isquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Iets minder dan een verdubbeling bij ongecontroleerde verspreiding.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?
Ik gok op 100 over 3 dagen, met ongeveer een oploop van:
zo 10 -> ma 18 -> di 30 -> wo 55 -> do 100.[A living organism] feeds upon negative entropy. Thus the device by which an organism maintains itself stationary at a fairly high level of orderliness really consists in continually sucking orderliness from its environment.
E. Schrödinger![]()
Niet via de huid toch? Je moet met je hand dan weer aan je oog/mond/neus gaan zittenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.![]()
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.quote:
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...![]()
Natuurlijk kan hier wel onduidelijkheid over zijn. Het virus is pas twee maanden bekend en de Chinezen hebben wellicht andere testmethodes.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:01 schreef Za het volgende:
[..]
Hierover kan gewoon geen onduidelijkheid over bestaan.
Het virus is al sinds december in China, en hoe lang het actief blijft op harde oppervlakken is uiteraard al lang en breed getest, net zoals allang bekend is of asymptomatizen het virus kunnen overbrengen.
Gemiddeld blijven coronavirussen op harde oppervlakken in ideale luchtvochtigheid tot 9 dagen actief bij een temperatuur van 20 graden, en tot 28 dagen bij een temperatuur van 5 graden, en wordt het inactief wanneer het 30 minuten in een temperatuur van 56 graden is. Dat is uit vroegere onderzoeken gebleken en bestaat allerlei documentatie over. Of hetzelfde geldt voor Covid-19 is al lang en breed bekend, maar niet bekend gemaakt.![]()
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben![]()
![]()
Niet in NL nog, wel in Korea. Ik poste eerder een artikel over hoe enorm veel nurses het zat zijn of een burnout hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos isOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik heb het hele wetenschappelijke artikel uit China hieromtrent 2 keer geplaatst, en er was geen enkele reactie op.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Niet via de huid toch? Je moet met je hand dan weer aan je oog/mond/neus gaan zitten
Daarin stond alles heel duidelijk beschreven en volgens de laatste inzichten in China.
In 100+ threads kan ik het artikel niet meer terugvinden, wellicht iemand anders.![]()
Zo klinkt het wel: Afdelingen die worden gesloten. Collega's die worden weggestuurd (jij moet hun werk overnemen), collega's die al ziek hebben gemeld, collega's die hoesten maar blijven werken. Klanten die je niet kent en zomaar over de vloer komen en een hand geven, grapjes over corona, small talk over corona etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos is![]()
Schijnt dat snotneus en niezen geen symptoom is van Corona wel keelpijn en hoestenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben![]()
Hier dagelijksquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos is![]()
Waarschijnlijk achterlijk op religieus beleid gestoelde aanpakquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zelfs jij en ik zouden deze test kunnen volbrengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:10 schreef opgebaarde het volgende:
Natuurlijk kan hier wel onduidelijkheid over zijn. Het virus is pas twee maanden bekend en de Chinezen hebben wellicht andere testmethodes.
"iets anders te doen" is onzin wanneer je een epidemie wilt beteugelen en miljoenen in lockdown zet.![]()
Ah joh, het valt allemaal reuze mee. Op mijn werk maar 1 ziekmelding. We noemen haar patient zero.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:13 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel: Afdelingen die worden gesloten. Collega's die worden weggestuurd (jij moet hun werk overnemen), collega's die al ziek hebben gemeld, collega's die hoesten maar blijven werken. Klanten die je niet kent en zomaar over de vloer komen en een hand geven, grapjes over corona, small talk over corona etc.
En extra diensten levert bij mij meestal ook extra geld op, dus dat is wel lekker.
En grapjes over Corona, tja, als je dat al niet trekt dan is het inderdaad misschien beter om thuis te zitten.![]()
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hierquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hier![]()
![]()
Evenstar
![]()
De VS is een stuk groter, met veel meer afgelegen gebieden. Dat is geen excuus dat het in Nederland zo slecht geregeld is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...![]()
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:17 schreef ToT het volgende:
Yup, ik ga ook voor de 25 omdat er amper getest wordt.![]()
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hier![]()
![]()
Hier moet je eerst een douche nemen voor je het gebouw in mag.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
in de mei vakantie gaat weer een grote groep die kant opquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.![]()
Evenstar
![]()
Ik zie het al voor me. Komen straks met een mooi getal en gaan dan lekker op hun borst kloppen dat hun aanpak loont, want het stijgt niet zo hard als in andere landen....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:17 schreef ToT het volgende:
Yup, ik ga ook voor de 25 omdat er amper getest wordt.![]()
Maar dan is het gelukkig al warmer en gaat het virus doodquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
in de mei vakantie gaat weer een grote groep die kant op![]()
![]()
Wat is dit voor account Thee?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.
Tevens zit ook mijn hele kantoor vol met mensen uit Noord-Italie, zelf ook geweest 3 weken geleden ivm wintersport.
Maar niemand hoest
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
Virus kan tegen warm weerquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar dan is het gelukkig al warmer en gaat het virus dood![]()
![]()
Heb je de symptomen verteld? Als ze niet hoest bijvoorbeeld, zal het vast geen corona zijn. (En de kans blijft sowieso vooralsnog wel klein.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Tailless het volgende:
Vriendin was bang maar is gewoon koorts volgens ggd. zonder langs te hoeven.![]()
Evenstar
![]()
Ja, want de mensen die nu besmet zijn kunnen niemand besmetten?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.![]()
Ik ben ook maar wat blij dat ik thuis werk en in principe weinig de deur uit hoef.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.![]()
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb je de symptomen verteld? Als ze niet hoest bijvoorbeeld, zal het vast geen corona zijn. (En de kans blijft sowieso vooralsnog wel klein.)![]()
Te laat makker, was mijn gok al.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Evenstar
![]()
Verkoudheid als in snotneus? Want dat hoort niet echt bij corona.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.![]()
Neusverkoudheid is ook geen symptoomquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.![]()
Leven, maar niet zo heel goed verspreiden. Zegt men. Wie weet.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
maar als iemand belt moet je het toch niet zo afwimpelen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkoudheid als in snotneus? Want dat hoort niet echt bij corona.![]()
Ik was cynisch mijn vriendquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want de mensen die nu besmet zijn kunnen niemand besmetten?![]()
Kan ze zelf niet bellen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
heywoodu
![]()
En wanneer COVID-19?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef Tailless het volgende:
Bedoel wanneer is het koorts en wanneer corona?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
M'n vriendin al tijdje lekker aan het hoesten en niezen. Staat gewoon voor de klas zo hoor. Bestaat ook nog iets als verkouden zijn.![]()
Was het maar zo mooiquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
moeilijk ademen wel toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Neusverkoudheid is ook geen symptoom![]()
Ja moeilijk, moeilijk....de kans is zeer groot dat het gewoon een verkoudheid is, eventueel in combinatie met een griepje. Ik neem aan dat het corona-virus vrij specifieke symptomen veroorzaakt, zoals dat het eerst op de longen slaat i.p.v. een neusverkoudheidje of zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.
Onze baby hier is nu ook hartstikke ziek; ontstoken oogjes, enorme snotterende neus, hij voelt zich ellendig, maar hij hoest amper.
Dan ga ik ook niet meteen van corona uit.
Maar als iemand wel de juiste symptomen zou hebben, moet er uiteraard wel echt meteen getest worden. (En de algemene indruk is idd dat dat echt VEEL te weinig gebeurt.)![]()
Haha geeft niet joh. Maar ik ben wel bang dat ik de denkwijze van het RIVM wel juist weergeef.quote:
disclaimer: Niet om het RIVM te bashen. Het RIVM is een hele capabele organisatie![]()
Hier op kantoor ook een aantal die net terug zijn van wintersport die zitten te proesten en hoestenje kijkt toch iedere keer raar op..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Evenstar
![]()
Eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar als iemand belt moet je het toch niet zo afwimpelen?
Dat is nou net het probleem. Ze nemen het niet serieus. Tuurlijk zullen er heeeeel veel mensen bellen met een kut klacht wat niks te maken heeft met corona. Echter als iemand belt met luchtwegklachten en koorts zou die standaard een test moeten krijgen.
Al helemaal als zo'n persoon met zieke en/of oude personen werkt.![]()
zolang je niet in Italy of iran bent geweest hoef je echt niet te bellen maakt toch niet uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja moeilijk, moeilijk....de kans is zeer groot dat het gewoon een verkoudheid is, eventueel in combinatie met een griepje. Ik neem aan dat het corona-virus vrij specifieke symptomen veroorzaakt, zoals dat het eerst op de longen slaat i.p.v. een neusverkoudheidje of zo.
Onze baby hier is nu ook hartstikke ziek; ontstoken oogjes, enorme snotterende neus, hij voelt zich ellendig, maar hij hoest amper.
Dan ga ik ook niet meteen van corona uit.
Maar als iemand wel de juiste symptomen zou hebben, moet er uiteraard wel echt meteen getest worden. (En de algemene indruk is idd dat dat echt VEEL te weinig gebeurt.)![]()
13:10quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef onlogisch het volgende:
Hoe laat kwam het RIVM gisteren met de update?![]()
Evenstar
![]()
Helaas heb je gelijk. Al blijf ik er bij dat ze absoluut niet capable zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha geeft niet joh. Maar ik ben wel bang dat ik de denkwijze van het RIVM wel juist weergeef.
disclaimer: Niet om het RIVM te bashen. Het RIVM is een hele capabele organisatie![]()
Hoe werkt dat precies dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.
Iemand met het virus hoest in zijn hand, raant een deurklink aan.
Jij doet dat later ook, zit het dan op alle objecten die jij aanraakt?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.![]()
was in de UK geweest dus dan heb je het niet tenzij je echt dood gaat volgensmijquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens.
Dat is nou net het probleem. Ze nemen het niet serieus. Tuurlijk zullen er heeeeel veel mensen bellen met een kut klacht wat niks te maken heeft met corona. Echter als iemand belt met luchtwegklachten en koorts zou die standaard een test moeten krijgen.
Al helemaal als zo'n persoon met zieke en/of oude personen werkt.![]()
Ja zeg dat tegen die Coevordenees die in Tilburg heeft staan hossen tussen een zooi andere dronkelui met carnaval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
zolang je niet in Italy of iran bent geweest hoef je echt niet te bellen maakt toch niet uit![]()
Tilburg is geen risico gebied.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zeg dat tegen die Coevordenees die in Tilburg heeft staan hossen tussen een zooi andere dronkelui met carnaval.![]()
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.quote:![]()
Evenstar
![]()
Dat is het kromme er van. Alsof je daar niet heel toevallig in aanraking kunt komen met het virus. Ja, de kans is klein, maar wel aanwezig. Vooral omdat ik denk dat er wereldwijd echt heel veel meerbgevallen zijn dan dat we denken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Tailless het volgende:
[..]
was in de UK geweest dus dan heb je het niet tenzij je echt dood gaat volgensmij![]()
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handeltquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.![]()
7 kinderen in de klas van mijn dochter hebben deze vakantie geskied in Noord-Italië.
Ze waren gewoon op school, maar wel allemaal handjes wassen.![]()
(Geen geloof dat we het tegen kunnen houden, los van of de gevolgen wel of niet ernstig zijn)Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Coronaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.![]()
Meerdere concerten zijn ze heen geweest. Dus ja ik had als ggd wel getest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is het kromme er van. Alsof je daar niet heel toevallig in aanraking kunt komen met het virus. Ja, de kans is klein, maar wel aanwezig. Vooral omdat ik denk dat er wereldwijd echt heel veel meerbgevallen zijn dan dat we denken.![]()
Herkenbaar. Hier hetzelfde, ook vaak op de fiets en altijd na het fietsen de neus snuiten. Behalve in de zomer als het echt warm is. Hopelijk mag ik dan ook twee weken thuis zitten.,quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben
Hier gaan ze op het werk er laconiek mee om en ook handen worden geschud bij voorstellen nieuwe collega's. Ik geef even geen hand, uit voorzorg. Heb thuis nog iemand zitten met minder weerstand en hoewel je dit toch niet helemaal kan voorkomen, doe ik het even liever niet. Even de kat uit de boom kijken hoe het straks verder gaat in NL. Voor als nog gaan er dagelijks meer dan 20.000 mensen dood aan honger, dus op dit moment valt het nog mee.![]()
![]()
Ach, ik weet niet. Een naaste van mij heeft dementie en ik kom vaak op die afdeling. Voor velen daar zou het een zegen zijn als ze hieraan overlijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Yup zelfde voor m'n moeder, die werkt met Alzheimer patiënten. Kans dat de patiënten je aansteken is klein. Maar als iemand die ziekte meeneemt is het een drama. Personeel, familieleden of misschien zelfs een arts.
Maar ik realiseer me dat er heel veel kwetsbare groepen zijn voor wie dit niet geldt. Maar even ter relativering..![]()
Nadrukkelijk niet onaardig bedoeld, maar ik vind “verpand” een prachtige verbastering!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handelt![]()
Waarschijnlijk wat we hier niet doen: testen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Geen isolatie maar gewoon verspreiden?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Ohjeequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef Tailless het volgende:
(Dat half Nederland binnen een maand zo ziek is maakt niet uit.)
8,5 miljoen mensen ziek![]()
![]()
Gewoon even het raam openzetten en na een aantal minuten is alles virusvrij.twitter:hellevoetsluis twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 12:26:34IC Maasstad Ziekenhuis blijft dicht: 'Alles moet ontsmet worden': De intensive care-afdeling van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam blijft ook dinsdag gesloten voor nieuwe patiënten. De rest van het ziekenhuis is wel geopend, meldt het ziekenhuis over… https://t.co/UmD0gDeeht https://t.co/FdNo8gnMHx reageer retweet
De hysterie![]()
![]()
Haha mag je blijven werken omdat het geen klachten zijn van Corona, heeft iedereen straks Noroquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Corona![]()
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies dan?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.
Maskertje op, rubber handschoenen aan, boodschappen doen. Je pakt het karretje vast waar misschien iemand overheen heeft zitten rochelen en dan pak je je boodschappen aan.
Je laadt de boodschappen in de auto, doet de handschoenen en masker af en thuis laad je de boodschappen uit die je met je handschoentjes hebt aangeraakt waarmee je ook een besmet karretje hebt aangeraakt.
Als je op deze manier idd geïnfecteerd kunt raken, kunnen al die voorzorgsmaatregelen het risico wel verminderen, maar nooit helemaal voorkomen tenzij je je als een volslagen hypochonder met smetvrees gaat gedragen en alle boodschappen met een Dettol-doekje gaat afnemen als je ze mee in huis gaat nemen. En dan NOG zijn er genoeg oppervlakken waarmee je in aanraking komt.
En als er iemand bij je in de buurt hoest of niest terwijl je een kapje op hebt, kun je dat virus nog op je voorhoofd en in je haar krijgen enz.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?![]()
Frappant?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handelt![]()
Bij ons is de elleboog serieus populairder aan het worden. Maar, als het straks echt massaal verspreidt is er denk ik moeilijk ontkomen meer aan als je een beetje een normaal leven wil leiden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef JK het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier hetzelfde, ook vaak op de fiets en altijd na het fietsen de neus snuiten. Behalve in de zomer als het echt warm is. Hopelijk mag ik dan ook twee weken thuis zitten.,
Hier gaan ze op het werk er laconiek mee om en ook handen worden geschud bij voorstellen nieuwe collega's. Ik geef even geen hand, uit voorzorg. Heb thuis nog iemand zitten met minder weerstand en hoewel je dit toch niet helemaal kan voorkomen, doe ik het even liever niet. Even de kat uit de boom kijken hoe het straks verder gaat in NL. Voor als nog gaan er dagelijks meer dan 20.000 mensen dood aan honger, dus op dit moment valt het nog mee.![]()
Over de mondkapjes:
FFP1 als iemand thuis in quarantaine is.
FFP2 voor zorgverleners.
Staat hier:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.
Maskertje op, rubber handschoenen aan, boodschappen doen. Je pakt het karretje vast waar misschien iemand overheen heeft zitten rochelen en dan pak je je boodschappen aan.
Je laadt de boodschappen in de auto, doet de handschoenen en masker af en thuis laad je de boodschappen uit die je met je handschoentjes hebt aangeraakt waarmee je ook een besmet karretje hebt aangeraakt.
Als je op deze manier idd geïnfecteerd kunt raken, kunnen al die voorzorgsmaatregelen het risico wel verminderen, maar nooit helemaal voorkomen tenzij je je als een volslagen hypochonder met smetvrees gaat gedragen en alle boodschappen met een Dettol-doekje gaat afnemen als je ze mee in huis gaat nemen. En dan NOG zijn er genoeg oppervlakken waarmee je in aanraking komt.
En als er iemand bij je in de buurt hoest of niest terwijl je een kapje op hebt, kun je dat virus nog op je voorhoofd en in je haar krijgen enz.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?
En het plankje om de boodschappen te scheiden.![]()
Dit dus!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?
Helemaal voorkomen kan je het niet.
Ik probeer als ik de deur uitga erop te letten dat ik mijn gezicht niet aanraakt maar dat doe je normaal ongemerkt toch behoorlijk veel valt mij nu op. Een kriebeltje ergens bij je neus, in je ogen wrijven..![]()
Dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bij onjuist gebruik is het dragen van een masker gevaarlijker werd er gezegd..Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Das vreemd, want diarree en buikpijn werd eerder nog wel genoemd als klachten en staan wel bij het WHO gemeld. (Verder zie je nu overal vooral hoesten, vermoeidheid en koorts staan.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Corona![]()
Als je het een beetje tegen kan houden is een elleboog geven ook ok, maar dan moet je daar niet in niezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij ons is de elleboog serieus populairder aan het worden. Maar, als het straks echt massaal verspreidt is er denk ik moeilijk ontkomen meer aan als je een beetje een normaal leven wil leiden.Maar wil je inderdaad normaal leven, dan kan je het beter maar krijgen, want anders moet je wel heel bekrompen aan echt ALLES denken. Maar wat ik al zeg, thuis iemand met wat minder weerstand en als dat niet zo zou zijn, dan maakte het mij niet zoveel uit. Zit in de doelgroep die er weinig last van heeft.
Ik denk dat het krijgen van het virus voor velen niet zo ernstig is, maar waar je meer mee zit is het aantal ziekenhuisbedden als het echt uit de hand gaat lopen. En als je in quarantaine moet, verzorgen ze nog voedsel etc. wat als echt het halve land ziek is en niets meer kan? In China zie je ze op straat liggen bijv. pas dan heb je een probleem, want dan gaan de winkels ook leeg. Die paniek is er gelukkig nu nog niet. Het is in elk geval even weer wat anders dan de dagelijkse sleur.![]()
![]()
Ook dat, ja!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.
En het plankje om de boodschappen te scheiden.
Mijn vrouw en ik zijn hooguit iets voorzichtiger in de buurt van mensen die hoesten.
Gisteren waren we in het ziekenhuis en daar zat een ouwe knar me ineens zowat recht in de bek te rochelen. Vond ik ff wat minder tof.![]()
Het beurtbalkjequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.
En het plankje om de boodschappen te scheiden.![]()
![]()
Ik vraag me ook af hoe zinvol het is om geen handen meer te schudden, maar ondertussen wel allemaal deurklinken aan te raken die volop worden betast door ongewassen handen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies dan?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.Dat was de zoon van @Gia die probeert lekker alleen op een rustig plekje te blijven zitten zonder mensen in zijn personal space.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook dat, ja!
Mijn vrouw en ik zijn hooguit iets voorzichtiger in de buurt van mensen die hoesten.
Gisteren waren we in het ziekenhuis en daar zat een ouwe knar me ineens zowat recht in de bek te rochelen. Vond ik ff wat minder tof.![]()
Of cash geld.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...quote:![]()
Die horrortang.. kan je niet gewoon een vork van thuis meenemen en vol in zo'n broodje rammen? Dan pluk je 'm er zo uit. Alleen hopen dat niemand dat broodje met de vingers heeft aangeraakt. En hebben ze in de supermarkt dat broodje er met handschoenen in gedaan of gewoon met de blote handjes en daarvoor na het plassen of poepen niet de handen gewassen? Je zou er bijna smetvrees van krijgen!![]()
![]()
De zus van de vrouw uit Helmond heeft het ook.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3164637/Coronavirus-vastgesteld-bij-vrouw-uit-Eindhoven-was-met-familie-in-Noord-ItalieIf you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.![]()
Nou lekker dan, vriendin helemaal in de stress. Haar collega is uit Tirol teruggekomen (paar weken terug) en hoest en heeft koorts. Dokter heeft gezegd dat hij thuis moet blijven. Echter gisteren was hij wel op kantoor. Nu is vriendin bang dat ze ook besmet is.![]()
En het geeft een vals gevoel van veiligheid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...
Lekker tussen de rochelende mensen door lopen zodat je van top tot teen onder de fluimen komt te zitten.......maar je mond en neus zijn tenminste beschermd!![]()
![]()
Ja en anders kriebelt je neus en zit je daar met je vervuilde handen, dat is dus om het even.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Hopen voor haar dat niemand misselijke opmerking maakt dat ze niet naar Italië moest gaanquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:44 schreef Niveath het volgende:
De zus van de vrouw uit Helmond heeft het ook.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3164637/Coronavirus-vastgesteld-bij-vrouw-uit-Eindhoven-was-met-familie-in-Noord-Italie![]()
Er zijn geen maskers. In werkelijkheid heeft dit natuurlijk de voorkeur boven in je elleboog hoesten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...![]()
Iran heeft Italië ingehaald.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Whahaha succes! 2 meter afstand houdenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:44 schreef mossad_agent het volgende:
Nou lekker dan, vriendin helemaal in de stress. Haar collega is uit Tirol teruggekomen (paar weken terug) en hoest en heeft koorts. Dokter heeft gezegd dat hij thuis moet blijven. Echter gisteren was hij wel op kantoor. Nu is vriendin bang dat ze ook besmet is.![]()
Evenstar
![]()
Ja, maar het is ook wat @ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja en anders kriebelt je neus en zit je daar met je vervuilde handen, dat is dus om het even.![]()
Handtassen, telefoons, afstandsbedieningen, sleutels, ..quote:
Zoveel zaken die door iedereen aangeraakt worden en zelden worden schoongemaakt. Bluh.![]()
Vindicat is er lekker aan het skien met 900 mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Hopen voor haar dat niemand misselijke opmerking maakt dat ze niet naar Italië moest gaan"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wat @:ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Nee officieel heet het geloof ik nog weer anders. In ieder geval iets wat niet echt makkelijk te onthouden is!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, dank je. Wist de officiële benaming niet. Weer wat geleerd![]()
![]()
Het winterbanden-effectquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wat @:ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.![]()
Evenstar
![]()
Jawel. Als je door het dragen van een masker minder voorzichtig bent en het dan niet goed gebruikt is het zeker wel onveiliger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?![]()
Eerder weinig nieuws en het meeste is wel gezegd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Topic gaat een stuk minder hard, paniek weer overgewaaid?Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.![]()
Wacht maar... binnen een uur hebben we een RIVM update.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Topic gaat een stuk minder hard, paniek weer overgewaaid?![]()
Haha, weet het ook nog maar net. Was verrast dat er een naam voor was.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, dank je. Wist de officiële benaming niet. Weer wat geleerd
Vond dat boodschappentussenunit al jaren voldeed.![]()
![]()
We wachten op nieuws. De teller staat nog op 18, maar dat is inmiddels behoorlijk achterhaald.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Beschouw het als een goedkope condoom; altijd beter dan niks, maar je kunt je snikkel beter niet in een heroïnehoertje steken daarmee. En toch zullen er zat mensen zijn die denken dat ze er mee veilig zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?![]()
Nee, die kucht gewoon een paar keer. Werkt als een tierelier.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef Chia het volgende:
Dat was de zoon van @:Gia die probeert lekker alleen op een rustig plekje te blijven zitten zonder mensen in zijn personal space.
Stel je voor dat er iemand naast je komt zitten met het virus. Haha. Ik vind het goed bedacht.
Mijn moeder belde net of ik morgen mee bloed kan gaan prikken. Eh, goed, maar ga niet mee naar binnen.
Mijn zus, die mee zou gaan, heeft zwaar de griep. Kan, volgens mams geen Corona zijn, want ze is niet in Italië geweest. Hoezo naïef.![]()
Jaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Topic gaat een stuk minder hard, paniek weer overgewaaid?
Nieuwe gevallen reageren we al bijna niet meer op
We praten liever over de naam van een beurtbalkje
Maar straks gaan we weer stevige kritiek op het RIVM geven als de nieuwe cijfers bekend zijn![]()
Ey. Sinds 1996 de officiële naam.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee officieel heet het geloof ik nog weer anders. In ieder geval iets wat niet echt makkelijk te onthouden is!![]()
![]()
Dan maakt dus niet het masker maar het gedrag het onveiliger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jawel. Als je door het dragen van een masker minder voorzichtig bent en het dan niet goed gebruikt is het zeker wel onveiliger.
Je gaat toch ook niet zeggen dat je door de pil meer kans op soa's loopt omdat mensen dan minder vaak condooms gebruiken?Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Evenstar
![]()
Nou ja naief misschien, maar dat komt wel door het RIVM. Mensen gaan er van uit dat ze weten wat ze doen en nemen alles voor waar aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die kucht gewoon een paar keer. Werkt als een tierelier.
Stel je voor dat er iemand naast je komt zitten met het virus. Haha. Ik vind het goed bedacht.
Mijn moeder belde net of ik morgen mee bloed kan gaan prikken. Eh, goed, maar ga niet mee naar binnen.
Mijn zus, die mee zou gaan, heeft zwaar de griep. Kan, volgens mams geen Corona zijn, want ze is niet in Italië geweest. Hoezo naïef.![]()
quote:03-03-2020 | 13:00
Zes nieuwe patiënten
Op 2 maart zijn er 6 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Zij zijn allemaal in thuisisolatie. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen op 24.
Bijna alle personen bij wie het coronavirus is vastgesteld zijn reizigers afkomstig uit Noord-Italië of zijn gezinscontacten van een eerdere patiënt. Van enkele patiënten is de bron van de besmetting nog onbekend. Dit is nog in onderzoek. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en hebben contactonderzoek opgestart.![]()
Wacht maar totdat zo direct de nieuwe cijfers bekend worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Het is ook nooit goed..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:50 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ja
Nieuwe gevallen reageren we al bijna niet meer op
We praten liever over de naam van een beurtbalkje
Maar straks gaan we weer stevige kritiek op het RIVM geven als de nieuwe cijfers bekend zijn![]()
Zijn al bekend.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wacht maar totdat zo direct de nieuwe cijfers bekend worden.![]()
Dit idd ja; toen ik met iemand sprak over corona, zei die dat je gewoon de site van het RIVM moet lezen en de persco's moet volgen, want dat zijn de officiële opvattingen hier, en op het internet zie je vooral spookverhalen. Wat het RIVM zegt is de waarheid en verder is alles dibieus!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja naief misschien, maar dat komt wel door het RIVM. Mensen gaan er van uit dat ze weten wat ze doen en nemen alles voor waar aan.
......dus ook wat de WHO zegt.Het RIVM weet het dus beter dan de WHO.
![]()
Als je in een tunnel zit dat RIVM een leugenachtige organisatie is is geen getal goed genoeg voor jequote:![]()
Want? Veel verdachte vakantiegangers zullen pas één dezer dagen getest worden en laboratoria hebben ook niet per se de capaciteit om alles met 24-uurs spoed te analyseren.quote:![]()
Evenstar
![]()
+6 is niet geloofwaardig, want ze testen niet eens iedereen die het zou kunnen hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: