Jeetje wat doen ze daar johhhhquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 11:53:34BREAKING: Iran reports 835 new cases and 11 new deaths; total of 2,336 cases and 77 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
ze hebben het land niet op ordequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jeetje wat doen ze daar johhhh
Geen isolatie maar gewoon verspreiden?
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos isquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.
Iets minder dan een verdubbeling bij ongecontroleerde verspreiding.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?
Niet via de huid toch? Je moet met je hand dan weer aan je oog/mond/neus gaan zittenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.quote:
Natuurlijk kan hier wel onduidelijkheid over zijn. Het virus is pas twee maanden bekend en de Chinezen hebben wellicht andere testmethodes.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:01 schreef Za het volgende:
[..]
Hierover kan gewoon geen onduidelijkheid over bestaan.
Het virus is al sinds december in China, en hoe lang het actief blijft op harde oppervlakken is uiteraard al lang en breed getest, net zoals allang bekend is of asymptomatizen het virus kunnen overbrengen.
Gemiddeld blijven coronavirussen op harde oppervlakken in ideale luchtvochtigheid tot 9 dagen actief bij een temperatuur van 20 graden, en tot 28 dagen bij een temperatuur van 5 graden, en wordt het inactief wanneer het 30 minuten in een temperatuur van 56 graden is. Dat is uit vroegere onderzoeken gebleken en bestaat allerlei documentatie over. Of hetzelfde geldt voor Covid-19 is al lang en breed bekend, maar niet bekend gemaakt.
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...
Niet in NL nog, wel in Korea. Ik poste eerder een artikel over hoe enorm veel nurses het zat zijn of een burnout hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos is
Ik heb het hele wetenschappelijke artikel uit China hieromtrent 2 keer geplaatst, en er was geen enkele reactie op.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Niet via de huid toch? Je moet met je hand dan weer aan je oog/mond/neus gaan zitten
Zo klinkt het wel: Afdelingen die worden gesloten. Collega's die worden weggestuurd (jij moet hun werk overnemen), collega's die al ziek hebben gemeld, collega's die hoesten maar blijven werken. Klanten die je niet kent en zomaar over de vloer komen en een hand geven, grapjes over corona, small talk over corona etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schijnt dat snotneus en niezen geen symptoom is van Corona wel keelpijn en hoestenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben
Hier dagelijksquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk achterlijk op religieus beleid gestoelde aanpakquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zelfs jij en ik zouden deze test kunnen volbrengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:10 schreef opgebaarde het volgende:
Natuurlijk kan hier wel onduidelijkheid over zijn. Het virus is pas twee maanden bekend en de Chinezen hebben wellicht andere testmethodes.
Ah joh, het valt allemaal reuze mee. Op mijn werk maar 1 ziekmelding. We noemen haar patient zero.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:13 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel: Afdelingen die worden gesloten. Collega's die worden weggestuurd (jij moet hun werk overnemen), collega's die al ziek hebben gemeld, collega's die hoesten maar blijven werken. Klanten die je niet kent en zomaar over de vloer komen en een hand geven, grapjes over corona, small talk over corona etc.
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hierquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hier
De VS is een stuk groter, met veel meer afgelegen gebieden. Dat is geen excuus dat het in Nederland zo slecht geregeld is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:17 schreef ToT het volgende:
Yup, ik ga ook voor de 25 omdat er amper getest wordt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hier
in de mei vakantie gaat weer een grote groep die kant opquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.
Ik zie het al voor me. Komen straks met een mooi getal en gaan dan lekker op hun borst kloppen dat hun aanpak loont, want het stijgt niet zo hard als in andere landen....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:17 schreef ToT het volgende:
Yup, ik ga ook voor de 25 omdat er amper getest wordt.
Maar dan is het gelukkig al warmer en gaat het virus doodquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
in de mei vakantie gaat weer een grote groep die kant op
Wat is dit voor account Thee?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.
Virus kan tegen warm weerquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar dan is het gelukkig al warmer en gaat het virus dood
Heb je de symptomen verteld? Als ze niet hoest bijvoorbeeld, zal het vast geen corona zijn. (En de kans blijft sowieso vooralsnog wel klein.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Tailless het volgende:
Vriendin was bang maar is gewoon koorts volgens ggd. zonder langs te hoeven.
Ja, want de mensen die nu besmet zijn kunnen niemand besmetten?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.
Ik ben ook maar wat blij dat ik thuis werk en in principe weinig de deur uit hoef.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb je de symptomen verteld? Als ze niet hoest bijvoorbeeld, zal het vast geen corona zijn. (En de kans blijft sowieso vooralsnog wel klein.)
Te laat makker, was mijn gok al.quote:
Verkoudheid als in snotneus? Want dat hoort niet echt bij corona.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.
Neusverkoudheid is ook geen symptoomquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.
Leven, maar niet zo heel goed verspreiden. Zegt men. Wie weet.quote:
maar als iemand belt moet je het toch niet zo afwimpelen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkoudheid als in snotneus? Want dat hoort niet echt bij corona.
Ik was cynisch mijn vriendquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want de mensen die nu besmet zijn kunnen niemand besmetten?
Kan ze zelf niet bellen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
En wanneer COVID-19?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef Tailless het volgende:
Bedoel wanneer is het koorts en wanneer corona?
Was het maar zo mooiquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
moeilijk ademen wel toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Neusverkoudheid is ook geen symptoom
Ja moeilijk, moeilijk....de kans is zeer groot dat het gewoon een verkoudheid is, eventueel in combinatie met een griepje. Ik neem aan dat het corona-virus vrij specifieke symptomen veroorzaakt, zoals dat het eerst op de longen slaat i.p.v. een neusverkoudheidje of zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
Haha geeft niet joh. Maar ik ben wel bang dat ik de denkwijze van het RIVM wel juist weergeef.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar als iemand belt moet je het toch niet zo afwimpelen?
zolang je niet in Italy of iran bent geweest hoef je echt niet te bellen maakt toch niet uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja moeilijk, moeilijk....de kans is zeer groot dat het gewoon een verkoudheid is, eventueel in combinatie met een griepje. Ik neem aan dat het corona-virus vrij specifieke symptomen veroorzaakt, zoals dat het eerst op de longen slaat i.p.v. een neusverkoudheidje of zo.
Onze baby hier is nu ook hartstikke ziek; ontstoken oogjes, enorme snotterende neus, hij voelt zich ellendig, maar hij hoest amper.
Dan ga ik ook niet meteen van corona uit.
Maar als iemand wel de juiste symptomen zou hebben, moet er uiteraard wel echt meteen getest worden. (En de algemene indruk is idd dat dat echt VEEL te weinig gebeurt.)
13:10quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef onlogisch het volgende:
Hoe laat kwam het RIVM gisteren met de update?
Helaas heb je gelijk. Al blijf ik er bij dat ze absoluut niet capable zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha geeft niet joh. Maar ik ben wel bang dat ik de denkwijze van het RIVM wel juist weergeef.
disclaimer: Niet om het RIVM te bashen. Het RIVM is een hele capabele organisatie
Hoe werkt dat precies dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.
was in de UK geweest dus dan heb je het niet tenzij je echt dood gaat volgensmijquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens.
Dat is nou net het probleem. Ze nemen het niet serieus. Tuurlijk zullen er heeeeel veel mensen bellen met een kut klacht wat niks te maken heeft met corona. Echter als iemand belt met luchtwegklachten en koorts zou die standaard een test moeten krijgen.
Al helemaal als zo'n persoon met zieke en/of oude personen werkt.
Ja zeg dat tegen die Coevordenees die in Tilburg heeft staan hossen tussen een zooi andere dronkelui met carnaval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
zolang je niet in Italy of iran bent geweest hoef je echt niet te bellen maakt toch niet uit
Tilburg is geen risico gebied.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zeg dat tegen die Coevordenees die in Tilburg heeft staan hossen tussen een zooi andere dronkelui met carnaval.
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.quote:
Dat is het kromme er van. Alsof je daar niet heel toevallig in aanraking kunt komen met het virus. Ja, de kans is klein, maar wel aanwezig. Vooral omdat ik denk dat er wereldwijd echt heel veel meerbgevallen zijn dan dat we denken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Tailless het volgende:
[..]
was in de UK geweest dus dan heb je het niet tenzij je echt dood gaat volgensmij
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handeltquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Coronaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.
Meerdere concerten zijn ze heen geweest. Dus ja ik had als ggd wel getest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is het kromme er van. Alsof je daar niet heel toevallig in aanraking kunt komen met het virus. Ja, de kans is klein, maar wel aanwezig. Vooral omdat ik denk dat er wereldwijd echt heel veel meerbgevallen zijn dan dat we denken.
Herkenbaar. Hier hetzelfde, ook vaak op de fiets en altijd na het fietsen de neus snuiten. Behalve in de zomer als het echt warm is. Hopelijk mag ik dan ook twee weken thuis zitten.,quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben
Ach, ik weet niet. Een naaste van mij heeft dementie en ik kom vaak op die afdeling. Voor velen daar zou het een zegen zijn als ze hieraan overlijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Yup zelfde voor m'n moeder, die werkt met Alzheimer patiënten. Kans dat de patiënten je aansteken is klein. Maar als iemand die ziekte meeneemt is het een drama. Personeel, familieleden of misschien zelfs een arts.
Nadrukkelijk niet onaardig bedoeld, maar ik vind “verpand” een prachtige verbastering!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handelt
Waarschijnlijk wat we hier niet doen: testen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ohjeequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef Tailless het volgende:
(Dat half Nederland binnen een maand zo ziek is maakt niet uit.)
Gewoon even het raam openzetten en na een aantal minuten is alles virusvrij.twitter:hellevoetsluis twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 12:26:34IC Maasstad Ziekenhuis blijft dicht: 'Alles moet ontsmet worden': De intensive care-afdeling van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam blijft ook dinsdag gesloten voor nieuwe patiënten. De rest van het ziekenhuis is wel geopend, meldt het ziekenhuis over… https://t.co/UmD0gDeeht https://t.co/FdNo8gnMHx reageer retweet
Haha mag je blijven werken omdat het geen klachten zijn van Corona, heeft iedereen straks Noroquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Corona
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies dan?
Iemand met het virus hoest in zijn hand, raant een deurklink aan.
Jij doet dat later ook, zit het dan op alle objecten die jij aanraakt?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.
Frappant?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handelt
Bij ons is de elleboog serieus populairder aan het worden. Maar, als het straks echt massaal verspreidt is er denk ik moeilijk ontkomen meer aan als je een beetje een normaal leven wil leiden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef JK het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier hetzelfde, ook vaak op de fiets en altijd na het fietsen de neus snuiten. Behalve in de zomer als het echt warm is. Hopelijk mag ik dan ook twee weken thuis zitten.,
Hier gaan ze op het werk er laconiek mee om en ook handen worden geschud bij voorstellen nieuwe collega's. Ik geef even geen hand, uit voorzorg. Heb thuis nog iemand zitten met minder weerstand en hoewel je dit toch niet helemaal kan voorkomen, doe ik het even liever niet. Even de kat uit de boom kijken hoe het straks verder gaat in NL. Voor als nog gaan er dagelijks meer dan 20.000 mensen dood aan honger, dus op dit moment valt het nog mee.
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.
Maskertje op, rubber handschoenen aan, boodschappen doen. Je pakt het karretje vast waar misschien iemand overheen heeft zitten rochelen en dan pak je je boodschappen aan.
Je laadt de boodschappen in de auto, doet de handschoenen en masker af en thuis laad je de boodschappen uit die je met je handschoentjes hebt aangeraakt waarmee je ook een besmet karretje hebt aangeraakt.
Als je op deze manier idd geïnfecteerd kunt raken, kunnen al die voorzorgsmaatregelen het risico wel verminderen, maar nooit helemaal voorkomen tenzij je je als een volslagen hypochonder met smetvrees gaat gedragen en alle boodschappen met een Dettol-doekje gaat afnemen als je ze mee in huis gaat nemen. En dan NOG zijn er genoeg oppervlakken waarmee je in aanraking komt.
En als er iemand bij je in de buurt hoest of niest terwijl je een kapje op hebt, kun je dat virus nog op je voorhoofd en in je haar krijgen enz.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?
Dit dus!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.
Maskertje op, rubber handschoenen aan, boodschappen doen. Je pakt het karretje vast waar misschien iemand overheen heeft zitten rochelen en dan pak je je boodschappen aan.
Je laadt de boodschappen in de auto, doet de handschoenen en masker af en thuis laad je de boodschappen uit die je met je handschoentjes hebt aangeraakt waarmee je ook een besmet karretje hebt aangeraakt.
Als je op deze manier idd geïnfecteerd kunt raken, kunnen al die voorzorgsmaatregelen het risico wel verminderen, maar nooit helemaal voorkomen tenzij je je als een volslagen hypochonder met smetvrees gaat gedragen en alle boodschappen met een Dettol-doekje gaat afnemen als je ze mee in huis gaat nemen. En dan NOG zijn er genoeg oppervlakken waarmee je in aanraking komt.
En als er iemand bij je in de buurt hoest of niest terwijl je een kapje op hebt, kun je dat virus nog op je voorhoofd en in je haar krijgen enz.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?
Dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bij onjuist gebruik is het dragen van een masker gevaarlijker werd er gezegd..
Das vreemd, want diarree en buikpijn werd eerder nog wel genoemd als klachten en staan wel bij het WHO gemeld. (Verder zie je nu overal vooral hoesten, vermoeidheid en koorts staan.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Corona
Als je het een beetje tegen kan houden is een elleboog geven ook ok, maar dan moet je daar niet in niezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij ons is de elleboog serieus populairder aan het worden. Maar, als het straks echt massaal verspreidt is er denk ik moeilijk ontkomen meer aan als je een beetje een normaal leven wil leiden.
Ook dat, ja!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.
En het plankje om de boodschappen te scheiden.
Het beurtbalkjequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.
En het plankje om de boodschappen te scheiden.
Ik vraag me ook af hoe zinvol het is om geen handen meer te schudden, maar ondertussen wel allemaal deurklinken aan te raken die volop worden betast door ongewassen handen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies dan?
Iemand met het virus hoest in zijn hand, raant een deurklink aan.
Jij doet dat later ook, zit het dan op alle objecten die jij aanraakt?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.
Dat was de zoon van @Gia die probeert lekker alleen op een rustig plekje te blijven zitten zonder mensen in zijn personal space.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook dat, ja!
Mijn vrouw en ik zijn hooguit iets voorzichtiger in de buurt van mensen die hoesten.
Gisteren waren we in het ziekenhuis en daar zat een ouwe knar me ineens zowat recht in de bek te rochelen. Vond ik ff wat minder tof.
Of cash geld.quote:
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...quote:
En het geeft een vals gevoel van veiligheid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...
Ja en anders kriebelt je neus en zit je daar met je vervuilde handen, dat is dus om het even.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...
Hopen voor haar dat niemand misselijke opmerking maakt dat ze niet naar Italië moest gaanquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:44 schreef Niveath het volgende:
De zus van de vrouw uit Helmond heeft het ook.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3164637/Coronavirus-vastgesteld-bij-vrouw-uit-Eindhoven-was-met-familie-in-Noord-Italie
Er zijn geen maskers. In werkelijkheid heeft dit natuurlijk de voorkeur boven in je elleboog hoesten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Whahaha succes! 2 meter afstand houdenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:44 schreef mossad_agent het volgende:
Nou lekker dan, vriendin helemaal in de stress. Haar collega is uit Tirol teruggekomen (paar weken terug) en hoest en heeft koorts. Dokter heeft gezegd dat hij thuis moet blijven. Echter gisteren was hij wel op kantoor. Nu is vriendin bang dat ze ook besmet is.
Ja, maar het is ook wat @ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja en anders kriebelt je neus en zit je daar met je vervuilde handen, dat is dus om het even.
Handtassen, telefoons, afstandsbedieningen, sleutels, ..quote:
Vindicat is er lekker aan het skien met 900 mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Hopen voor haar dat niemand misselijke opmerking maakt dat ze niet naar Italië moest gaan
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wat @:ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.
Nee officieel heet het geloof ik nog weer anders. In ieder geval iets wat niet echt makkelijk te onthouden is!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, dank je. Wist de officiële benaming niet. Weer wat geleerd
Het winterbanden-effectquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wat @:ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.
Jawel. Als je door het dragen van een masker minder voorzichtig bent en het dan niet goed gebruikt is het zeker wel onveiliger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?
Eerder weinig nieuws en het meeste is wel gezegd.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Topic gaat een stuk minder hard, paniek weer overgewaaid?
Wacht maar... binnen een uur hebben we een RIVM update.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Haha, weet het ook nog maar net. Was verrast dat er een naam voor was.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, dank je. Wist de officiële benaming niet. Weer wat geleerd
We wachten op nieuws. De teller staat nog op 18, maar dat is inmiddels behoorlijk achterhaald.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Beschouw het als een goedkope condoom; altijd beter dan niks, maar je kunt je snikkel beter niet in een heroïnehoertje steken daarmee. En toch zullen er zat mensen zijn die denken dat ze er mee veilig zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?
Nee, die kucht gewoon een paar keer. Werkt als een tierelier.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:42 schreef Chia het volgende:
Dat was de zoon van @:Gia die probeert lekker alleen op een rustig plekje te blijven zitten zonder mensen in zijn personal space.
Jaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Ey. Sinds 1996 de officiële naam.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee officieel heet het geloof ik nog weer anders. In ieder geval iets wat niet echt makkelijk te onthouden is!
Dan maakt dus niet het masker maar het gedrag het onveiliger.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Jawel. Als je door het dragen van een masker minder voorzichtig bent en het dan niet goed gebruikt is het zeker wel onveiliger.
Nou ja naief misschien, maar dat komt wel door het RIVM. Mensen gaan er van uit dat ze weten wat ze doen en nemen alles voor waar aan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, die kucht gewoon een paar keer. Werkt als een tierelier.
Stel je voor dat er iemand naast je komt zitten met het virus. Haha. Ik vind het goed bedacht.
Mijn moeder belde net of ik morgen mee bloed kan gaan prikken. Eh, goed, maar ga niet mee naar binnen.
Mijn zus, die mee zou gaan, heeft zwaar de griep. Kan, volgens mams geen Corona zijn, want ze is niet in Italië geweest. Hoezo naïef.
quote:03-03-2020 | 13:00
Zes nieuwe patiënten
Op 2 maart zijn er 6 nieuwe patiënten bij het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gemeld. Zij zijn allemaal in thuisisolatie. Hiermee komt het totaal aantal positieve testen op 24.
Bijna alle personen bij wie het coronavirus is vastgesteld zijn reizigers afkomstig uit Noord-Italië of zijn gezinscontacten van een eerdere patiënt. Van enkele patiënten is de bron van de besmetting nog onbekend. Dit is nog in onderzoek. De GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en hebben contactonderzoek opgestart.
Wacht maar totdat zo direct de nieuwe cijfers bekend worden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:48 schreef byah het volgende:
Het is ook nooit goed..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:50 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Ja
Nieuwe gevallen reageren we al bijna niet meer op
We praten liever over de naam van een beurtbalkje
Maar straks gaan we weer stevige kritiek op het RIVM geven als de nieuwe cijfers bekend zijn
Zijn al bekend.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:52 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wacht maar totdat zo direct de nieuwe cijfers bekend worden.
Dit idd ja; toen ik met iemand sprak over corona, zei die dat je gewoon de site van het RIVM moet lezen en de persco's moet volgen, want dat zijn de officiële opvattingen hier, en op het internet zie je vooral spookverhalen. Wat het RIVM zegt is de waarheid en verder is alles dibieus!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou ja naief misschien, maar dat komt wel door het RIVM. Mensen gaan er van uit dat ze weten wat ze doen en nemen alles voor waar aan.
Als je in een tunnel zit dat RIVM een leugenachtige organisatie is is geen getal goed genoeg voor jequote:
Want? Veel verdachte vakantiegangers zullen pas één dezer dagen getest worden en laboratoria hebben ook niet per se de capaciteit om alles met 24-uurs spoed te analyseren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |