Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handeltquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Coronaquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.
Meerdere concerten zijn ze heen geweest. Dus ja ik had als ggd wel getest.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is het kromme er van. Alsof je daar niet heel toevallig in aanraking kunt komen met het virus. Ja, de kans is klein, maar wel aanwezig. Vooral omdat ik denk dat er wereldwijd echt heel veel meerbgevallen zijn dan dat we denken.
Herkenbaar. Hier hetzelfde, ook vaak op de fiets en altijd na het fietsen de neus snuiten. Behalve in de zomer als het echt warm is. Hopelijk mag ik dan ook twee weken thuis zitten.,quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben
Ach, ik weet niet. Een naaste van mij heeft dementie en ik kom vaak op die afdeling. Voor velen daar zou het een zegen zijn als ze hieraan overlijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:00 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Yup zelfde voor m'n moeder, die werkt met Alzheimer patiënten. Kans dat de patiënten je aansteken is klein. Maar als iemand die ziekte meeneemt is het een drama. Personeel, familieleden of misschien zelfs een arts.
Nadrukkelijk niet onaardig bedoeld, maar ik vind “verpand” een prachtige verbastering!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handelt
Waarschijnlijk wat we hier niet doen: testen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jeetje wat doen ze daar johhhh
Geen isolatie maar gewoon verspreiden?
Ohjeequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:30 schreef Tailless het volgende:
(Dat half Nederland binnen een maand zo ziek is maakt niet uit.)
Gewoon even het raam openzetten en na een aantal minuten is alles virusvrij.twitter:hellevoetsluis twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 12:26:34IC Maasstad Ziekenhuis blijft dicht: 'Alles moet ontsmet worden': De intensive care-afdeling van het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam blijft ook dinsdag gesloten voor nieuwe patiënten. De rest van het ziekenhuis is wel geopend, meldt het ziekenhuis over… https://t.co/UmD0gDeeht https://t.co/FdNo8gnMHx reageer retweet
Haha mag je blijven werken omdat het geen klachten zijn van Corona, heeft iedereen straks Noroquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Corona
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies dan?
Iemand met het virus hoest in zijn hand, raant een deurklink aan.
Jij doet dat later ook, zit het dan op alle objecten die jij aanraakt?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.
Frappant?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
Geen idee verder maar vind verpand hoe GGD handelt
Bij ons is de elleboog serieus populairder aan het worden. Maar, als het straks echt massaal verspreidt is er denk ik moeilijk ontkomen meer aan als je een beetje een normaal leven wil leiden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef JK het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier hetzelfde, ook vaak op de fiets en altijd na het fietsen de neus snuiten. Behalve in de zomer als het echt warm is. Hopelijk mag ik dan ook twee weken thuis zitten.,
Hier gaan ze op het werk er laconiek mee om en ook handen worden geschud bij voorstellen nieuwe collega's. Ik geef even geen hand, uit voorzorg. Heb thuis nog iemand zitten met minder weerstand en hoewel je dit toch niet helemaal kan voorkomen, doe ik het even liever niet. Even de kat uit de boom kijken hoe het straks verder gaat in NL. Voor als nog gaan er dagelijks meer dan 20.000 mensen dood aan honger, dus op dit moment valt het nog mee.
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.
Maskertje op, rubber handschoenen aan, boodschappen doen. Je pakt het karretje vast waar misschien iemand overheen heeft zitten rochelen en dan pak je je boodschappen aan.
Je laadt de boodschappen in de auto, doet de handschoenen en masker af en thuis laad je de boodschappen uit die je met je handschoentjes hebt aangeraakt waarmee je ook een besmet karretje hebt aangeraakt.
Als je op deze manier idd geïnfecteerd kunt raken, kunnen al die voorzorgsmaatregelen het risico wel verminderen, maar nooit helemaal voorkomen tenzij je je als een volslagen hypochonder met smetvrees gaat gedragen en alle boodschappen met een Dettol-doekje gaat afnemen als je ze mee in huis gaat nemen. En dan NOG zijn er genoeg oppervlakken waarmee je in aanraking komt.
En als er iemand bij je in de buurt hoest of niest terwijl je een kapje op hebt, kun je dat virus nog op je voorhoofd en in je haar krijgen enz.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?
Dit dus!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat is ook iets wat ik me zat te bedenken.
Maskertje op, rubber handschoenen aan, boodschappen doen. Je pakt het karretje vast waar misschien iemand overheen heeft zitten rochelen en dan pak je je boodschappen aan.
Je laadt de boodschappen in de auto, doet de handschoenen en masker af en thuis laad je de boodschappen uit die je met je handschoentjes hebt aangeraakt waarmee je ook een besmet karretje hebt aangeraakt.
Als je op deze manier idd geïnfecteerd kunt raken, kunnen al die voorzorgsmaatregelen het risico wel verminderen, maar nooit helemaal voorkomen tenzij je je als een volslagen hypochonder met smetvrees gaat gedragen en alle boodschappen met een Dettol-doekje gaat afnemen als je ze mee in huis gaat nemen. En dan NOG zijn er genoeg oppervlakken waarmee je in aanraking komt.
En als er iemand bij je in de buurt hoest of niest terwijl je een kapje op hebt, kun je dat virus nog op je voorhoofd en in je haar krijgen enz.
Dus: volkomen in angst leven en alles ultra steriel aanpakken, of gewoon beperkte voorzorgsmaatregelen nemen, of gewoon #YOLO naakt in Italië gaan zitten crowdsurfen op een groot festival?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |