Ja moeilijk, moeilijk....de kans is zeer groot dat het gewoon een verkoudheid is, eventueel in combinatie met een griepje. Ik neem aan dat het corona-virus vrij specifieke symptomen veroorzaakt, zoals dat het eerst op de longen slaat i.p.v. een neusverkoudheidje of zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.
Haha geeft niet joh. Maar ik ben wel bang dat ik de denkwijze van het RIVM wel juist weergeef.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:24 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar als iemand belt moet je het toch niet zo afwimpelen?
zolang je niet in Italy of iran bent geweest hoef je echt niet te bellen maakt toch niet uitquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:25 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja moeilijk, moeilijk....de kans is zeer groot dat het gewoon een verkoudheid is, eventueel in combinatie met een griepje. Ik neem aan dat het corona-virus vrij specifieke symptomen veroorzaakt, zoals dat het eerst op de longen slaat i.p.v. een neusverkoudheidje of zo.
Onze baby hier is nu ook hartstikke ziek; ontstoken oogjes, enorme snotterende neus, hij voelt zich ellendig, maar hij hoest amper.
Dan ga ik ook niet meteen van corona uit.
Maar als iemand wel de juiste symptomen zou hebben, moet er uiteraard wel echt meteen getest worden. (En de algemene indruk is idd dat dat echt VEEL te weinig gebeurt.)
13:10quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef onlogisch het volgende:
Hoe laat kwam het RIVM gisteren met de update?
Helaas heb je gelijk. Al blijf ik er bij dat ze absoluut niet capable zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Haha geeft niet joh. Maar ik ben wel bang dat ik de denkwijze van het RIVM wel juist weergeef.
disclaimer: Niet om het RIVM te bashen. Het RIVM is een hele capabele organisatie
Hoe werkt dat precies dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.
was in de UK geweest dus dan heb je het niet tenzij je echt dood gaat volgensmijquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens.
Dat is nou net het probleem. Ze nemen het niet serieus. Tuurlijk zullen er heeeeel veel mensen bellen met een kut klacht wat niks te maken heeft met corona. Echter als iemand belt met luchtwegklachten en koorts zou die standaard een test moeten krijgen.
Al helemaal als zo'n persoon met zieke en/of oude personen werkt.
Ja zeg dat tegen die Coevordenees die in Tilburg heeft staan hossen tussen een zooi andere dronkelui met carnaval.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:27 schreef Tailless het volgende:
[..]
zolang je niet in Italy of iran bent geweest hoef je echt niet te bellen maakt toch niet uit
Tilburg is geen risico gebied.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zeg dat tegen die Coevordenees die in Tilburg heeft staan hossen tussen een zooi andere dronkelui met carnaval.
Zeker, maar als ze snottert is het geen Corona, dan kan ze nog wel vervelend ziek zijn, maar niet door Coronavirus. TENZIJ ze super ongeluk heeft en een verkoudheid én Corona heeft.quote:
Dat is het kromme er van. Alsof je daar niet heel toevallig in aanraking kunt komen met het virus. Ja, de kans is klein, maar wel aanwezig. Vooral omdat ik denk dat er wereldwijd echt heel veel meerbgevallen zijn dan dat we denken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Tailless het volgende:
[..]
was in de UK geweest dus dan heb je het niet tenzij je echt dood gaat volgensmij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |