Dat geloof ik niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:36 schreef Markesh het volgende:
[..]
Bij onjuist gebruik is het dragen van een masker gevaarlijker werd er gezegd..
Das vreemd, want diarree en buikpijn werd eerder nog wel genoemd als klachten en staan wel bij het WHO gemeld. (Verder zie je nu overal vooral hoesten, vermoeidheid en koorts staan.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja snotteren en bijvoorbeeld darmklachten zijn geen symptoom van Corona
Als je het een beetje tegen kan houden is een elleboog geven ook ok, maar dan moet je daar niet in niezen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij ons is de elleboog serieus populairder aan het worden. Maar, als het straks echt massaal verspreidt is er denk ik moeilijk ontkomen meer aan als je een beetje een normaal leven wil leiden.
Ook dat, ja!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.
En het plankje om de boodschappen te scheiden.
Het beurtbalkjequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vergeet de horrortang bij de broodjes niet.
En het plankje om de boodschappen te scheiden.
Ik vraag me ook af hoe zinvol het is om geen handen meer te schudden, maar ondertussen wel allemaal deurklinken aan te raken die volop worden betast door ongewassen handen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies dan?
Iemand met het virus hoest in zijn hand, raant een deurklink aan.
Jij doet dat later ook, zit het dan op alle objecten die jij aanraakt?
Anders heeft het nog weinig zin als je continue je handen wast maar in de tussentijd wel je telefoon, koffiekopje of waterfles aanraakt.
Dat was de zoon van @Gia die probeert lekker alleen op een rustig plekje te blijven zitten zonder mensen in zijn personal space.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook dat, ja!
Mijn vrouw en ik zijn hooguit iets voorzichtiger in de buurt van mensen die hoesten.
Gisteren waren we in het ziekenhuis en daar zat een ouwe knar me ineens zowat recht in de bek te rochelen. Vond ik ff wat minder tof.
Of cash geld.quote:
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...quote:
En het geeft een vals gevoel van veiligheid.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...
Ja en anders kriebelt je neus en zit je daar met je vervuilde handen, dat is dus om het even.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Zo'n masker houdt het virus buiten, maar veel mensen raken het masker aan en gaan dan met die vervuilde handen aan hun gezicht zitten. Of het masker kriebelt en ze geven het een zetje etc...
Hopen voor haar dat niemand misselijke opmerking maakt dat ze niet naar Italië moest gaanquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:44 schreef Niveath het volgende:
De zus van de vrouw uit Helmond heeft het ook.
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3164637/Coronavirus-vastgesteld-bij-vrouw-uit-Eindhoven-was-met-familie-in-Noord-Italie
Er zijn geen maskers. In werkelijkheid heeft dit natuurlijk de voorkeur boven in je elleboog hoesten.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Whahaha succes! 2 meter afstand houdenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:44 schreef mossad_agent het volgende:
Nou lekker dan, vriendin helemaal in de stress. Haar collega is uit Tirol teruggekomen (paar weken terug) en hoest en heeft koorts. Dokter heeft gezegd dat hij thuis moet blijven. Echter gisteren was hij wel op kantoor. Nu is vriendin bang dat ze ook besmet is.
Ja, maar het is ook wat @ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja en anders kriebelt je neus en zit je daar met je vervuilde handen, dat is dus om het even.
Handtassen, telefoons, afstandsbedieningen, sleutels, ..quote:
Vindicat is er lekker aan het skien met 900 mensen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:45 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Hopen voor haar dat niemand misselijke opmerking maakt dat ze niet naar Italië moest gaan
Ja dat zal best. Maar dat maakt het dragen van een mondkapje toch niet onveiliger dan zonder mondkapje?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wat @:ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.
Nee officieel heet het geloof ik nog weer anders. In ieder geval iets wat niet echt makkelijk te onthouden is!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ah, dank je. Wist de officiële benaming niet. Weer wat geleerd
Het winterbanden-effectquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het is ook wat @:ToT zegt. Mensen wanen zich veilig en doen opeens minder voorzichtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |