Als je weet dat je toch direct daarna handen wast kan het ook nog in je handen lijkt me. Wel de kraan daarna goed schoonmaken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Thuis kan dat, maar ik ga geen extra truien meenemen naar het werk
Wat lijkt me dat kut zegquote:
Nee hoor. Heerlijk juist. De ene week van 07 tot 15 en de andere week van 15 tot 23.quote:
bron?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.
Waar is hier op het werk? En als het echte meldingen zijn dan zullen ze nog wel bekend gemaakt worden denk ik zo.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Het aantal besmettingen in Nederland in de OP is niet echt up to date of wel? Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.
Mensen met een verkoudheidje zeker? Ja die schijnen tegenwoordig ook al thuis te moeten blijven..quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
3 besmettingen bij jou op het werk?!quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Op het werk hier sowieso al 3 besmettingen gemeld.
Liveblog dat intern wordt bijgehouden, laten we zeggen een organisatie met 30-50k werknemers.quote:
Grappig, zal dan wel vandaag bekend gaan wordenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Liveblog dat intern wordt bijgehouden, laten we zeggen een organisatie met 30-50k werknemers.
Kun je dan binnen de organisatie ook even duidelijk maken dat ze het ook extern moeten melden. Wil toch graag weten welke steden/dorpen/locaties ik moet vermijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Liveblog dat intern wordt bijgehouden, laten we zeggen een organisatie met 30-50k werknemers.
Zwolle. Na het Engie debacle.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Kun je dan binnen de organisatie ook even duidelijk maken dat ze het ook extern moeten melden. Wil toch graag weten welke steden/dorpen/locaties ik moet vermijden.
Dan blijf je bezig.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Kun je dan binnen de organisatie ook even duidelijk maken dat ze het ook extern moeten melden. Wil toch graag weten welke steden/dorpen/locaties ik moet vermijden.
Ja dat zullen ze wel meteen doen als Caland van forum fok het zegt.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:40 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Engie ?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
Volgens mij worden ze helemaal gek van dit soort alu-mondkapjes figuren.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Waar ik vooral sceptisch van wordt is de mededeling dat je dit niet met hen of met anderen mag bespreken. De rest (uitgaan van ggd info) lijkt mij een te verwachte reactie en geloof ik meteen.
al bekend hoelaat?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:47 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Vmd weer een update
Al hadden ze gisteren al eenlandkaartje beloofd. 🤔😏
Ik werk in het zkh in B'wijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:35 schreef Caland het volgende:
er zijn ook vluchtelingen die zwemmen naar het eiland, hoe ga je die tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:49 schreef Mani89 het volgende:
Zou wel chill zijn als je nu op Texel woont of Vlieland ofzo, dan hoef je alleen de boot tegen te houden haha.
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
Een van de weinige momenten dat ik baal dat ik in de zorg werk. Besmettingshaard nummer 1.
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 11:53:34BREAKING: Iran reports 835 new cases and 11 new deaths; total of 2,336 cases and 77 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ok, he wins.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.
Ja ik houd ook van contact met mensen tijdens het werk. Alleen hier lopen op een dag een stuk of 150 klanten naar binnen. Op dit soort momenten was ik liever een programmeur die lekker thuis op de zolderkamer kon werken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:51 schreef Kyran het volgende:
Een van de weinige momenten dat ik baal dat ik in de zorg werk. Besmettingshaard nummer 1.
Dat gaat wel heel hard. Morgen 1000 erbij?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 11:53:34BREAKING: Iran reports 835 new cases and 11 new deaths; total of 2,336 cases and 77 deaths https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Welke maskers dan?quote:Als de patiėnt in dezelfde ruimte verblijft als anderen, dan moet minimaal twee meter afstand worden bewaard en dienen de huisgenoten een mondmasker (FFP1) te dragen. Ook het aantal personen dat de patiėnt verzorgt, moet tot een minimum beperkt blijven. De verzorger moet zelf gezond zijn, en contact met lichaamsvloeistoffen en ontlasting van de patiėnt vermijden.
Dit ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja ik houd ook van contact met mensen tijdens het werk. Alleen hier lopen op een dag een stuk of 150 klanten naar binnen. Op dit soort momenten was ik liever een programmeur die lekker thuis op de zolderkamer kon werken.
exclusief je eigen risico danquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goedkoper dan Oostenrijk en Zwitserland.
Maar daar spreken ze tenminste grotendeels Duits. Daarom moet je in Noord-Italiė wel gewoon in Süd-Tirol zijn.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goedkoper dan Oostenrijk en Zwitserland.
Yup zelfde voor m'n moeder, die werkt met Alzheimer patiėnten. Kans dat de patiėnten je aansteken is klein. Maar als iemand die ziekte meeneemt is het een drama. Personeel, familieleden of misschien zelfs een arts.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit ja.
Daarnaast werk ik met relatief zwakke groep patienten. Aan de ene kant is het een groep die niet net van vakantie komt, dus kleinere kans op besmetting voor nu. Aan de andere kant zijn ze de lul als ze het krijgen.
Hierover kan gewoon geen onduidelijkheid over bestaan.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
Verder zijn een aantal virulogen die met naam en toenaam op radio en televisie zijn gekomen en daar hebben beweerd dat het virus buiten het lichaam maximaal een paar uur overleeft. Dus als dat niet waar is, weten we bij wie we moeten zijn.
Lijkt mij betrouwbare bronnen, maar je leeft in een vrij land en mag dus vinden dat een bericht op internet betrouwbaarder is.
Ik zet in op 37. Ik ben terughoudend.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?
rond de 40 als de trend zich voortzetquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd naar de update, denk toch wel richting de 30 besmettingen later vandaag?
Minimaal...verwacht zelf rond de 35...quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:
Maar als je dan met je hand het object aanraakt waar het virus opzit. Kan je dan jezelf besmetten?
Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?
Jeetje wat doen ze daar johhhhquote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Houtenbeen het volgende:
ze hebben het land niet op ordequote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jeetje wat doen ze daar johhhh
Geen isolatie maar gewoon verspreiden?
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos isquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.
Iets minder dan een verdubbeling bij ongecontroleerde verspreiding.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet via de huid toch? Je moet met je hand dan weer aan je oog/mond/neus gaan zittenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:05 schreef Za het volgende:
[..]
Blootstelling van een paar seconden is genoeg om besmet te raken.
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.quote:
Natuurlijk kan hier wel onduidelijkheid over zijn. Het virus is pas twee maanden bekend en de Chinezen hebben wellicht andere testmethodes.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:01 schreef Za het volgende:
[..]
Hierover kan gewoon geen onduidelijkheid over bestaan.
Het virus is al sinds december in China, en hoe lang het actief blijft op harde oppervlakken is uiteraard al lang en breed getest, net zoals allang bekend is of asymptomatizen het virus kunnen overbrengen.
Gemiddeld blijven coronavirussen op harde oppervlakken in ideale luchtvochtigheid tot 9 dagen actief bij een temperatuur van 20 graden, en tot 28 dagen bij een temperatuur van 5 graden, en wordt het inactief wanneer het 30 minuten in een temperatuur van 56 graden is. Dat is uit vroegere onderzoeken gebleken en bestaat allerlei documentatie over. Of hetzelfde geldt voor Covid-19 is al lang en breed bekend, maar niet bekend gemaakt.
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...
Niet in NL nog, wel in Korea. Ik poste eerder een artikel over hoe enorm veel nurses het zat zijn of een burnout hebben.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alsof het ergens op de werkvloer echt chaos is
Ik heb het hele wetenschappelijke artikel uit China hieromtrent 2 keer geplaatst, en er was geen enkele reactie op.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Niet via de huid toch? Je moet met je hand dan weer aan je oog/mond/neus gaan zitten
Zo klinkt het wel: Afdelingen die worden gesloten. Collega's die worden weggestuurd (jij moet hun werk overnemen), collega's die al ziek hebben gemeld, collega's die hoesten maar blijven werken. Klanten die je niet kent en zomaar over de vloer komen en een hand geven, grapjes over corona, small talk over corona etc.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schijnt dat snotneus en niezen geen symptoom is van Corona wel keelpijn en hoestenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga altijd fietsend naar het werk, en standaard moet ik dan even als ik binnenkom mijn neus snuiten. Zeker met weer als dit.
Best kans dat ik na vandaag 2 weken vrij ben
Hier dagelijksquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk achterlijk op religieus beleid gestoelde aanpakquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Jeetje wat doen ze daar johhhh
Geen isolatie maar gewoon verspreiden?
Zelfs jij en ik zouden deze test kunnen volbrengen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:10 schreef opgebaarde het volgende:
Natuurlijk kan hier wel onduidelijkheid over zijn. Het virus is pas twee maanden bekend en de Chinezen hebben wellicht andere testmethodes.
Ah joh, het valt allemaal reuze mee. Op mijn werk maar 1 ziekmelding. We noemen haar patient zero.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:13 schreef Plots het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel: Afdelingen die worden gesloten. Collega's die worden weggestuurd (jij moet hun werk overnemen), collega's die al ziek hebben gemeld, collega's die hoesten maar blijven werken. Klanten die je niet kent en zomaar over de vloer komen en een hand geven, grapjes over corona, small talk over corona etc.
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hierquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
Ben blij dat ik thuis in de WW zit. Deze chaos zou ik echt niet trekken op het werk.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hier
De VS is een stuk groter, met veel meer afgelegen gebieden. Dat is geen excuus dat het in Nederland zo slecht geregeld is.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoop dat mensen die ziek zijn met de symptomen verstandig zijn en zelf afstand nemen van contact met de buitenwereld voor een tijdje.
Trouwens las dat zelf in Amerika in heel veel gebieden nog niet getest kon worden en dat nog een week duurt om op te zetten...
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:17 schreef ToT het volgende:
Yup, ik ga ook voor de 25 omdat er amper getest wordt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vooral blij zijn! Ik zie hier mensen in een beschermend pak door gangen rennen en er worden desinfecterende handgellen uitgedeeld. Net nog iemand afgevoerd op brancard. Het is een enorme shitzooi hier
in de mei vakantie gaat weer een grote groep die kant opquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.
Ik zie het al voor me. Komen straks met een mooi getal en gaan dan lekker op hun borst kloppen dat hun aanpak loont, want het stijgt niet zo hard als in andere landen....quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:17 schreef ToT het volgende:
Yup, ik ga ook voor de 25 omdat er amper getest wordt.
Maar dan is het gelukkig al warmer en gaat het virus doodquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
in de mei vakantie gaat weer een grote groep die kant op
Wat is dit voor account Thee?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 11:54 schreef Chia het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt als leerkracht op een basisschool waar letterlijk tientallen kinderen de afgelopen vakantie hebben doorgebracht in besmette gebieden zoals Lombardije.
Virus kan tegen warm weerquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar dan is het gelukkig al warmer en gaat het virus dood
Heb je de symptomen verteld? Als ze niet hoest bijvoorbeeld, zal het vast geen corona zijn. (En de kans blijft sowieso vooralsnog wel klein.)quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Tailless het volgende:
Vriendin was bang maar is gewoon koorts volgens ggd. zonder langs te hoeven.
Ja, want de mensen die nu besmet zijn kunnen niemand besmetten?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was nu even druk door de vakantie maar straks komt er niemand meer uit het risicogebied. Probleem opgelost.
Ik ben ook maar wat blij dat ik thuis werk en in principe weinig de deur uit hoef.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:07 schreef Plots het volgende:
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Heb je de symptomen verteld? Als ze niet hoest bijvoorbeeld, zal het vast geen corona zijn. (En de kans blijft sowieso vooralsnog wel klein.)
Te laat makker, was mijn gok al.quote:
Verkoudheid als in snotneus? Want dat hoort niet echt bij corona.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.
Neusverkoudheid is ook geen symptoomquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
ik heb niet gebeld. maar vriendin van vriendin wel en die heeft koorst met verkoudheid. ik snap wel dat zo niemand zich laat testen.
Leven, maar niet zo heel goed verspreiden. Zegt men. Wie weet.quote:
maar als iemand belt moet je het toch niet zo afwimpelen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verkoudheid als in snotneus? Want dat hoort niet echt bij corona.
Ik was cynisch mijn vriendquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want de mensen die nu besmet zijn kunnen niemand besmetten?
Kan ze zelf niet bellen?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:21 schreef Tailless het volgende:
[..]
En wanneer COVID-19?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef Tailless het volgende:
Bedoel wanneer is het koorts en wanneer corona?
Was het maar zo mooiquote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
moeilijk ademen wel toch?quote:Op dinsdag 3 maart 2020 12:23 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Neusverkoudheid is ook geen symptoom
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |