abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191808985
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: Coronavirus outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt. Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

https://docs.google.com/s(...)v-c/edit?usp=sharing
documentje wat user joyvke voor ons aan het bijhouden is over de gevallen

• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Het is maar een griepje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Besmettingen in Nederland
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:28:23 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191808990
Belgie nu naar 13.

Hoelaat zou het RIVM nu dagelijks gaan updaten? Is dat bekend?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191808994
quote:
Inactivation was more rapid at 20°C than at 4°C at all humidity levels; the viruses persisted for 5 to 28 days, and the slowest inactivation occurred at low RH.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/
pi_191809004
quote:
Precies. En zo vind ik meer artikelen.
En ik kan niét vinden dat het maar enkele minuten overleeft.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 10:30:01 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191809012
quote:
Ja, maar dit zijn met surrogate virussen, dus niet 1 op 1 over te nemen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:30:16 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191809015
Er zijn in Nederland ruim 4 miljoen mensen boven de 60. Misschien ken je er wel wat. Die gaan het jaar niet allemaal overleven, door iets sufs als dit virus. Of heb je vrienden die mensen van deze leeftijd kennen, en zou je het vervelend vinden om ze straks verdrietig te zien omdat ze mensen verloren hebben aan iets sufs als dit virus. Mensen die anders misschien nog jaren doorkonden.

Wellicht helpt dat om te begrijpen waarom het de moeite waard is dit serieus te nemen. Om zelfs aan de serieuze kant te gaan zitten bij je beoordeling van wat er gebeurt. Niet per se voor jezelf.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191809018
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:21 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf naar huis bent gegaan toen de hoestende en proestende koortslijer verscheen. Anders steekt hij je aan! En jij weer andere!
Nee, dat ben ik niet. In tegenstelling tot jouw verkeerde aanname ben ik namelijk niet in paniek maar vind ik het gewoon volstrekt onverantwoord gedrag. Of het nu over corona of een gewoon griepje gaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_191809020
quote:
Maar als je dan met je hand het object aanraakt waar het virus opzit. Kan je dan jezelf besmetten?

Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?
pi_191809030
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:29 schreef Coeus het volgende:

[..]

Is op basis van peerreviewed onderzoek ook niet aannemelijk

mar god, wat heb je aan peer reviewed onderzoek als je het RIVM hebt

_O_
pi_191809031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:29 schreef Coeus het volgende:

[..]

Dan liegen de mensen die er wél verstand van hebben
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 10:31:26 #11
416575 crew  Evenstar
pi_191809032
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Tyr80 het volgende:
Er zijn in Nederland ruim 4 miljoen mensen boven de 60. Misschien ken je er wel wat. Die gaan het niet allemaal overleven, door iets sufs als een virus. Of misschien heb je vrienden die mensen van deze leeftijd kennen, en zou je het vervelend vinden om ze straks verdrietig te zien omdat ze mensen verloren hebben aan iets sufs als een virus.

Misschien helpt dat om te begrijpen waarom het de moeite waard is dit serieus te nemen. Om zelfs aan de serieuze kant te gaan zitten bij je beoordeling van wat er gebeurt. Niet per se voor jezelf.
Er zijn hier users die het geen kut kan boeien en die gewoon zouden gaan werken ook al zijn ze besmet. Tsja...
pi_191809040
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Belgie nu naar 13.

Hoelaat zou het RIVM nu dagelijks gaan updaten? Is dat bekend?
Ik weet niet hoe laat, maar zou dat dan hier zijn?

https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191809043
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Maar zolang ze de moeite nemen om gebouwen, straten en zelfs het geld te ontsmetten, zullen er verdenkingen zijn dat het niet slechts enkele secondes leeft buiten het lichaam.

Ziekenhuizen kunnen wel openblijven en als je 5 min wacht, kan je zo al je beschermende kleding met je handen wegnemen en hoef je ze ook niet meer te wassen.

*5 minute rule
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:32:30 #14
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_191809045
A Chinese person told me this morning: the new coronavirus is like pasta. The Chinese invented it, and the Italians spread it around the world.
pi_191809049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Altijd beter dan een wilde gok van het RIVM
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:33:00 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191809053
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar als je dan met je hand het object aanraakt waar het virus opzit. Kan je dan jezelf besmetten?

Of moet je echt een paar minuten met je tong over een trapleuning of deurkruk likken om een kans te hebben?
Nee in de bus of supermarkt kan dat. Daarom ontsmetten ze dat ook als ze verdenken dat iemand daar besmet is. Bepaalde deurklinken, knoppen en schermen worden zelfs wel vaker dan 1x per minuut aangeraakt (pinautomaat bijvoorbeeld)

Maar wat tess ook zegt, gewoon op je huid zitten is niet genoeg. Het gevaar zit hem in het wrijven van je oog erna, of je mond of lippen aanraken oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 10:34:37 #17
416575 crew  Evenstar
pi_191809077
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef _I het volgende:

[..]

Maar zolang ze de moeite nemen om gebouwen, straten en zelfs het geld te ontsmetten, zullen er verdenkingen zijn dat het niet slechts enkele secondes leeft buiten het lichaam.

Ziekenhuizen kunnen wel openblijven en als je 5 min wacht, kan je zo al je beschermende kleding met je handen wegnemen en hoef je ze ook niet meer te wassen.

*5 minute rule
Verschil in aanpak. Ik denk dat niemand het nog precies weet, omdat er nog niet genoeg onderzoek is gedaan.

In China liep het uit de hand, dus hebben ze drastische maatregeleb genomen en nemen ze het zekere voor het onzekere.

In Nederland is het RIVM nog in Yolo-modus, en doet alsof er niks aan het handje is en blijven ze uitgaan van best case scenario.

Dat is het verschil.
pi_191809083
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:32 schreef _I het volgende:

[..]

*5 minute rule
Precies. Dan rijst bij mij de vraag: moet ik hier iets over terugschrijven of laat ik het bij deze informatie?
pi_191809089
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als je een besmette deurkruk aanraakt, en je brengt je hand daarna naar je mond dan is het virus "binnen."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191809091
quote:
16s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:30 schreef Tyr80 het volgende:
Er zijn in Nederland ruim 4 miljoen mensen boven de 60. Misschien ken je er wel wat. Die gaan het niet allemaal overleven, door iets sufs als een virus. Of misschien heb je vrienden die mensen van deze leeftijd kennen, en zou je het vervelend vinden om ze straks verdrietig te zien omdat ze mensen verloren hebben aan iets sufs als een virus.
Dit. Bij de MH17 ramp leek het al of bijna iedereen wel iemand kende in dat vliegtuig. En dan praten we over 193 Nederlandse slachtoffers.

Natuurlijk is het niet zo te vergelijken, maar het laat zien dat veel Nederlanders maar een paar vrienden/familie/kennissen van elkaar verwijderd zijn.

Hoe je ermee omgaat mag je zelf weten. Discussie mag zeker ook. Graag zelfs. Maar laten we vooral iedereen zelf bepalen hoe ze ermee dealen.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:35:46 #21
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191809093
Ik gok dat het (zoals steeds in de geneeskunde) een kwestie van kansrekenen is. Als ze denken dat de kans op besmetting via fomieten (besmette voorwerpen) veel kleiner is dan via andere wegen (inademen van deeltjes, etc), dan negeren ze het, behalve in omgevingen waar zelfs die kleine kans significant is (in ziekenhuizen bvb).
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 10:38:36 #22
416575 crew  Evenstar
pi_191809131
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef crystal_meth het volgende:
Ik gok dat het (zoals steeds in de geneeskunde) een kwestie van kansrekenen is. Als ze denken dat de kans op besmetting via fomieten (besmette voorwerpen) veel kleiner is dan via andere wegen (inademen van deeltjes, etc), dan negeren ze het, behalve in omgevingen waar zelfs die kleine kans significant is (in ziekenhuizen bvb).
Denk ik ook, maar ene zou andere niet moeten uitsluiten als je het echt wil inperken.

Je kan zeggen wat je wil over China, maar als de regering daar maatregelen neemt waarbij ze hun eigen economie naar de klote helpen ga ik toch wel even nadenken over hoe serieus dit hele gebeuren is.
pi_191809155
Ik citeer uit de mail van het ziekenhuis:

'Coronavirussen hebben een lage overlevingstijd op oppervlak, van enkele minuten.
Het virus heeft een lage epidemische werking'

Ik trek het erg slecht dat deze informatie niet klopt.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:40:08 #24
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191809157
In meerdere bronnen lees ik inderdaad dat het virus op bepaalde oppervlakken (veelal water resistent) meerdere dagen kan overleven. Alleen het is wel zo dat de besmettelijkheid van dat virus drastisch omlaag gaat.

quote:
Cold viruses
Many different types of viruses can cause colds. The viruses can sometimes survive on indoor surfaces for more than 7 days. In general, viruses survive for longer on non-porous (water resistant) surfaces, such as stainless steel and plastics, than porous surfaces, such as fabrics and tissues. Although cold viruses have been shown to survive on surfaces for several days, their ability to cause an infection reduces rapidly and they don't often survive longer than 24 hours.

Most viruses which cause colds only survive on hands for a short amount of time. Some only last for a few minutes but 40% of rhinoviruses, a common cold-causing virus, are still infectious on hands after an hour.

Respiratory syncytial virus (RSV), another cold-like virus that can cause serious illness in children, can survive on worktops and door handles for up to 6 hours, on clothing, and tissues for 30 to 45 minutes and on skin for up to 20 minutes.
Bron: https://www.nhs.uk/common(...)ve-outside-the-body/
Weisst
pi_191809168
Is ook nog een case in Haarlem ziek door op bezoek te komen bij patiënt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')