abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191809173
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:39 schreef Coeus het volgende:
Ik citeer uit de mail van het ziekenhuis:

'Coronavirussen hebben een lage overlevingstijd op oppervlak, van enkele minuten.
Het virus heeft een lage epidemische werking'

Ik trek het erg slecht dat deze informatie niet klopt.
Misschien beraden ze zich op de kennis van corona virussen in het algemeen? Ik heb geen data over bijvoorbeeld SARS op dit gebied en ben wel benieuwd.
pi_191809181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:34 schreef Kyran het volgende:

[..]

Verschil in aanpak. Ik denk dat niemand het nog precies weet, omdat er nog niet genoeg onderzoek is gedaan.

In China liep het uit de hand, dus hebben ze drastische maatregeleb genomen en nemen ze het zekere voor het onzekere.

In Nederland is het RIVM nog in Yolo-modus, en doet alsof er niks aan het handje is en blijven ze uitgaan van best case scenario.

Dat is het verschil.
Zekere voor het onzekere is ook een methodiek.

Ik val ook niet over twijfel, eerder over “geleerden” die harde uitspraken doen zonder enige onderbouwing.

“Griep verspreid alleen met hoesten. Punt. En ik heb een opleiding gedaan..” Dat is me gewoon te kort door de bocht. Het is geen ongeloof, meer wantrouwen wegens de stelligheid die je nu nog niet kan hebben.

En dan bij een onderzoek zeggen dat het niet plausibel is omdat er gekeken werd naar surrogaten. Gelukkig hebben de “experts” wel jaren aan onderzoek liggen op dit virus waar ze zich op kunnen beroepen. :{w
pi_191809186
quote:

'Coronavirussen hebben een lage overlevingstijd op oppervlak, van enkele minuten.

Terwijl een tijd geleden nog gezegd werd dat het zelfs 2 weken op een metalen oppervlak kon overleven, en vermoed werd zelfs nog langer (bij bepaalde temperaturen.)
pi_191809194
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:35 schreef Coeus het volgende:

[..]

Precies. Dan rijst bij mij de vraag: moet ik hier iets over terugschrijven of laat ik het bij deze informatie?
Laten! Ze weten beter maar kiezen voor deze instelling. Laat ze en neem het ter kennisgeving aan.
pi_191809203
BNODesk twitterde op dinsdag 03-03-2020 om 10:42:19 BREAKING: Gibraltar reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:43:45 #31
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_191809223
quote:

Wtf?
"epidemische werking" lijkt woordgebruik uit de 19de eeuw. Google geeft me resultaten van 1815, 1845, 1848...

Wat betekent dat uberhaupt, "lage epidemische werking"?

En:
No results found for "lage epidemische werking"
are we infinite or am I alone
pi_191809233
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Terwijl een tijd geleden nog gezegd werd dat het zelfs 2 weken op een metalen oppervlak kon overleven, en vermoed werd zelfs nog langer (bij bepaalde temperaturen.)
Klopt, dat herinner ik me goed en ben dus daarom gaan zoeken toen ik dit las.
Ik vind het kwalijk dat men ons probeert gerust te stellen met foutieve informatie.
pi_191809238
Over Corona buiten het lichaam.

quote:
(Reuters) - As a new coronavirus spreads quickly around the world, U.S. health officials say they are “aggressively” assessing how long it can survive on surfaces to better understand the risk of transmission.
A general view of a display with the latest information on the spread of the novel coronavirus worldwide during a government crisis meeting in Berlin, Germany, February 28, 2020. REUTERS/Annegret Hilse

Based on what is known about similar coronaviruses, disease experts say the new outbreak of the virus, named COVID-19, is mainly spread from person to person through coughing or sneezing. Contact with fecal matter from an infected person may also transmit the virus.

The U.S. Centers for Disease Control and Prevention says it may be possible for a person to become infected by touching a surface or object that has the virus on it and then touching their own mouth, nose or eyes.

An analysis of 22 earlier studies of similar coronaviruses, including Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) and Middle East Respiratory Syndrome (MERS) published online this month in the Journal of Hospital Infection, concluded that human coronaviruses can remain infectious on inanimate surfaces for up to nine days at room temperature. However, they can quickly be rendered inactive using common disinfectants, and may also dissipate at higher temperatures, the authors wrote. It is not yet clear, however, whether the new coronavirus behaves in a similar way.

“On copper and steel it’s pretty typical, it’s pretty much about two hours,” CDC Director Dr. Robert Redfield told U.S. lawmakers on Thursday, referring to how long the new coronavirus may be active on those types of materials. “But I will say on other surfaces - cardboard or plastic - it’s longer, and so we are looking at this.”

The agency said there is likely a very low risk of spread from products or packaging that are shipped over a period of days or weeks at ambient temperatures.

A CDC spokeswoman, in an emailed statement, said the agency is still looking into how contagious the virus can be when deposited on more common, everyday surfaces.

The Food and Drug Administration this week said it has no evidence that COVID-19 has been transmitted from imported goods, but the situation remains “dynamic” and the agency said it will assess and update guidance as needed.

“The important big take-home message is that this is probably a small proportion of the transmission of respiratory viruses,” said Dr. Timothy Brewer, professor of epidemiology and medicine at the University of California, Los Angeles. “Out in the community, these viruses are probably not surviving for a long time on surfaces.”

Brewer explained that such viruses tend to survive the longest in low-temperature, low-humidity environments, “that is why you see lots of respiratory viruses during the winter.”
https://www.reuters.com/a(...)lainer-idUSKCN20M3BK
pi_191809242
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Komt dit niet ook omdat we van een situatie komen met nauwelijks kennis van het virus naar een situatie waarin we steeds meer kennis op doen? Dat verklaart de verschillende houdingen van overheden met de verschillende informatievoorzieningen.
pi_191809246
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wtf?
"epidemische werking" lijkt woordgebruik uit de 19de eeuw. Google geeft me resultaten van 1815, 1845, 1848...

Wat betekent dat uberhaupt, "lage epidemische werking"?
Ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat het zich niet snel verspreidt..... is toch absurd?
pi_191809271
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:45 schreef Coeus het volgende:

[..]

Ik vind het kwalijk dat men ons probeert gerust te stellen met foutieve informatie.
Absoluut! Dan worden mensen minder voorzichtig en heb je straks veel meer besmettingen.

Ja ik had één of ander lulverhaal gelezen over dat het goed met onze economie gaat, maar dat paniek om het virus de hele boel in elkaar zou kunnen laten flikkeren en dat we onze hoofd koel moeten houden, maar als straks half Nederland rochelend in lockdown zit, lijkt het me ietwat slechter voor de economie als dat nu gewoon eerlijk verteld wordt hoe de vork in de steel zit en waar je op moet letten.
Er is niks mis met mensen te vertellen dat je even wat meer op je hoede moet zijn, lijkt me.
pi_191809274
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:45 schreef Coeus het volgende:

[..]

Wat maakt die eerste bron dan niet fout?

Wat is goed of fout uberhaupt in deze discussie.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:48:01 #38
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191809275
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:45 schreef Sjemmert het volgende:
Over Corona buiten het lichaam.
[..]

https://www.reuters.com/a(...)lainer-idUSKCN20M3BK
Precies tegengesteld aan de vorige post!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191809326
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:29 schreef Coeus het volgende:

[..]

Precies. En zo vind ik meer artikelen.
En ik kan niét vinden dat het maar enkele minuten overleeft.
Wat let je eigenlijk om met een open houding een mail te sturen naar het ziekenhuis. Zo van goh jullie vertellen zus daar vind ik zo. Wat verklaart dit verschil?
pi_191809359
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat let je eigenlijk om met een open houding een mail te sturen naar het ziekenhuis. Zo van goh jullie vertellen zus daar vind ik zo. Wat verklaart dit verschil?
Dat heb ik gedaan. Ik werd meteen gebeld met de mededeling dat het niet de bedoeling was dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.
pi_191809362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:54 schreef Coeus het volgende:
dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.
is dit waar?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2020 10:55:35 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 maart 2020 @ 10:55:52 #42
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191809377
quote:

[..]

Dat heb ik gedaan. Ik werd meteen gebeld met de mededeling dat het niet de bedoeling was dat ik daar zelf contact over op zou nemen en dit niet mocht bespreken met anderen. Ze hebben deze informatie van het RIVM en de GGD en gaan er vanuit dat het klopt.
Sorry, maar volgens mij lul je uit je nek.
pi_191809378
quote:

[..]

Lol serieus ?
pi_191809380
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

is dit waar?
Dit is waar.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 10:56:15 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191809385
quote:

Van een GGD instantie begreep ik dat de overlevingskans 48 uur is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191809386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sorry, maar volgens mij lul je uit je nek.
Absoluut niet
pi_191809391
https://www.eatthis.com/coronavirus-precautions/

Regels om te volgen van een viroloog;

Nr 8; de druppels van het hoesten of niezen die het virus bevatten zijn groot, dus niet airborne. Besmetting vindt plaats doordat de druppels op de omgeving landt en zo besmettingen doorgeeft.

De informatie is niet eenduidig!! Zeg t maar.
pi_191809420
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef _I het volgende:

[..]

Alleen als ze het internet niet afsluiten!

(Of kan ik netflix downloaden voor offline gebruik. :P )
Ik stuur je wel een cd’tje met internet.
pi_191809428
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik stuur je wel een cd’tje met internet.
Kijk, dat is pas “community assistance”!!
pi_191809431
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 10:58 schreef _I het volgende:

[..]

Alleen als ze het internet niet afsluiten!

(Of kan ik netflix downloaden voor offline gebruik. :P )
Ik heb nog voor een eeuw aan leesvoer liggen waar ik echt eens moet beginnen

_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')