quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1. Carnavalvierder uit Loon op Zand
2. Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3. Partner van #2
4. Jongste kind van #2
5. Vrouw van #1
6. Dochter van #1
7. Vrouw uit Delft
8. Vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Dalen, gemeente Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
In Zuid-Korea hebben ze ervaring met Sars-virussen en weten ze wat er gebeurt als je die niet tijdig serieus neemt.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe kan het dat ze in Zuid-Korea met drive-in kunnen testen en hier allerlei labs ingeschakeld moeten worden?
Patiënten zelf. Ik heb de afgelopen 2 weken een paar keer op "longontsteking" gezocht op Twitter en toen vond ik berichten hierover.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kijk, dat zou kwalijk zijn. Wat zijn de bronnen hiervan?
Vind ik niet een hele sterke basis om het RIVM massaal op af te schieten.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Patiënten zelf. Ik heb de afgelopen 2 weken een paar keer op "longontsteking" gezocht op Twitter en toen vond ik berichten hierover.
Met wie is Rutte eigenlijk aan het skien?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:05 schreef hjansen82 het volgende:
Niks aan de hand mensen. U kunt rustig gaan skiën, dat doet Rutte ook.
Nergens te zienquote:Op zondag 1 maart 2020 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
Persconferentie Gorinchem nu live trouwens.
Jort kelder?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:05 schreef Collide het volgende:
[..]
Met wie is Rutte eigenlijk aan het skien?
Ze sturen mensen met luchtwegproblemen toch ook naar de frisse berglucht? CORONAquote:Op zondag 1 maart 2020 18:05 schreef hjansen82 het volgende:
Niks aan de hand mensen. U kunt rustig gaan skiën, dat doet Rutte ook.
Domheid kent geen tijdenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef Caland het volgende:
Op rijnmond wat mensen die naar dat ziekenhuis zijn gegaan
‘Gewoon even kijken wat er gaande is, de overheid had moeten ingrijpen’
Wij kijken ookquote:Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Gewoon via de NOS-app, nadenken is teveel gevraagd?
Lekker, die hoge piepquote:Op zondag 1 maart 2020 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
Ik wil geen persconferentie meer missen.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:04 schreef Ambrosius het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef Caland het volgende:
Die moeten dan een apart eigen topicquote:Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef fetX het volgende:
We wachten op het moment dat er een FOK!er met corona zich in dit topic meldt.
Dan ben ik ook direct weg hier.
Gelachenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef Caland het volgende:
wat hebben we daar aan?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:11 schreef kilon het volgende:
Pers stelt op zich goede vragen. Helaas kunnen (mogen?) ze geen antwoord geven.
Net zoals die ene moslim: "Kan gebeuren!"quote:Op zondag 1 maart 2020 18:12 schreef Dazalbest het volgende:
Hoop dat het niet gaat gebeuren maar als die vrouw komt te overlijden hoe gaan ze dat ooit rechtpraten?
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:09 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Die moeten dan een apart eigen topic
Huhquote:Op zondag 1 maart 2020 18:12 schreef Dazalbest het volgende:
Hoop dat het niet gaat gebeuren maar als die vrouw komt te overlijden hoe gaan ze dat ooit rechtpraten?
COR / FOK! Quarantainequote:Op zondag 1 maart 2020 18:07 schreef fetX het volgende:
We wachten op het moment dat er een FOK!er met corona zich in dit topic meldt.
Dan ben ik ook direct weg hier.
Ik gok dat heel Drenthe straks op lockdown gaat.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:13 schreef hjansen82 het volgende:
Wanneer gaat de eerste stad of dorp in quarantaine?
Ten eerste hoef ik niet te bellen, en ten tweede vraag ik dit voor iemand. Ten derde ben jij echt kansloosquote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval niet de GGD, maar de GGZ bellen.
Ik stel voor dat we Limburg nu al doen, gewoon als test. Een jaartje of 10.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:13 schreef hjansen82 het volgende:
Wanneer gaat de eerste stad of dorp in quarantaine?
Ze zal niet de laatste zijn..quote:Op zondag 1 maart 2020 18:12 schreef Dazalbest het volgende:
dat land is verlorenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
449 nieuwe cases in Italie. + 5 doden.
Aldus de wielrenjournalisttwitter:raykerckhoffs twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:17:40Het Nederlandse Corona virus-verhaal vh weekend is van twee zusjes uit het midden van het land. De een zit vast in Abu Dhabi in een hotel, de ander zit vast in het ziekenhuis in Gorinchem. Zo blijkt dat dit virus overal kan toeslaan en je eigenlijk nergens veilig bent. Sterkte! reageer retweet
Omdat ze de spelling ervan bovenmatig kut bedacht hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:15 schreef Collide het volgende:
Waarom is het zo lastig om Gorinchem uit te spreken?
Gewoon een paar keer je oprechte excuses aanbieden en beterschap beloven. Of opstappen en snel aan de slag bij de EU of VN.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:12 schreef Dazalbest het volgende:
Ontroerend verhaalquote:Op zondag 1 maart 2020 18:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Aldus de wielrenjournalisttwitter:raykerckhoffs twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:17:40Het Nederlandse Corona virus-verhaal vh weekend is van twee zusjes uit het midden van het land. De een zit vast in Abu Dhabi in een hotel, de ander zit vast in het ziekenhuis in Gorinchem. Zo blijkt dat dit virus overal kan toeslaan en je eigenlijk nergens veilig bent. Sterkte! reageer retweet
Genot.quote:
haha grapje.quote:
Dat is ongeveer evenveel als Korea er nu telt elke dag....twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:19:22BREAKING: Italy reports 566 new cases of coronavirus and 5 new deaths, raising total to 1,694 cases and 34 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Lekker roomservice en netflixen in Abu Dhabiquote:Op zondag 1 maart 2020 18:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Die gaan het allemaal krijgen als ze geen verdere maatregelen nemen.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
haha grapje.
Het zijn er 556
Dat is ongeveer evenveel als Korea er nu telt elke dag....twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:19:22BREAKING: Italy reports 566 new cases of coronavirus and 5 new deaths, raising total to 1,694 cases and 34 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
BAM 556quote:Op zondag 1 maart 2020 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
haha grapje.
Het zijn er 556
Ik ga ook maar snel naar Dubai toe. 2 weken in een lekker hotel vs afwachten in Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker roomservice en netflixen in Abu Dhabi
Kan slechter
Ik hoop eigenlijk dat Italie onze studenten maar houdt.quote:Oostenrijk stuurt groep Duitse scholieren terug
Oostenrijk heeft aan de grens een groep scholieren uit de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen tegengehouden, omdat een van hen symptomen van een coronabesmetting heeft. Van het meisje is bekend dat ze contact heeft gehad met een coronapatiënt. Ze is in een ziekenhuis in Beieren opgenomen. Van daar wordt ze met een ambulance naar Aken gebracht.
De rest van de scholieren gaat met de bus terug naar huis.
quote:18.13 uur
De vrouw uit Nieuwendijk is op 21 februari opgenomen in Gorinchem, maar had toen al enkele dagen klachten. Ze heeft ook contact gehad met haar directe familie, maar die familieleden zijn in beeld bij het ziekenhuis.
https://www.omroepbrabant(...)-carnaval-in-Tilburg
Over 2 weken in NL.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
haha grapje.
Het zijn er 566
Zul je zien. Straks mag iedereen 2 weken gratis vakantie vieren en wij nietquote:Op zondag 1 maart 2020 18:21 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik ga ook maar snel naar Dubai toe. 2 weken in een lekker hotel vs afwachten in Nederland.
Wat een sterk staaltje conclusie trekken van deze man.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Ga weg johquote:Op zondag 1 maart 2020 18:19 schreef hjansen82 het volgende:
Opbeurende woorden :
Peter Hyballa tegen NEC-fans: "Wij zijn nog niet dood"
quote:18:07
De 49-jarige vrouw uit Nieuwendijk is apart verpleegd geweest. Ze heeft weinig tot geen contact met andere patiënten gehad.
,,Tijdens de opname was er geen indicatie om het verband te leggen met het coronavirus", meldt een arts van het Beatrixziekenhuis tijdens de persconferentie. ,,Pas nadat haar toestand verslechterd was, is ze naar het Erasmus MC gebracht, daar is ze op corona getest."
Volgens de toen geldende RIVM-protocollen was een coronatest in het Gorinchemse Beatrixziekenhuis niet nodig voor de patiënt uit Nieuwendijk, daar was wel 'meermaals' over gediscussieerd, zegt de arts. Volgens de arts was ze niet in gebieden geweest waar het virus heerst en had geen contact gehad met patiënten die mogelijk besmet waren.
https://www.bd.nl/dossier(...)in-erasmus~acebde45/
21 februari opgenomen, paar dagen klachten. Dus vanaf de 17/18e?quote:
Waarom klinkt 's-Hertogenbosch als Den Bosch?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:15 schreef Collide het volgende:
twitter:HVhulpdienstNL twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:22:03Incident update: GRIP 2 Beatrix ziekenhuis op slot ivm Corona COVID-019 besmetting - Gorinchem 01-03-2020 https://t.co/6QEKlovXl4 reageer retweet
Dat moet dan idd wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
21 februari opgenomen, paar dagen klachten. Dus vanaf de 17/18e?
En dan nog gemiddeld een week incubatietijd. Gemiddeld gezien zou ze dat virus hier dus rond 10 februari hebben opgelopen.
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
449 nieuwe cases in Italie. + 5 doden volgens BNO, maar tweet is weer weg opeens.
twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:14:22The #coronavirus cases in Italy:(accumulative count)Day1: 14cases/1deadDay2: 76/2Day3: 153/3Day4: 231/7Day5: 374/12Day6: 528/17Day7: 821/21Day8: 1128/29Day9: 1577/3451% at home quarantine with no symptoms.140 in intensive care reageer retweet
Vroeger was de Nederlandse taal en spelling nog niet gestandaardiseerd. Namen zijn over het algemeen niet meeveranderd tijdens standaardisatie van de taal.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:25 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Waarom klinkt 's-Hertogenbosch als Den Bosch?
Gorinchem = Gorkum.
Was het niet gisteren dan onze minister Italië nog een veeg uit de pan gaf?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Wat een ongelofelijk faal
En dan wijzen naar Italië
Mijn lieve god
Wat een ongelofelijke prutsers
Maar wel contact met personeel. Die vervolgens weer contact hebben met andere patiënten, collega's, familie, vrienden en Jan bij de bakker.quote:
Tuurlijkquote:Op zondag 1 maart 2020 18:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Tis de schuld van de Italianen. Nog altijd geen idee wie patient 0 is.
Net als Duitsland overigens.
Als iemand info over, 8, 9 en 10 heeft update ik de OP wel.quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
De walgelijke arrogantie inderdaad, wie heeft een screenshot van die sneerquote:Op zondag 1 maart 2020 18:27 schreef Jane het volgende:
[..]
Was het niet gisteren dan onze minister Italië nog een veeg uit de pan gaf?
Echt he?
's-Hertogenbosch klinkt niet als Den Boschquote:Op zondag 1 maart 2020 18:25 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Waarom klinkt 's-Hertogenbosch als Den Bosch?
Gorinchem = Gorkum.
In 9 dagen...quote:Op zondag 1 maart 2020 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:14:22The #coronavirus cases in Italy:(accumulative count)Day1: 14cases/1deadDay2: 76/2Day3: 153/3Day4: 231/7Day5: 374/12Day6: 528/17Day7: 821/21Day8: 1128/29Day9: 1577/3451% at home quarantine with no symptoms.140 in intensive care reageer retweet
Om dezelfde reden waarom men het nooit over 's-Gravenhage heeft...quote:Op zondag 1 maart 2020 18:15 schreef Collide het volgende:
Gorinchem klinkt wel als gorkum. Heb je geen topografie gehad op school?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:28 schreef Collide het volgende:
[..]
's-Hertogenbosch klinkt niet als Den Bosch
Ik ontken dit toch nergens?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gorinchem klinkt wel als gorkum. Heb je geen topografie gehad op school?
Uh hallo. Als Amsterdammer heb ik na topografie mentaal alles buiten de ring verwijderd zodra als ik na school in de bakfiets zat van m'n moeder.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gorinchem klinkt wel als gorkum. Heb je geen topografie gehad op school?
8 is die vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als iemand info over, 8, 9 en 10 heeft update ik de OP wel.
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand, in Italië geweestquote:Op zondag 1 maart 2020 18:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Als iemand info over, 8, 9 en 10 heeft update ik de OP wel.
Nederland op 13 maartquote:
-edit- inderdaad, ik pas mijn lijstje aan.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
8 is die vrouw uit Nieuwendijk, Gemeente Altena. Op 21 februari opgenomen met klachten in het ziekenhuis van Gorinchem, en vervolgens naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht en daar positief getest.
9. Man uit Coevorden, onbekend waar die het virus heeft opgelopen, wel 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg
10. Vrouw uit Tilburg
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:33 schreef Jane het volgende:
[..]
-edit- inderdaad, ik pas mijn lijstje aan.
quote:Verder gaat het om een vrouw uit Tilburg en een man uit Coevorden. Hij vierde zeker drie dagen lang carnaval in de Kruikenstad. Er is geen relatie tussen deze drie personen. Ze waren ook niet in dezelfde cafés.
Toerisme wordt sowieso hard geraakt. Een aantal Disney parken is bijvoorbeeld ook gesloten.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Italië kan het zomerseizoen serieus afschrijven zo.. wat een klap voor dat land zeg
Hoe kun je dat zo stellig beweren?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:34 schreef hjansen82 het volgende:
Die quarantaine maatregelingen werken helemaal niet. En dat had ik ook niet verwacht.
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:34 schreef hjansen82 het volgende:
Die quarantaine maatregelingen werken helemaal niet. En dat had ik ook niet verwacht.
Welke quarantaine?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:34 schreef hjansen82 het volgende:
Er wordt al jaren geroepen dat we te afhankelijk zijn van China. Maar waarom zouden we daar iets aan gaan doen, want lekker makkelijk, lekker goedkoop etc etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:12 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als er niet heel snel weer bootjes met allerlei consumptiegoederen en halffabrikaten vanuit China onze kant op komen, dan is het missen van een paar toeristen in Italië nog de minste zorg voor de economie.
Allerlei bedrijfsprocessen beginnen door de Chinese lockdown strubbelingen te vertonen, wat weer een negatieve invloed heeft op afnemers en uiteindelijk winkels.
Inmiddels gaat het ook niet meer om het proberen te voorkomen, maar te vertragenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:34 schreef hjansen82 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:35:07With this update, the number of fatalities worldwide has reached 3,000. More than 88,000 confirmed cases, of which 42,417 people have recovered. https://t.co/fwXixmbGpt reageer retweet
Tenzij warm weer zo rond mei het in 1 klap laat verdwijnen. Maar dit is op dit moment wensdenken vrees ik.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Italië kan het zomerseizoen serieus afschrijven zo.. wat een klap voor dat land zeg
Daar gaat mijn vakantiequote:Op zondag 1 maart 2020 18:33 schreef Koen. het volgende:
Italië meldt 500+(!) nieuwe gevallen!
https://twitter.com/marcodifonzo/status/1234165809263652864?s=21
Nee hoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Tuurlijkwij verprutsen het alleen met een factor 10
hemellief
Er zijn ook nauwelijks quarantainemaatregelen genomen. Veel te weinig om te werken iig.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:34 schreef hjansen82 het volgende:
Quarantaine werkt alleen als je er direct bij bent.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:34 schreef hjansen82 het volgende:
Percentage doden is stijgende dan toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:35 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:35:07With this update, the number of fatalities worldwide has reached 3,000. More than 88,000 confirmed cases, of which 42,417 people have recovered. https://t.co/fwXixmbGpt reageer retweet
Hoe kun je nou zo stellig beweren dat corona alleen besmettelijk is als je verschijnselen hebt. En ook wordt er beweerd dat mondkapjes niet helpen en de besmette vrouw heeft inderdaad een mondkapje op. Als het virus zich door de lucht verspreid. Ja lieve kijkbuiskinderen, dan lopen we allemaal gevaar.quote:
=3000/88251*100%=3,399% afgerond 3,4%quote:Op zondag 1 maart 2020 18:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Percentage doden is stijgende dan toch?
Vorige week nog zo’n 2 - 2,5 % als ik me niet vergis..quote:Op zondag 1 maart 2020 18:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
=3000/88251*100%=3,399% afgerond 3,4%
Op basis van deze voorlopige cijfers
Zitten enorme verschillen in landen zo te zien. Zuid-Korea is 0,5% ofzo, terwijl Iran eerder 5% lijkt.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week nog zo’n 2 - 2,5 % als ik me niet vergis..
Waarom zou een ziekenhuis iemand met een longontsteking zelf niet kunnen behandelen?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:24 schreef Houtenbeen het volgende:
De 49-jarige vrouw uit Nieuwendijk is apart verpleegd geweest. Ze heeft weinig tot geen contact met andere patiënten gehad.
,,Tijdens de opname was er geen indicatie om het verband te leggen met het coronavirus", meldt een arts van het Beatrixziekenhuis tijdens de persconferentie. ,,Pas nadat haar toestand verslechterd was, is ze naar het Erasmus MC gebracht, daar is ze op corona getest."
Volgens de toen geldende RIVM-protocollen was een coronatest in het Gorinchemse Beatrixziekenhuis niet nodig voor de patiënt uit Nieuwendijk, daar was wel 'meermaals' over gediscussieerd, zegt de arts. Volgens de arts was ze niet in gebieden geweest waar het virus heerst en had geen contact gehad met patiënten die mogelijk besmet waren.
https://www.bd.nl/dossier(...)in-erasmus~acebde45/
Over Iran kan je simpelweg geen zinnig woord zeggen, omdat ze cijfers volledig onbetrouwbaar zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zitten enorme verschillen in landen zo te zien. Zuid-Korea is 0,5% ofzo, terwijl Iran eerder 5% lijkt.
Deze berekening gaat alleen op na een epidemie, als er in 1 dag 15.000 bijkomen daalt het sterftecijfer spectaculair zoals jij rekent, je snapt zelf ook wel dat dit niet kloptquote:Op zondag 1 maart 2020 18:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
=3000/88251*100%=3,399% afgerond 3,4%
Op basis van deze voorlopige cijfers
Kunnen we dit voor wat landen bij gaan houden? Zoals Iran, Zuid-Korea, Italie en nu Nederland?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:26 schreef Tarado het volgende:
[..]twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:14:22The #coronavirus cases in Italy:(accumulative count)Day1: 14cases/1deadDay2: 76/2Day3: 153/3Day4: 231/7Day5: 374/12Day6: 528/17Day7: 821/21Day8: 1128/29Day9: 1577/3451% at home quarantine with no symptoms.140 in intensive care reageer retweet
Des te eerder is de brandstof op ja, we hebben echter nog zo'n 7 miljard mensen die nog niet besmet zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:41 schreef Mirakova het volgende:
Is het ook niet zo dat hoe harder een vuur brandt des te eerder is de brand afgelopen?
Of op een geisoleerd eiland, zoals Rottumerplaat.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Zou er nog plek zijn in Ruinerwold? Schijnen prima kelders te zijn.
Zo zie je hoe het lakse beleid in het begin, nu al gelijk tegen je begint te werken. Alleen maar meer mensen voor de GGD om na te trekken.quote:Beatrixziekenhuis had 'geen reden om op corona te testen'
Volgens een woordvoerder van het ziekenhuis is er wel over gesproken om de patiënte op corona te testen, maar was er geen aanleiding toe.
Iedereen die met haar in contact is geweest, wordt nu in kaart gebracht.
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/quote:How to calculate the mortality rate during an outbreak
The case fatality rate (CFR) represents the proportion of cases who eventually die from a disease.
Once an epidemic has ended, it is calculated with the formula: deaths / cases.
But while an epidemic is still ongoing, as it is the case with the current novel coronavirus outbreak, this formula is, at the very least, "naïve" and can be "misleading if, at the time of analysis, the outcome is unknown for a non negligible proportion of patients." [8]
(Methods for Estimating the Case Fatality Ratio for a Novel, Emerging Infectious Disease - Ghani et al, American Journal of Epidemiology).
In other words, current deaths belong to a total case figure of the past, not to the current case figure in which the outcome (recovery or death) of a proportion (the most recent cases) hasn't yet been determined.
The correct formula, therefore, would appear to be:
CFR = deaths at day.x / cases at day.x-{T}
(where T = average time period from case confirmation to death)
This would constitute a fair attempt to use values for cases and deaths belonging to the same group of patients.
One issue can be that of determining whether there is enough data to estimate T with any precision, but it is certainly not T = 0 (what is implicitly used when applying the formula current deaths / current cases to determine CFR during an ongoing outbreak).
Let's take, for example, the data at the end of February 8, 2020: 813 deaths (cumulative total) and 37,552 cases (cumulative total) worldwide.
If we use the formula (deaths / cases) we get:
813 / 37,552 = 2.2% CFR (flawed formula).
With a conservative estimate of T = 7 days as the average period from case confirmation to death, we would correct the above formula by using February 1 cumulative cases, which were 14,381, in the denominator:
Feb. 8 deaths / Feb. 1 cases = 813 / 14,381 = 5.7% CFR (correct formula, and estimating T=7).
T could be estimated by simply looking at the value of (current total deaths + current total recovered) and pair it with a case total in the past that has the same value. For the above formula, the matching dates would be January 26/27, providing an estimate for T of 12 to 13 days. This method of estimating T uses the same logic of the following method, and therefore will yield the same result.
Dat komt omdat als er een heel lage kans is, wij dat laag niet meer horen.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:37 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou zo stellig beweren dat corona alleen besmettelijk is als je verschijnselen hebt. En ook wordt er beweerd dat mondkapjes niet helpen en de besmette vrouw heeft inderdaad een mondkapje op. Als het virus zich door de lucht verspreid. Ja lieve kijkbuiskinderen, dan lopen we allemaal gevaar.
ga je gangquote:Op zondag 1 maart 2020 18:42 schreef AlphaEntropyOmega het volgende:
[..]
Kunnen we dit voor wat landen bij gaan houden? Zoals Iran, Zuid-Korea, Italie en nu Nederland?
Da VinciGOATquote:Op zondag 1 maart 2020 18:43 schreef Dutchguy het volgende:
Louvre in Parijs gesloten.
https://www.reuters.com/a(...)s-idUSKBN20O1OG?il=0
Er klopt sowieso al geen reet van, omdat niet alle gevallen geconstateerd worden, mensen die wel het virus hebben maar weinig/geen klachten krijgen en dus niet getest worden en mensen die er wel aan overlijden maar niet getest worden, dus niet bij de cijfers zitten.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:42 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Deze berekening gaat alleen op na een epidemie, als er in 1 dag 15.000 bijkomen daalt het sterftecijfer spectaculair zoals jij rekent, je snapt zelf ook wel dat dit niet klopt
Nu geldt eerder doden/(recovered+doden) die zitten immers in hetzelfde cohort,
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:45 schreef hjansen82 het volgende:
Ik ben niet gelovig, maar dit kan natuurlijk ook de dag des oordeels zijn.
Dat is bij elke griepquote:Op zondag 1 maart 2020 18:45 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Er klopt sowieso al geen reet van, omdat niet alle gevallen geconstateerd worden, mensen die wel het virus hebben maar weinig/geen klachten krijgen en dus niet getest worden en mensen die er wel aan overlijden maar niet getest worden, dus niet bij de cijfers zitten.
twitter:BBCLBicker twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 11:32:56In Daegu, 1900 Shincheonji Church members have been tested for coronavirus. 1300 had symptoms & 600 did not.Among those 1300 with symptoms, 87.5% were confirmed with the virus . BUT out of the 600 WITHOUT symptoms, 70% were confirmed with coronavirus. reageer retweet
Maar via carnaval kon het toch niet verspreid worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:32 schreef Jane het volgende:
[..]
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand, in Italië geweest
2 Luizenmoeder uit Amsterdam, zit in Diemen, in Italië geweest
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft, in Italië geweest
8 Vrouw in Erasmus MC, heeft eerst een week onbeschermd in Gorinchem gelegen, niet in buitenland geweest
9 Man in Coevorden, heeft carnaval gevierd in Tilburg, niet in buitenland geweest
10 Vrouw in Tilburg, heeft carnaval gevierd, niet in buitenland geweest
Bedorven eten.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar via carnaval kon het toch niet verspreid worden?
Omdat haar toestand verslechterd was, kennelijk complicaties oid.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:41 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom zou een ziekenhuis iemand met een longontsteking zelf niet kunnen behandelen?
Dat Beatrixziekenhuis heeft toch alle qualificaties daarvoor.
twitter:Terphuis twitterde op donderdag 27-02-2020 om 20:19:47Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! #Iran #coronavirus #coronavragen https://t.co/1UuuYTV50K reageer retweet
voor mn gevoel is t al een paar weken in NL, t RIVM loopt gewoon achter de feiten aan.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:45 schreef Tyr80 het volgende:
Dat er op de 4e dag een ziekenhuis dicht moet is wel een teken dat het al gauw serieuzer genomen wordt gelukkig.
Dan nog, eindelijk actie, te laat, maar beter dan nog meer nuchterheid.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
voor mn gevoel is t al een paar weken in NL, t RIVM loopt gewoon achter de feiten aan.
Ik kan gewoon zeggen dat ik wat hoest en vervolgens vanuit huis gaan werken gelukkigquote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Zijn er hier al mensen die weigeren nog naar hun werk te gaan? Wordt wel heel riskant zo lijkt meBeetje op 't kantoor zitten een virus te happen..
Wat? Nou dat lijkt me wat overdreven, tenzij je een collega hebt met dat virusquote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Zijn er hier al mensen die weigeren nog naar hun werk te gaan? Wordt wel heel riskant zo lijkt meBeetje op 't kantoor zitten een virus te happen..
Ik betwijfel of mijn spiritueel leider en tevens fuhrer accepteert als ik de komende maanden niet op kantoor kom.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
nopes. werk in de horeca dus ik ga er vol inquote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Als loonslaaf zit er weinig anders op dan naar je werk te gaanquote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Ja precies, ik zou nu geen risico's nemen. De cavia is nu echt uit zijn hok. Deathrate wordt volledig verkeerd berekend dus die kan wel eens veel hoger liggen. Nou ben je klaar mee als je over twee weken bloedkotstend voor de ingang van een ziekenhuis staat.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:51 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik kan gewoon zeggen dat ik wat hoest en vervolgens vanuit huis gaan werken gelukkig
En dat kun je niet met 100% zekerheid vaststellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat? Nou dat lijkt me wat overdreven, tenzij je een collega hebt met dat virus
Ik heb de mogelijkheid om morgen en overmorgen thuis te werken en dat ga ik ook doen, dus dat scheeltquote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
dan heb je dus kans dat je te laat bent. das hetzelfde als geen inkopen doen bij de supermarkt omdat nu de schappen nog vol liggen.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat? Nou dat lijkt me wat overdreven, tenzij je een collega hebt met dat virus
Waarom zou je?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Paniekvogelquote:Op zondag 1 maart 2020 18:52 schreef Mirakova het volgende:
[..]
Ja precies, ik zou nu geen risico's nemen. De cavia is nu echt uit zijn hok. Deathrate wordt volledig verkeerd berekend dus die kan wel eens veel hoger liggen. Nou ben je klaar mee als je over twee weken bloedkotstend voor de ingang van een ziekenhuis staat.
Het is al weken aan de gang.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:45 schreef hjansen82 het volgende:
Ik ben niet gelovig, maar dit kan natuurlijk ook de dag des oordeels zijn.
Gewoon vaak je handen wassen + niet je gezicht aanraken. Mensen die flink hoesten moeten eigenlijk thuisblijven idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Kunnen gewoon besmet rakenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:53 schreef Tyr80 het volgende:
Wat is nou het echte verhaal voor kinderen, zijn ze oninfecteerbaar of niet? Krijg ‘t niet gegoogle’d.
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik betwijfel of mijn spiritueel leider en tevens fuhrer accepteert als ik de komende maanden niet op kantoor kom.
infecteerbaar maar minder kwetsbaar, dat zijn de cijfers tot nu... kans op infectie is gelijk lijkt me, 50% je krijgt het, of jee krijgt het nietquote:Op zondag 1 maart 2020 18:53 schreef Tyr80 het volgende:
Wat is nou het echte verhaal voor kinderen, zijn ze oninfecteerbaar of niet? Krijg ‘t niet gegoogle’d.
tot 12 jaar niet, maar kunnen wel drager zijnquote:Op zondag 1 maart 2020 18:53 schreef Tyr80 het volgende:
Omdat het virus nu waarschijnlijk al overal is? Het is niet verstandig meer om nu nog te vertrouwen op de misvatting dat het individuele gevallen zijn... Dus niemand is meer te vertrouwen. Nergens ben je veilig behalve in je eigen huis of als je aankomende tijd als bubbleboy door het leven gaat.quote:
Ze zijn gewoon te infecteren en besmettelijk, maar krijgen over het algemeen vrij lichte symptomen en worden dus niet zo zwaar ziek vergeleken met volwassenenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:53 schreef Tyr80 het volgende:
Maar niet overdraagbaar zeggen de chinezen. Het stopt daar als het ware. (kwam naar voren uit onderzoek met die 40000 cases)quote:
Ik zie het al voor me, als vervanging voor het koekhappen 27 april. Dan gaan we virus happen.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Mijn godquote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Ben al 4 weken aan het hoesten, week 5 maakt dan ook niet uit.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gewoon vaak je handen wassen + niet je gezicht aanraken. Mensen die flink hoesten moeten eigenlijk thuisblijven idd.
woon je in Wuhan?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ben al 4 weken aan het hoesten, week 5 maakt dan ook niet uit.
Serieus?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tot 12 jaar niet, maar kunnen wel drager zijn
Als je al zolang aan het hoesten bent zou ik toch sowieso eens naar de huisarts gaan. Dat is normaal al niet goedquote:Op zondag 1 maart 2020 18:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ben al 4 weken aan het hoesten, week 5 maakt dan ook niet uit.
Zo je best doen om tekens uit te sparen en dan wel overbodige spaties gebruiken.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik krijg pufjes en verder moet ik t uitzoeken.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je al zolang aan het hoesten bent zou ik toch sowieso eens naar de huisarts gaan. Dat is normaal al niet goed
Volgens mij zeggen ze altijd dat als je na 2 weken nog hoest je het moet laten checken (heeft niks met corona te maken)
Hey, daar woont mijn tantequote:Op zondag 1 maart 2020 18:54 schreef ToT het volgende:
De patiënt in Coevorden is blijkbaar niet echt van Coevorden, maar van Dalen.
Weigeren ook echt?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2020 18:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als loonslaaf zit er weinig anders op dan naar je werk te gaanIk hoop dat de werkgevers binnenkort op verzoek van het RIVM hun werknemers vragen om zoveel mogelijk thuis te werken.
Er heerst deze winter een virus die zorgt dat je wekenlang hoest. Hoort bij de virus, maar het is wel vermoeiend om 6 weken te hoestenquote:Op zondag 1 maart 2020 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je al zolang aan het hoesten bent zou ik toch sowieso eens naar de huisarts gaan. Dat is normaal al niet goed
Volgens mij zeggen ze altijd dat als je na 2 weken nog hoest je het moet laten checken (heeft niks met corona te maken)
Er is/was iig een virus dat bij 3 mensen in mijn directe omgeving voor een longonsteking zorgde.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er heerst deze winter een virus die zorgt dat je wekenlang hoest. Hoort bij de virus, maar het is wel vermoeiend om 6 weken te hoesten
Geloof er geen snars van dat het “overal” is.. dan zou je wereldwijd vele malen meer geïnfecteerden hebben.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:54 schreef Mirakova het volgende:
[..]
Omdat het virus nu waarschijnlijk al overal is? Het is niet verstandig meer om nu nog te vertrouwen op de misvatting dat het individuele gevallen zijn... Dus niemand is meer te vertrouwen. Nergens ben je veilig behalve in je eigen huis of als je aankomende tijd als bubbleboy door het leven gaat.
Als je dit topic bijgehouden had en serieus genomen had, zou je weten dat snotteren geen symptoom van Corona is.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:00 schreef Nielsch het volgende:
Net moest ik mijn vriendin afzetten bij haar zus. Die loopt sinds vandaag ook te niezen en snotteren. En ze (die zus) werkt in het AMC. Het komt nu wel erg dichtbij.
Ik had hem drie weken lang en op kerstavond ziek geworden.. hele kerstvakantie en nog week daarna zoet geweestquote:Op zondag 1 maart 2020 18:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Er heerst deze winter een virus die zorgt dat je wekenlang hoest. Hoort bij de virus, maar het is wel vermoeiend om 6 weken te hoesten
Nu is het nog maar een half uurtje verwijderd. Wel heel dichtbij.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:58 schreef kilon het volgende:
[..]
Hey, daar woont mijn tante
Ze is super actief met allerlei vrijwilligerswerk dus ik ben benieuwd wanneer het telefoontje gaat.
Was het virus dan de reden waarom ze op de IC lag?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:12 schreef Dazalbest het volgende:
Het punt zal ook wel niet het aantal uiteindelijke doden zijn, maar wel de ontwrichtende werking op de samenleving.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:58 schreef Nielsch het volgende:
Om het even in de context te plaatsen: er zijn deze week in dit land meer Bob Foskos doodgegaan dan Covid19 patiënten.
Wat dan? Nog nieuws?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:04 schreef Zipportal het volgende:
Tilburg is een brandhaard. @:lenny_leonard
TILBURGEDquote:Op zondag 1 maart 2020 19:06 schreef Zipportal het volgende:
[..]
9 en 10 allemaal in Tilburg geweest.
Man uit Drenthe, 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg en een uit vrouw in Tilburg die carnaval heeft gevierd in de stad, zijn allebei positief getest.quote:
Oftewel, het is niet goed voor je gezondheid om je in je bek te laten schijten?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:58 schreef Nielsch het volgende:
Om het even in de context te plaatsen: er zijn deze week in dit land meer Bob Foskos doodgegaan dan Covid19 patiënten.
Zie hier dat mensen paniekeren en dit helemaal uit de hand escaleert.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Weigeren ook echt?
Want je hebt liever helemaal geen werk meer?
En ga je dan in je kelder zitten tot het over is?
[..]![]()
Jajaja, behalve medisch personeel natuurlijk en supermarktmedewerkers want je wil je pizza wel halen.
Mijn God..
Herken het, zit nu echt niet te wachten ook die Corona ook te krijgen.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:01 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ik had hem drie weken lang en op kerstavond ziek geworden.. hele kerstvakantie en nog week daarna zoet geweest
Collega’s op m’n werk hadden het ook, maar minder lang
Waar in Drenthe? Toch niet Emmen he?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Man uit Drenthe, 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg en een uit vrouw in Tilburg die carnaval heeft gevierd in de stad, zijn allebei positief getest.
Dalen, gemeente Coevorden.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar in Drenthe? Toch niet Emmen he?
twitter:leeuwarden twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:08:33Meldkamer roept op niet te bellen met vragen over corona: LEEUWARDEN - De meldkamer Noord-Nederland roept op om vooral niet naar 112 te bellen met vragen over het Coronavirus. Daarvoor is het alarmnummer niet bedoeld. https://t.co/4bjhmMO3gk https://t.co/sajiyZx4uT reageer retweet
Wanneer is de persconferentie?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Man uit Drenthe, 3 dagen carnaval gevierd in Tilburg en een uit vrouw in Tilburg die carnaval heeft gevierd in de stad, zijn allebei positief getest.
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Zipportal het volgende:
twitter:leeuwarden twitterde op zondag 01-03-2020 om 18:08:33Meldkamer roept op niet te bellen met vragen over corona: LEEUWARDEN - De meldkamer Noord-Nederland roept op om vooral niet naar 112 te bellen met vragen over het Coronavirus. Daarvoor is het alarmnummer niet bedoeld. https://t.co/4bjhmMO3gk https://t.co/sajiyZx4uT reageer retweet
Mensenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Zipportal het volgende:
Hahahahahahaha tering zegquote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Zipportal het volgende:
Dan zouden wellicht ook Willem II supporters besmet zijn en dan heb ik een GROOT PROBLEEM.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dalen, gemeente Coevorden.
Jij denkt aan FC-Emmen-Willem II
Ik ook. Heeft iemand die?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:13 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Maar nu verdeelt over de leeftijdscategorieen. Ben ik benieuwd naar
Kunnen ze een keer een interview regelen. Ik ben zo benieuwd wat voor soort mensen dit zijn. Zijn zij nou zo dom of ben ik nou zo slim?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Zipportal het volgende:
Kunnen we niet de datum van vaststelling erbij zetten?quote:Op zondag 1 maart 2020 18:32 schreef Jane het volgende:
[..]
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand, in Italië geweest
2 Luizenmoeder uit Amsterdam, zit in Diemen, in Italië geweest
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft, in Italië geweest
8 Vrouw in Erasmus MC, heeft eerst een week onbeschermd in Gorinchem gelegen, niet in buitenland geweest
9 Man in Coevorden, heeft carnaval gevierd in Tilburg, niet in buitenland geweest
10 Vrouw in Tilburg, heeft carnaval gevierd, niet in buitenland geweest
Nederland zit vol met debielenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Zipportal het volgende:
Ik neem aan dat Nederland goed kijkt naar China en Z-K, zijn immers goede voorbeelden van hoe het hier over een week of 3-4 is. Het megaziekenhuis zal in de loop van volgende weken heus preventief uit de grond gestampt worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Mirakova het volgende:
Het lijkt ook al aardig verspreidt over Nederland. Het zou mij niks verbazen als heel NL straks een snoeiharde brandhaard is. Ik zag net beelden van mensen die sterven voor het ziekenhuis in Korea. Nou dat is dus foute boel.
Leuk, dit vroegen @GGMM en @onlogisch zich ook al af.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:13 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Maar nu verdeelt over de leeftijdscategorieen. Ben ik benieuwd naar
Helaas welquote:Op zondag 1 maart 2020 19:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mogen allemaal stemmen he die mensen
Alsof zo'n dom megaziekenhuis helpt als duizenden mensen hulp nodig hebben. Dit worden middeleeuwse praktijken straks. De zwarte pest deel 2. Mensen die nu nog naar het kantoor gaan zijn in mijn ogen Russisch roulette aan het spelen. Pure waanzin.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Nederland goed kijkt naar China en Z-K, zijn immers goede voorbeelden van hoe het hier over een week of 3-4 is. Het megaziekenhuis zal in de loop van volgende weken heus preventief uit de grond gestampt worden.
toch?
Op naar de Bible Belt om te horen of dit Gods wil is.quote:
Het grote overtalle meerendeel is 50+ denk ik (mijn ouders 😫😫😫)quote:Op zondag 1 maart 2020 19:15 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Leuk, dit vroegen @:GGMM en @:Onlogisch zich ook al af.
Iedereen zijn werk dus maar opbellen en zeggen ik kom niet ?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:17 schreef Mirakova het volgende:
Mensen die nu nog naar het kantoor gaan zijn in mijn ogen Russisch roulette aan het spelen. Pure waanzin.
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mogen allemaal stemmen he die mensen
IK BEN ONMISBAAR JAquote:Op zondag 1 maart 2020 19:17 schreef Mirakova het volgende:
[..]
Alsof zo'n dom megaziekenhuis helpt als duizenden mensen hulp nodig hebben. Dit worden middeleeuwse praktijken straks. De zwarte pest deel 2. Mensen die nu nog naar het kantoor gaan zijn in mijn ogen Russisch roulette aan het spelen. Pure waanzin.
Un tampone nasale, kan ook een wattenstaafje voor de neus zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:26 schreef Oorlogsheld het volgende:
Klopt deze vertaling van Italiaanse nieuws site??
[ afbeelding ]
Ja stel je voor dat je een griepje krijgt een en paar dagen ziek bentquote:Op zondag 1 maart 2020 19:19 schreef just me het volgende:
[..]
Iedereen zijn werk dus maar opbellen en zeggen ik kom niet ?
Niet iedereen, alleen diegene die verder kunnen kijken dan hun neus lang is en de rest te slim af zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:19 schreef just me het volgende:
[..]
Iedereen zijn werk dus maar opbellen en zeggen ik kom niet ?
Er zijn banen waar dat nu eenmaal moeilijker is, denk aan ziekenhuis personeel, leerkrachten, noem maar op.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat je een griepje krijgt een en paar dagen ziek bent
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:17 schreef Mirakova het volgende:
[..]
Alsof zo'n dom megaziekenhuis helpt als duizenden mensen hulp nodig hebben. Dit worden middeleeuwse praktijken straks. De zwarte pest deel 2. Mensen die nu nog naar het kantoor gaan zijn in mijn ogen Russisch roulette aan het spelen. Pure waanzin.
Ik ga morgen gewoon naar kantoor.quote:Op zondag 1 maart 2020 18:50 schreef Mirakova het volgende:
Ik ook, met frisse tegenzin weliswaar, maar dat is altijdquote:
Jezus HET IS EEN GRIEPJE!quote:Op zondag 1 maart 2020 19:17 schreef Mirakova het volgende:
[..]
quote:
quote:Op zondag 1 maart 2020 10:18 schreef vosss het volgende:
Nee. Jij bent niet uniek en bijzonder. Niemand is dat. Al denken we graag van wel. Maar dat is dus niet zo. Voor jou tien anderen. Letterlijk.
Of een soort kick: dat ze gebruikte tampons in hun neus stoppenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:20 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Un tampone nasale, kan ook een wattenstaafje voor de neus zijn.
We gaan DOOD.. allemaalquote:
Juist die mensen blijven hopelijk thuis als ze mogelijk besmet zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:22 schreef just me het volgende:
[..]
Er zijn banen waar dat nu eenmaal moeilijker is, denk aan ziekenhuis personeel, leerkrachten, noem maar op.
Leerkrachten kunnen makkelijk thuis blijven. Die staken toch om de haverklapquote:Op zondag 1 maart 2020 19:22 schreef just me het volgende:
[..]
Er zijn banen waar dat nu eenmaal moeilijker is, denk aan ziekenhuis personeel, leerkrachten, noem maar op.
Nou en. Jij krijgt het ook. En dan?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Bij mensen die dit continu blijven roepen straalt de onwetendheid echt van af.
Ik blijf niet thuis. En dan alle corona grappen van weekend missen bij de koffieautomaat. No way!quote:Op zondag 1 maart 2020 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
PS kinderen hebben nog gewoon leerplicht. Die leerkrachten gaan ook gewoon. Dan zal je op een triest kantoor thuisblijven? Zwak zeg
Ziekenhuis personeel kan prima thuisblijven. Als er geen diagnoses worden gesteld is er ook niemand ziekquote:Op zondag 1 maart 2020 19:22 schreef just me het volgende:
[..]
Lekker naar het Malieveld, daarna nog even naar de MacDonalds.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Leerkrachten kunnen makkelijk thuis blijven. Die staken toch om de haverklap
Whut?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou en. Jij krijgt het ook. En dan?
quote:Op zondag 1 maart 2020 19:12 schreef Zipportal het volgende:
Ik zal wel pech hebben gehad. In zes jaar middelbare school (en daarvoor de basisschool) nooit ook maar één dag mogen missen wegens een stakingquote:Op zondag 1 maart 2020 19:25 schreef Elvi het volgende:
[..]
Leerkrachten kunnen makkelijk thuis blijven. Die staken toch om de haverklap
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 19:26:28NEW: France reports 30 new cases of coronavirus, raising total to 130 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik wel een dag.quote:Op zondag 1 maart 2020 19:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zal wel pech hebben gehad. In zes jaar middelbare school (en daarvoor de basisschool) nooit ook maar één dag mogen missen wegens een staking
Het vervelende is dat ik ook kan thuiswerkenquote:Op zondag 1 maart 2020 19:26 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik blijf niet thuis. En dan alle corona grappen van weekend missen bij de koffieautomaat. No way!
Ja we krijgen het allemaal. Het is niet te stoppen gaat heel snel. Wen er maar aan en overleef het en ga verder.quote:
En ik woon in bozeboerenland en heb nog nul stakingstrekkers gezienquote:Op zondag 1 maart 2020 19:27 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Ik wel een dag.
En anders rijd ik met de trein Den Haag binnen terwijl ik over de wegen tractoren van BOZE BOEREN zie razen.
En DUS is het maar een griepje.....okay......quote:Op zondag 1 maart 2020 19:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja we krijgen het allemaal. Het is niet te stoppen gaat heel snel. Een er maar aan en overleef het en ga verder.
In jouw dorp is iedereen gelukkig?quote:Op zondag 1 maart 2020 19:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En ik woon in bozeboerenland en heb nog nul stakingstrekkers gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |