quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Ze zal wel niet in een 'risicogebied' geweest zijn, denk ik dan. Dus geen test. Was althans tot nu toe het beleid van het RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:46 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Er ging niet eerder een belletje rinkelen daar?
![]()
Komt dit nu pas naar buiten of heb ik iets gemist?
Bron: website Beatrixziekenhuisquote:Aanleiding en achtergrond
Vrijdagavond 21 februari heeft een patiënt zich gemeld op de Spoedeisende Hulp van het Beatrixziekenhuis met klachten aan de luchtwegen. De patiënt voldeed niet aan de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM om getest te hoeven worden op corona. De patiënt was niet in een risicogebied geweest of in aanraking gekomen met een bevestigde besmette patiënt. Halverwege de middag op vrijdag 28 februari heeft RIVM het protocol aangepast. De patiënt was toen al naar het Erasmus Medisch Centrum vervoerd.
Ik hoop dat het RIVM vanavond haar bestaansrecht opgeeftquote:Op zondag 1 maart 2020 16:50 schreef Rianne84 het volgende:
Hoop dat Lubach vanavond het RIVM afslacht.
screenshot voor het nageslachtquote:Op zondag 1 maart 2020 16:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
https://www.destadgorinch(...)s-coronavirus-687298
Ja und?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:49 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Dat kwam omdat ze het verkeerde voer gebruikte om die beesten slachtrijp te maken.
Ze hebben de richtlijnen van het RIVM gevolgd, wat aantoont dat de richtlijnen niet klopte. Zeker als iemand in het ziekenhuis ligt met een longontsteking, dan mag je toch verwachten dat de persoon even getest wordt.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat gedoe in het ziekenhuis in Gorinchem kan je volledig op het conto van het RIVM gooien.
Dit. En als je bedenkt dat er een incubatietijd/besmettingstijd is geweest dan moet ze rond de 14e of zelfs eerder al zijn besmetquote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Bron: website Beatrixziekenhuis
Het is dus niet eens bekend hoe/waar zij het heeft opgelopen, en dat al op 21 februariVer voor die eerste bekende patiënt donderdagavond.
Ik wil niet als paniekzaaier overkomen, maar dit voorspelt echt niet veel goeds v.w.b. ernst van de verspreiding inmiddels in Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Het is dus niet eens bekend hoe/waar zij het heeft opgelopen, en dat al op 21 februariVer voor die eerste bekende patiënt donderdagavond.
Ik hoop dat iedereen in Gorinchem zijn eigen risico teruggestort krijgtquote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
screenshot voor het nageslacht
[ afbeelding ]
Italië 2.0 maar dan beterquote:Op zondag 1 maart 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik wil niet als paniekzaaier overkomen, maar dit voorspelt echt niet veel goeds v.w.b. ernst van de verspreiding inmiddels in Nederland.
Dat is wat velen hier al zeiden...quote:Op zondag 1 maart 2020 16:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hebben de richtlijnen van het RIVM gevolgd, wat aantoont dat de richtlijnen niet klopte. Zeker als iemand in het ziekenhuis ligt met een longontsteking, dan mag je toch verwachten dat de persoon even getest wordt.
quote:16.40 uur
De vrouw die in het ziekenhuis in Gorinchem lag, komt uit de gemeente Altena en is van middelbare leeftijd, aldus een woordvoerder van het RIVM.
Precies. Puur het resultaat van het bagataliseren van het RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze hebben de richtlijnen van het RIVM gevolgd, wat aantoont dat de richtlijnen niet klopte. Zeker als iemand in het ziekenhuis ligt met een longontsteking, dan mag je toch verwachten dat de persoon even getest wordt.
Ben benieuwd of veel mensen die nu zo kritisch zijn dat ook onderkennenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:49 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Al deze dingen zijn een heel goed argument om geen vlees meer te eten
Nee ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat het nu al overal woekert.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik wil niet als paniekzaaier overkomen, maar dit voorspelt echt niet veel goeds v.w.b. ernst van de verspreiding inmiddels in Nederland.
Maar gelukkig wel aan het protocol gehouden.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zeiden ze geloof ik bij de persco ook.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat het nu al overal woekert.
Maar het is dat ik dit toevallig las op die website van het ziekenhuis, dit wisten we nog niet toch? Ze kwam niet uit Italië en geen contact met een bekende patient waarschijnlijk.
ah nee, joh. Kom niet aan hun heilige koe.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of veel mensen die nu zo kritisch zijn dat ook onderkennen
En ze zal vast zelf ook niet hebben gezegd dat ze dacht Corona the hebben.....dus tja dan doen ze natuurlijk niksquote:Op zondag 1 maart 2020 16:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ze zal wel niet in een 'risicogebied' geweest zijn, denk ik dan. Dus geen test. Was althans tot nu toe het beleid van het RIVM.
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je kan helaas niet alles tegenhouden. Kan het RIVM niets aan doen.
Heilige koe = auto.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:55 schreef Noek het volgende:
[..]
ah nee, joh. Kom niet aan hun heilige koe.
Daar is geen geld voorquote:Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef Jojoke het volgende:
Mag hopen dat nu onmiddellijk alle mensen die in ziekenhuizen liggen met een longontsteking wel worden gecontroleerd. We gaan heel veel gevallen erbij krijgen deze week.
Wat denk je wel niet wat dat kost!quote:Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef deedeetee het volgende:
Wat een sukkels, was -en is- het niet allang tijd om iedere patiënt opname met ernstige longklachten bij opname ff een corona test te laten doen ?
Maar gelukkig wel aan het protocol gehouden.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
We gaan gewoon Italië achterna. Waar ze niet voorbereid waren. Wij zogenaamd wel.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef Jojoke het volgende:
Mag hopen dat nu onmiddellijk alle mensen die in ziekenhuizen liggen met een longontsteking wel worden gecontroleerd. We gaan heel veel gevallen erbij krijgen deze week.
Prima, ik geef aan India door dat auto's heilig zijn en koeien niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Heilige koe = auto.
Het gaat over vlees eten, dan is deze uitdrukking niet de juiste. Helemaal niet omdat je een heilige koe niet op zou eten.
Dus je hebt een patient die al flink ziek is en dan ga je die ook nog even verslepen van het ene ziekenhuis naar het andere.... Lijkt mij niet bijster slim, kan diegene in het Erasmus ook nog flink wat virusmateriaal rondstrooien.....quote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Guanabana het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:
(zit nu terug te kijken, voetbal belangrijker)
Ja, zo'n patient slepen ze natuurlijk eerste het hele Erasmus door om iedereen goeiedag te zeggen.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:59 schreef soapie het volgende:
[..]
Dus je hebt een patient die al flink ziek is en dan ga je die ook nog even verslepen van het ene ziekenhuis naar het andere.... Lijkt mij niet bijster slim, kan diegene in het Erasmus ook nog flink wat virusmateriaal rondstrooien.....
Het is dus al veel langer in NL als je daar ook nog de incubatietijd meerekenend, kan het al bijna een maand geleden zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef FritsFlits het volgende:
Als er iemand vanaf de 21e al in het ziekenhuis ligt, zou je kijken wie er nog meer met dezelfde symptomen in het ziekenhuis liggen vanaf die periode.. en dan een week eerder terug gaan.
Best een ding om na te lopen
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, zo'n patient slepen ze natuurlijk eerste het hele Erasmus door om iedereen goeiedag te zeggen.
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:58 schreef xzaz het volgende:
Rivm houdt het hoofd koel ipv op fok naar een topic kijken.
Hoeveel is dan in normaal Nederlands?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:59 schreef vuurbrood het volgende:
Zo een testkitje kost 2 donnies x 17 miljoen inwoners reken maar uit![]()
Beter pompen we dat geld in Zuid of Oost Europa
netjes voorstellen is wel het minstequote:Op zondag 1 maart 2020 17:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, zo'n patient slepen ze natuurlijk eerste het hele Erasmus door om iedereen goeiedag te zeggen.
Ik vond die vent in het midden bij de persco anders al behoorlijk minder koel als een paar dagen geleden.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:58 schreef xzaz het volgende:
3 dagen en het eerste ziekenhuis is al uit de running. Ben benieuwd of dat ook volgens RIVM protocol is.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
screenshot voor het nageslacht
[ afbeelding ]
Ik denk dat heel veel mensen het al hebben of hebben gehad.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:53 schreef Jane het volgende:
[..]
Mooi.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vond die vent in het midden bij de persco anders al behoorlijk minder koel als een paar dagen geleden.
Wat vind jij veelquote:Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef Jojoke het volgende:
Iedereen even een handje geven om kennis te makenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Qua mildheid is het dan wel weer een geruststelling. Als er op dit moment niet meer mensen dan normaal met longklachten in het ziekenhuis liggen of bij de huisarts zijn geweest. Dat moet artsen dan toch ook opgevallen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen het al hebben of hebben gehad.
Ja, maar al enige tijd wel 's ochtends een bericht.quote:
Waarom zouden ze? Zo lang diegene niet uit een risico gebied komt is er totaaaal geen aanleiding om het even na te gaanquote:Op zondag 1 maart 2020 16:56 schreef deedeetee het volgende:
Wat een sukkels, was -en is- het niet allang tijd om iedere patiënt opname met ernstige longklachten bij opname ff een corona test te laten doen ?
Misschien zijn ze de tel kwijt?quote:
Er is ook niks aan de hand.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Qua mildheid is het dan wel weer een geruststelling. Als er op dit moment niet meer mensen dan normaal met longklachten in het ziekenhuis liggen of bij de huisarts zijn geweest. Dat moet artsen dan toch ook opgevallen zijn.
Belgenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:03 schreef crystal_meth het volgende:
Heb het niet gezien, maar gezien de reacties was het niet beter dan de Belgische persconferentie?
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, zou ook niet relaxed zijn als ik er achterkom dat ik het allemaal heb verneukt en mensenlevens op het spel heb gezet door mijn eigen onkunde.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik vond die vent in het midden bij de persco anders al behoorlijk minder koel als een paar dagen geleden.
Nou ja, daar had @cardio_jacco het dus al over.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:02 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Qua mildheid is het dan wel weer een geruststelling. Als er op dit moment niet meer mensen dan normaal met longklachten in het ziekenhuis liggen of bij de huisarts zijn geweest. Dat moet artsen dan toch ook opgevallen zijn.
twitter:cardio_jacco twitterde op zondag 01-03-2020 om 13:27:30I get a lot of messages from GP’s across NL with reports of “suspicious Pneumonia-cases and Flu-like illness” in a mild influenza season. That seems inconsistent to them. But they are not testing them for #corona due to the strict protocols with a necessary ✈️ history. reageer retweet
twitter:cardio_jacco twitterde op zondag 01-03-2020 om 15:27:12The positive corona case in Rotterdam
history in Gorinchem is the perfect (PUBLICLY KNOWN) example of the disturbing messages I get from GPs reporting of high numbers of Pneumonia and Flu-like illnesses
o testing possibilities. reageer retweet
RIVM is nu al druk bezig met het kijken naar wie ze kunnen gaan slachtofferen als de storm straks gaat liggen. Zal wel weer de laagste ambtenaar in rang zijn, die ze hiervoor gaan slachtofferen.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:58 schreef xzaz het volgende:
Wat een verwarrend gebrabbel van die Minister Bruins inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:32 schreef VacaLoca het volgende:
Persco was lekker onduidelijk geformuleerd. Bruins bazelde dat er naar drie zaken werd gekeken:
- een kuchje
- grieperig
- in regio's met Corona geweest
En dat ze dat nu verbreden en verzoeken om als je last hebt van luchtwegen een dagje thuis te blijven.
Kan je op twee manieren intrepeteren:
- iedereen met luchtwegklachten kan beter even thuis blijven, ongeacht of die ook griep heeft of in besmette regio is geweest.
- iedereen die luchtwegklachten heeft en in besmette regio is geweest kan beter thuis blijven
Hij had totaal niet door dat het handig was om de verbrede definitie dan nog even in z'n geheel op te sommen.
Italië alleen zekerquote:Op zondag 1 maart 2020 17:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Italië gaat een zwaar jaar tegemoet, als toerisme uitblijft
De verbreding is vooral het feit dat ze de koortseis hebben laten vallen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef p1no het volgende:
[..]
Lichte luchtwegklachten noem ik nou niet echt een verbreding, kuchen/hoesten kan ook al duiden daarop.
ja weet ikquote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef moz het volgende:
[..]
Italië alleen zeker
> 100 gevallen in frankrijk en duitsland. In zwitserland is het ook feest
Dit virus zou de EU net dat ene zetje kunnen gevenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ja weet ik
Kan de eurozone wel hebben, die britten gaan nog grinniken
Ach, in de VS is al een dode gevallen en zijn een long-term care facility en een brandweercorps uit de running. Daar werd het CDC protocol gevolgd...quote:Op zondag 1 maart 2020 17:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
3 dagen en het eerste ziekenhuis is al uit de running. Ben benieuwd of dat ook volgens RIVM protocol is.
Dat zal, maar zoals hij het vertelde kon het makkelijk geinterpreteerd worden dat de regio eis verviel.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
De verbreding is vooral het feit dat ze de koortseis hebben laten vallen.
CDC staat voor?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ach, in de VS is al een dode gevallen en zijn een long-term care facility en een brandweercorps uit de running. Daar werd het CDC protocol gevolgd...
Oh, daar heb ik ook al aan moeten denken. Ik hoor de stem van Hans Goedkoop er al bij.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:07 schreef Guanabana het volgende:
Ik zie over een jaartje of vijf de 'Andere Tijden' (bestaat dat nog?) aflevering al levendig voor me. "Wat ging er mis begin 2020 in Nederland en bij het RIVM?'.
De Centers for Disease Control and Prevention, afgekort CDC, is in de Verenigde Staten de organisatie die zich van staatswege bezighoudt met het opsporen, behandelen en voorkomen van ziekten, vooral met het oog op het openbaar belang. Het instituut heeft een goede naam waar het gaat om het opsporen van de oorzaak van nieuwe epidemieën en plaatselijk opduikende infectieziekten. Daarnaast doet het ook andere dingen voor de burgers van de Verenigde Staten, zoals gezondheidsvoorlichting en -opvoeding.quote:
"De stikstofmetingen bleken toch niet te kloppen"...quote:Op zondag 1 maart 2020 17:07 schreef Guanabana het volgende:
Ik zie over een jaartje of vijf de 'Andere Tijden' (bestaat dat nog?) aflevering al levendig voor me. "Wat ging er mis begin 2020 in Nederland en bij het RIVM?'.
Heeft er iemand al een videoboodschap opgenomen voor zijn kinderen?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Oh, daar heb ik ook al aan moeten denken. Ik hoor de stem van Hans Goedkoop er al bij.
Al doet presenteert hij het volgens mij niet meer, maar het programma bestaat nog wel.
Wat te doen met alle mensen die naar Noord-Italië op wintersport zijn geweest? Morgen maar niet naar school en werk?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef hollandia02 het volgende:
16:52
Het RIVM adviseert mensen die in een van de gebieden zijn geweest waar het coronavirus heerst en klachten hebben dus om thuis te blijven. Het gaat om mensen die in China, Zuid-Korea, Iran, Singapore en Noord-Italië zijn geweest. In Noord-Italië gaat het om de volgende provincies: de Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.
Ik weet niet waar je het over hebt. Andere Tijden is een geschiedenisprogramma op tv. Best interessant.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:10 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Heeft er iemand al een videoboodschap opgenomen voor zijn kinderen?
Ik dacht altijd dat FEMA dit regelde in the US of Aquote:Op zondag 1 maart 2020 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Centers for Disease Control and Prevention, het Amerikaanse RIVM.
Als er niet heel snel weer bootjes met allerlei consumptiegoederen en halffabrikaten vanuit China onze kant op komen, dan is het missen van een paar toeristen in Italië nog de minste zorg voor de economie.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ja maar de VS is qua gezondheidszorg een derdewereldland geleid door een imbeciel en degene die verantwoordelijk is voor de corona bestrijding geloofd niet in vaccineren en denkt dat als je maar hard genoeg bid dat het dan wel goed komt. Kan niet misgaan toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ach, in de VS is al een dode gevallen en zijn een long-term care facility en een brandweercorps uit de running. Daar werd het CDC protocol gevolgd...
Ja ik ken hetquote:Op zondag 1 maart 2020 17:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt. Andere Tijden is een geschiedenisprogramma op tv. Best interessant.
De FEMA is er voor crisisrespons, ik denk dat dat meer in lijn licht met onze Nationaal Coördinator voor Terrorismebestrijding en Veiligheid.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:12 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat FEMA dit regelde in the US of A
Die hadden er tijdens orkaan Katherina ook al een potje van gemaakt
Hmmm.... een link met Italie is eenvoudig genoeg vast te stellen. Vraag het aan die persoon. Of als die persoon niet meer kan reageren door beademing oid, vraag het aan een familielid.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:09 schreef hollandia02 het volgende:
17:07
Het RIVM tast nog in het duister over de 'besmettingsroute' van de nieuwe coronapatiënten. De twee nieuwe besmette mensen uit Tilburg en Coevorden vierden carnaval in Tilburg, maar ze hebben geen contact gehad met de eerste patiënt, de man uit Loon op Zand.
Het RIVM heeft onderzoek gedaan in kroegen in Tilburg, maar dat heeft geen duidelijke overeenkomst over de bron van de besmetting opgeleverd. De drie patiënten zijn niet in dezelfde kroegen geweest.
Eerder maakte het RIVM bekend dat de man uit Loon op Zand niet besmettelijk was tijdens carnaval. Volgens Van Dissel is het logischer dat iemand op het carnaval was die wel besmet was, maar die persoon is nog niet gevonden. Andere besmettingsmogelijkheden, zoals een mogelijke link met Noord-Italië worden ook niet uitgesloten, aldus Van Dissel.
https://www.ad.nl/dossier(...)-rotterdam~a43f7b86/
Frankrijk en Spanje zijn niet veel veiligerquote:Op zondag 1 maart 2020 17:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Dan zou zomaar de tijd tussen besmetting en besmettelijkheid enorm kort kunnen zijn. Patient 1 steekt anderen aan die bijvoorbeeld de volgende dag in aanraking komen met de patienten die nu gediagnosticeerd zijn. Ondertussen hebben de 'tussenpersonen' slechts lichte of geen klachten en dus hebben ze niet door dat ze doorgever zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:09 schreef hollandia02 het volgende:
17:07
Het RIVM tast nog in het duister over de 'besmettingsroute' van de nieuwe coronapatiënten. De twee nieuwe besmette mensen uit Tilburg en Coevorden vierden carnaval in Tilburg, maar ze hebben geen contact gehad met de eerste patiënt, de man uit Loon op Zand.
Het RIVM heeft onderzoek gedaan in kroegen in Tilburg, maar dat heeft geen duidelijke overeenkomst over de bron van de besmetting opgeleverd. De drie patiënten zijn niet in dezelfde kroegen geweest.
Eerder maakte het RIVM bekend dat de man uit Loon op Zand niet besmettelijk was tijdens carnaval. Volgens Van Dissel is het logischer dat iemand op het carnaval was die wel besmet was, maar die persoon is nog niet gevonden. Andere besmettingsmogelijkheden, zoals een mogelijke link met Noord-Italië worden ook niet uitgesloten, aldus Van Dissel.
12 tot 24 uur voordat je anderen ook kan besmettenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan zou zomaar de tijd tussen besmetting en besmettelijkheid enorm kort kunnen zijn. Patient 1 steekt anderen aan die bijvoorbeeld de volgende dag in aanraking komen met de patienten die nu gediagnosticeerd zijn. Ondertussen hebben de 'tussenpersonen' slechts lichte of geen klachten en dus hebben ze niet door dat ze doorgever zijn.
twitter:RTVDrenthe twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:14:34Live: Volg hier de persconferentie over corona in Coevorden https://t.co/LTHnyCK8tS reageer retweet
Wikipedia?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een overzicht over de reeds gebeurde pandemieen?
Toch bijzonder. Singapore wel noemen en bijvoorbeeld Duitsland niet terwijl daar ondertussen meer geïnfecteerden zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef hollandia02 het volgende:
16:52
Het RIVM adviseert mensen die in een van de gebieden zijn geweest waar het coronavirus heerst en klachten hebben dus om thuis te blijven. Het gaat om mensen die in China, Zuid-Korea, Iran, Singapore en Noord-Italië zijn geweest. In Noord-Italië gaat het om de volgende provincies: de Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.
16:53
Ook na de opname in het Erasmus MC van de vrouw uit Altena met het coronavirus is dit ziekenhuis nog veilig te bezoeken. Patiënten kunnen worden opgenomen en naasten kunnen ook gewoon op bezoek, zo meldt het medisch centrum zondag.
De opgenomen patiënte ligt in strikte isolatie.
Aangezien ongeveer 20% van de gevallen medische behandeling nodig heeft, ga je het echt wel merken als een groot deel van Nederland dit virus heeft.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Uiteindelijk zal straks half Nederland het virus gehad hebben en wordt er maar een klein deel bekend als patiënt. Doet me beetje heugen aan de Mexicaanse griep, vrij zeker dat ik dat heb gehad toen.
quote:De vrouw uit Altena (Noord-Brabant) die met het nieuwe coronavirus is besmet meldde zich 21 februari met klachten aan de luchtwegen op de spoedeisende hulp van het Beatrixziekenhuis in Gorinchem. Het ziekenhuis heeft haar toen niet getest op het nieuwe coronavirus omdat daar volgens het RIVM-protocol geen reden toe was. De vrouw was niet in een risicogebied geweest of in aanraking geweest met een bevestigde besmette patiënt, meldt het ziekenhuis.
https://www.omroepbrabant(...)-carnaval-in-Tilburg
Ik zeg ook al vanaf het begin dat er waarschijnlijk VEEL meer patiënten zijn dan bekend. Als dat waar is heeft het in ieder geval als voordeel dat er een lagere sterftecijfer is.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Uiteindelijk zal straks half Nederland het virus gehad hebben en wordt er maar een klein deel bekend als patiënt. Doet me beetje heugen aan de Mexicaanse griep, vrij zeker dat ik dat heb gehad toen.
Heb je daar een bron van? Dat heb ik op nog geen enkele andere site kunnen vinden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:15 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
12 tot 24 uur voordat je anderen ook kan besmetten
Heb je daar een bron bij?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
En nog geen woord over de 15 verdachte gevallen in Limburg. Wat er inmiddels 18 zijn. Een deel daarvan heeft symptomen.
Maar dus ook mensen die wel sterven aan Covid-19, maar daar niet op getest worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg ook al vanaf het begin dat er waarschijnlijk VEEL meer patiënten zijn dan bekend. Als dat waar is heeft het in ieder geval als voordeel dat er een lagere sterftecijfer is.
Hopelijk worden die wel getest, hoewel ze niet voldoen aan de criteria van het RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
En nog geen woord over de 15 verdachte gevallen in Limburg. Wat er inmiddels 18 zijn. Een deel daarvan heeft symptomen.
Dat vertelde Dr. John Campbell, die al ruim anderhalve maand een vlog maakt op YouTube. Zou straks moeten opzoeken in welke hij dat suggereerdequote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Dat heb ik op nog geen enkele andere site kunnen vinden.
Ik neem inderdaad dan wel aan dat mensen die komen te overlijden aan de virus een heeeel stuk kleiner is dan de groep die zonder het door te hebben het virus met zich mee heeft gedragen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar dus ook mensen die wel sterven aan Covid-19, maar daar niet op getest worden.
Dank je! Is dat die man die ter discussie werd gesteld omdat hij geen officiële arts is?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat vertelde Dr. John Campbell, die al ruim anderhalve maand een vlog maakt op YouTube. Zou straks moeten opzoeken in welke hij dat suggereerde
Ze praten zelfs minder knulliger.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:21 schreef Jane het volgende:
Zo, RTV Drenthe is een stuk beter te verstaan dan de NOS!
Op zich kan ook iedere YouTuber dit, natuurlijk.
Precies hetgeen wij hier al tijden roepen.quote:
Of dat ook echt waar is is nog maar afwachten. In italie moeten veel meer mensen besmet zijn dan gemeld. Vorige week hadden ze er nog maar een paar en in combinatie met de incubatietijd is het zowat onmogelijk dat alle gevallen in het buitenland die in italie zijn geweest zijn besmet door deze enkele gevallen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien ongeveer 20% van de gevallen medische behandeling nodig heeft, ga je het echt wel merken als een groot deel van Nederland dit virus heeft.
Vrouw is dus vrijdag vóór carnaval met klachten op de eerste hulp geweest en heeft daarna nog carnaval gevierd in Tilburg? Zij is in ieder geval niet door patient 1 uit LoZ aangestoken, die tijdslijn lijkt me onmogelijk.quote:
Het RIVM maakt meer kapot dan dat je lief isquote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies hetgeen wij hier al tijden roepen.
Hopelijk overleefd deze vrouw het zonder blijvende schade en van mij mag ze een dikke schadevergoeding krijgen vsn de overheid.
Wat een lakse houding van het RIVM. Elke debiel zag dit aankomen. Niks geleerd van Italië waar get net zo ging in dat ziekenhuis. Man man man wat een droefenis![]()
Hij is een gepensioneerd docent arts geloof ik;quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dank je! Is dat die man die ter discussie werd gesteld omdat hij geen officiële arts is?
Die van het RIVM zelf praatte wel uitstekend. Duidelijk en feitelijk.quote:
minimaal 24 uur voor test uitslagen volgens mij. Plus nog een paar uur voor ze het bekend maken.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
En hoe is het nu met hem/haar?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Kennis: onlangs in Livigno geweest, in Noord-Italië. In een bus met zo'n veertig anderen gezeten, stuk of tien waren ziek/niet lekker. Eenmaal thuis zelf ook niet zo lekker en na een half dagje werken (in een ziekenhuis) naar huis gegaan en arts gebeld. Getest: negatief. De negen anderen in de bus zoeken en testen vond de arts niet zo nodig.
Dankjewel.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:23 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/m(...)ast?context=topstory
'Ziekjes'. Een collega voelt zich sinds dit weekeinde ook niet echt lekker.quote:
Die arme man van het RIVM gaat het nog druk krijgen met al die persconferenties die eraan komen. En dan ook nog al die vragen van de pers die kritisch zijn en zo. Het zal wel snel afgelopen zijn daarmee.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
minimaal 24 uur voor test uitslagen volgens mij. Plus nog een paar uur voor ze het bekend maken.
Nee, dit is de vrouw die was opgenomen in Gorinchem, die voor zover nu bekend is niet in Tilburg is geweest.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vrouw is dus vrijdag vóór carnaval met klachten op de eerste hulp geweest en heeft daarna nog carnaval gevierd in Tilburg? Zij is in ieder geval niet door patient 1 uit LoZ aangestoken, die tijdslijn lijkt me onmogelijk.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Kennis: onlangs in Livigno geweest, in Noord-Italië. In een bus met zo'n veertig anderen gezeten, stuk of tien waren ziek/niet lekker. Eenmaal thuis zelf ook niet zo lekker en na een half dagje werken (in een ziekenhuis) naar huis gegaan en arts gebeld. Getest: negatief. De negen anderen in de bus zoeken en testen vond de arts niet zo nodig.
Die 15 was gisteravond al.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
minimaal 24 uur voor test uitslagen volgens mij. Plus nog een paar uur voor ze het bekend maken.
Volgens mij is ze opgenomen in het ziekenhuis en heeft dus geen carnaval gevierd.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vrouw is dus vrijdag vóór carnaval met klachten op de eerste hulp geweest en heeft daarna nog carnaval gevierd in Tilburg? Zij is in ieder geval niet door patient 1 uit LoZ aangestoken, die tijdslijn lijkt me onmogelijk.
Werd hij pas ziek (enkele dagen) na carnaval of werd hij direct na carnaval ziek (denkende dat hij het daar heeft opgelopen?).quote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef hollandia02 het volgende:
17:18
De patiënt uit Coevorden is een 'man van middelbare leeftijd' uit het dorp Dalen, meldt de burgemeester van Coevorden zojuist tijdens een persconferentie. Hij vierde carnaval in Tilburg, en werd daarna ziek. Hij meldde zich met klachten bij de huisarts. Hij zit nu in isolatie, zijn toestand wordt gemonitord.
Zo ging die epidemie in Italië ook. Via het ziekenhuis, corona-patient over het hoofd gezien.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:26 schreef the_actraiser het volgende:
Uit de gonsende whattsapp groepen krijg ik een nog onbevestigd bericht dat er 3 artsen en 5 verpleegkundigen van het beatrix ziekenhuis besmet zouden zijn.
Gerucht of niet.. het is wel heel te verwachten.
Dus dat betekent dat 200.000 Tilburgers en 250.000 bezoekers de superspreader kunnen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Hmmm.... een link met Italie is eenvoudig genoeg vast te stellen. Vraag het aan die persoon. Of als die persoon niet meer kan reageren door beademing oid, vraag het aan een familielid.
Besmetting in Tilburg is veel waarschijnlijker. Volgens het RIVM niet, want je bent alleen besmettelijk als je koorts hebt natuurlijk, maar er is daar gegarandeerd een superspreader actief geweest die zelf of niet ziek is geworden, of slechts milde klachten had en nu lekker op de bank zit met een biertje in de hand. Kijkend naar oude Flodder afleveringen.
En hun directe familie. En mensen waarmee zij weer in contact hebben gestaan etc etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:26 schreef the_actraiser het volgende:
Uit de gonsende whattsapp groepen krijg ik een nog onbevestigd bericht dat er 3 artsen en 5 verpleegkundigen van het beatrix ziekenhuis besmet zouden zijn.
Tenzij die 20% dus al gebaseerd is op een te laag aantal gerapporteerde besmettingen. Misschien is het maar 0,2%.. Valt nog weinig zinnigs over statistieken te zeggenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien ongeveer 20% van de gevallen medische behandeling nodig heeft, ga je het echt wel merken als een groot deel van Nederland dit virus heeft.
Dan moeten ze nog wel getest worden. Ze kunnen ook al langere tijd ermee lopen en ondertussen andere mensen hebben aangestoken.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:26 schreef the_actraiser het volgende:
Kwam terug en gelijk ziek volgens de burgemeester op RTV Drenthequote:Op zondag 1 maart 2020 17:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Werd hij pas ziek (enkele dagen) na carnaval of werd hij direct na carnaval ziek (denkende dat hij het daar heeft opgelopen?).
tuurlijk joh..quote:Op zondag 1 maart 2020 16:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat gedoe in het ziekenhuis in Gorinchem kan je volledig op het conto van het RIVM gooien.
Dit en vertrek van Rutte!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies hetgeen wij hier al tijden roepen.
Hopelijk overleefd deze vrouw het zonder blijvende schade en van mij mag ze een dikke schadevergoeding krijgen vsn de overheid.
Wat een lakse houding van het RIVM. Elke debiel zag dit aankomen. Niks geleerd van Italië waar get net zo ging in dat ziekenhuis. Man man man wat een droefenis![]()
In zijn live chat van vandaag heeft hij aangegeven dat hij 27 jaar verpleegkundigen heeft opgeleid. Maar ook allerlei wetenschappelijk onderzoek en medische boeken geschreven.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Hij is een gepensioneerd docent arts geloof ik;
https://www.youtube.com/user/Campbellteaching
Exact, ik denk dat de cijfers van dat cruiseschip (waar iedereen getest werd) of Zuid-Korea (waar veeel meer getest wordt) een betrouwbaarder beeld geven.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan moeten ze nog wel getest worden. Ze kunnen ook al langere tijd ermee lopen en ondertussen andere mensen hebben aangestoken.
Maar Duitsland is 500x groter en heeft 15x meer inwoners. De kans dat je daar in de buurt van een besmet persoon komt is kleiner dan in Singapore.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef kilon het volgende:
[..]
Toch bijzonder. Singapore wel noemen en bijvoorbeeld Duitsland niet terwijl daar ondertussen meer geïnfecteerden zijn.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat personeel nog gewoon in en uit mag lopen. Complete lockdown in dat ziekenhuis svp!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:29 schreef hollandia02 het volgende:
17:26
Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is inmiddels afgezet met rood-witte linten, bij de hoofdingang staat een beveiliger die niemand anders dan personeel naar binnen laat.
Op de deur hangt een briefje: 'In nauw overleg met het RIVM heeft Rivas Zorggroep besloten het Beatrixziekenhuis per direct te sluiten voor bezoekers en nieuwe patiënten. We doen dit om besmettingen met het coronavirus te voorkomen'.
Mensen die op bezoek zijn geweest bij een patiënt in het ziekenhuis, mogen het ziekenhuis wel verlaten. Ze is verteld dat ze daarna niet meer naar binnen mogen. Volgens een bezoekster van de cardiologieafdeling was het rustig in het ziekenhuis. Ze maakt zich persoonlijk geen zorgen over een mogelijke besmetting, ook niet bij haar vader die op die afdeling cardiologie ligt. ,,En als hij al begint te hoesten ofzo, dan heeft hij hier de beste zorg die mogelijk is."
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen.
------------------------
Tuurlijk zend ze de hele wereld in.
Het is niet over het hoofd zien. Het is bewust NIET testen vanwege de richtlijnen van het RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo ging die epidemie in Italië ook. Via het ziekenhuis, corona-patient over het hoofd gezien.
Is ook wel jezelf voor de gek houden. Als je alle bezoekers van vandaag tegen wil houden. Terwijl ze zelfs niet eens in de buurt zijn geweest van die patiënt.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:29 schreef hollandia02 het volgende:
17:26
Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is inmiddels afgezet met rood-witte linten, bij de hoofdingang staat een beveiliger die niemand anders dan personeel naar binnen laat.
Op de deur hangt een briefje: 'In nauw overleg met het RIVM heeft Rivas Zorggroep besloten het Beatrixziekenhuis per direct te sluiten voor bezoekers en nieuwe patiënten. We doen dit om besmettingen met het coronavirus te voorkomen'.
Mensen die op bezoek zijn geweest bij een patiënt in het ziekenhuis, mogen het ziekenhuis wel verlaten. Ze is verteld dat ze daarna niet meer naar binnen mogen. Volgens een bezoekster van de cardiologieafdeling was het rustig in het ziekenhuis. Ze maakt zich persoonlijk geen zorgen over een mogelijke besmetting, ook niet bij haar vader die op die afdeling cardiologie ligt. ,,En als hij al begint te hoesten ofzo, dan heeft hij hier de beste zorg die mogelijk is."
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen.
------------------------
Tuurlijk zend ze de hele wereld in.
is niet ongebruikelijk hoor, dat een patient naar een andere IC van een ander ziekenhuis wordt gebracht. Kan zijn omdat daar de faciliteiten beter zijn of dat er plek nodig is in het ziekenhuis.Dan wordt je met een IC-ambulance vervoert.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:59 schreef soapie het volgende:
[..]
Dus je hebt een patient die al flink ziek is en dan ga je die ook nog even verslepen van het ene ziekenhuis naar het andere.... Lijkt mij niet bijster slim, kan diegene in het Erasmus ook nog flink wat virusmateriaal rondstrooien.....
In Noord-Korea hadden ze mensen door hun hoofd geschoten die hetzelfde geflikt hadden. Ik ben niet voor zo'n erge straf, maar je zou toch minstens gevangenisstraf verwachten als je de bevolking zo in gevaar brengt door zo laks te zijn?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet over het hoofd zien. Het is bewust NIET testen vanwege de richtlijnen van het RIVM.
Dan ligt daar iemand met zware longontsteking en ademhalingsproblemen, wetende dat er een wereldwijde virusuitbraak is, en dan is er werkelijk NIEMAND die haar eens even test.
Dankjewel RIVM. Echt. Goed gedaan. Wanneer flikkeren ze de baas daar buiten en de verantwoordelijke euh euh euh minister er godverdomme achteraan???!!!
Dit is precies hetgeen hier al weken voor gewaarschuwd wordt. Maar ach, het is maar een griepje.
Nou 10% ligt op dit moment in elk geval al op de intensive care en er is een compleet ziekenhuis op slot.
Dit was allemaal niet nodig geweest.
Jij bent ook geen expertquote:Op zondag 1 maart 2020 17:32 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat personeel nog gewoon in en uit mag lopen. Complete lockdown in dat ziekenhuis svp!
Natuurlijk. net zoals Italie ook niet eens meer opkijkt voor een paar honderd nieuwe cases per dag.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:25 schreef kilon het volgende:
[..]
Die arme man van het RIVM gaat het nog druk krijgen met al die persconferenties die eraan komen. En dan ook nog al die vragen van de pers die kritisch zijn en zo. Het zal wel snel afgelopen zijn daarmee.
Als de bronnen van de geïnfecteerden maar lichte symptomen hadden ga je die echt niet meer vindenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Patiënt uit LoZ was in Italië geweest, maar ook carnaval gevierd toch? Aannemelijk dat vrouw en kind ook door hem zijn besmet.
Patiënt uit Amsterdam is besmet geraakt in Italië en heeft waarschijnlijk ook partner en kind besmet
Patiënt uit Delft is ook in Italië geweest. Verder nog niet duidelijk of en wie zij heeft besmet.
Dat waren dus de eerste 7 en allemaal te herleiden naar Italië,
Daarna dus vrouw die sinds 21-02 in Gorinchem op IC lag, niet in Italië is geweest en geen Carnaval heeft gevierd. Hoe is zij besmet geraakt?
De twee overige gevallen in Tilburg en Coevorden zijn wel te herleiden naar carnaval, maar niet naar bekende patiënten. Er lopen dus sowieso meer mensen rond met het virus, zonder dat het RIVM er van af weet.
Was ook een poll op Twitter of iets anders waar veel mensen zeiden gewoon "uit te zieken" i.p.v. te bellen omdat ze geen zin hebben in gezeik of iets dergelijks.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Patiënt uit LoZ was in Italië geweest, maar ook carnaval gevierd toch? Aannemelijk dat vrouw en kind ook door hem zijn besmet.
Patiënt uit Amsterdam is besmet geraakt in Italië en heeft waarschijnlijk ook partner en kind besmet
Patiënt uit Delft is ook in Italië geweest. Verder nog niet duidelijk of en wie zij heeft besmet.
Daarna dus vrouw die sinds 21-02 in Gorinchem op IC lag, niet in Italië is geweest en geen Carnaval heeft gevierd. Hoe is zij besmet geraakt?
De twee overige gevallen in Tilburg en Coevorden zijn wel te herleiden naar carnaval, maar niet naar bekende patiënten. Er lopen dus sowieso meer mensen rond met het virus, zonder dat het RIVM er van af weet.
Te gemachtquote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Noord-Korea hadden ze mensen door hun hoofd geschoten die hetzelfde geflikt hadden. Ik ben niet voor zo'n erge straf, maar je zou toch minstens gevangenisstraf verwachten als je de bevolking zo in gevaar brengt door zo laks te zijn?
Met de klunzigheid in dat ziekenhuis is het zelfs mss veiliger om gewoon thuis te blijven en discreet te zijn...quote:Op zondag 1 maart 2020 17:35 schreef hollandia02 het volgende:
Was ook een poll op Twitter of iets anders waar veel mensen zeiden gewoon "uit te zieken" i.p.v. te bellen omdat ze geen zin hebben in gezeik of iets dergelijks.
Zulke berichten gelovenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Noord-Korea hadden ze mensen door hun hoofd geschoten die hetzelfde geflikt hadden. Ik ben niet voor zo'n erge straf, maar je zou toch minstens gevangenisstraf verwachten als je de bevolking zo in gevaar brengt door zo laks te zijn?
Als je (een paar dagen achter elkaar) carnaval viert valt een kuchje en wat verhoging niet echt op. Mensen zuipen zichzelf gewoon over dat soort pijntjes heen. Het virus kan zich geen beter verspreidingsituatie wensen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Hmmm.... een link met Italie is eenvoudig genoeg vast te stellen. Vraag het aan die persoon. Of als die persoon niet meer kan reageren door beademing oid, vraag het aan een familielid.
Besmetting in Tilburg is veel waarschijnlijker. Volgens het RIVM niet, want je bent alleen besmettelijk als je koorts hebt natuurlijk, maar er is daar gegarandeerd een superspreader actief geweest die zelf of niet ziek is geworden, of slechts milde klachten had en nu lekker op de bank zit met een biertje in de hand. Kijkend naar oude Flodder afleveringen.
Ik voel me vandaag ook niet zo lekker.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef nixxx het volgende:
Mijn vader is er afgelopen week nog bij de uroloog geweest... en die voelde zich toen niet lekker..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Voor die patient maakt het niet uit want ze kunnen er toch niks aan doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet over het hoofd zien. Het is bewust NIET testen vanwege de richtlijnen van het RIVM.
Dan ligt daar iemand met zware longontsteking en ademhalingsproblemen, wetende dat er een wereldwijde virusuitbraak is, en dan is er werkelijk NIEMAND die haar eens even test.
Dankjewel RIVM. Echt. Goed gedaan. Wanneer flikkeren ze de baas daar buiten en de verantwoordelijke euh euh euh minister er godverdomme achteraan???!!!
Dit is precies hetgeen hier al weken voor gewaarschuwd wordt. Maar ach, het is maar een griepje.
Nou 10% ligt op dit moment in elk geval al op de intensive care en er is een compleet ziekenhuis op slot.
Dit was allemaal niet nodig geweest.
Er wordt weer eens lekker gedownplayed in de media. Een kennis van mij werkt in dat ziekenhuis en die heeft al te horen gekregen dat ze morgen waarschijnlijk niet mag komen werken. Waarom nog wachten, waarom nog mensen er in en er uit? Leg mij dat maar eens uit expertje.quote:
wie voelde zich niet lekker, je vader of de uroloog?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef nixxx het volgende:
Mijn vader is er afgelopen week nog bij de uroloog geweest... en die voelde zich toen niet lekker..
Als ik corona oploop ga ik naar Den Haag en hoest ik vanaf de tribune de hele tweede kamer onder.quote:
Dit is ook mijn vermoeden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg ook al vanaf het begin dat er waarschijnlijk VEEL meer patiënten zijn dan bekend. Als dat waar is heeft het in ieder geval als voordeel dat er een lagere sterftecijfer is.
Lijkt me wel ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Een vriendin van mij is behoorlijk ziek. Koorts ect. De GGD is gesloten. Weet iemand met wie je contact op moet nemen bij verschijnselen? HAP?
Daar hebben we Stef Blok al voor.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als ik corona oploop ga ik naar Den Haag en hoest ik vanaf de tribune de hele tweede kamer onder.
Ik zou beginnen met het noodnummer te bellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Een vriendin van mij is behoorlijk ziek. Koorts ect. De GGD is gesloten. Weet iemand met wie je contact op moet nemen bij verschijnselen? HAP?
De kans is nu ook aanwezig dat de Italië-toeristen het niet in Italië hebben opgelopen, maar in Nederland en dat ze alleen ontdekt werden omdat ze voldeden aan de RIVM criteria na hun vakantie in Italië.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Ik zou de stel je niet zo aan lijn bellen. Asap.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Top!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als ik corona oploop ga ik naar Den Haag en hoest ik vanaf de tribune de hele tweede kamer onder.
Denk eens na. Wie zou jij bellen als je ziek bent? De klusjesman?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik dacht uitsluitend GGD maar die zijn niet bereikbaar
Noorwegen, Denemarken, ...quote:Op zondag 1 maart 2020 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo ging die epidemie in Italië ook. Via het ziekenhuis, corona-patient over het hoofd gezien.
Denk alleen bij overlijden.... dan moeten ze wel....quote:Op zondag 1 maart 2020 17:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar hebben we Stef Blok al voor.
Iemand daar nog wat van vernomen? Zouden we het überhaupt te horen krijgen als hij ziek is geworden?
huisartsquote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
ah caland, je loopt nog wat achter zie ikquote:Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou de stel je niet zo aan lijn bellen. Asap.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah caland, je loopt nog wat achter zie ik
je bent in goed gezelschap van @:neef_wuppie
Mooi hoe dat werkt hier. Ene kant wordt rivm kapot gemaakt dat ze niet veel strikter opgetreden hebben en patiënten verweten dat ze zichzelf niet meteen in quarantaine gestopt hebben. Andere kant worden mensen met mondkapjes uitgelachen en moeten mensen met griep zich niet aanstellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou de stel je niet zo aan lijn bellen. Asap.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah caland, je loopt nog wat achter zie ik
je bent in goed gezelschap van @:neef_wuppie
Ik zou in jouw geval niet de GGD, maar de GGZ bellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Zou zomaar kunnen iddquote:Op zondag 1 maart 2020 17:40 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De kans is nu ook aanwezig dat de Italië-toeristen het niet in Italië hebben opgelopen, maar in Nederland en dat ze alleen ontdekt werden omdat ze voldeden aan de RIVM criteria na hun vakantie in Italië.
de uroloog.. mijn vader voelt zich altijd niet goed... anders was hij ook niet zo vaak in het ziekenhuis. Valt echt wel in een risico groep qua leeftijd en andere ziektes, dit Coronavirus kan hij er niet bij hebbenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:38 schreef NedKelly het volgende:
[..]
wie voelde zich niet lekker, je vader of de uroloog?
Het is Caland. Die moet je alleen serieus nemen als het om coke gaat.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mooi hoe dat werkt hier. Ene kant wordt rivm kapot gemaakt dat ze niet veel strikter opgetreden hebben en patiënten verweten dat ze zichzelf niet meteen in quarantaine gestopt hebben. Andere kant worden mensen met mondkapjes uitgelachen en moeten mensen met griep zich niet aanstellen.
Als je m daarna leegzuigt zit je goedquote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef KingRadler het volgende:
Is een condoom veilig als je sex hebt met iemand die Corona heeft?
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mooi hoe dat werkt hier. Ene kant wordt rivm kapot gemaakt dat ze niet veel strikter opgetreden hebben en patiënten verweten dat ze zichzelf niet meteen in quarantaine gestopt hebben. Andere kant worden mensen met mondkapjes uitgelachen en moeten mensen met griep zich niet aanstellen.
Hoi Scrummie. Kunnen we nog meer doen dan alleen de handen goed wassen?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is Caland. Die moet je alleen serieus nemen als het om coke gaat.
Wow! Bijzonder dat er in een topic meerdere mensen met uiteenlopende meningen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
GGD voor zichzelf, GGZ voor die vriendinquote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zou in jouw geval niet de GGD, maar de GGZ bellen.
Mwoah. Binnen blijven zou ik zeggen, maar dat doe je toch al.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hoi Scrummie. Kunnen we nog meer doen dan alleen de handen goed wassen?
Hoefde niet, want niet in een risicogebied geweest.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar het RIVM heeft actief tegengehouden dat die vrouw in dat ziekenhuis getest werd? Lijkt me toch sterk.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Mwoah. Binnen blijven zou ik zeggen, maar dat doe je toch al.
Vanwaar plots al die lullige vragen? Ben je net wakker van je siesta ofzo?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:46 schreef KingRadler het volgende:
Komt er een stille tocht bij de 1ste Corona dode
Zo lang mogelijk tegenhouden zodat er tijd gekocht wordt voor een vaccin of medicijn. Tuurlijk ga je het nooit stoppen, maar het RIVM heeft er nu voor gezorgd dat we Italië 2.0 worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:43 schreef Coelho het volgende:
Misschien moeten we maar concluderen dat alle quarantaines en antecedenten-onderzoeken alleen maar schijnveiligheid zijn. Zeker wanneer je al besmettelijk bent voordat je zelf ziekteverschijnselen hebt, kun je alleen maar verspreiding beperken en zul je het nooit tegenhouden.
alleen als je ,m over je hoofd trektquote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef KingRadler het volgende:
Is een condoom veilig als je sex hebt met iemand die Corona heeft?
2% dan moeten wij nog even.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef Zipportal het volgende:
Zijn jullie mentaal al voorbereid op de eerste dode in Nederland? #dtv
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk tegenhouden zodat er tijd gekocht wordt voor een vaccin of medicijn. Tuurlijk ga je het nooit stoppen, maar het RIVM heeft er nu voor gezorgd dat we Italië 2.0 worden.
Hij is aan het trollen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zei je niet 3 topics geleden nog dat het allemaal paniek om niks is?
Ik ben om.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit. Artsen hebben een heilig vertrouwen in de protocollen en er zijn nog zo weinig tests dat het opvalt als je als arts je gezond verstand gebruikt.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar het RIVM heeft actief tegengehouden dat die vrouw in dat ziekenhuis getest werd? Lijkt me toch sterk.
Hij is aan het trollen, don't feed the trol.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Iig kun je constateren dat niemand tegen het door het RIVM opgelegde protocol heeft durven in gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nee het is niet verplicht om iedereen die hoest te testen. Maar als een ziekenhuis zelf een sterk vermoeden heeft laten ze zich toch niet tegenhouden?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hoefde niet, want niet in een risicogebied geweest.
Ik ga baguettes met zalm hamsteren.quote:
Alleen zalm kan je niet zo lang bewaren..quote:
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Iig kun je constateren dat niemand tegen het door het RIVM opgelegde protocol heeft durven in gaan.
Jeetje.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit. Artsen hebben een heilig vertrouwen in de protocollen en er zijn nog zo weinig tests dat het opvalt als je als arts je gezond verstand gebruikt.
Feit is dat er pas getest is toen ze naar het Erasmus werd verplaatst.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar als een ziekenhuis zelf een sterk vermoeden heeft laten ze zich toch niet tegenhouden?
In je elleboog hoesten.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Hoi Scrummie. Kunnen we nog meer doen dan alleen de handen goed wassen?
Kan ik me ook niet voorstellen, maar dat is een verhaal wat misschien alleen hier top fok vaag?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
En een kopje verse muntthee en dan lekker met een joggingbroek op de bank onder een fleecedekentje met je dinnies.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Lekker maat
Doe er ook wat kruidenkaas op.
Wat wil je dan? Dat zoals ik eerder in dit topic vraag, we morgen iedereen die afgelopen week op wintersport is geweest in Noord Italië maar voor de zekerheid 2 weken thuishouden? Net zoals iedereen die carnaval heeft gevierd?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Zo lang mogelijk tegenhouden zodat er tijd gekocht wordt voor een vaccin of medicijn. Tuurlijk ga je het nooit stoppen, maar het RIVM heeft er nu voor gezorgd dat we Italië 2.0 worden.
En die konden wél ingaan tegen de almachtige RIVM?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Feit is dat er pas getest is toen ze naar het Erasmus werd verplaatst.
Klinkt gezellig, wat zijn dinnies?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En een kopje verse muntthee en dan lekker met een joggingbroek op de bank onder een fleecedekentje met je dinnies.
Gelukkig hebben wij palletsorteerders, werklozen en wajongers wél gezond verstand.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit. Artsen hebben een heilig vertrouwen in de protocollen en er zijn nog zo weinig tests dat het opvalt als je als arts je gezond verstand gebruikt.
Maar heeft ieder ziekenhuis die testkits liggen of moeten die bij het RIVM aangevraagd worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee het is niet verplicht om iedereen die hoest te testen. Maar als een ziekenhuis zelf een sterk vermoeden heeft laten ze zich toch niet tegenhouden?
Het is een overheidsinstantie, dan sta je wel een nulletje of drie achter in sommige regionen van FOK.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kan ik me ook niet voorstellen, maar dat is een verhaal wat misschien alleen hier top fok vaag?
Goed idee wel die munttheequote:Op zondag 1 maart 2020 17:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En een kopje verse muntthee en dan lekker met een joggingbroek op de bank onder een fleecedekentje met je dinnies.
Tuurlijk joh, ik ben twee weken geleden nog gaan dineren bij de Chinees met een collega.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:50 schreef Stance het volgende:
ik ga zo naar de chinees. Heb ik voor morgen ook eten in huis en neem ik op de heenweg gelijk weed mee.Als ik dood ga, dan wel met een volle maag
Iraq ook fukced.twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:33:35Iraq reports 6 new cases of coronavirus, including the first 4 cases in Iraqi Kurdistan; all 6 are linked to Iran https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En die konden wél ingaan tegen de almachtige RIVM?
quote:Het RIVM paste het protocol vrijdagmiddag aan, de patiënt was toen al naar het Erasmus Medisch Centrum vervoerd, aldus het Beatrixziekenhuis.
https://www.omroepbrabant(...)-carnaval-in-Tilburg
Ik heb wel meerdere berichten gezien van huisartsen die vroegen om een test, maar dat het RIVM dat weigerde omdat de patiënt niet voldeed aan de richtlijnen. Erasmus heeft eigen faciliteiten, dus de mevrouw was daar waarschijnlijk ook getest als ze niet voldeed aan de RIVM richtlijnen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Hebben we schijt aan.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef _I het volgende:
Iraq ook fukced.twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:33:35Iraq reports 6 new cases of coronavirus, including the first 4 cases in Iraqi Kurdistan; all 6 are linked to Iran https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat is nu wel zeker, ik ga bier en wijn preppen. Dan heb ik het in ieder geval goed als ik straks in quarantaine zit.quote:
HET VIRUS KAN NIET OVERLEVEN IN DE ZOMERquote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef _I het volgende:
Geluk bij een ongeluk, zou een zekere columnist zeggenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef _I het volgende:
Precies.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is nu wel zeker, ik ga bier en wijn preppen. Dan heb ik het in ieder geval goed als ik straks in quarantaine zit.
Alcohol ontsmet zeg ik altijd.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Dat is nu wel zeker, ik ga bier en wijn preppen. Dan heb ik het in ieder geval goed als ik straks in quarantaine zit.
je moet anti-stoffen opbouwen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:51 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, ik ben twee weken geleden nog gaan dineren bij de Chinees met een collega.
Onkruid vergaat niet...
twitter:VRMWB twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:51:54Advies RIVM is alléén thuis te blijven met lichte luchtwegklachten als u in een van de risicogebieden bent geweest. #corona. reageer retweet
Tsja, geen idee.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
#CORONEDquote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef _I het volgende:
Wat zijn de risicogebieden?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:VRMWB twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:51:54Advies RIVM is alléén thuis te blijven met lichte luchtwegklachten als u in een van de risicogebieden bent geweest. #corona. reageer retweet
Risicogebied is over een week het zuiden van Nederlandquote:Op zondag 1 maart 2020 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
Kijk, dat zou kwalijk zijn. Wat zijn de bronnen hiervan?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb wel meerdere berichten gezien van huisartsen die vroegen om een test, maar dat het RIVM dat weigerde omdat de patiënt niet voldeed aan de richtlijnen. Erasmus heeft eigen faciliteiten, dus de mevrouw was daar waarschijnlijk ook getest als ze niet voldeed aan de RIVM richtlijnen.
Kennelijk waren er ook mensen die niet in die beroepen werken al van mening dat het protocol poep was.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij palletsorteerders, werklozen en wajongers wél gezond verstand.
Wat ga je ermee doen als je die bronnen weetquote:Op zondag 1 maart 2020 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kijk, dat zou kwalijk zijn. Wat zijn de bronnen hiervan?
Ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat ga je ermee doen als je die bronnen weet
Extra Grand Prestige drinken deze dagen.quote:
Bestaat niet meerquote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
[..]
Ga eens terug naar Stormfront.
Ik heb meerdere berichten gezien die het tegendeel beweerden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik heb wel meerdere berichten gezien van huisartsen die vroegen om een test, maar dat het RIVM dat weigerde omdat de patiënt niet voldeed aan de richtlijnen. Erasmus heeft eigen faciliteiten, dus de mevrouw was daar waarschijnlijk ook getest als ze niet voldeed aan de RIVM richtlijnen.
https://www.rivm.nl/coron(...)antwoorden#nederlandquote:Het Erasmus MC en RIVM beschikken over goede laboratoriumtesten waarmee het virus aangetoond kan worden.
Na een stevige rukpartij, loopt het bij mij ook uit mijn hand.quote:
Ik heb net wel meer drank ingeslagen dan normaal!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Extra Grand Prestige drinken deze dagen.
Heerlijk met een toastje brie of wat oude brokkelkaas.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Erasmus MC GODENquote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)antwoorden#nederland
Erasmus MC kan dus zelf testen, andere ziekenhuizen zullen via het RIVM moeten.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Niet mijn probleem.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb net wel meer drank ingeslagen dan normaal!
Volgens mij hebben die eigen faciliteiten. Ik las gisteren dat de tweede test voor Luxemburgers ook in Erasmus wordt gedaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hoe kan het dat ze in Zuid-Korea met drive-in kunnen testen en hier allerlei labs ingeschakeld moeten worden?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)antwoorden#nederland
Erasmus MC kan dus zelf testen, andere ziekenhuizen zullen via het RIVM moeten.
Bedankt voor de variatietipquote:Op zondag 1 maart 2020 17:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heerlijk met een toastje brie of wat oude brokkelkaas.
Teken aan de wand dat het hier wel enorm uit de klauwen moet lopenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe kan het dat ze in Zuid-Korea met drive-in kunnen testen en hier allerlei labs ingeschakeld moeten worden?
Die zijn er niet he, mensen hier schreeuwen gewoon wat. Vermoed ik - ik sta verder overal open voor.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat ga je ermee doen als je die bronnen weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |