abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191776612
quote:
Pandemie

Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.

Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.

Bron
quote:
Coronavirussen

De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.

Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

quote:

Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.

• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER

• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER

• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

• Timelapse: Mapping the Outbreak

RIVM Vragen en Antwoorden

• Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6

Wuhan Corona Virus Map

• Wikipedia: • https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak

• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/

• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt.
Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.

• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis

Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.

Dit doet corona met je, als je pech hebt.

rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37 Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39 Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57 Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
Confirmed
quote:
1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
pi_191776625
Hoop dat Lubach vanavond het RIVM afslacht.
  zondag 1 maart 2020 @ 16:50:48 #3
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191776633
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:46 schreef Dazalbest het volgende:

[..]

Er ging niet eerder een belletje rinkelen daar?

:|W

Komt dit nu pas naar buiten of heb ik iets gemist?
Ze zal wel niet in een 'risicogebied' geweest zijn, denk ik dan. Dus geen test. Was althans tot nu toe het beleid van het RIVM. 8)7
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 1 maart 2020 @ 16:51:20 #4
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_191776648
quote:
Aanleiding en achtergrond

Vrijdagavond 21 februari heeft een patiënt zich gemeld op de Spoedeisende Hulp van het Beatrixziekenhuis met klachten aan de luchtwegen. De patiënt voldeed niet aan de toen geldende casusdefinitie corona van het RIVM om getest te hoeven worden op corona. De patiënt was niet in een risicogebied geweest of in aanraking gekomen met een bevestigde besmette patiënt. Halverwege de middag op vrijdag 28 februari heeft RIVM het protocol aangepast. De patiënt was toen al naar het Erasmus Medisch Centrum vervoerd.
Bron: website Beatrixziekenhuis

Het is dus niet eens bekend hoe/waar zij het heeft opgelopen, en dat al op 21 februari :? Ver voor die eerste bekende patiënt donderdagavond.
Koel en donker bewaren
pi_191776652
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:50 schreef Rianne84 het volgende:
Hoop dat Lubach vanavond het RIVM afslacht.
Ik hoop dat het RIVM vanavond haar bestaansrecht opgeeft :Y
pi_191776662
quote:
screenshot voor het nageslacht

pi_191776679
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:49 schreef vuurbrood het volgende:

[..]

Dat kwam omdat ze het verkeerde voer gebruikte om die beesten slachtrijp te maken.
Ja und?
Die beesten krijgen voer om geslachtsrijp te worden, kei natuurlijk maar vleermuizen vreten ,dat is echt not done. :D

Hele andere discussie ook maar niet wijzen naar andere landen en hun eetgewoontes als het overal niet kies eraan toegaat.
Go hard or go home
pi_191776683
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat gedoe in het ziekenhuis in Gorinchem kan je volledig op het conto van het RIVM gooien.
Ze hebben de richtlijnen van het RIVM gevolgd, wat aantoont dat de richtlijnen niet klopte. Zeker als iemand in het ziekenhuis ligt met een longontsteking, dan mag je toch verwachten dat de persoon even getest wordt.
  zondag 1 maart 2020 @ 16:52:41 #9
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191776687
quote:
11s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Het is dus niet eens bekend hoe/waar zij het heeft opgelopen, en dat al op 21 februari :? Ver voor die eerste bekende patiënt donderdagavond.
Dit. En als je bedenkt dat er een incubatietijd/besmettingstijd is geweest dan moet ze rond de 14e of zelfs eerder al zijn besmet
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zondag 1 maart 2020 @ 16:53:01 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191776699
quote:

[..]

Ik wil niet als paniekzaaier overkomen, maar dit voorspelt echt niet veel goeds v.w.b. ernst van de verspreiding inmiddels in Nederland. :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_191776700
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

screenshot voor het nageslacht

[ afbeelding ]
Ik hoop dat iedereen in Gorinchem zijn eigen risico teruggestort krijgt :Y
pi_191776706
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik wil niet als paniekzaaier overkomen, maar dit voorspelt echt niet veel goeds v.w.b. ernst van de verspreiding inmiddels in Nederland. :{
Italië 2.0 maar dan beter
  zondag 1 maart 2020 @ 16:53:30 #13
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191776707
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ze hebben de richtlijnen van het RIVM gevolgd, wat aantoont dat de richtlijnen niet klopte. Zeker als iemand in het ziekenhuis ligt met een longontsteking, dan mag je toch verwachten dat de persoon even getest wordt.
Dat is wat velen hier al zeiden...
RIVM was/is laks
pi_191776713
quote:
16.40 uur

De vrouw die in het ziekenhuis in Gorinchem lag, komt uit de gemeente Altena en is van middelbare leeftijd, aldus een woordvoerder van het RIVM.
pi_191776720
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:52 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Precies. Puur het resultaat van het bagataliseren van het RIVM.
pi_191776721
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:49 schreef Lafoy het volgende:

[..]

Al deze dingen zijn een heel goed argument om geen vlees meer te eten
Ben benieuwd of veel mensen die nu zo kritisch zijn dat ook onderkennen :)
  zondag 1 maart 2020 @ 16:54:37 #17
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_191776735
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:53 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat het nu al overal woekert.

Maar het is dat ik dit toevallig las op die website van het ziekenhuis, dit wisten we nog niet toch? Ze kwam niet uit Italië en geen contact met een bekende patient waarschijnlijk.
Koel en donker bewaren
pi_191776757
quote:

[..]

Maar gelukkig wel aan het protocol gehouden.
pi_191776761
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:54 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Nee ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat het nu al overal woekert.

Maar het is dat ik dit toevallig las op die website van het ziekenhuis, dit wisten we nog niet toch? Ze kwam niet uit Italië en geen contact met een bekende patient waarschijnlijk.
Zeiden ze geloof ik bij de persco ook. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_191776774
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ben benieuwd of veel mensen die nu zo kritisch zijn dat ook onderkennen :)
ah nee, joh. Kom niet aan hun heilige koe.
Go hard or go home
pi_191776775
Je kan helaas niet alles tegenhouden. Kan het RIVM niets aan doen.
  zondag 1 maart 2020 @ 16:55:57 #22
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_191776780
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:50 schreef Jane het volgende:

[..]

Ze zal wel niet in een 'risicogebied' geweest zijn, denk ik dan. Dus geen test. Was althans tot nu toe het beleid van het RIVM. 8)7
En ze zal vast zelf ook niet hebben gezegd dat ze dacht Corona the hebben.....dus tja dan doen ze natuurlijk niks

sjonge jonge :N -O- :|W
pi_191776785
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je kan helaas niet alles tegenhouden. Kan het RIVM niets aan doen.
_O-
pi_191776794
- nou weten we het wel.

[ Bericht 97% gewijzigd door Lonaa op 01-03-2020 16:57:07 ]
  zondag 1 maart 2020 @ 16:56:34 #25
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191776799
Als er iemand vanaf de 21e al in het ziekenhuis ligt, zou je kijken wie er nog meer met dezelfde symptomen in het ziekenhuis liggen vanaf die periode.. en dan een week eerder terug gaan.

Best een ding om na te lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')