quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:1 Carnavalvierder uit Loon op Zand
2 Vrouw uit Amsterdam, zit in Diemen
3 Partner van #2
4 Jongste kind van #2
5 Vrouw van #1
6 Dochter van #1
7 Vrouw uit Delft
8 Vrouw in Erasmus MC, wacht op 2e test
Zet de 2 nieuwe gevallen er even bijquote:Op zondag 1 maart 2020 15:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
[..]
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
[..]
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
• Timelapse: Mapping the Outbreak
• RIVM Vragen en Antwoorden
• Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
• Wuhan Corona Virus Map
• Wikipedia: • https://en.wikipedia.org/(...)coronavirus_outbreak
• Worldmeters: https://www.worldometers.info/coronavirus/
• Mocht je het virus hebben, dan kun je dat thuis uitzieken. Tenminste zolang je niet heel ziek wordt.
Hier de richtlijnen hoe je thuis moet verblijven.
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
Confirmedtwitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
[..]
Idioten zijn het.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:48 schreef zipcon het volgende:
"Kinderen (onder 20 jaar) spelen geen rol"
Ze kunnen wel ouders besmetten, vergeten te melden?
En dan zie ik opeens al die merken water.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Wat liggen daar nou voor neppe sinaasappels op tafel
Geloof niet dat je in Gorinchem dan al enige genezingskans had.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:48 schreef Noek het volgende:
Je kind zal daar liggen die een chemo kuur ondergaat.
"Kinderen spelen in deze uitbraak geen rol."
Dit zijn alle zondagsjournalisten lijkt me, en dat zijn vaak niet de meest senior types. Die hebben normaal niet heel veel te doen en ze hebben zeker niet gerekend op een persco.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:48 schreef Rodgrod het volgende:
Zijn er kinderen in het ziekenhuis. Wat is dit voor onzinnige vraag
volgens de schippers hier aan wal niet hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 15:44 schreef bitterbal het volgende: maar eerlijk jongens. Het is ook een lastige situatie
Bizar jaquote:Op zondag 1 maart 2020 15:49 schreef Tris het volgende:
Al die mensen die toen met dat ene vliegtuig uit China kwamen. Iedereen in paniek en in alle staten. Van en naar Italië reist men er rustig op los.
Ja ik geloofn iet dat je zonder klachten niet besmettelijk bent wat ze zeggen maar verder is het onmogelijk om te voorkomen dat nieuwe mensen besmet rakenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:50 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens de schippers hier aan wal niet hoor
Behalve dat die site al de halve dag plat ligt.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:51 schreef PirE het volgende:
Gelukkig kunnen we vanaf vandaag weer onze belastingaangifte doen, toch mooi om te zien hoe goed ons geld besteed wordt.
Ik heb 't net om 15:30 gedaan, werkte heel snel ineensquote:Op zondag 1 maart 2020 15:51 schreef PirE het volgende:
Gelukkig kunnen we vanaf vandaag weer onze belastingaangifte doen, toch mooi om te zien hoe goed ons geld besteed wordt.
Wat een aanname weer.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jojoke het volgende:
Dus die vrouw ligt een week lang op het IC, maar wordt niet getest vanwege de criteria van het RIVM. Ik heb het met haar te doen, want die heeft ondertussen waarschijnlijk forse longschade
In ieder geval niet aan microfoons. Dat is duidelijk, man man man wat een vertoning.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:51 schreef PirE het volgende:
Via de app gaat t makkelijkerquote:Op zondag 1 maart 2020 15:51 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Behalve dat die site al de halve dag plat ligt.
Jazeker lekker uitgaan van het slechtste!quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jojoke het volgende:
Dus die vrouw ligt een week lang op het IC, maar wordt niet getest vanwege de criteria van het RIVM. Ik heb het met haar te doen, want die heeft ondertussen waarschijnlijk forse longschade
Yup, en voor zover ik net begreep geen actieve link met de persoon in Loon op Zand die ook in Tilburg was geweest.... nu weet ik niet of die uit Coevorden ook een link naar Italie of Azie heeft, maar anders hebben we hier dus formeel ook een probleem qua besmettingshaard...quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jano9 het volgende:
Die uit Coevorden heeft het dus opgelopen in Tilburg tijdens Carnaval? Hoeveel zou hij in de tussentijd dan niet besmet hebben.
Uitermate knullige vertoning inderdaad.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
In ieder geval niet aan microfoons. Dat is duidelijk, man man man wat een vertoning.
Eerst niemand testen en nu ineens bij iets van kuchen en iets van koorts meteen 2 weken thuisblijvenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jojoke het volgende:
Zag van de week een foto van de longen een overleden griepslachtoffer, die longen zaten serieus vol met tientallen ronde gaten van de abcessen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jojoke het volgende:
Wel heel toevallig dat daar de eerste patiënt ook vandaan komt, maar gelukkig was die niet besmettelijk tijdens het carnavalquote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jano9 het volgende:
Die uit Coevorden heeft het dus opgelopen in Tilburg tijdens Carnaval? Hoeveel zou hij in de tussentijd dan niet besmet hebben.
Coevorden? Heb een stukje van de persco gemist. Maar de teller staat nu op 10?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:52 schreef Jano9 het volgende:
Ik zet deze even vast.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef Confetti het volgende:
In Nederland betekenen proportionele maatregelen vooral dat de economie niet geschaad mag worden. Grenzen wagenwijd open, vliegtuigen mogen naar de hel vliegen en terug, en ga zo maar door. Ohja, niemand mag eigenlijk last hebben van de 'bestrijding'.
Daarom is dit het begin van een explosie van infecties. Het enige positieve is een relatief hoogopgeleide bevolking die wel verstandig kan handelen.
Gelukkig Noord-Italië is veiligquote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef bitterbal het volgende:
de nos nuanceert voordat morgen heel nederland thuis blijft
5 MINUTEN GELEDEN
Minister Bruins: blijf bij luchtwegklachten een dagje thuis
Minister Bruins voor Medische Zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten.
Alcohol werkt desinfecterendquote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef zipcon het volgende:
Het carnaval is immuun voor coronavirus stelt de man.
Italie zien we nog steeds niet als een probleemgebied? Mi gadoquote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef bitterbal het volgende:
5 MINUTEN GELEDEN
Minister Bruins voor Medische Zorg adviseert mensen die in China, Zuid-Korea, Iran en Singapore zijn geweest, uit voorzorg thuis te blijven bij luchtwegklachten.
Bureaucratie. Iedereen weet het, maar je moet het zeker weten.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wel heel toevallig dat daar de eerste patiënt ook vandaan komt, maar gelukkig was die niet besmettelijk tijdens het carnaval
Italië dan?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef bitterbal het volgende:
5 MINUTEN GELEDEN
Heb je een goed punt. Want over patiënt Coevorden werd niks gezegd over hoe hij/zij besmet is geraakt. Toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, en voor zover ik net begreep geen actieve link met de persoon in Loon op Zand die ook in Tilburg was geweest.... nu weet ik niet of die uit Coevorden ook een link naar Italie of Azie heeft, maar anders hebben we hier dus formeel ook een probleem qua besmettingshaard...
Maar gelukkig wordt carnaval in kleine kring gevierd
Dat is ook een oplossingquote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef Themeparktommy het volgende:
Mooi man.. Ze zeggen gewoon bijna dat pas als de diagnose is gemaakt je pas besmettelijk wordt. Dus gewoon niet meer diagnosticeren en klaar
Ze weten het gewoon niet. Tilburg maar in lockdown gooien?quote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, en voor zover ik net begreep geen actieve link met de persoon in Loon op Zand die ook in Tilburg was geweest.... nu weet ik niet of die uit Coevorden ook een link naar Italie of Azie heeft, maar anders hebben we hier dus formeel ook een probleem qua besmettingshaard...
Maar gelukkig wordt carnaval in kleine kring gevierd
Kinderen die chemo ontvangen en moeten overnachten liggen nu vrijwel altijd in het Prinses Maxima Centrum.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:48 schreef Noek het volgende:
Je kind zal daar liggen die een chemo kuur ondergaat.
"Kinderen spelen in deze uitbraak geen rol."
Buurman & Buurmanquote:Op zondag 1 maart 2020 15:54 schreef Lafoy het volgende:
En wat een gepruts met die microfoons. Wie organiseert deze persco's?
De koningin moet wel kunnen blijven rijden.quote:
Heeft carnaval gevierd in Tilburg, andere besmettingswegen wordt nagegaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heb je een goed punt. Want over patiënt Coevorden werd niks gezegd over hoe hij/zij besmet is geraakt. Toch?
Dan betekent dit wel dat het nu enorm gaat ontploffen hier
Deze man weet.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Kinderen die chemo ontvangen en moeten overnachten liggen nu vrijwel altijd in het Prinses Maxima Centrum.
Link ? eventueel in DMquote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zag van de week een foto van de longen een overleden griepslachtoffer, die longen zaten serieus vol met tientallen ronde gaten van de abcessen.
Zonder diagnose heb je geen corona dus ben je niet besmettelijk. Logisch tochquote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef Themeparktommy het volgende:
Mooi man.. Ze zeggen gewoon bijna dat pas als de diagnose is gemaakt je pas besmettelijk wordt. Dus gewoon niet meer diagnosticeren en klaar
Jawel. Alles ten noorden van Toscane.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Italie zien we nog steeds niet als een probleemgebied? Mi gado
Klik weg, hang op en bel uw bank.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:47 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wat is het alternatief? Grenzen dicht?
Dat dusquote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Eerst niemand testen en nu ineens bij iets van kuchen en iets van koorts meteen 2 weken thuisblijven
Ik durf morgen echt niet te niesen op mijn werk en ik nies minstens 7 keer per dagquote:Op zondag 1 maart 2020 15:56 schreef Bloep2 het volgende:
Maar moet je nu huisarts bellen als je een beetje kucht, zelfs als je niet in infectiegebied bent geweest? Onduidelijk..
Tilburg gewoon opgeven kijken wat er te redden valt in de rest van het landquote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ze weten het gewoon niet. Tilburg maar in lockdown gooien?
Nee, als je milde luchtwegklachten hebt, dagje thuisblijven, als de klachten verergeren; huisarts bellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:56 schreef Bloep2 het volgende:
Maar moet je nu huisarts bellen als je een beetje kucht, zelfs als je niet in infectiegebied bent geweest? Onduidelijk..
Ik kan prima al m'n werk vanuit thuis doen. Remote Desktop en meetings via Teams/Skype. Zou slim zijn als iedereen die dat kan, dat doet. Maja sociale druk van aanwezigheidsplicht hequote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Eerst niemand testen en nu ineens bij iets van kuchen en iets van koorts meteen 2 weken thuisblijven
Volgens mij thuisblijven en wachten of t over gaat of erger wordt, en bij t laatste dan je dok bellenquote:Op zondag 1 maart 2020 15:56 schreef Bloep2 het volgende:
Leuk bedacht wel inderdaadquote:Op zondag 1 maart 2020 15:57 schreef Confetti het volgende:
https://www.zerohedge.com(...)ntined-brothel-spain
Lastig uitleggen aan je vrouw ditquote:Op zondag 1 maart 2020 15:57 schreef Confetti het volgende:
https://www.zerohedge.com(...)ntined-brothel-spain
Niezen was geen symptoom toch? .quote:Op zondag 1 maart 2020 15:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik durf morgen echt niet te niesen op mijn werk en ik nies minstens 7 keer per dag
Heel hard
Ik ging alleen even een biertje drinken, echt!!!11!!!1!quote:Op zondag 1 maart 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lastig uitleggen aan je vrouw dit
Uh ja, sorry, uhm ik zit in quarantaine .... in uhm, tsja, een bordeel. Ik was er voor een vriend, echt waar.
Wie? Beatrixziekenhuis? Ja, nemen geen patiënten meer op, niemand mag er in/uit behalve personeel.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef Silverdigger2 het volgende:
Zijn ze nu in lockdown of niet? Geef eens ja / nee antwoord?
quote:
Zijn natuurlijk wel de mensen die het kunnen overdragen naar andere patienten. Dus denk dat ze sowieso 24 uur (duur van de test) in lockdown gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Mogen de medewerkers van t ziekenhuis nu ook niet naar buiten
Buurman en Buurman wordt opgenomen met twee Neumann TLM103 microfoons. Die goed staan gericht.quote:
Ja mja, incubatietijdquote:Op zondag 1 maart 2020 16:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk wel de mensen die het kunnen overdragen naar andere patienten. Dus denk dat ze sowieso 24 uur (duur van de test) in lockdown gaan.
Aangezien ze geen link hebben kunnen vinden van bezochtte locaties tussen die twee patiënten is er dus waarschijnlijk nog een patiënt zero ergens in Tilburg geweest. Tenminste, dat lijkt mij een logische aanname.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef hollandia02 het volgende:
15:55
Het is belangrijk, beklemtoont het RIVM, dat duidelijk wordt hoe de patiënten in Tilburg en Coevorden besmet zijn geraakt.
Ze zijn beide in Tilburg geweest met Carnaval,
Het eerste geval was in Tilburg met CARNAVAL
Ik denk dat ze het opgehaald hebben uit Iran ofzo man
Ik ben er bang voor ja... en dat was redelijkerwijs ook wel te verwachten... ik snap dat je geen paniekvoetbal wil vanuit de overheid en het RIVM, maar dit was wel heel naïef natuurlijkquote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef Jano9 het volgende:
Ik ben echt benieuwd naar hoe die vent uit Coevorden besmet is geraakt. Als het Tilburg is dan lopen er nu nog meer corona geïnfecteerden daar rond.
Als personeel in/uit mag en patiënten mogen naar huis dan is het geen lockdown.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wie? Beatrixziekenhuis? Ja, nemen geen patiënten meer op, niemand mag er in/uit behalve personeel.
We kunnen nog eens een klein ziekenhuis openhoudenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Dat ziekenhuis in Gorinchem is natuurlijk een 1 op 1 van dat faalziekenhuis in Italië
Is toch niet zo moeilijk, carnaval vier je in een kleine kringquote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef hollandia02 het volgende:
15:55
Het is belangrijk, beklemtoont het RIVM, dat duidelijk wordt hoe de patiënten in Tilburg en Coevorden besmet zijn geraakt.
Ze zijn beide in Tilburg geweest met Carnaval,
Het eerste geval was in Tilburg met CARNAVAL
Ik denk dat ze het opgehaald hebben uit Iran ofzo man
In Nederland is dat al een lockdown natuurlijk. Beetje pappen en nathouden toch.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Als personeel in/uit mag en patiënten mogen naar huis dan is het geen lockdown.
Het liefst alleen met een flesje GHB en wat slagroompatronen volgens het RIVMquote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef PirE het volgende:
[..]
Is toch niet zo moeilijk, carnaval vier je in een kleine kring.
Inderdaad lekker op tijd ditquote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
15:58
Dus voor de Nederlanders met luchtwegklachten die teruggekeerd zijn uit gebieden waar het virus flink verspreid is, luidt het advies van het RIVM: ,,Ga even niet werken, niet naar een feest, pas op de plaats", zegt Jaap van Dissel van het RIVM.
AD
Slijptolquote:Op zondag 1 maart 2020 16:02 schreef butz0rs het volgende:
Is slijptol er niet, voor wat kritische vragen?
Hadden ze beter voor carnaval even over na kunnen denken.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
Dus voor de Nederlanders met luchtwegklachten die teruggekeerd zijn uit gebieden waar het virus flink verspreid is, luidt het advies van het RIVM: ,,Ga even niet werken, niet naar een feest, pas op de plaats", zegt Jaap van Dissel van het RIVM.
AD
En rekenen we daar Tilburg nu wel of niet toe ?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
AD
Had dit inderdaad 4 dagen geleden al geroepen, voor wat het waard was....quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
AD
Het lijkt mij echt niet goed als je een week lang de verkeerde behandeling krijgt.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:53 schreef UitStraling het volgende:
k een foto van de longen een overleden griepslachtoffer, die longen zaten serieus vol met tientallen ronde gaten van de abcessen.
Hmm was het niet juist bijgesteld naar luchtwegklachten ongeacht waar je geweest bent?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
AD
beter is gewoon carnaval niet te vieren, alleen maar ellende..quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef PirE het volgende:
[..]
Is toch niet zo moeilijk, carnaval vier je in een kleine kring.
Iets van kuchen en iets van koortsquote:Op zondag 1 maart 2020 16:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hmm was het niet juist bijgesteld naar luchtwegklachten ongeacht waar je geweest bent?
De zolderkamerexperts van dit forum hadden stuk voor stuk betere aanpakken, weken geleden al.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
De microfoons en camera's zijn in ieder geval ook besmet. De tering man. Dit is dan nog bij maar 10 gevallen. Wat als we straks echt honderden gevallen hebben .....
Dit laat toch zien dat wij in Nederland echt niet klaar zijn voor rampen. In wat voor vorm dan ook.
Sja we zijn hier in huis ook allemaal strontverkouden met lichte koorts, maar niet in een risicogebied en volgens mij heeft half NL hier momenteel last van.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:59 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, maar daarna ben ik minstens 10 minuten helemaal snotterig en soppig
Ik denk dat we opzich wel klaar zijn voor wat er mogelijk gaat komen, maar volgens mij de belangrijkste opgave is om mensen nu vertrouwen te geven in de autoriteiten (RIVM) en handelingsperspectief te bieden. Met een dergelijke, onvoorbereide persco zorg je daar niet bepaald voor.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
De microfoons en camera's zijn in ieder geval ook besmet. De tering man. Dit is dan nog bij maar 10 gevallen. Wat als we straks echt honderden gevallen hebben .....
Dit laat toch zien dat wij in Nederland echt niet klaar zijn voor rampen. In wat voor vorm dan ook.
Ik voel jequote:Op zondag 1 maart 2020 16:05 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
[..]
Sja we zijn hier in huis ook allemaal strontverkouden met lichte koorts, maar niet in een risicogebied en volgens mij heeft half NL hier momenteel last van.
'Mogelijk iemand wel besmettelijk tijdens carnaval in Tilburg'quote:
En gisteren nog 900 studenten naar Noord Italië met goedkeuring van RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
AD
Soms komen er mensen van buiten de provincie!quote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef TheVulture het volgende:
En niet om het een of ander, maar ik heb ook genoeg mensen uit Tilburg in Den Bosch carnaval zien vieren (getuige de kleuren van hun das), dus je kunt ook niet uitsluiten dat het zich niet enkel tot Tilburg beperkt qua carnavalsbesmettingen....
Ik denk dat we sowieso al een paar honderd gevallen in Nederland hebben rondlopenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoeveel zouden er nu al een 1e positieve test hebben, maar nog geen 2e test (dus geen nieuwsbericht) vraag ik me dan af.
Ik was op de zondagavond van carnaval op Tilburg centraal. Volle treinen alle kanten opquote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef TheVulture het volgende:
En niet om het een of ander, maar ik heb ook genoeg mensen uit Tilburg in Den Bosch carnaval zien vieren (getuige de kleuren van hun das), dus je kunt ook niet uitsluiten dat het zich niet enkel tot Tilburg beperkt qua carnavalsbesmettingen....
Snotteren is geen symptoom, alleen hoesten/benauwd (en koorts)quote:Op zondag 1 maart 2020 16:05 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
[..]
Sja we zijn hier in huis ook allemaal strontverkouden met lichte koorts, maar niet in een risicogebied en volgens mij heeft half NL hier momenteel last van.
Tilburg Centraal bestaat nietquote:Op zondag 1 maart 2020 16:07 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Ik was op de zondagavond van carnaval op Tilburg centraal. Volle treinen alle kanten op
Als het gaat om de laatste evacuees uit Wuhan dan was het inderdaad de Chinese overheid die de Nederlandse bevolking in bescherming nam, go figure, en de Nederlandse prutsautoriteiten die van niets wisten en niets wilden.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
bam die laatste vraag en dat antwoord
samengevat:
Vraag:
Er waren hier 2 weken geleden een aantal Chinezen, die moesten zonder aanleiding in quarantaine, zonder dat het aannemelijk was dat ze in contact waren geweest met corona
Nu weten we zeker dat er mensen in aanraking zijn geweest en die gaan niet in dezelfde quarantaine, is dat niet tegenstrijdig?
Antwoord:
Dat was omdat we die afspraken hadden met China, en die afspraken gelden nu niet, ehm einde interview
TERING
In dat ziekenhuis alleen al is iedereen besmet, dan nog die carnaval in Tilburg en die andere gevallen die eerst rustig rondjes door Nederland liepen net als die ene man.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:07 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso al een paar honderd gevallen in Nederland hebben rondlopen
Gaan zelfs carnavalsbussen vanuit Tilburg naar bijvoorbeeld Den Bosch.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben verbijsterdquote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als het gaat om de laatste evacuees uit Wuhan dan was het inderdaad de Chinese overheid die de Nederlandse bevolking in bescherming nam, go figure, en de Nederlandse prutsautoriteiten die van niets wisten en niets wilden.
Op dat laatste punt is er sindsdien niet heel veel veranderd.
Scheer hem maar af, een forse baard is sowieso geen kijkquote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef UitStraling het volgende:
Ik had graag wat meer hygiëne aanwijzingen gehad, zo heb ik een forse stoere baard nu, is dat besmettelijker omdat er van alles in blijft hangen of fungeert die juist als buffer voor de griep?
Die baard is helaas ongeschikt als je een mondkapje correct wil dragen ...quote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef UitStraling het volgende:
Ik had graag wat meer hygiëne aanwijzingen gehad, zo heb ik een forse stoere baard nu, is dat besmettelijker omdat er van alles in blijft hangen of fungeert die juist als buffer voor de griep?
Afbellenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef Coppi het volgende:
Hoor net dat het Beatrix ziekenhuis in Gorinchem is gesloten. Ik zou morgen een afspraak hebben met een collega uit dat ziekenhuis.
Wanneer 1 cm sneeuw wordt voorspelt is het land al in rep roer en ligt de samenleving al op ze gat hier in Nederland.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef Greys het volgende:
[..]
En gisteren nog 900 studenten naar Noord Italië met goedkeuring van RIVM.
Echt het geeft nóg minder vertrouwen. NL is helemaal niet zo goed voorbereid als ze vooraf zeiden.
Zaterdag Tilburg, zondag Den Bosch, dinsdag mss nog Kuukse kroegentochtquote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef TheVulture het volgende:
Zo heb ik het ook gehoord.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:04 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Hmm was het niet juist bijgesteld naar luchtwegklachten ongeacht waar je geweest bent?
Beter ga je Facetimen ... of skypen ...quote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef Coppi het volgende:
Hoor net dat het Beatrix ziekenhuis in Gorinchem is gesloten. Ik zou morgen een afspraak hebben met een collega uit dat ziekenhuis.
Staat prachtig bij mijn olijke en staalblauwe kijkersquote:Op zondag 1 maart 2020 16:09 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Scheer hem maar af, een forse baard is sowieso geen kijk
Ja die helpen toch niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:09 schreef maily het volgende:
[..]
Die baard is helaas ongeschikt als je een mondkapje correct wil dragen ...
Kijke?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Staat prachtig bij mijn olijke en staalblauwe kijkers
Gezien het haast slapstick achtige amateurisme dat het RIVM al weken tentoonspreidt mag dat toch niemand meer verrassen? En zijn we allemaal de Q-koorts al vergeten?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef Greys het volgende:
Echt het geeft nóg minder vertrouwen. NL is helemaal niet zo goed voorbereid als ze vooraf zeiden.
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik draag een nikaab wanneer ik naar buiten ga alleen mijn vriendin mag mijn schaambaard zienquote:Op zondag 1 maart 2020 16:10 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En dan nul doden, wellicht helpt bier #carnavalquote:Op zondag 1 maart 2020 16:07 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik denk dat we sowieso al een paar honderd gevallen in Nederland hebben rondlopen
Ik heb toen ik 5 was met bof en hersenvliesontsteking in Gouda langer dan een week in het ziekenhuis gelegen. Ik was toch echt behoorlijk ziek.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:50 schreef Kyran het volgende:
Echt hele zieke kinderen zullen gelukkig niet in Gorinchem liggen. Daar hebben we in Nederland speciale ziekenhuizen voor.
Opvallend einde ja..quote:Op zondag 1 maart 2020 16:05 schreef Fer_de_Lance het volgende:
bam die laatste vraag en dat antwoord
samengevat:
Vraag:
Er waren hier 2 weken geleden een aantal Chinezen, die moesten zonder aanleiding in quarantaine, zonder dat het aannemelijk was dat ze in contact waren geweest met corona
Nu weten we zeker dat er mensen in aanraking zijn geweest en die gaan niet in dezelfde quarantaine, is dat niet tegenstrijdig?
Antwoord:
Dat was omdat we die afspraken hadden met China, en die afspraken gelden nu niet, ehm einde interview
TERING
Meeste daarvan zijn rond de 20 en die tellen toch niet mee.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit. Kansloos. We gaan Italië achterna. Over anderhalve week 1000 besmettingen hier. Fijn voor de verkoop van mijn huis dit. Godverdomme.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Dat ziekenhuis in Gorinchem is natuurlijk een 1 op 1 van dat faalziekenhuis in Italië
Broer van een collega moest van z'n werk wel twee weken weg van werk blijven na bezoekje aan lombardije (en ook wat ziekjes geloof ik)quote:Op zondag 1 maart 2020 16:12 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Opvallend einde ja..
De economie zou instorten als we iedereen uit de bekende risicogebieden (inclusief Noord-Italië) nu 2 weken in quarantaine zouden zetten.. en dat is precies waarom het niet gebeurd.
Alleen al op mijn afdeling zouden we dan direct een collega missen en op de afdeling van mijn vrouw zelfs 3.. trek dat maar eens landelijk door.
NL kan niet omschakelen, van gewoon nuchter naar kritisch, preventief, proactief. Nederland blijft in nuchter en laks hangen terwijl we al weken eerder hadden moeten schakelen.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar Nederlanders zijn eigenwijs, dus volgende week 2000 cases erbij. Want het is maar een griepje.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:01 schreef bitterbal het volgende:
Lekker op tijd vrienden
AD
Heeft na carnaval en zelfs het dagelijkse forenzen toch al geen zin meer.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:12 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Opvallend einde ja..
De economie zou instorten als we iedereen uit de bekende risicogebieden (inclusief Noord-Italië) nu 2 weken in quarantaine zouden zetten.. en dat is precies waarom het niet gebeurd.
Alleen al op mijn afdeling zouden we dan direct een collega missen en op de afdeling van mijn vrouw zelfs 3.. trek dat maar eens landelijk door.
Jammer dat zijn baas niet baas van het RIVM is.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:13 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Broer van een collega moest van z'n werk wel twee weken weg van werk blijven na bezoekje aan lombardije (en ook wat ziekjes geloof ik)
ok, dan niet.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heh?
Heb jij je naam al aangepast voor de toekomst?
Jammer dat het Leo Driessen niet is.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef hollandia02 het volgende:
Iemand in het PSV-stadion met een mondkapje, sukkel.
We zijn op dit soort momenten wel echt teveel polderaars jaquote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef Xenorium het volgende:
[..]
NL kan niet omschakelen, van gewoon nuchter naar kritisch, preventief, proactief. Nederland blijft in nuchter en laks hangen terwijl we al weken eerder hadden moeten schakelen.
Heb het idee dat je beter nu in Singapore, Zuid-Korea kunt zijn dan in Europa.
3 Nieuwe gevallen in Tsjechië en ook gelijk de eerste van het land.twitter:CT24zive twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:04:12´IVĚ: V Česku jsou tři lidé naka¸ení koronavirem. Mimořádný brífink ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha na na¨em Facebooku. https://t.co/LGyCqCbZS3 reageer retweet
Op mijn werk hebben ze zelfs baardkapjes. Aangezien ik ook een baardje heb ben ik die op de OK verplicht te dragen. Absoluut geen gezicht.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef UitStraling het volgende:
Was zelfs nog voordat eerste besmetting hier bekend wasquote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Heeft na carnaval en zelfs het dagelijkse forenzen toch al geen zin meer.
[..]
Jammer dat zijn baas niet baas van het RIVM is.![]()
Die staat zometeen overal op internet. Blijf dan thuis van zoiets als je bang bent.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef hollandia02 het volgende:
Iemand in het PSV-stadion met een mondkapje, sukkel.
Als je daar zonder mondkapje buiten komt dan vliegt er een drone achter je aan en die schiet je kapot, omdat je een beetje verkouden bentquote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef Xenorium het volgende:
[..]
NL kan niet omschakelen, van gewoon nuchter naar kritisch, preventief, proactief. Nederland blijft in nuchter en laks hangen terwijl we al weken eerder hadden moeten schakelen.
De economie moet wel blijven groeien.quote:
Het aantal buitenlanders met een besmetting uit Italië is zo hoog dat werkelijke aantal besmettingen in Italië wel 10k+ moet zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:15 schreef Houtenbeen het volgende:
3 Nieuwe gevallen in Tsjechië en ook gelijk de eerste van het land.twitter:CT24zive twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:04:12´IVĚ: V Česku jsou tři lidé naka¸ení koronavirem. Mimořádný brífink ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha na na¨em Facebooku. https://t.co/LGyCqCbZS3 reageer retweet
1. Amerikaanse student die in Italië studeert en op vakantie was in Praag.
2. Tsjech die werkt op de universiteit van Udine, Italië en bij terugkomst positief werd getest.
3. Tsjech die was gaan skiën met zijn gezin in Noord-Italië
In Korea werden bij dit aantal al evenementen gecanceld, iedereen met mondkapjes lopen, overal desinfecterende handgel, etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Wij hoesten als zeehonden en hebben koorts, maar geen risico gebieden bezocht.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:07 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Snotteren is geen symptoom, alleen hoesten/benauwd (en koorts)
Ik hoop dat hij een stadionverbod krijgtquote:Op zondag 1 maart 2020 16:16 schreef asco het volgende:
[..]
Jongere man, buitenlandse afkomst zo te zien.
Sinds woensdag aan het hoesten, koorts, geen snotteren, geen keelpijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:07 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Snotteren is geen symptoom, alleen hoesten/benauwd (en koorts)
RIP.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:17 schreef KleineRozeKabouter het volgende:
[..]
Wij hoesten als zeehonden en hebben koorts, maar geen risico gebieden bezocht.
Enige link die wij zouden kunnen hebben is een vriendin die 9febr is langsgeweest en de wk ervoor op vakantie is geweest in italie.
Maar dat is al te lang geleden en zij zijn niet ziek.
Koreanen hebben sowieso een andere mentaliteit. Ze zijn daar bang om.anderen te besmetten.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:17 schreef Lafoy het volgende:
[..]
In Korea werden bij dit aantal al evenementen gecanceld, iedereen met mondkapjes lopen, overal desinfecterende handgel, etc.
Gewoon thuiswerken? Alle grote bedrijven in NL hebben nu dergelijke protocollen live.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:12 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Opvallend einde ja..
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sinds woensdag aan het hoesten, koorts, geen snotteren, geen keelpijn.
Kloppen aardig, maar in Den Bosch geweest met carnaval, dus ik ga vrolijk naar de Appie, Lidl en de bouwmarkt. Rivm4life
Ik heb je zojuist gerapporteerdquote:Op zondag 1 maart 2020 16:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sinds woensdag aan het hoesten, koorts, geen snotteren, geen keelpijn.
Kloppen aardig, maar in Den Bosch geweest met carnaval, dus ik ga vrolijk naar de Appie, Lidl en de bouwmarkt. Rivm4life
Thanks, ik zal vast koffie zetten voor de witte pakken.quote:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:16:05Netherlands reports 3 new cases of coronavirus, raising total to 10, some of them of unknown origin; 1 woman seriously ill https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik kan niet op de lokale schijf komen als ik met VPN vanuit huis inlog en SAP is ook fucking traag vanuit huisquote:Op zondag 1 maart 2020 16:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Gewoon thuiswerken? Alle grote bedrijven in NL hebben nu dergelijke protocollen live.
Idd, ben ik ook bang voor. De mentaliteit is hier meer ikke ikke. Mensen zijn eigenwijs en luisteren ook niet goed, als er lockdowns komen dan zijn er vast een hoop die gewoon ontsnappen want daar hebben ze geen zin in.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Koreanen hebben sowieso een andere mentaliteit. Ze zijn daar bang om.anderen te besmetten.
Hier komt het nog niet eens in ons hoofd op, dat je anderen kan besmetten. Als we zelf maar niet ziek worden
Dit, en die achterlijke chinezen gooien hun hele economie platquote:
Die seriously ill is de patiënt op de IC?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:16:05Netherlands reports 3 new cases of coronavirus, raising total to 10, some of them of unknown origin; 1 woman seriously ill https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Lekker dan, die loopt dus nog steeds iedereen te infecterenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
'Mogelijk iemand wel besmettelijk tijdens carnaval in Tilburg'
De patiënten uit Coevorden, Tilburg en Loon op Zand hadden geen klachten van het coronavirus toen ze carnaval vierden in Tilburg. Jaap van Dissel van het RIVM denkt dan ook niet dat zij elkaar hebben besmet. "We zijn in ieder geval nagegaan welke kroegen deze drie mensen hebben bezocht, en daar zit geen overlap in."
Een meer logische verklaring is volgens Van Dissel dat er iemand wél besmet was tijdens carnaval, maar dat die persoon zich nog niet heeft gemeld. "Die persoon is bij ons nog niet bekend."
Ja, denk hetquote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die seriously ill is de patiënt op de IC?
Sap is altijd traagquote:Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik kan niet op de lokale schijf komen als ik met VPN vanuit huis inlog en SAP is ook fucking traag vanuit huis
Ja dat klopt idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef Tyr80 het volgende:
Zei hij nou ook dat kinderen zo goed als niet geïnfecteerd kunnen raken? Dacht dat het verhaal juist was dat ze er soepeler van herstellen en dus toch gewoon drager / besmettelijk kunnen zijn.
Of ligt dood in z’n rukbunker.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Lekker dan, die loopt dus nog steeds iedereen te infecteren
Geen idee. Ook niets over gehoord tijdens die presentatie uit die voetbalkantine van net.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die seriously ill is de patiënt op de IC?
En al mondkapjes gespot? nu begint toch de tijd uit te breken om beschermd onderweg te gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef ToT het volgende:
Boodschappen gedaan, zit er een groep Tokkies spottend om zich heen te kuchen terwijl ze het gangpad zowat blokkeren!
Eenmaal buiten deed een dame haar sjaal voor haar gezicht toen ik wat in de buurt kwam. Zij had een flink volle boodschappenwagen.
Best wel zorgelijk dus, omdat totaal niet duidelijk is waar deze besmetting vandaan komt.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef matthijst het volgende:
Die vrouw in Gorkum, van 21-28 feb al besmet.
Dan ben je vast ook niet belangrijk genoeg.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik kan niet op de lokale schijf komen als ik met VPN vanuit huis inlog en SAP is ook fucking traag vanuit huis
Daar gaan we dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen. Nadat ze was overgeplaatst naar het Rotterdamse Erasmus MC bleek ze besmet met het nieuwe coronavirus. De vrouw ligt in strikte isolatie in het Rotterdamse Erasmus MC. Het gaat om een vrouw van middelbare leeftijd. In de loop van de week verslechterde haar situatie. Om die reden werd zij overgebracht naar het Erasmus MC, waar zij werd opgenomen op de intensive care.
Dat nog niet, nee.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:23 schreef Xenorium het volgende:
[..]
En al mondkapjes gespot? nu begint toch de tijd uit te breken om beschermd onderweg te gaan.
Zijn er dan nog ergens?quote:
Ja, we zijn voorbereid hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen. Nadat ze was overgeplaatst naar het Rotterdamse Erasmus MC bleek ze besmet met het nieuwe coronavirus. De vrouw ligt in strikte isolatie in het Rotterdamse Erasmus MC. Het gaat om een vrouw van middelbare leeftijd. In de loop van de week verslechterde haar situatie. Om die reden werd zij overgebracht naar het Erasmus MC, waar zij werd opgenomen op de intensive care.
Dus nu op IC, eerst gewoon op kamer lijkt het.
Zelfs Noord Korea doet het beter.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef Themeparktommy het volgende:
twitter:mediatvnl twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:26:22Banneweg Gorinchem : Eerste beelden van de situatie ter plaatse, het ziekenhuis is rondom afgezet en de beveiliging houdt mensen op afstand. #Corona #CoronavirusNederland #Coronavirus #COVID19NL https://t.co/DvIpNQ5jwl reageer retweet
twitter:loesoegap twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:14:27Zojuist positief getest voor #coronavirusNederland afgelopen weken veel met de metro gereisd in Rotterdam. Wees alert. #persconferentie reageer retweet
twitter:loesoegap twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:17:40@IngeJusta Ik ben niet van de macabere grapjes. Moet nu 2 weken thuis zitten op advies van #RIVM reageer retweet
Dat lintje houdt het coronavirus wel ff tegen zeker ook weer een ideetje van het RIVMquote:Op zondag 1 maart 2020 16:27 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]twitter:mediatvnl twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:26:22Banneweg Gorinchem : Eerste beelden van de situatie ter plaatse, het ziekenhuis is rondom afgezet en de beveiliging houdt mensen op afstand. #Corona #CoronavirusNederland #Coronavirus #COVID19NL https://t.co/DvIpNQ5jwl reageer retweet
Een week, dus ergens besmet tussen 17 en 20 feb door onbekend persoon?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
betrouwbaar?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
twitter:loesoegap twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:14:27Zojuist positief getest voor #coronavirusNederland afgelopen weken veel met de metro gereisd in Rotterdam. Wees alert. #persconferentie reageer retweet
twitter:loesoegap twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:17:40@:IngeJusta Ik ben niet van de macabere grapjes. Moet nu 2 weken thuis zitten op advies van #RIVM reageer retweet
Ik zeg trollquote:Op zondag 1 maart 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
twitter:loesoegap twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:17:40@:IngeJusta Ik ben niet van de macabere grapjes. Moet nu 2 weken thuis zitten op advies van #RIVM reageer retweet
Je weet toch, net als met asbest.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:28 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Dat lintje houdt het coronavirus wel ff tegen zeker ook weer een ideetje van het RIVM
Ik werk al een week thuis en houd mijn kinderen van school.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:29 schreef mschol het volgende:
[..]
denken dat je je hierop kan voorbereiden
100% troll doen ook alles voor een beetje internet famequote:Op zondag 1 maart 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
Natuurlijk weten ze het niet denk je nu echt dat ze weten wanneer die eerste vent besmettelijk was en met wie hij precies contact heeft gehad. Dat is gewoon een Niets aan de hand gaat u maar rustig slapen wij weten wat we doen verhaal.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ze weten het gewoon niet. Tilburg maar in lockdown gooien?
Doodserieus?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:29 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk zijn we best wel een verwende bananenmonarchie, is gebleken. Mensen die extra boodschappen doen uitlachen, mensen die mondkapjes kopen/dragen uitlachen. In andere landen is dat ongekend om te lachen over een doodserieuze zaak.
twitter:ADnl twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:29:53Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is gesloten voor bezoekers vanwege het coronavirus. Er mogen geen bezoekers en nieuwe patiënten naar binnen. Wie binnen is, moet binnen blijvenhttps://t.co/Ut1puyPWnP reageer retweet
quote:Er mogen geen bezoekers en nieuwe patiënten naar binnen. Wie binnen is, moet binnen blijven. Alleen medewerkers mogen naar binnen en naar buiten
Te lang het te goed hebben maakt dat mensen geen idee meer hebben dat het allemaal niet vanzelfsprekend is.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:29 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk zijn we best wel een verwende bananenmonarchie, is gebleken. Mensen die extra boodschappen doen uitlachen, mensen die mondkapjes kopen/dragen uitlachen. In andere landen is dat ongekend om te lachen over een doodserieuze zaak.
Dus bezoekers moeten ook blijven? Of mogen die thuis in quarantainequote:Op zondag 1 maart 2020 16:31 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:ADnl twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:29:53Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is gesloten voor bezoekers vanwege het coronavirus. Er mogen geen bezoekers en nieuwe patiënten naar binnen. Wie binnen is, moet binnen blijvenhttps://t.co/Ut1puyPWnP reageer retweet
In andere landen offeren ze kinderen.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:29 schreef Confetti het volgende:
ik zie het ook niet duidelijk op de rivm sitequote:Op zondag 1 maart 2020 16:32 schreef VacaLoca het volgende:
Hij had totaal niet door dat het handig was om de verbrede definitie dan nog even in z'n geheel op te sommen.
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:32:18BREAKING: Dominican Republic reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Niemand mag erin of eruit.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dus bezoekers moeten ook blijven? Of mogen die thuis in quarantaine
Daar gaat je all-inclusive vakantie van ¤495quote:Op zondag 1 maart 2020 16:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:32:18BREAKING: Dominican Republic reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Op het AD staat dat alleen medewerkers na buiten mogen, bezoekers geen idee.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dus bezoekers moeten ook blijven? Of mogen die thuis in quarantaine
Terwijl duidelijke definities toch wel essentieel zijn bij communiceren van beleidquote:Op zondag 1 maart 2020 16:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ik zie het ook niet duidelijk op de rivm site
Precies, ze zijn echt naïef bezig geweest!quote:Op zondag 1 maart 2020 16:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Tis de schuld van de Italianen.
Prutsers.
Absoluut. En dat kon je ook aan kunnen zien komen zonder een paniekzaaier te zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk wel dat we in potentie een net zo groot probleem hebben als Italie hoor. Als hier mensen ongedetecteerd carnaval hebben gevierd, waar we eigenlijk al bang voor waren maar wat nu ook zo lijkt te zijn.
Alle besmettingen hebben als origine lombardije toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:36 schreef Ven1972 het volgende:
We hadden onze landgenoten nooit uit China weg moeten halen, eerdere maanden geleden, dat is altijd vragen om problemen toch? Elders moet het ook zijn dat ze eerst getest moeten worden of echt klachtenvrij is of geen coronavirus blijkt te hebben.
Maar al die honderden mensen die de afgelopen week erin en eruit zijn gegaan zijn veilig hoor. Dus we hoeven ons nergens druk om te maken.quote:
Chinezen zijn echt dom bezig... dus je hebt inderdaad gelijk dat ze nooit hebben geleerd van het verleden.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:36 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als je ratten, vleermuizen en schubbendieren gaat zitten vreten gekookt in wolvenbloed?
Ze hebben niks geleerd van SARS
Nou we zijn hier hard op weg om ze te evenarenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, ze zijn echt naïef bezig geweest!
Nee, Lombardije is wat anders, ze hadden eerst een negatief reisverbod moeten afkondigen voor deze streek in Italië.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:37 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Alle besmettingen hebben als origine lombardije toch?
nee wat ze hier doen met koeien is lekker.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:36 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als je ratten, vleermuizen en schubbendieren gaat zitten vreten gekookt in wolvenbloed?
Ze hebben niks geleerd van SARS
Nergens voor nodig toch, lekker met duizenden mensen gaan skiën in de regioquote:Op zondag 1 maart 2020 16:38 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, Lombardije is wat anders, ze hadden eerst een negatief reisverbod moeten afkondigen voor deze streek in Italië.
Dat is geen enkele overheid, dat zag je bij Katrina, echt bij een ramp hoef je echt niet op de overheid te vetrouwen op een manier van als ik rustig afwacht komt het vanzelf goed.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
Ja dat wel, maar dat is erg risicovol om vele duizenden mensen te besmetten met coronavirus... voor dat je het weet krijg je zo onverwacht iets!quote:Op zondag 1 maart 2020 16:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nergens voor nodig toch, lekker met duizenden mensen gaan skiën in de regio
Wat doen ze hier in dan met koeien? Injecteren ze die vol met hondsdolheid ofzo?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
nee wat ze hier doen met koeien is lekker.
met veel koeien op 1 plek, slachten etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:41 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Wat doen ze hier in dan met koeien? Injecteren ze die vol met hondsdolheid ofzo?
Er is een reden waarom Chinezen massaal melkpoeder uit Nederland aan het hamsteren waren die gasten daar zijn gewoon leip als het op eten aankomt
Nee ik was, ondanks mijn beperkingen, ook zover, maar bedanktquote:Op zondag 1 maart 2020 16:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Iemand die een fan van Taghi is is niet betrouwbaar.
Dat is een extra risico als je een mondkapje ophebt omdat het niet goed afsluit. Maar niet getreurd die mondkapje zijn sowieso rotdingen die bij het minste geringste niet goed afsluiten.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:08 schreef UitStraling het volgende:
Ja maar, ja maar. Wij hebben hele goede protocollen. Alleen willen die virussen ze niet lezen.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:14 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Er ging niet eerder een belletje rinkelen daar?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
https://www.destadgorinch(...)s-coronavirus-687298quote:Op zondag 1 maart 2020 16:46 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Er ging niet eerder een belletje rinkelen daar?
![]()
Komt dit nu pas naar buiten of heb ik iets gemist?
En varkenspest, gekke koeienziekte, blaquote:Op zondag 1 maart 2020 16:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
met veel koeien op 1 plek, slachten etc.
Forget it but. Wij hebben protocollen. Dan heb je al die onzin niet nodig.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik hoop echt dat achter de schermen plannen zijn voor die noodhospitaals van het formaat die we zagen in China en nu in Z-K
Serieus, we zien wat er aan zit te komen en nu hebben we de tijd.
Lege kantoorgebouwen en ziekenhuizen zat.... of zouden we afwachten? Het voorjaar komt er ook aan, snel zelfs, het was heerlijk vandaag voor een eerste maart.
twijfels... angsten
psychoses
Zij is het eerste sterfgeval... morgen ofzo...quote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
Al deze dingen zijn een heel goed argument om geen vlees meer te etenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:47 schreef Noek het volgende:
[..]
En varkenspest, gekke koeienziekte, bla
Mensen zijn inmiddels de weg wel kwijt als het gaat om omgaan met de natuur en hun eten. Dat is universeel en niet aan één land gebonden.
Google eens op calamiteitenhospitaalquote:Op zondag 1 maart 2020 16:47 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik hoop echt dat achter de schermen plannen zijn voor die noodhospitaals van het formaat die we zagen in China en nu in Z-K
Serieus, we zien wat er aan zit te komen en nu hebben we de tijd.
Lege kantoorgebouwen en ziekenhuizen zat.... of zouden we afwachten? Het voorjaar komt er ook aan, snel zelfs, het was heerlijk vandaag voor een eerste maart.
twijfels... angsten
psychoses
Dat kwam omdat ze het verkeerde voer gebruikte om die beesten slachtrijp te maken.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:47 schreef Noek het volgende:
[..]
En varkenspest, gekke koeienziekte, bla
Mensen zijn inmiddels de weg wel kwijt als het gaat om omgaan met de natuur en hun eten. Dat is universeel en niet aan één land gebonden.
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:49 schreef Lafoy het volgende:
[..]
Al deze dingen zijn een heel goed argument om geen vlees meer te eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |