Koreanen hebben sowieso een andere mentaliteit. Ze zijn daar bang om.anderen te besmetten.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:17 schreef Lafoy het volgende:
[..]
In Korea werden bij dit aantal al evenementen gecanceld, iedereen met mondkapjes lopen, overal desinfecterende handgel, etc.
Gewoon thuiswerken? Alle grote bedrijven in NL hebben nu dergelijke protocollen live.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:12 schreef the_actraiser het volgende:
[..]
Opvallend einde ja..
De economie zou instorten als we iedereen uit de bekende risicogebieden (inclusief Noord-Italië) nu 2 weken in quarantaine zouden zetten.. en dat is precies waarom het niet gebeurd.
Alleen al op mijn afdeling zouden we dan direct een collega missen en op de afdeling van mijn vrouw zelfs 3.. trek dat maar eens landelijk door.
quote:Op zondag 1 maart 2020 16:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sinds woensdag aan het hoesten, koorts, geen snotteren, geen keelpijn.
Kloppen aardig, maar in Den Bosch geweest met carnaval, dus ik ga vrolijk naar de Appie, Lidl en de bouwmarkt. Rivm4life
Ik heb je zojuist gerapporteerdquote:Op zondag 1 maart 2020 16:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sinds woensdag aan het hoesten, koorts, geen snotteren, geen keelpijn.
Kloppen aardig, maar in Den Bosch geweest met carnaval, dus ik ga vrolijk naar de Appie, Lidl en de bouwmarkt. Rivm4life
Thanks, ik zal vast koffie zetten voor de witte pakken.quote:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:16:05Netherlands reports 3 new cases of coronavirus, raising total to 10, some of them of unknown origin; 1 woman seriously ill https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Ik kan niet op de lokale schijf komen als ik met VPN vanuit huis inlog en SAP is ook fucking traag vanuit huisquote:Op zondag 1 maart 2020 16:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Gewoon thuiswerken? Alle grote bedrijven in NL hebben nu dergelijke protocollen live.
Idd, ben ik ook bang voor. De mentaliteit is hier meer ikke ikke. Mensen zijn eigenwijs en luisteren ook niet goed, als er lockdowns komen dan zijn er vast een hoop die gewoon ontsnappen want daar hebben ze geen zin in.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Koreanen hebben sowieso een andere mentaliteit. Ze zijn daar bang om.anderen te besmetten.
Hier komt het nog niet eens in ons hoofd op, dat je anderen kan besmetten. Als we zelf maar niet ziek worden
Dit, en die achterlijke chinezen gooien hun hele economie platquote:
Die seriously ill is de patiënt op de IC?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef _I het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:16:05Netherlands reports 3 new cases of coronavirus, raising total to 10, some of them of unknown origin; 1 woman seriously ill https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Lekker dan, die loopt dus nog steeds iedereen te infecterenquote:Op zondag 1 maart 2020 16:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
'Mogelijk iemand wel besmettelijk tijdens carnaval in Tilburg'
De patiënten uit Coevorden, Tilburg en Loon op Zand hadden geen klachten van het coronavirus toen ze carnaval vierden in Tilburg. Jaap van Dissel van het RIVM denkt dan ook niet dat zij elkaar hebben besmet. "We zijn in ieder geval nagegaan welke kroegen deze drie mensen hebben bezocht, en daar zit geen overlap in."
Een meer logische verklaring is volgens Van Dissel dat er iemand wél besmet was tijdens carnaval, maar dat die persoon zich nog niet heeft gemeld. "Die persoon is bij ons nog niet bekend."
Ja, denk hetquote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die seriously ill is de patiënt op de IC?
Sap is altijd traagquote:Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik kan niet op de lokale schijf komen als ik met VPN vanuit huis inlog en SAP is ook fucking traag vanuit huis
Ja dat klopt idd.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef Tyr80 het volgende:
Zei hij nou ook dat kinderen zo goed als niet geïnfecteerd kunnen raken? Dacht dat het verhaal juist was dat ze er soepeler van herstellen en dus toch gewoon drager / besmettelijk kunnen zijn.
Of ligt dood in z’n rukbunker.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Lekker dan, die loopt dus nog steeds iedereen te infecteren
Geen idee. Ook niets over gehoord tijdens die presentatie uit die voetbalkantine van net.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:21 schreef Revanches het volgende:
[..]
Die seriously ill is de patiënt op de IC?
En al mondkapjes gespot? nu begint toch de tijd uit te breken om beschermd onderweg te gaan.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef ToT het volgende:
Boodschappen gedaan, zit er een groep Tokkies spottend om zich heen te kuchen terwijl ze het gangpad zowat blokkeren!
Eenmaal buiten deed een dame haar sjaal voor haar gezicht toen ik wat in de buurt kwam. Zij had een flink volle boodschappenwagen.
Best wel zorgelijk dus, omdat totaal niet duidelijk is waar deze besmetting vandaan komt.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef matthijst het volgende:
Die vrouw in Gorkum, van 21-28 feb al besmet.
Dan ben je vast ook niet belangrijk genoeg.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Ik kan niet op de lokale schijf komen als ik met VPN vanuit huis inlog en SAP is ook fucking traag vanuit huis
Daar gaan we dan.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen. Nadat ze was overgeplaatst naar het Rotterdamse Erasmus MC bleek ze besmet met het nieuwe coronavirus. De vrouw ligt in strikte isolatie in het Rotterdamse Erasmus MC. Het gaat om een vrouw van middelbare leeftijd. In de loop van de week verslechterde haar situatie. Om die reden werd zij overgebracht naar het Erasmus MC, waar zij werd opgenomen op de intensive care.
Dat nog niet, nee.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:23 schreef Xenorium het volgende:
[..]
En al mondkapjes gespot? nu begint toch de tijd uit te breken om beschermd onderweg te gaan.
Zijn er dan nog ergens?quote:
Ja, we zijn voorbereid hoorquote:Op zondag 1 maart 2020 16:25 schreef matthijst het volgende:
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen. Nadat ze was overgeplaatst naar het Rotterdamse Erasmus MC bleek ze besmet met het nieuwe coronavirus. De vrouw ligt in strikte isolatie in het Rotterdamse Erasmus MC. Het gaat om een vrouw van middelbare leeftijd. In de loop van de week verslechterde haar situatie. Om die reden werd zij overgebracht naar het Erasmus MC, waar zij werd opgenomen op de intensive care.
Dus nu op IC, eerst gewoon op kamer lijkt het.
Zelfs Noord Korea doet het beter.quote:Op zondag 1 maart 2020 15:55 schreef Themeparktommy het volgende:
Mooi man.. Ze zeggen gewoon bijna dat pas als de diagnose is gemaakt je pas besmettelijk wordt. Dus gewoon niet meer diagnosticeren en klaar
twitter:mediatvnl twitterde op zondag 01-03-2020 om 16:26:22Banneweg Gorinchem : Eerste beelden van de situatie ter plaatse, het ziekenhuis is rondom afgezet en de beveiliging houdt mensen op afstand. #Corona #CoronavirusNederland #Coronavirus #COVID19NL https://t.co/DvIpNQ5jwl reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |