Hmmm.... een link met Italie is eenvoudig genoeg vast te stellen. Vraag het aan die persoon. Of als die persoon niet meer kan reageren door beademing oid, vraag het aan een familielid.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:09 schreef hollandia02 het volgende:
17:07
Het RIVM tast nog in het duister over de 'besmettingsroute' van de nieuwe coronapatiënten. De twee nieuwe besmette mensen uit Tilburg en Coevorden vierden carnaval in Tilburg, maar ze hebben geen contact gehad met de eerste patiënt, de man uit Loon op Zand.
Het RIVM heeft onderzoek gedaan in kroegen in Tilburg, maar dat heeft geen duidelijke overeenkomst over de bron van de besmetting opgeleverd. De drie patiënten zijn niet in dezelfde kroegen geweest.
Eerder maakte het RIVM bekend dat de man uit Loon op Zand niet besmettelijk was tijdens carnaval. Volgens Van Dissel is het logischer dat iemand op het carnaval was die wel besmet was, maar die persoon is nog niet gevonden. Andere besmettingsmogelijkheden, zoals een mogelijke link met Noord-Italië worden ook niet uitgesloten, aldus Van Dissel.
https://www.ad.nl/dossier(...)-rotterdam~a43f7b86/
Frankrijk en Spanje zijn niet veel veiligerquote:Op zondag 1 maart 2020 17:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Italië gaat een zwaar jaar tegemoet, als toerisme uitblijft
Dan zou zomaar de tijd tussen besmetting en besmettelijkheid enorm kort kunnen zijn. Patient 1 steekt anderen aan die bijvoorbeeld de volgende dag in aanraking komen met de patienten die nu gediagnosticeerd zijn. Ondertussen hebben de 'tussenpersonen' slechts lichte of geen klachten en dus hebben ze niet door dat ze doorgever zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:09 schreef hollandia02 het volgende:
17:07
Het RIVM tast nog in het duister over de 'besmettingsroute' van de nieuwe coronapatiënten. De twee nieuwe besmette mensen uit Tilburg en Coevorden vierden carnaval in Tilburg, maar ze hebben geen contact gehad met de eerste patiënt, de man uit Loon op Zand.
Het RIVM heeft onderzoek gedaan in kroegen in Tilburg, maar dat heeft geen duidelijke overeenkomst over de bron van de besmetting opgeleverd. De drie patiënten zijn niet in dezelfde kroegen geweest.
Eerder maakte het RIVM bekend dat de man uit Loon op Zand niet besmettelijk was tijdens carnaval. Volgens Van Dissel is het logischer dat iemand op het carnaval was die wel besmet was, maar die persoon is nog niet gevonden. Andere besmettingsmogelijkheden, zoals een mogelijke link met Noord-Italië worden ook niet uitgesloten, aldus Van Dissel.
12 tot 24 uur voordat je anderen ook kan besmettenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dan zou zomaar de tijd tussen besmetting en besmettelijkheid enorm kort kunnen zijn. Patient 1 steekt anderen aan die bijvoorbeeld de volgende dag in aanraking komen met de patienten die nu gediagnosticeerd zijn. Ondertussen hebben de 'tussenpersonen' slechts lichte of geen klachten en dus hebben ze niet door dat ze doorgever zijn.
twitter:RTVDrenthe twitterde op zondag 01-03-2020 om 17:14:34Live: Volg hier de persconferentie over corona in Coevorden https://t.co/LTHnyCK8tS reageer retweet
Wikipedia?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef banaantjeEE het volgende:
Heeft iemand eigenlijk een overzicht over de reeds gebeurde pandemieen?
Toch bijzonder. Singapore wel noemen en bijvoorbeeld Duitsland niet terwijl daar ondertussen meer geïnfecteerden zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:05 schreef hollandia02 het volgende:
16:52
Het RIVM adviseert mensen die in een van de gebieden zijn geweest waar het coronavirus heerst en klachten hebben dus om thuis te blijven. Het gaat om mensen die in China, Zuid-Korea, Iran, Singapore en Noord-Italië zijn geweest. In Noord-Italië gaat het om de volgende provincies: de Aosta-vallei, Piëmont, Lombardije, Trentino-Zuid-Tirol, Friuli-Julisch-Venetië, Veneto, Emilia-Romagna en Ligurië.
16:53
Ook na de opname in het Erasmus MC van de vrouw uit Altena met het coronavirus is dit ziekenhuis nog veilig te bezoeken. Patiënten kunnen worden opgenomen en naasten kunnen ook gewoon op bezoek, zo meldt het medisch centrum zondag.
De opgenomen patiënte ligt in strikte isolatie.
Aangezien ongeveer 20% van de gevallen medische behandeling nodig heeft, ga je het echt wel merken als een groot deel van Nederland dit virus heeft.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Uiteindelijk zal straks half Nederland het virus gehad hebben en wordt er maar een klein deel bekend als patiënt. Doet me beetje heugen aan de Mexicaanse griep, vrij zeker dat ik dat heb gehad toen.
quote:De vrouw uit Altena (Noord-Brabant) die met het nieuwe coronavirus is besmet meldde zich 21 februari met klachten aan de luchtwegen op de spoedeisende hulp van het Beatrixziekenhuis in Gorinchem. Het ziekenhuis heeft haar toen niet getest op het nieuwe coronavirus omdat daar volgens het RIVM-protocol geen reden toe was. De vrouw was niet in een risicogebied geweest of in aanraking geweest met een bevestigde besmette patiënt, meldt het ziekenhuis.
https://www.omroepbrabant(...)-carnaval-in-Tilburg
Ik zeg ook al vanaf het begin dat er waarschijnlijk VEEL meer patiënten zijn dan bekend. Als dat waar is heeft het in ieder geval als voordeel dat er een lagere sterftecijfer is.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:17 schreef VacaLoca het volgende:
Uiteindelijk zal straks half Nederland het virus gehad hebben en wordt er maar een klein deel bekend als patiënt. Doet me beetje heugen aan de Mexicaanse griep, vrij zeker dat ik dat heb gehad toen.
Heb je daar een bron van? Dat heb ik op nog geen enkele andere site kunnen vinden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:15 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
12 tot 24 uur voordat je anderen ook kan besmetten
Heb je daar een bron bij?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
En nog geen woord over de 15 verdachte gevallen in Limburg. Wat er inmiddels 18 zijn. Een deel daarvan heeft symptomen.
Maar dus ook mensen die wel sterven aan Covid-19, maar daar niet op getest worden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg ook al vanaf het begin dat er waarschijnlijk VEEL meer patiënten zijn dan bekend. Als dat waar is heeft het in ieder geval als voordeel dat er een lagere sterftecijfer is.
Hopelijk worden die wel getest, hoewel ze niet voldoen aan de criteria van het RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
En nog geen woord over de 15 verdachte gevallen in Limburg. Wat er inmiddels 18 zijn. Een deel daarvan heeft symptomen.
Dat vertelde Dr. John Campbell, die al ruim anderhalve maand een vlog maakt op YouTube. Zou straks moeten opzoeken in welke hij dat suggereerdequote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Dat heb ik op nog geen enkele andere site kunnen vinden.
Ik neem inderdaad dan wel aan dat mensen die komen te overlijden aan de virus een heeeel stuk kleiner is dan de groep die zonder het door te hebben het virus met zich mee heeft gedragen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar dus ook mensen die wel sterven aan Covid-19, maar daar niet op getest worden.
Dank je! Is dat die man die ter discussie werd gesteld omdat hij geen officiële arts is?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:21 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat vertelde Dr. John Campbell, die al ruim anderhalve maand een vlog maakt op YouTube. Zou straks moeten opzoeken in welke hij dat suggereerde
Ze praten zelfs minder knulliger.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:21 schreef Jane het volgende:
Zo, RTV Drenthe is een stuk beter te verstaan dan de NOS!
Op zich kan ook iedere YouTuber dit, natuurlijk.
Precies hetgeen wij hier al tijden roepen.quote:
Of dat ook echt waar is is nog maar afwachten. In italie moeten veel meer mensen besmet zijn dan gemeld. Vorige week hadden ze er nog maar een paar en in combinatie met de incubatietijd is het zowat onmogelijk dat alle gevallen in het buitenland die in italie zijn geweest zijn besmet door deze enkele gevallen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien ongeveer 20% van de gevallen medische behandeling nodig heeft, ga je het echt wel merken als een groot deel van Nederland dit virus heeft.
Vrouw is dus vrijdag vóór carnaval met klachten op de eerste hulp geweest en heeft daarna nog carnaval gevierd in Tilburg? Zij is in ieder geval niet door patient 1 uit LoZ aangestoken, die tijdslijn lijkt me onmogelijk.quote:
Het RIVM maakt meer kapot dan dat je lief isquote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies hetgeen wij hier al tijden roepen.
Hopelijk overleefd deze vrouw het zonder blijvende schade en van mij mag ze een dikke schadevergoeding krijgen vsn de overheid.
Wat een lakse houding van het RIVM. Elke debiel zag dit aankomen. Niks geleerd van Italië waar get net zo ging in dat ziekenhuis. Man man man wat een droefenis![]()
Hij is een gepensioneerd docent arts geloof ik;quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef Coelho het volgende:
[..]
Dank je! Is dat die man die ter discussie werd gesteld omdat hij geen officiële arts is?
Die van het RIVM zelf praatte wel uitstekend. Duidelijk en feitelijk.quote:
minimaal 24 uur voor test uitslagen volgens mij. Plus nog een paar uur voor ze het bekend maken.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:20 schreef vosss het volgende:
En hoe is het nu met hem/haar?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Kennis: onlangs in Livigno geweest, in Noord-Italië. In een bus met zo'n veertig anderen gezeten, stuk of tien waren ziek/niet lekker. Eenmaal thuis zelf ook niet zo lekker en na een half dagje werken (in een ziekenhuis) naar huis gegaan en arts gebeld. Getest: negatief. De negen anderen in de bus zoeken en testen vond de arts niet zo nodig.
Dankjewel.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:23 schreef vosss het volgende:
[..]
https://www.1limburg.nl/m(...)ast?context=topstory
'Ziekjes'. Een collega voelt zich sinds dit weekeinde ook niet echt lekker.quote:
Die arme man van het RIVM gaat het nog druk krijgen met al die persconferenties die eraan komen. En dan ook nog al die vragen van de pers die kritisch zijn en zo. Het zal wel snel afgelopen zijn daarmee.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
minimaal 24 uur voor test uitslagen volgens mij. Plus nog een paar uur voor ze het bekend maken.
Nee, dit is de vrouw die was opgenomen in Gorinchem, die voor zover nu bekend is niet in Tilburg is geweest.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vrouw is dus vrijdag vóór carnaval met klachten op de eerste hulp geweest en heeft daarna nog carnaval gevierd in Tilburg? Zij is in ieder geval niet door patient 1 uit LoZ aangestoken, die tijdslijn lijkt me onmogelijk.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef heywoodu het volgende:
Kennis: onlangs in Livigno geweest, in Noord-Italië. In een bus met zo'n veertig anderen gezeten, stuk of tien waren ziek/niet lekker. Eenmaal thuis zelf ook niet zo lekker en na een half dagje werken (in een ziekenhuis) naar huis gegaan en arts gebeld. Getest: negatief. De negen anderen in de bus zoeken en testen vond de arts niet zo nodig.
Die 15 was gisteravond al.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
minimaal 24 uur voor test uitslagen volgens mij. Plus nog een paar uur voor ze het bekend maken.
Volgens mij is ze opgenomen in het ziekenhuis en heeft dus geen carnaval gevierd.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef Coelho het volgende:
[..]
Vrouw is dus vrijdag vóór carnaval met klachten op de eerste hulp geweest en heeft daarna nog carnaval gevierd in Tilburg? Zij is in ieder geval niet door patient 1 uit LoZ aangestoken, die tijdslijn lijkt me onmogelijk.
Werd hij pas ziek (enkele dagen) na carnaval of werd hij direct na carnaval ziek (denkende dat hij het daar heeft opgelopen?).quote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef hollandia02 het volgende:
17:18
De patiënt uit Coevorden is een 'man van middelbare leeftijd' uit het dorp Dalen, meldt de burgemeester van Coevorden zojuist tijdens een persconferentie. Hij vierde carnaval in Tilburg, en werd daarna ziek. Hij meldde zich met klachten bij de huisarts. Hij zit nu in isolatie, zijn toestand wordt gemonitord.
Zo ging die epidemie in Italië ook. Via het ziekenhuis, corona-patient over het hoofd gezien.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:26 schreef the_actraiser het volgende:
Uit de gonsende whattsapp groepen krijg ik een nog onbevestigd bericht dat er 3 artsen en 5 verpleegkundigen van het beatrix ziekenhuis besmet zouden zijn.
Gerucht of niet.. het is wel heel te verwachten.
Dus dat betekent dat 200.000 Tilburgers en 250.000 bezoekers de superspreader kunnen zijn.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Hmmm.... een link met Italie is eenvoudig genoeg vast te stellen. Vraag het aan die persoon. Of als die persoon niet meer kan reageren door beademing oid, vraag het aan een familielid.
Besmetting in Tilburg is veel waarschijnlijker. Volgens het RIVM niet, want je bent alleen besmettelijk als je koorts hebt natuurlijk, maar er is daar gegarandeerd een superspreader actief geweest die zelf of niet ziek is geworden, of slechts milde klachten had en nu lekker op de bank zit met een biertje in de hand. Kijkend naar oude Flodder afleveringen.
En hun directe familie. En mensen waarmee zij weer in contact hebben gestaan etc etc.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:26 schreef the_actraiser het volgende:
Uit de gonsende whattsapp groepen krijg ik een nog onbevestigd bericht dat er 3 artsen en 5 verpleegkundigen van het beatrix ziekenhuis besmet zouden zijn.
Tenzij die 20% dus al gebaseerd is op een te laag aantal gerapporteerde besmettingen. Misschien is het maar 0,2%.. Valt nog weinig zinnigs over statistieken te zeggenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien ongeveer 20% van de gevallen medische behandeling nodig heeft, ga je het echt wel merken als een groot deel van Nederland dit virus heeft.
Dan moeten ze nog wel getest worden. Ze kunnen ook al langere tijd ermee lopen en ondertussen andere mensen hebben aangestoken.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:26 schreef the_actraiser het volgende:
Kwam terug en gelijk ziek volgens de burgemeester op RTV Drenthequote:Op zondag 1 maart 2020 17:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Werd hij pas ziek (enkele dagen) na carnaval of werd hij direct na carnaval ziek (denkende dat hij het daar heeft opgelopen?).
tuurlijk joh..quote:Op zondag 1 maart 2020 16:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat gedoe in het ziekenhuis in Gorinchem kan je volledig op het conto van het RIVM gooien.
Dit en vertrek van Rutte!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies hetgeen wij hier al tijden roepen.
Hopelijk overleefd deze vrouw het zonder blijvende schade en van mij mag ze een dikke schadevergoeding krijgen vsn de overheid.
Wat een lakse houding van het RIVM. Elke debiel zag dit aankomen. Niks geleerd van Italië waar get net zo ging in dat ziekenhuis. Man man man wat een droefenis![]()
In zijn live chat van vandaag heeft hij aangegeven dat hij 27 jaar verpleegkundigen heeft opgeleid. Maar ook allerlei wetenschappelijk onderzoek en medische boeken geschreven.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:24 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Hij is een gepensioneerd docent arts geloof ik;
https://www.youtube.com/user/Campbellteaching
Exact, ik denk dat de cijfers van dat cruiseschip (waar iedereen getest werd) of Zuid-Korea (waar veeel meer getest wordt) een betrouwbaarder beeld geven.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan moeten ze nog wel getest worden. Ze kunnen ook al langere tijd ermee lopen en ondertussen andere mensen hebben aangestoken.
Maar Duitsland is 500x groter en heeft 15x meer inwoners. De kans dat je daar in de buurt van een besmet persoon komt is kleiner dan in Singapore.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:18 schreef kilon het volgende:
[..]
Toch bijzonder. Singapore wel noemen en bijvoorbeeld Duitsland niet terwijl daar ondertussen meer geïnfecteerden zijn.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat personeel nog gewoon in en uit mag lopen. Complete lockdown in dat ziekenhuis svp!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:29 schreef hollandia02 het volgende:
17:26
Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is inmiddels afgezet met rood-witte linten, bij de hoofdingang staat een beveiliger die niemand anders dan personeel naar binnen laat.
Op de deur hangt een briefje: 'In nauw overleg met het RIVM heeft Rivas Zorggroep besloten het Beatrixziekenhuis per direct te sluiten voor bezoekers en nieuwe patiënten. We doen dit om besmettingen met het coronavirus te voorkomen'.
Mensen die op bezoek zijn geweest bij een patiënt in het ziekenhuis, mogen het ziekenhuis wel verlaten. Ze is verteld dat ze daarna niet meer naar binnen mogen. Volgens een bezoekster van de cardiologieafdeling was het rustig in het ziekenhuis. Ze maakt zich persoonlijk geen zorgen over een mogelijke besmetting, ook niet bij haar vader die op die afdeling cardiologie ligt. ,,En als hij al begint te hoesten ofzo, dan heeft hij hier de beste zorg die mogelijk is."
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen.
------------------------
Tuurlijk zend ze de hele wereld in.
Het is niet over het hoofd zien. Het is bewust NIET testen vanwege de richtlijnen van het RIVM.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo ging die epidemie in Italië ook. Via het ziekenhuis, corona-patient over het hoofd gezien.
Is ook wel jezelf voor de gek houden. Als je alle bezoekers van vandaag tegen wil houden. Terwijl ze zelfs niet eens in de buurt zijn geweest van die patiënt.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:29 schreef hollandia02 het volgende:
17:26
Het Beatrixziekenhuis in Gorinchem is inmiddels afgezet met rood-witte linten, bij de hoofdingang staat een beveiliger die niemand anders dan personeel naar binnen laat.
Op de deur hangt een briefje: 'In nauw overleg met het RIVM heeft Rivas Zorggroep besloten het Beatrixziekenhuis per direct te sluiten voor bezoekers en nieuwe patiënten. We doen dit om besmettingen met het coronavirus te voorkomen'.
Mensen die op bezoek zijn geweest bij een patiënt in het ziekenhuis, mogen het ziekenhuis wel verlaten. Ze is verteld dat ze daarna niet meer naar binnen mogen. Volgens een bezoekster van de cardiologieafdeling was het rustig in het ziekenhuis. Ze maakt zich persoonlijk geen zorgen over een mogelijke besmetting, ook niet bij haar vader die op die afdeling cardiologie ligt. ,,En als hij al begint te hoesten ofzo, dan heeft hij hier de beste zorg die mogelijk is."
De maatregel volgt nadat er een vrouw een week ernstig ziek met zware luchtwegklachten in het ziekenhuis in Gorinchem heeft gelegen.
------------------------
Tuurlijk zend ze de hele wereld in.
is niet ongebruikelijk hoor, dat een patient naar een andere IC van een ander ziekenhuis wordt gebracht. Kan zijn omdat daar de faciliteiten beter zijn of dat er plek nodig is in het ziekenhuis.Dan wordt je met een IC-ambulance vervoert.quote:Op zondag 1 maart 2020 16:59 schreef soapie het volgende:
[..]
Dus je hebt een patient die al flink ziek is en dan ga je die ook nog even verslepen van het ene ziekenhuis naar het andere.... Lijkt mij niet bijster slim, kan diegene in het Erasmus ook nog flink wat virusmateriaal rondstrooien.....
In Noord-Korea hadden ze mensen door hun hoofd geschoten die hetzelfde geflikt hadden. Ik ben niet voor zo'n erge straf, maar je zou toch minstens gevangenisstraf verwachten als je de bevolking zo in gevaar brengt door zo laks te zijn?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet over het hoofd zien. Het is bewust NIET testen vanwege de richtlijnen van het RIVM.
Dan ligt daar iemand met zware longontsteking en ademhalingsproblemen, wetende dat er een wereldwijde virusuitbraak is, en dan is er werkelijk NIEMAND die haar eens even test.
Dankjewel RIVM. Echt. Goed gedaan. Wanneer flikkeren ze de baas daar buiten en de verantwoordelijke euh euh euh minister er godverdomme achteraan???!!!
Dit is precies hetgeen hier al weken voor gewaarschuwd wordt. Maar ach, het is maar een griepje.
Nou 10% ligt op dit moment in elk geval al op de intensive care en er is een compleet ziekenhuis op slot.
Dit was allemaal niet nodig geweest.
Jij bent ook geen expertquote:Op zondag 1 maart 2020 17:32 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat personeel nog gewoon in en uit mag lopen. Complete lockdown in dat ziekenhuis svp!
Natuurlijk. net zoals Italie ook niet eens meer opkijkt voor een paar honderd nieuwe cases per dag.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:25 schreef kilon het volgende:
[..]
Die arme man van het RIVM gaat het nog druk krijgen met al die persconferenties die eraan komen. En dan ook nog al die vragen van de pers die kritisch zijn en zo. Het zal wel snel afgelopen zijn daarmee.
Als de bronnen van de geïnfecteerden maar lichte symptomen hadden ga je die echt niet meer vindenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Patiënt uit LoZ was in Italië geweest, maar ook carnaval gevierd toch? Aannemelijk dat vrouw en kind ook door hem zijn besmet.
Patiënt uit Amsterdam is besmet geraakt in Italië en heeft waarschijnlijk ook partner en kind besmet
Patiënt uit Delft is ook in Italië geweest. Verder nog niet duidelijk of en wie zij heeft besmet.
Dat waren dus de eerste 7 en allemaal te herleiden naar Italië,
Daarna dus vrouw die sinds 21-02 in Gorinchem op IC lag, niet in Italië is geweest en geen Carnaval heeft gevierd. Hoe is zij besmet geraakt?
De twee overige gevallen in Tilburg en Coevorden zijn wel te herleiden naar carnaval, maar niet naar bekende patiënten. Er lopen dus sowieso meer mensen rond met het virus, zonder dat het RIVM er van af weet.
Was ook een poll op Twitter of iets anders waar veel mensen zeiden gewoon "uit te zieken" i.p.v. te bellen omdat ze geen zin hebben in gezeik of iets dergelijks.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Patiënt uit LoZ was in Italië geweest, maar ook carnaval gevierd toch? Aannemelijk dat vrouw en kind ook door hem zijn besmet.
Patiënt uit Amsterdam is besmet geraakt in Italië en heeft waarschijnlijk ook partner en kind besmet
Patiënt uit Delft is ook in Italië geweest. Verder nog niet duidelijk of en wie zij heeft besmet.
Daarna dus vrouw die sinds 21-02 in Gorinchem op IC lag, niet in Italië is geweest en geen Carnaval heeft gevierd. Hoe is zij besmet geraakt?
De twee overige gevallen in Tilburg en Coevorden zijn wel te herleiden naar carnaval, maar niet naar bekende patiënten. Er lopen dus sowieso meer mensen rond met het virus, zonder dat het RIVM er van af weet.
Te gemachtquote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Noord-Korea hadden ze mensen door hun hoofd geschoten die hetzelfde geflikt hadden. Ik ben niet voor zo'n erge straf, maar je zou toch minstens gevangenisstraf verwachten als je de bevolking zo in gevaar brengt door zo laks te zijn?
Met de klunzigheid in dat ziekenhuis is het zelfs mss veiliger om gewoon thuis te blijven en discreet te zijn...quote:Op zondag 1 maart 2020 17:35 schreef hollandia02 het volgende:
Was ook een poll op Twitter of iets anders waar veel mensen zeiden gewoon "uit te zieken" i.p.v. te bellen omdat ze geen zin hebben in gezeik of iets dergelijks.
Zulke berichten gelovenquote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef firefly3 het volgende:
[..]
In Noord-Korea hadden ze mensen door hun hoofd geschoten die hetzelfde geflikt hadden. Ik ben niet voor zo'n erge straf, maar je zou toch minstens gevangenisstraf verwachten als je de bevolking zo in gevaar brengt door zo laks te zijn?
Als je (een paar dagen achter elkaar) carnaval viert valt een kuchje en wat verhoging niet echt op. Mensen zuipen zichzelf gewoon over dat soort pijntjes heen. Het virus kan zich geen beter verspreidingsituatie wensen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:14 schreef kilon het volgende:
[..]
Hmmm.... een link met Italie is eenvoudig genoeg vast te stellen. Vraag het aan die persoon. Of als die persoon niet meer kan reageren door beademing oid, vraag het aan een familielid.
Besmetting in Tilburg is veel waarschijnlijker. Volgens het RIVM niet, want je bent alleen besmettelijk als je koorts hebt natuurlijk, maar er is daar gegarandeerd een superspreader actief geweest die zelf of niet ziek is geworden, of slechts milde klachten had en nu lekker op de bank zit met een biertje in de hand. Kijkend naar oude Flodder afleveringen.
Ik voel me vandaag ook niet zo lekker.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef nixxx het volgende:
Mijn vader is er afgelopen week nog bij de uroloog geweest... en die voelde zich toen niet lekker..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
Voor die patient maakt het niet uit want ze kunnen er toch niks aan doen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is niet over het hoofd zien. Het is bewust NIET testen vanwege de richtlijnen van het RIVM.
Dan ligt daar iemand met zware longontsteking en ademhalingsproblemen, wetende dat er een wereldwijde virusuitbraak is, en dan is er werkelijk NIEMAND die haar eens even test.
Dankjewel RIVM. Echt. Goed gedaan. Wanneer flikkeren ze de baas daar buiten en de verantwoordelijke euh euh euh minister er godverdomme achteraan???!!!
Dit is precies hetgeen hier al weken voor gewaarschuwd wordt. Maar ach, het is maar een griepje.
Nou 10% ligt op dit moment in elk geval al op de intensive care en er is een compleet ziekenhuis op slot.
Dit was allemaal niet nodig geweest.
Er wordt weer eens lekker gedownplayed in de media. Een kennis van mij werkt in dat ziekenhuis en die heeft al te horen gekregen dat ze morgen waarschijnlijk niet mag komen werken. Waarom nog wachten, waarom nog mensen er in en er uit? Leg mij dat maar eens uit expertje.quote:
wie voelde zich niet lekker, je vader of de uroloog?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:34 schreef nixxx het volgende:
Mijn vader is er afgelopen week nog bij de uroloog geweest... en die voelde zich toen niet lekker..
Als ik corona oploop ga ik naar Den Haag en hoest ik vanaf de tribune de hele tweede kamer onder.quote:
Dit is ook mijn vermoeden.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:19 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg ook al vanaf het begin dat er waarschijnlijk VEEL meer patiënten zijn dan bekend. Als dat waar is heeft het in ieder geval als voordeel dat er een lagere sterftecijfer is.
Lijkt me wel ja.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Een vriendin van mij is behoorlijk ziek. Koorts ect. De GGD is gesloten. Weet iemand met wie je contact op moet nemen bij verschijnselen? HAP?
Daar hebben we Stef Blok al voor.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als ik corona oploop ga ik naar Den Haag en hoest ik vanaf de tribune de hele tweede kamer onder.
Ik zou beginnen met het noodnummer te bellen.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Een vriendin van mij is behoorlijk ziek. Koorts ect. De GGD is gesloten. Weet iemand met wie je contact op moet nemen bij verschijnselen? HAP?
De kans is nu ook aanwezig dat de Italië-toeristen het niet in Italië hebben opgelopen, maar in Nederland en dat ze alleen ontdekt werden omdat ze voldeden aan de RIVM criteria na hun vakantie in Italië.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:33 schreef Kyran het volgende:
Ik zou de stel je niet zo aan lijn bellen. Asap.quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
Top!quote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als ik corona oploop ga ik naar Den Haag en hoest ik vanaf de tribune de hele tweede kamer onder.
Denk eens na. Wie zou jij bellen als je ziek bent? De klusjesman?quote:Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik dacht uitsluitend GGD maar die zijn niet bereikbaar
Noorwegen, Denemarken, ...quote:Op zondag 1 maart 2020 17:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo ging die epidemie in Italië ook. Via het ziekenhuis, corona-patient over het hoofd gezien.
Denk alleen bij overlijden.... dan moeten ze wel....quote:Op zondag 1 maart 2020 17:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Daar hebben we Stef Blok al voor.
Iemand daar nog wat van vernomen? Zouden we het überhaupt te horen krijgen als hij ziek is geworden?
huisartsquote:Op zondag 1 maart 2020 17:39 schreef Markesh het volgende:
ah caland, je loopt nog wat achter zie ikquote:Op zondag 1 maart 2020 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou de stel je niet zo aan lijn bellen. Asap.
quote:Op zondag 1 maart 2020 17:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah caland, je loopt nog wat achter zie ik
je bent in goed gezelschap van @:neef_wuppie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |