quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
twitter:aliarouzi twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:43:09An angry crowd set fire to a clinic in Bandar Abbas, south of #Iran because it had patients in it suffering from #coronavirus. Some people say the patients were from Qom -very far away- and this had angered the mob. There is a sense of panic. Still hard to believe this happened. https://t.co/e6nRRrlKDx reageer retweet
Je kunt dit toch een beetje zien als een calamiteit. En in zo'n uitzonderlijke situatie zet je je beperkte resources in op datgene wat het meeste rendement oplevert. Het wordt dan toch meer een rekensommetje ipv dat je de deugfactor laat gelden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:55 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik gooi hem er nog eens in... Zou men niet beter inzetten om de kwetsbare groepen beter te beschermen?
Die rotzak had het nummer van de TT aangepast. Was even de weg kwijt lol.quote:
Is dit nou echt gebeurd? ik las er vanmorgen over, maar verder vrij weinig...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:15 schreef THEFXR het volgende:
lekker een zkh in de fik steken
.twitter:aliarouzi twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:43:09An angry crowd set fire to a clinic in Bandar Abbas, south of #Iran because it had patients in it suffering from #coronavirus. Some people say the patients were from Qom -very far away- and this had angered the mob. There is a sense of panic. Still hard to believe this happened. https://t.co/e6nRRrlKDx reageer retweet
Dit zijn van die dingen die zijn zo onwaarschijnlijk dat het kan gebeuren dat ik het niet kan geloven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Is dit nou echt gebeurd? ik las er vanmorgen over, maar verder vrij weinig...
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:10:59BREAKING: U.S. will deny entry to any foreigner who has been in Iran in the prior 14 days due to coronavirus reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:00:14NEW: Trump says the U.S. patient who died of coronavirus was a woman in her late 50s with underlying health issues, says 4 others in the U.S. are "very ill" https://t.co/d9mi2r7dOb reageer retweet
zit een clip in de linkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in, maar dat is wel de grootste groep die kwetsbaarst is; daarom noemde ik die als voorbeeld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:14 schreef Ssjaapje het volgende:
Reactie op de laatste plaatser.... Niet enkel bejaarde mensen zijn kwetsbaar ..
Dit betekent waarschijnlijk dat de grote beurs in Brussel Batibouw die vorig jaar 257.000 bezoekers trok een voortijdig einde zal kennen. De opening was pas vandaag. De coronavirus maatregelen waren "5x per dag deurklinken poetsen".quote:Kernkabinet België komt samen
De Belgische premier Sophie Wilmès roept zondag het kernkabinet bijeen om maatregelen te bespreken in geval van een uitbraak van het coronavirus. In België was al een man besmet die terugkwam van een reis naar China. Hij werd in een militair hospitaal in quarantaine geplaatst.
De regering heeft onder leiding van minister van Gezondheidszorgen Maggie De Block al een noodplan voorbereid. Zo is het de bedoeling dat het UZ Gent, een van de grootste ziekenhuizen in Vlaanderen, mogelijke patiënten zal afzonderen. Ook is het afgelasten van grote evenementen en het sluiten van scholen een optie.
Daar met op dit moment 0 gevallen (Is genezen) meer maatregelen als hier met 6.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:21 schreef zipcon het volgende:
Op de NOS feed wat concreter over maatregelen:
[..]
Dit betekent waarschijnlijk dat de grote beurs in Brussel Batibouw die vorig jaar 257.000 bezoekers trok een voortijdig einde zal kennen. De opening was pas vandaag. De coronavirus maatregelen waren "5x per dag deurklinken poetsen".
Da's ook waar ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in, maar dat is wel de grootste groep die kwetsbaarst is; daarom noemde ik die als voorbeeld.
En nee het is niet populair om die aan hun lot over te laten, maar in dit soort situatie kun je geen 'prettige' keuzes maken. Het is dan gewoon kiezen uit verschillende kwaden.
Sometimes in a survival situation there is no 'best option'. There are only 'options', and they all suck!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:26 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Da's ook waar ...
Gelukkig ben ik niet nu iemand die die beslissingen moet nemen... Ik nam het enkel in overweging...
Ik neem aan dat de meeste onder ons ook wel het gezond verstand hebben om niet al kuchend een rusthuis binnen te gaan
Vredesakkoord mee getekend vandaagquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:27 schreef LTVDK het volgende:
Ik volg die speech van Trump maar half, maar waarom wordt de Taliban er opeens bijgesleept
Vredesakkoord. Capitulatie.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vredesakkoord mee getekend vandaag
Wat natuurlijk totaal debiel is, maar goed, ook een beetje offtopic.
Na 20 jaar hebben ze een dag of 3 vredequote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:27 schreef LTVDK het volgende:
Ik volg die speech van Trump maar half, maar waarom wordt de Taliban er opeens bijgesleept
Dat!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sometimes in a survival situation there is no 'best option'. There are only 'options', and they all suck!
Beetje irritant dat dat er de hele tijd tussendoor komt, ik lees straks de samenvatting wel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vredesakkoord mee getekend vandaag
Wat natuurlijk totaal debiel is, maar goed, ook een beetje offtopic.
Klinkt als een Italie-geval dus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:18 schreef hollandia02 het volgende:
Volgens de autoriteiten bevindt zich "een belangrijke cluster" van besmettingen in het departement Oise, ten noorden van Parijs. Aan twee besmette personen daar konden uiteindelijk nog eens 36 besmettingen gelinkt worden, klinkt het. Het gaat om familieleden en professionele contacten.
https://www.hln.be/nieuws(...)-in-italie~adb0a1e7/
Er zijn wel options die minder zouden sucken en waarschijnlijk beter zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sometimes in a survival situation there is no 'best option'. There are only 'options', and they all suck!
Wacht, die 22 nieuwe cases, waren die al bekend allemaal?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:31 schreef hollandia02 het volgende:
20:30
Eerste dode in VS is vrouw van in de vijftig
De eerste dode door het coronavirus in de VS is een vrouw van in de vijftig, zo duidde president Donald Trump tijdens een persconferentie.
Meer dan zestig Amerikanen raakten de voorbije weken besmet met het coronavirus. De meesten zijn Amerikanen die gerepatrieerd werden uit het buitenland, maar in de VS zelf zijn intussen 22 besmettingen vastgesteld. Vier van hen zijn "erg ziek", aldus Trump. Hij voegde nog toe dat bijkomende besmettingen "waarschijnlijk" zijn.
De Amerikaanse president riep media en politici nog op om geen paniek te zaaien over het coronavirus. "Dit is iets dat professioneel aangepakt wordt", klonk het. Trump zal maandag met farmabedrijven samenzitten om de ziekte te bespreken.
Ja, de Taliban kan dit natuurlijk heerlijk spinnen als capitulatie van de Amerikanen, maar goed. Misschien krijgen ze wel allemaal COVID-19 en zat dat ingebakken in de papieren ofzoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Vredesakkoord. Capitulatie.
Geef het beestje een naam.
Geen idee, komt aardig wat ´fake´ news uit Iran. Die zaalvoetbalster die dood zou zijn klopte niet. Dat was iemand anders met een soortgelijke naam. Een nep brief van Saeed Namaki de minister van volksgezondheid, dat hij zijn ontslag zou indienen. Verder nog een fake audio clip van Iraj Harirchi dat er 10.000 besmettingen plus 1400 doden te betreuren zijn. Iraj Harirchi is trouwens die man van dat beruchte persvoorlichting. Ook nog deze foto van Masoumeh Ebtekar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het lijkt dat de oppositie het virus gebruikt voor verdere destabilisatie? Of gewoon trolls?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:33 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Geen idee, komt aardig wat ´fake´ news uit Iran. Die zaalvoetbalster die dood zou zijn klopte niet. Dat was iemand anders met een soortgelijke naam. Een nep brief van Saeed Namaki de minister van volksgezondheid, dat hij zijn ontslag zou indienen. Verder nog een fake audio clip van Iraj Harirchi dat er 10.000 besmettingen plus 1400 doden te betreuren zijn. Iraj Harirchi is trouwens die man van dat beruchte persvoorlichting. Ook nog deze foto van Masoumeh Ebtekar.
[ afbeelding ]
Geen huidige foto, maar komt uit 2014, toen ze verwondingen had opgelopen in een auto ongeluk.
Topic fakenews laatste postquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:34 schreef Markesh het volgende:
Is er een link naar dat telegram account?
twitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
Hosties direct in iemand zijn mond steken?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Ook in een reeks kerken in Frankrijk worden maatregelen genomen om de verdere verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan. Zo is aan priesters gevraagd de hostie niet meer rechtstreeks in de mond van kerkgangers te steken en de wijwatervaten leeg te maken.
Prima als ze dat daar doen, maar laat het lekker daar idd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
twitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
Euh, dat doen ze toch?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hosties direct in iemand zijn mond steken?
Lijkt wel op het geval met die meisjesschool in Saoedi-Arabie. Achja, Allah zal ze vast redden...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Likken van de tempels.... lekker hoortwitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Likken van de tempels.... lekker hoortwitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
Ja die was al ziekquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:38 schreef Greys het volgende:
Ik loop nogal achter maar die mevrouw van in de 50 in de VS, was die al ziek of zwak door iets anders?
Niet dat ik weet. Hier in Nederland krijg je hem in je hand gestopt en neem je hem zelf in. Wijn doen ze hier vaak niet aan.quote:
UK ook dacht ik ergens.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:39 schreef Belg het volgende:
Welke europese broedhaarden hebben we allemaal?
Noord Italie, buurt van Parijs, Daar in Duitsland aan de Nederlandse grens een beetje
Van alles en nog wat denk ik. Mensen die totaal in paniek zijn, de verschillende facties in Iran en de diaspora, andere landen die baat hebben van chaos in Iran en ja vast ook trollen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het lijkt dat de oppositie het virus gebruikt voor verdere destabilisatie? Of gewoon trolls?
wtfquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Even een vriendelijk verzoek, je kunt de tekst van een bericht kopiëren, dan is de bron ervan er bij plaatsen ongeveer net zoveel werk. Zou je dat in het vervolg willen doen, bij voorbaat dankquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Ook in een reeks kerken in Frankrijk worden maatregelen genomen om de verdere verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan. Zo is aan priesters gevraagd de hostie niet meer rechtstreeks in de mond van kerkgangers te steken en de wijwatervaten leeg te maken.
OK.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even een vriendelijk verzoek, je kunt de tekst van een bericht kopiëren, dan is de bron ervan er bij plaatsen ongeveer net zoveel werk. Zou je dat in het vervolg willen doen, bij voorbaat dank.
Denk je dat er een positief kantje kan zitten voor Iran wat deze situatie betreft? Ik bedoel, volgens mij is het niet zo erg als die oude leiders daar ehm... de zeilen strijkenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:40 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Van alles en nog wat denk ik. Mensen die totaal in paniek zijn, de verschillende facties in Iran en de diaspora, andere landen die baat hebben van chaos in Iran en ja vast ook trollen.
Was de wereld maar zo simpel!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:42 schreef Belg het volgende:
Waarrom willen mensen altijd de bron weten, gewoon geloven wat we posten
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:42 schreef Belg het volgende:
Waarrom willen mensen altijd de bron weten, gewoon geloven wat we posten
Ja dat is allemaal prima, maar kleine moeite om dan even dit erbij te zetten: https://www.hln.be/nieuws(...)-in-italie~adb0a1e7/quote:
Dat maakt geen zak uit, komen gewoon nieuwe mannetjes voor in de plaats.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Denk je dat er een positief kantje kan zitten voor Iran wat deze situatie betreft? Ik bedoel, volgens mij is het niet zo erg als die oude leiders daar ehm... de zeilen strijken
Zou wel leuk zijn als het land een beetje onstabiel word.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat maakt geen zak uit, komen gewoon nieuwe mannetjes voor in de plaats.
Das z'n werkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Het is echt best knap van Trump. Zelfs zo'n crisis weet hij nog te benutten om zichzelf, de regering alsmede het land een veer in zijn reet te steken. Doet ie echt goed.
Ik weet het. Maar ik complimenteer hem omdat juist hij er heel erg goed in is.quote:
In de VS zijn health issues behoorlijk standaard.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:38 schreef Greys het volgende:
Ik loop nogal achter maar die mevrouw van in de 50 in de VS, was die al ziek of zwak door iets anders?
Edit: health issues. Oké.![]()
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:45:55BREAKING: Luxembourg reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
ow..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat maakt geen zak uit, komen gewoon nieuwe mannetjes voor in de plaats.
Licking on the edge!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Wellicht, maar 'health issue' kan ook een tenniselleboog zijn, he? Wat moet je met zo'n vage term?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de VS zijn health issues behoorlijk standaard.
Portugal, waar blijf je?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef DawN het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:45:55BREAKING: Luxembourg reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat zal wel de rijkste geinfecteerde zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef DawN het volgende:
Alles goed jongens?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef hjansen82 het volgende:
Rutte Lech er ieder geval niet wakker van.
Monaco is ook al het haasje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Dat zal wel de rijkste geinfecteerde zijn.
Andorra is ook nog niet gecapituleerd!quote:
Ik heb verder gelezen, werd er niet beter opquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij punt 1 ben ik gestopt met lezen.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:48 schreef Belg het volgende:
Mijn huisarts gaat op vakantie in Oostenrijk over een weekje heeft ze me verteld. Straks gaat ze nog corona verspreiden over alle patienten incl mijzelf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Als je het een griep noemt, ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het verschil tussen een influenza virus en een corona virus.quote:
Nou ja, ik snap wel dat een hoteleigenaar het een beetje bagataliseert. Die gaan een heel moeilijk jaar tegemoet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Bij punt 1 ben ik gestopt met lezen.
Is het hoteleigenaar?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:53 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap wel dat een hoteleigenaar het een beetje bagataliseert. Die gaan een heel moeilijk jaar tegemoet.
Haha nou dan is alles voor kennisgeving aangenomen. Gekke Italianenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik heb verder gelezen, werd er niet beter op
Ik heb er al 1 ik betaal iets van 7 euro/maand ofzoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik zit eraan te denken toch maar een uitvaartverzekering aan te schaffen, nu de tarieven daarvan nog niet gestegen zijn (deze staan vast nadat je ze hebt afgesloten hebt). Wat denken jullie? Ik ben nog jong, dus nooit de intentie voor gehad, maar als het echt misgaat wil ik niet dat mijn nabestaanden gedwongen moeten zijn tussen een begrafenis of eten op hun bord...
Ik denk dat de kans dat je het hiervoor nodig gaat hebben echt vreselijk klein is hoor.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik zit eraan te denken toch maar een uitvaartverzekering aan te schaffen, nu de tarieven daarvan nog niet gestegen zijn (deze staan vast nadat je ze hebt afgesloten hebt). Wat denken jullie? Ik ben nog jong, dus nooit de intentie voor gehad, maar als het echt misgaat wil ik niet dat mijn nabestaanden gedwongen moeten zijn tussen een begrafenis of eten op hun bord...
Gewoon zorgen dat je genoeg spaargeld nalaat. Dan moeten je nabestaanden het hooguit even voorschieten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja, of je uitvaartplechtigheid in een andere zaal doen dan die van het crematorium. Dat scheelt al een bak geld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:58 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat je genoeg spaargeld nalaat. Dan moeten je nabestaanden het hooguit even voorschieten.
Als ik de verhalen uit Wuhan moest geloven hoef je je qua begrafenis en plechtigheid helemaal geen zorgen te maken mocht je komen te overlijden aan de Wuhan griep. Je gaat gewoon gezellig met zijn allen de oven in, valt gewoon onder reinigingskosten denk ik als het zo gaat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans dat je het hiervoor nodig gaat hebben echt vreselijk klein is hoor.
Maar als het je geruststelt gewoon doen. Er zijn natuurlijk talloze manieren waarop je op een andere manier dood kunt gaan.
Pardon?????quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:00 schreef hollandia02 het volgende:
Trump liet nog weten dat hij bekijkt of de grens met Mexico gesloten moet worden.
Haha ja, als ze het in Italië ook zo aanpakken dan is alles gratis.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als ik de verhalen uit wuhan moest geloven hoef je je qua begrafenis en plechtigheid helemaal geen zorgen te maken mocht je komen te overlijden aan de Wuhan griep. Je gaat gewoon gezellig met zijn allen de oven in, valt gewoon onder reinigingskosten denk ik als het zo gaat.
Nasi, risotto en macaroni.... je vraagt er gewoon ook om zo ook hequote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:03 schreef Tjacka het volgende:
1 kilo nasi gemaakt, 1 kilo risotto, 500 gram macaroni. En heb nog heel wat kip en gehakt in de vriezer liggen. Laat dat virus maar komen!!!!
(Eigenlijk doe ik dit een keer in de zoveel tijd als ik zin heb om te koken lol).
Ik zie mezelf al in een jacuzzi en 5 sterren hotel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:54 schreef Belg het volgende:
Toeristen sector zal het hard te verduren krijgen...
Langs de andere kant spotgoedkope hotelkamers boeken
Daarom dat de Belgische regering ineens koffieklets houdt op zondag... Charleroi is een Belgische low cost luchthaven. Uiteraard zal die persoon onmiddellijk terug naar huis gekeerd zijn en niet lanterfanten in die saaie luchthaven, maar toch, tijd voor actie!quote:The minister began by apologising for the late notice, announcing that the ministry must presume Luxembourg has its first case of coronavirus. The authorities have tested around 50 people and have had the first person test positive for coronavirus. The woman returned from Italy via Charleroi and is in the CHL.
She reported herself to the Sanitary Inspection Unit. The authorities are currently in the process of following contact tracing in order to determine if any other people have been infected. The woman is currently doing well, but the Ministry of Health's focus is to contain the virus as much as possible.
On Sunday, a crisis cell involving the prime minister will come together to look at new steps.
twitter:CBCAlerts twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:06:08Ontario reports 3 new confirmed cases of coronavirus, bringing the number of confirmed cases in the province to 11. reageer retweet
Damn... Dan voorzie ik nog wel eens enorme rellen in Nederland als mama/papa de verbrandingsoven ingaat met 100'en anderen...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:00 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Als ik de verhalen uit Wuhan moest geloven hoef je je qua begrafenis en plechtigheid helemaal geen zorgen te maken mocht je komen te overlijden aan de Wuhan griep. Je gaat gewoon gezellig met zijn allen de oven in, valt gewoon onder reinigingskosten denk ik als het zo gaat.
Die angst heb ik zelf ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Damn... Dan voorzie ik nog wel eens enorme rellen in Nederland als mama/papa de verbrandingsoven ingaat met 100'en anderen...Ook als een groot deel het overleeft zal de samenleving verbitteren. Denk dat onze manier van leven binnenkort wel eens voorbij zal zijn eerlijk gezegd als ik deze verhalen hoor, dat we gewoon aan het begin van het einde staan
Ik zat meer aan ghostbusters te denken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Leuk plaatje erbij wel, lijkt wel starwars
Als mijn nabestaanden moeten kiezen tussen mijn begrafenis en eten op hun bord, dan mogen ze mij in de kliko flikkeren (of de Maas, of een massagraf, or whatever)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja dat is natuurlijk voor jezelf het beste (en zo zou ik het zelf ook willen), maar desondanks zou ik het niet fijn vinden om geliefden in een massagraf te flikkeren en zou het ook diepe littekens bij me achterlaten. Denk dat de mensheid hier de komende eeuwen niet meer bovenop komtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:12 schreef dodoria het volgende:
[..]
Als mijn nabestaanden moeten kiezen tussen mijn begrafenis en eten op hun bord, dan mogen ze mij in de kliko flikkeren (of de Maas, of een massagraf, or whatever)
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik geen uitvaartverzekering heb.
Ja nu hebben ze nog een tekort, over een maand of 2 hebben ze een overschotquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:14 schreef Tengano het volgende:
Deze week kwam nog in het nieuws dat je je lichaam kunt verkopen aan de wetenschap volgens mij. Dan kun je daar weer een flinke afscheidsfuif van geven.
Wel apart. Sommige mensen verkopen hun lichaam als ze leven en anderen als ze de pijp uit zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja nu hebben ze nog een tekort, over een maand of 2 hebben ze een overschot
er is nu al een overschotquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja nu hebben ze nog een tekort, over een maand of 2 hebben ze een overschot
Ghostbusters the clone warsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zat meer aan ghostbusters te denken.
[ afbeelding ]
neequote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:21 schreef huisduif het volgende:
Het zal vast al gezegd zijn, maar slim besluit van die Luxemburgers om OV gratis te maken...
Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Cremeren wordt gedaan in een oven voorzien van een behoorlijk filter. En maar 1 persoon, niet meerdere. Ze gaan echt niet stapels in de open lucht verbranden hoor.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:11 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Damn... Dan voorzie ik nog wel eens enorme rellen in Nederland als mama/papa de verbrandingsoven ingaat met 100'en anderen...Ook als een groot deel het overleeft zal de samenleving verbitteren. Denk dat onze manier van leven binnenkort wel eens voorbij zal zijn eerlijk gezegd als ik deze verhalen hoor, dat we gewoon aan het begin van het einde staan
Gratis verspreiding, anders kost het geld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:21 schreef huisduif het volgende:
Het zal vast al gezegd zijn, maar slim besluit van die Luxemburgers om OV gratis te maken...
Tenzij je nul Euro op je rekening hebt, of zelfs schulden wordt de uitvaart betaald van je tegoeden. Alle erfgenamen moeten dan afstand doen van de erfenis (incl schulden) en dan wordt de uitvaart betaalt door de gemeente. Het gaat allemaal niet vanzelf, en het is niet leuk voor de familie om hiermee te maken te krijgen. Dus een uitvaartverzekering is geen luxe.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:12 schreef dodoria het volgende:
[..]
Als mijn nabestaanden moeten kiezen tussen mijn begrafenis en eten op hun bord, dan mogen ze mij in de kliko flikkeren (of de Maas, of een massagraf, or whatever)
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik geen uitvaartverzekering heb.
We hebben ook nog roosterovens hoor, een stuk of 10 van de AVR, AEB heeft er 6quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:22 schreef Tris het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Cremeren wordt gedaan in een oven voorzien van een behoorlijk filter. En maar 1 persoon, niet meerdere. Ze gaan echt niet stapels in de open lucht verbranden hoor.
Zijn ook de nodige wetten voor. (Mijn buurvrouw is ovenist bij het crematorium, er zijn strenge regels rondom cremeren, minste geringste fout wordt gezien als ernstig misdrijf).
Ik begrijp niet goed wat het uitmaakt. Oke, daar wordt het gratis verspreid, terwijl je er hier nog voor moet betalen ook. Het is niet zo dat het OV in Nederland leeg ofzo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:21 schreef huisduif het volgende:
Geef het een paar weken en er ontstaan hier zelfmoordpactsquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:24 schreef Remco het volgende:
Gaan we het echt hebben over de capaciteit van de verbrandingsovens in Nederland
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:24 schreef Remco het volgende:
Gaan we het echt hebben over de capaciteit van de verbrandingsovens in Nederland
Wat zijn dat? Mijn kennis gaat niet verder dan een kist de oven inschuiven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We hebben ook nog roosterovens hoor, een stuk of 10 van de AVR, AEB heeft er 6
Ik denk het niet. Omdat het zo langzaam onze kant op kwam kruipen was er wel een spanning die zich opbouwde overal.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:22 schreef Tengano het volgende:
Eerst zaten we in spanning tot het virus hier zou opduiken wat nu gebeurd is.
Zijn er nu mensen die enigzins gespannen zitten te wachten tot de eerste dode hier gaat vallen?
afvalverbranders, gigantische ovens, prima filtersquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Tris het volgende:
[..]
Wat zijn dat? Mijn kennis gaat niet verder dan een kist de oven inschuiven.
Ja nog wel ja, maar momenteel wordt je ook niet gecremeerd als je aangegeven hebt begraven te willen worden. Kan allemaal veranderen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:22 schreef Tris het volgende:
[..]
Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Cremeren wordt gedaan in een oven voorzien van een behoorlijk filter. En maar 1 persoon, niet meerdere. Ze gaan echt niet stapels in de open lucht verbranden hoor.
Zijn ook de nodige wetten voor. (Mijn buurvrouw is ovenist bij het crematorium, er zijn strenge regels rondom cremeren, minste geringste fout wordt gezien als ernstig misdrijf).
Tis een tweede 9/11quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Xenorium het volgende:
De maatschappij zoals we het kennen in Europa zal denk niet meer hetzelfde zijn als we dit virus achter de rug hebben.
Omdat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Xenorium het volgende:
De maatschappij zoals we het kennen in Europa zal denk niet meer hetzelfde zijn als we dit virus achter de rug hebben.
Het kan alleen maar beter wordenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Xenorium het volgende:
We gaan nu wel naar niveau spookverhalenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
afvalverbranders, gigantische ovens, prima filters
Ik gooi hem er nog maar even in...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Jezus, begint er 1 over een uitvaartverzekering, ik maak een morbide grap over Wuhan en hop we zitten meteen allemaal The Cure te luisteren
kop op mensen, het komt heus wel goed
Pardon?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef zipcon het volgende:
Terwijl iedereen over verbrandingsovens praat hebben ze gemist dat een coronavirus patiënt lekker door België is gewandeld. Liefst kuchend.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:27 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Jezus, begint er 1 over een uitvaartverzekering, ik maak een morbide grap over Wuhan en hop we zitten meteen allemaal The Cure te luisteren
kop op mensen, het komt heus wel goed
Nou, ze zal ook niet in d'r eentje in dat vliegtuig vanuit Italie gezeten hebben, denk ik. Zouden die medereizigers vallen onder mensen waarmee je contact hebt gehad? Ik denk het niet. Maar als je net een rij voor haar hebt gezeten en zij heeft de hele vlucht zitten hoesten, dan is de kans vrij groot dat je de klos bent.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef zipcon het volgende:
Terwijl iedereen over verbrandingsovens praat hebben ze gemist dat een coronavirus patiënt lekker door België is gewandeld. Liefst kuchend.
Daar kan ook weer stroom van gemaakt worden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:23 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
We hebben ook nog roosterovens hoor, een stuk of 10 van de AVR, AEB heeft er 6
Jawel joh, niet zo dramatisch. Dit gaat slachtoffers kosten, dit gaat geld kosten, maar daarna gaat het leven gewoon verder.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Xenorium het volgende:
Ja ik ook, ik vergeet soms dat dit niet KLB is , mijn humor is zwartquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:28 schreef Tris het volgende:
[..]
We gaan nu wel naar niveau spookverhalenIk ga weer on topic.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Xenorium het volgende:
Zo gaat dit deuntje al de hele tijd door mijn gedachtenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik gooi hem er nog maar even in...
Wat ik al zei, ik zou die 2 andere kinderen uit Diemen toch maar in de gaten blijven houden, als ik de GGD was.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:30 schreef ZwangerPetro het volgende:
Nu blijkbaar toch 3 positieve testen in de UAE Tour. Terwijl het eerder allemaal negatief leek en ze vanmorgen gezellig met alle teams samen hebben ontbeten.
Ja ik ken dat. Ik ga hem ook maar niet draaien hierquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:30 schreef Tris het volgende:
[..]
Zo gaat dit deuntje al de hele tijd door mijn gedachten
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:31:26BREAKING: Washington State Governor Jay Inslee declares state of emergency due to coronavirus reageer retweet
Tja, als de wereld straks met bosjes om je heen neervalt, is dat niet zo heel erg verwonderlijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:31 schreef Revanches het volgende:
Dit wordt wel een heel dramatisch topic zo.
Dit was een paar dagen terug ook al in San Francisco, zonder enig geval... zou het een beleidsinstrument zijn, om budgetten vrij te maken oid?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:32 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:31:26BREAKING: Washington State Governor Jay Inslee declares state of emergency due to coronavirus reageer retweet
Hou de champagne even gekurkt tot we daadwerkelijk reden hebben om iets te vieren danquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, als de wereld straks met bosjes om je heen neervalt, is dat niet zo heel erg verwonderlijk.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:33 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit was een paar dagen terug ook al in San Francisco, zonder enig geval... zou het een beleidsinstrument zijn, om budgetten vrij te maken oid?
Er zijn geen aanwijzingen dat dit gaat gebeuren, hooguit een overbelast gezondheidszorg en een heel aantal extra doden, extra als in de zin van maanden/jaren voortijdig... het is niet Walking deadquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, als de wereld straks met bosjes om je heen neervalt, is dat niet zo heel erg verwonderlijk.
twitter:omroepwest twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:34:22Persoon uit Delft besmet met coronavirus https://t.co/nHOemEl2JJ reageer retweet
Dat gebeurt helemaal niet. Ouderen boven de 70 hebben een groter risico ja, en het is oppassen en opletten. Maar praten over verbrandingsovens, doe even normaal.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja ik vroeg net al, zijn er mensen die nu een beetje zitten te wachten totdat de eerste hier in Nederland aan Corona sneuvelt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:33 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hou de champagne even gekurkt tot we daadwerkelijk reden hebben om iets te vieren dan
Leek mij ook het meest voor de hand liggend, echt amerikaquote:
Waarschijnlijk opgelopen in Italiëquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:omroepwest twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:34:22Persoon uit Delft besmet met coronavirus https://t.co/nHOemEl2JJ reageer retweet
Ja we gaan allemaal dood RIP *kras*quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:31 schreef Revanches het volgende:
Dit wordt wel een heel dramatisch topic zo.
Het was een grapjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:35 schreef Revanches het volgende:
Maar praten over verbrandingsovens, doe even normaal.
Gaat snel zo. In 1 dag van 2 gevallen naar 7.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Uiteindelijk wel, maar niet allemaal door dit virus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja we gaan allemaal dood RIP *kras*
Lekker verspreid over Nederland ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:36 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Gaat snel zo. In 1 dag van 2 gevallen naar 7.
Ligt het aan mij of is het gek dat zij de enige zijn die dit tot nu toe meldenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Wij hebben toevallig een meer dan gemiddelde hoeveelheid bejaarden en we staan nog maar aan het begin van dit avontuur. Ik waardeer je positieve hoop, maar met ons dichtbevolkte landje en de regeringsmentaliteit van het valt allemaal wel mee..... snap je?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Er zijn geen aanwijzingen dat dit gaat gebeuren, hooguit een overbelast gezondheidszorg en een heel aantal extra doden, extra als in de zin van maanden/jaren voortijdig... het is niet Walking dead
kom op
Ik heb het helemaal niet over verbrandingsovens gehadquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:35 schreef Revanches het volgende:
[..]
Dat gebeurt helemaal niet. Ouderen boven de 70 hebben een groter risico ja, en het is oppassen en opletten. Maar praten over verbrandingsovens, doe even normaal.
De eerste de beste site die ik aanklik, ad.nl, meldt het ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of is het gek dat zij de enige zijn die dit tot nu toe melden
.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Omroep West houdt zich misschien niet aan het geen-paniek-protocol.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:38 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Daar gaat de Randstandquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Ooh haha, RIVM en nos niet en ook nog niks in mijn twitterfeed, maar dan zal het wel zo zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De eerste de beste site die ik aanklik, ad.nl, meldt het ook.
Hoppaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk opgelopen in Italië
Het volgas-paniek-protocol is dan ook veel leukerquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Omroep West houdt zich misschien niet aan het geen-paniek-protocol.
Dat is niet gunstigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:38 schreef Jane het volgende:
[..]
Lekker verspreid over Nederland ook.
twitter:omroepwest twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:40:17UPDATE: Besmette persoon is een vrouw en zit in thuisisolatie. https://t.co/nHOemEl2JJ reageer retweet
Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en waarschijnlijk Limburg... dat is al een kwart van de provincies. We liggen goed op schema.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoppadat is Zuid-Holland en door naar de volgende
En zelfs al valt het deze keer mee, voor dit virus loop je geen immuniteit op, waardoor dit 'feest' jaarlijks herhaalt zal worden. Denk dat de gemiddelde levensverwachting wel eens met 20 jaar kan dalen in Nederland.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wij hebben toevallig een meer dan gemiddelde hoeveelheid bejaarden en we staan nog maar aan het begin van dit avontuur. Ik waardeer je positieve hoop, maar met ons dichtbevolkte landje en de regeringsmentaliteit van het valt allemaal wel mee..... snap je?
Dus even resumerend: Limburg moet op slot, de randstad moet op slot en Tilburg moet op slot.quote:
Delft ligt zowat pal tegen Den Haag aanquote:
:’)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En zelfs al valt het deze keer mee, voor dit virus loop je geen immuniteit op, waardoor dit 'feest' jaarlijks herhaalt zal worden. Denk dat de gemiddelde levensverwachting wel eens met 20 jaar kan dalen in Nederland.
Den Haag hoort bij de randstad...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Delft ligt zowat pal tegen Den Haag aan
Don't panic!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
En zelfs al valt het deze keer mee, voor dit virus loop je geen immuniteit op, waardoor dit 'feest' jaarlijks herhaalt zal worden. Denk dat de gemiddelde levensverwachting wel eens met 20 jaar kan dalen in Nederland.
Ik zit nog in 1 van de goeie provinciesquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Brabant, Noord-Holland, Zuid-Holland en waarschijnlijk Limburg... dat is al een kwart van de provincies. We liggen goed op schema.
Dus geen Koningsdag?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:42 schreef Sfancta het volgende:
Sociale leven zal binnen nu en een maand tot een absoluut dieptepunt komen.
Straks ervaart iedereen het leven van een Fok!ker.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:42 schreef Sfancta het volgende:
Dat verwacht ik welquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:42 schreef Sfancta het volgende:
Dan verandert er voor ons in feite niets.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:42 schreef Sfancta het volgende:
Zijn punt is dat er niets aan de hand is in Milaan. Sorry voor alle paniekgeilers hier.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:52 schreef DawN het volgende:
[..]
Als je het een griep noemt, ben je dus duidelijk niet op de hoogte van het verschil tussen een influenza virus en een corona virus.
https://www.hopkinsmedici(...)ease-2019-vs-the-flu
Fataliteit was hoger bij mannenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef Toefjes het volgende:
Toch opmerkelijk, er werd toch beweerd dat het virus vooral mannen treft?
De deadrate van mannen is hoger, maar over het percentage geïnfecteerden heb ik niets gehoordquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef Toefjes het volgende:
Wel een voordeel dat wij dit leven al gewend zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Straks ervaart iedereen het leven van een Fok!ker.
Ja hoor, we weten het. Kinderen spelen buiten, iedereen is vrolijk. En er zijn 29 mensen dood en meer dan 1000 besmettingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn punt is dat er niets aan de hand is in Milaan. Sorry voor alle paniekgeilers hier.
Ergens in de 50 en het was een man geen vrouw. Trump is weeral een onbetrouwbare bronquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:44 schreef Sickert het volgende:
Wat ik zo bizar vind is dat er geen leeftijden vermeld worden wanneer er iemand overlijd.
Hoe oud is de Amerikaan?
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:39:21U.S. CDC says coronavirus patient who died in Washington state was a man in his 50s, not a woman as reported by Trump reageer retweet
In de 50quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:44 schreef Sickert het volgende:
Wat ik zo bizar vind is dat er geen leeftijden vermeld worden wanneer er iemand overlijd.
Hoe oud is de Amerikaan?
Wordt wel genoemd, vrou mid 50, medische conditiesquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:44 schreef Sickert het volgende:
Hoe oud is de Amerikaan?
Wat zie je dan veranderen? Afgezien van dat mensen in de toekomst wellicht eerder thuisblijven van het werk als ze symptomen hebben?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:25 schreef Xenorium het volgende:
Ja, maar in China worden dochters na de geboorte weggegooid door de 1-kind politiek.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:45 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Fataliteit was hoger bij mannen
Maar volgens mij gebaseerd op chinese cijfers,
veel chinese mannen roken veel
Ik bedoel dat daarmee onze regering die de zaak een beetje in goeie banen moet zien te leiden in een kritieke zone terecht komt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:42 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Den Haag hoort bij de randstad...
Greetings from The Humungus!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Ik ga even de garage in, traanplaat en beugels op mijn auto schroeven, dan heb ik dat alvast gehad, voor als we straks mad max taferelen krijgen.
We gaan weer stemming makenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:42 schreef Sfancta het volgende:
Ik dacht zelf dat het genderneutraal was.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:43 schreef Toefjes het volgende:
De 1-kind regel bestaat niet meer in China.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, maar in China worden dochters na de geboorte weggegooid door de 1-kind politiek.
Dus dan is het toch logisch dat het meer mannen treft daar, als er gewoon aanzienlijk meer mannen leven?
https://www.omroepgelderl(...)sloop-om-coronavirusquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan verandert er voor ons in feite niets.
Waarschijnlijk is er dan al een vaccin op de markt of een ander goedwerkend medicijn op de markt. Relaxquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Tja dat krijg je met dat thuis werken, toch iets anders aan het doen.quote:
Zou ook kunnen, of misschien zijn mannen gewoon zwakker... je weet het niet, ging om tienden procent verschil, dus wel significant op de populatiequote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, maar in China worden dochters na de geboorte weggegooid door de 1-kind politiek.
Dus dan is het toch logisch dat het meer mannen treft daar, als er gewoon aanzienlijk meer mannen leven?
Gewoon niet van die vieze coronasmeerlappen naar je plee laten gaan!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:45 schreef SeLang het volgende:
Dit meisje legt uit hoe je de badkamer corona-vrij kunt houden![]()
![]()
Anders heb je straks 1000 tweets.quote:
Zou ook wel even willen soppen met haarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:45 schreef SeLang het volgende:
Dit meisje legt uit hoe je de badkamer corona-vrij kunt houden![]()
![]()
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Greetings from The Humungus!
The Lord Humungus!
The Warrior of the Wasteland!
The Ayatollah of Rock and Roller!
Fijn. Wonen wijquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Straks is het je buurvrouw/manquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn. Wonen wijMaak me niet echt zorgen, maar tja.
Ja precies. Ik moet nog allerlei teringzooi uitzoeken om tegen die tijd te verkopen, maar dat beetje opbrensten is het dan ook niet waard om risico op besmetting te lopen.quote:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:50:48BREAKING: Ireland reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:39:21U.S. CDC says coronavirus patient who died in Washington state was a man in his 50s, not a woman as reported by Trump reageer retweet
Die staan inmiddels misschien ook maar op de skies.quote:
Hey is nu echt alleen nog maar Portugal hè?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:51 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:50:48BREAKING: Ireland reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
En Andorra en Liechtensteinquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Hey is nu echt alleen nog maar Portugal hè?
In West-Europa wel, afgezien van Andorra en Liechtenstein.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef MichaelPallada het volgende:
[..]
Hey is nu echt alleen nog maar Portugal hè?
je kan nu ook bellen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef Revanches het volgende:
Ben trouwens sinds twee dagen wat benauwd en heb het idee dat mn longen wat 'zwaar' aanvoelen, verder geen klachten. Misschien maandag de huisarts bellen?
Zinloos zonder je reisgeschiedenis of woonplaats te weten denk ik. (zeg niet dat je dat hier moet delen, maar voor de GGD is het van belang voor ze je testen)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef Revanches het volgende:
Ben trouwens sinds twee dagen wat benauwd en heb het idee dat mn longen wat 'zwaar' aanvoelen, verder geen klachten. Misschien maandag de huisarts bellen?
Ik zou eerst die site van het RIVM checken voordat je iets doet en je vooral zorgen gaat maken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef Revanches het volgende:
luxemburg?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In West-Europa wel, afgezien van Andorra en Liechtenstein.
Zelfde als Delft?twitter:010fotograaf twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:46:17In het Erasmus Medisch Centrum is vanavond een vrouw van rond de vijftig jaar opgenomen met het coronavirus. Ze zou zich eerder vandaag bij een ziekenhuis in de regio hebben gemeld. In het EMC wordt zij in isolatie gehouden. https://t.co/iQCKYEupMV reageer retweet
twitter:rivm twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:50:27Vanavond is een inwoner van Delft met COVID-19 gediagnosticeerd. Na laboratoriumonderzoek in 2 labs stelde het RIVM dit resultaat vast. Zie ook: https://t.co/2rMWblUGnm#coronavirus #covid19 #virus #delft https://t.co/fl3vgdw1n3 reageer retweet
die hebben net hun eerste geval bekend gemaaktquote:
Die zit volgens mij in thuisisolatie of heb ik dat verkeerd gelezen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:55 schreef Caland het volgende:
Zelfde als Delft?twitter:010fotograaf twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 21:46:17In het Erasmus Medisch Centrum is vanavond een vrouw van rond de vijftig jaar opgenomen met het coronavirus. Ze zou zich eerder vandaag bij een ziekenhuis in de regio hebben gemeld. In het EMC wordt zij in isolatie gehouden. https://t.co/iQCKYEupMV reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:53 schreef Belg het volgende:
In de lente zal alles opgelost worden denk ik. Dan is het warmer en hebben virussen minder kans, zie dus portugal
Nee klopt dat las ik ook, maar misschien mocht ze na het ziekenhuis naar huis? vaag weerquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Die zit volgens mij in thuisisolatie of heb ik dat verkeerd gelezen?
Nee, die heeft thuisiso.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:55 schreef Caland het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Steve zegt: possible outbreak at washtington care facility.
Zou verklaren waarom ze de noodtoestand uitroepen.
Zometeen persco.
Is het in portugal warmer dan in Spanje of Italie, waar het rap gaat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:53 schreef Belg het volgende:
In de lente zal alles opgelost worden denk ik. Dan is het warmer en hebben virussen minder kans, zie dus portugal
Ik denk dat het tot morgen zal duren om de 2e test te krijgen en dan pas is het officieel een coronavirus patiënt. Voorlopig enkel een "zieke".quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:55 schreef Caland het volgende:
Daar woon ik een paar kilometer vandaan, komt wel heel dichtbij zo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:55 schreef Caland het volgende:
Ja het klimaat in Portugal verschilt heel veel van Spanje wat er naast ligt.... Of van Italië.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:53 schreef Belg het volgende:
singapore ook warm, weinig doden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is het in portugal warmer dan in Spanje of Italie, waar het rap gaat?
Volgens he weerbericht niet.
Kijk es naar de VAE.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:53 schreef Belg het volgende:
Ik ben in januari een paar weken in de Algarve geweest en dat was heerlijk. Net toen er in Spanje zoveel sneeuw viel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is het in portugal warmer dan in Spanje of Italie, waar het rap gaat?
Volgens he weerbericht niet.
Het is gewoon een kwestie van tijd. Sure, het kan best weggaan in de zomer. Maar dat is niet de reden dat er nu niet 1 case is in portugal. Het is Porto ook maar 15 graden bvquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben in januari een paar weken in de Algarve geweest en dat was heerlijk. Net toen er in Spanje zoveel sneeuw viel.
De rest van Portugal is wel koeler hoor.
Klopt, lijkt normaal te worden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:00 schreef Sfancta het volgende:
Hoe meer ik lees erover, hoe minder het me allemaal boeit. Heel raar, terwijl ik echt handig veel geprept heb.
RIP Charleroiquote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:00 schreef hollandia02 het volgende:
21:58
Eerste coronapatiënt in Luxemburg kwam via luchthaven van Charleroi
Een Luxemburger die op reis is geweest in Italië en via de luchthaven van Charleroi naar Luxemburg terugkeerde, is waarschijnlijk besmet.
Nu is elk geval nog nieuwswaardig. Maar op een gegeven moment wordt het net als in Italië. Dat je 1 maal per dag een nieuw getal te horen krijgt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:00 schreef Sfancta het volgende:
Hoe meer ik lees erover, hoe minder het me allemaal boeit. Heel raar, terwijl ik echt handig veel geprept heb.
Me too. Wilde je een handje geven, maar dat is in deze situatie niet zo verstandig he.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Daar woon ik een paar kilometer vandaan, komt wel heel dichtbij zo.
Morgen persconferentie in Belgie.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:01 schreef Belg het volgende:
[..]
RIP Charleroi
Al hoewel dat ik dat nu niet zo heel erg vind, Charleroi is een beetje het afvoerputje van België
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:02 schreef Belg het volgende:
Nederland over een maand week:
Nederland meldt 54 nieuwe gevallen
Zoiets dus
Vind ik nog mild.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:02 schreef Belg het volgende:
Nederland over een maand:
Zoiets dus
Precies. Eigenlijk de belangrijkste dingen zijn straks:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nu is elk geval nog nieuwswaardig. Maar op een gegeven moment wordt het net als in Italië. Dat je 1 maal per dag een nieuw getal te horen krijgt.
Totdat je buurman het heeft, met wie je gisteren nog blaasvoetbal hebt gespeeld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:01 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Klopt, lijkt normaal te worden.
Een maand? Het ging van 3 naar 1000 in 9 dagen in Italie. Ik gok dat we op 54 zitten aankomende woensdag ergens en dan ben ik eigenlijk vrij optmistisch.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:02 schreef Belg het volgende:
Nederland over een maand:
Zoiets dus
Ja, straks worden de wat grootschaligere dingen interessant.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Eigenlijk de belangrijkste dingen zijn straks:
Gaan er dingen in lockdown? En, kunnen ziekenhuizen het nog aan? Voor de rest gaan die dagelijkse nieuwe cases niet echt uitmaken.
WTF wist niet dat het zo erg was. Dan zit het al ongetwijfeld meer gevallen in België en NL hoor, kan niet anders.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een maand? Het ging van 3 naar 1000 in 9 dagen Italie? Ik gok dat we op 54 zitten aankomende woensdag ergens.
Ik denk als het aantal besmettingen in een gebied te snel toeneemt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:05 schreef weetjewel5 het volgende:
wanneer gaat de 1e stad/dorp in lockdown?
Aantal keer per dag tempen en bij koorts en benauwdheid eens gaan bellen. Eerder heeft geen zin.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef Revanches het volgende:
Is al lang te laat, gaat dus niet gebeuren. Hoogstens jezelf isoleren is nog een optiequote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:05 schreef weetjewel5 het volgende:
wanneer gaat de 1e stad/dorp in lockdown?
(bedankt voor je sympathie trouwens)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:05 schreef Belg het volgende:
[..]
WTF wist niet dat het zo erg was. Dan zit het al ongetwijfeld meer gevallen in België en NL hoor, kan niet anders.
Blijf je dit in bijna elke reeks zeggen?..... trollen word hier niet toegestaan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:52 schreef Revanches het volgende:
inkoppertjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Is al lang te laat, gaat dus niet gebeuren. Hoogstens jezelf isoleren is nog een optie
Huh? Dit is de eerste keer dat ik dit post.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 22:06 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Blijf je dit in bijna elke reeks zeggen?..... trollen word hier niet toegestaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |