Drager werd ie op dat schip, door veel bier niet ziek.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF drager geworden door veel bier te drinken???? OMG dan heb ik het zéér waarschijnlijk ook!!!!
Laatstequote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef Tengano het volgende:
Ben benieuwd hoe er vanuit de politiek gereageerd zal worden zodra de eerste dode hier in Nederland valt. Krijgen we dan theater of blijven ze toch zakelijk? Die kerel van het RIVM blijft iig vrij strak, rustig en ongeemotioneerd de situatie verwoorden; doet ie goed.
Geen idee. In elk geval laat dat percentage en aantal bedden wel duidelijk zien hoe serieus je deze shit zou moeten nemen. Zeker als je kijkt baar hoe snel het in Italië gegaan is. Dan zitten onze bedden al vol. En we staan pas aan het begin.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Zit het calamiteitenhospitaal bij deze bedden?
Is zever. Die case kwam terug vanuit Wuhan...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF drager geworden door veel bier te drinken???? OMG dan heb ik het zéér waarschijnlijk ook!!!!
stikken en hartaanvalquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
How overlijdt iedereen trouwens? Stikken ze? Hartaanval? Of willekeurig? Dat proces ergens beschreven?
Ow ok! Godzijdank! Ik zit goed jongens en meisjesquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Drager werd ie op dat schip, door veel bier niet ziek.
Ja, maar de minister moeten ook een reaktie geven. En als je dat met veel emotie doet, moet je dat ook blijven doen. Dan kun je bij nummer 20 niet ineens schakelen alsof het maar een nummertje is.quote:
Hartstilstandquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
How overlijdt iedereen trouwens? Stikken ze? Hartaanval? Of willekeurig? Dat proces ergens beschreven?
Vnl. hartaanval door te weinig zuurstof, maar sommigen stikken ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
Ik dacht dat het meer verdrinken was omdat je longen vullen met vocht.quote:
Stikken door kapotte longen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
In Nederland is alles ingericht op efficiëntie en dat is in dit geval niet handig. Ik denk dat de kans dat een uitbraak als deze ooit zou komen als klein werd ingeschat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. In elk geval laat dat percentage en aantal bedden wel duidelijk zien hoe serieus je deze shit zou moeten nemen. Zeker als je kijkt baar hoe snel het in Italië gegaan is. Dan zitten onze bedden al vol. En we staan pas aan het begin.
Ik zat ook even goed in de rats zegquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ok! Godzijdank! Ik zit goed jongens en meisjes
ZUIPEN FER ZUIPEN EN JUICHENquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik zat ook even goed in de rats zeg
Rusland nog welquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
Wetenschappers zetten eerste stap in bestrijding coronavirus: "Nog nooit konden we zo snel met een dergelijke dreiging omgaan"
Wetenschappers uit Duitsland, Oostenrijk en Rusland hebben ontdekt dat het SARS-virus en Covid-19 op bijna identieke manier te werk gaan. Zij publiceerden de bevindingen van hun onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Cell.
De wetenschappers stelden vast dat het virus binnendringt in een cel om zich er daarna aan vast te koppelen, waardoor erfelijk materiaal van het virus samensmelt met de cel van de 'gastheer'. Men is er nu in geslaagd dat koppelingsmechanisme te identificeren. Indien een stof gevonden wordt die deze koppeling kan tegenhouden, betekent dit een doorbraak in het onderzoek naar een behandeling tegen het nieuwe coronavirus.
Andere wetenschappers die het onderzoek hebben gelezen, zijn vol lof over de bevindingen. "Nooit eerder konden we zo snel met dergelijke dreiging omgaan", klonk het op Twitter.
twitter:1Limburg twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:41:45GGD Zuid-Limburg: 'Meerdere coronaverdenkingen in de regio': https://t.co/zpBVRMM1Kx https://t.co/Oh6Ob1KXP3 reageer retweet
Wetenschappelijke samenwerkingquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
Wetenschappers zetten eerste stap in bestrijding coronavirus: "Nog nooit konden we zo snel met een dergelijke dreiging omgaan"
Wetenschappers uit Duitsland, Oostenrijk en Rusland hebben ontdekt dat het SARS-virus en Covid-19 op bijna identieke manier te werk gaan. Zij publiceerden de bevindingen van hun onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Cell.
De wetenschappers stelden vast dat het virus binnendringt in een cel om zich er daarna aan vast te koppelen, waardoor erfelijk materiaal van het virus samensmelt met de cel van de 'gastheer'. Men is er nu in geslaagd dat koppelingsmechanisme te identificeren. Indien een stof gevonden wordt die deze koppeling kan tegenhouden, betekent dit een doorbraak in het onderzoek naar een behandeling tegen het nieuwe coronavirus.
Andere wetenschappers die het onderzoek hebben gelezen, zijn vol lof over de bevindingen. "Nooit eerder konden we zo snel met dergelijke dreiging omgaan", klonk het op Twitter.
Science baby, love itquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:1Limburg twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:41:45GGD Zuid-Limburg: 'Meerdere coronaverdenkingen in de regio': https://t.co/zpBVRMM1Kx https://t.co/Oh6Ob1KXP3 reageer retweet
quote:
GGD Zuid-Limburg: 'Meerdere coronaverdenkingen in de regio'
GGD Zuid-Limburg monitort vijftien mensen die mogelijk met het coronavirus zijn besmet.
Dat maakt de Veiligheidsregio Zuid-Limburg zaterdagavond bekend.
Inwoners
Het gaat om inwoners van Eijsden (4), Landgraaf (4), Margraten (2), Maastricht (2), Valkenburg aan de Geul (1), Hoensbroek (1) en Schinveld (1).
Besmet
"Dit zijn mensen die in contact zijn geweest met mensen die besmet zijn met het coronavirus, óf op een plek zijn geweest waar het virus is vastgesteld", laat een woordvoerster van de Veiligheidsregio Zuid-Limburg desgevraagd weten.
Klachten
De GGD heeft het vijftiental gevraagd om eenmaal per dag hun lichaamstemperatuur te meten en om bij klachten direct contact op te nemen met de GGD. De mensen worden gemonitord om bij een eventuele besmetting zo efficiënt mogelijk op te kunnen treden.
https://www.1limburg.nl/g(...)io?context=section-1
Die Duitser lijkt wel een superbesmetter te zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Revanches het volgende:
Hier zou veel meer ruchtbaarheid aan gegeven moeten worden door de Nederlandse overheid. En anders die shit maar aan andere landen verkopen.
Toch vreemd dat USA niet vermeld wordt hé? Ik blijf het een complottheorie vinden, maar denk dat de USA er voor iets tussenzit.quote:
1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoordenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Injetta het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk nadat is vastgesteld dat je besmet bent? Hoe houden ze in de gaten of je een longontsteking hebt? Hoe weet je of het ernstig is of niet? Moet je dan naar de eerste hulp?
Waterstofbommen op Mofrikaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Die Duitser lijkt wel een superbesmetter te zijn.
Klopt verkeerde titel, maar het zou wel een nuttig medicijn kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???
Morgen op naar de 25quote:
Aangezien daar in de buurt al ruim 60 mensen besmet geconfirmeerd zijn denk ik dat het al viavia is overgedragen en niet door die ene persoon "in the flesh" te ontmoeten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
Frankrijk ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Die werken vaker niet zo prettig samen op wetenschappelijk gebiedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Toch vreemd dat USA niet vermeld wordt hé? Ik blijf het een complottheorie vinden, maar denk dat de USA er voor iets tussenzit.
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik blijf ervan overtuigd dat de gediagnosticeerde mensen echt niet de eerste of de enige waren op dat moment...
Wanneer komen die cijfers ongeveer binnen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef kilon het volgende:
Het kan vandaag opeens heel hard gaan. En anders morgen wel.
Frankrijk en Duitsland volgen het patroon van Italie al redelijk. Nederland gaat de verloren tijd nog goedmaken als die 15 mensen uit Limburg allemaal positief zijn.
Ohja dat maakt het verschil goed van zo'n 77.000 doden op dit moment over dezelfde looptijd. Meer dan 1000 'normale' griepdoden per dag en geen RIVM die er naar kraaitquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeven ook veel minder mensen voor naar het ziekenhuis. Nog geen 1%. Bij corona is dat rond de 15%
Ditquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik blijf ervan overtuigd dat de gediagnosticeerde mensen echt niet de eerste of de enige waren op dat moment...
Dat chlorocine zou werken is ook al veel langer bekend.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???
Das toch logisch?quote:
Ze moeten zichzelf monitoren op temperatuurverhoging. Dan gaan ze pas echt testen lijkt me. En dat duurt een dag. Dus het kan eigenlijk ook nog wel even duren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wanneer komen die cijfers ongeveer binnen?
Dan kan je net zo goed niet monitoren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
En dat monitoren is dus voldoende want tegenhouden doe je het toch niet
Jij denkt dat er in Nederland 72000 doden vallen door griep per jaar? Volgens wikipedia zijn het er rond de 2000.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ohja dat maakt het verschil goed van zo'n 72.000 doden op dit moment over dezelfde looptijd. Meer dan 1000 'normale' griepdoden per dag en geen RIVM die er naar kraait
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:21:23Coming up: - 1:30 p.m. ET: Trump holds press conference on coronavirus- 3 p.m. ET: U.S. CDC holds press briefing on coronavirus- 4 p.m. ET: Washington state officials provide details about new cases and 1 new death(We will have all of them live) reageer retweet
Dus zo ongeveer het minste aantal bedden per inwoner(s) en het meeste aantal inwoners per vierkante kilometer (lekker elkaar besmetten in kleine ruimte, openbaar vervoer, evenementen etc.).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat belangrijk worden. Hoeveel mensen worden er besmet en welk percentage wordt critical? Hoeveel capaciteit is er om die mensen op te nemen? (naast de niet-corona gerelateerde zieken).
Als dit plaatje klopt dan is er wel een enorm verschil tussen landen. Of zou het gewoon een verschil in definities zijn? Het verschil tussen bijvoorbeeld Nederland en Duitsland lijkt bizar groot.
Voornamelijk op de houding van het RIVM.. waarom reageren andere landen wel met grote maatregelen, maar beweren zij nog steeds dat iemand niet besmettelijk is in incubatietijd?quote:
Ah, dus gewoon logica en gevoel. Ja snap ik, ik dacht dat je wellicht aanwijzing en had dat er meerdere besmettingen zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Das toch logisch?
Het virus doolt een week of twee rond vooraleer het wordt ontdekt?
Vroeg me al af, waar dit bleef.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:51 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:21:23Coming up: - 1:30 p.m. ET: Trump holds press conference on coronavirus- 3 p.m. ET: U.S. CDC holds press briefing on coronavirus- 4 p.m. ET: Washington state officials provide details about new cases and 1 new death(We will have all of them live) reageer retweet
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij denkt dat er in Nederland 72000 doden vallen door griep per jaar? Volgens wikipedia zijn het er rond de 2000.
Bij een veel lager aantal zijn ze al vol, er liggen namelijk ook "normale" patiënten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou voor Nederland op ongeveer 170 uit komen. Ik hoorde laatst 200 zeggen wat het nu zou zijn.
18% van de zieke komt severe/critical te liggen. Dus dan zijn die 200 bedden vol als er 1.111 mensen besmet zijn.
Ben je gek zwaar inzetten op quarantaine. Waarom zouden we.
Waanzin hoe er mee om gegaan wordt
Alle kinderen overleven sowieso 0% is overleden t/m 10 jaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor kinderen is er nu vaak al helemaal geen plek: die moeten naar België en Duitsland als ze het willen overleven.
Ik heb het over plekken op de IC, die zijn er nu al niet in Nederland. Laat staan als corona losgaat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Alle kinderen overleven sowieso 0% is overleden t/m 10 jaar.
Dan begrijp je de houding van RIVM toch helemaal niet meer?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik heb het over plekken op de IC, die zijn er nu al niet in Nederland. Laat staan als corona losgaat.
Je snapt het echt niet he.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.
https://www.worldometers.info/
Inmiddels
2942 corona doden
79608 seasonal flu deaths
Als Noord Korea echt mensen fusilleert omdat men denkt dat die persoon besmet is. Dan zegt dat toch niet iets over het zogenaamde falen van RIVM?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:52 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Voornamelijk op de houding van het RIVM.. waarom reageren andere landen wel met grote maatregelen, maar beweren zij nog steeds dat iemand niet besmettelijk is in incubatietijd?
Video in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
Ik begrijp jouw reactie volkomen, ook het in het extreme trekken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Noord Korea echt mensen fusilleert omdat men denkt dat die persoon besmet is. Dan zegt dat toch niet iets over het zogenaamde falen van RIVM?
Ik stel het ridicuul omdat het dan wellicht helder is. Als landen in volslagen paniek reageren, dan kan je inderdaad stellen dat wij hier veel te makkelijk omgaan met de situatie.
En de GGD stelt dat mensen over het algemene besmettelijk zijn als ze symptomen vertonen. Het klopt dat er gevallen bekend zijn dat ook zonder symptomen toch besmettingen plaatsvinden. Dat betekent niet dat iedereen zonder symptomen al besmettelijk is, dat is vanuit angst reageren.
Als je gaat vliegen, heb je kans op een ongeluk. Stort jouw vliegtuig dus neer?
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.
Inmiddels
2942 corona doden
Ik zit in zo'n telegram best heftig wat ze daar posten. (Als het waar is).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en Iran VEEL meer dan 600.
zoals?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik zit in zo'n telegram best heftig wat ze daar posten. (Als het waar is).
wat gezeiks over de normale griep. corona heeft een R6quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inmiddels
2942 corona doden
Deel eens met ons.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De fout die hij maakt is dat hij corona nu vergelijkt met griep op volle sterkte wereldwijdquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.
Aan griep gaan 0,1% tot 0,5% van de zieken dood. Aan Corona 2% of meer. Dat is in het beste geval 4 keer zoveel doden als bij griep bij een evengrote hoeveelheid zieken.
Griep zijn medicijnen en vaccins voor. Dit virus hebben we niets voor. Nop. Nada. Als je het hebt mag je hopen dat je sterk genoeg bent om het te overleven en anders heb je pech en verzuip je in je eigen vocht.
Maar he, het is maar een griepje
Ook gewoon uit het flesje van zijn dochter drinken en vervolgens teruggeven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef DupingDelight het volgende:
LOLVideo in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
Sowieso niet echt slim nee, al had hij helemaal geen kans op corona.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook gewoon uit het flesje van zijn dochter drinken en vervolgens teruggeven.![]()
Hoe verspreid ik een virus voor dummies.
Als het echt is ... wat een idioot ... kind op schoot ook nog ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef DupingDelight het volgende:
LOLVideo in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
HET GAAT OVER ONS????quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat kan ik hier niet posten als COR-mod!
Stuur het dan naar iemand die het hier kan posten die geen COR-mod isquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hoe heet die?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
DM het naar cardio_jaccoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Paar nuances: De mortaliteit is vastgesteld rond de 2%, gebaseerd op wie zich meldt en laat checken. Er zijn met ziekte altijd mensen die zich niet melden, zeker wanneer de symptomen lijken op een verkoudheid / griep. Kans is redelijk dat de mortaliteit lager dan 2% is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.
Aan griep gaan 0,1% tot 0,5% van de zieken dood. Aan Corona 2% of meer. Dat is in het beste geval 4 keer zoveel doden als bij griep bij een evengrote hoeveelheid zieken.
Griep zijn medicijnen en vaccins voor. Dit virus hebben we niets voor. Nop. Nada. Als je het hebt mag je hopen dat je sterk genoeg bent om het te overleven en anders heb je pech en verzuip je in je eigen vocht.
Maar he, het is maar een griepje
Filmpje is al van gisteren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook gewoon uit het flesje van zijn dochter drinken en vervolgens teruggeven.![]()
Hoe verspreid ik een virus voor dummies.
Ja snap ik. Ik denk dat het de wet van de grote getallen is. Dus probeer 95% goed te doen iov van voor 100% gaan en dan de workload nooit kunnen behappen met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw reactie volkomen, ook het in het extreme trekken.
Maar er is al heel vaak in het buitenland gebleken dat mensen wel besmettelijk zijn in incubatietijd... Heeft WHO dit niet gezegd? En zei iemand van RIVM niet dat ze eigenlijk heel stout hun eigen ding deden? Geen bronnen.. heb dit hier gelezen.
En geef toe... Een vrouw en kind van een besmette persoon kun je toch wel als zeer verdacht voor besmetting zien niet?
Ik denk dat we nu het topje van de ijsberg zien... Hier... Turnhout (B) begint alles weer te draaien nu maandag... Dus ik spreek je nog eens over een weekje of twee.. ok?
Maar, dat geldt ook voor de normale griep toch?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:06 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De mortaliteit is vastgesteld rond de 2%, gebaseerd op wie zich meldt en laat checken. Er zijn met ziekte altijd mensen die zich niet melden, zeker wanneer de symptomen lijken op een verkoudheid / griep. Kans is redelijk dat de mortaliteit lager dan 2% is.
Natuurlijk is dit niet echt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef maily het volgende:
[..]
Als het echt is ... wat een idioot ... kind op schoot ook nog ...
Wat zijn Amerikanen toch ongelooflijk domquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef DupingDelight het volgende:
Beetje jammer wel dit hoorquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Dikke kans dat het fakenews is natuurlijk lol.
Hoe heet die groep?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Er is een fakenews topic verderopquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Ow, dan krijg je vast wat Morfine hoor. Merk je als patient niks van. Ga je langzaam, als een kaarsje, uit.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vnl. hartaanval door te weinig zuurstof, maar sommigen stikken ook.
Voor de normale griep wordt daar rekening mee gehouden en is mogelijk omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is. Voor dit virus is dat niet mogelijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar, dat geldt ook voor de normale griep toch?
Naja, als de ziekenhuizen vollopen, dan is de praktijk denk ik dat de mensen niet in het allereerste stadium volledige verzorging zal krijgen. Ik denk dat vrij veel mensen zich willen laten checken. Daarom ook de opstoppingen in de ziekenhuizen in China, waar filmpjes van waren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:06 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Paar nuances: De mortaliteit is vastgesteld rond de 2%, gebaseerd op wie zich meldt en laat checken. Er zijn met ziekte altijd mensen die zich niet melden, zeker wanneer de symptomen lijken op een verkoudheid / griep. Kans is redelijk dat de mortaliteit lager dan 2% is.
Voor de jaarlijkse griep wordt een vaccin gemaakt, maar het is nooit zeker dat deze gaat werken. Het wordt gebaseerd op wiskundige modellen hoe een ziekte zich gaat muteren, waardoor er altijd onzekerheden blijven, zelfs nadat het vaccin al is geproduceerd.
Dat is iets waar ik niet aan had gedachtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:09 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Voor de normale griep wordt daar rekening mee gehouden en is mogelijk omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is. Voor dit virus is dat niet mogelijk.
Hoezo nietquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |