Ohja dat maakt het verschil goed van zo'n 77.000 doden op dit moment over dezelfde looptijd. Meer dan 1000 'normale' griepdoden per dag en geen RIVM die er naar kraaitquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeven ook veel minder mensen voor naar het ziekenhuis. Nog geen 1%. Bij corona is dat rond de 15%
Ditquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik blijf ervan overtuigd dat de gediagnosticeerde mensen echt niet de eerste of de enige waren op dat moment...
Dat chlorocine zou werken is ook al veel langer bekend.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???
Das toch logisch?quote:
Ze moeten zichzelf monitoren op temperatuurverhoging. Dan gaan ze pas echt testen lijkt me. En dat duurt een dag. Dus het kan eigenlijk ook nog wel even duren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wanneer komen die cijfers ongeveer binnen?
Dan kan je net zo goed niet monitoren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
En dat monitoren is dus voldoende want tegenhouden doe je het toch niet
Jij denkt dat er in Nederland 72000 doden vallen door griep per jaar? Volgens wikipedia zijn het er rond de 2000.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ohja dat maakt het verschil goed van zo'n 72.000 doden op dit moment over dezelfde looptijd. Meer dan 1000 'normale' griepdoden per dag en geen RIVM die er naar kraait
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:21:23Coming up: - 1:30 p.m. ET: Trump holds press conference on coronavirus- 3 p.m. ET: U.S. CDC holds press briefing on coronavirus- 4 p.m. ET: Washington state officials provide details about new cases and 1 new death(We will have all of them live) reageer retweet
Dus zo ongeveer het minste aantal bedden per inwoner(s) en het meeste aantal inwoners per vierkante kilometer (lekker elkaar besmetten in kleine ruimte, openbaar vervoer, evenementen etc.).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat belangrijk worden. Hoeveel mensen worden er besmet en welk percentage wordt critical? Hoeveel capaciteit is er om die mensen op te nemen? (naast de niet-corona gerelateerde zieken).
Als dit plaatje klopt dan is er wel een enorm verschil tussen landen. Of zou het gewoon een verschil in definities zijn? Het verschil tussen bijvoorbeeld Nederland en Duitsland lijkt bizar groot.
Voornamelijk op de houding van het RIVM.. waarom reageren andere landen wel met grote maatregelen, maar beweren zij nog steeds dat iemand niet besmettelijk is in incubatietijd?quote:
Ah, dus gewoon logica en gevoel. Ja snap ik, ik dacht dat je wellicht aanwijzing en had dat er meerdere besmettingen zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Das toch logisch?
Het virus doolt een week of twee rond vooraleer het wordt ontdekt?
Vroeg me al af, waar dit bleef.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:51 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:21:23Coming up: - 1:30 p.m. ET: Trump holds press conference on coronavirus- 3 p.m. ET: U.S. CDC holds press briefing on coronavirus- 4 p.m. ET: Washington state officials provide details about new cases and 1 new death(We will have all of them live) reageer retweet
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij denkt dat er in Nederland 72000 doden vallen door griep per jaar? Volgens wikipedia zijn het er rond de 2000.
Bij een veel lager aantal zijn ze al vol, er liggen namelijk ook "normale" patiënten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou voor Nederland op ongeveer 170 uit komen. Ik hoorde laatst 200 zeggen wat het nu zou zijn.
18% van de zieke komt severe/critical te liggen. Dus dan zijn die 200 bedden vol als er 1.111 mensen besmet zijn.
Ben je gek zwaar inzetten op quarantaine. Waarom zouden we.
Waanzin hoe er mee om gegaan wordt
Alle kinderen overleven sowieso 0% is overleden t/m 10 jaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor kinderen is er nu vaak al helemaal geen plek: die moeten naar België en Duitsland als ze het willen overleven.
Ik heb het over plekken op de IC, die zijn er nu al niet in Nederland. Laat staan als corona losgaat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Alle kinderen overleven sowieso 0% is overleden t/m 10 jaar.
Dan begrijp je de houding van RIVM toch helemaal niet meer?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik heb het over plekken op de IC, die zijn er nu al niet in Nederland. Laat staan als corona losgaat.
Je snapt het echt niet he.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.
https://www.worldometers.info/
Inmiddels
2942 corona doden
79608 seasonal flu deaths
Als Noord Korea echt mensen fusilleert omdat men denkt dat die persoon besmet is. Dan zegt dat toch niet iets over het zogenaamde falen van RIVM?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:52 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Voornamelijk op de houding van het RIVM.. waarom reageren andere landen wel met grote maatregelen, maar beweren zij nog steeds dat iemand niet besmettelijk is in incubatietijd?
Video in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
Ik begrijp jouw reactie volkomen, ook het in het extreme trekken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Noord Korea echt mensen fusilleert omdat men denkt dat die persoon besmet is. Dan zegt dat toch niet iets over het zogenaamde falen van RIVM?
Ik stel het ridicuul omdat het dan wellicht helder is. Als landen in volslagen paniek reageren, dan kan je inderdaad stellen dat wij hier veel te makkelijk omgaan met de situatie.
En de GGD stelt dat mensen over het algemene besmettelijk zijn als ze symptomen vertonen. Het klopt dat er gevallen bekend zijn dat ook zonder symptomen toch besmettingen plaatsvinden. Dat betekent niet dat iedereen zonder symptomen al besmettelijk is, dat is vanuit angst reageren.
Als je gaat vliegen, heb je kans op een ongeluk. Stort jouw vliegtuig dus neer?
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.
https://www.worldometers.info/
Inmiddels
2942 corona doden
79608 seasonal flu deaths
Ik zit in zo'n telegram best heftig wat ze daar posten. (Als het waar is).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en Iran VEEL meer dan 600.
zoals?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik zit in zo'n telegram best heftig wat ze daar posten. (Als het waar is).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |