quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
twitter:aliarouzi twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:43:09An angry crowd set fire to a clinic in Bandar Abbas, south of #Iran because it had patients in it suffering from #coronavirus. Some people say the patients were from Qom -very far away- and this had angered the mob. There is a sense of panic. Still hard to believe this happened. https://t.co/e6nRRrlKDx reageer retweet
Je kunt dit toch een beetje zien als een calamiteit. En in zo'n uitzonderlijke situatie zet je je beperkte resources in op datgene wat het meeste rendement oplevert. Het wordt dan toch meer een rekensommetje ipv dat je de deugfactor laat gelden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:55 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik gooi hem er nog eens in... Zou men niet beter inzetten om de kwetsbare groepen beter te beschermen?
Die rotzak had het nummer van de TT aangepast. Was even de weg kwijt lol.quote:
Is dit nou echt gebeurd? ik las er vanmorgen over, maar verder vrij weinig...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:15 schreef THEFXR het volgende:
lekker een zkh in de fik steken
.twitter:aliarouzi twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:43:09An angry crowd set fire to a clinic in Bandar Abbas, south of #Iran because it had patients in it suffering from #coronavirus. Some people say the patients were from Qom -very far away- and this had angered the mob. There is a sense of panic. Still hard to believe this happened. https://t.co/e6nRRrlKDx reageer retweet
Dit zijn van die dingen die zijn zo onwaarschijnlijk dat het kan gebeuren dat ik het niet kan geloven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Is dit nou echt gebeurd? ik las er vanmorgen over, maar verder vrij weinig...
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:10:59BREAKING: U.S. will deny entry to any foreigner who has been in Iran in the prior 14 days due to coronavirus reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:00:14NEW: Trump says the U.S. patient who died of coronavirus was a woman in her late 50s with underlying health issues, says 4 others in the U.S. are "very ill" https://t.co/d9mi2r7dOb reageer retweet
zit een clip in de linkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in, maar dat is wel de grootste groep die kwetsbaarst is; daarom noemde ik die als voorbeeld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:14 schreef Ssjaapje het volgende:
Reactie op de laatste plaatser.... Niet enkel bejaarde mensen zijn kwetsbaar ..
Dit betekent waarschijnlijk dat de grote beurs in Brussel Batibouw die vorig jaar 257.000 bezoekers trok een voortijdig einde zal kennen. De opening was pas vandaag. De coronavirus maatregelen waren "5x per dag deurklinken poetsen".quote:Kernkabinet België komt samen
De Belgische premier Sophie Wilmès roept zondag het kernkabinet bijeen om maatregelen te bespreken in geval van een uitbraak van het coronavirus. In België was al een man besmet die terugkwam van een reis naar China. Hij werd in een militair hospitaal in quarantaine geplaatst.
De regering heeft onder leiding van minister van Gezondheidszorgen Maggie De Block al een noodplan voorbereid. Zo is het de bedoeling dat het UZ Gent, een van de grootste ziekenhuizen in Vlaanderen, mogelijke patiënten zal afzonderen. Ook is het afgelasten van grote evenementen en het sluiten van scholen een optie.
Daar met op dit moment 0 gevallen (Is genezen) meer maatregelen als hier met 6.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:21 schreef zipcon het volgende:
Op de NOS feed wat concreter over maatregelen:
[..]
Dit betekent waarschijnlijk dat de grote beurs in Brussel Batibouw die vorig jaar 257.000 bezoekers trok een voortijdig einde zal kennen. De opening was pas vandaag. De coronavirus maatregelen waren "5x per dag deurklinken poetsen".
Da's ook waar ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in, maar dat is wel de grootste groep die kwetsbaarst is; daarom noemde ik die als voorbeeld.
En nee het is niet populair om die aan hun lot over te laten, maar in dit soort situatie kun je geen 'prettige' keuzes maken. Het is dan gewoon kiezen uit verschillende kwaden.
Sometimes in a survival situation there is no 'best option'. There are only 'options', and they all suck!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:26 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Da's ook waar ...
Gelukkig ben ik niet nu iemand die die beslissingen moet nemen... Ik nam het enkel in overweging...
Ik neem aan dat de meeste onder ons ook wel het gezond verstand hebben om niet al kuchend een rusthuis binnen te gaan
Vredesakkoord mee getekend vandaagquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:27 schreef LTVDK het volgende:
Ik volg die speech van Trump maar half, maar waarom wordt de Taliban er opeens bijgesleept
Vredesakkoord. Capitulatie.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vredesakkoord mee getekend vandaag
Wat natuurlijk totaal debiel is, maar goed, ook een beetje offtopic.
Na 20 jaar hebben ze een dag of 3 vredequote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:27 schreef LTVDK het volgende:
Ik volg die speech van Trump maar half, maar waarom wordt de Taliban er opeens bijgesleept
Dat!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sometimes in a survival situation there is no 'best option'. There are only 'options', and they all suck!
Beetje irritant dat dat er de hele tijd tussendoor komt, ik lees straks de samenvatting wel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vredesakkoord mee getekend vandaag
Wat natuurlijk totaal debiel is, maar goed, ook een beetje offtopic.
Klinkt als een Italie-geval dus.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:18 schreef hollandia02 het volgende:
Volgens de autoriteiten bevindt zich "een belangrijke cluster" van besmettingen in het departement Oise, ten noorden van Parijs. Aan twee besmette personen daar konden uiteindelijk nog eens 36 besmettingen gelinkt worden, klinkt het. Het gaat om familieleden en professionele contacten.
https://www.hln.be/nieuws(...)-in-italie~adb0a1e7/
Er zijn wel options die minder zouden sucken en waarschijnlijk beter zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Sometimes in a survival situation there is no 'best option'. There are only 'options', and they all suck!
Wacht, die 22 nieuwe cases, waren die al bekend allemaal?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:31 schreef hollandia02 het volgende:
20:30
Eerste dode in VS is vrouw van in de vijftig
De eerste dode door het coronavirus in de VS is een vrouw van in de vijftig, zo duidde president Donald Trump tijdens een persconferentie.
Meer dan zestig Amerikanen raakten de voorbije weken besmet met het coronavirus. De meesten zijn Amerikanen die gerepatrieerd werden uit het buitenland, maar in de VS zelf zijn intussen 22 besmettingen vastgesteld. Vier van hen zijn "erg ziek", aldus Trump. Hij voegde nog toe dat bijkomende besmettingen "waarschijnlijk" zijn.
De Amerikaanse president riep media en politici nog op om geen paniek te zaaien over het coronavirus. "Dit is iets dat professioneel aangepakt wordt", klonk het. Trump zal maandag met farmabedrijven samenzitten om de ziekte te bespreken.
https://www.hln.be/nieuws(...)-in-italie~adb0a1e7/
Ja, de Taliban kan dit natuurlijk heerlijk spinnen als capitulatie van de Amerikanen, maar goed. Misschien krijgen ze wel allemaal COVID-19 en zat dat ingebakken in de papieren ofzoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:29 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Vredesakkoord. Capitulatie.
Geef het beestje een naam.
Geen idee, komt aardig wat ´fake´ news uit Iran. Die zaalvoetbalster die dood zou zijn klopte niet. Dat was iemand anders met een soortgelijke naam. Een nep brief van Saeed Namaki de minister van volksgezondheid, dat hij zijn ontslag zou indienen. Verder nog een fake audio clip van Iraj Harirchi dat er 10.000 besmettingen plus 1400 doden te betreuren zijn. Iraj Harirchi is trouwens die man van dat beruchte persvoorlichting. Ook nog deze foto van Masoumeh Ebtekar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:17 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het lijkt dat de oppositie het virus gebruikt voor verdere destabilisatie? Of gewoon trolls?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:33 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Geen idee, komt aardig wat ´fake´ news uit Iran. Die zaalvoetbalster die dood zou zijn klopte niet. Dat was iemand anders met een soortgelijke naam. Een nep brief van Saeed Namaki de minister van volksgezondheid, dat hij zijn ontslag zou indienen. Verder nog een fake audio clip van Iraj Harirchi dat er 10.000 besmettingen plus 1400 doden te betreuren zijn. Iraj Harirchi is trouwens die man van dat beruchte persvoorlichting. Ook nog deze foto van Masoumeh Ebtekar.
[ afbeelding ]
Geen huidige foto, maar komt uit 2014, toen ze verwondingen had opgelopen in een auto ongeluk.
Topic fakenews laatste postquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:34 schreef Markesh het volgende:
Is er een link naar dat telegram account?
twitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
Hosties direct in iemand zijn mond steken?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Ook in een reeks kerken in Frankrijk worden maatregelen genomen om de verdere verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan. Zo is aan priesters gevraagd de hostie niet meer rechtstreeks in de mond van kerkgangers te steken en de wijwatervaten leeg te maken.
Prima als ze dat daar doen, maar laat het lekker daar idd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
twitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
Euh, dat doen ze toch?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hosties direct in iemand zijn mond steken?
Lijkt wel op het geval met die meisjesschool in Saoedi-Arabie. Achja, Allah zal ze vast redden...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Likken van de tempels.... lekker hoortwitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Likken van de tempels.... lekker hoortwitter:AlinejadMasih twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 16:58:35While the city of Qom is the epicentre of #CoronaVirus in Iran, authorities refuse to close down religious shrines there.These pro-regime people are licking the shrines & encouraging people to visit them.Iran's authorities are endangering lives of Iranians & the world https://t.co/s9o6zYhzNQ reageer retweet
Ja die was al ziekquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:38 schreef Greys het volgende:
Ik loop nogal achter maar die mevrouw van in de 50 in de VS, was die al ziek of zwak door iets anders?
Niet dat ik weet. Hier in Nederland krijg je hem in je hand gestopt en neem je hem zelf in. Wijn doen ze hier vaak niet aan.quote:
UK ook dacht ik ergens.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:39 schreef Belg het volgende:
Welke europese broedhaarden hebben we allemaal?
Noord Italie, buurt van Parijs, Daar in Duitsland aan de Nederlandse grens een beetje
Van alles en nog wat denk ik. Mensen die totaal in paniek zijn, de verschillende facties in Iran en de diaspora, andere landen die baat hebben van chaos in Iran en ja vast ook trollen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:35 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Het lijkt dat de oppositie het virus gebruikt voor verdere destabilisatie? Of gewoon trolls?
wtfquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Even een vriendelijk verzoek, je kunt de tekst van een bericht kopiëren, dan is de bron ervan er bij plaatsen ongeveer net zoveel werk. Zou je dat in het vervolg willen doen, bij voorbaat dankquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Ook in een reeks kerken in Frankrijk worden maatregelen genomen om de verdere verspreiding van het nieuwe coronavirus tegen te gaan. Zo is aan priesters gevraagd de hostie niet meer rechtstreeks in de mond van kerkgangers te steken en de wijwatervaten leeg te maken.
OK.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even een vriendelijk verzoek, je kunt de tekst van een bericht kopiëren, dan is de bron ervan er bij plaatsen ongeveer net zoveel werk. Zou je dat in het vervolg willen doen, bij voorbaat dank.
Denk je dat er een positief kantje kan zitten voor Iran wat deze situatie betreft? Ik bedoel, volgens mij is het niet zo erg als die oude leiders daar ehm... de zeilen strijkenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:40 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Van alles en nog wat denk ik. Mensen die totaal in paniek zijn, de verschillende facties in Iran en de diaspora, andere landen die baat hebben van chaos in Iran en ja vast ook trollen.
Was de wereld maar zo simpel!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:42 schreef Belg het volgende:
Waarrom willen mensen altijd de bron weten, gewoon geloven wat we posten
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:42 schreef Belg het volgende:
Waarrom willen mensen altijd de bron weten, gewoon geloven wat we posten
Ja dat is allemaal prima, maar kleine moeite om dan even dit erbij te zetten: https://www.hln.be/nieuws(...)-in-italie~adb0a1e7/quote:
Dat maakt geen zak uit, komen gewoon nieuwe mannetjes voor in de plaats.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Denk je dat er een positief kantje kan zitten voor Iran wat deze situatie betreft? Ik bedoel, volgens mij is het niet zo erg als die oude leiders daar ehm... de zeilen strijken
Zou wel leuk zijn als het land een beetje onstabiel word.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat maakt geen zak uit, komen gewoon nieuwe mannetjes voor in de plaats.
Das z'n werkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Het is echt best knap van Trump. Zelfs zo'n crisis weet hij nog te benutten om zichzelf, de regering alsmede het land een veer in zijn reet te steken. Doet ie echt goed.
Ik weet het. Maar ik complimenteer hem omdat juist hij er heel erg goed in is.quote:
In de VS zijn health issues behoorlijk standaard.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:38 schreef Greys het volgende:
Ik loop nogal achter maar die mevrouw van in de 50 in de VS, was die al ziek of zwak door iets anders?
Edit: health issues. Oké.![]()
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:45:55BREAKING: Luxembourg reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
ow..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:43 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Dat maakt geen zak uit, komen gewoon nieuwe mannetjes voor in de plaats.
Licking on the edge!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:37 schreef joyvke het volgende:
Wellicht, maar 'health issue' kan ook een tenniselleboog zijn, he? Wat moet je met zo'n vage term?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de VS zijn health issues behoorlijk standaard.
Portugal, waar blijf je?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef DawN het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 20:45:55BREAKING: Luxembourg reports first case of coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Dat zal wel de rijkste geinfecteerde zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef DawN het volgende:
Alles goed jongens?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:47 schreef hjansen82 het volgende:
Rutte Lech er ieder geval niet wakker van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |