quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestiqieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen zijn een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
Bron
• Gedetailleerde overzichtskaart: HIERquote:
Voor het eerst is er een geval van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld in Nederland. Het gaat om een 56-jarige man uit Loon op Zand. Hij werd woensdag opgenomen en ligt in quarantaine in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg.
twitter:rivm twitterde op donderdag 27-02-2020 om 21:20:37Bij een patiënt in Nederland is vanavond #COVID19 vastgesteld. Met labonderzoek is de diagnose bevestigd. De GGD is gestart met contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/80e0vcVakc#coronavirus #ncov #patiënt #virus https://t.co/UGQPIdJ7Tl reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 10:52:39Vannacht is een tweede patiënt met #COVID19 gediagnosticeerd. De GGD Amsterdam is gestart met het contactonderzoek. Meer informatie: https://t.co/kEBMjZtcir#covid #coronavirus #sarscov2 #corona https://t.co/7fcezFfbfM reageer retweet
twitter:rivm twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 13:25:57Waar kun je terecht met vragen over het #coronavirus? ? Veel vragen en antwoorden: https://t.co/Xrjsu9rHta??? Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD? Andere vragen: 0800-1351#COVID #COVID19 #RIVM #vragen #antwoorden https://t.co/SGznUUMvs9 reageer retweet
quote:Ziekenhuismedewerkers hadden contact met besmette moeder en dochter, personeel wordt getest
TILBURG - Een deel van het personeel van het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) hoeft voorlopig niet te komen werken. Ze hebben contact gehad met de moeder en dochter van de man uit Loon op Zand die besmet is met het coronavirus.
Vandaag bleek dat ook moeder en dochter besmet zijn. Het ziekenhuis is acuut gestart met een contactonderzoek onder haar personeel. Mensen die contact hebben gehad met de besmette familie, worden getest. Ze moeten thuis blijven tot het resultaat van de test er is.
"Een klein deel van het personeel heeft contact gehad. We gaan eerst kijken om hoeveel mensen het gaat. Die worden getest", zegt een woordvoerder die aangeeft dat er geen enkele reden is voor paniek. "Dat er contact is geweest, wil ook niet automatisch zeggen dat het personeel is besmet."
Mensen die negatief getest worden, mogen daarna gewoon komen werken. Wel moeten ze daarna twee weken lang tests ondergaan.
Het ziekenhuis gaan niet op slot en ook operaties komen nog niet in gevaar.
https://www.omroepbrabant(...)rsoneel-wordt-getest
Voldoende reden om aan te nemen dat je het door meer dan alleen hoesten op kunt lopen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:59 schreef erkel het volgende:
[..]
Zucht...leg eens uit dan waarom niet
Tegenstrijdig. Waarom deze mensen testen als je weet dat de testen niet werken tot er symptomen zijn.quote:
In China, Zuid-Korea, Italië en eigenlijk overal worden mensen positief getest ondanks dat ze geen symptomen vertonen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:13 schreef _I het volgende:
[..]
Tegenstrijdig. Waarom deze mensen testen als je weet dat de testen niet werken tot er symptomen zijn.
Dit soort dingen.
Nouja, protocol is wel dat het personeel na elke scheet ook desinfectant gebruikt enzo.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dit had voorkomen kunnen worden.
Dat is sowieso het geval, niets met corona te makenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nouja, protocol is wel dat het personeel na elke scheet ook desinfectant gebruikt enzo.
Precies daarom ben ik in eerste instantie niet zo bang voor verspreiding onder ziekenhuispersoneel.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is sowieso het geval, niets met corona te maken
Als men vrouw en kind ook direct in quarantaine had gezet was dit niet nodig.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nouja, protocol is wel dat het personeel na elke scheet ook desinfectant gebruikt enzo.
Italië over de 1000twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:18:02BREAKING: Italy reports 239 new cases of coronavirus and 8 new deaths, raising total to 1,128 cases and 29 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Omdat de beste polonaiseganger met symptomen in het ziekenhuis kwam.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik dacht dat niemand besmet kon raken als er geen symptomen zijn, dus waarom nu wel het ziekenhuispersoneel controleren? Laten ze dat uitgangspunt eindelijk los?
"Covid 19 is een hoax van de democraten!!"quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef 0108daniel het volgende:
* President Trump houd een pers conferentie om 1:30 pm *
Ik snap het nog steeds niet helemaal dat, wanneer er geen besmettingsgevaar is als er geen symptomen zijn, het toch nu absoluut afgeraden wordt om elkaar de hand te schudden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik dacht dat niemand besmet kon raken als er geen symptomen zijn, dus waarom nu wel het ziekenhuispersoneel controleren? Laten ze dat uitgangspunt eindelijk los?
Op die boot. Eens. Vandaar dat ik dat verhaal van dat hoesten echt een BS verhaal vind.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:15 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In China, Zuid-Korea, Italië en eigenlijk overal worden mensen positief getest ondanks dat ze geen symptomen vertonen.
Zo koekoek. Info over de doden?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:18 schreef Houtenbeen het volgende:
Italië over de 1000twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:18:02BREAKING: Italy reports 239 new cases of coronavirus and 8 new deaths, raising total to 1,128 cases and 29 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Voorbode, Italië loopt alleen anderhalve week voor.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
So, wat een explosie daar in Italië - hebben ze het daar zo slecht onder controle of voorbode voor wat ons te wachten staat?
Denk het eerstequote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
So, wat een explosie daar in Italië - hebben ze het daar zo slecht onder controle of voorbode voor wat ons te wachten staat?
Volgens mij zijn ze zelfs gestopt met het testen van mensen met milde of geen symptomen. Dus dit zijn alleen de serieuze gevallen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Oude informatiequote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:21 schreef Yakari het volgende:
Italië
Besmettingen: 889
Doden: 21
Hersteld: 46
Laatste update: 29-02-2020 03:03:10
Die hebben er ook een potje van gemaakt. Gelukkig was het AMC iets alerter met hun medewerker. Stel je voor dat het zich langzaam verspreid had door het AMCquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:17 schreef _I het volgende:
In Noorwegen nog 3 dokters besmet, 28 met symptomen en 30 anderen in quarantaine in hetzelfde ziekenhuis als de eerdere artsen.
https://direkte.vg.no/cor(...)_app&utm_name=iossmf
Meer dan 1125 inmiddels.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:21 schreef Yakari het volgende:
Italië
Besmettingen: 889
Doden: 21
Hersteld: 46
Laatste update: 29-02-2020 03:03:10
Sterkte daarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:23 schreef Rewimo het volgende:
Collega van een vriend van ons (DLD omgeving Stuttgart) is besmet en vriend moet in quarantaine. Betreft een directe collega met wie hij veel contact had.
Ik zie het.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Staat een paar posts boven je
Zo ben je na 10 besmettingen ook 100 man personeel kwijt, als iedereen steeds getest moet worden en in quarantaine moet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die hebben er ook een potje van gemaakt. Gelukkig was het AMC iets alerter met hun medewerker. Stel je voor dat het zich langzaam verspreid had door het AMC
Ik vermoed dat we (als in FOK!kers) nog meer van dit soort situaties gaan horen. Wordt een soort olievlek natuurlijk.quote:
Als je iedereen gewoon buiten laat lopen daar.... gooi heel milaan in lockdown dan en blijf binnenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op 21 februarie had Italie 3 cases officieel. Ik denk niet dat iemand ooit had verwacht dat ze 1,5 week later dik boven de 1000 zouden zitten.
Daar ben ik ook bang voor. Onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we (als in FOK!kers) nog meer van dit soort situaties gaan horen. Wordt een soort olievlek natuurlijk.
Hier maak ik me juist wel een beetje zorgen om. Mensen kunnen thuis blijven, maar in ziekenhuizen hebben ze al weken mogelijke besmettingen voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:17 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Precies daarom ben ik in eerste instantie niet zo bang voor verspreiding onder ziekenhuispersoneel.
Jullie zelf geen contact meer met die vriend gehad?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:23 schreef Rewimo het volgende:
Collega van een vriend van ons (DLD omgeving Stuttgart) is besmet en vriend moet in quarantaine. Betreft een directe collega met wie hij veel contact had.
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:18 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:29:47The number of people in intensive care units has risen to 105 https://t.co/6nTVOLkZas reageer retweet
Dat is positief! Dat is onder de 20%.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
105 mensen op de Intensive Care in Italie.
Welke leeftijden. Dat is relevant. Nummer zeggen mij niet zoveelquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In Tilburg heb ik een oom en tante zitten (heb ik eigenlijk geen contact mee). In Loon op Zand zitten kennissen (ze kennen dat besmette gezin trouwens niet).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we (als in FOK!kers) nog meer van dit soort situaties gaan horen. Wordt een soort olievlek natuurlijk.
Nee, hij woont niet in de buurt, dus alleen via internet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jullie zelf geen contact meer met die vriend gehad?
In elk ziekenhuis hebben ze elke dag met besmettingsgevaar te maken van nog heel wat vervelender ziekten. Ik snap dat het een bepaald beeld oproept maar we hebben hier in Nederland/west europa wel te maken met goed opgeleide professionals. Niet dat het onmogelijk kan gebeuren (noro glipt er ook wel eens doorheen) maar deze mensen kennen hun vak en daar vertrouw ik op.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Hier maak ik me juist wel een beetje zorgen om. Mensen kunnen thuis blijven, maar in ziekenhuizen hebben ze al weken mogelijke besmettingen voorbij zien komen.
Als het ergens uitbreekt en gemeten wordt is het wel in een ziekenhuis. Binnen de kortste tijd zitten alle ziekenhuismedewerkers thuis. Dan kunnen we onze lol op.
Gast, ze zijn vast allemaal ouder dan 36. Wees gerust.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:31 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Welke leeftijden. Dat is relevant. Nummer zeggen mij niet zoveel
Helemaal eens, mits alle spullen 100% voorradig waren en elk ziekenhuis al 3 weken volledig op de hoogte was.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In elk ziekenhuis hebben ze elke dag met besmettingsgevaar te maken van nog heel wat vervelender ziekten. Ik snap dat het een bepaald beeld oproept maar we hebben hier in Nederland/west europa wel te maken met goed opgeleide professionals. Niet dat het onmogelijk kan gebeuren (noro glipt er ook wel eens doorheen) maar deze mensen kennen hun vak en daar vertrouw ik op.
Een Italiaanse collega van mij is nu op vakantie in Italiëquote:
Ja snap ik, maar dit is wel belangrijk om te weten vind ik.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gast, ze zijn vast allemaal ouder dan 36. Wees gerust.
Leeftijden van ziekenhuispatiënten zullen vast onder een privacywetgeving vallen.
Scheelt nogal waar ze heen gaat. Omgeving Milan, dan zou ik uit de buurt blijven van haarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Een Italiaanse collega van mij is nu op vakantie in Italië
Volgende week komt ze weer terug, hopelijk zonder virus
Hoezo vind je dat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is wel belangrijk om te weten vind ik.
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, hij woont niet in de buurt, dus alleen via internet.
Dan zou ik em het land niet eens in laten komen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheelt nogal waar ze heen gaat. Omgeving Milan, dan zou ik uit de buurt blijven van haar
Ik zie overal lijstjes met leeftijdscategorieen en de percentages, nu doen we dat maar niet meer?quote:
Haar ouders wonen daar, alleen geen idee in welk gebiedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheelt nogal waar ze heen gaat. Omgeving Milan, dan zou ik uit de buurt blijven van haar
Er zijn ongeveer 20 handelingen, het duurt 4 uur en nog eens 24 uur voor een 2e test. Laten we zeggen dat de video, voor de leek, het eenvoudiger uitlegt. Zelf snap ik de "echte" uitleg ook niet, enkel dat er een RNA match wordt gevonden door het virus in een beveiligd lab te vermenigvuldigen en zo positieven te vinden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zo'n testkit, hoe werkt dat, ik neem aan een buisje bloed of een wangslijmvliessample en dan naar het lab. Of is het een soort predictorstick?
Nu hopen dat het niet de voorhoede is. Tussen het eerste kuchje en de IC zitten wel wat dagen of weken lijkt mij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is positief! Dat is onder de 20%.
Kan via verschillende methoden (bloed, speeksel, wangslijm), maar er wordt getest op het RNA van het virus, voornamelijk een RNA polymerase (eiwit wat RNA kan kopieren) en een gen wat voor de envelop (omhulzing) van het virus zorgt (bron).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo'n testkit, hoe werkt dat, ik neem aan een buisje bloed of een wangslijmvliessample en dan naar het lab. Of is het een soort predictorstick?
Dat betekent niet dat hier gegevens van recent opgenomen patiënten even hier gedeeld kunnen worden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zie overal lijstjes met leeftijdscategorieen en de percentages, nu doen we dat maar niet meer?
Ja zoiets dacht ik al, want ik kreeg de indruk dat het om een soort ph strips ging. Dit is wel wat, hoe ga je in Afrika en armere landen testen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef zipcon het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 20 handelingen, het duurt 4 uur en nog eens 24 uur voor een 2e test. Laten we zeggen dat de video, voor de leek, het eenvoudiger uitlegt. Zelf snap ik de "echte" uitleg ook niet, enkel dat er een RNA match wordt gevonden door het virus in een beveiligd lab te vermenigvuldigen en zo positieven te vinden.
In het algemeen, moeten er symptomen zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef Jojoke het volgende:
Ja een heel lab en alles neem ik aan... niet een kleine testkit in een koffertjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:40 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Kan via verschillende methoden (bloed, speeksel, wangslijm), maar er wordt getest op het RNA van het virus, voornamelijk een RNA polymerase (eiwit wat RNA kan kopieren) en een gen wat voor de envelop (omhulzing) van het virus zorgt (bron).
Volgens mij is heel Milaan en omstreken niet veilig. Ze sluiten Milaan alleen nog niet af, vanwege de enorme economische schade die het zou opleveren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Haar ouders wonen daar, alleen geen idee in welk gebied
Hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik al, want ik kreeg de indruk dat het om een soort ph strips ging. Dit is wel wat, hoe ga je in Afrika en armere landen testen?
Ik weet niet wat erger is; economische schade of tig doden ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is heel Milaan en omstreken niet veilig. Ze sluiten Milaan alleen nog niet af, vanwege de enorme economische schade die het zou opleveren.
Dat zou men er goed aan doen om mensen die veel risico lopen, bv. huisgenoten van een besmet persoon, in quarantaine te plaatsen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In het algemeen, moeten er symptomen zijn.
Maar het is bekend dat er ook overdracht plaatsvindt zonder dat symptomen geopenbaard zijn, maar dat is een uitzondering.
Korte termijn: de doden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is; economische schade of tig doden ...
Sinds de Ebola epidemie in West-Afrika is er wel wat expertise in het opzetten van labs "uit het niets". De meeste Afrikaanse landen hebben (beperkte) infrastructuur om een aantal testen uit te voeren. Uiteraard is geld een groot probleem en moet de overheid mee zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, want ik kreeg de indruk dat het om een soort ph strips ging. Dit is wel wat, hoe ga je in Afrika en armere landen testen?
Het eerste, tig doden is heel naar, maar als de economie stilvalt breekt helemaal de pleuris uit.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ah bioinformatica, mijn vakgebiedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef zipcon het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 20 handelingen, het duurt 4 uur en nog eens 24 uur voor een 2e test. Laten we zeggen dat de video, voor de leek, het eenvoudiger uitlegt. Zelf snap ik de "echte" uitleg ook niet, enkel dat er een RNA match wordt gevonden door het virus in een beveiligd lab te vermenigvuldigen en zo positieven te vinden.
Ik zou denken dat je beter gelijk rigoureuze maatregelen kunt nemen, omdat je daar uiteindelijk wellicht toch niet aan ontkomt en in ieder de zorgverlening niet overbelast raakt. Ik vind het zo kortzichtig om alleen naar de directe economische schade te kijken. Als uiteindelijk iedereen (tegelijk) ziek wordt heb je nog meer economische schade.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Met economische schade vallen er veel indirecte doden, meer dan je zal denken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de ziekenhuizen in Zuid-Korea en Italië vergelijkbaar zijn, dan is de kans groot dat Italië meer dan 3000 gevallen heeft.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:44 schreef Jane het volgende:
1000 besmettingen in Italie. Da's natuurlijk best veel, maar op de totale bevolking niet. Als je ziet in hoeveel andere landen er besmettingen zijn via Italie, moeten het er echt nog veel meer zijn daar.
Op dat cruiseschip had op een gegeven moment 322 van de 621 positief geteste mensen geen symptomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:43 schreef Strani het volgende:
De vraag zal hier vaker gesteld zijn dus excuus hiervoor, maar ik neem aan dat er enorm veel meer gevallen kunnen zijn dan waar we weet van hebben, waarmee het percentage serieuze gevallen waarschijnlijk dus veel lager is dan wat de percentages zeggen.
Heeft iemand over dit gegeven gehoord van mensen die er echt verstand van hebben? Kunnen ze er een soort berekening op loslaten op basis van andere informatie?
Nou, China is een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je beter gelijk rigoureuze maatregelen kunt nemen, omdat je daar uiteindelijk wellicht toch niet aan ontkomt en in ieder de zorgverlening niet overbelast raakt. Ik vind het zo kortzichtig om alleen naar de directe economische schade te kijken. Als uiteindelijk iedereen (tegelijk) ziek wordt heb je nog meer economische schade.
We staan er nog niet in dit lijstje... Hup Holland Hup!quote:
Ja en Iran VEEL meer dan 600.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de ziekenhuizen in Zuid-Korea en Italië vergelijkbaar zijn, dan is de kans groot dat Italië meer dan 3000 gevallen heeft.
Dat zegt wel veel ja. Interessant gegeven, dank je!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:52 schreef _I het volgende:
[..]
Op dat cruiseschip had op een gegeven moment 322 van de 621 positief geteste mensen geen symptomen.
Jawel hoor...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
We staan er nog niet in dit lijstje... Hup Holland Hup!
Kan zijn dat ze andere definities hebben, maar de zorg is daar natuurlijk ook erg goed.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef Tjacka het volgende:
H
[..]
Hoe kunnen er in Zuid-Korea zo weinig critical zijn?
Het is hier waar men het meeste schrik voor heeft, te veel (ernstig) zieken op te korte termijn, wat bij een gewone griepepidemie niet zou zijn.quote:Cremona and Lodi hospitals under pressure
"The Cremona hospital is the one most under pressure together with that of Lodi". The Lombard Welfare Councilor Giulio Gallera said it, adding that "if we can only have a few hospitals in difficulty, the system can resist". "Recruiting has started in some hospitals, some specific medical figures are needed, also because some doctors are positive and therefore go into quarantine. The idea - he continued - is therefore to make a register of the availability of professional figures to be used from time to time. "
Van dat cruiseschip kunnen we nog de beste data halen. Is er toevallig een gemiddelde leeftijd bekend van de personen op het cruiseschip.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:52 schreef _I het volgende:
[..]
Op dat cruiseschip had op een gegeven moment 322 van de 621 positief geteste mensen geen symptomen.
Ja maar als je dit probleem benoemd ben je volgens half FOK! een paniek zaaier. Dus het zal welquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef wodca het volgende:
[..]
Het is hier dat mijn het meeste schrik van heeft, te veel (ernstig) zieken op te korte termijn, wat bij een gewone griepepidemie niet zou zijn.
Het is een cruiseschip.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van dat cruiseschip kunnen we nog de beste data halen. Is er toevallig een gemiddelde leeftijd bekend van de personen op het cruiseschip.
Waarschijnlijk bijna het tienvoudige.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja en Iran VEEL meer dan 600.
Dat is idd een van de grootste acute bedreigingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef wodca het volgende:
[..]
Het is hier dat men het meeste schrik van heeft, te veel (ernstig) zieken op te korte termijn, wat bij een gewone griepepidemie niet zou zijn.
Wel nee die hebben allemaal zo'n kurkje met olie in de anusquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:56:51BREAKING: Washington state reports first U.S. death from coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
De gemiddelde ziektetermijn duurde in China tussen de 2 en 4 weken ergens, we zijn in Italie een week verder. Dit zijn de mensen die al op omvallen stonden, pas over een week of 3 kan je vaststellen dat er echt geen jongere mensen sterven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:52 schreef Maver24 het volgende:
Lombardije, 60 hersteld, ziekenhuisopnames dalen
"Er zijn zestig genezen, met negatieve buffer, en het dagelijkse ziekenhuisbezoek blijft dalen." Dus de raadslid voor Welzijn van de regio Lombardije, Giulio Gallera, in de nu gebruikelijke persconferentie om de balans op te maken van het coronavirus noodgeval. "We hebben 615 positieve swabs gemaakt van in totaal 5.723 swabs gemaakt, ongeveer 12% - zegt hij -. We hebben 256 patiënten in het ziekenhuis, meer 80 op de intensive care, minder dan gisteren. We zijn 23 sterfgevallen, alle ouderen en met pathologieën ".
Hier mijn antwoord, allen ouderen
Dit is ook waarom de WHO landen nadrukkelijk verzoekt om direct 'agressieve' maatregelen te treffen om de verspreiding in te dammen. Als je teveel besmettingen hebt, loopt het zorgsysteem vast.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef wodca het volgende:
[..]
Het is hier dat men het meeste schrik van heeft, te veel (ernstig) zieken op te korte termijn, wat bij een gewone griepepidemie niet zou zijn.
aanvullend:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerste dode in de staat Washington.
Wat imo meestal betekend dat je al 50+ cases hebt. (tenzij deze van het cruiseship komt)twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:56:51BREAKING: Washington state reports first U.S. death from coronavirus https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:58:37The death is among multiple new cases of coronavirus in Washington state, according to officials https://t.co/1czPVuibz8 reageer retweet
Dat zal niet helemaal zo zijn, want ik denk dat er gemiddeld veel oude mensen op zo’n cruise zitten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Van dat cruiseschip kunnen we nog de beste data halen. Is er toevallig een gemiddelde leeftijd bekend van de personen op het cruiseschip.
En psychologisch: restaurants met Italiaanse gerechten zijn nog volop in drukk business (al gebiedt de waarheid te zeggen dat niet alle tenten gerund worden door Italianen)quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:59 schreef Maver24 het volgende:
Mensen wilden dat china reizen werden gestopt. Nu is Italie net zo erg aan het worden. Wordt niks aan gedaan.
Pushmeldingen. @Coco.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:02 schreef Momo het volgende:
Wow 29 doden in Italië nu
Het is daar echt een epidemie aan het worden
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:02 schreef Momo het volgende:
quote:Lombardije, 60 hersteld, ziekenhuisopnames dalen
"Er zijn zestig genezen, met negatieve buffer, en het dagelijkse ziekenhuisbezoek blijft dalen." Dus de raadslid voor Welzijn van de regio Lombardije, Giulio Gallera, in de nu gebruikelijke persconferentie om de balans op te maken van het coronavirus noodgeval. "We hebben 615 positieve swabs gemaakt van in totaal 5.723 swabs gemaakt, ongeveer 12% - zegt hij -. We hebben 256 patiënten in het ziekenhuis, meer 80 op de intensive care, minder dan gisteren. We zijn 23 sterfgevallen, alle ouderen en met pathologieën ".
Wacht maar, over 2 weken is het hier hetzelfdequote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:02 schreef Momo het volgende:
Vandaag wel 105 mensen op de IC. Maar goed nieuws toch wel denk ik.quote:
De doden zijn echter enkel ouderen met al bestaande aandoeningen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:02 schreef Momo het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:02 schreef Momo het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Even een cijfer update van https://www.worldometers.info/
2941 Corona deaths this year
79528 seasonal flu deaths this year
Met dat hele carnaval en terugkeerders van een weekje italië vrees ik eigenlijk ergerquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:03 schreef byah het volgende:
[..]
Wacht maar, over 2 weken is het hier hetzelfde
Met dat vliegtuig uit China was alles in rep en roer. En dat ging over 1 vlucht.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:59 schreef Maver24 het volgende:
Mensen wilden dat china reizen werden gestopt. Nu is Italie net zo erg aan het worden. Wordt niks aan gedaan.
Hoeveel besmettingen zorgden voor die 79529 griep doden?quote:
quote:Echtpaar op Sint Maarten naar ziekenhuis
Een Frans echtpaar is gisteren door Franse en Nederlandse autoriteiten op Princess Juliana International Airport in Philipsburg (Sint Maarten) uit de rij gehaald omdat ze ervan verdacht werden symptomen te hebben van het coronavirus. Ze wilden op een vlucht naar Parijs stappen. Eerder die dag waren ze met een veerboot aangekomen uit St. Barths.
De beveiligingsafdeling van de luchthaven was getipt door de politie van Sint Maarten. Die waren op hun beurt gewaarschuwd door de Franse autoriteiten.
De luchthaven startte vervolgens het pandemieplan. Het echtpaar werd verplaatst naar de isolatieruimte van de luchthaven, die op een afgelegen locatie nabij het terminalgebouw is geplaatst.
Na onderzoek werd het koppel overgebracht naar het Louis Constant Fleming Hospital aan de Franse kant van het eiland. Het is nog niet duidelijk of het echtpaar het virus heeft opgelopen.
Geen enkele daarvan onder de 65?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De doden zijn echter enkel ouderen met al bestaande aandoeningen.
Inderdaad. Niet gelijk zo paniekerig.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
quote:
quote:Lombardije, 60 hersteld, ziekenhuisopnames dalen
In Italië weet ik het niet, maar ik las ergens dat er ook een paar mensen waren overleden die gewoon gezond waren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tja,isoleren lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:05 schreef Tris het volgende:
[..]
Met dat vliegtuig uit China was alles in rep en roer. En dat ging over 1 vlucht.
Italie gaat de hele dag op allerlei vervoerswijzen heen en weer.
In die regio in Italie wonen veel oudere mensen.quote:
De griep is nu niet eens een epidemie? Laat staan een pandemie?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat is wel perspectief dat er normaal met griepepidimieen zoveel doden vallen
Leeftijd is niet zo relevant, mensen met bestaande chronische aandoeningen lopen gevaar. De rest amper tot niet. Een persoon van 48 met diabetis en longkanker is ten dode opgeschreven met dit virus terwijl iemand van 72 zonder aandoeningen amper risico loopt.quote:
Hoeven ook veel minder mensen voor naar het ziekenhuis. Nog geen 1%. Bij corona is dat rond de 15%quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
De griep is nu niet eens een epidemie? Laat staan een pandemie?
Als je iets meldt moet je ook de link plaatsen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:04 schreef hollandia02 het volgende:
19:03
In de VS is de eerste coronadode gevallen. Dat meldt het Amerikaanse persbureau Bloomberg.
BNO melde dit al 20 min geleden. Komt zo een persco.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Als je iets meldt moet je ook de link plaatsen.
Dit is niet de eerste keer dat je iets plaatst zonder link trouwens.
Hihaho-posts en trollpogingen voegen niks toe aan de discussie en verslechteren de leesbaarheid. We begrijpen dat het leeft maar gelieve ontopic en relevant te posten.quote:
Hoeveel IC bedden zouden ze hebben?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
19:01quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Thanks, ik zie dat jij het een pagina terug al geplaatst hebt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
BNO melde dit al 20 min geleden. Komt zo een persco.
Dat gaat ook niet meer werken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:07 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja,isoleren lijkt me ook niet echt wenselijk.
Is ook te laat om een gewenst effect te bereiken.
Niet zo heel veel denk ik, in die kleinere steden. Gevaar is dat je steeds verder moet rijden met de ambulance om een plek te vinden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoeveel IC bedden zouden ze hebben?
https://www.ad.nl/dossier(...)uarantaine~a43f7b86/quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Salina het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of de officiele standpunten in Belgie overeenkomen met die van het RIVM of dat ze meer de lijn van de Duitsers, Fransen en de WHO volgen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Ssjaapje het volgende:
De extra uitzending van VTM Nieuws is morgen om 21 uur. Een panel van deskundigen zal al uw vragen beantwoorden...
De cijfers bevestigen dat. 6 besmettingen in 2 families.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of de officiele standpunten in Belgie overeenkomen met die van het RIVM of dat ze meer de lijn van de Duitsers, Fransen en de WHO volgen.
Tot nu toe is Nederland volgens mij de enige die het beter lijkt te weten.
Bestaat zoiets dan echt?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:12 schreef FANN het volgende:
Als je érg rijk bent kan je misschien wel een tijdje overleven, maar dan moet je wel snel
zijn... en nog geen symptomen hebben...
Ik denk dat Trump daar ook wel een reservering hebben staan![]()
https://www.welingelichte(...)-wereld-vergaat.html
In deze luxe bunker schuilen miljardairs als de wereld vergaat
Bekijk hieronder waar de allerrijksten het einde der tijden afwachten:
1. Rothenstein zie je in de verte liggen. Het complex bevindt zich onder deze heuvel. Gasten kunnen alleen met een helikopter naar binnen.
[ afbeelding ]
4. Er zijn medische faciliteiten en voor water en stroom is de bunker niet afhankelijk van de buitenwereld.
[ afbeelding ]
9. Iedere ‘woning’ is 232 vierkante meter groot.
[ afbeelding ]
Ja hoor, egoïsme is denk ik een hele normale gedraging. Al klinkt het wat negatief, daar is helemaal niks mis mee. Ik sta er hetzelfde in. Ik, en de mensen die ik aardig vind. Als die maar buiten schot blijven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:12 schreef Tris het volgende:
[..]
Dat gaat ook niet meer werken.
Zelf waakzaam zijn, meer kun je niet doen.
En, hoe egoïstisch het ook klinkt, hopen dat het ver bij mij uit de buurt blijft.
Was een hele hype een aantal jaar geleden. Doomsday bunkers bouwen. Volgens mij weten ze gewoon niet wat ze met het geld moeten...quote:
Wel hopen dat een van je mede-miljardairs het niet al opgelopen heeft en het mee de bunker in neemt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:12 schreef FANN het volgende:
Als je érg rijk bent kan je misschien wel een tijdje overleven, maar dan moet je wel snel
zijn... en nog geen symptomen hebben...
Ik denk dat Trump daar ook wel een reservering hebben staan![]()
https://www.welingelichte(...)-wereld-vergaat.html
In deze luxe bunker schuilen miljardairs als de wereld vergaat
Bekijk hieronder waar de allerrijksten het einde der tijden afwachten:
1. Rothenstein zie je in de verte liggen. Het complex bevindt zich onder deze heuvel. Gasten kunnen alleen met een helikopter naar binnen.
[ afbeelding ]
4. Er zijn medische faciliteiten en voor water en stroom is de bunker niet afhankelijk van de buitenwereld.
[ afbeelding ]
9. Iedere ‘woning’ is 232 vierkante meter groot.
[ afbeelding ]
twitter:CoronaNederland twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:15:26BREAKING: De staat Washington bevestigt eerste Coronavirus slachtoffer. https://t.co/veRAGdKJq6 reageer retweet
Vorige pagina alquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:16 schreef weetjewel5 het volgende:
twitter:CoronaNederland twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:15:26BREAKING: De staat Washington bevestigt eerste Coronavirus slachtoffer. https://t.co/veRAGdKJq6 reageer retweet
Mee eens, ja.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja hoor, egoïsme is denk ik een hele normale gedraging. Al klinkt het wat negatief, daar is helemaal niks mis mee. Ik sta er hetzelfde in. Ik, en de mensen die ik aardig vind. Als die maar buiten schot blijven.
Menig Amerikaan had ze in de achtertuin...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was een hele hype een aantal jaar geleden. Doomsday bunkers bouwen. Volgens mij weten ze gewoon niet wat ze met het geld moeten...
Denk niet dat die 230 vierkante meter zijn. Het zijn meer luxe optrekjes eigenlijk dan echt doomsday bunkers.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:17 schreef Yakari het volgende:
[..]
Menig Amerikaan had ze in de achtertuin...
Het is geen populaire mening om te uitten, maar denk dat vrijwel iedereen er wel zo instaat ja.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja hoor, egoïsme is denk ik een hele normale gedraging. Al klinkt het wat negatief, daar is helemaal niks mis mee. Ik sta er hetzelfde in. Ik, en de mensen die ik aardig vind. Als die maar buiten schot blijven.
Ze maken er daar nog meer een circus van he. Jezus. Zeg gewoon hoeveel mensen het hebben en waar ze geweest zijn op een kaart oid. Klaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:18 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]
Verklaring van King County Public Health in de staat Washington, waarin meerdere nieuwe gevallen van coronavirus zijn bevestigd, waaronder 1 overlijden. Persbriefing om 13.00 uur PT
Was op Discovery Channel een serie. Hele gezinnen, die dan gingen trainen en allerlei gekkigheden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was een hele hype een aantal jaar geleden. Doomsday bunkers bouwen. Volgens mij weten ze gewoon niet wat ze met het geld moeten...
Denk het ook niet, maar er zijn ook kleinere varianten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk niet dat die 230 vierkante meter zijn. Het zijn meer luxe optrekjes eigenlijk dan echt doomsday bunkers.
Morgen om 22u het eerste geval in België 👌quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Ssjaapje het volgende:
De extra uitzending van VTM Nieuws is morgen om 21 uur. Een panel van deskundigen zal al uw vragen beantwoorden...
Ik was enkel op VTM vandaag, wist niet dat de VRT iets soortgelijks ging brengen, maar wel logisch ..quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:16 schreef zipcon het volgende:
De Vlaamse openbare omroep VRT kondigt aan dat het Journaal 19:00 van morgenavond extra lang zal duren om coronavirus vragen te beantwoorden. Daarna volgt de commerciële omroep VTM om 21:00 met meer experts.
één is te bereiken op Nederlandse TV aanbieders. De kans lijkt me wel klein dat een briefje binnenkomt met de eerste case van Italiaanse origine. Maar de overheid is dus druk bezig met een propaganda informatiecampagne.
Gelukkig voor Portugal zijn zij nog virus vrij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat belangrijk worden. Hoeveel mensen worden er besmet en welk percentage wordt critical? Hoeveel capaciteit is er om die mensen op te nemen? (naast de niet-corona gerelateerde zieken).
Als dit plaatje klopt dan is er wel een enorm verschil tussen landen. Of zou het gewoon een verschil in definities zijn? Het verschil tussen bijvoorbeeld Nederland en Duitsland lijkt bizar groot.
er zijn meer van dat plekken hoorquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Wel hopen dat een van je mede-miljardairs het niet al opgelopen heeft en het mee de bunker in neemt.
In Nederland was er 2 of 3 jaar geleden al een tekort aan ziekenhuisbedden tijdens een griepgolf. Dat wordt echt een groot probleem als deze epidemie gast doorzetten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat belangrijk worden. Hoeveel mensen worden er besmet en welk percentage wordt critical? Hoeveel capaciteit is er om die mensen op te nemen? (naast de niet-corona gerelateerde zieken).
Als dit plaatje klopt dan is er wel een enorm verschil tussen landen. Of zou het gewoon een verschil in definities zijn? Het verschil tussen bijvoorbeeld Nederland en Duitsland lijkt bizar groot.
De minister van volksgezondheid zal op VTM zijn dus dat is het ideale moment om al zwetend te stamelen dat er iemand is ontdekt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik was enkel op VTM vandaag, wist niet dat de VRT iets soortgelijks ging brengen, maar wel logisch ..
Wie zal de scoop hebben denk je?
Er was toch al een case in Belgie? Persoon bleek later genezen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Morgen om 22u het eerste geval in België 👌
Dat deed die in Iran ookquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:23 schreef zipcon het volgende:
[..]
De minister van volksgezondheid zal op VTM zijn dus dat is het ideale moment om al zwetend te stamelen dat er iemand is ontdekt.
Surrealistischquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:26 schreef Tris het volgende:
[..]
Die filmpjes waren echt gewoon bizar.
Nu begin ik mij toch ook weer zorgen te maken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:26 schreef Tris het volgende:
[..]
Die filmpjes waren echt gewoon bizar.
Dat zou voor Nederland op ongeveer 170 uit komen. Ik hoorde laatst 200 zeggen wat het nu zou zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
RIVM is er om de volksgezondheid te behartigen, maar dat vind je in hun adviezen niet terug.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Het eerste, tig doden is heel naar, maar als de economie stilvalt breekt helemaal de pleuris uit.
Zal dat ook met een briefje gaan of via de techniek via een oortje in 'newscity'??quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:23 schreef zipcon het volgende:
[..]
De minister van volksgezondheid zal op VTM zijn dus dat is het ideale moment om al zwetend te stamelen dat er iemand is ontdekt.
Overigens komt het kernkabinet al om 14 uur zijn om de huidige (internationale) ontwikkelingen te bespreken. Op een zondag. Thee en koekjes, het is allemaal OK, geen paniek mensen!
Iemand van de boot die direct met z'n medereizigers in quarantaine was gezetquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:23 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Er was toch al een case in Belgie? Persoon bleek later genezen.
twitter:dakinandone twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:17:28First death from #coronavirus in the United States has occurred in Washington state, officials say. Our story: https://t.co/WGs11o1R2D reageer retweet
Van 57 naar 100 in 24 uurtwitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:30:45NEW: France reports 27 new cases of coronavirus, or 43 new cases so far today, raising total to 100 https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:31 schreef banaantjeEE het volgende:
19:23
Eerste coronageval in Ecuador
Maar oud nieuws dacht ik?
Die Belg is nooit ziek geworden, was alleen drager.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:23 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Er was toch al een case in Belgie? Persoon bleek later genezen.
WTF drager geworden door veel bier te drinken???? OMG dan heb ik het zéér waarschijnlijk ook!!!!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:32 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die Belg is nooit ziek geworden, was alleen drager.
Volgens zijn eigen zeggen door veel bier.
Toch maar even aanpappen met Merkel, misschien mogen we een paar Duitse bedjes lenenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou voor Nederland op ongeveer 170 uit komen. Ik hoorde laatst 200 zeggen wat het nu zou zijn.
18% van de zieke komt severe/critical te liggen. Dus dan zijn die 200 bedden vol als er 1.111 mensen besmet zijn.
Ben je gek zwaar inzetten op quarantaine. Waarom zouden we.
Waanzin hoe er mee om gegaan wordt
Zou jij het fijn vinden als je komt te overlijden, of een van je naasten en ze alles gelijk online gooien ten behoeve van wat statistieken?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zie overal lijstjes met leeftijdscategorieen en de percentages, nu doen we dat maar niet meer?
Drager werd ie op dat schip, door veel bier niet ziek.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF drager geworden door veel bier te drinken???? OMG dan heb ik het zéér waarschijnlijk ook!!!!
Laatstequote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef Tengano het volgende:
Ben benieuwd hoe er vanuit de politiek gereageerd zal worden zodra de eerste dode hier in Nederland valt. Krijgen we dan theater of blijven ze toch zakelijk? Die kerel van het RIVM blijft iig vrij strak, rustig en ongeemotioneerd de situatie verwoorden; doet ie goed.
Geen idee. In elk geval laat dat percentage en aantal bedden wel duidelijk zien hoe serieus je deze shit zou moeten nemen. Zeker als je kijkt baar hoe snel het in Italië gegaan is. Dan zitten onze bedden al vol. En we staan pas aan het begin.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef Jojoke het volgende:
Zit het calamiteitenhospitaal bij deze bedden?
Is zever. Die case kwam terug vanuit Wuhan...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:33 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF drager geworden door veel bier te drinken???? OMG dan heb ik het zéér waarschijnlijk ook!!!!
stikken en hartaanvalquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
How overlijdt iedereen trouwens? Stikken ze? Hartaanval? Of willekeurig? Dat proces ergens beschreven?
Ow ok! Godzijdank! Ik zit goed jongens en meisjesquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Drager werd ie op dat schip, door veel bier niet ziek.
Ja, maar de minister moeten ook een reaktie geven. En als je dat met veel emotie doet, moet je dat ook blijven doen. Dan kun je bij nummer 20 niet ineens schakelen alsof het maar een nummertje is.quote:
Hartstilstandquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
How overlijdt iedereen trouwens? Stikken ze? Hartaanval? Of willekeurig? Dat proces ergens beschreven?
Vnl. hartaanval door te weinig zuurstof, maar sommigen stikken ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
Ik dacht dat het meer verdrinken was omdat je longen vullen met vocht.quote:
Stikken door kapotte longen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:34 schreef RipCity het volgende:
In Nederland is alles ingericht op efficiëntie en dat is in dit geval niet handig. Ik denk dat de kans dat een uitbraak als deze ooit zou komen als klein werd ingeschat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee. In elk geval laat dat percentage en aantal bedden wel duidelijk zien hoe serieus je deze shit zou moeten nemen. Zeker als je kijkt baar hoe snel het in Italië gegaan is. Dan zitten onze bedden al vol. En we staan pas aan het begin.
Best wel een pittig virus eigenlijk.quote:
Ik zat ook even goed in de rats zegquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ok! Godzijdank! Ik zit goed jongens en meisjes
ZUIPEN FER ZUIPEN EN JUICHENquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik zat ook even goed in de rats zeg
Rusland nog welquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
Wetenschappers zetten eerste stap in bestrijding coronavirus: "Nog nooit konden we zo snel met een dergelijke dreiging omgaan"
Wetenschappers uit Duitsland, Oostenrijk en Rusland hebben ontdekt dat het SARS-virus en Covid-19 op bijna identieke manier te werk gaan. Zij publiceerden de bevindingen van hun onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Cell.
De wetenschappers stelden vast dat het virus binnendringt in een cel om zich er daarna aan vast te koppelen, waardoor erfelijk materiaal van het virus samensmelt met de cel van de 'gastheer'. Men is er nu in geslaagd dat koppelingsmechanisme te identificeren. Indien een stof gevonden wordt die deze koppeling kan tegenhouden, betekent dit een doorbraak in het onderzoek naar een behandeling tegen het nieuwe coronavirus.
Andere wetenschappers die het onderzoek hebben gelezen, zijn vol lof over de bevindingen. "Nooit eerder konden we zo snel met dergelijke dreiging omgaan", klonk het op Twitter.
twitter:1Limburg twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:41:45GGD Zuid-Limburg: 'Meerdere coronaverdenkingen in de regio': https://t.co/zpBVRMM1Kx https://t.co/Oh6Ob1KXP3 reageer retweet
Wetenschappelijke samenwerkingquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
Wetenschappers zetten eerste stap in bestrijding coronavirus: "Nog nooit konden we zo snel met een dergelijke dreiging omgaan"
Wetenschappers uit Duitsland, Oostenrijk en Rusland hebben ontdekt dat het SARS-virus en Covid-19 op bijna identieke manier te werk gaan. Zij publiceerden de bevindingen van hun onderzoek in het wetenschappelijke tijdschrift Cell.
De wetenschappers stelden vast dat het virus binnendringt in een cel om zich er daarna aan vast te koppelen, waardoor erfelijk materiaal van het virus samensmelt met de cel van de 'gastheer'. Men is er nu in geslaagd dat koppelingsmechanisme te identificeren. Indien een stof gevonden wordt die deze koppeling kan tegenhouden, betekent dit een doorbraak in het onderzoek naar een behandeling tegen het nieuwe coronavirus.
Andere wetenschappers die het onderzoek hebben gelezen, zijn vol lof over de bevindingen. "Nooit eerder konden we zo snel met dergelijke dreiging omgaan", klonk het op Twitter.
Science baby, love itquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:40 schreef banaantjeEE het volgende:
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:1Limburg twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:41:45GGD Zuid-Limburg: 'Meerdere coronaverdenkingen in de regio': https://t.co/zpBVRMM1Kx https://t.co/Oh6Ob1KXP3 reageer retweet
quote:
GGD Zuid-Limburg: 'Meerdere coronaverdenkingen in de regio'
GGD Zuid-Limburg monitort vijftien mensen die mogelijk met het coronavirus zijn besmet.
Dat maakt de Veiligheidsregio Zuid-Limburg zaterdagavond bekend.
Inwoners
Het gaat om inwoners van Eijsden (4), Landgraaf (4), Margraten (2), Maastricht (2), Valkenburg aan de Geul (1), Hoensbroek (1) en Schinveld (1).
Besmet
"Dit zijn mensen die in contact zijn geweest met mensen die besmet zijn met het coronavirus, óf op een plek zijn geweest waar het virus is vastgesteld", laat een woordvoerster van de Veiligheidsregio Zuid-Limburg desgevraagd weten.
Klachten
De GGD heeft het vijftiental gevraagd om eenmaal per dag hun lichaamstemperatuur te meten en om bij klachten direct contact op te nemen met de GGD. De mensen worden gemonitord om bij een eventuele besmetting zo efficiënt mogelijk op te kunnen treden.
https://www.1limburg.nl/g(...)io?context=section-1
Die Duitser lijkt wel een superbesmetter te zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Revanches het volgende:
Hier zou veel meer ruchtbaarheid aan gegeven moeten worden door de Nederlandse overheid. En anders die shit maar aan andere landen verkopen.
Toch vreemd dat USA niet vermeld wordt hé? Ik blijf het een complottheorie vinden, maar denk dat de USA er voor iets tussenzit.quote:
1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoordenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:42 schreef Injetta het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk nadat is vastgesteld dat je besmet bent? Hoe houden ze in de gaten of je een longontsteking hebt? Hoe weet je of het ernstig is of niet? Moet je dan naar de eerste hulp?
Waterstofbommen op Mofrikaquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Die Duitser lijkt wel een superbesmetter te zijn.
Klopt verkeerde titel, maar het zou wel een nuttig medicijn kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???
Morgen op naar de 25quote:
Aangezien daar in de buurt al ruim 60 mensen besmet geconfirmeerd zijn denk ik dat het al viavia is overgedragen en niet door die ene persoon "in the flesh" te ontmoeten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
Frankrijk ook.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:43 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Die werken vaker niet zo prettig samen op wetenschappelijk gebiedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Toch vreemd dat USA niet vermeld wordt hé? Ik blijf het een complottheorie vinden, maar denk dat de USA er voor iets tussenzit.
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik blijf ervan overtuigd dat de gediagnosticeerde mensen echt niet de eerste of de enige waren op dat moment...
Wanneer komen die cijfers ongeveer binnen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef kilon het volgende:
Het kan vandaag opeens heel hard gaan. En anders morgen wel.
Frankrijk en Duitsland volgen het patroon van Italie al redelijk. Nederland gaat de verloren tijd nog goedmaken als die 15 mensen uit Limburg allemaal positief zijn.
Ohja dat maakt het verschil goed van zo'n 77.000 doden op dit moment over dezelfde looptijd. Meer dan 1000 'normale' griepdoden per dag en geen RIVM die er naar kraaitquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeven ook veel minder mensen voor naar het ziekenhuis. Nog geen 1%. Bij corona is dat rond de 15%
Ditquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik blijf ervan overtuigd dat de gediagnosticeerde mensen echt niet de eerste of de enige waren op dat moment...
Dat chlorocine zou werken is ook al veel langer bekend.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft toch niks met een vaccin te maken???
Das toch logisch?quote:
Ze moeten zichzelf monitoren op temperatuurverhoging. Dan gaan ze pas echt testen lijkt me. En dat duurt een dag. Dus het kan eigenlijk ook nog wel even duren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:48 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wanneer komen die cijfers ongeveer binnen?
Dan kan je net zo goed niet monitoren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
En dat monitoren is dus voldoende want tegenhouden doe je het toch niet
Jij denkt dat er in Nederland 72000 doden vallen door griep per jaar? Volgens wikipedia zijn het er rond de 2000.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ohja dat maakt het verschil goed van zo'n 72.000 doden op dit moment over dezelfde looptijd. Meer dan 1000 'normale' griepdoden per dag en geen RIVM die er naar kraait
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:21:23Coming up: - 1:30 p.m. ET: Trump holds press conference on coronavirus- 3 p.m. ET: U.S. CDC holds press briefing on coronavirus- 4 p.m. ET: Washington state officials provide details about new cases and 1 new death(We will have all of them live) reageer retweet
Dus zo ongeveer het minste aantal bedden per inwoner(s) en het meeste aantal inwoners per vierkante kilometer (lekker elkaar besmetten in kleine ruimte, openbaar vervoer, evenementen etc.).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:20 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Voornamelijk op de houding van het RIVM.. waarom reageren andere landen wel met grote maatregelen, maar beweren zij nog steeds dat iemand niet besmettelijk is in incubatietijd?quote:
Ah, dus gewoon logica en gevoel. Ja snap ik, ik dacht dat je wellicht aanwijzing en had dat er meerdere besmettingen zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:49 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Das toch logisch?
Het virus doolt een week of twee rond vooraleer het wordt ontdekt?
Vroeg me al af, waar dit bleef.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:51 schreef THEFXR het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 19:21:23Coming up: - 1:30 p.m. ET: Trump holds press conference on coronavirus- 3 p.m. ET: U.S. CDC holds press briefing on coronavirus- 4 p.m. ET: Washington state officials provide details about new cases and 1 new death(We will have all of them live) reageer retweet
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Jij denkt dat er in Nederland 72000 doden vallen door griep per jaar? Volgens wikipedia zijn het er rond de 2000.
Bij een veel lager aantal zijn ze al vol, er liggen namelijk ook "normale" patiënten.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zou voor Nederland op ongeveer 170 uit komen. Ik hoorde laatst 200 zeggen wat het nu zou zijn.
18% van de zieke komt severe/critical te liggen. Dus dan zijn die 200 bedden vol als er 1.111 mensen besmet zijn.
Ben je gek zwaar inzetten op quarantaine. Waarom zouden we.
Waanzin hoe er mee om gegaan wordt
Alle kinderen overleven sowieso 0% is overleden t/m 10 jaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Voor kinderen is er nu vaak al helemaal geen plek: die moeten naar België en Duitsland als ze het willen overleven.
Ik heb het over plekken op de IC, die zijn er nu al niet in Nederland. Laat staan als corona losgaat.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Alle kinderen overleven sowieso 0% is overleden t/m 10 jaar.
Dan begrijp je de houding van RIVM toch helemaal niet meer?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik heb het over plekken op de IC, die zijn er nu al niet in Nederland. Laat staan als corona losgaat.
Je snapt het echt niet he.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.
https://www.worldometers.info/
Inmiddels
2942 corona doden
79608 seasonal flu deaths
Als Noord Korea echt mensen fusilleert omdat men denkt dat die persoon besmet is. Dan zegt dat toch niet iets over het zogenaamde falen van RIVM?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:52 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Voornamelijk op de houding van het RIVM.. waarom reageren andere landen wel met grote maatregelen, maar beweren zij nog steeds dat iemand niet besmettelijk is in incubatietijd?
Video in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
Ik begrijp jouw reactie volkomen, ook het in het extreme trekken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als Noord Korea echt mensen fusilleert omdat men denkt dat die persoon besmet is. Dan zegt dat toch niet iets over het zogenaamde falen van RIVM?
Ik stel het ridicuul omdat het dan wellicht helder is. Als landen in volslagen paniek reageren, dan kan je inderdaad stellen dat wij hier veel te makkelijk omgaan met de situatie.
En de GGD stelt dat mensen over het algemene besmettelijk zijn als ze symptomen vertonen. Het klopt dat er gevallen bekend zijn dat ook zonder symptomen toch besmettingen plaatsvinden. Dat betekent niet dat iedereen zonder symptomen al besmettelijk is, dat is vanuit angst reageren.
Als je gaat vliegen, heb je kans op een ongeluk. Stort jouw vliegtuig dus neer?
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het gaat over een vergelijking van het aantal doden dit jaar wereldwijd voor corona en gewone griep. Dit jaar, dus over eenzelfde looptijd.
Inmiddels
2942 corona doden
Ik zit in zo'n telegram best heftig wat ze daar posten. (Als het waar is).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
zoals?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik zit in zo'n telegram best heftig wat ze daar posten. (Als het waar is).
wat gezeiks over de normale griep. corona heeft een R6quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Inmiddels
2942 corona doden
Deel eens met ons.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De fout die hij maakt is dat hij corona nu vergelijkt met griep op volle sterkte wereldwijdquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.
Aan griep gaan 0,1% tot 0,5% van de zieken dood. Aan Corona 2% of meer. Dat is in het beste geval 4 keer zoveel doden als bij griep bij een evengrote hoeveelheid zieken.
Griep zijn medicijnen en vaccins voor. Dit virus hebben we niets voor. Nop. Nada. Als je het hebt mag je hopen dat je sterk genoeg bent om het te overleven en anders heb je pech en verzuip je in je eigen vocht.
Maar he, het is maar een griepje
Ook gewoon uit het flesje van zijn dochter drinken en vervolgens teruggeven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef DupingDelight het volgende:
LOLVideo in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
Sowieso niet echt slim nee, al had hij helemaal geen kans op corona.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook gewoon uit het flesje van zijn dochter drinken en vervolgens teruggeven.![]()
Hoe verspreid ik een virus voor dummies.
Als het echt is ... wat een idioot ... kind op schoot ook nog ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef DupingDelight het volgende:
LOLVideo in linktwitter:atrupar twitterde op vrijdag 28-02-2020 om 17:07:18Fox News just interviewed a Pennsylvania man who went through the coronavirus quarantine process -- but he couldn't stop coughing during the interview 😳 https://t.co/kzoIYQM8x6 reageer retweet
HET GAAT OVER ONS????quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat kan ik hier niet posten als COR-mod!
Stuur het dan naar iemand die het hier kan posten die geen COR-mod isquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hoe heet die?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
DM het naar cardio_jaccoquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Paar nuances: De mortaliteit is vastgesteld rond de 2%, gebaseerd op wie zich meldt en laat checken. Er zijn met ziekte altijd mensen die zich niet melden, zeker wanneer de symptomen lijken op een verkoudheid / griep. Kans is redelijk dat de mortaliteit lager dan 2% is.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen niets zonder de context van doden vs besmettingen.
Aan griep gaan 0,1% tot 0,5% van de zieken dood. Aan Corona 2% of meer. Dat is in het beste geval 4 keer zoveel doden als bij griep bij een evengrote hoeveelheid zieken.
Griep zijn medicijnen en vaccins voor. Dit virus hebben we niets voor. Nop. Nada. Als je het hebt mag je hopen dat je sterk genoeg bent om het te overleven en anders heb je pech en verzuip je in je eigen vocht.
Maar he, het is maar een griepje
Filmpje is al van gisteren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook gewoon uit het flesje van zijn dochter drinken en vervolgens teruggeven.![]()
Hoe verspreid ik een virus voor dummies.
Ja snap ik. Ik denk dat het de wet van de grote getallen is. Dus probeer 95% goed te doen iov van voor 100% gaan en dan de workload nooit kunnen behappen met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef Ssjaapje het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw reactie volkomen, ook het in het extreme trekken.
Maar er is al heel vaak in het buitenland gebleken dat mensen wel besmettelijk zijn in incubatietijd... Heeft WHO dit niet gezegd? En zei iemand van RIVM niet dat ze eigenlijk heel stout hun eigen ding deden? Geen bronnen.. heb dit hier gelezen.
En geef toe... Een vrouw en kind van een besmette persoon kun je toch wel als zeer verdacht voor besmetting zien niet?
Ik denk dat we nu het topje van de ijsberg zien... Hier... Turnhout (B) begint alles weer te draaien nu maandag... Dus ik spreek je nog eens over een weekje of twee.. ok?
Maar, dat geldt ook voor de normale griep toch?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:06 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
De mortaliteit is vastgesteld rond de 2%, gebaseerd op wie zich meldt en laat checken. Er zijn met ziekte altijd mensen die zich niet melden, zeker wanneer de symptomen lijken op een verkoudheid / griep. Kans is redelijk dat de mortaliteit lager dan 2% is.
Natuurlijk is dit niet echt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef maily het volgende:
[..]
Als het echt is ... wat een idioot ... kind op schoot ook nog ...
Wat zijn Amerikanen toch ongelooflijk domquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:00 schreef DupingDelight het volgende:
Beetje jammer wel dit hoorquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Dikke kans dat het fakenews is natuurlijk lol.
Hoe heet die groep?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Er is een fakenews topic verderopquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Tjacka het volgende:
Ow, dan krijg je vast wat Morfine hoor. Merk je als patient niks van. Ga je langzaam, als een kaarsje, uit.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:36 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vnl. hartaanval door te weinig zuurstof, maar sommigen stikken ook.
Voor de normale griep wordt daar rekening mee gehouden en is mogelijk omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is. Voor dit virus is dat niet mogelijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Maar, dat geldt ook voor de normale griep toch?
Naja, als de ziekenhuizen vollopen, dan is de praktijk denk ik dat de mensen niet in het allereerste stadium volledige verzorging zal krijgen. Ik denk dat vrij veel mensen zich willen laten checken. Daarom ook de opstoppingen in de ziekenhuizen in China, waar filmpjes van waren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:06 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Paar nuances: De mortaliteit is vastgesteld rond de 2%, gebaseerd op wie zich meldt en laat checken. Er zijn met ziekte altijd mensen die zich niet melden, zeker wanneer de symptomen lijken op een verkoudheid / griep. Kans is redelijk dat de mortaliteit lager dan 2% is.
Voor de jaarlijkse griep wordt een vaccin gemaakt, maar het is nooit zeker dat deze gaat werken. Het wordt gebaseerd op wiskundige modellen hoe een ziekte zich gaat muteren, waardoor er altijd onzekerheden blijven, zelfs nadat het vaccin al is geproduceerd.
Dat is iets waar ik niet aan had gedachtquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:09 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Voor de normale griep wordt daar rekening mee gehouden en is mogelijk omdat het een jaarlijks terugkerend fenomeen is. Voor dit virus is dat niet mogelijk.
Hoezo nietquote:Op zaterdag 29 februari 2020 20:05 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Je kunt dit toch een beetje zien als een calamiteit. En in zo'n uitzonderlijke situatie zet je je beperkte resources in op datgene wat het meeste rendement oplevert. Het wordt dan toch meer een rekensommetje ipv dat je de deugfactor laat gelden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:55 schreef Ssjaapje het volgende:
Ik gooi hem er nog eens in... Zou men niet beter inzetten om de kwetsbare groepen beter te beschermen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |