Dat is positief! Dat is onder de 20%.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
105 mensen op de Intensive Care in Italie.
Welke leeftijden. Dat is relevant. Nummer zeggen mij niet zoveelquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
105 mensen op de Intensive Care in Italie.
In Tilburg heb ik een oom en tante zitten (heb ik eigenlijk geen contact mee). In Loon op Zand zitten kennissen (ze kennen dat besmette gezin trouwens niet).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we (als in FOK!kers) nog meer van dit soort situaties gaan horen. Wordt een soort olievlek natuurlijk.
Nee, hij woont niet in de buurt, dus alleen via internet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Jullie zelf geen contact meer met die vriend gehad?
In elk ziekenhuis hebben ze elke dag met besmettingsgevaar te maken van nog heel wat vervelender ziekten. Ik snap dat het een bepaald beeld oproept maar we hebben hier in Nederland/west europa wel te maken met goed opgeleide professionals. Niet dat het onmogelijk kan gebeuren (noro glipt er ook wel eens doorheen) maar deze mensen kennen hun vak en daar vertrouw ik op.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:29 schreef _I het volgende:
[..]
Hier maak ik me juist wel een beetje zorgen om. Mensen kunnen thuis blijven, maar in ziekenhuizen hebben ze al weken mogelijke besmettingen voorbij zien komen.
Als het ergens uitbreekt en gemeten wordt is het wel in een ziekenhuis. Binnen de kortste tijd zitten alle ziekenhuismedewerkers thuis. Dan kunnen we onze lol op.
Gast, ze zijn vast allemaal ouder dan 36. Wees gerust.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:31 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Welke leeftijden. Dat is relevant. Nummer zeggen mij niet zoveel
Helemaal eens, mits alle spullen 100% voorradig waren en elk ziekenhuis al 3 weken volledig op de hoogte was.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In elk ziekenhuis hebben ze elke dag met besmettingsgevaar te maken van nog heel wat vervelender ziekten. Ik snap dat het een bepaald beeld oproept maar we hebben hier in Nederland/west europa wel te maken met goed opgeleide professionals. Niet dat het onmogelijk kan gebeuren (noro glipt er ook wel eens doorheen) maar deze mensen kennen hun vak en daar vertrouw ik op.
Een Italiaanse collega van mij is nu op vakantie in Italiëquote:
Ja snap ik, maar dit is wel belangrijk om te weten vind ik.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gast, ze zijn vast allemaal ouder dan 36. Wees gerust.
Leeftijden van ziekenhuispatiënten zullen vast onder een privacywetgeving vallen.
Scheelt nogal waar ze heen gaat. Omgeving Milan, dan zou ik uit de buurt blijven van haarquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:35 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Een Italiaanse collega van mij is nu op vakantie in Italië
Volgende week komt ze weer terug, hopelijk zonder virus
Hoezo vind je dat?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dit is wel belangrijk om te weten vind ik.
Gelukkig maar!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, hij woont niet in de buurt, dus alleen via internet.
Dan zou ik em het land niet eens in laten komen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheelt nogal waar ze heen gaat. Omgeving Milan, dan zou ik uit de buurt blijven van haar
Ik zie overal lijstjes met leeftijdscategorieen en de percentages, nu doen we dat maar niet meer?quote:
Haar ouders wonen daar, alleen geen idee in welk gebiedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Scheelt nogal waar ze heen gaat. Omgeving Milan, dan zou ik uit de buurt blijven van haar
Er zijn ongeveer 20 handelingen, het duurt 4 uur en nog eens 24 uur voor een 2e test. Laten we zeggen dat de video, voor de leek, het eenvoudiger uitlegt. Zelf snap ik de "echte" uitleg ook niet, enkel dat er een RNA match wordt gevonden door het virus in een beveiligd lab te vermenigvuldigen en zo positieven te vinden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zo'n testkit, hoe werkt dat, ik neem aan een buisje bloed of een wangslijmvliessample en dan naar het lab. Of is het een soort predictorstick?
Nu hopen dat het niet de voorhoede is. Tussen het eerste kuchje en de IC zitten wel wat dagen of weken lijkt mij.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is positief! Dat is onder de 20%.
Kan via verschillende methoden (bloed, speeksel, wangslijm), maar er wordt getest op het RNA van het virus, voornamelijk een RNA polymerase (eiwit wat RNA kan kopieren) en een gen wat voor de envelop (omhulzing) van het virus zorgt (bron).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zo'n testkit, hoe werkt dat, ik neem aan een buisje bloed of een wangslijmvliessample en dan naar het lab. Of is het een soort predictorstick?
Dat betekent niet dat hier gegevens van recent opgenomen patiënten even hier gedeeld kunnen worden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik zie overal lijstjes met leeftijdscategorieen en de percentages, nu doen we dat maar niet meer?
Ja zoiets dacht ik al, want ik kreeg de indruk dat het om een soort ph strips ging. Dit is wel wat, hoe ga je in Afrika en armere landen testen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef zipcon het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 20 handelingen, het duurt 4 uur en nog eens 24 uur voor een 2e test. Laten we zeggen dat de video, voor de leek, het eenvoudiger uitlegt. Zelf snap ik de "echte" uitleg ook niet, enkel dat er een RNA match wordt gevonden door het virus in een beveiligd lab te vermenigvuldigen en zo positieven te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |