abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:53:28 #276
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_191756031
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:51 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk een griep oplopen, zoals iedereen dat kan, maar zo te horen val je niet in de risico-groep die longontsteking eraan overhoudt. Was je handen wat vaker dan je normaal doet, krijg genoeg vitaminen binnen en kleed je warm, dan zal het allemaal wel meevallen. :)
Zitten gezonde mensen boven de 50 ook in een risicogroep?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_191756040
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:48 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Ik lees al even mee en ik stoor me vooral aan de anti RIVM-posts. Hoewel ik zelf niet met het RIVM te maken heb met mijn dagelijkse werk, is de informatie die zij geven terughoudend, maar wel wetenschappelijk correct. Ik vind het jammer om te zien dat zoveel mensen weinig vertrouwen hebben in het instituut.
[..]

Ik heb de paper gelezen waarin dit werd bevonden. Die was (nog) niet peer-reviewed en dat het virus in feces kan worden waargenomen, betekent het niet dat het op die manier ook verspreid kan worden. Handen wassen na een toiletbezoek is voldoende om verspreiding via feces uit te sluiten :P
[..]

Ik heb me daar nog niet over ingelezen, maar het lijkt erop dat de patienten te vroeg zijn ontslagen uit het ziekenhuis. Soms kan een patient aan de betere hand zijn voordat het virus echt uit het systeem is. In normale gevallen heeft je lichaam genoeg anti-stoffen opgebouwd om een herbesmetting op te vangen, maar ik vermoed dat dit nu niet het geval was.

Een andere mogelijkheid zou zijn dat het virus is gemuteerd waardoor de anti-stoffen niet aan het virus binden, maar die kans acht ik klein, ondanks dat virussen snel muteren.
Het eerste wat ik van het RIVM hoorde is: Het is gelukkig een niet heel besmettelijk virus.

Haha je zag heel China toen stad voor stad opgesloten worden en de grafieken schoten omhoog.

Ook de kans dat het in Nederland opduikt: heel klein. Nou, dat hebben we gemerkt.

Het was een wat vreemde start in elk geval.
pi_191756061
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:49 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is al uitgelegd. Het virus nestelt zich in de longen. Pas als je gaat hoesten, komt het virus mee naar buiten
Hoesten lijkt een soort magische factor hierin. Dat verhaal komt steeds terug.
Ik geloof daar gewoon niet zo in.
pi_191756066
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:53 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Er zijn enkele genetische verschillen, maar om te spreken van een ander immuunsysteem is simpelweg niet waar.
Kun jij mij uitleggen waarom er in iran er zoveel het loodje leggen dan in andere landen? Hebben die mensen een andere genetische aanleg?
pi_191756071
quote:
Ik lees al even mee en ik stoor me vooral aan de anti RIVM-posts. Hoewel ik zelf niet met het RIVM te maken heb met mijn dagelijkse werk, is de informatie die zij geven terughoudend, maar wel wetenschappelijk correct. Ik vind het jammer om te zien dat zoveel mensen weinig vertrouwen hebben in het instituut.
Ik vrees dat hun soms stamelende uitleg niet echt helpt om vertrouwen te wekken. Zoals "Geen paniek, die Italianen zullen ons niet raken" en dan komt er zo toevallig in de grote corona uitzending zo'n berichtje.

En dan "die man zal niemand echt besmet hebben rond Tilburg" en dan vandaag toch 2 familieleden ziek.

Minister Bruins is ook niet de meest communicatief vlotte kerel. De klungelige indruk helpt hoegenaamd niet.
pi_191756086
quote:

[..]

Op zich heb je misschien gelijk, maar dat hoofd RIVM die beweert dat carnaval in vooral kleine groepen wordt gevierd getuigt niet echt van "midden in de realiteit staan".

De communicatie is, ondanks vele oefeningen (9/11 etc etc) in de afgelopen jaren, echt erbarmelijk.

Bruins ook, die daar met dat papiertje als verrassing de eerste besmetting meld was echt zo over de top dat mensen vanzelf gaan twijfelen...
pi_191756092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:55 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Kun jij mij uitleggen waarom er in iran er zoveel het loodje leggen dan in andere landen? Hebben die mensen een andere genetische aanleg?
Mijn inschatting is dat daar:

1. Het virus al veel langer actief is
2. De ziekenhuizen overbelast zodat het sterftecijfer door het dak gaat
3. De getallen sowieso niet kloppen.
pi_191756093
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.
Ik heb een universitaire master in een (sterk) gerelateerd veld aan microbiologie.
via blaastest? [alcohol-controle]
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 29 februari 2020 @ 17:59:47 #284
75556 erkel
back from Dagestan
pi_191756106
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:55 schreef Tris het volgende:

[..]

Hoesten lijkt een soort magische factor hierin. Dat verhaal komt steeds terug.
Ik geloof daar gewoon niet zo in.
Zucht...leg eens uit dan waarom niet
Weisst
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:00:25 #285
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191756117
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:52 schreef HoldOnTight het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij zegt dat alleen oude en zieke mensen dood gaan, dan hoef ik maar een tegenvoorbeeld te geven om je hele stelling onderuit te halen.

Als jij zegt dat alle zwanen wit zijn hoef ik maar een enkele zwarte te laten zien (N = 1 is genoeg).
(terzijde: Corona is een black swan event: https://en.wikipedia.org/wiki/Black_swan_theory)

Vrij elementaire logica. Maar iedereen begint tegenwoordig direct over bias, da's het leuke van het internet...

Als je in denial bent ga je dan vervolgens iets brabbelen over ongezonde topsport en overwerkte dokters.
[..]

Ik ben 59.
[..]

Die is nagenoeg hetzelfde ;-)
Wanneer ik zeg dat er geen jonge, gezonde mensen kunnen overlijden aan het virus, bedoel ik dat niet als absolute aantallen, maar op een statistische manier. Zoals eerder aangegeven in het topic, was er een jonge voetbalster overleden aan het virus. De kans dat dit gebeurt is zeer gering en geen reden tot hysteria.
pi_191756123
Bruins doet nu wel zijn best. Hij is elke dag zeker 2 keer op tv. Ik denk wel dat het goed is dat Rutte nog een bewindspersoon op dit dossier zet, want dit is voorlopig nog niet voorbij. Hugo de Jonge zou een logische keuze zijn. Hij is minister van Volksgezondheid.
pi_191756137
Het wekt nou eenmaal geen vertrouwen als je zo overdreven en duimendik de boel gaat lopen bagatelliseren en te vaak roept dat er niks aan de hand is. Als landen om je heen veel drastischer maatregelen nemen, meer mensen testen en hier blijven ze maar roepen dat dat allemaal niet hoeft, heeft dat een averechts effect. Dan wekt dat meer de indruk dat ze het onderschatten of de mensen niet serieus nemen. Ze hoeven niet ook hysterisch en paniekerig te gaan doen, maar wat meer daadkracht en waarschuwingen geven. Juist door te roepen dat je prima alles kunt doen, ook festiviteiten en sportevenementen maakt mensen eerder angstig dan gerust.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:04:27 #288
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191756159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:55 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dit zou kunnen liggen aan een verschil in cultuur, gezondheidszorg, hygiene en andere factoren. Verschillen in genetica zijn minimaal tussen mensen en is niet de oorzaak waardoor in het ene land meer doden zijn dan in een ander land.
pi_191756161
quote:

[..]

Dit is simpelweg niet waar. Er zijn enkele genetische verschillen, maar om te spreken van een ander immuunsysteem is simpelweg niet waar.
https://www.vox.com/platf(...)ead-transmission-how

Kan je helaas niet geloven. Wel tof dat je het geprobeerd hebt!
pi_191756163
quote:

[..]

Oh dus er zijn wel verschillen.

RIVM downplay account?
pi_191756168
omroepbrabant twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 18:00:57 Ziekenhuismedewerkers hadden contact met besmette moeder en dochter, personeel moet thuis blijven https://t.co/cPaUqoCoEY reageer retweet
pi_191756170
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Dit zou kunnen liggen aan een verschil in cultuur, gezondheidszorg, hygiene en andere factoren. Verschillen in genetica zijn minimaal tussen mensen en is niet de oorzaak waardoor in het ene land meer doden zijn dan in een ander land.
Aah ok, ik had zelf ook het idee dat het komt door minder goede hygiene en gezondheidszorg
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:06:25 #293
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191756174
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:58 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

via blaastest? [alcohol-controle]
Wanneer je zo dronken bent dat je niet in het apparaat blaast maar op de agent, dan misschien :+
pi_191756178
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:00 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wanneer ik zeg dat er geen jonge, gezonde mensen kunnen overlijden aan het virus, bedoel ik dat niet als absolute aantallen, maar op een statistische manier.
Dat is nou precies wat ik bedoelde toen ik op je postje reageerde met "Dat is veel te stellig." (Je zei het namelijk wel degelijk heel stellig, lees maar terug)

Als je daar nou gewoon gelijk 'ja' op had gezegd was dit allemaal niet nodig geweest. ;-)
pi_191756191
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

De hygiene laat in Nederland vreselijk te wensen over!
Heb je wel eens rond gekeken? Ik vind Nederland vergeleken met veel Europese landen incl. Turkije een van de smerigste landen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:08:26 #296
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191756197
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:05 schreef freeman1 het volgende:

[..]

Oh dus er zijn wel verschillen.

RIVM downplay account?
Enige reactie mogelijk: :')
Indien geen troll: Lees je in over populatie genetica en puntmutaties.
pi_191756208
Zijn italie cijfers al binnen? Douze points?
pi_191756218
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:02 schreef Injetta het volgende:
Het wekt nou eenmaal geen vertrouwen als je zo overdreven en duimendik de boel gaat lopen bagatelliseren en te vaak roept dat er niks aan de hand is. Als landen om je heen veel drastischer maatregelen nemen, meer mensen testen en hier blijven ze maar roepen dat dat allemaal niet hoeft, heeft dat een averechts effect. Dan wekt dat meer de indruk dat ze het onderschatten of de mensen niet serieus nemen. Ze hoeven niet ook hysterisch en paniekerig te gaan doen, maar wat meer daadkracht en waarschuwingen geven. Juist door te roepen dat je prima alles kunt doen, ook festiviteiten en sportevenementen maakt mensen eerder angstig dan gerust.
Bovendien is er ruime draagvlak onder de bevolking voor een daadkrachtig optreden, dus ik zie niet in waarom men zich tot dusver zo reactief opstelt. Nu loopt men steeds achter de feiten aan. Als de GGD nu al moeite hebben met contactonderzoek, dan moeten ze zich wat actiever opstellen. Dat had al waarschijnlijk al gescheeld met het contactonderzoek voor moeder en dochter.
pi_191756220
3 nieuwe cases in Toscane, zojuist gepresenteerd
pi_191756221
quote:
Ziekenhuismedewerkers hadden contact met besmette moeder en dochter, personeel wordt getest

TILBURG - Een deel van het personeel van het ETZ (Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis) hoeft voorlopig niet te komen werken. Ze hebben contact gehad met de moeder en dochter van de man uit Loon op Zand die besmet is met het coronavirus.

Vandaag bleek dat ook moeder en dochter besmet zijn. Het ziekenhuis is acuut gestart met een contactonderzoek onder haar personeel. Mensen die contact hebben gehad met de besmette familie, worden getest. Ze moeten thuis blijven tot het resultaat van de test er is.

"Een klein deel van het personeel heeft contact gehad. We gaan eerst kijken om hoeveel mensen het gaat. Die worden getest", zegt een woordvoerder die aangeeft dat er geen enkele reden is voor paniek. "Dat er contact is geweest, wil ook niet automatisch zeggen dat het personeel is besmet."

Mensen die negatief getest worden, mogen daarna gewoon komen werken. Wel moeten ze daarna twee weken lang tests ondergaan.

Het ziekenhuis gaan niet op slot en ook operaties komen nog niet in gevaar.

https://www.omroepbrabant(...)rsoneel-wordt-getest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')