wie/welk kanaal?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:37 schreef weetjewel5 het volgende:
ik neem die engelse dude van youtube serieuzer dan het RIVM. Het RIVM heeft er belang bij om geen paniek te zaaien, Dr. Campbell kan gewoon eerlijk zijn.
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:34 schreef NedKelly het volgende:
[..]
[..]
https://www.bd.nl/tilburg(...)niet-zeker~ad89a7a2/
Brabanders zijn vaak moeilijk te verstaan.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?
Deze video legt het uit:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
Vraag van een leek: hoe werkt zo’n test en hoe kan het dat er wereldwijd al honderdduizenden van die testen beschikbaar zijn? Is dat zo makkelijk te ontwikkelen?
Ik ben zelf ook een leek, maar voor zover ik begrepen heb is er geen tekort aan testkits en zijn ze - iig voor rijkere landen - ook betaalbaar (5 dollar).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
Vraag van een leek: hoe werkt zo’n test en hoe kan het dat er wereldwijd al honderdduizenden van die testen beschikbaar zijn? Is dat zo makkelijk te ontwikkelen?
Misschien nog dronken?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef maily het volgende:
[..]
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?
Wanneer een arts kiest voor de term "aanspreekbaar" gaat de patiënt niet de volgende dag naar huis. IMOquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:14 schreef Jane het volgende:
Als je aanspreekbaar bent en geen beademing nodig hebt, dan kun je naar huis, denk ik. Zo zou men in andere gevallen trouwens ook redeneren. Ik vermoed wel dat hij thuisquarantaine opgelegd heeft gekregen. Dat zou althans wel moeten.
Paniek kan nu pas echt beginnenquote:
Ik las dat ze in de VS heel duur zijn, 2000/3000 dollar voor een test? Ook omdat veel mensen daar geen gezondheidsverzekering hebbenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een leek, maar voor zover ik begrepen heb is er geen tekort aan testkits en zijn ze - iig voor rijkere landen - ook betaalbaar (5 dollar).
In Zuid-Korea testen ze veel meer mensen dan hier, ook preventief.
als je thuis wilt blijven voor je werk moet je je dan ziek melden of vrij nemen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Paniek kan nu pas echt beginnennadat die contacten positief hebben getest. Die contacten hebben het weer overgedragen naar andere mensen en die ook en die ook
jep over 2-3 weken gaat het genieten worden
Wanneer je hoest vanwege het coronavirus is het geen incubatietijd meer, aangezien dat een symptoon is. Waneer je geen last hebt van hoesten, niezen of koorts, kun je anderen ook niet besmetten aangezien het virus zich verspreidt via luchtdruppels.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Oerbeer het volgende:
Waarom stelt het RIVM die gedachtengang niet bij? Uit alles blijkt dat men wel gewoon besmettelijk is tijdens de incubatietijd. Heel raar.
Omdat NL gewoon niet genoeg tests heeft. Minister Bruins toetert trots dat ze 60 tests + 29 lopende hebben. Dat is maar een miniem aantal, duizenden tests hebben ze hier niet gekocht, mss omdat ze dachten "niet nodig"?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zetten we alle mensen van wie je weet dat ze in direct contact zijn geweest met de dragers überhaupt al niet meteen in quarantaine? Hebben die partners en kinderen ook na de diagnose van de dragers nog vrij rond kunnen lopen? Dat zou wel heel naïef zijn
Thanks, interessante video.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef zipcon het volgende:
[..]
Deze video legt het uit:
Productie van de tests was al eind januari opgestart en begin februari opgeschaald, toen iedereen hier nog lag te maffen... De sequentie was begin januari bekend, noodzakelijk om de test te maken.
als je gezond bent om te lopen dan gewoon werkenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
als je thuis wilt blijven voor je werk moet je je dan ziek melden of vrij nemen?
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zetten we alle mensen van wie je weet dat ze in direct contact zijn geweest met de dragers überhaupt al niet meteen in quarantaine? Hebben die partners en kinderen ook na de diagnose van de dragers nog vrij rond kunnen lopen? Dat zou wel heel naïef zijn
voorkomen is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef KingRoland het volgende:
[..]
als je gezond bent om te lopen dan gewoon werken
Ok die man heeft dus op woensdag zijn familie besmet (want op dinsdag nog geen verschijnselen zeiden ze eerder) en die testen 3 dagen later al positief?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef hollandia02 het volgende:
16:40
De GGD brengt nu in kaart met wie de vrouw en dochter contact hebben gehad. Burgemeester Hanne van Aart van Loon op Zand: ,,We onderhouden goed contact met de gezinsleden en leven met hen mee. Het is erg vervelend wat de betrokkenen meemaken en de zorgen die dit met zich meebrengt. We roepen op om de privacy van het gezin te blijven respecteren."
De 56-jarige man werd woensdag in het ziekenhuis opgenomen. Donderdag werd bekendgemaakt dat hij het eerste geval van besmetting is in ons land. Afgelopen week heeft hij in Tilburg carnaval gevierd. Volgens de Tilburgse burgemeester Theo Weterings was de man niet besmettelijk toen hij carnaval vierde en maakt hij het goed. De autoriteiten geven aan dat er geen reden is voor extra maatregelen.
Dat is toch logisch. Eerst even de patiënt mededelen. Die kan dan even de familie informeren, of wat vrienden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
Misschien denken ze dat het minder onrust teweeg brengt als ze elk paar uur een paar gevallen bekendmaken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:43 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wanneer je hoest vanwege het coronavirus is het geen incubatietijd meer, aangezien dat een symptoon is. Waneer je geen last hebt van hoesten, niezen of koorts, kun je anderen ook niet besmetten aangezien het virus zich verspreidt via luchtdruppels.
Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te bitchen op het RIVM. Het was onvermijdelijk om een uitbraak te voorkomen, omdat je simpelweg niet een land in quarantaine kan doen. Juist de conservatieve opstelling van het RIVM is de enige correcte houding om geen chaos te veroorzaken.
waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ok die man heeft dus op woensdag zijn familie besmet (want op dinsdag nog geen verschijnselen zeiden ze eerder) en die testen 3 dagen later al positief?
Zo werkt dat hier niet op FOK!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Eerst even de patiënt mededelen. Die kan dan even de familie informeren, of wat vrienden.
Beetje lullig als ze het via de media horen lijkt me.
Ik ook, we liepen al achter de feiten aan maar nu helemaalquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.
quote:Zijn er al mensen in Nederland getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19)?
Ja, er zijn al enkele tientallen mensen getest op het nieuwe coronavirus. Bij 6 van hen was de test positief. Dat betekent dat zij besmet zijn met het virus.
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?quote:
Mijn punt is dat je het virus pas kan verspreiden wanneer het in je luchtwegen heeft gevestigd. Je zal dan ook de symptonen die ik noemde vertonen waarmee je het kan verspreiden. Wanneer je het hebt opgelopen maar nog niet in de luchtwegen zit (de incubatietijd), kun je het virus niet verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.
Of uit elkaars glas drinkt? Even zoenen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.
Wow... ben benieuwd hoe bedrijven en ondernemers die het regelmatig gebruiken dat gaan doen nuquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Krijg net mail van 1 van de mondkapwebshops, dat ze de rest pas eind september kunnen leveren.
Precies. In dat stadium zou je al iets kunnen verspreiden naar mijn idee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Khamenei zou ook ziek zijn, dus, ja, inderdaad...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nu de paus ook is geveld kunnen we wel stellen dat god ons verlaten heeft
Denk dat het je vakantie-dagen gaat kosten. Stel dat iedereen uit voorzorg nu thuis gaat blijven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
voorkomen is beter dan genezen.
Daar ligt de mediaan, maar zoals met alles kent het een natuurlijke verdeling... sommige na 3 dagen sommigen kennelijk na 24 dagenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Het komt overeen met een normale griep:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Ja, ok, zo gaat het in de vermiste-meisjes-topics ook. Daar geldt ook een morele meldplicht van de instanties omdat de fokkers zo betrokken zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:47 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Zo werkt dat hier niet op FOK!
Hier willen wij het nog weten voordat de patiënt het weet.
Zo niet kunnen we kankeren op het RIVM!!
Dus 12 uur na infectie ben je niet besmettelijk? Hoe kom je aan deze zekerheid?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je het virus pas kan verspreiden wanneer het in je luchtwegen heeft gevestigd. Je zal dan ook de symptonen die ik noemde vertonen waarmee je het kan verspreiden. Wanneer je het hebt opgelopen maar nog niet in de luchtwegen zit (de incubatietijd), kun je het virus niet verspreiden.
Is die automatisch updatend?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Collide het volgende:
Heatmap van Nederland:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet hoorquote:Coronavirus Incubation Period:
Last updated: February 23, 2:00 GMT
2 - 14 days
Dan zijn we al allemaal dood,quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Krijg net mail van 1 van de mondkapwebshops, dat ze de rest pas eind september kunnen leveren.
Het virus bevindt zich niet per se in het speeksel, maar in de longen, waardoor kuchen en niezen de voornaamste manieren van transport zijn. Alsnog zou ik het niet aanraden om te zoenen met een corona patientquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Of uit elkaars glas drinkt? Even zoenen.
Ik denk dan maar aan pfeiffer / koortslip overdracht. Weet niet of dat hier ook zo zou werken zonder hoesten terwijl je wel het virus bij je hebt.
Nog niet dan heb ik meerdere mensen nodig die het willen bijhouden, zonder dat er onjuiste data inkomt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Is die automatisch updatend?
Het Vaticaan gaat eraanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nu de paus ook is geveld kunnen we wel stellen dat god ons verlaten heeft
Ah ok... ik dacht dat het zo'n deel van die arcgis map wasquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:53 schreef Collide het volgende:
[..]
Nog niet dan heb ik meerdere mensen nodig die het willen bijhouden, zonder dat er onjuiste data inkomt.
Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:51 schreef _I het volgende:
[..]
Dus 12 uur na infectie ben je niet besmettelijk? Hoe kom je aan deze zekerheid?
Ligt er aan wat voor werk je doet. Ik ben sound editor en kan ook thuis werken als het moet. Soms moet dat zelfs als alle studio’s op het werk vol zitten. Maandag en dinsdag kan ik bijvoorbeeld ook sowieso thuis werken, wat ik wel fijn vind. Hoef ik niet naar Amsterdamquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Stance het volgende:
[..]
Denk dat het je vakantie-dagen gaat kosten. Stel dat iedereen uit voorzorg nu thuis gaat blijven.
Echt waar? Dat zou mooi zijn zeg. Die was al ziek, in z,n hoofd, maar nu ook Corona?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef HoldOnTight het volgende:
[..]
Khamenei zou ook ziek zijn, dus, ja, inderdaad...
Blijkbaar zijn er al grapjassen die zeggen dat een persbericht van Vaticaan Franciscus en 2 adviseurs COVID-19 hebben, het helpt natuurlijk niet dat het echte Vaticaan zo mistig is.quote:
Niemand zegt ook dat de rest ziek is geworden van de vader. Ze kunnen ook allemaal in Italie besmet zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Daar ligt de mediaan, maar zoals met alles kent het een natuurlijke verdeling... sommige na 3 dagen sommigen kennelijk na 24 dagen
Nee ik keek net, daarom mijn vraag... anders kon hij in de OP namelijkquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Die zijn er nog niet op landelijk niveau.
Ik had in eerste instantie begrepen dat de man voor werk in Italie naar een beurs was geweest (en dus alleen was), maar op zich zou hij zijn gezin meegenomen kunnen hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef _I het volgende:
[..]
Niemand zegt ook dat de rest ziek is geworden van de vader. Ze kunnen ook allemaal in Italie besmet zijn.
Thuiswerken zit er voor mij niet in. Het werk draait 24 uur per dag door, 365 dagen per jaar.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor werk je doet. Ik ben sound editor en kan ook thuis werken als het moet. Soms moet dat zelfs als alle studio’s op het werk vol zitten. Maandag en dinsdag kan ik bijvoorbeeld ook sowieso thuis werken, wat ik wel fijn vind. Hoef ik niet naar Amsterdam
Maar anderen kunnen niet thuis werken. Snap dat de overweging om wel/niet te werken voor hen lastig kan gaan worden
https://www.nu.nl/coronav(...)etting-niet-uit.htmlquote:"Als ze niet hoesten, kortademig zijn of koorts hebben, dan hoeven ze zich geen zorgen te maken", zegt GGD-arts Ariene Rietveld. "Ook niet over of ze anderen besmetten."
Dat zou nog wel eens meer kunnen zijn, er heerst ook nog een 'gewone' griepquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:57 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Thuiswerken zit er voor mij niet in. Het werk draait 24 uur per dag door, 365 dagen per jaar.
Worden wel een hoop extra dienstjes als inderdaad 30% ziek wordt.
Ik heb een ‘gewoon’ griepje.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:58 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat zou nog wel eens meer kunnen zijn, er heerst ook nog een 'gewone' griep
Kudo’s!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.
Ik heb een universitaire master in een (sterk) gerelateerd veld aan microbiologie.
Ze hebben het nooit over zn gezin gehad. Maar had zelf ook eerst de aanname gedaan dat hij alleen zou zijn geweest.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik had in eerste instantie begrepen dat de man voor werk in Italie naar een beurs was geweest (en dus alleen was), maar op zich zou hij zijn gezin meegenomen kunnen hebben natuurlijk.
Dus dochter en vrouw zijn in italie besmet geraakt?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:54 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Zolang het virus zich niet heeft gevestigd in de longen kun je het niet verspreiden.
Ik heb een universitaire master in een (sterk) gerelateerd veld aan microbiologie.
Ok, goed verhaal. Thanks for sharing.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef kilon het volgende:
Hmm, ik ging net naar mijn vaste kapper. Iraanse mensen, heel aardig, goed en goedkoop. Maar het blijkt dicht te zijn wegens ziekte.
Dus nu maar hopen voor hen dat het gewoon een gebroken been of zo is, en voor mij dat dinsdag nog geen lockdown is, want ik moet nu naar een andere kapper en vanavond, morgen en maandag gaat echt niet lukken.
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.quote:'Lokale GGD-locaties hebben het heel druk'
In totaal zijn nu zes mensen in Nederland besmet met het coronavirus. Dat het gaat om gezinsleden van de twee eerste patiënten - uit Loon op Zand en Diemen - ligt volgens Jaap van Dissel van het RIVM in de lijn der verwachtingen. "Wel hebben we ook breder gekeken dan alleen het gezinsleven. Er waren een aantal contacten met klachten, maar die testten allemaal negatief." Ook enkele andere gezinsleden bleken niet besmet.
Het contactonderzoek wordt nu weer uitgebreid, vertelt Van Dissel. "De contacten van de nieuwe besmettingen moeten ook weer onderzocht worden. De lokale GGD-locaties hebben het heel erg druk."
Van Dissel legt uit wat zij moeten doen: "Identificeer degene met de infectie, isoleer hem, ga na met wie hij contact heeft en ga bij die contacten na of ze wel of niet ziek zijn." Contacten met klachten worden direct getest, mensen zonder klachten worden gemonitord gedurende de periode dat ze ziek kunnen worden. "Dat is de klassieke aanpak die we ook bij andere infecties volgen, heel effectief en erop gericht om het virus de kop in te drukken."
Volgens Van Dissel kunnen we de komende tijd meer besmettingen verwachten. "We realiseren ons dat we heel veel contacten met Noord-Italië hebben en dat daar de situatie blijkbaar niet onder controle is."
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.
Nou wel heel fijn dat je bij een andere kapper terecht kunt.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef kilon het volgende:
Hmm, ik ging net naar mijn vaste kapper. Iraanse mensen, heel aardig, goed en goedkoop. Maar het blijkt dicht te zijn wegens ziekte.
Dus nu maar hopen voor hen dat het gewoon een gebroken been of zo is, en voor mij dat dinsdag nog geen lockdown is, want ik moet nu naar een andere kapper en vanavond, morgen en maandag gaat echt niet lukken.
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemigquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou wel heel fijn dat je bij een andere kapper terecht kunt.
Ik neem aan dat ze die contacten die negatief getest hebben, maar wel met klachten kampen, nog eens gaan testen? Of nou ja, dat zou je logischerwijze aannemen, maar met het RIVM doe ik dat toch maar niet.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Fijn ook dat hij in de laatste alinea Italie nog een een veeg uit de pan geeft. De Italianen hebben het niet onder controle!!! Nee, wij wel dan.
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemig
Hey, het scheelt toch al gauw 5 tot 10 euro. Dan kan ik minder pakken rijst kopen voor de komende jaren in lockdown!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemig
Als je toch in lockdown gaat hoef je ook niet naar de kapper. Denk eens aan hoeveel geld dat bespaart!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef kilon het volgende:
[..]
Hey, het scheelt toch al gauw 5 tot 10 euro. Dan kan ik minder pakken rijst kopen voor de komende jaren in lockdown!
Ik denk zomaar dat over de hele communicatie van het RIVM het laatste woord nog niet is gevallen, politiek gezien. Het is afwachten hoe de epidemie zich ontwikkelt, en wat de gevolgen zijn....quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die contacten die negatief getest hebben, maar wel met klachten kampen, nog eens gaan testen? Of nou ja, dat zou je logischerwijze aannemen, maar met het RIVM doe ik dat toch maar niet.
Dit hakt er echt in manquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Het WHO met name, daar kunnen we beter naar kijken dan het CDC, dat ook slechts een nationaal instituut is zoals het RIVM.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat over de hele communicatie van het RIVM het laatste woord nog niet is gevallen, politiek gezien. Het is afwachten hoe de epidemie zich ontwikkelt, en wat de gevolgen zijn....
De tegenspraak met het CDC was zeker gisteren, maar is ook nu nog steeds, merkwaardig
Het CDC communiceerde in ieder geval duidelijker dat het echt een crisis was en dat er echt voorbereidingen getroffen moesten worden, nu hebben wij ook geen uitgestrekte plains met her en der een dorp uiteraard, maar tochquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het WHO met name, daar kunnen we beter naar kijken dan het CDC, dat ook slechts een nationaal instituut is zoals het RIVM.
Italianen maken overal een zootje vanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Fijn ook dat hij in de laatste alinea Italie nog een een veeg uit de pan geeft. De Italianen hebben het niet onder controle!!! Nee, wij wel dan.
welke paniek?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Coronapaniek in Nederland is veroorzaakt door slechte communicatie van RIVM, en Bruins/Rutte die je nauwelijks hoort.
Rutte geeft later dit weekend vast een persconferentie vanuit zijn noodbunker.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Coronapaniek in Nederland is veroorzaakt door slechte communicatie van RIVM, en Bruins/Rutte die je nauwelijks hoort.
Ja ookquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
welke paniek?
die media-gemaakte paniek?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
17:12
De besmettingen in Loon op Zand hebben geen verband met die in Amsterdam. Een vrouw uit de hoofdstad, en later haar partner en jongste kind, testten positief op het coronavirus. Zij hoeven niet naar het ziekenhuis en blijven nog twee weken in thuisisolatie. De twee andere kinderen uit het gezin zijn niet besmet. Zij zijn ondergebracht bij andere familieleden.
De kans dat die familieleden besmet raken: onder of boven de 50%?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
De besmettingen in Loon op Zand hebben geen verband met die in Amsterdam. Een vrouw uit de hoofdstad, en later haar partner en jongste kind, testten positief op het coronavirus. Zij hoeven niet naar het ziekenhuis en blijven nog twee weken in thuisisolatie. De twee andere kinderen uit het gezin zijn niet besmet. Zij zijn ondergebracht bij andere familieleden.
Ik hoop echt dat ze die 2 andere kinderen toch nog een keertje gaan checken. Gewoon voor de zekerheid. Eventueel wil ik wel bijdragen aan de 10 euro die het kost.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |