Misschien denken ze dat het minder onrust teweeg brengt als ze elk paar uur een paar gevallen bekendmaken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:43 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Wanneer je hoest vanwege het coronavirus is het geen incubatietijd meer, aangezien dat een symptoon is. Waneer je geen last hebt van hoesten, niezen of koorts, kun je anderen ook niet besmetten aangezien het virus zich verspreidt via luchtdruppels.
Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te bitchen op het RIVM. Het was onvermijdelijk om een uitbraak te voorkomen, omdat je simpelweg niet een land in quarantaine kan doen. Juist de conservatieve opstelling van het RIVM is de enige correcte houding om geen chaos te veroorzaken.
waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:45 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ok die man heeft dus op woensdag zijn familie besmet (want op dinsdag nog geen verschijnselen zeiden ze eerder) en die testen 3 dagen later al positief?
Zo werkt dat hier niet op FOK!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Eerst even de patiënt mededelen. Die kan dan even de familie informeren, of wat vrienden.
Beetje lullig als ze het via de media horen lijkt me.
Ik ook, we liepen al achter de feiten aan maar nu helemaalquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.
quote:Zijn er al mensen in Nederland getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19)?
Ja, er zijn al enkele tientallen mensen getest op het nieuwe coronavirus. Bij 6 van hen was de test positief. Dat betekent dat zij besmet zijn met het virus.
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?quote:
Mijn punt is dat je het virus pas kan verspreiden wanneer het in je luchtwegen heeft gevestigd. Je zal dan ook de symptonen die ik noemde vertonen waarmee je het kan verspreiden. Wanneer je het hebt opgelopen maar nog niet in de luchtwegen zit (de incubatietijd), kun je het virus niet verspreiden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.
Of uit elkaars glas drinkt? Even zoenen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Nou, als je in een kroeg met harde muziek bent, en je probeert te communiceren, dan vliegen de druppels je ook om de oren.
Wow... ben benieuwd hoe bedrijven en ondernemers die het regelmatig gebruiken dat gaan doen nuquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Krijg net mail van 1 van de mondkapwebshops, dat ze de rest pas eind september kunnen leveren.
Precies. In dat stadium zou je al iets kunnen verspreiden naar mijn idee.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:46 schreef mootie het volgende:
[..]
Khamenei zou ook ziek zijn, dus, ja, inderdaad...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Nu de paus ook is geveld kunnen we wel stellen dat god ons verlaten heeft
Denk dat het je vakantie-dagen gaat kosten. Stel dat iedereen uit voorzorg nu thuis gaat blijven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
voorkomen is beter dan genezen.
Daar ligt de mediaan, maar zoals met alles kent het een natuurlijke verdeling... sommige na 3 dagen sommigen kennelijk na 24 dagenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Het komt overeen met een normale griep:quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Omdat ze het toch steeds hadden over een incubatietijd van 6-8 dagen? Of heb ik dat nou verkeerd onthouden?
Ja, ok, zo gaat het in de vermiste-meisjes-topics ook. Daar geldt ook een morele meldplicht van de instanties omdat de fokkers zo betrokken zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:47 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Zo werkt dat hier niet op FOK!
Hier willen wij het nog weten voordat de patiënt het weet.
Zo niet kunnen we kankeren op het RIVM!!
Dus 12 uur na infectie ben je niet besmettelijk? Hoe kom je aan deze zekerheid?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je het virus pas kan verspreiden wanneer het in je luchtwegen heeft gevestigd. Je zal dan ook de symptonen die ik noemde vertonen waarmee je het kan verspreiden. Wanneer je het hebt opgelopen maar nog niet in de luchtwegen zit (de incubatietijd), kun je het virus niet verspreiden.
Is die automatisch updatend?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:50 schreef Collide het volgende:
Heatmap van Nederland:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik wist het ook niet hoorquote:Coronavirus Incubation Period:
Last updated: February 23, 2:00 GMT
2 - 14 days
Dan zijn we al allemaal dood,quote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:48 schreef Tyr80 het volgende:
Krijg net mail van 1 van de mondkapwebshops, dat ze de rest pas eind september kunnen leveren.
Het virus bevindt zich niet per se in het speeksel, maar in de longen, waardoor kuchen en niezen de voornaamste manieren van transport zijn. Alsnog zou ik het niet aanraden om te zoenen met een corona patientquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:49 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Of uit elkaars glas drinkt? Even zoenen.
Ik denk dan maar aan pfeiffer / koortslip overdracht. Weet niet of dat hier ook zo zou werken zonder hoesten terwijl je wel het virus bij je hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |