abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191754936
Vraag van een leek: hoe werkt zo’n test en hoe kan het dat er wereldwijd al honderdduizenden van die testen beschikbaar zijn? Is dat zo makkelijk te ontwikkelen?
pi_191754938
Ik gokte op 20 positieven dit weekend, nog 14 te gaan (minstens)!
pi_191754940
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:37 schreef weetjewel5 het volgende:
ik neem die engelse dude van youtube serieuzer dan het RIVM. Het RIVM heeft er belang bij om geen paniek te zaaien, Dr. Campbell kan gewoon eerlijk zijn.
wie/welk kanaal?
  Spellchecker zaterdag 29 februari 2020 @ 16:40:28 #105
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191754954
quote:
Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?
pi_191754964
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef maily het volgende:

[..]

Hij was aldoor aanspreekbaar. Waarom weten ze dan nog steeds niet waar hij allemaal carnaval heeft gevierd?
Brabanders zijn vaak moeilijk te verstaan.
pi_191754972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
Vraag van een leek: hoe werkt zo’n test en hoe kan het dat er wereldwijd al honderdduizenden van die testen beschikbaar zijn? Is dat zo makkelijk te ontwikkelen?
Deze video legt het uit:

Productie van de tests was al eind januari opgestart en begin februari opgeschaald, toen iedereen hier nog lag te maffen... De sequentie was begin januari bekend, noodzakelijk om de test te maken.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:41:19 #108
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191754973
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:39 schreef ZwangerPetro het volgende:
Ik ben zelf ook een leek, maar voor zover ik begrepen heb is er geen tekort aan testkits en zijn ze - iig voor rijkere landen - ook betaalbaar (5 dollar).
In Zuid-Korea testen ze veel meer mensen dan hier, ook preventief.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:41:43 #109
1986 Jane
pi_191754978
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:40 schreef maily het volgende:

[..]

Misschien nog dronken?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:41:47 #110
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_191754982
16:40
De GGD brengt nu in kaart met wie de vrouw en dochter contact hebben gehad. Burgemeester Hanne van Aart van Loon op Zand: ,,We onderhouden goed contact met de gezinsleden en leven met hen mee. Het is erg vervelend wat de betrokkenen meemaken en de zorgen die dit met zich meebrengt. We roepen op om de privacy van het gezin te blijven respecteren."

De 56-jarige man werd woensdag in het ziekenhuis opgenomen. Donderdag werd bekendgemaakt dat hij het eerste geval van besmetting is in ons land. Afgelopen week heeft hij in Tilburg carnaval gevierd. Volgens de Tilburgse burgemeester Theo Weterings was de man niet besmettelijk toen hij carnaval vierde en maakt hij het goed. De autoriteiten geven aan dat er geen reden is voor extra maatregelen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_191754983
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:14 schreef Jane het volgende:

Als je aanspreekbaar bent en geen beademing nodig hebt, dan kun je naar huis, denk ik. Zo zou men in andere gevallen trouwens ook redeneren. Ik vermoed wel dat hij thuisquarantaine opgelegd heeft gekregen. Dat zou althans wel moeten.
Wanneer een arts kiest voor de term "aanspreekbaar" gaat de patiënt niet de volgende dag naar huis. IMO
pi_191754990
Waarom zetten we alle mensen van wie je weet dat ze in direct contact zijn geweest met de dragers überhaupt al niet meteen in quarantaine? Hebben die partners en kinderen ook na de diagnose van de dragers nog vrij rond kunnen lopen? Dat zou wel heel naïef zijn :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191754993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:24 schreef Houtenbeen het volgende:
6 gevallen dus nu
Paniek kan nu pas echt beginnen :) nadat die contacten positief hebben getest. Die contacten hebben het weer overgedragen naar andere mensen en die ook en die ook

jep over 2-3 weken gaat het genieten worden
graag op anoniem
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:42:43 #114
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_191754997
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook een leek, maar voor zover ik begrepen heb is er geen tekort aan testkits en zijn ze - iig voor rijkere landen - ook betaalbaar (5 dollar).
In Zuid-Korea testen ze veel meer mensen dan hier, ook preventief.
Ik las dat ze in de VS heel duur zijn, 2000/3000 dollar voor een test? Ook omdat veel mensen daar geen gezondheidsverzekering hebben
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_191755006
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Paniek kan nu pas echt beginnen :) nadat die contacten positief hebben getest. Die contacten hebben het weer overgedragen naar andere mensen en die ook en die ook

jep over 2-3 weken gaat het genieten worden
als je thuis wilt blijven voor je werk moet je je dan ziek melden of vrij nemen?
pi_191755012
Ik kan me voorstellen dat je ook een persoon bent vergeten (en de personen waarvan je niet weet wie ze zijn die bij jou in de buurt zijn geweest) die hebben het allemaal ook

Dit gaat hard
graag op anoniem
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:43:29 #117
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_191755013
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:35 schreef Oerbeer het volgende:
Waarom stelt het RIVM die gedachtengang niet bij? Uit alles blijkt dat men wel gewoon besmettelijk is tijdens de incubatietijd. Heel raar.
Wanneer je hoest vanwege het coronavirus is het geen incubatietijd meer, aangezien dat een symptoon is. Waneer je geen last hebt van hoesten, niezen of koorts, kun je anderen ook niet besmetten aangezien het virus zich verspreidt via luchtdruppels.

Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te bitchen op het RIVM. Het was onvermijdelijk om een uitbraak te voorkomen, omdat je simpelweg niet een land in quarantaine kan doen. Juist de conservatieve opstelling van het RIVM is de enige correcte houding om geen chaos te veroorzaken.
pi_191755014
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Waarom zetten we alle mensen van wie je weet dat ze in direct contact zijn geweest met de dragers überhaupt al niet meteen in quarantaine? Hebben die partners en kinderen ook na de diagnose van de dragers nog vrij rond kunnen lopen? Dat zou wel heel naïef zijn :')
Omdat NL gewoon niet genoeg tests heeft. Minister Bruins toetert trots dat ze 60 tests + 29 lopende hebben. Dat is maar een miniem aantal, duizenden tests hebben ze hier niet gekocht, mss omdat ze dachten "niet nodig"?

Dan maar doen alsof quarantaine niet hoeft want dan vragen er minder testen.
pi_191755019
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef zipcon het volgende:

[..]

Deze video legt het uit:

Productie van de tests was al eind januari opgestart en begin februari opgeschaald, toen iedereen hier nog lag te maffen... De sequentie was begin januari bekend, noodzakelijk om de test te maken.
Thanks, interessante video.
pi_191755021
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:43 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

als je thuis wilt blijven voor je werk moet je je dan ziek melden of vrij nemen?
als je gezond bent om te lopen dan gewoon werken
graag op anoniem
pi_191755022
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:44:08 #122
1986 Jane
pi_191755025
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:42 schreef TheVulture het volgende:
Ja, dat vraag ik me ook af, maar volgens sommigen hier zou dat een belachelijk strenge maatregel zijn. Ik vind het persoonlijk meevallen.
pi_191755033
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef KingRoland het volgende:

[..]

als je gezond bent om te lopen dan gewoon werken
voorkomen is beter dan genezen.
pi_191755045
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:41 schreef hollandia02 het volgende:
16:40
De GGD brengt nu in kaart met wie de vrouw en dochter contact hebben gehad. Burgemeester Hanne van Aart van Loon op Zand: ,,We onderhouden goed contact met de gezinsleden en leven met hen mee. Het is erg vervelend wat de betrokkenen meemaken en de zorgen die dit met zich meebrengt. We roepen op om de privacy van het gezin te blijven respecteren."

De 56-jarige man werd woensdag in het ziekenhuis opgenomen. Donderdag werd bekendgemaakt dat hij het eerste geval van besmetting is in ons land. Afgelopen week heeft hij in Tilburg carnaval gevierd. Volgens de Tilburgse burgemeester Theo Weterings was de man niet besmettelijk toen hij carnaval vierde en maakt hij het goed. De autoriteiten geven aan dat er geen reden is voor extra maatregelen.
Ok die man heeft dus op woensdag zijn familie besmet (want op dinsdag nog geen verschijnselen zeiden ze eerder) en die testen 3 dagen later al positief?
pi_191755049
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:44 schreef Maver24 het volgende:
Wel apart dat het bericht nu naar buiten komt terwijl ze het vanochtend al wisten
Dat is toch logisch. Eerst even de patiënt mededelen. Die kan dan even de familie informeren, of wat vrienden.

Beetje lullig als ze het via de media horen lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')