Hey, het scheelt toch al gauw 5 tot 10 euro. Dan kan ik minder pakken rijst kopen voor de komende jaren in lockdown!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je haar toch anders... dit is wel echt even een dingetje hoor... jemig
Als je toch in lockdown gaat hoef je ook niet naar de kapper. Denk eens aan hoeveel geld dat bespaart!quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef kilon het volgende:
[..]
Hey, het scheelt toch al gauw 5 tot 10 euro. Dan kan ik minder pakken rijst kopen voor de komende jaren in lockdown!
Ik denk zomaar dat over de hele communicatie van het RIVM het laatste woord nog niet is gevallen, politiek gezien. Het is afwachten hoe de epidemie zich ontwikkelt, en wat de gevolgen zijn....quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze die contacten die negatief getest hebben, maar wel met klachten kampen, nog eens gaan testen? Of nou ja, dat zou je logischerwijze aannemen, maar met het RIVM doe ik dat toch maar niet.
Dit hakt er echt in manquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, we lopen wel tegen vreselijke problemen aan hier. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.
Het WHO met name, daar kunnen we beter naar kijken dan het CDC, dat ook slechts een nationaal instituut is zoals het RIVM.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:09 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat over de hele communicatie van het RIVM het laatste woord nog niet is gevallen, politiek gezien. Het is afwachten hoe de epidemie zich ontwikkelt, en wat de gevolgen zijn....
De tegenspraak met het CDC was zeker gisteren, maar is ook nu nog steeds, merkwaardig
Het CDC communiceerde in ieder geval duidelijker dat het echt een crisis was en dat er echt voorbereidingen getroffen moesten worden, nu hebben wij ook geen uitgestrekte plains met her en der een dorp uiteraard, maar tochquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het WHO met name, daar kunnen we beter naar kijken dan het CDC, dat ook slechts een nationaal instituut is zoals het RIVM.
Italianen maken overal een zootje vanquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:05 schreef Jane het volgende:
NOS:
[..]
6 patienten en de lokale GGD's hebben het nu al heel druk. Dat geeft vertrouwen.
Fijn ook dat hij in de laatste alinea Italie nog een een veeg uit de pan geeft. De Italianen hebben het niet onder controle!!! Nee, wij wel dan.
welke paniek?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Coronapaniek in Nederland is veroorzaakt door slechte communicatie van RIVM, en Bruins/Rutte die je nauwelijks hoort.
Rutte geeft later dit weekend vast een persconferentie vanuit zijn noodbunker.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:13 schreef KingRadler het volgende:
Coronapaniek in Nederland is veroorzaakt door slechte communicatie van RIVM, en Bruins/Rutte die je nauwelijks hoort.
Ja ookquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
welke paniek?
die media-gemaakte paniek?
quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
17:12
De besmettingen in Loon op Zand hebben geen verband met die in Amsterdam. Een vrouw uit de hoofdstad, en later haar partner en jongste kind, testten positief op het coronavirus. Zij hoeven niet naar het ziekenhuis en blijven nog twee weken in thuisisolatie. De twee andere kinderen uit het gezin zijn niet besmet. Zij zijn ondergebracht bij andere familieleden.
De kans dat die familieleden besmet raken: onder of boven de 50%?quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
De besmettingen in Loon op Zand hebben geen verband met die in Amsterdam. Een vrouw uit de hoofdstad, en later haar partner en jongste kind, testten positief op het coronavirus. Zij hoeven niet naar het ziekenhuis en blijven nog twee weken in thuisisolatie. De twee andere kinderen uit het gezin zijn niet besmet. Zij zijn ondergebracht bij andere familieleden.
Ik hoop echt dat ze die 2 andere kinderen toch nog een keertje gaan checken. Gewoon voor de zekerheid. Eventueel wil ik wel bijdragen aan de 10 euro die het kost.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
Gezellig toch. Maakt het nog een beetje om te genieten al die virusellende.quote:
En tot die tijd dié familie ook even in thuisisolatie houden graag.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze die 2 andere kinderen toch nog een keertje gaan checken. Gewoon voor de zekerheid. Eventueel wil ik wel bijdragen aan de 10 euro die het kost.
Hopelijk zijn die twee kinderen echt niet besmet... maar sowieso rot voor hen dat ze nu twee weken niet bij hun ouders kunnen zijnquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:14 schreef hollandia02 het volgende:
Wel Loon op Zand ipv Tilburg zeggen maar niet Diemen.![]()
Die quote bevat zo ver ik weet geen fouten. In het ergste geval veroorzaakt het coronavirus pneumonia oftewel longontsteking, wat fataal kan zijn in mensen met een verzwakt immuumsysteem omdat witte bloedcellen zoals macrofagen en natural killer cells geinfecteerde cellen niet (goed genoeg) kunnen vernietigen. De reden waarom vooral hoesten en niezen kwalijk zijn voor verspreiding, is omdat het virus in het slijm in de longen en luchtwegen zit en daardoor verspreid kunnen worden. Wanneer je dus nog niet hoest of niest (vanwege een infectie) kun je het virus niet verspreiden. Dit is exact de reden waarom er nu veel voorlichting is over hoe je op de correcte manier hoest (in je elleboog, niet in je handen).quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:04 schreef Fer_de_Lance het volgende:
@:Man-Bear-Pig
Hoe betrouwbaar is de post die ik hier maak:
COR / Het is maar een griep
National Geographic is voor mij ongeveer het maximale wat ik kan bevatten op dit soort vlakken
Ik heb het gepost, maar ergens hoop of vrees ik dat het fakenews is....
Als deze niet in Italie zijn geweest kan dat natuurlijk niet. Het is eerder aannemelijk dat de man thuis heeft gehoest en daarna contact heeft opgenomen met de huisarts / GGD. Ik weet de details niet, dus daar kan ik geen uitgebreid antwoord op geven.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dus dochter en vrouw zijn in italie besmet geraakt?
Die ene kan gelukkig wel gewoon naar school.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:18 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Hopelijk zijn die twee kinderen echt niet besmet... maar sowieso rot voor hen dat ze nu twee weken niet bij hun ouders kunnen zijn
Gewoon kortenquote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik wil een dekkingsgraad van minimaal 70 procent, dan kunnen de pensioenen weer een beetje spekken.
Kan de pensioenleeftijd weer terug van 85 naar 65.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 17:19 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Ik wil een dekkingsgraad van minimaal 70 procent, dan kunnen de pensioenen weer een beetje spekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |