In het algemeen, moeten er symptomen zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:16 schreef Jojoke het volgende:
Ik dacht dat niemand besmet kon raken als er geen symptomen zijn, dus waarom nu wel het ziekenhuispersoneel controleren? Laten ze dat uitgangspunt eindelijk los?
Ja een heel lab en alles neem ik aan... niet een kleine testkit in een koffertjequote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:40 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Kan via verschillende methoden (bloed, speeksel, wangslijm), maar er wordt getest op het RNA van het virus, voornamelijk een RNA polymerase (eiwit wat RNA kan kopieren) en een gen wat voor de envelop (omhulzing) van het virus zorgt (bron).
Volgens mij is heel Milaan en omstreken niet veilig. Ze sluiten Milaan alleen nog niet af, vanwege de enorme economische schade die het zou opleveren.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Haar ouders wonen daar, alleen geen idee in welk gebied
Hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik al, want ik kreeg de indruk dat het om een soort ph strips ging. Dit is wel wat, hoe ga je in Afrika en armere landen testen?
Ik weet niet wat erger is; economische schade of tig doden ...quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij is heel Milaan en omstreken niet veilig. Ze sluiten Milaan alleen nog niet af, vanwege de enorme economische schade die het zou opleveren.
Dat zou men er goed aan doen om mensen die veel risico lopen, bv. huisgenoten van een besmet persoon, in quarantaine te plaatsen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
In het algemeen, moeten er symptomen zijn.
Maar het is bekend dat er ook overdracht plaatsvindt zonder dat symptomen geopenbaard zijn, maar dat is een uitzondering.
Korte termijn: de doden.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is; economische schade of tig doden ...
Sinds de Ebola epidemie in West-Afrika is er wel wat expertise in het opzetten van labs "uit het niets". De meeste Afrikaanse landen hebben (beperkte) infrastructuur om een aantal testen uit te voeren. Uiteraard is geld een groot probleem en moet de overheid mee zijn.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:41 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ja zoiets dacht ik al, want ik kreeg de indruk dat het om een soort ph strips ging. Dit is wel wat, hoe ga je in Afrika en armere landen testen?
Het eerste, tig doden is heel naar, maar als de economie stilvalt breekt helemaal de pleuris uit.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Ah bioinformatica, mijn vakgebiedquote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:39 schreef zipcon het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 20 handelingen, het duurt 4 uur en nog eens 24 uur voor een 2e test. Laten we zeggen dat de video, voor de leek, het eenvoudiger uitlegt. Zelf snap ik de "echte" uitleg ook niet, enkel dat er een RNA match wordt gevonden door het virus in een beveiligd lab te vermenigvuldigen en zo positieven te vinden.
Ik zou denken dat je beter gelijk rigoureuze maatregelen kunt nemen, omdat je daar uiteindelijk wellicht toch niet aan ontkomt en in ieder de zorgverlening niet overbelast raakt. Ik vind het zo kortzichtig om alleen naar de directe economische schade te kijken. Als uiteindelijk iedereen (tegelijk) ziek wordt heb je nog meer economische schade.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Met economische schade vallen er veel indirecte doden, meer dan je zal denken.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:45 schreef maily het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de ziekenhuizen in Zuid-Korea en Italië vergelijkbaar zijn, dan is de kans groot dat Italië meer dan 3000 gevallen heeft.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:44 schreef Jane het volgende:
1000 besmettingen in Italie. Da's natuurlijk best veel, maar op de totale bevolking niet. Als je ziet in hoeveel andere landen er besmettingen zijn via Italie, moeten het er echt nog veel meer zijn daar.
Op dat cruiseschip had op een gegeven moment 322 van de 621 positief geteste mensen geen symptomen.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:43 schreef Strani het volgende:
De vraag zal hier vaker gesteld zijn dus excuus hiervoor, maar ik neem aan dat er enorm veel meer gevallen kunnen zijn dan waar we weet van hebben, waarmee het percentage serieuze gevallen waarschijnlijk dus veel lager is dan wat de percentages zeggen.
Heeft iemand over dit gegeven gehoord van mensen die er echt verstand van hebben? Kunnen ze er een soort berekening op loslaten op basis van andere informatie?
Nou, China is een goed voorbeeld.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zou denken dat je beter gelijk rigoureuze maatregelen kunt nemen, omdat je daar uiteindelijk wellicht toch niet aan ontkomt en in ieder de zorgverlening niet overbelast raakt. Ik vind het zo kortzichtig om alleen naar de directe economische schade te kijken. Als uiteindelijk iedereen (tegelijk) ziek wordt heb je nog meer economische schade.
We staan er nog niet in dit lijstje... Hup Holland Hup!quote:
Ja en Iran VEEL meer dan 600.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 18:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de ziekenhuizen in Zuid-Korea en Italië vergelijkbaar zijn, dan is de kans groot dat Italië meer dan 3000 gevallen heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |