SPOILER: Sigme-kampeermeetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Tv kijken, nieuwe serie op bbcquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Ja, niks. Eigenlijk.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Ik zit naar mn printer te kijken die aan een complex stukje bezig is. Vrij brainless kijken...quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Heb ik al gedaan net...quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
Ik ga zometeen douchen, met haren wassen. Gedoe altijd.
Wtf is een ijzeren hondquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie of je op autoloze zondagen in de jaren '70 wel met een ijzeren hond en dergelijke mocht rijden?
Met tuinbonen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:52 schreef Lonaa het volgende:
Hmm, ik wil wel gnocchi eten volgende week. Met wat?
Eh, de rest improviseer ik altijd er een beetje bij op basis van wat ik in m'n koelkast heb. Witte saus is lekker, tomatensaus is lekker. Uit de oven is lekker.quote:
Ah, daar kan ik wel wat mee. De zoete aardappelsoep van de groene meisjes is trouwens ook de bomquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Eh, de rest improviseer ik altijd er een beetje bij op basis van wat ik in m'n koelkast heb. Witte saus is lekker, tomatensaus is lekker. Uit de oven is lekker.
Dit recept was ooit mijn inspiratie, maar ik heb het recept nooit op de letter gevolgd (ik denk dat reuzenbonen ongeveer mijn minst favoriete bonen zijn).
Iets tomatigs is altijd wel goed, kleine tomaatjes of zongedroogde of zo. Al is het maar voor de kleur
Ik heb überhaupt nog nooit een ijsblokjeszakje gebruikt, dus ook niet de kans gehad om het op de "verkeerde" manier te gebruikenquote:Op woensdag 12 februari 2020 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie wist dit? https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.
Let me see you stripped down to the bone
Nee, dat mocht ook niet. (geen idee wat een ijzeren hond is, trouwens).quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie of je op autoloze zondagen in de jaren '70 wel met een ijzeren hond en dergelijke mocht rijden?
quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:34 schreef minilot het volgende:
Wij zijn net België binnen komen rijden. Samenvatting van de dag:Wat een enthousiasmeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.![]()
![]()
Flinke hekel dus!quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:30 schreef Tally het volgende:
Ik ga vrijdag ook uitetenMet de kinderen.
Meneer heeft een bruiloft en ik wil daar niet naar toe
Ik mag hem heel graag maar haar niet. Dus...... blijf ik bij de kinderen
Wij zijn net België binnen komen rijden. Samenvatting van de dag:Wat een blijerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.We have far more in common than that which devides us..
Ik moest het 2x kijken want ik werd afgeleid door diequote:Op woensdag 12 februari 2020 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie wist dit? https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
Toen dacht-ie nog dat hij het zwaard wel uit de steen zou krijgenquote:
W hbbn hr n ht vld vl m sfltwgn, rcht wgn vn 1200m lng n brd gng dt k n trkkr ng lngs j kn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:36 schreef Tele6 het volgende:
Zo'n autoloze zondag had ik wel gewild, lekker overal op m'n longboard rijden. Het is te vaak zo dat de autobaan asfalt heeft en het fietspad klinkers. Klinkers
quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Toen dacht-ie nog dat hij het zwaard wel uit de steen zou krijgen
Wel eens stukjes moeten doen. Goed harde zandpaden gaan wel, maar uiteindelijk gaan je lagers eraan. Longboards hebben open lagers.quote:
World of Warcraft, Netflixquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Kweenie hoe ik dat moet uitleggen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Flinke hekel dus!Waar zit dat 'm in? Ik ben geïntrigeerd!
Dat wel, maar je hebt daar geen klinkersquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wel eens stukjes moeten doen. Goed harde zandpaden gaan wel, maar uiteindelijk gaan je lagers eraan. Longboards hebben open lagers.
Dat arme kind (was gaaf geweest als t m gelukt was, mini superman)quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij zijn net België binnen komen rijden. Samenvatting van de dag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Aha. Was hij ook vergeten de accu's op te laden?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Jawel, ik heb ze al wel eens vervangen. Niet iets wat ik vaak wil hoeven doen. Nog best een klus om ze uit de wielen te prutsen en de nieuwe lagers erin te krijgen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wel, maar je hebt daar geen klinkers
Kun je de lagers niet vervangen overigens?
Ik wil vandaag alleen maar +1 zeggen op wat jij zegt!quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:55 schreef Isabeau het volgende:
Nog nooit van een IJzeren Hond gehoord en omg wat een geweldig leuke foto van Günther
Ik noteer het, dankjequote:Op woensdag 12 februari 2020 20:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Tele, Brussel heeft een autoloze zondag, rond 20 september. Dan kom je hierheen om overal te longboarden!
Je verwacht het nietquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Rijdt wel ineens superlekker daarna
Wij hebben hier in het veld vol? om? asfaltwegen, rechte wegen van 1200m lang en breed genoeg dat ik in trekker nog langs je kanquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
W hbbn hr n ht vld vl m sfltwgn, rcht wgn vn 1200m lng n brd gng dt k n trkkr ng lngs j kn.
Hier ook!quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wil vandaag alleen maar +1 zeggen op wat jij zegt!
Wat vroeg! moet je vroeg op?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga maar slapen, ben ook echt moe.
Fijne avond allen!
ja, vind ik ook. Zoveel werkquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
Ik ga zometeen douchen, met haren wassen. Gedoe altijd.
Volgens mij zou het wel minder gaan waaien, en dit weekend zou storm Dennis er dan weer overheen komen. (Er zit een Dennis in de groepsapp van mijn sportclub en er worden al 2 dagen Dennis-storm-grapjes gemaaktquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:05 schreef sigme het volgende:
Haren zijn gewassen, oksels in het talkpoeder gezet, ik kan naar bed. Morgen om 5:30 weer op, lekker om 6 uur op de fiets. Ben benieuwd of het dan nog steeds zo waait. Héén naar kantoor was deze week vooral wind mee.
veel mooie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het veld vol? om? asfaltwegen, rechte wegen van 1200m lang en breed genoeg dat ik in trekker nog langs je kan
5:15quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:03 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Wat vroeg! moet je vroeg op?
Ik ga zo ook slapen maar dat is omdat ik structureel te weinug slaap vanwege de koter. En elke avond rond half negen leef ik weer opzo onhandig. Dus nu mezelf maar dwingen met een boek naar bed te gaan.
Terug lezen en een baal drop naar binnen werken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Superman? De jonge Arthur, wetmatige koning van Brittannië! Je haalt wat legendarische lui door elkaarquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat arme kind (was gaaf geweest als t m gelukt was, mini superman)
Het is de waarheid! Zie het maar als compliment voor het vorige topicquote:
quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Superman? De jonge Arthur, wetmatige koning van Brittannië! Je haalt wat legendarische lui door elkaar
Wel: comic sans.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
verder vallen mijn luikjes nogal dicht.. maar mn CV moet af..
en nu zit ik te dubben welk lettertype ik er wel en welke ik er vooral NIET voor moet gebruiken ..
wat een gedoe zeg!
Jaja. Maar zes weken geleden was-ie dus nog één.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:00 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Hier ook!
Wat een kleuter heb je al, mini
Wingdings, Old English Text en chiller lijken me niet zo handig.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
en nu zit ik te dubben welk lettertype ik er wel en welke ik er vooral NIET voor moet gebruiken ..
wat een gedoe zeg!
Tussen welke fonts twijfel je?quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
wat een gedoe zeg!
ik ook.. ons eten komt met de bootquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou mijn nagels zijn ook weer gedaan. Toch altijd fijn als ze niet meer lengte heksig hebben![]()
Ik hoop dat de storm van het weekend mee valt.
Oh nee ik zal voor je duimen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ook.. ons eten komt met de boot
ik heb favoriete fonts.. normal gesproken.. lekker rond enzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Tussen welke fonts twijfel je?Eerst slapen en morgen afronden een optie?
Kan al niet eens meer!quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik dacht meer, dat superman eerder in z’n wereld komt dan de Arthur sages
Ik doe altijd alles in Times New Roman, ik houd wel van lettertypes met een schreef (die kleine streepjes onder en boven aan letters). Maar ik heb niet superveel CV-schrijf-ervaring nog. (Al heb ik dankzij die CV's wel ¤10.000 en ¤3300 studiebeurs "zomaar" gekregen, dus dat was wel succesvolquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
wat een gedoe zeg!
Ik ook. Ik moet vliegen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ook.. ons eten komt met de boot
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is de waarheid! Zie het maar als compliment voor het vorige topic
Overigens nooit van mijn leven van een ijzeren hond gehoord, LS!
In Denemarken rijden veel van die driewielbrommer-bak-auto-dingen met de worstkraampjes erin. Maar ik geloof dat die net anders zijn. Ook een soort brommobiel-driewielers speciaal voor zakendoen op straat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.
Overigens kwam de lorrenboer echt nog door de straat toen J jong was. Ik vond het zo bizar. Ik dacht dat dat toen al decennia lang niet meer gebeurde.
Nou ja, ik ben lokaal Alblasserwaarts, dat is er pal naast!quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.
Overigens kwam de lorrenboer echt nog door de straat toen J jong was. Ik vond het zo bizar. Ik dacht dat dat toen al decennia lang niet meer gebeurde.
Ik vind Minion fijnerquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe altijd alles in Times New Roman, ik houd wel van lettertypes met een schreef (die kleine streepjes onder en boven aan letters)
Valentijnsdag! Hartjesstickers erbij plakken!quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef Barreltje het volgende:
ik heb nu : Californian FB, Gadugi, High Tower text en Sylfaen ..
ik geloof dat de laatste mijn voorkeur heeft ...
ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
ik moet 14 feb m'n CV ingeleverd hebben EN een motivatie brief geschreven hebben.. morgen moet ie dus nagekeken worden en ik blijf maar twijfelen enzo..
die vind ik dan weer teveel zwart hebben ofzo..:Pquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind Minion fijner
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Valentijnsdag! Hartjesstickers erbij plakken!
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebbenquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In Denemarken rijden veel van die driewielbrommer-bak-auto-dingen met de worstkraampjes erin. Maar ik geloof dat die net anders zijn. Ook een soort brommobiel-driewielers speciaal voor zakendoen op straat.
Hoe oud is J dan
Nou, dat dan ook weer niet. Maar het is wel extreem oud.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebben
Knetteroudquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebben
Oude lappen en lompen. Het verdienmodel heb ik nooit begrepen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat is een Lorreboer?![]()
Ik kan mij nog net de SRV man herinneren.. Kom uit 89
Zeker.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou, dat dan ook weer niet. Maar het is wel extreem oud.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik woon in de buurt van een ouderencomplex en daar komt nog steeds een SRV wagen.
Voddenboer ken ik alleen van verhalen en plaatjes. Waar verkocht die zijn vodden eigenlijk aan en kan je daar dan van leven?
quote:Een voddenman, in sommige delen van Nederland ook wel lorrenboer genoemd, was iemand die oude kleren opkocht en weer doorverkocht voor de fabricage van papier of poetskatoen.
Tot in de jaren zestig van de twintigste eeuw kwam hij langs door de straat met paard en wagen, bakfiets of handkar. Men kon aan hem oude kleding en beddengoed als vodden aanbieden. De jutezak met vodden werd gewogen met behulp van een weeghaak.
De voddenman noemde zijn kiloprijs en de huisvrouw die de vodden wilde verkopen, probeerde er nog 1 of 2 cent meer voor te krijgen, soms lukte dat, meestal niet. Soms was er sprake van 'ruilhandel', de handelaar had dan op zijn kar allerlei vooral voor kinderen aantrekkelijke hebbedingetjes uitgestald die hij aanbood in ruil voor vodden.
In de jaren zeventig van de vorige eeuw werden de vodden ook vaak gratis meegegeven.
De voddenman verdween in de welvarende wereld geheel uit het straatbeeld. Vodden of oude kleren werden daarna geschonken aan kringloopwinkels of als textielafval gescheiden ingezameld en hergebruikt.
Mijn moeder kocht veel zuivel van de melkboer, zoals wij de SRV wagen noemdenquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:48 schreef derLudolf het volgende:
Rijdende winkel komt hier ook nog wel door de straat. Volgens mij kopen de meeste mensen alleen brood van hem.
Oh ja, die ken ik van opa en oma. Daar zat ook yoghurt in die flessen dacht ik.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht veel zuivel van de melkboer, zoals wij de SRV wagen noemdenIn van die glazen flessen met een gekleurde aluminium dop.
Ah, duidelijk! En toch een raar idee dat je daar van je bestaan kon maken, maar misschien is alles ook wel gewoon heel duur geworden vergeleken met toen.quote:
De landwinkel hier in de buurt verkoopt zijn zuivel ook in zulke flessen met dop.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht veel zuivel van de melkboer, zoals wij de SRV wagen noemdenIn van die glazen flessen met een gekleurde aluminium dop.
Feli, uniekquote:Op woensdag 12 februari 2020 23:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Ken het allemaal zo oud ben ik
Uhmp, sterkte met je mooie kat
Mijn huis is van Funda af
Jup dat kan ik me ook herinnerenquote:Op woensdag 12 februari 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
En dan hadden wij een flessenlikker om de restjes yoghurt eruit te halen.
[ afbeelding ]
We zijn het niet vaak eens, maar dat CETA-verdrag mag inderdaad gelijk verscheurd wordenquote:
Ik moest even opzoeken wat GGO's waren. Volgens mij noemen we dat in Nederland GMO en wordt er dan vooral bedoeld op planten.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:08 schreef Candaasje het volgende:
aanleiding was een discussie over de overbevolking in de wereld en mogelijke rol (maar ook risico's) van GGO's.
Klopt, volgens mij zijn dat soort akkoorden de enige punten waarmee ik het met PvdD eens benquote:We zijn het niet vaak eens, maar dat CETA-verdrag mag inderdaad gelijk verscheurd worden
Da's nou de 2e keer.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:47 schreef derLudolf het volgende:
Cisgeen is niet anders dan heel efficiënt en gericht kruizen.
Hij was na 1,5 uur al uitgeluldquote:Op woensdag 12 februari 2020 23:59 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)bat-over-cetaverdrag
![]()
Was dat geen kruizigen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's nou de 2e keer.
Jezussen (of andere criminelen) ombrengen doe je middels kruizen.
Planten (of dieren) fokken doe je middels kruisen.
PS: Ik had ooit eens een buitenlandse huisarts (stagair of co-loper, zoiets, in opleiding in elk geval) , die dacht dat 'je kruis' vermoedelijk op je rug zat.
Nee, kruisigen doe je met een s.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Was dat geen kruizigen?
En dat kruis op je rug.. kan ik me iets bij voorstellen.
Een kruisje slaan doe je tenslotte ook op je bovenlichaam
Nope.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Is kruizen echt een bestaand werkwoord?
quote:https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/478/kruizen_kruisen/
Wat is het meervoud van kruis: kruisen of kruizen?
Antwoord
Kruisen en kruizen zijn allebei correcte meervoudsvormen van kruis. In alle betekenissen van kruis kunnen beide meervoudsvormen gebruikt worden. Vooral in België is kruisen gebruikelijker dan kruizen.
Je dacht echt dat het andersom was?quote:Op woensdag 12 februari 2020 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt Blues. Mensen verkochten hem dus de lorren. Zo had ik het nooit bekeken. Wat een bijzondere handel.
Zodra ik van de fiets stap (en voordat ik op de fiets stap) heb ik nergens last van tenzij ik flink vooroverbuig. Maar die vooroverbuigpijn was ook vlot weer weg.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Net op tijd op kantoor aangekomen. Het hoost hier enorm nu.
Geloof dat we hier vandaag met z'n 3'en zijn op de etage (max is ca 25). Lekker rustig.
Hoe is het nu @:Sigme, pijn over of gaat dat een tijdje duren?
alle regen zit een stuk zuidelijker. Wat een pokkenweer!quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Zodra ik van de fiets stap (en voordat ik op de fiets stap) heb ik nergens last van tenzij ik flink vooroverbuig. Maar die vooroverbuigpijn was ook vlot weer weg.
Hier geen bui gehad trouwens! Het is stil, grijs en saai, maar wel droog.
Ik wist niet eens dat kruisen als meervoud van kruis juist wasquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Nope.
Kruizen kan wel als meervoud van het zelfstandig naamwoord 'kruis'. Ik vind het niet fraai, maar het mag.
[..]
Het komt hier met watervallen tegelijk naar beneden. Had net mijn eerste sproetjes van het jaar opgelopen met de afgelopen twee dagen stralende Franse zon - even omschakelen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
alle regen zit een stuk zuidelijker. Wat een pokkenweer!
Niet dat hij oude lappen uitdeeldequote:Op donderdag 13 februari 2020 09:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Je dacht echt dat het andersom was?![]()
![]()
Wat cute!
Stukje uit een er leuk artikel over het jaar 1905: https://www.hoevedder.nl/opvisitein1905/quote:Onderweg worden we opgehouden door iemand die een jutezak klaar heeft staan met vodden en beddengoed erin. Evert springt van zijn fiets en pakt zijn unster om de zak te wegen. De huisvrouw ontving uiteindelijk 1 gulden en 80 cent voor de zak, nadat ze er nog 2 cent bij probeerde te krijgen. De oude kleren zijn waardevol, omdat hiervan papier (geld) wordt gemaakt. De jutezak wordt tussen ons in gegooid en Evert fietst verder, terwijl hij wat rond roept met een schorre stem. Als we aankomen bij het huisje zien we ook allerlei metalen frames staan tussen de lappen. Het blijkt dat de voddenboer best goed verdient met zijn handel. Evert vertelt ons dat hij vorig jaar 1680 gulden heeft verdiend, terwijl je het in de scheepswerf met 600 gulden in het jaar moet doen. Hij vraagt aan Chloë waar zij werkt en ze kijkt hem glazig aan. "Ik mag nog niet werken, ik ben nog maar 14", zegt ze , "Ik zit nog op school". Als Evert haar dan vertelt dat hij tot aan zijn twaalfde naar school is geweest en daarna is gaan werken, wordt het duidelijk; dit is geen generatiekloof, maar een kloof van een eeuw.
volgens mij nietquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Latte is boos dat hij niet naar buiten kan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:03 schreef Lonaa het volgende:
Dora is de regendruppels op het raam aan het volgen.
Nee, maar dat zegt Sigme ook niet. Ze bedoelt ‘kruizen’ als meervoud van ‘kruis’. Als je daar iemand aan hangt, heet dat ‘kruisigen’.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ideaal om je huis te kunnen zien als dat wat verderop staat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, maar dat zegt Sigme ook niet. Ze bedoelt ‘kruizen’ als meervoud van ‘kruis’. Als je daar iemand aan hangt, heet dat ‘kruisigen’.
Ik las met B&Gquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Regen. Moe. Keelpijn.
Mischien maar gewoon netflix met B&J.
Ohquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet dat hij oude lappen uitdeelde
Dora wilde naar buiten, dus ik deed de deur open. HOOO LAAT MAAR. Toch korte wandelling gedaan en nu is ze ongelukkig. Omdat het niet lang genoeg was en omdat ze nat is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Latte is boos dat hij niet naar buiten kan.
Starende, boze blik vanaf de keukentafel
Jullie zijn ook welkom. Breng je ook B&J mee dan?quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik las met B&GMaar helaas kies je weer voor J
Ah shit! Ook wel als de vloer niet net gedweild is. Of als de fles halfvol is. Damn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, dikke kut is een volle fles olijfolie kapot laten vallen op je net gedweilde keukenvloer...
Oh wat ellendig.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, dikke kut is een volle fles olijfolie kapot laten vallen op je net gedweilde keukenvloer...
quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
God ja, ik ook. De pan viel van een plank. Niet normaal meerquote:Op donderdag 13 februari 2020 12:35 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Heb het ooit met frituurvet gehad
Toen ik ging verhuizen vond ik nog een hele plas onder het koelkastje met vanalles erin
Ik besefte niet dat dat vroeger ook al zo veel aan recycling werd gedaan. Logisch wel. En ik herinner me nu pas weer dat ik wel ooit heb geleerd dat er stof in papiergeld zat. De boel begint een stuk logischer te worden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:22 schreef z80 het volgende:
Even snel een reactie op de voddenboer.
Wat afval is voor de ene is handel voor de ander. Dit was, en is nog steeds.
Een boom omzagen, klein maken en tot pulp slaan kost tijd en mankracht. Vodden tot papier verwerken is sneller en goedkoper. Ook kreeg je er beter papier van.
Oud papier deed langetijd 25 cent de kilo. Glas wordt zeer graag opgehaald. Restafval waar geen verkoop warde meer in zit levert nog veel warmte op. En die kun je prima verkopen.
Afval waar niemand iets me kan is zeldzaam. Er zijn een paar rest producten waar we nu niets mee kunnen.
gadverdamme. Bah.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:35 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Heb het ooit met frituurvet gehad
Toen ik ging verhuizen vond ik nog een hele plas onder het koelkastje met vanalles erin
De telefoontjes van de actrice met haar oma, tijdens de show, zijn niet intrigerend genoeg?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik besefte niet dat dat vroeger ook al zo veel aan recycling werd gedaan. Logisch wel. En ik herinner me nu pas weer dat ik wel ooit heb geleerd dat er stof in papiergeld zat. De boel begint een stuk logischer te worden.
Nou die kwestie van Jeugdzorg nog maar dat zal vast nooit worden opgehelderd
quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
De telefoontjes van de actrice met haar oma, tijdens de show, zijn niet intrigerend genoeg?
Que?quote:
Ik moet je zeggen dat ik de moed niet heb om de topics na te gaan lezen om hier verslag van te doenquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou begint ze dus ook al met haar oma te kletsen? Waar over dan? Nog meer vragen
Zin in wat?quote:
Ik heb het idee dat dat de 6e lamp is waar iets mee is bij jullie de laatste maanden. Wat lastig als dingen zo speciaal zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:26 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...grote klussen komen eraan.
Wat gaan jullie zelf voorbereiden?
I.p.v. een declutterklusje op de vrije donderdag, kijken wij de docu Bellingcat terug.
Het kijkt als een filmscript in combi met een kwajongensroman.![]()
Serious stuff.
Alles, bijna alles komt in drieën: 1)- één van de 4 lampen boven eettafel stuk.
Lastig repareren, want voeding constructie zit tegen plafond. 2) voeding stuk van leeslamp,
ws. te koop bij dhz en dan knutselen. 3) schakelaartje andere leeslamp kaduuk.
Nieuwe besteld via dealer, komt uit Duitsland, in zakje met naam erop. ¤25....😳
Drie is gemaakt.Twee zal wel volgen.
Bij één is hulp nodig van technische vriend - die heeft omgebouwd van halogeen naar led -
en die niet reageert.
@:JT...de vloeren wat is dat toch als moeders op bezoek komt
![]()
Mn.X begreep er niks van dat ik dan extra aan de poets ging. Ik ook niet, trouwens.
Het gaat toch om het plezier.
SPOILER: Het Grote PlanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Zeker weten dat Günther slaapt?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:00 schreef minilot het volgende:
Linkje naar de siliconenmadam in DM? Gisteren op de achterbank geen gelegenheid om te kijken, maar ben na een nacht slapen nog altijd benieuwd.
Ben je methodenquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:59 schreef minilot het volgende:
Jagar, ik moest er eerst iets van zesendertig voor worden, maar inmiddels ben ik methoden met opruimen en schoonmaken voordat er moeders en schoonmoeders over de vloer komen. Phew. Hoop dat het je ook eens gaat lukken
Ik denk dat dat autocorrect is voor opgehoudenquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je methoden
Waarom moest de door jou zo geliefde tulpenboom eigenlijk weg?
Dat!quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat autocorrect is voor opgehouden
Vingers gleden van het schermquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat autocorrect is voor opgehouden
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy shitSPOILER: Het Grote PlanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beter wel, oerbossenquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:14 schreef minilot het volgende:
Aangepast. Al wilde mijn autocorrect er nu 'oerbossen' van maken.![]()
Even Luckys Grote Plan lezen nu
Hoe gaan ze je weiland in?quote:
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beter wel, oerbossen
Ik zie al helemaal hoe je moeder dan op bezoek komt en je hebt een oerbos over je hele keukenvloer
Kopje kleiner was geen alternatief?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:14 schreef minilot het volgende:
En LS: Tulpenboom groeide loeihard, kwam nu al boven de drie verdiepingen van het huis uit, kon nóg drie keer zo hoog worden en het is maar een kleine tuin.. Beter nu weghalen nu het broertje van J. het nog zelf kon doen dan wachten tot -ie vijfendertig meter hoog is, bergen overlast geeft en we er een bedrijf voor in zouden moeten schakelen.![]()
Zo lijkt het bij woeste kook- en bakperiodes soms wel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beter wel, oerbossen
Ik zie al helemaal hoe je moeder dan op bezoek komt en je hebt een oerbos over je hele keukenvloer
Via de dijk dus het hek moet los. Dat gebeurt ook op de vrijdag voor de klus.quote:
Geen gezicht bij dit model boomquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Kopje kleiner was geen alternatief?
Ja, dat is wel beter inderdaad. Een bedrijf inhuren om je boom weg te halen is hartstikke duur ook. En als het klaar is, is het er niet eens mooier op geworden. Zonde van je boom wel. Ik moest ook aan het Kinderen voor Kinderenliedje denken trouwens toen ik las dat het ging gebeuren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:14 schreef minilot het volgende:
En LS: Tulpenboom groeide loeihard, kwam nu al boven de drie verdiepingen van het huis uit, kon nóg drie keer zo hoog worden en het is maar een kleine tuin.. Beter nu weghalen nu het broertje van J. het nog zelf kon doen dan wachten tot -ie vijfendertig meter hoog is, bergen overlast geeft en we er een bedrijf voor in zouden moeten schakelen.![]()
Aww. Ik hoop dat het meevaltquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
Bleh. Pijn in mijn buik hier. Het rotst dat me kan overkomen zometeen; een uitstrijk bij de huisarts. Omdat de assistente vorige keer niet genoeg cellen heeft opgediept volgens het labdus moet dit rottige kutgedoe nog een keer.
Conifequote:Op donderdag 13 februari 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen gezicht bij dit model boomLiever iets nieuws en geschikters.
een laagstam fruitboom?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow, theequote:Op donderdag 13 februari 2020 14:20 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder komt hier niet, is te veel moeite / te verre reis (45 minuten auto of een uur OV), dus dat is ook makkelijk. Maar ik krijg twee keer in de week ambulante begeleiding. Die zijn niet bepaald veeleisend, want ze zijn begeleiding voor autisten en een hoop autisten zijn niet zo goed in de boel schoon en netjes houden. Ik houd me aan mijn normale schoonmaakroutine, ik zorg dat het een normale temperatuur is binnen, en soms geef ik de begeleiders thee.![]()
Een geënte tulpenboom?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is zo alles bij elkaar toch wel weer een grote klus inderdaad. Ik ben blij dat ik het even heb opgeschreven, dat geeft wat overzicht. Ik wou dat we hier eens gewoon iets konden doen zonder allerlei ingewikkelde voorbereidingen, volgordes en gevolgenquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff L_S en J. Wat een enorm werk!
Huis schoonmaken voor moeders, geloof niet dat ik dat ooit speciaal gedaan heb. Maar ja, mijn ouders kwamen ook vrij regelmatig even langs, soms voor een kop koffie, soms voor eten, maar soms ook alleen maar iets afgeven. Als ze ergens commentaar op had mocht ze het zelf schoonmaken (dat ging over en weer).
Even een totaal andere vraag @:Lucky_Strike, heb jij nog glazen potjes nodig voor wekken etc?
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
Bleh. Pijn in mijn buik hier. Het rotst dat me kan overkomen zometeen; een uitstrijk bij de huisarts. Omdat de assistente vorige keer niet genoeg cellen heeft opgediept volgens het labdus moet dit rottige kutgedoe nog een keer.
Vervelend dit. Je zou toch denken dat ze wel weten of het genoeg is of niet. Het is al zo vervelend en dan nog een keer terug moeten. Bah. Sterkte zoquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
Vandaag chai (zwarte thee met specerijen), vond ik wel passend bij het weerquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Wow, theeearl grey hoop ik?
![]()
Gaat t goed verders vind je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's vast inderdaad al flink stuk relaxter dan wat ze op een dag verder nog tegenkomen ja!quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik houd me aan mijn normale schoonmaakroutine, ik zorg dat het een normale temperatuur is binnen, en soms geef ik de begeleiders thee.![]()
Ik heb vaak 's nachts een raam open, dus dan koelt het binnen behoorlijk af. Ik sport 's ochtends en meestal krijg ik het daar warm genoeg van dat ik pas tegen lunchtijd de verwarming aan doe. Dus dan is het de hele ochtend nog flink fris binnen... Ik weet niet hoe warm, want ik heb geen thermostaat/thermometer (de verwarming heeft thermostaatknoppen).quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's vast inderdaad al flink stuk relaxter dan wat ze op een dag verder nog tegenkomen ja!
Toch even geïntrigeerd: wat voor temperatuur zou het dan in je huis zijn zonder tweemaal keer week zulk bezoek?
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag chai (zwarte thee met specerijen), vond ik wel passend bij het weer
Tja, goed... therapie is een beetje ingewikkeld nu, maar ik functioneer nog wel soort van daarnaast.Matig weer. Goed van dat lijstjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Ik was zoiets aan t typen idd Telequote:Op donderdag 13 februari 2020 14:39 schreef minilot het volgende:
We horen natuurlijk alleen jouw interpretatie, maar op basis daarvan vind ik de insteek van je therapeut ook vrij belabberd klinken zo, Tele!Goed dat je in elk geval durft aan te geven dat je nog niet wilt afbouwen en waarom dat zo is
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag chai (zwarte thee met specerijen), vond ik wel passend bij het weer
Tja, goed... therapie is een beetje ingewikkeld nu, maar ik functioneer nog wel soort van daarnaast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
ik heb nog 2 jaar!quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:59 schreef minilot het volgende:
Jagar, ik moest er eerst iets van zesendertig voor worden, maar inmiddels ben ik opgehouden met opruimen en schoonmaken voordat er moeders en schoonmoeders over de vloer komen. Phew. Hoop dat het je ook eens gaat lukken
Op de telefoon? Buienradar en voor de korte termijn Buienalarm. Zo weet ik nu dat ik waarschijnlijk niet in een regenbui kom straks (nou maar hopen dat het zo is)quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is jullie favoriete weersite? Ze hebben ongeveer alles aan weer.nl gewijzigd en nou vind ik het daar stom.
Het maakt me eigenlijk bijzonder weinig uit, maar ik gebruik nu Weeronline. Eerste die ik tegenkwam of zo.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is jullie favoriete weersite? Ze hebben ongeveer alles aan weer.nl gewijzigd en nou vind ik het daar stom.
Het punt van hoe ik het moest interpreteren was waar ik zelf het meest over in de war was nog. Ik heb hard geprobeerd om het op een manier te interpreteren waar ik meer mee kon en om de nog onhandigere interpretaties uit de weg te gaan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:39 schreef minilot het volgende:
We horen natuurlijk alleen jouw interpretatie, maar op basis daarvan vind ik de insteek van je therapeut ook vrij belabberd klinken zo, Tele!Goed dat je in elk geval durft aan te geven dat je nog niet wilt afbouwen en waarom dat zo is
Ik miste m al in het lijstjequote:Op donderdag 13 februari 2020 14:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Via de dijk dus het hek moet los. Dat gebeurt ook op de vrijdag voor de klus.
En helemaal aan het eind komt er een 10 kuubs container voor alle stronken, te dikke takken, etc.
Misschien wel. Eerst nog wat proberen. En het wordt lastig om een andere plek te vinden, denk ik.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:52 schreef Jagärtrut het volgende:
voor Blues en Tele6...Voor Blues is het zo voorbij, maar tele, kun je niet vragen naar een second opinion?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
www.onweer-online.nlquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als dingen/onderwerpen aangekondigd worden zou ik er weken of dagen alles eromheen en verder stukpiekeren hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het punt van hoe ik het moest interpreteren was waar ik zelf het meest over in de war was nog. Ik heb hard geprobeerd om het op een manier te interpreteren waar ik meer mee kon en om de nog onhandigere interpretaties uit de weg te gaan.
De beste interpretatie is denk ik dat ik minder gewicht/aandacht zou moeten geven aan de gedachten over dingen die misgaan. Dat schijnt wel te kunnen. Iets van "oké, ik heb die gedachte, en ik luister er lekker niet naar". Ik kan het nog niet, maar ik zou het wel kunnen oefenen ergens. (Zou leuk zijn als dat in therapie kon.)
Mijn slechtste interpretatie was "ik moet stoppen om hieraan te denken, o nee, ik denk eraan, wat is er mis met me, ER IS IETS VRESELIJK MIS MET ME IK GA STUK ELLENDE".
Voor sommige mensen schijnt het te werken om te zeggen "binnenkort gaan we het over X hebben, dan weet je het alvast" zonder dat ze dan meteen alle scenario's rondom X gaan lopen bedenken en willen bespreken. Helaas ben ik niet een van die mensen.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat de 6e lamp is waar iets mee is bij jullie de laatste maanden. Wat lastig als dingen zo speciaal zijn.
Tja, schoonmaken voor moeders....Been there.Stevig projectje, LSSPOILER: Het Grote PlanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
en CTRL-Z was geen optie meer?quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:12 schreef Barreltje het volgende:
Dat je je CV BIJNA tot in de puntjes af hebt.. je hem nog een keer saved en dat ie dan je document volkomen verneukt..
En nee.. Ik had geen andere versies..
Buh, ik vind het ook altijd zo naar en stel dus uit.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
Ik denk dat er veel mensen zijn die zijn zoals jij. Is toch ook vrij normaal, dat je wil reageren op zo’n uitspraak?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het punt van hoe ik het moest interpreteren was waar ik zelf het meest over in de war was nog. Ik heb hard geprobeerd om het op een manier te interpreteren waar ik meer mee kon en om de nog onhandigere interpretaties uit de weg te gaan.
De beste interpretatie is denk ik dat ik minder gewicht/aandacht zou moeten geven aan de gedachten over dingen die misgaan. Dat schijnt wel te kunnen. Iets van "oké, ik heb die gedachte, en ik luister er lekker niet naar". Ik kan het nog niet, maar ik zou het wel kunnen oefenen ergens. (Zou leuk zijn als dat in therapie kon.)
Mijn slechtste interpretatie was "ik moet stoppen om hieraan te denken, o nee, ik denk eraan, wat is er mis met me, ER IS IETS VRESELIJK MIS MET ME IK GA STUK ELLENDE".
Voor sommige mensen schijnt het te werken om te zeggen "binnenkort gaan we het over X hebben, dan weet je het alvast" zonder dat ze dan meteen alle scenario's rondom X gaan lopen bedenken en willen bespreken. Helaas ben ik niet een van die mensen.
Daar begon ik mee iddquote:Op donderdag 13 februari 2020 15:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Buh, ik vind het ook altijd zo naar en stel dus uit.
En toen wees een vriendin me hierop https://www.rivm.nl/bevol(...)kanker/zelfafnameset Ga ik de volgende keer dus mooi aanvragen en is wellicht ook iets voor jou.
Succes straks.
Heel herkenbaar. Moest net een etage meeting verzetten..."waarom", voor het eerst in 4 jaarquote:Op donderdag 13 februari 2020 15:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Als dingen/onderwerpen aangekondigd worden zou ik er weken of dagen alles eromheen en verder stukpiekeren hoor.
In het Duits zit je 'Kreuz' bij je schouderbladenquote:Op donderdag 13 februari 2020 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's nou de 2e keer.
Jezussen (of andere criminelen) ombrengen doe je middels kruizen.
Planten (of dieren) fokken doe je middels kruisen.
PS: Ik had ooit eens een buitenlandse huisarts (stagair of co-loper, zoiets, in opleiding in elk geval) , die dacht dat 'je kruis' vermoedelijk op je rug zat.
Wat is een etage meeting?quote:Op donderdag 13 februari 2020 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Moest net een etage meeting verzetten..."waarom", voor het eerst in 4 jaar
quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:13 schreef Blues het volgende:
Ik lag bij de h.a. en moest onwillekeurig ook aan het woord kruis denken. Jullie schuld
Meeting met iedereen op de etage, iedere maand, worden belangrijke mededelingen gedaan.quote:
Yaaasss goede timing! Weer een voorraadje halen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:28 schreef Lonaa het volgende:
@:Myraela : vanaf zondag kaasschnitzels in de aanbieding bij de Dirk. 2 voor 3 euro.
Aldi heeft ze ook!quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:28 schreef Lonaa het volgende:
@:Myraela : vanaf zondag kaasschnitzels in de aanbieding bij de Dirk. 2 voor 3 euro.
De kaasschnitzels van Vivera?quote:Op donderdag 13 februari 2020 16:35 schreef Syrena het volgende:
Aldi heeft ze ook!
In het assortiment, niet in de aanbieding (dat ik weet).
Standaard vraag in het ERP systeem nadat een nieuweling een stuklijst had weggegooidquote:
GGO (genetisch gewijzigd organisme) is inderdaad hetzelfde als GMO (genetic modified organism)quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik moest even opzoeken wat GGO's waren. Volgens mij noemen we dat in Nederland GMO en wordt er dan vooral bedoeld op planten.
Je hebt natuurlijk cis- en transgeen. Cisgeen is niet anders dan heel efficiënt en gericht kruizen. In principe had hetzelfde ras tarwe ook kunnen ontstaan op de natuurlijke weg.
Transgeen ben ik niet pertinent op tegen, maar een grote mate van voorzichtigheid en veel onderzoek is toch wel gewenst.
Hier in de buurt werden wat GMO aardappelen geteeld bij wijze van proef. Want hey als ze niet meer gevoelig zijn voor rhizoctonia of phytoph phytof aardappelziekte scheelt dat in de hoeveelheid GBM. Dat veld is een aantal keren vernield, latere jaren was er 24/7 bewaking op het erf
[..]
Klopt, volgens mij zijn dat soort akkoorden de enige punten waarmee ik het met PvdD eens ben
Voor dat eerste is een heel handig filmpjequote:Op donderdag 13 februari 2020 16:46 schreef Bramito het volgende:
Moest ik vandaag uitleggen waarom Nederland geen Holland meer heet, en daarna waarom the IAMSTERADAM ding weg is van het museumplein.![]()
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
@golfer, lees je mee?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:51 schreef MUUS het volgende:
Belangrijke regels!!!!
• Na een uitstrijkje moet je een kadootje, want uitstrijkjes laten maken is stom.
• Tijdens de twee weken wachten moet je een kadootje, want wachten en stress is stom.
• Bij een goede uitslag moet je een kadootje, want dat moet gevierd worden.
• Bij een vervelende uitslag moet je een kadootje, want je moet getroost worden.
Kadootjes kunnen ook troostvoer zijn, maar kadootjes én troostvoer mag ook.
Die heeft ze al gekregen.quote:
Owquote:Op donderdag 13 februari 2020 15:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Daar begon ik mee iddDaar kwam iets uit en toen moest het bij de h.a.
Maar klaar mee nuVerder met mijn leven
Leuke daarvan is dat je dan een popupje krijgt VOOR het gaat regenen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op de telefoon? Buienradar en voor de korte termijn Buienalarm. Zo weet ik nu dat ik waarschijnlijk niet in een regenbui kom straks (nou maar hopen dat het zo is)
Vandaag iddquote:
Ik begrijp waarom ze van je houdt.quote:
Bewaren? Nee hoor, zoiets onthou ik gewoon. Zodra nodig - zoals nu - zoek ik 'm gewoon op.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Maar holy shit een post van MUUS bewarenHeb je nog meer toevallig opgeslagen?
/enggggg
Jouw geheugenquote:Op donderdag 13 februari 2020 17:50 schreef sigme het volgende:
Bewaren? Nee hoor, zoiets onthou ik gewoon. Zodra nodig - zoals nu - zoek ik 'm gewoon op.
Ik heb deze post al wel een aantal keer opgezocht & herbruikt; dat heeft zeker ook te maken met mijn PAP3 ooit.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Jouw geheugen
Die van AX is ook zo goed!
Wel nee...daar kan niks meer bij.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Jouw geheugen
Die van AX is ook zo goed!
OMGquote:Op donderdag 13 februari 2020 17:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wel nee...daar kan niks meer bij.![]()
Harde schijf is hartstikke vol.
Ja, van naam. Ik overweeg een keer te bestellen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 17:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand bekend met de website boerschappen.nl?
On the bright side...met de technische skills van mn.X is de tweede lamp gefikst.quote:
Dit vind ik erg knap deze tijd van het jaarquote:Op donderdag 13 februari 2020 17:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Iemand bekend met de website boerschappen.nl?
quote:binnen 8 uur van akker op je aanrecht
Ik mag dit jaar denk ik voor het eerst.... dit helpt nietquote:Op donderdag 13 februari 2020 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is een uitstrijkje reden tot meerdere kadootjes? Dat moet ik onthouden. Ik mag dit jaar ook weer en ik ben nog niet helemaal over de pijn en al het bloed van de laatste keer heen.
Sorry! Ik denk wel dat ik een uitzondering ben. Maar neem voor de zekerheid even een maandverbandje meequote:Op donderdag 13 februari 2020 18:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik mag dit jaar denk ik voor het eerst.... dit helpt niet
Wat een gaaf initiatief!quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:06 schreef AnneX het volgende:
Wat betreft de boerschappen zijn hier in de regio talloze landwinkels.
https://landwinkel.nl/landwinkels/
En in de buurt is ook iemand met een particuliere moestuin en winkel met lokale producten en iedere week een nieuwsbrief met onbespoten groenten.
En zijn iets nieuws begonnen http://www.voedselschuur.nl/
Zou ik 12 bloemkolen hebben geoogst, dan kan ik die in hun winkel laten verkopen.
Slordig hé, dat hullie dat er niet bijzeggen of meegeven.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sorry! Ik denk wel dat ik een uitzondering ben. Maar neem voor de zekerheid even een maandverbandje meeIk kon bij het stoplicht nog net een zakdoekje in mijn kruis (niet op mijn rug) stoppen zodat de autostoel er niet onder zat.
Ja, dat. De eendenbek doet zo veel pijn dat ik van dat hele uitstrijkje helemaal niks voel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:15 schreef Barreltje het volgende:
Hier eigenlijk nooit echt moeite met het uitstrijkje.. wel met de eendebek.. praten terwijl dat ding open staat gaat gewoon ECHT niet..
Oh, laat een half woord vallen en ik graaf MUUS op hoor.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is een uitstrijkje reden tot meerdere kadootjes? Dat moet ik onthouden. Ik mag dit jaar ook weer en ik ben nog niet helemaal over de pijn en al het bloed van de laatste keer heen.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:24 schreef sigme het volgende:
Sinds ik eens een huisarts had die het bloed dat zachtjes op het ritme van mijn hartslag uit m'n gescheurde urinebuis kwam, aanzag voor ongesteldheid, is mijn vertrouwen in huisartsen mbt damesperikelen wel tot een minimum gedaald.
Woah wtf.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:24 schreef sigme het volgende:
Sinds ik eens een huisarts had die het bloed dat zachtjes op het ritme van mijn hartslag uit m'n gescheurde urinebuis kwam, aanzag voor ongesteldheid, is mijn vertrouwen in huisartsen mbt damesperikelen wel tot een minimum gedaald.
Ah, ja ik moet de oproep nog krijgen hoor. Maar het is toch vanaf je 30ste? (En borstonderzoek vanaf 35? Of ben ik in de war?)quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat. De eendenbek doet zo veel pijn dat ik van dat hele uitstrijkje helemaal niks voel.
Je kan overigens ook om een kleinere eendenbek vragen, wist je dat? Die dingen zijn er dus in verschillende maten. Daar kwam ik pas na een aantal onderzoeken achter. Als ze een kleinere dan standaard hebben liggen dan scheelt dat voor mij enorm.
Overigens bloed ik ook altijd behoorlijk, maar mijn huisarts heeft gewoon maandverbandjes liggen, heel fijn. Want ondanks dat het altijd gebeurt, vergeet ik dus toch altijd zelf iets mee te nemen. Dit jaar m'n eerste bevolkingsonderzoek-uitstrijkje, vorige week geweest. Nu die uitslag nog even afwachten.
Oh en @:Lucky_Strike alle gynaecologische onderzoeken zijn wat mij betreft reden tot kadootjes. Want kadootjes
En @:Candaasje het doet bij mij altijd intens veel pijn, maar ik ben ook bekend met een overactieve bekkenbodem, dus dat is daar deels de oorzaak van. En, in elk geval bij mij: zodra die eendenbek dicht gaat dan is het weer oké. En het duurt echt een minuut of zo, dus komt vast goed!
@:Tele6lastig, zeg, de situatie zo!
Whut....quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:24 schreef sigme het volgende:
30 inderdaad! Borstonderzoek weet ik niet precies, maar vast geen 30, anders had ik die ook nu voor 't eerst moeten krijgen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ja ik moet de oproep nog krijgen hoor. Maar het is toch vanaf je 30ste? (En borstonderzoek vanaf 35? Of ben ik in de war?)
Maar goed, het lijkt me naast pijnlijk (brr) ook vooral ongelooflijk ongemakkelijk. Zo met je benen wijd moeten liggen. Ik ben niet echt preuts, ga ook naar de sauna, maar daar zit ik er niet zo bij zeg maar
50quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ja ik moet de oproep nog krijgen hoor. Maar het is toch vanaf je 30ste? (En borstonderzoek vanaf 35? Of ben ik in de war?)
quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:37 schreef Tele6 het volgende:
Therapie-update.Wat een vreemde gang van zaken. Zijn je begeleiders en je therapeut niet van dezelfde organisatie? Zo ja, laat ze het onderling lekker regelen. Zo nee, geef ze elkaars nummer. Zij moeten dit oplossen, jij niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En heb je ook aangegeven dat je niet wilt stoppen? Dat is echt wel belangrijk hoorMisschien is er wel iemand binnen zijn organisatie die beter bij je past.
Spoilers!
En dit Telequote:Op donderdag 13 februari 2020 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een vreemde gang van zaken. Zijn je begeleiders en je therapeut niet van dezelfde organisatie? Zo ja, laat ze het onderling lekker regelen. Zo nee, geef ze elkaars nummer. Zij moeten dit oplossen, jij niet.
En heb je ook aangegeven dat je niet wilt stoppen? Dat is echt wel belangrijk hoorMisschien is er wel iemand binnen zijn organisatie die beter bij je past.
quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, laat een half woord vallen en ik graaf MUUS op hoor.
@Tele6 alles wat lucky zegtquote:Op donderdag 13 februari 2020 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een vreemde gang van zaken. Zijn je begeleiders en je therapeut niet van dezelfde organisatie? Zo ja, laat ze het onderling lekker regelen. Zo nee, geef ze elkaars nummer. Zij moeten dit oplossen, jij niet.
Owh, wat een uitkomstquote:Op donderdag 13 februari 2020 15:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Buh, ik vind het ook altijd zo naar en stel dus uit.
En toen wees een vriendin me hierop https://www.rivm.nl/bevol(...)kanker/zelfafnameset Ga ik de volgende keer dus mooi aanvragen en is wellicht ook iets voor jou.
Succes straks.
Huh, bloed herken ik niet! Het was niet prettig dat gepeur, maar dat komt omdat ik 'eiste' dat ze flink veel cellen zou harvestenquote:Op donderdag 13 februari 2020 18:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sorry! Ik denk wel dat ik een uitzondering ben. Maar neem voor de zekerheid even een maandverbandje meeIk kon bij het stoplicht nog net een zakdoekje in mijn kruis (niet op mijn rug) stoppen zodat de autostoel er niet onder zat.
quote:
quote:U krijgt een uitnodiging als het onderzoekscentrum bij u in de buurt staat. U ontvangt de eerste uitnodiging als u tussen de 49 en 52 jaar bent. Dat is afhankelijk van de route en planning van het onderzoekscentrum. Tot het jaar waarin u 76 wordt, ontvangt u elke 2 jaar een uitnodiging.
Laatste jaar van de kutklus voor mijquote:Met het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker kijken we of vrouwen van 30 tot en met 60 jaar risico hebben op baarmoederhalskanker.
Whut?quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:24 schreef sigme het volgende:
Pijnlijk was het bij mij niet. Ik heb vooral last vh ongemakkelijke.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Maar goed, het lijkt me naast pijnlijk (brr) ook vooral ongelooflijk ongemakkelijk. Zo met je benen wijd moeten liggen. Ik ben niet echt preuts, ga ook naar de sauna, maar daar zit ik er niet zo bij zeg maar
Dát vind ik dus het aller aller aller ergste.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pijnlijk was het bij mij niet. Ik heb vooral last vh ongemakkelijke
Ik ben wel preuts bij vreemden
Borstonderzoek va 55 of 60 ofzo. Ik heb iig nog nooit een oproep gehad. Kijk er ook niet naar uit. Pijnlijke borstenpletterijquote:Op donderdag 13 februari 2020 18:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Me tooquote:Op donderdag 13 februari 2020 19:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Dát vind ik dus het aller aller aller ergste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |