Mijn moeder kocht veel zuivel van de melkboer, zoals wij de SRV wagen noemdenquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:48 schreef derLudolf het volgende:
Rijdende winkel komt hier ook nog wel door de straat. Volgens mij kopen de meeste mensen alleen brood van hem.
Oh ja, die ken ik van opa en oma. Daar zat ook yoghurt in die flessen dacht ik.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht veel zuivel van de melkboer, zoals wij de SRV wagen noemdenIn van die glazen flessen met een gekleurde aluminium dop.
Ah, duidelijk! En toch een raar idee dat je daar van je bestaan kon maken, maar misschien is alles ook wel gewoon heel duur geworden vergeleken met toen.quote:
De landwinkel hier in de buurt verkoopt zijn zuivel ook in zulke flessen met dop.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder kocht veel zuivel van de melkboer, zoals wij de SRV wagen noemdenIn van die glazen flessen met een gekleurde aluminium dop.
Feli, uniekquote:Op woensdag 12 februari 2020 23:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Ken het allemaal zo oud ben ik
Uhmp, sterkte met je mooie kat
Mijn huis is van Funda af
Jup dat kan ik me ook herinnerenquote:Op woensdag 12 februari 2020 23:11 schreef golfer het volgende:
En dan hadden wij een flessenlikker om de restjes yoghurt eruit te halen.
[ afbeelding ]
We zijn het niet vaak eens, maar dat CETA-verdrag mag inderdaad gelijk verscheurd wordenquote:
Ik moest even opzoeken wat GGO's waren. Volgens mij noemen we dat in Nederland GMO en wordt er dan vooral bedoeld op planten.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:08 schreef Candaasje het volgende:
aanleiding was een discussie over de overbevolking in de wereld en mogelijke rol (maar ook risico's) van GGO's.
Klopt, volgens mij zijn dat soort akkoorden de enige punten waarmee ik het met PvdD eens benquote:We zijn het niet vaak eens, maar dat CETA-verdrag mag inderdaad gelijk verscheurd worden
Da's nou de 2e keer.quote:Op donderdag 13 februari 2020 01:47 schreef derLudolf het volgende:
Cisgeen is niet anders dan heel efficiënt en gericht kruizen.
Hij was na 1,5 uur al uitgeluldquote:Op woensdag 12 februari 2020 23:59 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)bat-over-cetaverdrag
![]()
Was dat geen kruizigen?quote:Op donderdag 13 februari 2020 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Da's nou de 2e keer.
Jezussen (of andere criminelen) ombrengen doe je middels kruizen.
Planten (of dieren) fokken doe je middels kruisen.
PS: Ik had ooit eens een buitenlandse huisarts (stagair of co-loper, zoiets, in opleiding in elk geval) , die dacht dat 'je kruis' vermoedelijk op je rug zat.
Nee, kruisigen doe je met een s.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Was dat geen kruizigen?
En dat kruis op je rug.. kan ik me iets bij voorstellen.
Een kruisje slaan doe je tenslotte ook op je bovenlichaam
Nope.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Is kruizen echt een bestaand werkwoord?
quote:https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/478/kruizen_kruisen/
Wat is het meervoud van kruis: kruisen of kruizen?
Antwoord
Kruisen en kruizen zijn allebei correcte meervoudsvormen van kruis. In alle betekenissen van kruis kunnen beide meervoudsvormen gebruikt worden. Vooral in België is kruisen gebruikelijker dan kruizen.
Je dacht echt dat het andersom was?quote:Op woensdag 12 februari 2020 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bedankt Blues. Mensen verkochten hem dus de lorren. Zo had ik het nooit bekeken. Wat een bijzondere handel.
Zodra ik van de fiets stap (en voordat ik op de fiets stap) heb ik nergens last van tenzij ik flink vooroverbuig. Maar die vooroverbuigpijn was ook vlot weer weg.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Net op tijd op kantoor aangekomen. Het hoost hier enorm nu.
Geloof dat we hier vandaag met z'n 3'en zijn op de etage (max is ca 25). Lekker rustig.
Hoe is het nu @:Sigme, pijn over of gaat dat een tijdje duren?
alle regen zit een stuk zuidelijker. Wat een pokkenweer!quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Zodra ik van de fiets stap (en voordat ik op de fiets stap) heb ik nergens last van tenzij ik flink vooroverbuig. Maar die vooroverbuigpijn was ook vlot weer weg.
Hier geen bui gehad trouwens! Het is stil, grijs en saai, maar wel droog.
Ik wist niet eens dat kruisen als meervoud van kruis juist wasquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Nope.
Kruizen kan wel als meervoud van het zelfstandig naamwoord 'kruis'. Ik vind het niet fraai, maar het mag.
[..]
Het komt hier met watervallen tegelijk naar beneden. Had net mijn eerste sproetjes van het jaar opgelopen met de afgelopen twee dagen stralende Franse zon - even omschakelen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
alle regen zit een stuk zuidelijker. Wat een pokkenweer!
Niet dat hij oude lappen uitdeeldequote:Op donderdag 13 februari 2020 09:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Je dacht echt dat het andersom was?![]()
![]()
Wat cute!
Stukje uit een er leuk artikel over het jaar 1905: https://www.hoevedder.nl/opvisitein1905/quote:Onderweg worden we opgehouden door iemand die een jutezak klaar heeft staan met vodden en beddengoed erin. Evert springt van zijn fiets en pakt zijn unster om de zak te wegen. De huisvrouw ontving uiteindelijk 1 gulden en 80 cent voor de zak, nadat ze er nog 2 cent bij probeerde te krijgen. De oude kleren zijn waardevol, omdat hiervan papier (geld) wordt gemaakt. De jutezak wordt tussen ons in gegooid en Evert fietst verder, terwijl hij wat rond roept met een schorre stem. Als we aankomen bij het huisje zien we ook allerlei metalen frames staan tussen de lappen. Het blijkt dat de voddenboer best goed verdient met zijn handel. Evert vertelt ons dat hij vorig jaar 1680 gulden heeft verdiend, terwijl je het in de scheepswerf met 600 gulden in het jaar moet doen. Hij vraagt aan Chloë waar zij werkt en ze kijkt hem glazig aan. "Ik mag nog niet werken, ik ben nog maar 14", zegt ze , "Ik zit nog op school". Als Evert haar dan vertelt dat hij tot aan zijn twaalfde naar school is geweest en daarna is gaan werken, wordt het duidelijk; dit is geen generatiekloof, maar een kloof van een eeuw.
volgens mij nietquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Latte is boos dat hij niet naar buiten kan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:03 schreef Lonaa het volgende:
Dora is de regendruppels op het raam aan het volgen.
Nee, maar dat zegt Sigme ook niet. Ze bedoelt ‘kruizen’ als meervoud van ‘kruis’. Als je daar iemand aan hangt, heet dat ‘kruisigen’.quote:Op donderdag 13 februari 2020 09:23 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ideaal om je huis te kunnen zien als dat wat verderop staat.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, maar dat zegt Sigme ook niet. Ze bedoelt ‘kruizen’ als meervoud van ‘kruis’. Als je daar iemand aan hangt, heet dat ‘kruisigen’.
Ik las met B&Gquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Regen. Moe. Keelpijn.
Mischien maar gewoon netflix met B&J.
Ohquote:Op donderdag 13 februari 2020 09:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet dat hij oude lappen uitdeelde
Dora wilde naar buiten, dus ik deed de deur open. HOOO LAAT MAAR. Toch korte wandelling gedaan en nu is ze ongelukkig. Omdat het niet lang genoeg was en omdat ze nat is.quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:09 schreef Muck het volgende:
[..]
Latte is boos dat hij niet naar buiten kan.
Starende, boze blik vanaf de keukentafel
Jullie zijn ook welkom. Breng je ook B&J mee dan?quote:Op donderdag 13 februari 2020 11:24 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik las met B&GMaar helaas kies je weer voor J
Ah shit! Ook wel als de vloer niet net gedweild is. Of als de fles halfvol is. Damn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, dikke kut is een volle fles olijfolie kapot laten vallen op je net gedweilde keukenvloer...
Oh wat ellendig.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, dikke kut is een volle fles olijfolie kapot laten vallen op je net gedweilde keukenvloer...
quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:02 schreef Jagärtrut het volgende:
God ja, ik ook. De pan viel van een plank. Niet normaal meerquote:Op donderdag 13 februari 2020 12:35 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Heb het ooit met frituurvet gehad
Toen ik ging verhuizen vond ik nog een hele plas onder het koelkastje met vanalles erin
Ik besefte niet dat dat vroeger ook al zo veel aan recycling werd gedaan. Logisch wel. En ik herinner me nu pas weer dat ik wel ooit heb geleerd dat er stof in papiergeld zat. De boel begint een stuk logischer te worden.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:22 schreef z80 het volgende:
Even snel een reactie op de voddenboer.
Wat afval is voor de ene is handel voor de ander. Dit was, en is nog steeds.
Een boom omzagen, klein maken en tot pulp slaan kost tijd en mankracht. Vodden tot papier verwerken is sneller en goedkoper. Ook kreeg je er beter papier van.
Oud papier deed langetijd 25 cent de kilo. Glas wordt zeer graag opgehaald. Restafval waar geen verkoop warde meer in zit levert nog veel warmte op. En die kun je prima verkopen.
Afval waar niemand iets me kan is zeldzaam. Er zijn een paar rest producten waar we nu niets mee kunnen.
gadverdamme. Bah.quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:35 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Heb het ooit met frituurvet gehad
Toen ik ging verhuizen vond ik nog een hele plas onder het koelkastje met vanalles erin
De telefoontjes van de actrice met haar oma, tijdens de show, zijn niet intrigerend genoeg?quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik besefte niet dat dat vroeger ook al zo veel aan recycling werd gedaan. Logisch wel. En ik herinner me nu pas weer dat ik wel ooit heb geleerd dat er stof in papiergeld zat. De boel begint een stuk logischer te worden.
Nou die kwestie van Jeugdzorg nog maar dat zal vast nooit worden opgehelderd
quote:Op donderdag 13 februari 2020 12:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
De telefoontjes van de actrice met haar oma, tijdens de show, zijn niet intrigerend genoeg?
Que?quote:
Ik moet je zeggen dat ik de moed niet heb om de topics na te gaan lezen om hier verslag van te doenquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou begint ze dus ook al met haar oma te kletsen? Waar over dan? Nog meer vragen
Zin in wat?quote:
Ik heb het idee dat dat de 6e lamp is waar iets mee is bij jullie de laatste maanden. Wat lastig als dingen zo speciaal zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2020 13:26 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...grote klussen komen eraan.
Wat gaan jullie zelf voorbereiden?
I.p.v. een declutterklusje op de vrije donderdag, kijken wij de docu Bellingcat terug.
Het kijkt als een filmscript in combi met een kwajongensroman.![]()
Serious stuff.
Alles, bijna alles komt in drieën: 1)- één van de 4 lampen boven eettafel stuk.
Lastig repareren, want voeding constructie zit tegen plafond. 2) voeding stuk van leeslamp,
ws. te koop bij dhz en dan knutselen. 3) schakelaartje andere leeslamp kaduuk.
Nieuwe besteld via dealer, komt uit Duitsland, in zakje met naam erop. ¤25....😳
Drie is gemaakt.Twee zal wel volgen.
Bij één is hulp nodig van technische vriend - die heeft omgebouwd van halogeen naar led -
en die niet reageert.
@:JT...de vloeren wat is dat toch als moeders op bezoek komt
![]()
Mn.X begreep er niks van dat ik dan extra aan de poets ging. Ik ook niet, trouwens.
Het gaat toch om het plezier.
SPOILER: Het Grote PlanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Zeker weten dat Günther slaapt?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:00 schreef minilot het volgende:
Linkje naar de siliconenmadam in DM? Gisteren op de achterbank geen gelegenheid om te kijken, maar ben na een nacht slapen nog altijd benieuwd.
Ben je methodenquote:Op donderdag 13 februari 2020 13:59 schreef minilot het volgende:
Jagar, ik moest er eerst iets van zesendertig voor worden, maar inmiddels ben ik methoden met opruimen en schoonmaken voordat er moeders en schoonmoeders over de vloer komen. Phew. Hoop dat het je ook eens gaat lukken
Ik denk dat dat autocorrect is voor opgehoudenquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je methoden
Waarom moest de door jou zo geliefde tulpenboom eigenlijk weg?
Dat!quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat autocorrect is voor opgehouden
Vingers gleden van het schermquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat autocorrect is voor opgehouden
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy shitSPOILER: Het Grote PlanOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beter wel, oerbossenquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:14 schreef minilot het volgende:
Aangepast. Al wilde mijn autocorrect er nu 'oerbossen' van maken.![]()
Even Luckys Grote Plan lezen nu
Hoe gaan ze je weiland in?quote:
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beter wel, oerbossen
Ik zie al helemaal hoe je moeder dan op bezoek komt en je hebt een oerbos over je hele keukenvloer
Kopje kleiner was geen alternatief?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:14 schreef minilot het volgende:
En LS: Tulpenboom groeide loeihard, kwam nu al boven de drie verdiepingen van het huis uit, kon nóg drie keer zo hoog worden en het is maar een kleine tuin.. Beter nu weghalen nu het broertje van J. het nog zelf kon doen dan wachten tot -ie vijfendertig meter hoog is, bergen overlast geeft en we er een bedrijf voor in zouden moeten schakelen.![]()
Zo lijkt het bij woeste kook- en bakperiodes soms wel.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beter wel, oerbossen
Ik zie al helemaal hoe je moeder dan op bezoek komt en je hebt een oerbos over je hele keukenvloer
Via de dijk dus het hek moet los. Dat gebeurt ook op de vrijdag voor de klus.quote:
Geen gezicht bij dit model boomquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Kopje kleiner was geen alternatief?
Ja, dat is wel beter inderdaad. Een bedrijf inhuren om je boom weg te halen is hartstikke duur ook. En als het klaar is, is het er niet eens mooier op geworden. Zonde van je boom wel. Ik moest ook aan het Kinderen voor Kinderenliedje denken trouwens toen ik las dat het ging gebeuren.quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:14 schreef minilot het volgende:
En LS: Tulpenboom groeide loeihard, kwam nu al boven de drie verdiepingen van het huis uit, kon nóg drie keer zo hoog worden en het is maar een kleine tuin.. Beter nu weghalen nu het broertje van J. het nog zelf kon doen dan wachten tot -ie vijfendertig meter hoog is, bergen overlast geeft en we er een bedrijf voor in zouden moeten schakelen.![]()
Aww. Ik hoop dat het meevaltquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
Bleh. Pijn in mijn buik hier. Het rotst dat me kan overkomen zometeen; een uitstrijk bij de huisarts. Omdat de assistente vorige keer niet genoeg cellen heeft opgediept volgens het labdus moet dit rottige kutgedoe nog een keer.
Conifequote:Op donderdag 13 februari 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen gezicht bij dit model boomLiever iets nieuws en geschikters.
een laagstam fruitboom?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Wow, theequote:Op donderdag 13 februari 2020 14:20 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder komt hier niet, is te veel moeite / te verre reis (45 minuten auto of een uur OV), dus dat is ook makkelijk. Maar ik krijg twee keer in de week ambulante begeleiding. Die zijn niet bepaald veeleisend, want ze zijn begeleiding voor autisten en een hoop autisten zijn niet zo goed in de boel schoon en netjes houden. Ik houd me aan mijn normale schoonmaakroutine, ik zorg dat het een normale temperatuur is binnen, en soms geef ik de begeleiders thee.![]()
Een geënte tulpenboom?quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is zo alles bij elkaar toch wel weer een grote klus inderdaad. Ik ben blij dat ik het even heb opgeschreven, dat geeft wat overzicht. Ik wou dat we hier eens gewoon iets konden doen zonder allerlei ingewikkelde voorbereidingen, volgordes en gevolgenquote:Op donderdag 13 februari 2020 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff L_S en J. Wat een enorm werk!
Huis schoonmaken voor moeders, geloof niet dat ik dat ooit speciaal gedaan heb. Maar ja, mijn ouders kwamen ook vrij regelmatig even langs, soms voor een kop koffie, soms voor eten, maar soms ook alleen maar iets afgeven. Als ze ergens commentaar op had mocht ze het zelf schoonmaken (dat ging over en weer).
Even een totaal andere vraag @:Lucky_Strike, heb jij nog glazen potjes nodig voor wekken etc?
quote:Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef Blues het volgende:
Bleh. Pijn in mijn buik hier. Het rotst dat me kan overkomen zometeen; een uitstrijk bij de huisarts. Omdat de assistente vorige keer niet genoeg cellen heeft opgediept volgens het labdus moet dit rottige kutgedoe nog een keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |