SPOILER: Sigme-kampeermeetOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Tv kijken, nieuwe serie op bbcquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Ja, niks. Eigenlijk.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Ik zit naar mn printer te kijken die aan een complex stukje bezig is. Vrij brainless kijken...quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Heb ik al gedaan net...quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
Ik ga zometeen douchen, met haren wassen. Gedoe altijd.
Wtf is een ijzeren hondquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie of je op autoloze zondagen in de jaren '70 wel met een ijzeren hond en dergelijke mocht rijden?
Met tuinbonen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 19:52 schreef Lonaa het volgende:
Hmm, ik wil wel gnocchi eten volgende week. Met wat?
Eh, de rest improviseer ik altijd er een beetje bij op basis van wat ik in m'n koelkast heb. Witte saus is lekker, tomatensaus is lekker. Uit de oven is lekker.quote:
Ah, daar kan ik wel wat mee. De zoete aardappelsoep van de groene meisjes is trouwens ook de bomquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Eh, de rest improviseer ik altijd er een beetje bij op basis van wat ik in m'n koelkast heb. Witte saus is lekker, tomatensaus is lekker. Uit de oven is lekker.
Dit recept was ooit mijn inspiratie, maar ik heb het recept nooit op de letter gevolgd (ik denk dat reuzenbonen ongeveer mijn minst favoriete bonen zijn).
Iets tomatigs is altijd wel goed, kleine tomaatjes of zongedroogde of zo. Al is het maar voor de kleur
Ik heb überhaupt nog nooit een ijsblokjeszakje gebruikt, dus ook niet de kans gehad om het op de "verkeerde" manier te gebruikenquote:Op woensdag 12 februari 2020 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie wist dit? https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.
Let me see you stripped down to the bone
Nee, dat mocht ook niet. (geen idee wat een ijzeren hond is, trouwens).quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weten jullie of je op autoloze zondagen in de jaren '70 wel met een ijzeren hond en dergelijke mocht rijden?
quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:34 schreef minilot het volgende:
Wij zijn net België binnen komen rijden. Samenvatting van de dag:Wat een enthousiasmeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.![]()
![]()
Flinke hekel dus!quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:30 schreef Tally het volgende:
Ik ga vrijdag ook uitetenMet de kinderen.
Meneer heeft een bruiloft en ik wil daar niet naar toe
Ik mag hem heel graag maar haar niet. Dus...... blijf ik bij de kinderen
Wij zijn net België binnen komen rijden. Samenvatting van de dag:Wat een blijerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.We have far more in common than that which devides us..
Ik moest het 2x kijken want ik werd afgeleid door diequote:Op woensdag 12 februari 2020 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Wie wist dit? https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
Toen dacht-ie nog dat hij het zwaard wel uit de steen zou krijgenquote:
W hbbn hr n ht vld vl m sfltwgn, rcht wgn vn 1200m lng n brd gng dt k n trkkr ng lngs j kn.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:36 schreef Tele6 het volgende:
Zo'n autoloze zondag had ik wel gewild, lekker overal op m'n longboard rijden. Het is te vaak zo dat de autobaan asfalt heeft en het fietspad klinkers. Klinkers
quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Toen dacht-ie nog dat hij het zwaard wel uit de steen zou krijgen
Wel eens stukjes moeten doen. Goed harde zandpaden gaan wel, maar uiteindelijk gaan je lagers eraan. Longboards hebben open lagers.quote:
World of Warcraft, Netflixquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Kweenie hoe ik dat moet uitleggen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Flinke hekel dus!Waar zit dat 'm in? Ik ben geïntrigeerd!
Dat wel, maar je hebt daar geen klinkersquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wel eens stukjes moeten doen. Goed harde zandpaden gaan wel, maar uiteindelijk gaan je lagers eraan. Longboards hebben open lagers.
Dat arme kind (was gaaf geweest als t m gelukt was, mini superman)quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij zijn net België binnen komen rijden. Samenvatting van de dag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Avondeten' net was wat resterende krentenbollen en we overwegen McDonaldsstopje dus neh, niet zo CUL.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
Aha. Was hij ook vergeten de accu's op te laden?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Jawel, ik heb ze al wel eens vervangen. Niet iets wat ik vaak wil hoeven doen. Nog best een klus om ze uit de wielen te prutsen en de nieuwe lagers erin te krijgen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wel, maar je hebt daar geen klinkers
Kun je de lagers niet vervangen overigens?
Ik wil vandaag alleen maar +1 zeggen op wat jij zegt!quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:55 schreef Isabeau het volgende:
Nog nooit van een IJzeren Hond gehoord en omg wat een geweldig leuke foto van Günther
Ik noteer het, dankjequote:Op woensdag 12 februari 2020 20:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Tele, Brussel heeft een autoloze zondag, rond 20 september. Dan kom je hierheen om overal te longboarden!
Je verwacht het nietquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Rijdt wel ineens superlekker daarna
Wij hebben hier in het veld vol? om? asfaltwegen, rechte wegen van 1200m lang en breed genoeg dat ik in trekker nog langs je kanquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
W hbbn hr n ht vld vl m sfltwgn, rcht wgn vn 1200m lng n brd gng dt k n trkkr ng lngs j kn.
Hier ook!quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik wil vandaag alleen maar +1 zeggen op wat jij zegt!
Wat vroeg! moet je vroeg op?quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga maar slapen, ben ook echt moe.
Fijne avond allen!
ja, vind ik ook. Zoveel werkquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
Ik ga zometeen douchen, met haren wassen. Gedoe altijd.
Volgens mij zou het wel minder gaan waaien, en dit weekend zou storm Dennis er dan weer overheen komen. (Er zit een Dennis in de groepsapp van mijn sportclub en er worden al 2 dagen Dennis-storm-grapjes gemaaktquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:05 schreef sigme het volgende:
Haren zijn gewassen, oksels in het talkpoeder gezet, ik kan naar bed. Morgen om 5:30 weer op, lekker om 6 uur op de fiets. Ben benieuwd of het dan nog steeds zo waait. Héén naar kantoor was deze week vooral wind mee.
veel mooie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben hier in het veld vol? om? asfaltwegen, rechte wegen van 1200m lang en breed genoeg dat ik in trekker nog langs je kan
5:15quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:03 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Wat vroeg! moet je vroeg op?
Ik ga zo ook slapen maar dat is omdat ik structureel te weinug slaap vanwege de koter. En elke avond rond half negen leef ik weer opzo onhandig. Dus nu mezelf maar dwingen met een boek naar bed te gaan.
Terug lezen en een baal drop naar binnen werken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik verveel me![]()
Wat doen jullie nu?
Superman? De jonge Arthur, wetmatige koning van Brittannië! Je haalt wat legendarische lui door elkaarquote:Op woensdag 12 februari 2020 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat arme kind (was gaaf geweest als t m gelukt was, mini superman)
Het is de waarheid! Zie het maar als compliment voor het vorige topicquote:
quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Superman? De jonge Arthur, wetmatige koning van Brittannië! Je haalt wat legendarische lui door elkaar
Wel: comic sans.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
verder vallen mijn luikjes nogal dicht.. maar mn CV moet af..
en nu zit ik te dubben welk lettertype ik er wel en welke ik er vooral NIET voor moet gebruiken ..
wat een gedoe zeg!
Jaja. Maar zes weken geleden was-ie dus nog één.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:00 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Hier ook!
Wat een kleuter heb je al, mini
Wingdings, Old English Text en chiller lijken me niet zo handig.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
en nu zit ik te dubben welk lettertype ik er wel en welke ik er vooral NIET voor moet gebruiken ..
wat een gedoe zeg!
Tussen welke fonts twijfel je?quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
wat een gedoe zeg!
ik ook.. ons eten komt met de bootquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nou mijn nagels zijn ook weer gedaan. Toch altijd fijn als ze niet meer lengte heksig hebben![]()
Ik hoop dat de storm van het weekend mee valt.
Oh nee ik zal voor je duimen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ook.. ons eten komt met de boot
ik heb favoriete fonts.. normal gesproken.. lekker rond enzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Tussen welke fonts twijfel je?Eerst slapen en morgen afronden een optie?
Kan al niet eens meer!quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]Ik dacht meer, dat superman eerder in z’n wereld komt dan de Arthur sages
Ik doe altijd alles in Times New Roman, ik houd wel van lettertypes met een schreef (die kleine streepjes onder en boven aan letters). Maar ik heb niet superveel CV-schrijf-ervaring nog. (Al heb ik dankzij die CV's wel ¤10.000 en ¤3300 studiebeurs "zomaar" gekregen, dus dat was wel succesvolquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
wat een gedoe zeg!
Ik ook. Ik moet vliegen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ook.. ons eten komt met de boot
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is de waarheid! Zie het maar als compliment voor het vorige topic
Overigens nooit van mijn leven van een ijzeren hond gehoord, LS!
In Denemarken rijden veel van die driewielbrommer-bak-auto-dingen met de worstkraampjes erin. Maar ik geloof dat die net anders zijn. Ook een soort brommobiel-driewielers speciaal voor zakendoen op straat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.
Overigens kwam de lorrenboer echt nog door de straat toen J jong was. Ik vond het zo bizar. Ik dacht dat dat toen al decennia lang niet meer gebeurde.
Nou ja, ik ben lokaal Alblasserwaarts, dat is er pal naast!quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.
Overigens kwam de lorrenboer echt nog door de straat toen J jong was. Ik vond het zo bizar. Ik dacht dat dat toen al decennia lang niet meer gebeurde.
Ik vind Minion fijnerquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe altijd alles in Times New Roman, ik houd wel van lettertypes met een schreef (die kleine streepjes onder en boven aan letters)
Valentijnsdag! Hartjesstickers erbij plakken!quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef Barreltje het volgende:
ik heb nu : Californian FB, Gadugi, High Tower text en Sylfaen ..
ik geloof dat de laatste mijn voorkeur heeft ...
ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
ik moet 14 feb m'n CV ingeleverd hebben EN een motivatie brief geschreven hebben.. morgen moet ie dus nagekeken worden en ik blijf maar twijfelen enzo..
die vind ik dan weer teveel zwart hebben ofzo..:Pquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind Minion fijner
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Valentijnsdag! Hartjesstickers erbij plakken!
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebbenquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In Denemarken rijden veel van die driewielbrommer-bak-auto-dingen met de worstkraampjes erin. Maar ik geloof dat die net anders zijn. Ook een soort brommobiel-driewielers speciaal voor zakendoen op straat.
Hoe oud is J dan
Nou, dat dan ook weer niet. Maar het is wel extreem oud.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebben
Knetteroudquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebben
Oude lappen en lompen. Het verdienmodel heb ik nooit begrepen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat is een Lorreboer?![]()
Ik kan mij nog net de SRV man herinneren.. Kom uit 89
Zeker.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou, dat dan ook weer niet. Maar het is wel extreem oud.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik woon in de buurt van een ouderencomplex en daar komt nog steeds een SRV wagen.
Voddenboer ken ik alleen van verhalen en plaatjes. Waar verkocht die zijn vodden eigenlijk aan en kan je daar dan van leven?
quote:Een voddenman, in sommige delen van Nederland ook wel lorrenboer genoemd, was iemand die oude kleren opkocht en weer doorverkocht voor de fabricage van papier of poetskatoen.
Tot in de jaren zestig van de twintigste eeuw kwam hij langs door de straat met paard en wagen, bakfiets of handkar. Men kon aan hem oude kleding en beddengoed als vodden aanbieden. De jutezak met vodden werd gewogen met behulp van een weeghaak.
De voddenman noemde zijn kiloprijs en de huisvrouw die de vodden wilde verkopen, probeerde er nog 1 of 2 cent meer voor te krijgen, soms lukte dat, meestal niet. Soms was er sprake van 'ruilhandel', de handelaar had dan op zijn kar allerlei vooral voor kinderen aantrekkelijke hebbedingetjes uitgestald die hij aanbood in ruil voor vodden.
In de jaren zeventig van de vorige eeuw werden de vodden ook vaak gratis meegegeven.
De voddenman verdween in de welvarende wereld geheel uit het straatbeeld. Vodden of oude kleren werden daarna geschonken aan kringloopwinkels of als textielafval gescheiden ingezameld en hergebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |