Ik doe altijd alles in Times New Roman, ik houd wel van lettertypes met een schreef (die kleine streepjes onder en boven aan letters). Maar ik heb niet superveel CV-schrijf-ervaring nog. (Al heb ik dankzij die CV's wel ¤10.000 en ¤3300 studiebeurs "zomaar" gekregen, dus dat was wel succesvolquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:48 schreef Barreltje het volgende:
gheheh.. terugleestopic
verder vallen mijn luikjes nogal dicht.. maar mn CV moet af..
en nu zit ik te dubben welk lettertype ik er wel en welke ik er vooral NIET voor moet gebruiken ..
wat een gedoe zeg!
Ik ook. Ik moet vliegen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ook.. ons eten komt met de boot
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is de waarheid! Zie het maar als compliment voor het vorige topic
Overigens nooit van mijn leven van een ijzeren hond gehoord, LS!
In Denemarken rijden veel van die driewielbrommer-bak-auto-dingen met de worstkraampjes erin. Maar ik geloof dat die net anders zijn. Ook een soort brommobiel-driewielers speciaal voor zakendoen op straat.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.
Overigens kwam de lorrenboer echt nog door de straat toen J jong was. Ik vond het zo bizar. Ik dacht dat dat toen al decennia lang niet meer gebeurde.
Nou ja, ik ben lokaal Alblasserwaarts, dat is er pal naast!quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zal het doorgeven. Het zal wel lokaal Dordrechts zijn dan ofzo.
Overigens kwam de lorrenboer echt nog door de straat toen J jong was. Ik vond het zo bizar. Ik dacht dat dat toen al decennia lang niet meer gebeurde.
Ik vind Minion fijnerquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik doe altijd alles in Times New Roman, ik houd wel van lettertypes met een schreef (die kleine streepjes onder en boven aan letters)
Valentijnsdag! Hartjesstickers erbij plakken!quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef Barreltje het volgende:
ik heb nu : Californian FB, Gadugi, High Tower text en Sylfaen ..
ik geloof dat de laatste mijn voorkeur heeft ...
ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
ik moet 14 feb m'n CV ingeleverd hebben EN een motivatie brief geschreven hebben.. morgen moet ie dus nagekeken worden en ik blijf maar twijfelen enzo..
die vind ik dan weer teveel zwart hebben ofzo..:Pquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind Minion fijner
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Valentijnsdag! Hartjesstickers erbij plakken!
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebbenquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
In Denemarken rijden veel van die driewielbrommer-bak-auto-dingen met de worstkraampjes erin. Maar ik geloof dat die net anders zijn. Ook een soort brommobiel-driewielers speciaal voor zakendoen op straat.
Hoe oud is J dan
Nou, dat dan ook weer niet. Maar het is wel extreem oud.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebben
Knetteroudquote:Op woensdag 12 februari 2020 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
44. Dan ben je dus oud genoeg om de lorrenboer in de straat gehad te hebben
Oude lappen en lompen. Het verdienmodel heb ik nooit begrepen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat is een Lorreboer?![]()
Ik kan mij nog net de SRV man herinneren.. Kom uit 89
Zeker.quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou, dat dan ook weer niet. Maar het is wel extreem oud.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 22:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik woon in de buurt van een ouderencomplex en daar komt nog steeds een SRV wagen.
Voddenboer ken ik alleen van verhalen en plaatjes. Waar verkocht die zijn vodden eigenlijk aan en kan je daar dan van leven?
quote:Een voddenman, in sommige delen van Nederland ook wel lorrenboer genoemd, was iemand die oude kleren opkocht en weer doorverkocht voor de fabricage van papier of poetskatoen.
Tot in de jaren zestig van de twintigste eeuw kwam hij langs door de straat met paard en wagen, bakfiets of handkar. Men kon aan hem oude kleding en beddengoed als vodden aanbieden. De jutezak met vodden werd gewogen met behulp van een weeghaak.
De voddenman noemde zijn kiloprijs en de huisvrouw die de vodden wilde verkopen, probeerde er nog 1 of 2 cent meer voor te krijgen, soms lukte dat, meestal niet. Soms was er sprake van 'ruilhandel', de handelaar had dan op zijn kar allerlei vooral voor kinderen aantrekkelijke hebbedingetjes uitgestald die hij aanbood in ruil voor vodden.
In de jaren zeventig van de vorige eeuw werden de vodden ook vaak gratis meegegeven.
De voddenman verdween in de welvarende wereld geheel uit het straatbeeld. Vodden of oude kleren werden daarna geschonken aan kringloopwinkels of als textielafval gescheiden ingezameld en hergebruikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |