abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 februari 2020 @ 14:36:38 #1
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191392603
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
pi_191392622
Misschien helpt t als mensen in dit topic iet wat minder proberen te generaliseren en met cheapshots een andere in een verdomhoekje proberen te drukken met niks substantieels.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 14:39:45 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_191392641
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jep, als groepje brugklassers begin jaren 90 op terrein buiten school een journalist tegen komen die vragen stelt over geweld op school en hoe wij ons zouden verdedigen.
Waarop 1 klasgenoot zegt zich te verdedigen met zn sleutelbos en sleutel tussen vingers.

Volgende dag in de krant dat onze school zo gewelddadig zou zijn. En we opscheppen over het andere aanvallen van andere scholieren met sleutels tussen de vingers.

Toevallig in de week van open dagen voor middelbare scholen.

Journalist bleek bevriend te zijn met medewerkers van een nabij gelegen andere middelbare school, waar tijdens de open dag dat krantartikel toen op tafel lag.

Integere mensen inderdaad :D

Toen leerde ik dat journalistiek eigenlijk vooral een vakgebied is voor smeerlappen en sensationalisten.
Zoek het originele bericht eens op plaats het hier eens. Het is vast wel te vinden. Zeker als je zoals jij al die details nog weet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191392642
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:28 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jep, als groepje brugklassers begin jaren 90 op terrein buiten school een journalist tegen komen die vragen stelt over geweld op school en hoe wij ons zouden verdedigen.
Waarop 1 klasgenoot zegt zich te verdedigen met zn sleutelbos en sleutel tussen vingers.

Volgende dag in de krant dat onze school zo gewelddadig zou zijn. En we opscheppen over het andere aanvallen van andere scholieren met sleutels tussen de vingers.

Toevallig in de week van open dagen voor middelbare scholen.

Journalist bleek bevriend te zijn met medewerkers van een nabij gelegen andere middelbare school, waar tijdens de open dag dat krantartikel toen op tafel lag.

Integere mensen inderdaad :D

Toen leerde ik dat journalistiek eigenlijk vooral een vakgebied is voor smeerlappen en sensationalisten.
Dus op basis van één ervaring, serveer je een complete beroepsgroep af? Dat verklaart in ieder geval waarom je telkens op blijft nemen voor Trump.

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, en ik loop al ruim tien jaar mee in het wereldje. Als iemand van ons zo opzichtig leugens zou verspreiden, staat hij of zij gewoon op straat.

De afgelopen jaren zijn bij ons om veel minder collega's ontslagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191392659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Zoek het originele bericht eens op plaats het hier eens. Het is vast wel te vinden. Zeker als je zoals jij al die details nog weet.
Ik heb toegang tot een archief waarin alle krantenartikelen uit binnen- en buitenland zijn te vinden. Dus het moet een koud kunstje zijn om dat verhaal op te snorren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191392666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:38 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:
Misschien helpt t als mensen in dit topic iet wat minder proberen te generaliseren en met cheapshots een andere in een verdomhoekje proberen te drukken met niks substantieels.
Goh, ja, dat zou leuk zijn. En wat feiten ipv meningen.

PS: Ik snapte niets van jouw post over illegalen, natuurlijk hebben bedrijven illegalen in dienst omdat ze goedkoper zijn maar er is nog een andere manier, die van het tijdelijke werkvisa, een methode die door Trump gebruikt en verruimd is, waarmee ironisch genoeg de grootste groep illegalen binnenkomt.
Deze mensen gaan niet naar huis als hun tijdelijke visum afloopt en vormen de grootste groep illegalen.
pi_191392734
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, goed lezen. Het wordt weersproken door een 'DNC party official' en behoeft dan kennelijk geen nader onderzoek. Vervolgens worden de doelpalen verschoven, naar de vraag of het veel uitmaakte.
Dat is ook wel weer makkelijk. Als het tegen wordt gesproken dan moet je diegene gewoon niet vertrouwen.

Ondertussen heb je zelf een bewering zonder verdere onderbouwing gedaan, laat staan dat je bewijzen hebt laten zien.
pi_191392737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:54 schreef kladderadatsch het volgende: [..] Je mag er ook gewoon voor uitkomen dat je stiekem best blij bent met Trump hoor, dit is gewoon vermoeiend.
De tering he, hoezo cultgedrag.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 14:50:05 #9
3928 Ulx
pi_191392755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb toegang tot een archief waarin alle krantenartikelen uit binnen- en buitenland zijn te vinden. Dus het moet een koud kunstje zijn om dat verhaal op te snorren.
Dan moet Refrag maar even de naam van de krant en de verschijningsdatum noemen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_191392757
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goh, ja, dat zou leuk zijn. En wat feiten ipv meningen.

PS: Ik snapte niets van jouw post over illegalen, natuurlijk hebben bedrijven illegalen in dienst omdat ze goedkoper zijn maar er is nog een andere manier, die van het tijdelijke werkvisa, een methode die door Trump gebruikt en verruimd is, waarmee ironisch genoeg de grootste groep illegalen binnenkomt.
Deze mensen gaan niet naar huis als hun tijdelijke visum afloopt en vormen de grootste groep illegalen.
Verlopen visa of binnengewandeld doet er niet eens toe, er zijn mensen met geld die dat ook hadden kunnen investeren in de lokale economie door een local in dienst te stellen. Ik doel niet eens echt op bedrijven maar er zijn ook zat huishoudens die de centen hebben en er ook misbruik van maken. Qua bedrijven zal het wel meevallen want er zijn maar weinig plekken waar die illegalen aan de slag kunnen voor potentiële klusjes.
pi_191392808
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:50 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Verlopen visa of binnengewandeld doet er niet eens toe, er zijn mensen met geld die dat ook hadden kunnen investeren in de lokale economie door een local in dienst te stellen. Ik doel niet eens echt op bedrijven maar er zijn ook zat huishoudens die de centen hebben en er ook misbruik van maken. Qua bedrijven zal het wel meevallen want er zijn maar weinig plekken waar die illegalen aan de slag kunnen voor potentiële klusjes.
Daar vergis jij je schromelijk in, illegalen vinden heel makkelijk en dagelijks werk bij bedrijven in de VS, met name in de service industrie, landbouw, manuele industrie en de bouw.

https://www.pewresearch.o(...)d-immigrant-workers/

Toen Georgia een aantal jaren geleden het gebruik van illegale arbeiders in de landbouw verbood en toezag op controle stonden de velden vol met rottende gewassen omdat er geen vervanging voor was, overigens.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2020 14:56:28 ]
pi_191392895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De afgelopen jaren zijn bij ons om veel minder collega's ontslagen.
Als jij hier reageert als ervaren journalist en bewezen wordt dat "gerenommeerde" mainstream nieuwszenders en Fox (etc etc) selectief items propageren om een politieke agenda te ondersteunen, ga jij dan onder jouw naam je daarover uitspreken als je misschien een kans hebt om ook ver hen te kunnen schrijven. Ik kan mij voorstellen dat je als nederlands journalist zou willen om een klus voor bijv. CNN te mogen maken.

Vind je de NOS integer? kan jij je als journalist hier in uitspreken zonder dat je daar misschien professioneel consequenties kan door ondervinden ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 15:05:15 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_191392941
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:02 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Als jij hier reageert als ervaren journalist en bewezen wordt dat "gerenommeerde" mainstream nieuwszenders en Fox (etc etc) selectief items propageren om een politieke agenda te ondersteunen, ga jij dan onder jouw naam je daarover uitspreken als je misschien een kans hebt om ook ver hen te kunnen schrijven. Ik kan mij voorstellen dat je als nederlands journalist zou willen om een klus voor bijv. CNN te mogen maken.

Vind je de NOS integer? kan jij je als journalist hier in uitspreken zonder dat je daar misschien professioneel consequenties kan door ondervinden ?
ik denk dat een journalist altijd de intentie heeft om integere journalistiek te bedrijven, maar als je een president is die leugen op leugen opstapelt met de snelheid van het licht, dan moet je niet vreemd op kijken dat er fouten gemaakt worden. Het is allemaal colatteral damage.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_191392962
Hoe kan het trouwens dat Obama’s bewind door de gerenommeerde journalistiek nu als schandaalvrij word gezien?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 15:10:08 #15
384435 klappernootopreis
pi_191393019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Obama’s bewind door de gerenommeerde journalistiek nu als schandaalvrij word gezien?
Omdat hij vergeleken met Trump een verademing is gebleken?
pi_191393023
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar vergis jij je schromelijk in, illegalen vinden heel makkelijk en dagelijks werk bij bedrijven in de VS, met name in de service industrie, landbouw, manuele industrie en de bouw.

Nee daar vergis ik mij niet in, dat benoem daar waar ik "weinig plekken" vermeld.
Ze wandelen meestal niet wallstreet binnen om even een simplistisch voorbeeld te geven.
pi_191393070
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:05 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ik denk dat een journalist altijd de intentie heeft om integere journalistiek te bedrijven, maar als je een president is die leugen op leugen opstapelt met de snelheid van het licht, dan moet je niet vreemd op kijken dat er fouten gemaakt worden. Het is allemaal colatteral damage.
Cool, maar dat is niet het punt dat ik wil maken, Koos moet daarop antwoord geven, hij is immers journalist en jij (sorry) niet.
pi_191393114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Concrete vraag:

Hebben journalisten recht op vrijheid van meningsuiting?
Niet meer of minder dan andere burgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191393145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Toen Georgia een aantal jaren geleden het gebruik van illegale arbeiders in de landbouw verbood en toezag op controle stonden de velden vol met rottende gewassen omdat er geen vervanging voor was, overigens.
Omdat niemand hard wil werken voor een kutloon ? Ik bedoel, je maakt een punt idd die hier in nederland net zo goed van toepassing is. Gelukkig hebben wij wat VVD'ers rondrennen die maar al te graag vluchtelingen willen opnemen, die konden meteen aan de slag! echt geweldig.

Denk je dat $15 minimum genoeg is om wel mensen te laten werken op de velden van Georgia ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 15:19:12 #20
384435 klappernootopreis
pi_191393168
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:17 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Omdat niemand hard wil werken voor een kutloon ? Ik bedoel, je maakt een punt idd die hier in nederland net zo goed van toepassing is. Gelukkig hebben wij wat VVD'ers rondrennen die maar al te graag vluchtelingen willen opnemen, die konden meteen aan de slag! echt geweldig.

Denk je dat $15 minimum genoeg is om wel mensen te laten werken op de velden van Georgia ?
pakweg 200 jaar geleden deden werkten ze daar voor stukken minder.. en dit heeft weinig met inflatie te maken ben ik bang...
pi_191393315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:19 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

pakweg 200 jaar geleden deden werkten ze daar voor stukken minder.. en dit heeft weinig met inflatie te maken ben ik bang...
Nee dat was ook een tijd dat je zelf je eten moest telen anders had je wellicht niks te eten.
Ik ging ook niks reppen over inflatie maar wel over wat de mensen beschouwen wat ze waard zijn of wat ze nodig hebben om rond te komen. Je kan wel stellen dat $5/uur nog altijd beter dan niks is, maar er zijn vermoedelijk weinig mensen die zo denken.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 15:32:45 #22
384435 klappernootopreis
pi_191393357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:28 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Nee dat was ook een tijd dat je zelf je eten moest telen anders had je wellicht niks te eten.
Ik ging ook niks reppen over inflatie maar wel over wat de mensen beschouwen wat ze waard zijn of wat ze nodig hebben om rond te komen. Je kan wel stellen dat $5/uur nog altijd beter dan niks is, maar er zijn vermoedelijk weinig mensen die zo denken.
tegenwoordig niet meer. veel mensen (ook in de states) kunnen niet meer meekomen met de inflatie. Als ze dan ook nog gaan snijden in de foodstamps dan weet je precies welke doelgroep ze willen treffen.
pi_191393409
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

tegenwoordig niet meer. veel mensen (ook in de states) kunnen niet meer meekomen met de inflatie. Als ze dan ook nog gaan snijden in de foodstamps dan weet je precies welke doelgroep ze willen treffen.
Man ja dat is ook nog eens zo, snijden in foodstamps, das toch ook echt puur wanbeleid. Amerika, toonbeeld van welvaart...
pi_191393743
And another one bites the dust. al-Qaida leider Qassim al-Rimi gedood met een drone aanval.

Hoeveel wins kan een president hebben in zo'n korte tijd.

quote:
Trump: leider al-Qaida Arabisch Schiereiland gedood

President Trump meldt dat het Amerikaanse leger een leider van terreurgroep al-Qaida heeft gedood. Bij een operatie in Jemen zou Qassim al-Rimi, de baas van de al-Qaida-afdeling op het Arabisch schiereiland zijn omgebracht.

Er kwamen de laatste dagen al berichten uit Jemen waarin gezegd werd dat Rimi bij een droneaanval was gedood, maar bevestigd werden die niet. Trump meldt niet wat voor soort anti-terreuroperatie tegen al-Qaida het was en of het om een aanval met een drone ging.
Buitensporig veel geweld

Rimi dook zondag nog op in een videoboodschap waarin hij namens al-Qaida een aanslag op de vliegbasis in Florida in december opeiste. Experts betwijfelden al of de video recent was opgenomen. Bij de aanslag kwamen drie mensen om. De dader was een 21-jarige man uit Saudi-Arabië die een militaire opleiding kreeg op de basis.

Volgens Trump heeft de al-Qaida-tak van Rimi, AQAP (Al-Qaeda in the Arabian Peninsula) buitensporig veel geweld gebruikt tegen burgers in Jemen en mensen geïnspireerd om aanslagen te plegen tegen de VS. AQAP wordt gezien als een van de machtigste regionale afdelingen van al-Qaida.

De president zegt dat de terreurorganisatie aanzienlijk wordt verzwakt door de dood van Rimi. "Het brengt ons dichter bij het uitschakelen van groepen die een dreiging vormen voor onze veiligheid."
Jihad

Rimi werd in 1978 geboren in het westen van Jemen, vlak bij de hoofdstad Sanaa. Al op jonge leeftijd raakte hij betrokken bij jihadistische groeperingen. Zo gaf hij in de jaren 90 trainingen aan militanten in al-Qaida-kampen in Afghanistan, schrijft de BBC.

In 2004 werd Rimi samen andere al-Qaida-aanhangers, onder wie Rimi's voorganger Nasir al-Wuhayshi, vastgezet in een zwaarbewaakte gevangenis in Sanaa. Twee jaar later ontsnapten ze en zetten ze hun jihadistische activiteiten voort. Toen in 2009 de Saudische en Jemenitische takken van al-Qaida werden samengevoegd tot AQAP, werd Wuhayshi daar de leider van. In 2015 werd hij gedood bij een Amerikaanse droneaanval, Rimi volgde hem op.
https://nos.nl/l/2321918
pi_191393775
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:02 schreef Sjemmert het volgende:
And another one bites the dust. al-Qaida leider Qassim al-Rimi gedood met een drone aanval.

Hoeveel wins kan een president hebben in zo'n korte tijd.
[..]

https://nos.nl/l/2321918
Was je erbij ? Kon je hem identificeren ?
pi_191393937
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 15:06 schreef Chivaz het volgende:
Nu als in momenteel of het afgelopen jaar ? Welke nieuwszender/platform ?

Ik heb ergens gelezen dat Obama zich wel wil inlenen om Sanders een halt toe te roepen indien hij te veel kans maakt op het presidentschap. Het is een gis maar het zou bijvoorbeeld CNN kunnen betreffen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:21:25 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191393959
Obama zou wel een mooie hefboom zijn om de afro-achterban aan de Buttigieg te krijgen ^O^
pi_191394039
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Obama zou wel een mooie hefboom zijn om de afro-achterban aan de Buttigieg te krijgen ^O^
Nee kerel, niet Buttigieg lol
pi_191394042
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Dan moet toch eerst Biden weg vallen, want ik denk niet dat Obama zijn eigen vice af gaat vallen. Maar volgens mij is Obama helemaal niet geneigd om een voorkeur uit te spreken, die gaat achter de kandidaat staan die er uit komt (ook als het Sanders is).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191394055
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moet toch eerst Biden weg vallen, want ik denk niet dat Obama zijn eigen vice af gaat vallen. Maar volgens mij is Obama helemaal niet geneigd om een voorkeur uit te spreken, die gaat achter de kandidaat staan die er uit komt.
Juist, maar niet Buttigieg want die maakt uberhaupt geen kans bij die gemeenschap. Dat was voor zover wel duidelijk.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:31:46 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191394064
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan moet toch eerst Biden weg vallen, want ik denk niet dat Obama zijn eigen vice af gaat vallen. Maar volgens mij is Obama helemaal niet geneigd om een voorkeur uit te spreken, die gaat achter de kandidaat staan die er uit komt.
Ik denk wel dat hij zal proberen te voorkomen dat ze met een Jeremy Corbyn achtig figuur de verkiezingen in moeten. En ik vermoed dat Biden snel klaar is nu/
pi_191394069
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:31 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Juist, maar niet Buttigieg want die maakt uberhaupt geen kans bij die gemeenschap. Dat was voor zover wel duidelijk.
Als Buttigieg als winnaar uit het congres komt, gaat Obama er alles aan doen om alle democraten, ook de Afro-Amerikanen, er van te overtuigen op hem te gaan stemmen. En tot die tijd houdt Obama zich denk ik muisstil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_191394082
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Buttigieg als winnaar uit het congres komt, gaat Obama er alles aan doen om alle democraten, ook de Afro-Amerikanen, er van te overtuigen op hem te gaan stemmen. En tot die tijd houdt Obama zich denk ik muisstil.
Het zal nog eerder Bloomberg worden dan Buttigieg, Biden ligt al goed bij een deel van afro amerikaanse gemeenschap..
pi_191394083
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik denk wel dat hij zal proberen te voorkomen dat ze met een Jeremy Corbyn achtig figuur de verkiezingen in moeten. En ik vermoed dat Biden snel klaar is nu/
Als Obama een voorkeur uit spreekt neemt hij een enorm risico. Als die voorkeur het niet wordt, zal het lastiger worden om de Afro-Amerikanen te mobiliseren. Dat risico gaat hij gewoon niet nemen, het is nu gewoon het beste als hij gewoon wacht. Wachten en kijken wat er uit rolt.
pi_191394094
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als Obama een voorkeur uit spreekt neemt hij een enorm risico. Als die voorkeur het niet wordt, zal het lastiger worden om de Afro-Amerikanen te mobiliseren. Dat risico gaat hij gewoon niet nemen, het is nu gewoon het beste als hij gewoon wacht. Wachten en kijken wat er uit rolt.
Welk risico dat dan ? het is een endorsement, Obama heeft niks te verliezen dus wat bedoel je ?
pi_191394120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:34 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Het zal nog eerder Bloomberg worden dan Buttigieg, Biden ligt al goed bij een deel van afro amerikaanse gemeenschap..
Dat vind ik lastig in te schatten. Bloomberg heeft een kans als er uit de eerste 4 staten geen duidelijke winnaar komt. Buttigieg heeft een kans als hij het in New Hampshire ook goed doet. Biden heeft nog een kans als hij Nevada en South Carolina wint. Sanders heeft een prima kans als hij die volgende 3 zo goed blijft scoren als in Iowa. Scoort Sanders minder heb je nog kans dat er mensen overstappen naar Warren, maar die geef ik wel de minste kans van de grote 5.
pi_191394144
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:35 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Welk risico dat dan ? het is een endorsement, Obama heeft niks te verliezen dus wat bedoel je ?
Als hij nu achter Biden/Buttigieg gaat staan en vervolgens wint Sanders de voorverkiezingen, zal Sanders toch altijd een tweede keus van Obama zijn. En gezien zijn enorme invloed in die gemeenschap is dat een risico, komen die dan wel opdagen voor een tweede keus?
Wachten tot de kandidaat bekend is en er dan vol achter gaan staan en nooit laten merken of dat de eerste keus is of niet is een veel veiligere strategie.

En wat Obama te verliezen heeft is nog 4 jaar Trump ipv een democraat.
pi_191394183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

https://www.washingtonexa(...)-senate-hands-report

Waar is Hunter eigenlijk ?
pi_191394235
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:43 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Lijkt me ook.

https://www.washingtonexa(...)-senate-hands-report

Waar is Hunter eigenlijk ?

Hoezo is dat ook maar enigzins belangrijk?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_191394243
Een beetje laat, maar nu spreekt ook een Republikeinse gouverneur zich uit voor de impeachment. https://www.washingtonexa(...)-removed-from-office

Jammer, die beweging met Romney komt wat te laat op gang.
pi_191394255
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als hij nu achter Biden/Buttigieg gaat staan en vervolgens wint Sanders de voorverkiezingen, zal Sanders toch altijd een tweede keus van Obama zijn. En gezien zijn enorme invloed in die gemeenschap is dat een risico, komen die dan wel opdagen voor een tweede keus?
Wachten tot de kandidaat bekend is en er dan vol achter gaan staan en nooit laten merken of dat de eerste keus is of niet is een veel veiligere strategie.
Nee, sorry je maakt een grote misvatting of je leest er overheen, maar zoals onderhand al heel vaak gezegd is hier willen de democraten Sanders helemaal niet als kandidaat hebben. Obama wordt ingezet om Sanders te doen laten verliezen voor zover dat mogelijk is.

Obama zou veel kunnen doen en zal hoe dan ook kiezen voor wie er dan mogelijk kan winnen maar niet Buttigieg want die maakt al geen kans op de bij de afro amerikanen.

Het zou Biden zijn of Bloomberg en die laatste heeft $66miljard dollar kans om te winnen want fuck yeah democracy!
pi_191394272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:49 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Nee, sorry je maakt een grote misvatting of je leest er overheen, maar zoals onderhand al heel vaak gezegd is hier willen de democraten Sanders helemaal niet als kandidaat hebben. Obama wordt ingezet om Sanders te doen laten verliezen voor zover dat mogelijk is.
Daar heb ik nog steeds geen bewijs van gezien. Ik ga dus niet uit van die theorie. De democraten willen een democraat, ook als dat Sanders is. Dat is wat ze zelf zeggen en laten merken.

En Obama gaat zijn invloed inzetten voor de democratische kandidaat tegen Trump. Dat heeft hij volgens mij ook al gezegd, kan het alleen niet meer vinden.
pi_191394300
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:49 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Obama zou veel kunnen doen en zal hoe dan ook kiezen voor wie er dan mogelijk kan winnen maar niet Buttigieg want die maakt al geen kans op de bij de afro amerikanen.

Het zou Biden zijn of Bloomberg en die laatste heeft $66miljard dollar kans om te winnen want fuck yeah democracy!
Alsof Obama geen vrije wil heeft maar alleen een tool is van de almachtige DNC...godallemachtig, man.
pi_191394319
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:48 schreef Hanca het volgende:
Een beetje laat, maar nu spreekt ook een Republikeinse gouverneur zich uit voor de impeachment. https://www.washingtonexa(...)-removed-from-office

Jammer, die beweging met Romney komt wat te laat op gang.
Ik had dit al zien aankomen, dat ging echt nog wel een staartje krijgen. Romney was niet te laat, hij alleen kon toch niks beginnen maar hij deed t wel.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 16:53:26 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191394334
Sowieso is het heel goed te begrijpen dat de Democraten Sanders niet willen.

De PvdA zou hier ook niet heel blij zijn als ineens Rutger Bregman probeert de partij te kapen.
pi_191394335
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:52 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Ik had dit al zien aankomen, dat ging echt nog wel een staartje krijgen. Romney was niet te laat, hij alleen kon toch niks beginnen maar hij deed t wel.
Hij was te laat om misschien een grote beweging op gang te krijgen voor de stemming, dat had de kans op impeachment misschien een heel klein beetje groter gemaakt.
pi_191394344
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar heb ik nog steeds geen bewijs van gezien. Ik ga dus niet uit van die theorie. De democraten willen een democraat, ook als dat Sanders is. Dat is wat ze zelf zeggen en laten merken.

En Obama gaat zijn invloed inzetten voor de democratische kandidaat tegen Trump. Dat heeft hij volgens mij ook al gezegd, kan het alleen niet meer vinden.
Dan google je het toch, het staat online en dat je onderhand nog niet begrijpt dat de DNC helemaal niet wilt dat Bernie de presidentschap wint betekent dat je nog heel wat in te lezen hebt op het internet. Heel cliche maar dan heb je echt onder een steen gelegen als je dit enigzins volgt.
pi_191394350
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alsof Obama geen vrije wil heeft maar alleen een tool is van de almachtige DNC...godallemachtig, man.
Niet eens een tool, hij doet dit van harte...
pi_191394357
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:54 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Niet eens een tool, hij doet dit van harte...
En dat baseer je op? Oh, helemaal niks? Verassend.
pi_191394358
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:54 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Dan google je het toch, het staat online en dat je onderhand nog niet begrijpt dat de DNC helemaal niet wilt dat Bernie de presidentschap wint betekent dat je nog heel wat in te lezen hebt op het internet. Heel cliche maar dan heb je echt onder een steen gelegen als je dit enigzins volgt.
Of ik geloof de extreem linkse complottheorieën net zo min als de alt-rechtse complottheorieën. Geen enkel serieus figuur heeft dit laten merken. Of kom anders maar met serieus bewijs, een kwaliteitsjournalist die dit ook denkt bijvoorbeeld.

Als jij denkt dat het gedoe in Iowa bewust was, heb je nog nooit de uitrol van een nieuw systeem meegemaakt.
pi_191394367
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:53 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso is het heel goed te begrijpen dat de Democraten Sanders niet willen.

De PvdA zou hier ook niet heel blij zijn als ineens Rutger Bregman probeert de partij te kapen.
Beetje slechte vergelijking maar ok, das wel het punt. Sanders maakt de beste kans maar hij hoort nergens thuis waar lobby's de dienst uitmaken.
pi_191394389
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij was te laat om misschien een grote beweging op gang te krijgen voor de stemming, dat had de kans op impeachment misschien een heel klein beetje groter gemaakt.
Nee de republikeinen zijn bang voor represailles van Trump nu de lobby's achter hem staan. Trump ruineert de republikeinen die dit willen proberen. Zelfs als ze nu een impeachment op zouden zetten is hun carriere over. Die lui zitten er echt niet voor het volk.
pi_191394413
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je kan het ook gewoon googlen, doe maar es moeite ipv komen met 0 argumenten en wat duffe vragen om 0 punten hard te maken, waar je zelf ook antwoord op kan krijgen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:00:04 #54
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191394415
Alsof zwarte Amerikanen een soort aapjes zijn die allemaal braaf door een hoepeltje springen omdat Obama het zegt. Dat doe je zelf ook, Hanca?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:00:35 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191394421
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kennelijk moet je het een goed idee vinden dat Bernie kandidaat wordt anders ben je een praatpop van DNC, Wallstreet het grootkapitaal,, lobbyisten en nog meer van die holle containers
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:00:42 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191394422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:59 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Je kan het ook gewoon googlen, doe maar es moeite ipv komen met 0 argumenten en wat duffe vragen om 0 punten hard te maken, waar je zelf ook antwoord op kan krijgen.
Protip: 'google het zelf' en 'iedereen die niet vindt wat ik vind is dom' zijn niet de beste argumenten in een discussie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191394424
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:59 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Je beweert wat, dan moet jij bewijzen. Dat is je nu al een aantal delen van deze serie (waarin jij dit steeds roept) niet gelukt.

En een extreem linkse site waar iemand wat roept is geen bewijs, voor de duidelijkheid.
pi_191394432
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Of ik geloof de extreem linkse complottheorieën net zo min als de alt-rechtse complottheorieën. Geen enkel serieus figuur heeft dit laten merken. Of kom anders maar met serieus bewijs, een kwaliteitsjournalist die dit ook denkt bijvoorbeeld.

Als jij denkt dat het gedoe in Iowa bewust was, heb je nog nooit de uitrol van een nieuw systeem meegemaakt.
Mijn god, lees jij je info op facebook ? Waar zeg ik uberhaupt iets over Iowa Caucus ?
Spreek ik telkens met een ander persoon ?
pi_191394442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Alsof zwarte Amerikanen een soort aapjes zijn die allemaal braaf door een hoepeltje springen omdat Obama het zegt. Dat doe je zelf ook, Hanca?
Nee, maar zijn invloed is wel onmiskenbaar. Als ik Obama was zou ik die invloed voorzichtig inzetten.
pi_191394447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:01 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Mijn god, lees jij je info op facebook ?
Nee, facebook heb ik niet.
pi_191394459
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, maar zijn invloed is wel onmiskenbaar. Als ik Obama was zou ik die invloed voorzichtig inzetten.
Ik heb echt het idee dat jij in een bubbel zit en projecteert wat JIJ denkt zoals het gaat.
Er is echt niemand in de DNC die Sanders wil hebben als kandidaat al is het de beste persoon vs Trump.
pi_191394466
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, facebook heb ik niet.
Het was ook een retorische vraag...
pi_191394468
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:03 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Ik heb echt het idee dat jij in een bubbel zit en projecteert wat JIJ denkt zoals het gaat.
Er is echt niemand in de DNC die Sanders wil hebben als kandidaat al is het de beste persoon vs Trump.
Ehm, jij beweert steeds wat zonder bewijs en dan zit ik in een bubble? Kom dan met bewijs, overtuig me...
pi_191394489
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Protip: 'google het zelf' en 'iedereen die niet vindt wat ik vind is dom' zijn niet de beste argumenten in een discussie.
Pro tip, als dezelfde figuur continu geen feiten accepteert dan mag die ze zelf opzoeken en lezen. Die ga ik niet overtuigen en dat wil ik ook niet, trek lekker zelf je conclusie dan.

Nog een pro tip, voeg gewoon iets toe aan dit onderwerp want dit soort replies gaan echt nergens over.
pi_191394503
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je beweert wat, dan moet jij bewijzen. Dat is je nu al een aantal delen van deze serie (waarin jij dit steeds roept) niet gelukt.

En een extreem linkse site waar iemand wat roept is geen bewijs, voor de duidelijkheid.
Het maakt mij ook niet uit als ik met iemand te doen heb die onderhand nog steeds niet begrijpt dat Sanders een ongewenste gast is bij de democraten en het vervolgens wil afdoen als een conspiracy. Das echt kansloos
pi_191394504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:06 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Pro tip, als dezelfde figuur continu geen feiten accepteert dan mag die ze zelf opzoeken en lezen. Die ga ik niet overtuigen en dat wil ik ook niet, trek lekker zelf je conclusie dan.

Welk feit? Ik heb nog geen enkele link van je gezien met bewijs. Verder dan een complottheorie op fok is het nog niet gekomen. Als het volgens jou 'overal' staat is het bewijzen niet zo moeilijk. En op fok hoor je dergelijke beweringen te bewijzen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:09:23 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191394519
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Natuurlijk wil DNC niet Bernie Sanders als kandidaat. Hun doelstelling is namelijk de verkiezingen van november winnen en met Bernie Sanders gaat dat gewoon niet lukken om de bekende redenen.

Ik denk dat het CU bestuur ook niet blij zou gaan zijn als Bert Dorenbos probeert lijsttrekker te worden of het D66 bestuur wanneer Jerney Kaagman dat probeert.
pi_191394521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:00 schreef kladderadatsch het volgende:
Alsof zwarte Amerikanen een soort aapjes zijn die allemaal braaf door een hoepeltje springen omdat Obama het zegt.
Nee dat dacht ik dus ook niet, bovendien zijn er ook zat afro amerikanen die obama niet geweldig vinden, maar ik snap de motivatie uiteraard wel.
pi_191394548
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk wil DNC niet Bernie Sanders als kandidaat. Hun doelstelling is namelijk de verkiezingen van november winnen en met Bernie Sanders gaat dat gewoon niet lukken om de bekende redenen.

Ik denk dat het CU bestuur ook niet blij zou gaan zijn als Bert Dorenbos probeert lijsttrekker te worden of het D66 bestuur wanneer Jerney Kaagman dat probeert.
Uberhaupt geen Kaagman in de politiek aub
pi_191394583
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]

Welk feit? Ik heb nog geen enkele link van je gezien met bewijs. Verder dan een complottheorie op fok is het nog niet gekomen. Als het volgens jou 'overal' staat is het bewijzen niet zo moeilijk. En op fok hoor je dergelijke beweringen te bewijzen.
Zodat je het weer kan ontkennen of negeren zoals in de vorige threads ? Man lees eens terug hierboven alleen al over de status van Bernie.. dat je dat nog niet door had zegt toch genoeg.

lol, ik wens je het beste
pi_191394604
Feiten: https://www.newsweek.com/(...)tter_impression=true

Quote:...” The Republican National Committee (RNC) in recent weeks have reportedly funded thousands of automated phone calls to jam up the offices of dozens of House Democrats amid the fight surrounding the impeachment inquiry into President Donald Trump.

Two unnamed sources briefed on the effort told The New York Times that the coordinated phone blast tactic aimed to shape public opinion of the investigation, as well as simply to tie up the phone lines of the elected officials. Approximately 11,000 calls were reportedly made as part of the scheme...”

In War and Love: all is fair...😳
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:16:40 #72
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191394607
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:09 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Nee dat dacht ik dus ook niet, bovendien zijn er ook zat afro amerikanen die obama niet geweldig vinden, maar ik snap de motivatie uiteraard wel.
Meer dan je denkt... Daar was ik zelf ook wel verbaast over moet ik eerlijk bekennen.

In ieder geval, ik geloof er gewoon niet zo in dat een stemadvies van een bekend persoon voor veel mensen nou echt de doorslag geeft, blank of zwart.
pi_191394625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:14 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Zodat je het weer kan ontkennen of negeren zoals in de vorige threads ? Man lees eens terug hierboven alleen al over de status van Bernie.. dat je dat nog niet door had zegt toch genoeg.

lol, ik wens je het beste
Geef me anders de link naar de post in een vorige thread waar jij een bewijs levert. Niet een verhaaltje van jezelf, maar gewoon een link. Vind ik ook prima, ik kan daar natuurlijk overheen hebben gekeken. Ik sta open voor bewijs hoor, maar tot die tijd staat "DNC wil nog liever Trump dan Sanders" of "DNC wil absoluut geen Sanders als president" bij mij in het lijstje complottheoriën. Zo gek is het toch niet dat je bij zulke sterke beweringen een bewijs moet leveren?
pi_191394631
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Meer dan je denkt... Daar was ik zelf ook wel verbaast over moet ik eerlijk bekennen.

In ieder geval, ik geloof er gewoon niet zo in dat een stemadvies van een bekend persoon voor veel mensen nou echt de doorslag geeft, blank of zwart.
Joe Rogan doet het anders echt heel goed, dat een endorsement van hem zoveel kan betekenen voor Yang alleen al...
pi_191394640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:18 schreef Hanca het volgende:

[..]

Geef me anders de link naar de post in een vorige thread waar jij een bewijs levert. Niet een verhaaltje van jezelf, maar gewoon een link. Vind ik ook prima, ik kan daar natuurlijk overheen hebben gekeken. Ik sta open voor bewijs hoor, maar tot die tijd staat "DNC wil nog liever Trump dan Sanders" of "DNC wil absoluut geen Sanders als president" bij mij in het lijstje complottheoriën. Zo gek is het toch niet dat je bij zulke sterke beweringen een bewijs moet leveren?
Doe t ff lekker zelf
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:20:19 #76
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191394649
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:18 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Joe Rogan doet het anders echt heel goed, dat een endorsement van hem zoveel kan betekenen voor Yang alleen al...
Yang? Dacht dat hij Sanders endorsed had?
pi_191394654
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:16 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Dan ontken je eigenlijk het bestaan of iig het nut van influencers. En Obama is op politiek gebied natuurlijk een enorme influencer. Nee, niet voor alle Afro-Amerikanen. Maar toch wel voor een deel. En nee, die volgen Obama niet blind, maar wegen zijn oordeel wel mee.
pi_191394656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Yang? Dacht dat hij Sanders endorsed had?
Openlijk ja, maar Yang in zijn uitzending een platform geven doet praktisch net zoveel. Zat lui die kudos geven omdat veel mensen fanatiek naar Rogan luisteren.

edit;

Ik vind het overigens jammer dat hij door zijn endorsement voor Sanders zich niet meer wil uitlaten over de politiek. Acht hem heel geschikt om wie dan ook aan tafel te hebben en het interessant te maken.
pi_191394674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:19 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Doe t ff lekker zelf
Kortom: jij beweert wat maar wil het niet bewijzen. Duidelijk.
pi_191394802
Ik zie dat de nieuwe lichting Bernie-fans is gearriveerd richting de verkiezingen. Leuk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_191394848
Nog een aardig stuk van Wired over het verschil in wetgeving omtrent het gebruik van algoritmen door de overheid tussen de VS en Europa, Nederland in het bijzonder:
https://www.wired.com/sto(...)gorithm-us-not-much/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191394861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:32 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zie dat de nieuwe lichting Bernie-fans is gearriveerd richting de verkiezingen. Leuk.
Je enthousiasme heeft een oogverblindende uitstraling. Sommige Bernie fans hebben wel nog wat updates nodig.
pi_191394933
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:35 schreef Monolith het volgende:
Nog een aardig stuk van Wired over het verschil in wetgeving omtrent het gebruik van algoritmen door de overheid tussen de VS en Europa, Nederland in het bijzonder:
https://www.wired.com/sto(...)gorithm-us-not-much/
Eigenlijk moet je ook niet willen dat dit nodig is, het is ergens ook best overkill om fraude te voorkomen als het alleen daarvoor bedoeld is. Het nog al wiedes verder dat de opstelling gemaakt is op plekken waar criminaliteit het hoogst aannemelijk is.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:42:00 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191394936
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:32 schreef Ludachrist het volgende:
Als Bernie verliest kan hij nog altijd een sekte beginnen
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:42:35 #85
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191394948
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan ontken je eigenlijk het bestaan of iig het nut van influencers. En Obama is op politiek gebied natuurlijk een enorme influencer. Nee, niet voor alle Afro-Amerikanen. Maar toch wel voor een deel. En nee, die volgen Obama niet blind, maar wegen zijn oordeel wel mee.
Hier is gewoon onderzoek naar gedaan. Het werkt slechts bij een bepaald 'type' mens en is bovendien afhankelijk van wie diegene in zijn of haar omgeving heeft, want dat is vaak nog altijd een veel sterkere invloed.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:46:05 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191395008
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als Bernie verliest kan hij nog altijd een sekte beginnen
Dat kan ook bij winst blijkens de Trump achterban.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 17:57:29 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395174
Kan iemand mij een beetje in het kort bijspijkeren over Sanders? Hij lijkt mij een beetje 'Trump van de andere kant'. Niet dat hij zo lomp overkomt of niet kan lezen, maar ik zie (nog) geen presidentiële eigenschappen, al moet ik eerlijk bekennen ik weinig van hem weet.

Zou iemand van jullie hem graag zien als president en waarom? En waarop baseer je dat?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_191395191
- dubieuze bron -

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 07-02-2020 20:19:37 ]
pi_191395370
Jammer genoeg is het omstreden "Forward Act" geen fake news. Bedacht door mensen die de VS tot op de grond toe willen afbreken.
pi_191395392
wikileaks twitterde op zondag 26-02-2017 om 01:31:12 New DNC Chair Tom Perez wanted to "put a fork" into @BernieSanders' Latino support -- for Hillary Clinton https://t.co/yvTK0iVrL9 https://t.co/Vrs22QJSXm reageer retweet
Voor de mensen die denken dat Sanders een graag geziene kandidaat is bij de DNC.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:12:38 #91
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:10 schreef henk38 het volgende:
Forward Ackt
Over fake news gaan zeuren en dan aankomen met een filmpje van Tucker...
pi_191395430
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Over fake news gaan zeuren en dan aankomen met een filmpje van Tucker...
Misschien kun jij laten zien dat deze "forward act" fake news is.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:19:34 #93
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:15 schreef henk38 het volgende:

[..]

Misschien kun jij laten zien dat deze "forward act" fake news is.
quote:
Bedacht door mensen die de VS tot op de grond toe willen afbreken.
DAT is fake news.
pi_191395510
Ach voor de progressieven is iedereen gelijk, daarom maken ze geen onderscheid tussen illegalen en burgers.
Zodra je ze dan beticht van open grenzen beleid dan staan ze op hun achterste poten.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:22:26 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395531
Betichten van een open grenzen beleid....
pi_191395551
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[..]

DAT is fake news.
Wat is fake news, het "forward act" of de uitkomst ervan ?
pi_191395559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:22 schreef Vis1980 het volgende:
Betichten van een open grenzen beleid....
Je bent dus voor open grenzen ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:24:44 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:23 schreef henk38 het volgende:

[..]

Wat is fake news, het "forward act" of de uitkomst ervan ?
Oke, Henk.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:25:34 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395571
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:24 schreef henk38 het volgende:

[..]

Je bent dus voor open grenzen ?
Ik heb het idee dat jij moeite heb met begrijpend lezen en volgens mij weet je niet eens wat er staat.
pi_191395581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[..]

DAT is fake news.
Op een officiele overheids site ?
pi_191395584
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij moeite heb met begrijpend lezen en volgens mij weet je niet eens wat er staat.
Ik weet heel goed wat er staat en ik begrijp heel goed waar Tucker het over heeft, jij doet alles af als fake news, nu mijn vraag, welk gedeelte is fake ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:27:24 #102
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191395593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:26 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Op een officiele overheidssite staat dat bepaalde mensen die wetgeving voorstellen de VS willen afbreken? Of dat er een serieuze stroming zou zijn om grenzen af te schaffen?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:27:52 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:26 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

quote:
Bedacht door mensen die de VS tot op de grond toe willen afbreken.
Zie jij het ook niet, dan? Hij stelt dat het bedacht is door mensen die mensen die de VS tot op de grond toe willen afbreken. Staat dat op die site?
pi_191395609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Op een officiele overheidssite staat dat bepaalde mensen die wetgeving voorstellen de VS willen afbreken?
Waarom pak je alleen mijn mening er uit en wil je over de rest niet praten ?
pi_191395611
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Op een officiele overheidssite staat dat bepaalde mensen die wetgeving voorstellen de VS willen afbreken? Of dat er een serieuze stroming zou zijn om grenzen af te schaffen?
Heerlijk dit.
pi_191395618
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[..]

Zie jij het ook niet, dan? Hij stelt dat het bedacht is door mensen die mensen die de VS tot op de grond toe willen afbreken. Staat dat op die site?
Ok, wellicht met de huidige competentie dat het geen goed idee is en dat ze in die zin de VS kapot kunnen maken.

Ik probeer er iets van te maken
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:29:14 #107
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395619
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:26 schreef henk38 het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat er staat en ik begrijp heel goed waar Tucker het over heeft, jij doet alles af als fake news, nu mijn vraag, welk gedeelte is fake ?
Nee, want je reageert in dit verband op de zin....iemand betichten van een beleid?

'Ik beticht jou van een open grenzen beleid!' Waar gaat het over?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:29:34 #108
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191395624
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:28 schreef henk38 het volgende:

[..]

Waarom pak je alleen mijn mening er uit en wil je over de rest niet praten ?
Ik weet niet over welke rest ik niet zou willen praten, maar ik val hier net in en zie je wat leugens of verzinsels posten, waar een vraag over gesteld werd.
pi_191395637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke rest ik niet zou willen praten, maar ik val hier net in en zie je wat leugens of verzinsels posten, waar een vraag over gesteld werd.
Deze chain heeft duidelijk meer verwarring nodig, ik ga wat popcorn halen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:31:18 #110
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395649
Stoplicht heeft groen, oranje en rood, dat is gemaakt door mensen die graag aan kleine kinderen zitten.

Vervolgens blijven beweren dat stoplichten toch echt groen oranje en rood zijn....
pi_191395663
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:31 schreef Vis1980 het volgende:
Stoplicht heeft groen, oranje en rood, dat is gemaakt door mensen die graag aan kleine kinderen zitten.

Vervolgens blijven beweren dat stoplichten toch echt groen oranje en rood zijn....
De stoplichten zijn wit / zwart, de lampen in de stoplichten zijn Rood, oranje, groen, go!
pi_191395687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[..]

Je hebt er dus geen antwoord op en nu probeer je mijn mening tot onderwerp van discussie te maken..beetje kinderachtig.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:35:03 #113
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191395700
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:32 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

De stoplichten zijn wit / zwart, de lampen in de stoplichten zijn Rood, oranje, groen, go!
En als Obama "jump" roept springt Oprah eruit.
pi_191395715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:35 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

En als Obama "jump" roept springt Oprah eruit.
Amazing, they all get a gift!
pi_191395718
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het "forward act" een leugen ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:37:38 #117
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:34 schreef henk38 het volgende:

[..]

Je hebt er dus geen antwoord op en nu probeer je mijn mening tot onderwerp van discussie te maken..beetje kinderachtig.
Daarom zeg ik ook dat jij het niet begrijpt. Dat is het probleem ook. Ik doe nog 1 poging.

'Mijn bloed is rood, dat komt door de Vara-Gids' Het Fake News hier is dat het komt door de Vara-gids. Niet het rode bloed.

Snap je hem al? Prettig weekend verder!
pi_191395739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:21 schreef Chivaz het volgende:
Ach voor de progressieven is iedereen gelijk, daarom maken ze geen onderscheid tussen illegalen en burgers.
Zodra je ze dan beticht van open grenzen beleid dan staan ze op hun achterste poten.
Leugenaar.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:38:45 #119
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191395747
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:36 schreef henk38 het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het "forward act" een leugen ?
Het heet New Way Forward Act, maar dit zijn de twee leugens:
- de mensen die het voorstellen willen de VS kapot maken,
- ze willen open grenzen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:40:54 #120
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191395825
Hier een overzicht van alle fouten die sowieso nog in de resultaten van Iowa zitten en er kunnen er nog veel meer in zitten. Zie volledige draad:

https://twitter.com/Taniel/status/1225597908369780742
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:47:05 #122
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191395857
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:45 schreef henk38 het volgende:
Het was zo’n succesverhaal: Nu.nl dat nieuws afnam van het ANP en dit nieuws integraal plaatste op een gratis toegankelijke nieuwssite. Gewoon feiten plaatsen zonder politieke kleur en verder niets. Geen wonder dat miljoenen Nederlanders de site bezochten. Helaas heeft Nu.nl haar machtspositie misbruikt door de neutrale positie de afgelopen jaren behoorlijk te wijzigen. Het ANP is er uit getrapt en met de komst van 100 eigen journalisten verdween de neutraliteit definitief.
Mooie eigen mening, Henk!

https://www.vrijspreker.n(...)ent-bloedrode-kleur/

Je zit ten eerste in AMV en daar zul je toch echt met een bron moeten komen als je die gebruikt, daarnaast lijkt mij de bron ontzettend betrouwbaar.... (sarcasme)
pi_191395891
Bloomberg met z'n tentakels in de DNC: https://thehill.com/homen(...)-dnc-rules-committee
pi_191395924
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Bloomberg met z'n tentakels in de DNC: https://thehill.com/homen(...)-dnc-rules-committee
Ha! Beat you to it ! #135
pi_191395952
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Mooie eigen mening, Henk!

https://www.vrijspreker.n(...)ent-bloedrode-kleur/

Je zit ten eerste in AMV en daar zul je toch echt met een bron moeten komen als je die gebruikt, daarnaast lijkt mij de bron ontzettend betrouwbaar.... (sarcasme)
Waar blijf jij dan met je bron, dat het forward act, fake is ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:59:17 #126
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191396010
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:54 schreef henk38 het volgende:

[..]

Waar blijf jij dan met je bron, dat het forward act, fake is ?
Henk, je kan mij echt niet vertellen dat je mijn reacties niet heb gelezen, maar aan de andere kant had je deze vraag niet nog een keer gesteld. Ik wil je er ook nogmaals op wijzen dat je zelf net doet alsof jij je mening post, maar ondertussen je tekst letterlijk kopieert van een op zijn minst bedenkelijke site. Snap jij het begrip Fake News niet helemaal, of kom je hier alleen maar voor de gein?
pi_191396070
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben best wel pro-democraat.
En ik spreek best vaak de waarheid.
pi_191396100
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En ik spreek best vaak de waarheid.
Die bewering kan ik niet toetsen op waarheidsgehalte, je posts hier doen wat anders vermoeden maar mijn oordeel was geen algemeen oordeel maar een feitelijk oordeel over jouw post.
pi_191396198
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die bewering kan ik niet toetsen op waarheidsgehalte, je posts hier doen wat anders vermoeden maar mijn oordeel was geen algemeen oordeel maar een feitelijk oordeel over jouw post.
Mijn post ging over het stuk van Carlson, blijkbaar word via dit stukje wetgeving het illegaal de grens oversteken gedecriminaliseerd. Kortom kijk of luister het maar even terug en kom mij dan nog eens vertellen dat de progressieven niet voor open grenzen zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 19:30:52 #130
3928 Ulx
pi_191396421
StevenTDennis twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 18:43:13 Susan Collins says it would be inappropriate for Trump to retaliate against anyone who provided evidence in his impeachment (e.g. Vindman): https://t.co/dybrde6ZgU reageer retweet
Een dag nadat ze zei dat ze verwachtte dat Trump wel gewaarschuwd zou zijn.

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 18:55:04 NYT confirms: The White House plans to transfer Lt. Col. Alexander Vindman, whose impeachment testimony infuriated Trump, out of the National Security Council staff as early as Friday, two senior admin officials said. "I'm not happy with him," Trump said. https://t.co/H79gfwQukX reageer retweet
Collins zal met trillende onderlip haar parelketting vastgegrepen hebben, wensend dat er een manier zou zijn om iets tegen Trump te kunnen doen.
pi_191396920
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:52 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Ha! Beat you to it ! #135
oh shit, niet gezien :P
pi_191396937
https://twitter.com/BernieSanders/status/1225851798356885505

Mijn hemel. Dit is wel heel zielig. Bernie de slechte verliezer.
pi_191396957
Voor de mensen die een paar dagen geleden nog zeiden dat de DNC absoluut geen invloed heeft op de primaries:

nashville_brook twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 12:44:23 ICYMI the former chair of Iowa Democratic Party says the Shadow app was rigged AND he’d be suing the DNC and the ACRONYM right now if he were still chair. https://t.co/t4bXSR49DX reageer retweet
pi_191396963
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:11 schreef theunderdog het volgende:

En dat terwijl Sanders toch echt de miljonair van de twee is...
pi_191397046
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:11 schreef theunderdog het volgende:

Zielig? Het is gewoon waar. Pete wordt financieel gesteund door corporate America terwijl Bernie geen donaties aanneemt van diezelfde groep.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een net worth van iets van 2-3 miljoen. Dat is helemaal niks in vergelijking met miljardairs. En nog eerlijk verdiend ook... met de verkoop van boeken.
pi_191397091
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zielig? Het is gewoon waar. Pete wordt financieel gesteund door corporate America terwijl Bernie geen donaties aanneemt van diezelfde groep.
[..]

Een net worth van iets van 2-3 miljoen. Dat is helemaal niks in vergelijking met miljardairs. En nog eerlijk verdiend ook... met de verkoop van boeken.
Bernie krijgt steun van mensen als Joe Rogan, Cenk Uygur, Linda Sarsour. Mensen die ook zeker niet in de geldproblemen zitten om het op het zachtst te zeggen.

Bernie is ook zelf miljonair. Maar het word voor hem ineens een groot probleem als het om miljardairs gaat. Kleinzielig.
pi_191397260
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bernie krijgt steun van mensen als Joe Rogan, Cenk Uygur, Linda Sarsour. Mensen die ook zeker niet in de geldproblemen zitten om het op het zachtst te zeggen.

Bernie is ook zelf miljonair. Maar het word voor hem ineens een groot probleem als het om miljardairs gaat. Kleinzielig.
Doen alsof een paar miljoen hetzelfde is als honderden miljoenen of zelfs miljarden is absurd. Je lijkt Jason Johnson onlangs wel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191397290
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Doen alsof een paar miljoen hetzelfde is als honderden miljoenen of zelfs miljarden is absurd. Je lijkt Jason Johnson onlangs wel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg toch nergens dat het hetzelfde is?

Ik zie gewoonweg de relevantie niet.
pi_191397404
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[..]

Maar pak hem dan op de inhoudelijke dingen die hij voor die financiers zou doen. Als die er niet zijn, is het dus geen probleem en hoef je het niet te melden.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 20:59:55 #140
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191397693
Ach, boeiend. Bloomberg gaat de nominatie misschien krijgen en daar doneert niemand aan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 21:05:32 #141
3928 Ulx
pi_191397778
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 15:00:31 Trump's company charges the Secret Service for the rooms agents use while protecting him at his luxury properties — billing U.S. taxpayers at rates as high as $650 per night, according to federal records and people who have seen receipts. https://t.co/2BMhsH436E reageer retweet
Waarom moeten kostbare belastingdollars nu weer worden verspild aan luxe hotels?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:08:44 #142
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191397831
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ach, boeiend. Bloomberg gaat de nominatie misschien krijgen en daar doneert niemand aan.
Bloomberg is beide ineen, kandidaat en donateur.
The view from nowhere.
pi_191397889
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Haha, goeie.
pi_191397898
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:08 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bloomberg is beide ineen, kandidaat en donateur.
Dat is de grap ook, slimmerik.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 21:14:08 #145
3928 Ulx
pi_191397932
tellittoal twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 17:40:24 Vice President Pence defends deficit expansion under Trump as necessary for economic growth https://t.co/GwizBFFbGI reageer retweet
So much for fiscal responsibility. De GOP zet het nu maar officieel bij het grofvuil.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:16:53 #146
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_191397987
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is de grap ook, slimmerik.
Dat was bedoeld voor Hanca.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 20:13 schreef Hanca het volgende:

[..]

The view from nowhere.
pi_191398063
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:59 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Henk, je kan mij echt niet vertellen dat je mijn reacties niet heb gelezen, maar aan de andere kant had je deze vraag niet nog een keer gesteld. Ik wil je er ook nogmaals op wijzen dat je zelf net doet alsof jij je mening post, maar ondertussen je tekst letterlijk kopieert van een op zijn minst bedenkelijke site. Snap jij het begrip Fake News niet helemaal, of kom je hier alleen maar voor de gein?
Waarom zou ik hier voor de gein komen ? Wat ik hier zie, is een groep mensen die zwaar anti Trump zijn en die daar graag met elkaar over praten. Ze stellen het ook niet op prijs als er af en toe een pro Trumper voorbij komt, wat de beledigen wel aantonen en dat gebeurt niet alleen hier, dat zie je overal.
Zo is het algemeen bekend dat een Trump petje een hoop ellende kan veroorzaken van scheldpartijen, intimidatie, tot geweld aan toe en dat wordt dan gedaan door mensen die beweren dat ze democratie hoog in het vaandel hebben staan.

Buiten deze groep smult ook de anti Trump media van de aanvallen op de pro Trumpers of op zijn medewerkers, ze knijpen zelfs een oogje dicht voor extreem fascistische clubs die geweld niet schuwen omdat de vijand van mijn vijand mijn vriend is.
En mensen die valse beweringen doen en daar andere levens mee verwoesten kunnen ook gewoon op begrip rekenen als de waarheid boven tafel komt.

En ik kan best wel begrijpen dat er mensen zijn die Trump niet moeten, maar beweren dat Trump alles slecht doet, dat kan natuurlijk niet als je bedenkt dat er in Europa nog tientallen wetten van Hitler actief zijn die bij de linke kant van de politiek hoog in het vaandel staan.
En als we naar de feiten kijken kun je niet ontkennen dat de aanpak van Trump door steeds meer mensen over heel de wereld gedragen wordt waardoor de anti Trump partijen steeds meer macht verliezen.

Ik denk dat het grootste probleem bij de anti Trumpers is, dat zich niet kunnen verplaatsen in andermans schoenen of in diens situatie en door dit gedrag is Trump een soort van held geworden in zijn gevecht tegen de gevestigde orde.
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 21:34:52 #149
3928 Ulx
pi_191398323
quote:
Dat kan hij vergeten. Impeached Trump blijft impeached. Honderd jaar vanaf nu staat in de geschiedenisboeken dat Trump een impeachment aan de broek kreeg, en dat er niet eens partisan vrijspraak voor hem was.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:36:32 #150
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191398355
Hij geeft aan dat hij dus vindt dat een president niet afgezet kan worden en Sjemmert blijft achter deze man aan hossen. Althans, het zal vast niet gedeeld worden om zijn autocratische corrupte inborst te documenteren.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:42:02 #151
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191398481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:33 schreef henk38 het volgende:

[..]

Waarom zou een winnaar zich zielig moeten vinden ?
Ga je nog reageren op je blunder met je mening over nu.nl? Het gaat erom dat je hier de bron post als je het kopieert van een andere site.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:43:12 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_191398504
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hij geeft aan dat hij dus vindt dat een president niet afgezet kan worden en Sjemmert blijft achter deze man aan hossen. Althans, het zal vast niet gedeeld worden om zijn autocratische corrupte inborst te documenteren.
Let maar op als er een president van de andere kant komt, dan gaat het pas echt los.
pi_191398667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:42 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ga je nog reageren op je blunder met je mening over nu.nl? Het gaat erom dat je hier de bron post als je het kopieert van een andere site.
Het gaat erom dat jij laat zien waarom mijn bericht fake news was, dat zijn toch de regels hier ?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 21:55:04 #154
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191398738
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Let maar op als er een president van de andere kant komt, dan gaat het pas echt los.
Dan kunnen we het weer over echte afzetbare zaken hebben als liegen over seks op kantoor.

Edit: ik realiseer me zojuist dat een aantal republikeinen vooraf aan de uitkomst van 2016 aangaven Clinton te willen impeachen vanwege dat e-mail gedoe: Some Republicans are discussing their plans for President Clinton — starting with impeachment

Sterker, de dag dat ze stemden voor acquittal, ging senator Johnson (R) weer door met dat e-mail geneuzel... https://www.google.com/am(...)e-of-clinton-emails/

Dit volk...

[ Bericht 21% gewijzigd door ExtraWaskracht op 07-02-2020 22:01:13 ]
pi_191398771
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 21:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dan kunnen we het weer over echte afzetbare zaken hebben als liegen over seks op kantoor.
bill clinton is al een tijdje weg hoor.
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 21:57:10 #156
236264 crew  capricia
pi_191398785
Persoonlijke aanvallen mogen wegblijven.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_191398822
Vindman is afgevoerd ;(

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 21:55:52 Breaking on @MNSBC: Lt. Col. Alexander Vindman has been escorted out of the White House.From Vindman's lawyer: "There is no question in the mind of any American why this man’s job is over, why this country now has one less soldier serving it at the White House." reageer retweet
rgoodlaw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 21:54:18 This is what the slide from democracy looks like.Whistle blowers and patriots are purged. "Vindman was just escorted out of the White House by security and told his services were no longer needed." Why? For testifying before Congress about abuses of power.#vindmanisapatriot https://t.co/9nsN3d1eGd reageer retweet
tribelaw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 21:54:40 Escorting Lt. Col. Vindman from the White House today was Trump's petty idea of revenge against the holder of a Purple Heart. I'd urge Vindman to see it as a badge of honor. reageer retweet
neal_katyal twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 18:39:04 I look forward to the day when Col. Vindman returns to the National Security Council and serves our nation there again. It will happen, and this lawless retaliation will get the condemnation it deserves.https://t.co/hPcAe6bIP2 reageer retweet

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 07-02-2020 22:08:31 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:03:25 #158
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_191398935
quote:

[..]

Ja, dan worden we weer gebombardeerd met dit soort schandalen:

Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 22:03:48 #159
3928 Ulx
pi_191398949
Er moeten meer ja-knikkers in het Witte Huis.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 22:13:50 #160
39333 Zelva
pi_191399161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:03 schreef Ulx het volgende:
Er moeten meer ja-knikkers in het Witte Huis.
En nog veel meer in kwetsbare natuurgebieden.
pi_191399168
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 februari 2020 @ 22:20:16 #162
3928 Ulx
pi_191399268
Trump gaat nu zuiveren en vol achter zijn tegenstanders aan. Hij heeft tenslotte het OK gehad van de GOP (met 1 uitzondering, en die zal dan ook branden.)
pi_191399453
Vindman had zelf aangegeven dat hij het Witte Huis aan het einde van de maand zou verlaten maar dat was voor Trump niet vernederend genoeg blijkbaar. :r
pi_191399456
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 22:20 schreef Ulx het volgende:
Trump gaat nu zuiveren en vol achter zijn tegenstanders aan. Hij heeft tenslotte het OK gehad van de GOP (met 1 uitzondering, en die zal dan ook branden.)
Vind je het niet angstaanjagend?
Alles naar de verdommenis.
pi_191399620
Hier gaat Trump inderdaad wel heel erg ver, zo lijkt het, dit begint wel echt op een soort dictatorschap te lijken...
pi_191399713
En Nunes (of all people!) bedreigt de IG:

rgoodlaw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 22:38:00 1. #DevinNunes threatens Inspector General of Intelligence Community #Atkinson with criminal referral to Justice Department.Nunes' bogus complaint is about use of information in whistle blower report.https://t.co/Hjltib1NvZ2. Atkinson's explanation:https://t.co/RiKyEKMR3M reageer retweet
  vrijdag 7 februari 2020 @ 23:06:07 #167
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191400207
Wanneer is Durham trouwens klaar of gaat dat gerekt worden en als wapen ingezet worden bij de komende verkiezingen?
pi_191400583
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wanneer is Durham trouwens klaar of gaat dat gerekt worden en als wapen ingezet worden bij de komende verkiezingen?
Dat wordt vast gerekt. Behalve de aankondiging in december dat het onderzoek was uitgebreid naar een 'criminal probe' weinig meer van gehoord en dat terwijl we van Fox News moesten uitkijken naar indictments.
pi_191400610
quote:
Ugh, ga er maar vanuit dat iedereen ammunitie aan het opslaan is en preparaties maakt om Sanders aan te vallen. Ben blij dat ik nog popcorn gehaald heb.
pi_191400677
quote:
Die is nog wel even bezig met het ontrafelen van de Russia collusion hoax.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 23:30:46 #171
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191400725
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Geen idee wat dit betekent. Heb je ook een serieus antwoord?
  vrijdag 7 februari 2020 @ 23:31:56 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191400745
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat wordt vast gerekt. Behalve de aankondiging in december dat het onderzoek was uitgebreid naar een 'criminal probe' weinig meer van gehoord en dat terwijl we van Fox News moesten uitkijken naar indictments.
Dat zou wel het ultieme bewijs zijn dat de DOJ gepoliticeerd is, voor zover mensen nog niet overtuigd waren die dit volgen.
pi_191400769
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Geen idee wat dit betekent. Heb je ook een serieus antwoord?
Ik verwacht deze zomer. Maar er is nog niets over bekend.
pi_191400785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:28 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Guide to the Mueller Report’s Findings on “Collusion”
quote:
What follows is a detailed guide to the Mueller Report’s evidence on collusion. The analysis discusses affirmative evidence and countervailing evidence in the Report, references the Special Counsel’s court filings and reliable news reports that help shed additional light on information in the Report, and identifies significant loose ends that the investigation was unable to answer.

[..]
pi_191400930
quote:

[..]

Lees de posts hier over Obama maar terug, dat spreekt boekdelen
pi_191400952
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat zou wel het ultieme bewijs zijn dat de DOJ gepoliticeerd is, voor zover mensen nog niet overtuigd waren die dit volgen.
Yups en intussen mag er van Barr geen onderzoek gedaan worden naar de financiele achtergrond van presidentiele kandidaten wat er natuurlijk op neerkomt dat Trump's financien tot na de verkiezingen geheim moeten blijven.
pi_191400955
quote:
Dat is niet gering te noemen;

"As many experts have noted, what’s missing from the Mueller Report is the Special Counsel’s counterintelligence findings'.

En dan nog de summary.. Valt me op hoe elke shitshow op kanten van het spectrum op dit moment zo'n ontzettend geval captain obvious is. uncanny gewoon
pi_191400969
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:44 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Dat is niet gering te noemen;

"As many experts have noted, what’s missing from the Mueller Report is the Special Counsel’s counterintelligence findings'.

En dan nog de summary.. Valt me op hoe elke shitshow op kanten van het spectrum op dit moment zo'n ontzettend geval captain obvious is. uncanny gewoon
En intussen maar blijven roepen dat het allemaal een hoax is! :')

En we moeten ook vooral naar het onderzoek naar de onderzoekers kijken dat aan de gang is! Alsof dat de uitkomsten van Mueller's onderzoek ook maar enigszins verandert.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 07-02-2020 23:51:27 ]
  vrijdag 7 februari 2020 @ 23:45:55 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191400970
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Yups en intussen mag er van Barr geen onderzoek gedaan worden naar de financiele achtergrond van presidentiele kandidaten wat er natuurlijk op neerkomt dat Trump's financien tot na de verkiezingen geheim moeten blijven.
En die van Bloomberg ..... naja, dat weten we wel denk ik.
pi_191401012
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Conspiracy, etc etc etc.. Ik bedoel, dit is allemaal niveau kleuterklas psychologie om vaak onvermogen te verdedigen maar ik snap niet eens waarom er nog moeite gedaan om wat het ook is te proberen te verbergen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 00:01:08 #182
3928 Ulx
pi_191401135
Sippenhaft hebben we ook al. Gaat lekker.

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 22:40:00 "His twin brother Yevgeny Vindman, a National Security Council attorney, was also fired and walked off the White House grounds alongside him." https://t.co/UWOt4unjby reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 00:02:57 #183
3928 Ulx
pi_191401160
JoyceWhiteVance twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 23:00:37 It seems trivial to mention it at this point, but retaliation against a witness is a federal crime. reageer retweet
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:02:58 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_191401161
Joe Walsh' OpEd in de WaPo

When I announced my primary challenge to President Trump last year, I knew running against him for the GOP nomination was the ultimate long shot. Even now, after impeachment, after three years of vulgarities, inanities, betrayals and racist screeds, he has a 94 percent approval rating among Republicans in the latest Gallup poll.

My chances are slim — don’t worry, I know.

It’s been made even tougher by the party canceling primaries to shield the president from being challenged. And by Fox News, and the rest of Trump’s lapdog conservative media, denying me airtime. But I’ve been on TV, I’ve served in Congress and I hosted my own talk-radio show. I don’t need the airtime. More than anything else, what’s made this challenge nearly impossible — to a degree that I didn’t fully realize when I first hit the trail — is how brainwashed so many of my fellow Republicans seem to have become. I hate to say it, but the GOP now resembles a cult.

I was already sensing this, but I was slapped hard in the face this past week at the Iowa caucuses: Last Thursday, the president came to Des Moines for one of his narcissistic rallies. I was in Des Moines, too, so I tried to talk to some folks outside the event before they went in — makes sense, right? Here’s a captive audience of Republican voters. But it turned out to be one of the most frustrating (and frankly, sad) experiences I can recall. I asked dozens of people a very simple, straightforward question: “Has President Trump ever told a lie to the American people?” And every single person said, “No.” Never mind that thousands of his misstatements have been meticulously documented. No, they said, he’s never lied.

I brought up his years-old claims that, unlike President Barack Obama, if Trump ever became president, he’d be too busy to play golf. Most people responded by saying they don’t care whether Trump golfs. But three people said that Trump has never golfed since he’s been president. No one said that they thought he did anything wrong with Ukraine. No one knew that our annual deficits just blew past $1 trillion. Everyone believed hundreds of miles of new wall had been built. (Fact check: False!) When I asked whether they thought Mexico was paying for the wall, most people said yes but were at a loss to explain how. On and on it went: CNN was the enemy and Rep. Adam B. Schiff (Calif.), along with the rest of the congressional Democrats, were lying traitors.

I also phone-banked this week, calling potential Republican caucus-goers throughout Iowa. I always knew it when I got a strong Trump supporter on the line by the language they used and the tone that they took: They’d say no president has been attacked like Trump has or no president has had to deal with such hatred and opposition. (Again: Not true!) They’d get defensive and throw out more lies and half-truths: China is paying for the tariffs, Joe Biden was covering up for his son, and Russia didn’t do anything in the 2016 election were all popular. On and on it went: I ended my two hours of phone time each day pretty bummed out by the mis- and disinformation I’d heard.

Then came Monday night: I went to a caucus and gave a speech to about 3,000 Iowa Republicans. I’ve never been to a MAGA rally, but it sure felt like one. The president’s daughter-in-law, Lara Trump, spoke first and underscored the Trump bottom line: Perfect phone call; Democrats bad; keep America great. Crowd goes wild. I then got up to make my pitch, and — as you may have seen — it didn’t go well. I got booed for saying that our party needed to do some soul-searching. I said the party is going to be a party of old white men unless we become more inclusive. More boos. I said we shouldn’t be okay with a president who lies all the time. I said we need a president who’s decent, not cruel. I said, you might enjoy Trump’s mean tweets, but most people don’t. I said we must be better than a president who makes every day about himself. Boos. And more boos. One woman yelled that she loves the president’s tweets. The crowd cheered her.

I reminded folks that I’m a conservative, but I said conservative policies aren’t good enough. Decency, honesty and compassion matter, too. But they wanted nothing to do with it. There was more booing, more yelling, and I caught a middle finger or two. I’m a big boy, and I can take a tough crowd, but leaving the caucus that night, I realized once and for all that nobody can beat Trump in a Republican primary. Not just because it’s become his party, but because it has become a cult, and he’s a cult leader. He doesn’t have supporters; he has followers. And in their eyes, he can do no wrong.
They’re being spoon-fed a daily dose of B.S. from “conservative” media. They don’t know what the truth is and — more importantly — they don’t care. There’s nothing that any Republican challenger can do to break them out of this spell. (Thanks, Hannity.)

Part of me was dejected. But part of me was still hopeful — that a conservative movement based on compassion, honesty, opportunity and inclusion can and will emerge someday soon. I may not always have appreciated that; I may not have always said it. But I’m not part of a cult! I try to learn from new information, and I think for myself. Clearly, that’s not the Trump GOP. I have faith, though, that there are enough principled conservatives out there who think like I do.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191401166
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:01 schreef Ulx het volgende:

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 22:40:00 "His twin brother Yevgeny Vindman, a National Security Council attorney, was also fired and walked off the White House grounds alongside him." https://t.co/UWOt4unjby reageer retweet
tribelaw twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 23:14:49 “Colonel Vindman’s twin brother, Yevgeny Vindman, also an Army lieutenant colonel who worked at the White House, was fired as well and escorted out at the same time.” Punishing even the relatives of one’s critics is the hallmark of tyrants. https://t.co/IZ8eP6fTpV reageer retweet
the hallmark of tyrants....
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:04:37 #186
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401173
quote:

Voor wie Sippenhaft niet kent:

De Sippenhaftung (Duits, ongeveer 'aansprakelijkheid volgens verwantschap'; ook verkeerd: Sippenhaft) is een collectieve bestraffing van zelf onschuldige bloed- of aangetrouwde verwanten voor een misdaad die een familielid heeft begaan. De term stamt uit de Oud-Germaansrechtelijke traditie, en betekent in feite familie-, bloed- of groepswraak.
pi_191401176
quote:

Erdogaanse praktijken jonge! Trump is nog niet klaar lijkt mij, die gaat alles doorlichten en eruit flikkeren.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:06:24 #188
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401192
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:04 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Erdogaanse praktijken jonge! Trump is nog niet klaar lijkt mij, die gaat alles doorlichten en eruit flikkeren.
Je mag hopen dat het personeel wat zich niet durfde uit te spreken er bij een andere president uitgegooid wordt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 00:07:19 #189
3928 Ulx
pi_191401208
gtconway3d twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 22:57:17 What normally happens when a public official retaliates against a witness who testified about the public official’s criminal conduct is that the public official goes to prison. reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 00:08:17 #190
3928 Ulx
pi_191401217
Het lijkt me dat het Huis dit maar eens moet onderzoeken.
pi_191401222
Zo breng je tegenstanders tot zwijgen!
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:11:26 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_191401240
gtconway3d twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 22:57:17 What normally happens when a public official retaliates against a witness who testified about the public official’s criminal conduct is that the public official goes to prison. reageer retweet
Edit- spuit 11
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:15:13 #193
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401276
Mike2020 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 00:45:26 Trump was in rare form during his post-acquittal speech. https://t.co/jq8NTTn5yd reageer retweet
Haha, wtf ... zie die vid dan. Hoe absurd.
pi_191401287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:02 schreef speknek het volgende:
Joe Walsh' OpEd in de WaPo

When I announced my primary challenge to President Trump last year, I knew running against him for the GOP nomination was the ultimate long shot. Even now, after impeachment, after three years of vulgarities, inanities, betrayals and racist screeds, he has a 94 percent approval rating among Republicans in the latest Gallup poll.

My chances are slim — don’t worry, I know.

It’s been made even tougher by the party canceling primaries to shield the president from being challenged. And by Fox News, and the rest of Trump’s lapdog conservative media, denying me airtime. But I’ve been on TV, I’ve served in Congress and I hosted my own talk-radio show. I don’t need the airtime. More than anything else, what’s made this challenge nearly impossible — to a degree that I didn’t fully realize when I first hit the trail — is how brainwashed so many of my fellow Republicans seem to have become. I hate to say it, but the GOP now resembles a cult.

I was already sensing this, but I was slapped hard in the face this past week at the Iowa caucuses: Last Thursday, the president came to Des Moines for one of his narcissistic rallies. I was in Des Moines, too, so I tried to talk to some folks outside the event before they went in — makes sense, right? Here’s a captive audience of Republican voters. But it turned out to be one of the most frustrating (and frankly, sad) experiences I can recall. I asked dozens of people a very simple, straightforward question: “Has President Trump ever told a lie to the American people?” And every single person said, “No.” Never mind that thousands of his misstatements have been meticulously documented. No, they said, he’s never lied.

I brought up his years-old claims that, unlike President Barack Obama, if Trump ever became president, he’d be too busy to play golf. Most people responded by saying they don’t care whether Trump golfs. But three people said that Trump has never golfed since he’s been president. No one said that they thought he did anything wrong with Ukraine. No one knew that our annual deficits just blew past $1 trillion. Everyone believed hundreds of miles of new wall had been built. (Fact check: False!) When I asked whether they thought Mexico was paying for the wall, most people said yes but were at a loss to explain how. On and on it went: CNN was the enemy and Rep. Adam B. Schiff (Calif.), along with the rest of the congressional Democrats, were lying traitors.

I also phone-banked this week, calling potential Republican caucus-goers throughout Iowa. I always knew it when I got a strong Trump supporter on the line by the language they used and the tone that they took: They’d say no president has been attacked like Trump has or no president has had to deal with such hatred and opposition. (Again: Not true!) They’d get defensive and throw out more lies and half-truths: China is paying for the tariffs, Joe Biden was covering up for his son, and Russia didn’t do anything in the 2016 election were all popular. On and on it went: I ended my two hours of phone time each day pretty bummed out by the mis- and disinformation I’d heard.

Then came Monday night: I went to a caucus and gave a speech to about 3,000 Iowa Republicans. I’ve never been to a MAGA rally, but it sure felt like one. The president’s daughter-in-law, Lara Trump, spoke first and underscored the Trump bottom line: Perfect phone call; Democrats bad; keep America great. Crowd goes wild. I then got up to make my pitch, and — as you may have seen — it didn’t go well. I got booed for saying that our party needed to do some soul-searching. I said the party is going to be a party of old white men unless we become more inclusive. More boos. I said we shouldn’t be okay with a president who lies all the time. I said we need a president who’s decent, not cruel. I said, you might enjoy Trump’s mean tweets, but most people don’t. I said we must be better than a president who makes every day about himself. Boos. And more boos. One woman yelled that she loves the president’s tweets. The crowd cheered her.

I reminded folks that I’m a conservative, but I said conservative policies aren’t good enough. Decency, honesty and compassion matter, too. But they wanted nothing to do with it. There was more booing, more yelling, and I caught a middle finger or two. I’m a big boy, and I can take a tough crowd, but leaving the caucus that night, I realized once and for all that nobody can beat Trump in a Republican primary. Not just because it’s become his party, but because it has become a cult, and he’s a cult leader. He doesn’t have supporters; he has followers. And in their eyes, he can do no wrong.
They’re being spoon-fed a daily dose of B.S. from “conservative” media. They don’t know what the truth is and — more importantly — they don’t care. There’s nothing that any Republican challenger can do to break them out of this spell. (Thanks, Hannity.)

Part of me was dejected. But part of me was still hopeful — that a conservative movement based on compassion, honesty, opportunity and inclusion can and will emerge someday soon. I may not always have appreciated that; I may not have always said it. But I’m not part of a cult! I try to learn from new information, and I think for myself. Clearly, that’s not the Trump GOP. I have faith, though, that there are enough principled conservatives out there who think like I do.
:{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_191401293
Susan Collins zal wel weer 'very troubled/ disappointed' zijn

Filmpje:
ananavarro twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 21:51:20 Republican Senators, you chose to acquit a petty, vindictive, unstable, corrupt fake-leader. Please spare us your meaningless responses about how “troubled” or “disturbed” you are. A man with shrapnel in his body just got escorted out like a common thief. You own this. https://t.co/CqhgWHGbxa reageer retweet
Maar laten we ons vooral druk maken over het verscheuren van een speech vol met leugens, beledigingen en onjuiste claims.
pi_191401303
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je mag hopen dat het personeel wat zich niet durfde uit te spreken er bij een andere president uitgegooid wordt.
Nee, dat hoop ik eigenlijk ergens niet, ik waardeer redelijkheid. Ik heb al eerder geprojecteerd dat er door Romney nog meer republikeinen het laatste woord pakken en er mee gaan kappen voor dat Trump ze eruit kan mieteren... hoe dan ook, al deze mensen zijn geruïneerd en patriottisme is dood.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:21:40 #197
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401325
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:18 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Nee, dat hoop ik eigenlijk ergens niet, ik waardeer redelijkheid. Ik heb al eerder geprojecteerd dat er door Romney nog meer republikeinen het laatste woord pakken en er mee gaan kappen voor dat Trump ze eruit kan mieteren... hoe dan ook, al deze mensen zijn geruïneerd en patriottisme is dood.
Ik waardeer redelijkheid ook. Het is me er niet om te doen dat mensen pro of anti-trump zijn, maar dat ze wel, als ze een dagvaarding krijgen van Congress daar gehoor aan geven of illegaal gedrag bespeuren daar melding van maken.
pi_191401375
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik waardeer redelijkheid ook. Het is me er niet om te doen dat mensen pro of anti-trump zijn, maar dat ze wel, als ze een dagvaarding krijgen van Congress daar gehoor aan geven of illegaal gedrag bespeuren daar melding van maken.
Ja integriteit is ver te zoeken in de VS op dit moment, ik heb respect voor republikeinen die op dit moment voor een democratie kiezen. Trump, de DNC zijn de grootste sell outs in de VS op dit moment en je gaat je onderhand afvragen hoe de VS er uberhaupt gaat uitzien in November.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:28:11 #199
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401388
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:26 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Ja integriteit is ver te zoeken in de VS op dit moment, ik heb respect voor republikeinen die op dit moment voor een democratie kiezen. Trump, de DNC zijn de grootste sell outs in de VS op dit moment en je gaat je onderhand afvragen hoe de VS er uberhaupt gaat uitzien in November.
Ik zie niet in hoe de DNC naast Trump past in die opsomming.
pi_191401413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe de DNC naast Trump past in die opsomming.
Het zijn beide geen voorstanders van de democratie op dit moment.
pi_191401436
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:17 schreef Kijkertje het volgende:
Susan Collins zal wel weer 'very troubled/ disappointed' zijn

Filmpje:
ananavarro twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 21:51:20 Republican Senators, you chose to acquit a petty, vindictive, unstable, corrupt fake-leader. Please spare us your meaningless responses about how “troubled” or “disturbed” you are. A man with shrapnel in his body just got escorted out like a common thief. You own this. https://t.co/CqhgWHGbxa reageer retweet
Maar laten we ons vooral druk maken over het verscheuren van een speech vol met leugens, beledigingen en onjuiste claims.
ja, totaal kansloos, het brengt helemaal niks teweeg.
pi_191401440
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit dus. Waarom mag de gop schijt hebben aan de wet en procedures maar de democraten moeten alles volgens de regels doen? Macht is voor de gop als crystal meth voor een junk. Terwijl de democraten genoegen nemen met een vrijmibo op dit punt.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_191401475
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit dus. Waarom mag de gop schijt hebben aan de wet en procedures maar de democraten moeten alles volgens de regels doen? Macht is voor de gop als crystal meth voor een junk. Terwijl de democraten genoegen nemen met een vrijmibo op dit punt.
Waarom staan zoveel mensen achter Trump terwijl de democraten het volgens jou zoveel beter doen ?
  zaterdag 8 februari 2020 @ 00:38:16 #204
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401491
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:31 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Het zijn beide geen voorstanders van de democratie op dit moment.
:? 8)7
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 00:40:23 #205
3928 Ulx
pi_191401513
pi_191401517
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:36 schreef henk38 het volgende:

[..]

Waarom staan zoveel mensen achter Trump terwijl de democraten het volgens jou zoveel beter doen ?
Omdat mensen gewoon onwetend kunnen zijn, slecht geinformeerd, egoistische inborst hebben of denken dat Trump echt een goede president is?

Vraag dit soort vragen niet aan mij. Vraag het aan de Trump stemmers. Hell, als jij hem ok vind, vraag het jezelf.
pi_191401520
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En we moeten ook vooral naar het onderzoek naar de onderzoekers kijken dat aan de gang is! Alsof dat de uitkomsten van Mueller's onderzoek ook maar enigszins verandert.

De uitkomst van het Mueller onderzoek was dat er geen bewijs was voor collusion/conspiracy tussen Trump, Trump zijn campagne en de Russen. Dus daar zal inderdaad niets aan veranderen.
pi_191401607
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De uitkomst van het Mueller onderzoek was dat er geen bewijs was voor collusion/conspiracy tussen Trump, Trump zijn campagne en de Russen. Dus daar zal inderdaad niets aan veranderen.
Also;

Lev Parnas; Hi!
Trump; I dont know this guy
Gulliani; Hold my beer
pi_191401609
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:40 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

1. Collusion en conspiracy zijn niet hetzelfde he! Voor conspiracy was er volgens Mueller te weinig bewijs maar hij pleitte Trump ook niet vrij vooral ook omdat hij weigerde te getuigen. Naar collusion heeft Mueller helemaal niet gekeken.

2. Barr is niet betrouwbaar, hij heeft de conclusies van Mueller verdraaid en hem vrijgesproken van obstructie terwijl Mueller dat besluit aan het Congres overliet omdat een president niet aangeklaagd kan worden.
pi_191401617
Sondland ontslagen. Hup house, begin maar weer van voor af aan. Wat is dit dan weer voor een maffioos schrikbewind
zie email 27 oktober
pi_191401640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:49 schreef trein2000 het volgende:
Sondland ontslagen. Hup house, begin maar weer van voor af aan. Wat is dit dan weer voor een maffioos schrikbewind
Yup, this is Erdotrump! en ik heb nu genoeg popcorn voor iedereen.
pi_191401662
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat mensen gewoon onwetend kunnen zijn, slecht geinformeerd, egoistische inborst hebben of denken dat Trump echt een goede president is?

Vraag dit soort vragen niet aan mij. Vraag het aan de Trump stemmers. Hell, als jij hem ok vind, vraag het jezelf.
Ik heb mijn leven lang hard gewerkt en nog nooit mijn hand opgehouden en betaal jaarlijks netjes mijn belasting waar een gemiddeld gezin heel goed van kan leven en ik ontvang 0.0 subsidie. waarom ben ik dan in jou ogen egoïstisch ?
pi_191401668
Misschien nu niet zo relevant, denk niet dat het veel los maakt maar toch..

https://www.commondreams.(...)et-attack-trump-used
pi_191401674
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:52 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Yup, this is Erdotrump! en ik heb nu genoeg popcorn voor iedereen.
Kim-jong-trump wat mij betreft. Erdo houdt ten minste nog de schijn op.
zie email 27 oktober
pi_191401708
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kim-jong-trump wat mij betreft. Erdo houdt ten minste nog de schijn op.
Kim heeft t beter voor elkaar in zijn kabinet dan Erdogan en Trump, denk niet dat je daar veel oppositie vindt.... daar kunnen die laatste 2 nog een puntje aan zuigen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 01:04:29 #216
3928 Ulx
pi_191401769
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 00:45:10 Breaking via NYT: Trump fires Gordon Sondland hours after dismissing impeachment witness Alexander Vindman. "I was advised today that the president intends to recall me effective immediately as United States Ambassador to the European Union."https://t.co/H79gfwQukX reageer retweet
SethAbramson twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 01:03:32 PS/ The irony is that Sondland actually bent over backwards to *protect* Trump in numerous components of his sworn testimony before Congress. He can by no means be accounted a particularly disloyal Trump follower.But the King wants him gone, and what the King wants, he gets. reageer retweet
pi_191401807
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:04 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 00:45:10 Breaking via NYT: Trump fires Gordon Sondland hours after dismissing impeachment witness Alexander Vindman. "I was advised today that the president intends to recall me effective immediately as United States Ambassador to the European Union."https://t.co/H79gfwQukX reageer retweet
SethAbramson twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 01:03:32 PS/ The irony is that Sondland actually bent over backwards to *protect* Trump in numerous components of his sworn testimony before Congress. He can by no means be accounted a particularly disloyal Trump follower.But the King wants him gone, and what the King wants, he gets. reageer retweet
Dit lijkt mij gewoon onrechtmatig?
zie email 27 oktober
pi_191401829
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

:? 8)7
? wat moet ik hiermee dan ?
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 01:12:11 #219
3928 Ulx
pi_191401881
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is een misdrijf om wraak te nemen op getuigen. Er staat gevangenisstraf op.

Maar ja, de Republikeinen zullen hem wel een mulligan geven. Die doen natuurlijk helemaal niks tegen dit gedrag.
pi_191401884
quote:

[..]

JoyceWhiteVance twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 23:00:37 It seems trivial to mention it at this point, but retaliation against a witness is a federal crime. reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 01:14:44 #221
3928 Ulx
pi_191401903
Mimirocah1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 05:22:36 So @SenatorCollins do you still think Trump learned his lesson from impeachment? 😠 https://t.co/R6RQgwYBNn reageer retweet
Ik ben wel nieuwsgierig naar het antwoord van deze nutteloze plucheplakker.
pi_191401909
quote:

[..]

En hij heeft 1miljoen dollar gedoneerd voor Trumps inauguratie ..
  zaterdag 8 februari 2020 @ 01:17:10 #223
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191401923
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:14 schreef Ulx het volgende:
Mimirocah1 twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 05:22:36 So @:SenatorCollins do you still think Trump learned his lesson from impeachment? 😠 https://t.co/R6RQgwYBNn reageer retweet
Ik ben wel nieuwsgierig naar het antwoord van deze nutteloze plucheplakker.
Ik snap nog steeds haar afweging niet. Zelfs electoraal niet.
pi_191401929
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 00:55 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:
Misschien nu niet zo relevant, denk niet dat het veel los maakt maar toch..

https://www.commondreams.(...)et-attack-trump-used
Damn ook dat nog! Sws lijkt me dat de US in de problemen komt met het vergaren inlichtingen ter plaatse. Wie wil er nog samenwerken met zo'n onbetrouwbare administratie.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 01:18:55 #225
3928 Ulx
pi_191401946
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:15 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

En hij heeft 1miljoen dollar gedoneerd voor Trumps inauguratie ..
En naar het schijnt een aardige collectie kunst te hebben uitgeleend aan Trump/WH.

Als dat zo is dan zal hij die ook wel kwijt zijn.
pi_191402002
Nou, deel 1 van mijn voorspelling is al gaande. Hij laat er geen gras over groeien -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Onderzoek naar de whistleblower, Schiff en de coup starten vanwege verraad en corruptie. Iedereen die een getuige was, verliest zijn of haar baan.
pi_191402015
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Damn ook dat nog! Sws lijkt me dat de US in de problemen komt met het vergaren inlichtingen ter plaatse. Wie wil er nog samenwerken met zo'n onbetrouwbare administratie.
Ik kan mij niet voorstellen dat de indexen goed reageren op de puinhoop nu, de VS stevent af op een flinke destabilisatie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

En naar het schijnt een aardige collectie kunst te hebben uitgeleend aan Trump/WH.

Als dat zo is dan zal hij die ook wel kwijt zijn.
Donny the relentless in de maak, als ze zo doorgaan kunnen ze nergens meer een afvaardiging in het buitenland hebben.
pi_191402048
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat is dit voor een rare en irrelevante reactie?
Je zegt zelf dat de Trump fans egoïsten zijn, ik kan alleen niet inzien waarom.
pi_191402057
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:21 schreef henk38 het volgende:

[..]

Misschien moet je eens gaan praten met ouders waarvan de dochters zijn verkracht en vermoord door gelukzoekers of met ouders waarvan de kinderen zwaar verslaafd zijn aan de drugs die uit Mexico komen. Of met mensen die geen dollar te makken hebben omdat hun banen verloren zijn gegaan aan Chinezen bedrijven waar de Chinezen overheid zwaar subsidie aangeeft. Ben je eigenlijk wel eens in de VS geweest ?
Misschien moet je je niet zo laten opnaaien door Trump aan de hand van gecherrypickte voorbeelden. Er komt onder illegale immigranten minder misdaad voor dan onder de legale bevolking:

Bron

En overall zijn immigranten goed voor de economie:

Immigrants Contribute Greatly to U.S. Economy, Despite Administration's "Public Charge" Rule Rationale

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 08-02-2020 01:41:20 ]
pi_191402075
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:29 schreef henk38 het volgende:

[..]

Je zegt zelf dat de Trump fans egoïsten zijn, ik kan alleen niet inzien waarom.
Nee, het was een vraag. Een vraag die iedereen die Trump wel ok vind zichzelf zou moeten stellen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 01:38:51 #231
3928 Ulx
pi_191402132
Trump ontploft in telefoongesprek met Johnson over Huawei-besluit'

Een schuimbekkende Trump werd getriggered door een besluit van BoJo.

Een vraag voor trumpfans die ook brexiteers zijn: voor wie zijn jullie? BoJo of TheDon?
pi_191402177
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, het was een vraag. Een vraag die iedereen die Trump wel ok vind zichzelf zou moeten stellen.
zou het niet beter zijn als de democraten zich gaan afvragen waarom ze zoveel stemmen aan Trump zijn verloren. Als jij een slecht lopende zaak hebt, kijk je naar je zelf en niet naar je klanten en ga je zeker niet je klanten voor gek en dom uitmaken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 01:45:54 #233
3928 Ulx
pi_191402180
washingtonpost twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 04:36:02 Analysis: Can Trump be impeached again? https://t.co/03nTMTdf82 reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 01:20:03 Pelosi said she was "stunned" by Colonel Vindman's dismissal. "That's such a shame," she told reporters. "What a patriotic person. This goes too far." https://t.co/5aDKYGNFLv reageer retweet
Wraak nemen op een getuige is een misdaad en dus strafbaar. Start het hele circus maar weer op, Nancy.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 01:48:36 #234
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191402200
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:45 schreef henk38 het volgende:

[..]

zou het niet beter zijn als de democraten zich gaan afvragen waarom ze zoveel stemmen aan Trump zijn verloren. Als jij een slecht lopende zaak hebt, kijk je naar je zelf en niet naar je klanten en ga je zeker niet je klanten voor gek en dom uitmaken.
Het zou helpen als mensen als jij je afvragen: "Hoe wil ik dat een democratie er uit ziet?" "Wat is de taak van een president in een presidentieel stelsel en een parlementair stelsel?" "Wat is de taak van een parlement in een presidentieel stelsel en een parlementair stelsel?" "Waarom zou een president niet over strafvervolging moeten gaan?"

Heb je bij deze vragen ook maar enig idee wat je vindt los van Trump?

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 08-02-2020 01:57:19 ]
pi_191402208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:37 schreef henk38 het volgende:

[..]

[..]

Die vlieger gaat niet helemaal op omdat je naar de totale aantallen kijkt, als je het procentueel gaat bekijken, krijg je een heel ander beeld.
Je komt zelf met voorbeelden aanzetten die niets zeggen over percentages? Of wil je beweren dat verkrachting onder de legale bevolking nooit voorkomt.

Kom anders zelf met cijfers waaruit blijkt dat misdaad onder illegale immigranten hoger is dan onder de rest.

Overigens is het percentage moorden onderling veel groter maar dat vind je vast niet erg.

quote:
Part of the reason why native-born Americans might not be concerned as much with illegal immigrant crime overall, but very concerned in some specific cases, is that most illegal immigrant criminals probably victimize other illegal immigrants. Of the homicides in 2015 where the relationship between the murderer and the victim is known, about 80 percent of murderers knew their victims. The relationship between victim and murderer could be even higher for illegal immigrants. Americans tend to care more when native-born Americans are murdered by illegal immigrants than when an illegal immigrant murders another illegal immigrant.
Illegal Immigrants and Crime - Assessing the Evidence
  zaterdag 8 februari 2020 @ 01:52:02 #236
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_191402233
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:45 schreef Ulx het volgende:
washingtonpost twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 04:36:02 Analysis: Can Trump be impeached again? https://t.co/03nTMTdf82 reageer retweet
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 01:20:03 Pelosi said she was "stunned" by Colonel Vindman's dismissal. "That's such a shame," she told reporters. "What a patriotic person. This goes too far." https://t.co/5aDKYGNFLv reageer retweet
Wraak nemen op een getuige is een misdaad en dus strafbaar. Start het hele circus maar weer op, Nancy.
Ik zou hier als Nancy niet nog een keer aan beginnen tenzij je zeker weet dat het in de senaat kans heeft. Anders speel je het narratief van obstructive democrats alleen maar in de hand.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 8 februari 2020 @ 01:58:26 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191402275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:52 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik zou hier als Nancy niet nog een keer aan beginnen tenzij je zeker weet dat het in de senaat kans heeft. Anders speel je het narratief van obstructive democrats alleen maar in de hand.
Laten we eerst maar eens wat mensen horen over de legaliteit hiervan en getuigen over de orders.
pi_191402284
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het zou helpen als mensen als jij je afvragen: "Hoe wil ik dat een democratie er uit ziet?" "Wat is de taak van een president?" "Wat is de taak van een parlement?" "Waarom zou een president niet over strafvervolging moeten gaan?"

Heb je bij deze vragen ook maar enig idee wat je vindt los van Trump?
Ik ben een groot voorstander van democratie maar wat hebben mensen aan democratie als ze zich niet meer veilig voelen en het gevoel hebben dat ze tweederangsburgers zijn in hun eigen land. En dit verzin ik niet omdat het door veel emigrerende Nederlanders wordt aangekaart.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 02:01:26 #239
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191402299
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:59 schreef henk38 het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander van democratie maar wat hebben mensen aan democratie als ze zich niet meer veilig voelen en het gevoel hebben dat ze tweederangsburgers zijn in hun eigen land. En dit verzin ik niet omdat het door veel emigrerende Nederlanders wordt aangekaart.
Ze hebben dan aan democratie dat ze kunnen stemmen voor een partij die hun gevoel aankaart... in tegenstelling tot niet meer wezenlijk kunnen stemmen voor wat dan ook. :?
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 02:06:13 #240
3928 Ulx
pi_191402336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:52 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Eerst maar eens onderzoeken dan.

De GOP in de Senaat zal de komende tijd nog wel harder voor lul worden gezet door Trump, laat die vooralsnog maar lekker gaarkoken in hun eigen sop. Daar heeft Pelosi niks mee te maken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 02:06:47 #241
3928 Ulx
pi_191402343
NBCPolitics twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 02:00:20 New York Gov. Cuomo announced that the state will sue the Trump admin. over its decision to bar New Yorkers from enrolling in Global Entry and other programs that allow travelers to pass quickly through airport security and customs. https://t.co/W6WXG1eSDl reageer retweet
pi_191402351
KyleKulinski twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 02:03:08 Okay they just said the audience was "invited by the DNC" so expect them to be hostile to Bernie. Big time. #DemDebate reageer retweet
Ik ben benieuwd.
pi_191402385
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ze hebben dan aan democratie dat ze kunnen stemmen voor een partij die hun gevoel aankaart... in tegenstelling tot niet meer wezenlijk kunnen stemmen voor wat dan ook. :?
Nu doe je net alsof Trump nooit meer weggaat, dat klopt natuurlijk niet. Maar het gevecht dat nu gaande is tussen rechtse en linkse partijen kan er heel makkelijk voor zogen dat ook wij in een dictatuur belanden
  zaterdag 8 februari 2020 @ 02:16:00 #244
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191402390
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:05 schreef henk38 het volgende:

[..]

Dit lezen we in de Nederlandse kranten "Asielzoekers zorgen voor hoge criminaliteitscijfers in Amsterdam" en in de VS is het niet anders.
Dat is echter wel anders daar. Ik quote wikipedia, maar je kunt zelf op zoek naar de bronnen die daar gelinkt worden:

quote:
The academic literature provides mixed findings for the relationship between immigration and crime worldwide, but finds for the United States that immigration either has no impact on the crime rate or that it reduces the crime rate.[1][2][3][4][5][6][7] A meta-analysis of 51 studies from 1994–2014 on the relationship between immigration and crime in the United States found that overall immigration reduces crime, but the relationship is very weak.[8] Research suggests that people tend to overestimate the relationship between immigration and criminality,[9][4][10] and that the media tends to erroneously depict immigrants as particularly crime-prone.[11]

https://en.wikipedia.org/wiki/Immigration_and_crime
Het zou natuurlijk ook wel gek zijn als vooral de criminelen vluchten... die hebben daar minder bij te winnen.
pi_191402391
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:05 schreef henk38 het volgende:

[..]

Dit lezen we in de Nederlandse kranten "Asielzoekers zorgen voor hoge criminaliteitscijfers in Amsterdam" en in de VS is het niet anders.
Dit topic gaat niet over Nederland en ik heb je net staatjes gegeven hoe het misdaadpercentage ervoor staat onder illegale immigranten in Texas. De getallen in die grafiek zijn per 100.000 en is dus een relatieve maat, niks mis mee.

Nog een puntje: je mag het dan eens zijn met Trump's immigratiebeleid maar een beetje gezond verstand kan geen kwaad. Een muur is een hele slechte en dure oplossing en Trump's beleid houdt wel meer calamiteiten in zoals de afbraak van de gezondheidszorg, het terugdraaien van milieubeschermende maatregelen, zijn tarievenoorlog waar de boeren failliet aan gaan ondanks de erg socialistische subsidies etc etc.

En dan hebben we het nog niet eens over zijn corrupte manier van handelen :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 08-02-2020 02:23:16 ]
pi_191402441
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over Nederland en ik heb je net staatjes gegeven hoe het misdaadpercentage ervoor staat onder illegale immigranten in Texas. De getallen in die grafiek zijn per 100.000 en is een relatieve maat dus niks mis mee.

Nog een puntje: je mag het dan eens zijn met Trump's immigratiebeleid maar een beetje gezond verstand kan geen kwaad. Een muur is een hele slechte en dure oplossing en Trump's beleid houdt wel meer calamiteiten in zoals de afbraak van de gezondheidszorg, het terugdraaien van milieubeschermende maatregelen, zijn tarievenoorlog waar de boeren failliet aan gaan ondanks de erg socialistische subsidies etc etc.
Cijfers hebben aangetoond dat waar Trump zijn muur staat het aantal gelukzoekers is gedaald met ruim 90%. En als een muur niet werkt, moet je je zelf ook afvragen waarom Turkije met geld van de EU een muur heeft gebouwd tussen Turkije en Syrie.
Het terug draaien van milieubeschermende maatregelen is alleen maar een stunt van Trump dat niet veel zegt omdat de vergroening in de VS ook gewoon doorgaat en niet vergeten dat lucht in de VS vele malen schoner is dan in Europa, we kunnen dus beter naar ons zelf kijken dan naar de VS te wijzen.
En wat Trump tegen China doet, heeft hij groot gelijk in en wat veel eerder had moet gebeuren. Ook Europa begint zich nu te verzetten tegen China, die alles steelt wat los en vast zit en zich verre van eerlijk opstelt.
pi_191402453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:25 schreef henk38 het volgende:

[..]

Cijfers hebben aangetoond dat waar Trump zijn muur staat het aantal gelukzoekers is gedaald met ruim 90%. En als een muur niet werkt, moet je je zelf ook afvragen waarom Turkije met geld van de EU een muur heeft gebouwd tussen Turkije en Syrie.
Het terug draaien van milieubeschermende maatregelen is alleen maar een stunt van Trump dat niet veel zegt omdat de vergroening in de VS ook gewoon doorgaat en niet vergeten dat lucht in de VS vele malen schoner is dan in Europa, we kunnen dus beter naar ons zelf kijken dan naar de VS te wijzen.
Het wat Trump tegen China doet, heeft hij groot gelijk in en wat veel eerder had moet gebeuren. Ook Europa begint zich nu te verzetten tegen China, die alles steelt wat los en vast zit en zich verre van eerlijk opstelt.
Bronnen graag. Ik ga niet iedere keer voor jou van alles opzoeken.

Overigens is ook niemand tegen een muur/ barriere op die plaatsen waar het nuttig is.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 02:29:21 #248
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_191402464
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nou, inderdaad zeg, wat een feitenvrij gewauwel.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 02:30:33 #249
3928 Ulx
pi_191402471
TheViewFromLL2 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 01:47:49 CORRECTION: Of the 12 witnesses who testified publicly before the House impeachment inquiry, only 4 still have their job.https://t.co/GeI7kJzMpZ reageer retweet
Heads on pikes.
pi_191402543
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je zit hier elke dag mensen te beledigen die pro Trump zijn, je zeikt elke dag Trump af vanwege zijn slechte beleid, maar als het om de feiten gaat weet je eigenlijk helemaal niks omdat je geen zin het om daar naar te zoeken. Vindt dat zelf nou niet heel erg triest en heel belachelijk ?

https://www.independent.c(...)orders-a8624706.html

https://www.forbes.com/si(...)ssions/#29d814e53535
pi_191402559
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:07 schreef Chivaz het volgende:
KyleKulinski twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 02:03:08 Okay they just said the audience was "invited by the DNC" so expect them to be hostile to Bernie. Big time. #DemDebate reageer retweet
Ik ben benieuwd.
Lijkt weinig uit te maken imo, Yang en Steyer krijgt t minst aandacht, Warren gebruikt voornamelijk de punten van Sanders, Buttigieg brabbelt wat random slogans maar zegt voornamelijk niks, Biden doet aan fearmongering en gooit met grote cijfers en klobuchar lijkt alsof ze in tranen uit gaat barsten als ze te lang praat.
pi_191402578
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:45 schreef henk38 het volgende:

[..]

Je zit hier elke dag mensen te beledigen die pro Trump zijn, je zeikt elke dag Trump af vanwege zijn slechte beleid, maar als het om de feiten gaat weet je eigenlijk helemaal niks omdat je geen zin het om daar naar te zoeken. Vindt dat zelf nou niet heel erg triest en heel belachelijk ?

https://www.independent.c(...)orders-a8624706.html

https://www.forbes.com/si(...)ssions/#29d814e53535
Waar heb ik mensen die pro-Trump zijn beledigd?

Je eerste linkje heeft niks met de Amerikaanse politiek te maken en in je 2e linkje zie ik dit:

quote:
The Washington Post fact-checked this claim and rated it "Three Pinocchios," which means they rate the claim mostly false. They further wrote that Pruitt's usage of data appeared to be a "deliberate effort to mislead the public."
Het is een opiniestuk van iemand die in de olie-industrie werkt en het gaat bovendien over de uitstoot van CO2 dat is een ander onderwerp dan luchtvervuiling.

Probeer het nog eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 08-02-2020 02:56:33 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 02:51:26 #253
3928 Ulx
pi_191402582
manuelofreire twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 16:38:05 Conflict of Interest: Trump Jr doing business to make money costs taxpayers $100K for security.https://t.co/UvnKJzibRK reageer retweet
Doet hij goed.
pi_191402620
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 02:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waar heb ik mensen die pro-Trump zijn beledigd?

Je eerste linkje heeft niks met de Amerikaanse politiek te maken en in je 2e linkje zie ik dit:
[..]

Het is een opiniestuk van iemand die in de olie-industrie werkt

Probeer het nog eens.
https://www.welingelichte(...)t-andanks-trump.html

https://sceptr.net/2018/0(...)-in-europa-en-china/
pi_191402655
quote:
Je zoekt op CO2 of zo? Dat is wat anders dan lucht-/ milieuvervuiling. Ik had mijn post al ge-edit.

Maar ik ben wel klaar met je, ik heb hier al teveel tijd aan besteed. Je praat gewoon rechtse talkingspoints na en weet er zelf bar weinig vanaf, dat is wel duidelijk.

:W
pi_191402663
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Je zoekt op CO2 of zo? Dat is wat anders dan lucht-/ milieuvervuiling. Ik had mijn post al ge-edit.

Maar ik ben wel klaar met je, ik heb hier al teveel tijd aan besteed. Je praat gewoon rechtse talkingspoint na en weet er zelf bar weinig vanaf, dat is wel duidelijk.

:W
ja praten met jou heeft totaal geen zin, weet niks en wil ook niks weten.
Veel plezier.
pi_191402688
Democraten hebben weinig geld terwijl Trump oorlogskisten opbouwt.

https://www.newsbreak.com(...)-builds-up-war-chest
pi_191402690
Factchecking debate:

ddale8 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 02:24:21 Sanders has been repeating the same exaggeration on health care verbatim for 10 years, fact checks be darned. The US spends twice as much on health care per capita as the OECD average, and twice as much as most big countries, but not twice as much as "any" other country. https://t.co/HKPcNVVtuV reageer retweet

ddale8 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 03:04:13 Biden just repeated a version of his usual highly misleading account of why he voted for the Iraq War, as usual omitting the fact that he *vocally supported the war both as it began and until 2005.* We've written multiple stories about this; Biden keeps saying the same stuff. reageer retweet
pi_191402702
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:08 schreef Kijkertje het volgende:
Factchecking debate:

ddale8 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 02:24:21 Sanders has been repeating the same exaggeration on health care verbatim for 10 years, fact checks be darned. The US spends twice as much on health care per capita as the OECD average, and twice as much as most big countries, but not twice as much as "any" other country. https://t.co/HKPcNVVtuV reageer retweet
[ afbeelding ]
ddale8 twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 03:04:13 Biden just repeated a version of his usual highly misleading account of why he voted for the Iraq War, as usual omitting the fact that he *vocally supported the war both as it began and until 2005.* We've written multiple stories about this; Biden keeps saying the same stuff. reageer retweet
Volgens mij zegt Sanders voornamelijk dat medicijnen achterlijk duur zijn tov andere landen.
pi_191402715
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:12 schreef simpel-isnie-eenvoudig het volgende:

[..]

Volgens mij zegt Sanders voornamelijk dat medicijnen achterlijk duur zijn tov andere landen.
Dan moet hij dat zeggen :P

Overigens heeft Daniel Dale het hier een stuk makkelijker dan bij een Trump factcheck :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 03:18:42 #261
3928 Ulx
pi_191402723
photowhitehouse twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 23:30:50 ⁦@realDonaldTrump⁩ returns to the White House from Charlotte, North Carolina. Photo by William Moon at the South Lawn of the White House on February 7, 2020 https://t.co/n1a1Z93LrJ reageer retweet
Jesus, die foto....
pi_191402727
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dan moet hij dat zeggen :P
Ja ik zit momenteel het democratische debat te kijken, hij doet dat echt lol.
Maakt ook niet uit verder want voor Sanders komt het er gewoon op neer dat basisvoorzieningen betaalbaar moeten zijn voor de arbeidersklasse, ouderen etc.
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 03:22:01 #263
3928 Ulx
pi_191402738
DonaldJTrumpJr twitterde op zaterdag 08-02-2020 om 01:38:11 Allow me a moment to thank—and this may be a bit of a surprise—Adam Schiff. Were it not for his crack investigation skills, @realDonaldTrump might have had a tougher time unearthing who all needed to be fired. Thanks, Adam! 🤣 #FullOfSchiff reageer retweet
Kortom, DonJr zegt dat het wraak was.
pi_191402741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:18 schreef Ulx het volgende:
photowhitehouse twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 23:30:50 ⁦@:realDonaldTrump⁩ returns to the White House from Charlotte, North Carolina. Photo by William Moon at the South Lawn of the White House on February 7, 2020 https://t.co/n1a1Z93LrJ reageer retweet
Jesus, die foto....
Wat wtf lol, wie dit binnen zijn team toe laat ontslaat hij niet ?
Doet mij een beetje denken aan die Tango reclame uit de jaren 90
  Overall beste user 2022 zaterdag 8 februari 2020 @ 03:29:41 #265
3928 Ulx
pi_191402784
NBCPolitics twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 18:22:56 JUST IN: House passes $4.67B in disaster relief funding for Puerto Rico earthquake recovery; measure moves to the Senate; White House has indicated it would veto the bill. https://t.co/2VJhW3ZQ6G reageer retweet
Was te verwachten.
pi_191402995
Ik geloof dat Klobuchar dit debat gewonnen heeft :D
pi_191403011
Het is een schande dat Hunter Biden financieel profiteerde van zijn vaders positie!

HeidiNBC twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 20:15:09 A day after abuse of power charges dismissed ag. Trump, report that Treasury released sensitive fin. info on Hunter Biden.--->This as Treasury is blocking Trump tax returns & his kids earn millions while actually working in the White House.https://t.co/jyTnjIh8to reageer retweet
HeidiNBC twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 20:16:56 No one is saying Hunter didn't take advantage of his father's name by lining up overseas gigs. But the allegation is one of a conflict of interest, not a crime.Also as Trump directs govt biz/taxpayer $$ toward his properties ($650 a night rooms for Secret Service here:) reageer retweet
HeidiNBC twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 20:17:42 https://t.co/OXRTGE7nw7There's also a Deutsche Bank whistleblower who says suspicious activity reports involving Trump and his son in law, Jared Kushner, were never filed with Treasury. reageer retweet
  zaterdag 8 februari 2020 @ 04:52:28 #268
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191403014
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:43 schreef Kijkertje het volgende:
Heb het niet helemaal gezien, wat is er gebeurd dan?
pi_191403023
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:52 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Heb het niet helemaal gezien, wat is er gebeurd dan?
Ze deed het erg goed en op het eind had ze indrukwekkende empathy-speech. Ik zei het omdat mensen in het publiek die nog niet wisten op wie ze zouden stemmen allemaal haar noemden.
  zaterdag 8 februari 2020 @ 05:00:05 #270
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191403026
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ze deed het erg goed en op het eind had ze indrukwekkende empathy-speech. Ik zei het omdat mensen in het publiek die nog niet wisten op wie ze zouden stemmen allemaal haar noemden.
Ah OK thanks, had het einde niet helemaal gezien. Anyway, ik vond Warren ook wel weer sterk vanavond. Zij was/is eigenlijk mijn favoriete kandidaat, maar heeft een paar grote tactische fouten gemaakt waardoor ze helaas ver is weggezakt. Het zal afhangen van hoeveel geld ze nog in kas heeft zodat ze nog wat tijd kan 'kopen' en hopelijk nog terug kan komen. Maar zie het eigenlijk somber in.
pi_191403047
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 05:00 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Ah OK thanks, had het einde niet helemaal gezien. Anyway, ik vond Warren ook wel weer sterk vanavond. Zij was/is eigenlijk mijn favoriete kandidaat, maar heeft een paar grote tactische fouten gemaakt waardoor ze helaas ver is weggezakt. Het zal afhangen van hoeveel geld ze nog in kas heeft zodat ze nog wat tijd kan 'kopen' en hopelijk nog terug kan komen. Maar zie het eigenlijk somber in.
Zeker Warren is ook mijn favoriet en ik zie het ook niet gebeuren (te links ook) maar het is niet dat één van de andere kandidaten mij tegenstaat of zo. Ik heb wel het minst met Yang.

Het is sws een verademing om mensen te horen die coherente zinnen met inhoud kunnen produceren :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 08-02-2020 05:20:34 ]
pi_191403050
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:08 schreef Kijkertje het volgende:
Factchecking debate:

[ afbeelding ]
Nou wauw 5 landen in de wereld die op zijn slechtst 30% goedkoper uit zijn dan Amerika. Dat haalt het punt van Sanders natuurlijk totaal niet onderuit. Het punt is dat Amerika veel meer betaald dan welk land dan ook. Maar goed het is inderdaad niet heel netjes om dit soort cijfers niet helemaal kloppend te brengen.
pi_191403101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 05:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nou wauw 5 landen in de wereld die op zijn slechtst 30% goedkoper uit zijn dan Amerika. Dat haalt het punt van Sanders natuurlijk totaal niet onderuit. Het punt is dat Amerika veel meer betaald dan welk land dan ook. Maar goed het is inderdaad niet heel netjes om dit soort cijfers niet helemaal kloppend te brengen.
Rustig maar. Het gaat Dale nooit om de mate van de onjuistheid en hij verbindt er geen oordeel aan.
pi_191403132
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 05:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Rustig maar. Het gaat Dale nooit om de mate van de onjuistheid en hij verbindt er geen oordeel aan.
Doe zelf rustig. Ik geef gewoon mijn mening dan hoef jij niet te doen of ik niet rustig zou zijn.
pi_191403143
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 05:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Doe zelf rustig. Ik geef gewoon mijn mening dan hoef jij niet te doen of ik niet rustig zou zijn.
Excuus je komt nogal bozig op mij over :@
pi_191403259
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:43 schreef Kijkertje het volgende:
Ja, ze was sterk. Ze heeft alleen wel wat wereldvreemde standpunten.
pi_191403279
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 05:35 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Excuus je komt nogal bozig op mij over :@
Waarom zou ik boos zijn. Een fact checker checkt een feit. Ik zeg alleen maar dat in mijn optiek als je het langs zo'n lat legt als bijvoorbeeld de politifact checker dit ongeveer tussen half-true en mostly false zit. Ik vind het verder ook prima als jij het als pants on fire ziet. Moet jij weten. Ik geef ook al aan dat ik het niet netjes vind dat hij dus al jaren een gesensationaliseerd nummer herhaalt.
In die zin lijkt het er trouwens op dat hij steeds dichter bij komt :P
https://www.politifact.co(...)laim-about-us-healt/
Amerikanen gaven dus in 2013 1,36 keer meer uit dan het eerst volgende land. Nu inmiddels 1,44 keer meer. Relatief en absoluut wordt het gat met andere landen groter. Maar het is geen 2 met het eerstvolgende nee.

Apart trouwens dat de politfact checker dezelfde uitspraak van Ben Carson als meer waar rekent. https://www.politifact.co(...)lth-care-double-nex/
pi_191403282
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 05:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zeker Warren is ook mijn favoriet en ik zie het ook niet gebeuren (te links ook) maar het is niet dat één van de andere kandidaten mij tegenstaat of zo. Ik heb wel het minst met Yang.

Het is sws een verademing om mensen te horen die coherente zinnen met inhoud kunnen produceren :D
Warren te links?
pi_191403291
De laatste tijd weer wat meer van die Yang bekeken en ik mag hem wel, geweldige prater. Sommige goede ideeën. In die zin zou mijn ideale ticket Sanders + Yang zijn. Jong en oud beide niet vies van breken met de status quo.

Buttigieg vind ik net zo waardeloos als Biden. De man is echt een lege huls, hij heeft het over verenigen maar wat verenigt hij mensen zonder enige overtuiging in iets??
pi_191403305
Wanneer zal Trump dit naar boven halen?

https://www.ad.nl/buitenl(...)o-afknipte~a289772d/
pi_191403376
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 04:51 schreef Kijkertje het volgende:
Het is een schande dat Hunter Biden financieel profiteerde van zijn vaders positie!

HeidiNBC twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 20:15:09 A day after abuse of power charges dismissed ag. Trump, report that Treasury released sensitive fin. info on Hunter Biden.--->This as Treasury is blocking Trump tax returns & his kids earn millions while actually working in the White House.https://t.co/jyTnjIh8to reageer retweet
HeidiNBC twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 20:16:56 No one is saying Hunter didn't take advantage of his father's name by lining up overseas gigs. But the allegation is one of a conflict of interest, not a crime.Also as Trump directs govt biz/taxpayer $$ toward his properties ($650 a night rooms for Secret Service here:) reageer retweet
HeidiNBC twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 20:17:42 https://t.co/OXRTGE7nw7There's also a Deutsche Bank whistleblower who says suspicious activity reports involving Trump and his son in law, Jared Kushner, were never filed with Treasury. reageer retweet
Een conflict of interest kan wel degelijk een crime zijn. Money laundering ook. ;)
  zaterdag 8 februari 2020 @ 07:46:52 #282
39333 Zelva
pi_191403463
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:37 schreef henk38 het volgende:

[..]

[..]

Die vlieger gaat niet helemaal op omdat je naar de totale aantallen kijkt, als je het procentueel gaat bekijken, krijg je een heel ander beeld.
:')

Dat zijn relatieve cijfers. Nooit geleerd een grafiek te lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 08-02-2020 07:54:25 ]
pi_191403717
quote:
Haha, baas
  zaterdag 8 februari 2020 @ 08:45:10 #285
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_191403781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Haha, baas
Angstig baasje inderdaad.
pi_191403839
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 08:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Angstig baasje inderdaad.
Angstige mensen krijgen weinig voor elkaar. Dus als dit hem lukt...
pi_191403911
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Angstige mensen krijgen weinig voor elkaar. Dus als dit hem lukt...
Vrienden op een positie zetten is een prestatie?
pi_191403951
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 09:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vrienden op een positie zetten is een prestatie?
En dat die vrienden ook nog eens loyaal aan je blijven? best wel, ja.

Slangen overal.
pi_191403956
quote:

[..]

Haha, baas
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 8 februari 2020 @ 09:13:24 #291
8369 speknek
Another day another slay
pi_191403976
quote:

[..]

Haha, baas
Haha cronyisme

B I D E N

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 08-02-2020 09:37:27 ]
pi_191404061
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 03:18 schreef Ulx het volgende:
photowhitehouse twitterde op vrijdag 07-02-2020 om 23:30:50 ⁦@:realDonaldTrump⁩ returns to the White House from Charlotte, North Carolina. Photo by William Moon at the South Lawn of the White House on February 7, 2020 https://t.co/n1a1Z93LrJ reageer retweet
Jesus, die foto....
Comment: “... Has 45 seen this photograph? I would be surprised if the photographer has a job by Monday...“
Verderop in de tweet staat ook een gefotoshopte pic naar witte huid en grijs haar.
Lijkt sprekend op mensen die je tegenkomt op gesloten afdeling in een Zorgcentrum.

Affijn, het presidentiële gedrag is triest.
En ik zie het zo somber in voor de komende jaren, met name door de kliek om hem heen.

P.S. de op ed en analyse van Joe Walsh is ook wel duidelijk.

Oh shut...iemand anders Kijkertje? kan wel openen. Excuse me.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 08-02-2020 09:49:05 ]
pi_191404418
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 01:45 schreef henk38 het volgende:

[..]

Ze verloren helemaal niet veel stemmen aan Trump. En degenen die ze wel kwijtraakten, veelal door microtargeting, tja, aan misinformatie kun je weinig doen. Dat zie je hier in dit topic ook aan jullie zijde.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')