abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191139011
Rutte wil af van het toeslagensysteem, kabinet gaat alternatieven voorbereiden

Premier Rutte wil af van het toeslagensysteem, waarbij zorgtoeslag, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag worden uitgekeerd door de Belastingdienst. Rutte wil alternatieven klaar hebben voor het nieuwe kabinet dat na de komende verkiezingen in 2021 aantreedt.

Dat zei hij in het Kamerdebat over de affaire met de kinderopvangtoeslag. Rutte: "Dat 7 miljoen mensen alleen al een zorgtoeslag krijgen, dat wil je natuurlijk niet. Dat moet op een eenvoudiger manier met het inkomen verrekend worden."
De nieuwe D66-staatssecretaris die de afdeling Toeslagen van de Belastingdienst onder zich krijgt, gaat ermee aan de slag. Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "Anders gaat het niet lukken."
Wie de nieuwe staatssecretarissen op Financiën worden, is nog niet bekend.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-voorbereiden.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191139016
Hoeveel zullen ze er weer op achter uit gaan vvd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 23:57:23 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191139032
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Dat 7 miljoen mensen alleen al een zorgtoeslag krijgen, dat wil je natuurlijk niet
Nee, stel je eens voor joh. Wat erg. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191139034
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:54 schreef Geerd het volgende:
Hoeveel zullen ze er weer op achter uit gaan vvd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ons sociale stelsel is met de ontwikkelingen van de laatste jaren niet meer toekomstbestendig.
De VVD wil vast vooruitlopen op deze ontwikkeling en ons stelsel aanpassen.
pi_191139047
Dat is het einde van de VVD.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:02:07 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191139054
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij.
pi_191139072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:00 schreef Hathor het volgende:
Dat is het einde van de VVD.
Waarom denk je dat Rutte dit net na de nieuwe verkiezingen wil doorvoeren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:05:03 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191139074
Lekker vaag is dit trouwens.
Wat zijn ze nu werkelijk van plan?
Willen ze de inkomensgrens aanpassen? Toeslagen drastisch verlagen? Sommige toeslagen afschaffen?

Of gaat het puur en alleen om het feit dat de Belastingdienst het moet uitkeren, en dat ze dat dus door een andere instantie willen laten doen?
pi_191139077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Rutte dit net na de nieuwe verkiezingen wil doorvoeren?
Omdat hij weet dat hij dan niet meer in het torentje zit?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191139103
VVD wordt de laatste jaren echt wel een waardeloze partij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191139106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:11:47 #12
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191139120
Regeren is vooruitzien, we hebben een visieloze MP. Natuurlijk moet er een ander systeem komen, zeker op het gebied van belastingen maar Rutte schuift het voor zich uit, doet er niks of weinig mee.
pi_191139125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat hij dan niet meer in het torentje zit?
@torentje

Plannen die voor zoveel ophef zorgen kan je beter niet voor een verkiezing introduceren, maar net erna.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:14:12 #14
489142 RinusMichels2.0
Graag verwijderen.
pi_191139140
Je vergeet een deel van het artikel te plaatsen:

“Inmiddels zijn de meeste politieke partijen om. Ze vinden dat het toeslagensysteem niet werkt, en dat het burgers in de problemen brengt. Dat komt mede doordat er eerst geld wordt uitgekeerd, en pas achteraf wordt gecontroleerd of iemand er wel recht op heeft. Daardoor komen mensen soms in de schulden terecht.

In de affaire met de kinderopvangtoeslagen moesten honderden en mogelijk zelfs duizenden ouders ten onrechte geld terugbetalen, soms tienduizenden euro's.”

Het lijkt erop dat dit voorstel het gevolg is van de kinderopvangtoeslag affaire. Het is dus niet per definitie nadelig voor de mensen die nu toeslagen ontvangen.
Graag verwijderen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:16:14 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191139155
quote:
Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "Anders gaat het niet lukken."
Ik krijg hier nog een naarder gevoel bij.
Waar wil je nog aan morrelen? Er valt niks meer te halen. De samenleving verpaupert waar je bij staat. Rutte, je hebt er een puinhoop van gemaakt, zo lang aan de macht is niet gezond voor een land. Het slaat door.
pi_191139186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:14 schreef RinusMichels2.0 het volgende:

Het lijkt erop dat dit voorstel het gevolg is van de kinderopvangtoeslag affaire. Het is dus niet per definitie nadelig voor de mensen die nu toeslagen ontvangen.
Klopt, maar het is meer dan logisch om heel sceptisch te zijn over deze plannen.
Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:35:14 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191139252
quote:
Nogal ja, vooruit ga je er nooit op bij plannen uit die hand. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 januari 2020 @ 01:12:30 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191139431
Als het maar geen aftrek wordt, waardoor je pas het jaar er op jouw toeslagen krijgt uitgekeerd... want dat brengt veel mensen nog zwaarder in de problemen.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belastingdienst het niet meer direct overmaakt naar de mensen zelf, maar naar de verhuurder van hun woning en naar de zorgverzekeraars.
Maar daar zitten ook allemaal haken en ogen aan.
pi_191139549
Gewoon alle marktwerking terugdraaien. Hup VVD!
J’ai faim.
  woensdag 22 januari 2020 @ 01:58:53 #20
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191139555
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:55 schreef rododendronneke het volgende:
Gewoon alle marktwerking terugdraaien. Hup VVD!
_O- Dat is de oplossing, dat kan niet heh in deze neoliberale samenleving.
  woensdag 22 januari 2020 @ 02:03:52 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191139565
Ik wil van Rutte af :(
Wat die lul allemaal kapot gemaakt heeft is in een regeringsperiode niet te repareren
Dus zo snel mogelijk weg met die lul en in het gevang en kaalplukken
pi_191139568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:12 schreef Also-von-Oder het volgende:
Als het maar geen aftrek wordt, waardoor je pas het jaar er op jouw toeslagen krijgt uitgekeerd... want dat brengt veel mensen nog zwaarder in de problemen.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belastingdienst het niet meer direct overmaakt naar de mensen zelf, maar naar de verhuurder van hun woning en naar de zorgverzekeraars.
Stel dat de belastingdienst het direct overmaakt naar de verhuurder, dan kan de verhuurder aan de hand van de hoogte van de huur en de ontvangen toeslag eenvoudig je inkomen berekenen. Ook kan een verhuurder dan bijvoorbeeld zien dat je (tijdelijk) werkloos bent.

Lijkt me ivm privacy allemaal niet gewenst.

Zorg dat mensen netto meer te besteden hebben, dan zijn al die toeslagen niet nodig en kan je die ingewikkelde en dure laag er tussenuit halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2020 02:14:05 ]
pi_191139570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:14 schreef RinusMichels2.0 het volgende:
Je vergeet een deel van het artikel te plaatsen:

Dat lijkt een trend te worden op FOK!
Selectief quoten uit nieuwsberichten en dan vol op het orgel gaan.
  woensdag 22 januari 2020 @ 02:17:18 #24
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191139583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stel dat de belastingdienst het direct overmaakt naar de verhuurder, dan kan de verhuurder aan de hand van de hoogte van de huur en de ontvangen toeslag eenvoudig je inkomen berekenen. Lijkt me ivm privacy niet gewenst.
Dat is inderdaad een van de nadelen waar ik het over had. Maar goed als je op het sociaal minimum zit, dan maal je daar ook niet meer om.
Dan ben je er haast aan gewend om je tegen alles en iedereen te moeten verantwoorden... zelfs tegen de straatkrantverkoper, als je nooit geld over hebt om die straatkrant te kopen van die man of vrouw die dag in, dag uit voor de supermarkt staat... of tegen collectanten aan de deur.

Niemand die zich zo emotioneel zo uitgekleed voelt als mensen in de bijstand, die graag anderen willen helpen, maar zelf geen dubbeltje kunnen missen. En je dan toch zonder vragen ter verantwoording geroepen gevoelen, gewoon omdat je zo in elkaar zit.

Tja mensen met een uitkering... bij elke vraag die ze krijgen... voelen ze zich nog naakter, nog meer ter verantwoordig geroepen, omdat ze zo graag anderen willen helpen... maar ze dit niet kunnen.
pi_191139585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:17 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een van de nadelen waar ik het over had. Maar goed als je op het sociaal minimum zit, dan maal je daar ook niet meer om.
Dan ben je er haast aan gewend om je tegen alles en iedereen te moeten verantwoorden... zelfs tegen de straatkrantverkoper, als je nooit geld over hebt om die straatkrant te kopen van die man of vrouw die dag in, dag uit voor de supermarkt staat... of tegen collectanten aan de deur.

Niemand die zich zo emotioneel zo uitgekleed voelt als mensen in de bijstand, die graag anderen willen helpen, maar zelf geen dubbeltje kunnen missen. En je dan toch zonder vragen ter verantwoording geroepen gevoelen, gewoon omdat je zo in elkaar zit.

Mensen met werk en inkomen hebben soms ook recht op toeslagen. Daarnaast kan een situatie ook tijdelijk zijn. Een verhuurder heeft daar wat mij betreft niets mee te maken, zolang de huur maar netjes binnenkomt.

En ik ben verhuurder ;)

quote:
Tja mensen met een uitkering... bij elke vraag die ze krijgen... voelen ze zich nog naakter, nog meer ter verantwoordig geroepen, omdat ze zo graag anderen willen helpen... maar ze dit niet kunnen.
Je ligt wel onder een vergrootglas met een bijstandsuitkering. Aan één kant terecht, je wil fraude voorkomen, aan de andere kant wordt er teveel nadruk op controleren gelegd en te weinig op het creëren van / werken aan een toekomst.
pi_191139588
Dit is gevolg van honderdduizenden kanslozen die Nederland binnenkomen waardoor het hele sociale stelsel in elkaar dondert. Nederland was altijd een super fijn land waar als het even tegen zat in je leven je kon rekenen op hulp. Daar wil de VVD van af. Je moet werken en geld verdienen voor het groot kapitaal. Kun je dat niet dan doe je niet meer mee en mag je het zelf uitzoeken.
Land of the free. Home of the brave.
pi_191139590
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:20 schreef Scarface88 het volgende:
Dit is gevolg van honderdduizenden kanslozen die Nederland binnenkomen waardoor het hele sociale stelsel in elkaar dondert. Nederland was altijd een super fijn land waar als het even tegen zat in je leven je kon rekenen op hulp. Daar wil de VVD van af. Je moet werken en geld verdienen voor het groot kapitaal. Kun je dat niet dan doe je niet meer mee en mag je het zelf uitzoeken.
We hadden het net over jou en je vrinden.

Er dondert helemaal niets in elkaar, het aantal mensen in de bijstand is in 10 jaar niet zo laag geweest als nu.

Het enige is dat de belastingdienst er een potje van maakt en men kijkt naar een eenvoudiger systeem.

Het echte dure aan het sociaal stelsel is momenteel de vergrijzing maar dat is aan de andere kant ook weer een teken dat het goed gaat met het welzijn en welvaart van mensen.
pi_191139594
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Er dondert helemaal niets in elkaar, het aantal mensen in de bijstand is in 10 jaar niet zo laag geweest als nu.

Het enige is dat de belastingdienst er een potje van maakt en men kijkt naar een eenvoudiger systeem.
Welke obscure nieuwssites gebruik ik dan? Ik gebruik altijd bekende bron omdat daar anders over gejankt wordt.
pi_191139599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:26 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Welke obscure nieuwssites gebruik ik dan? Ik gebruik altijd bekende bron omdat daar anders over gejankt wordt.
Het ging meer om "ieder topic in een allochtonenprobleem" veranderen.

Dit topic gaat over het falen van de belastingdienst met het toeslagenstelsel.
Het sociaal stelsel staat niet op instorten, het aantal mensen in de bijstand is juist extreem laag t.o.v. voorgaande jaren.

Alleen de vergrijzing maakt het sociaal stelsel (AOW + zorg) erg duur maar je kan moeilijk je oma en opa laten inslapen omdat ze zo oud worden.
pi_191139603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het ging meer om "ieder topic in een allochtonenprobleem" veranderen.

Dit topic gaat over het falen van de belastingdienst.
Het sociaal stelsel staat niet op instorten, het aantal mensen in de bijstand is juist extreem laag t.o.v. voorgaande jaren.

Alleen de vergrijzing maakt het sociaal stelsel (AOW + zorg) erg duur maar je kan moeilijk je oma en opa laten inslapen omdat ze zo oud worden.
Het heeft er wel degelijk invloed op. Is al vaak genoeg berekend dat het sociale stelsel onhoudbaar is door alle immigranten die er nooit aan zullen bijdragen. Om dan ouderen de schuld te geven is niet eerlijk. Het systeem was prima zoals het was.
pi_191139609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:32 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Het heeft er wel degelijk invloed op. Is al vaak genoeg berekend dat het sociale stelsel onhoudbaar is door alle immigranten die er nooit aan zullen bijdragen. Om dan ouderen de schuld te geven is niet eerlijk. Het systeem was prima zoals het was.
Kijk, dat gejammer bedoel ik dus.

Ik geef ouderen helemaal niet de schuld, dat is selectief lezen.
Het is slechts een vaststelling dat de vergrijzing zorgt voor een stijging van zowel de AOW als de zorgkosten. En dat is een tijdelijk effect, de "babyboomgeneratie" wordt oud, daarna lagen de geboortecijfers lager en stabiliseert zich dat weer.

Er liggen bij dit kabinet letterlijk nog miljarden op de plank, men heeft afgelost op de staatsschuld.
Als het sociaal stelsel echt op instorten stond; het geld was er wel.

In het topic over "onvoldoende verzorghuizen" was het exact hetzelfde gejammer, dat allochtonen zoveel geld kosten bla bla bla.
Het ging niet om geld, dat geld was er wel; het ging om bouwgrond, het ging om bouwers, het ging om personeelstekorten (men kan letterlijk geen gekwalificeerd zorgpersoneel krijgen).

Los van de problemen die er zijn met allochtonen en dat dat prima benoemd mag worden word ik er doodziek van dat ieder topic hier door dezelfde groep mensen geclaimd wordt en het binnen de kortste keren niet meer over het probleem of de oplossing gaat maar over "allochtonen".

Ik durf te wedden dat als er morgen ergens een meteoriet inslaat dat het ook de schuld is van allochtonen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2020 02:42:24 ]
  woensdag 22 januari 2020 @ 02:37:48 #32
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191139610
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Mensen met werk en inkomen hebben soms ook recht op toeslagen. Daarnaast kan een situatie ook tijdelijk zijn. Een verhuurder heeft daar wat mij betreft niets mee te maken, zolang de huur maar netjes binnenkomt.

En ik ben verhuurder ;)
Mooi dat jij er zo over denkt (zolang de huur maar netjes binnenkomt)... maar wat als iemand een huurachterstand heeft? Dan ga jij ook vragen stellen...
Arm zijn en je daarvoor moeten verantwoorden is als een emotionele striptease... je wilt het niet doen, maar je voelt je toch gedwongen te koop te lopen met de grootste schaamte.

Dus ja heel mooi dat jij verder geen vragen stelt zolang het geld binnen komt... Maar zodra het geld niet binnen komt, zul jij (logisch!) toch vragen waaraan dit ligt.
En dan dwing je zo'n persoon toch in een emotionele striptease... Niet dat jij daarop uit was... maar dan moet zo'n persoon jou alles vertellen, dat hij/ zij nog niet eens zijn best vriend, of familie durft te vertellen uit schaamte, en alle details (want verhuurders willen wel de details horen... opdat niemand anders bevoordeeld wordt boven de verhuurder).

En ja dat is ook allemaal weer logisch. Maar tel het bij elkaar op... en het is alsof elke bijstandsgerechtigde zich tientallen keren moet uitkleden (nu niet van kleding... maar wel van waardigheid!). En met elke reactie raakt elke uitkeringsgerechtigde nog dieper in de put... en dieper, tot ze echt helemaal breken... zonder dat zich een uitweg presenteert. Dan hoeft er nog maar een tegenslag te gebeuren... en dan niets meer !
pi_191139614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:37 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Mooi dat jij er zo over denkt (zolang de huur maar netjes binnenkomt)... maar wat als iemand een huurachterstand heeft? Dan ga jij ook vragen stellen...

Arm zijn en je daarvoor moeten verantwoorden is als een emotionele striptease... je wilt het niet doen, maar je voelt je toch gedwongen te koop te lopen met de grootste schaamte.

Dus ja heel mooi dat jij verder geen vragen stelt zolang het geld binnen komt... Maar zodra het geld niet binnen komt, zul jij (logisch!) toch vragen waaraan dit ligt.
En dan dwing je zo'n persoon toch in een emotionele striptease... Niet dat jij daarop uit was... maar dan moet zo'n persoon jou alles vertellen, dat hij/ zij nog niet eens zijn best vriend, of familie durft te vertellen uit schaamte, en alle details (want verhuurders willen wel de details horen... opdat niemand anders bevoordeeld wordt boven de verhuurder).

En ja dat is ook allemaal weer logisch. Maar tel het bij elkaar op... en het is alsof elke bijstandsgerechtigde zich tientallen keren moet uitkleden (nu niet van kleding... maar wel van waardigheid!). En met elke reactie raakt elke uitkeringsgerechtigde nog dieper in de put... en dieper, tot ze echt helemaal breken... zonder dat zich een uitweg presenteert. Dan hoeft er nog maar een tegenslag te gebeuren... en dan niets meer !
Ook als er een huurachterstand geeft dat nog geen recht om de oorzaak daarvan te weten, het is ook niet zo dat dat typisch iets is voor iemand met bijstand. Juist ook mensen met een goed inkomen weten schulden op te bouwen.

Uiteraard is het verstandig om als huurder / verhuurder de dialoog aan te gaan en te werken aan een oplossing maar wat een de financiële situatie van een huurder is gaat mij in principe geen zak aan ;)

En ik heb echt begrip voor wat je zegt, ik ken de situaties helaas.

Simpel voorbeeld: wel een slimme meter hebben, wordt maar 1x per jaar uitgelezen (kwestie van een vinkje zetten en het kan desnoods iedere dag), verbruik blijkt veel hoger dan het voorschot, persoon moet ¤800 (!) bij betalen, dat is ongeveer een maand bijstand. Dat kan niet opgebracht worden dus er komt een terugbetalingsregeling van ¤80 per maand extra. Maar die ¤80 was er al niet en het voorschot is ook nog eens omhoog gegaan.

Wiens schuld? Maakt het uit? Het is kut als het je treft en mensen raken er door in de schulden.

Het heeft niet eens direct met toeslagen te maken, maar ook daar gebeuren dat soort dingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2020 02:49:56 ]
  woensdag 22 januari 2020 @ 02:49:53 #34
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191139619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ook als er een huurachterstand geeft dat nog geen recht om de oorzaak daarvan te weten, het is ook niet zo dat dat typisch iets is voor iemand met bijstand. Juist ook mensen met een goed inkomen weten schulden op te bouwen.

Uiteraard is het verstandig om als huurder / verhuurder de dialoog aan te gaan en te werken aan een oplossing maar wat een de financiële situatie van een huurder is gaat mij in principe geen zak aan ;)

En ik heb echt begrip voor wat je zegt, ik ken de situaties helaas.
Op de een of andere manier heb ik altijd nog altijd mijn huur kunnen betalen.
Maar man, had ik liever jou als mijn particuliere huurbaas gehad, als de klootzakken die ik had.

Nu is mijn situatie niet meer urgent, sinds anderhalf jaar heb ik een aardige rekening opgebouwd... door het overlijden van mijn ouders (erfenis).

Ik hoop in elk geval dat jij zo blijft als je nu bent. Je lijkt me nu al vele malen redelijker als mijn private verhuurders.

Zou ik... ?
Ik weet het zelf amper meer. Dus ik laat deze vraag onbeantwoord.
pi_191139622
quote:

Soort van kortingskaart waardoor je directe korting op huur en zorgverzekering krijgt.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_191139635
Hoe weinig vertrouwen ik ook heb in Rutte, het interview laat wel een andere Rutte zien, hij lijkt wakker geschud rond dit onderwerp, probeerde het ook niet “weg te lachen”.

Ik geef hem een kans, zijn daden tellen in deze zaak.
  woensdag 22 januari 2020 @ 04:35:36 #37
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191139682
Het is trouwens heel simpel: zorg dat de lonen en uitkeringen hoog genoeg zijn om huren, zorgkosten en kinderen te betalen.
En andersom: zorg voor voldoende betaalbare woningen, voor betaalbare zorg (zonder eigen risico) en maak het onderwijs gratis. Dan profiteert iedereen mee, niet alleen degenen die nu nog recht op toeslag hebben.
pi_191139700
Die plannen van Rutte zullen wel weer een bezuiniging zijn op de mensen die toch al tijden slechts een minimuminkomen hadden. Want dat zijn de mensen die geen vuist konden maken om een hoger inkomen voor zichzelf te bedingen.
pi_191139777
quote:
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 22 januari 2020 @ 06:20:54 #40
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191139855
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 04:35 schreef Lunatiek het volgende:
Het is trouwens heel simpel: zorg dat de lonen en uitkeringen hoog genoeg zijn om huren, zorgkosten en kinderen te betalen.
En andersom: zorg voor voldoende betaalbare woningen, voor betaalbare zorg (zonder eigen risico) en maak het onderwijs gratis. Dan profiteert iedereen mee, niet alleen degenen die nu nog recht op toeslag hebben.
Ga jij eens even snel bij de VVD en schud ze even wakker!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191139866
Idee is top, weg met die onoverzichtelijke toeslagen, maar wat komt er voor terug?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_191139875
quote:
Ik niet, krijg ook geen cent.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_191139878
quote:
Tip! zorg voor jezelf want een ander zal dat niet doen.
pi_191139885
Vroeger kreeg je kortingen op de inkomstenbelasting, maar die zijn bijna allemaal omgezet in toeslagen, zodat ook mensen die geen of weinig inkomstenbelasting betalen de maximale toeslagen kunnen krijgen.

Vanaf 2014 (onder kabinet Rutte dus) is de alleenstaande ouderkorting overgeheveld naar de kinderopvangtoeslag, en het bedrag verhoogd naar ruim ¤ 3.100.
De grootste uitwassen in de hoogte van de toeslagen zijn pas ontstaan onder de kabinetten Rutte.
pi_191139892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:41 schreef Idisrom het volgende:
Vroeger kreeg je kortingen op de inkomstenbelasting, maar die zijn bijna allemaal omgezet in toeslagen, zodat ook mensen die geen of weinig inkomstenbelasting betalen de maximale toeslagen kunnen krijgen.

Vanaf 2014 (onder kabinet Rutte dus) is de alleenstaande ouderkorting overgeheveld naar de kinderopvangtoeslag, en het bedrag verhoogd naar ruim ¤ 3.100.
De grootste uitwassen in de hoogte van de toeslagen zijn pas ontstaan onder de kabinetten Rutte.
In 2006 had je alleen nog maar de zorgtoeslag met een afbouw van 5% als het inkomen steeg. Nu is dat al 13½% als je meer gaat verdienen.

Het is heel simpel, terug naar de kortingen.
pi_191139894
https://over-ons.belastin(...)s/toeslagen-in-2018/

Dat aantal ontvangers van zorgtoeslag dat hij noemt klopt niet. Het zijn er 4,5 miljoen. Totaal aantal toeslagen ligt wel boven de 7 miljoen. Irritant, politici die de cijfers niet op orde hebben.
pi_191139897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:37 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Allemaal heel zielig, maar ze tekenen toch zelf dat contract en dus een betaalverplichting. Nu is het niet het meest slimme volk maar toch.
  woensdag 22 januari 2020 @ 06:52:01 #48
3542 Gia
User under construction
pi_191139905
Als we nu eens naar één zorgverzekering gingen, i.p.v. 24 verdeeld over 11 concerns. Dan zou dat een heleboel topsalarissen schelen, waarmee de premies omlaag kunnen. Eventueel zelfs het eigen risico weg.

Dan houden mensen al wat meer over.

Hetzelfde eigenlijk met energiemaatschappijen. De keuze is reuze, maar je betaalt je scheel voor al die hoge piefen.

Valt me eigenlijk nog mee dat we maar één belastingdienst hebben.
pi_191139915
Ja terug naar de kortingen, overzichtelijk in je aangifte of gewoon eerste schijf weer omlaag 🇳🇱
.
  woensdag 22 januari 2020 @ 06:58:00 #50
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_191139920
Goedzo,
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_191139927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:52 schreef Gia het volgende:
Als we nu eens naar één zorgverzekering gingen, i.p.v. 24 verdeeld over 11 concerns. Dan zou dat een heleboel topsalarissen schelen, waarmee de premies omlaag kunnen. Eventueel zelfs het eigen risico weg.

Dan houden mensen al wat meer over.

Hetzelfde eigenlijk met energiemaatschappijen. De keuze is reuze, maar je betaalt je scheel voor al die hoge piefen.

Valt me eigenlijk nog mee dat we maar één belastingdienst hebben.
Meer over? de onderkant krijgt tegenwoordig 104 euro zorgtoeslag, iemand met een beetje baan krijgt niets.
  woensdag 22 januari 2020 @ 07:04:14 #52
346939 Janneke141
pi_191139928
quote:
Dat de miljarden die nu aan toeslagen worden uitgekeerd niet meer eerst als belasting hoeven te worden geïnd scheelt natuurlijk al een heleboel. Ik sluit niet uit dat het afschaffen van de toeslagen, mits goed uitgevoerd, voor drie kwart van de mensen kostenneutraal uitvalt. Moet je alleen een goede oplossing verzinnen voor de minst daadkrachtigen.

Huren gaan ook dalen trouwens, bijvoorbeeld van studentenappartementen. Ook niet verkeerd.
pi_191139996
Prima plan natuurlijk, al leidt het willen afschaffen van het rondpompcircus door onze ambtenaren over het algemeen uiteindelijk concreet tot 1000 nieuw bijgeplaatste jaknikkers. Eerst maar eens een uitwerking zien.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_191140003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:26 schreef Montagui het volgende:
Idee is top, weg met die onoverzichtelijke toeslagen, maar wat komt er voor terug?
Ik weet wat er voor terug komt. Dat is namelijk minder geld voor de minimuminkomens. Want het mag niet gebeuren, dat die ook heel veel geld voor hun oude dag bij elkaar kunnen sparen.
pi_191140019
Ik ben voor een eenvoudiger systeem zolang niemand daardoor erop achteruit gaat.
  woensdag 22 januari 2020 @ 07:24:21 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_191140026
Het hele toeslagensysteem is ook een enorm complex gedrocht. Je kan vinden van Rutte wat je wilt, maar daar heeft hij gewoon gelijk in. Mooi dat daar wat aan gaat gebeuren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_191140046
VVD _O_ _O_
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_191140061
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:22 schreef Scorpie het volgende:
Ik ben voor een eenvoudiger systeem zolang niemand daardoor erop achteruit gaat.
Meestal leidt het een wel tot het anders wanneer de VVD aan de knoppen draait.
pi_191140071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Huren gaan ook dalen trouwens, bijvoorbeeld van studentenappartementen. Ook niet verkeerd.
Waar baseer je dit op? Er is nog altijd woningnood.
  woensdag 22 januari 2020 @ 07:33:54 #60
346939 Janneke141
pi_191140081
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op? Er is nog altijd woningnood.
Wel degelijk vraag en aanbod. Aangezien studenten altijd de maximale huurtoeslag krijgen zijn de prijzen daar gewoon op gecorrigeerd. Net zoals het afschaffen van de HRA ook leidt tot een daling van de huizenprijzen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 07:43:14 #61
3542 Gia
User under construction
pi_191140135
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:01 schreef halfway het volgende:

[..]

Meer over? de onderkant krijgt tegenwoordig 104 euro zorgtoeslag, iemand met een beetje baan krijgt niets.
Als de premies omlaag kunnen, geldt dat voor iedereen. Dus ja, dan houdt iedereen meer over.

Reken eens uit: 24 zorgverzekeraars, hoofdkantoren, met gemiddeld 4 bijkantoren in den lande. Dat zijn 24 grote bazen, zo'n 100 directeuren, met eigen staf natuurlijk. Dan nog de overkoepelende concerns, met weer 11 grote vissen.
135 grote vissen met staf
Hoeveel zal dat aan salarissen zijn?

Ga je naar één maatschappij met 11 bijkantoren, dan heb je 12 grote bazen en een heleboel werknemers.

Is toch veel beter!

En dit is op meerdere vlakken zo.
Marktwerking, noemt men dat. Werkt voor geen meter.
pi_191140178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel degelijk vraag en aanbod. Aangezien studenten altijd de maximale huurtoeslag krijgen zijn de prijzen daar gewoon op gecorrigeerd. Net zoals het afschaffen van de HRA ook leidt tot een daling van de huizenprijzen.
De meeste studenten wonen in onzelfstandige woonruimtes en hebben geen recht op huurtoeslag. Daarnaast heb ik nog nooit meegemaakt dat de prijzen omlaag gaan door de markt. Dat moet echt worden afgedwongen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:01:11 #63
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191140239
Als het een versimpeling van het systeem is én minder foutgevoelig (aan zowel de kant van de belastingdienst als aan de kant van de ontvanger) ben ik helemaal voor.
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:10:49 #64
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_191140323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat lijkt een trend te worden op FOK!
Selectief quoten uit nieuwsberichten en dan vol op het orgel gaan.
Klopt, het valt mij ook op. Sommige users hebben blijkbaar behoefte een soort van persoonlijke agenda/frustraties te etaleren. Dat creatief knip&plak werk nodig is, zelfs uit letterlijk gekopieerde artikelen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:25:55 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191140414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik krijg hier nog een naarder gevoel bij.
Waar wil je nog aan morrelen? Er valt niks meer te halen. De samenleving verpaupert waar je bij staat. Rutte, je hebt er een puinhoop van gemaakt, zo lang aan de macht is niet gezond voor een land. Het slaat door.
Maar als Rutte nu had gezegd "dat toeslagen systeem is top! Niets meer aan veranderen". Was je dan wel blij geweest?

Het is zeuren om het zeuren
pi_191140491
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:58 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

_O- Dat is de oplossing, dat kan niet heh in deze neoliberale samenleving.
"Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "

Misschien is dit eindelijk het moment waarop de VVD toegeeft dat marktwerking dingen NIET goedkoper en beter maakt.
pi_191140531
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:20 schreef Scarface88 het volgende:
Als je daar zo'n hekel aan hebt, waarom ben je dan naar de VS verhuisd? Zelfredzaamheid en je eigen boontjes doppen is zo'n beetje het fundament van dat land. Zo'n royaal vangnet als wij hier hebben, kennen ze immers niet in de VS.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 22-01-2020 12:53:26 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_191140543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar als Rutte nu had gezegd "dat toeslagen systeem is top! Niets meer aan veranderen". Was je dan wel blij geweest?

Het is zeuren om het zeuren
Gedeeltelijk met je eens, maar als je deze passage ziet
quote:
Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "Anders gaat het niet lukken."
Dat kan natuurlijk twee kanten op. Hij kan bedoelen dat bijvoorbeeld zorg wordt genationaliseerd, maar hij kan ook zeggen dat het onzin is dat er niemand op achteruit moet gaan bijvoorbeeld.

Dus ik ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn waar hij mee komt.
pi_191140554
Ik ondersteun de gedachte dat mensen voor zichzelf moeten zorgen en zo min mogelijk afhankelijk zijn van anderen, in dit geval dus de overheid.

Dit plan zal niet gaan lukken omdat het huidige systeem al veel te ver en te diep is doorgedrongen als levensbasis binnen het financiële systeem. Dat vooral -socialistisch- politiek gekleurd is, dus niet zoals gezegd financieel als basis.

Rutte creëert een plan waarvan hijzelf heel goed weet dat het niet gaat lukken, Waarom dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door cempexo op 22-01-2020 08:55:08 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:42:59 #70
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_191140569
Toeslagen zijn gewoon uitkeringen die verhullen dat leven in Nederland voor mensen met een lager inkomen onmogelijk is.

Dat is het probleem, niet de vraag hoe we het geld nu weer gaan herverdelen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:49:12 #71
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_191140688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:42 schreef detaris het volgende:
Toeslagen zijn gewoon uitkeringen die verhullen dat leven in Nederland voor mensen met een lager inkomen onmogelijk is.

Dit dus en als je niet wilt dat dat de minima er verder op achteruit gaan moeten de uitkeringen en minimum loon met 30/35 % omhoog.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_191140724
Het zou mooi zijn als de Nederlandse staat zich wat minder zou moeten bezighouden met het rondpompen van belastinggeld om de middenklasse het gevoel te geven niet achtergesteld te worden.

Helaas zal dat wel niet gebeuren want de overgrote meerderheid van de Nederlanders zit te klagen als iemand anders iets krijgt.
pi_191140735
Ik ben voor.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_191140772
Je kan toeslagen niet afschaffen want waar de toeslag voor bedoeld is, is er compleet mee verweven.

Huur is in de sociale sector zo hoog, omdat er toeslagen zijn die dat compenseren.
Zorgpremies zijn zo hoog, omdat er toeslagen zijn die dat compenseren.

Zelfs huisprijzen zijn deels zo hoog, omdat er HRA is.
Dat huisprijzen stijgen, en huur natuurlijk, komt ook deels door schaarste, maar een deel dus ook door alle toeslagen laten we wel zijn.. gek dat het nooit zakt in prijs en zich daarop aanpast. :')

Je wordt belazerd waar je bij staat als Nederlands burger.
pi_191140789
Dat het systeem (en niet alleen dat van toeslagen, maar ook diverse andere) eenvoudiger kan is ongetwijfeld zo, maar ik heb niet het vertrouwen dat dit kabinet in staat is om met een eerlijker en werkelijk simpeler alternatief te komen.

Het meest logische zou imo inderdaad zijn om mensen gewoon meer te laten verdienen (zij het door werk, zij het door een uitkering) waardoor ze de extraatjes van toeslagen niet nodig hebben.
pi_191141146
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat het systeem (en niet alleen dat van toeslagen, maar ook diverse andere) eenvoudiger kan is ongetwijfeld zo, maar ik heb niet het vertrouwen dat dit kabinet in staat is om met een eerlijker en werkelijk simpeler alternatief te komen.

Het meest logische zou imo inderdaad zijn om mensen gewoon meer te laten verdienen (zij het door werk, zij het door een uitkering) waardoor ze de extraatjes van toeslagen niet nodig hebben.
Probleem is alleen dat de overheid ondernemers niet kan dwingen de lonen te verhogen. Zij kan hooguit het goede voorbeeld geven, oftewel de ambtenaren meer betalen, en het bedrijfsleven aanmoedigen hetzelfde te doen.

Uitkeringen verhogen kan wellicht met de kosten die je bespaard door de toeslagen te schrappen.

Ben niet per definitie gekant tegen het voornemen van Rutte. Ben benieuwd waar hij mee komt. Lig er persoonlijk ook niet wakker van, aangezien ik toch geen toeslagen ontvang.
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:09:32 #78
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191141430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als 7 miljoen dit nodig hebben dat betekent dat A de zorgpremie(s) te hoog zijn of B het minimumloon te laag.
Of we moeten accepteren dat zorg niet voor iedereen is
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:11:49 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191141450
heel goed en dan ook meteen via de belastingdienst afrekenen met die scheefhuurders in de sociale sector
pi_191141460
quote:
Ik ook wan tik acht de kans klein dat we er op vooruit gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:15:15 #81
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191141476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zorg dat mensen netto meer te besteden hebben, dan zijn al die toeslagen niet nodig en kan je die ingewikkelde en dure laag er tussenuit halen.
Dat is wat het FVD wil of het voldoende is weet ik niet maar als je de eerste 20.000 onbelast laat voor iedereen gaan de mensen die wat meer verdienen er op voorruit maar ook de mensen die tot 20.000 verdienen er op voorruit en zijn er dus misschien ook minder toeslagen nodig.

Ik weet echter niet alle cijfers en of dit voldoende is weet ik niet, enige wat duidelijk is is dat je nu tot 20.000 verdiend belasting betaalt en het via een andere route subsidies weer terug krijgt.
En mis zijn de huurprijzen wel te hoog ook dit aan banden leggen de meeste huizen zijn al meerdere keren volledig betaalt qua wat het ooit gekost heeft met bouwen.
pi_191141493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:11 schreef Stray_cat het volgende:
Regeren is vooruitzien, we hebben een visieloze MP. Natuurlijk moet er een ander systeem komen, zeker op het gebied van belastingen maar Rutte schuift het voor zich uit, doet er niks of weinig mee.
Dit. Ik krijg bij Rutte nou niet bepaald het gevoel dat daar een warme staatsman zit die voor de burgers in het land wil zorgen. Zoals Drees dat wel had.

Rutte is eerder een emotieloze manager, die ervoor zorgt dat alles volgens de vastgestelde lijnen en processen soepel draait. Uitkomst maakt niet zoveel uit. Desnoods draai je nog aan en paar andere knoppen om de de boel weer in het gareel te krijgen.
Somebody that I used to know
pi_191141524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:17 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als we op z'n minst die menselijkheid weer kunnen terugbrengen in het systeem. Echt te belachelijk voor woorden hoe normaal het is geworden om onmenselijk met sommigen om te gaan. En we merken het niet, totdat het jezelf overkomt.
pi_191141527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan toeslagen niet afschaffen want waar de toeslag voor bedoeld is, is er compleet mee verweven.

Huur is in de sociale sector zo hoog, omdat er toeslagen zijn die dat compenseren.
Zorgpremies zijn zo hoog, omdat er toeslagen zijn die dat compenseren.

Zelfs huisprijzen zijn deels zo hoog, omdat er HRA is.
Dat huisprijzen stijgen, en huur natuurlijk, komt ook deels door schaarste, maar een deel dus ook door alle toeslagen laten we wel zijn.. gek dat het nooit zakt in prijs en zich daarop aanpast. :')

Je wordt belazerd waar je bij staat als Nederlands burger.
Klopt. Daarnaast is dit stelsel wellicht niet goed, maar het feit dat VVD-kabinetten incompetent zijn in het besturen van de belastingdienst mag natuurlijk geen reden zijn om het stelsel af te schaffen. We schaffen de politie toch ook niet af omdat de VVD er een zooitje van heeft gemaakt, of het onderwijs, of de woningmarkt, noem maar op.

Een dergelijke redenering hadden we een tijd geleden ook met het zorgstelsel: Wij bakken er niks van, dus moet de markt het maar doen zodat het vanzelf goed komt. Niet dus, wachtlijsten, zorgmijders, ziekenhuizen die er midden in een behandeling mee ophouden, fraude, bureaucratie etc.

Zorg nou eerst voor bekwame bestuurders. Dan kun je een nieuw en beter stelsel maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191141547
Ik vind het compleet achterlijk dat het mogelijk is dat je achteraf tienduizenden euro's moet terugbetalen, maar het is minstens net zo achterlijk om de VVD het vertrouwen te geven deze situatie op te lossen. Vanaf het moment dat die toeslagen ingingen is al gewaarschuwd voor de gevaren van onterechte toeslagen voor zowel ontvanger als de overheid, maar er is niks mee gedaan door Mark. Toen bleek dat duizenden mensen bewust onterecht gedupeerd werden door de belastingdienst is alles in het werk gesteld om het probleem te verdoezelen. Ik heb besloten om te stemmen op de partij die in de peilingen het grootste is met uitsluitsel van de VVD. Of het nu de PvdD, FvD of SGP gaat worden. Ik hoop dat meer mensen hetzelfde denken.
pi_191141587
7 miljoen, ongewenst...
zullen we het dan ook even over de hypotheekrente aftrek hebben..
  woensdag 22 januari 2020 @ 10:30:47 #87
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_191141595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:29 schreef pokkerdepok het volgende:
7 miljoen, ongewenst...
Die zijn ze al aan het afbouwen
pi_191141596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Daarnaast is dit stelsel wellicht niet goed, maar het feit dat VVD-kabinetten incompetent zijn in het besturen van de belastingdienst mag natuurlijk geen reden zijn om het stelsel af te schaffen. We schaffen de politie toch ook niet af omdat de VVD er een zooitje van heeft gemaakt, of het onderwijs, of de woningmarkt, noem maar op.

Een dergelijke redenering hadden we een tijd geleden ook met het zorgstelsel: Wij bakken er niks van, dus moet de markt het maar doen zodat het vanzelf goed komt. Niet dus, wachtlijsten, zorgmijders, ziekenhuizen die er midden in een behandeling mee ophouden, fraude, bureaucratie etc.

Zorg nou eerst voor bekwame bestuurders. Dan kun je een nieuw en beter stelsel maken.
Het zijn allemaal flapdrollen die een rookscherm opgooien. Ik zag gister echt weer een flutinterview op geenstijl met Grappenhaus.
quote:
Maar u heeft toch helemaal geen mankracht voor de drugsoorlog? Nou als mensen zouden kijken dan zouden ze zien dat we grote stappen maken!
De komende jaren gaan er iets van 15000 agenten met pensioen en er komen er maar 5000 voor in de plaats. Er is volgens mij geen overheidsdienst meer die niet langzaam aan het wegrotten is door wanbeleid.
pi_191141639
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:29 schreef pokkerdepok het volgende:
7 miljoen, ongewenst...
Die zorgtoeslag is ook onzin. Het merendeel van die mensen heeft gewoon werk en betaald vrolijk 150 euro per maand aan belasting, waarvan ze na aftrekking van administratiekosten er dan 100 terugkrijgen als zorgtoeslag. Ik zie het alleen niet gebeuren dat met het verdwijnen van de onzinnige toeslagen de belastingen ook evenredig lager worden voor de huidige ontvangers.
pi_191141723
Ach Europa wil dat het continent 1000 miljard gaat ophoesten voor het milieu.
De VVD is gewoon alvast aan het kijken wie er allemaal snoeihard in de reet geneukt moet worden om ons deel ruimschoots af te kunnen dragen.
Hier gaat niemand beter van worden.
pi_191141847
Hoeft toch niet zo complex te zijn. Beetje schuiven in de percentages per belastingschijf. Maar goed blijft VVD. Wordt lastig om een goede verdeling te vinden waarbij degenen die veel in de hoogste schijf afdragen niet teveel belast worden.

Laagste schijf zo belasten dat er meer overblijft is vrij simpel. Alleen moet je dat gat weer opvullen met iets hogere belasting over de volgende schijven. Daarnaast zal je nog wat moeten aanpassen aan de heffingskortingen.

Huidige systeem is duur, complex en fraude gevoelig. Afschaffen levert hoe dan ook geld op door de lagere uitvoeringskosten
pi_191141850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:30 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Die zijn ze al aan het afbouwen
Niet allleen met bewust beleid. Met dalende rentes en gestegen WOZ-waardes (eigen woningforfait) lost dit probleem bijna zichzelf al op.
pi_191141870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:42 schreef detaris het volgende:

Dit is idd het probleem. Als je met een modaal inkomen niet meer rond kunt komen zonder toeslagen dan klopt het hele systeem niet meer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191141877
Ik hoop maar niet dat je per jaar uitbetaald gaat krijgen. Waarom moet het systeem aangepast worden ipv niet de incompetente belastingdienst. Want dit is een gevolg van de kinderopvangtoeslaggedoe
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_191141893
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die zorgtoeslag is ook onzin. Het merendeel van die mensen heeft gewoon werk en betaald vrolijk 150 euro per maand aan belasting, waarvan ze na aftrekking van administratiekosten er dan 100 terugkrijgen als zorgtoeslag. Ik zie het alleen niet gebeuren dat met het verdwijnen van de onzinnige toeslagen de belastingen ook evenredig lager worden voor de huidige ontvangers.
het is de VVD die al dit soort systemen heeft opgezet. alles wat niet klopt moest via belasting wee terugvloeien.
ik denk dat ze dachten zo te kunnen besparen, maar dat is aardig mislukt.
pi_191141934
De uitkeringen en minimumloon moeten omhoog om het afschaffen van toeslagen goed te laten werken.

Het huidige systeem komt neer op een werkgeverssubsidie, zodat die geen loon hoeven te betalen om van te kunnen leven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_191141936
Het toeslagensysteem was met de zorgtoeslag bedacht, omdat men dacht dat het beter is dat de marktpartijen geen rekening hoefden te houden met de draagkracht van de burger. Dat de zorgverzekeringen dus altijd makkelijk met elkaar te vergelijken zijn, en de beste aanbieder dus ook wint. En dat dus de producten standaard zijn.

En daar vanuit is het hele systeem verder opgebouwd.
pi_191141949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:58 schreef Vimbavimba het volgende:
Ik hoop maar niet dat je per jaar uitbetaald gaat krijgen. Waarom moet het systeem aangepast worden ipv niet de incompetente belastingdienst. Want dit is een gevolg van de kinderopvangtoeslaggedoe
Minder fraude en dat is niet alleen bij de kinderopvangtoeslag. Dit hele systeem is zo lek als een mandje. Geld halen is kwestie van paar formulieren invullen en kassa.
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:10:46 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_191142024
quote:
3s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:03 schreef Klopkoek het volgende:
De uitkeringen en minimumloon moeten omhoog om het afschaffen van toeslagen goed te laten werken.

Het huidige systeem komt neer op een werkgeverssubsidie, zodat die geen loon hoeven te betalen om van te kunnen leven.
toeslagen afschaffen en verplichte zorgverzekering alleen voor de werkenden. het is natuurlijk idioot dat we niet werkenden wel gratis zorg geven. Niemand heeft er last van als die ziek zijn.
Tot nooit .......
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:16:23 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191142103
quote:
2s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:03 schreef skrn het volgende:
Het toeslagensysteem was met de zorgtoeslag bedacht, omdat men dacht dat het beter is dat de marktpartijen geen rekening hoefden te houden met de draagkracht van de burger. Dat de zorgverzekeringen dus altijd makkelijk met elkaar te vergelijken zijn, en de beste aanbieder dus ook wint. En dat dus de producten standaard zijn.

En daar vanuit is het hele systeem verder opgebouwd.
De PvdA stemde trouwens tegen dat systeem.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:17:22 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191142115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

toeslagen afschaffen en verplichte zorgverzekering alleen voor de werkenden. het is natuurlijk idioot dat we niet werkenden wel gratis zorg geven. Niemand heeft er last van als die ziek zijn.
Ja natuurlijk, laten we hele groepen mensen lekker in de kliko gooien... Alsof werkloosheid puur je eigen schuld is. Nog meer ongelijkheid, segregatie, onderontwikkeling en onderdrukking :r
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191142350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:55 schreef Ericr het volgende:
Hoeft toch niet zo complex te zijn. Beetje schuiven in de percentages per belastingschijf.
Het bedenken niet, nee. Implementatie daarentegen :X hele volksstammen komen ineens in acute geldnood omdat hun maandelijkse toeslag wordt gestopt en wordt verrekend met andere dingen. Niemand zonder een buffer (en dat zijn er veel) gaat die klap kunnen opvangen, dus dat moet je supergoed inregelen. Ik wens die persoon die dat moet gaan doen veel succes...
pi_191142357
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De PvdA stemde trouwens tegen dat systeem.
Kan wel. Wil alleen maar zeggen dat er vanuit een bepaalde hoek logica zit in het systeem.

Though this be madness yet there is method in it.

Zoiets ;)
pi_191142382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het echte dure aan het sociaal stelsel is momenteel de vergrijzing maar dat is aan de andere kant ook weer een teken dat het goed gaat met het welzijn en welvaart van mensen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets met amper verhulde (14)88 pipo's, maar is de hele toeslagenaffaire niet ontstaan door "gesloten gemeenschappen" (de zoveelste verhullende descriptor) die daadwerkelijk het sociaal stelsel hier hard aan het misbruiken/leegvreten zijn, geholpen/aangevoerd door louche kantoortjes van zaakbehartigers uit diezelfde gemeenschappen die twijfelachtige exploitatieve constructies optuigen en aan de man brengen om tegen betaling namens lieden uit die "gesloten gemeenschappen" allerhande toeslagen en subsidies aan te vragen? :')

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)luiden-noodklok.html

:W :B
  woensdag 22 januari 2020 @ 11:56:42 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191142583
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal niets met amper verhulde (14)88 pipo's, maar is de hele toeslagenaffaire niet ontstaan door "gesloten gemeenschappen" (de zoveelste verhullende descriptor) die daadwerkelijk het sociaal stelsel hier hard aan het misbruiken/leegvreten zijn, geholpen/aangevoerd door louche kantoortjes van zaakbehartigers uit diezelfde gemeenschappen die twijfelachtige exploitatieve constructies optuigen en aan de man brengen om tegen betaling namens lieden uit die "gesloten gemeenschappen" allerhande toeslagen en subsidies aan te vragen? :')

Nee.
pi_191142650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 11:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee.
Sterk onderbouwd.
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:05:57 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191142699
quote:
17s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:01 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Sterk onderbouwd.
Je stelt een vraag of deze toeslagenaffaire het gevolg is van volkomen irrelevante andere zaken. Het antwoord is 'nee'. Wil je weten hoe het wel zit met de toeslagenaffaire? Lees een artikel over de toeslagenaffaire, in plaats van een artikel over andere dingen dan de toeslagenaffaire.

https://www.ad.nl/politie(...)de-hand-is~a0975385/

Het heeft allemaal vrij weinig met pgb-fraude en andere, zorggerelateerde, fraude te maken. Het is namelijk een zaak van de belastingdienst. Niet van zorgverzekeraars.
pi_191142713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je stelt een vraag of deze toeslagenaffaire het gevolg is van volkomen irrelevante andere zaken. Het antwoord is 'nee'. Wil je weten hoe het wel zit met de toeslagenaffaire? Lees een artikel over de toeslagenaffaire, in plaats van een artikel over andere dingen dan de toeslagenaffaire.

https://www.ad.nl/politie(...)de-hand-is~a0975385/

Het heeft allemaal vrij weinig met pgb-fraude en andere, zorggerelateerde, fraude te maken. Het is namelijk een zaak van de belastingdienst. Niet van zorgverzekeraars.
1 tip voor jou: leer lezen.

quote:
Aanleiding daarvoor was een onderzoek door een antifraudeteam, dat de naam CAF 11 kreeg. Bij controle van het Eindhovense gastouderbureau Dadim was het team op ‘onregelmatigheden’ gestuit.
:') |:(
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:26:41 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191142899
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

1 tip voor jou: leer lezen.
[..]

:') |:(
Heb je je eigen link wel eens gelezen? Je stelt een vraag gebaseerd op een artikel dat er niets mee te maken heeft, over de toeslagenaffaire en je denkt nog slim te kunnen doen ook. Het moet je ook weer allemaal voorgekauwd gaan worden, want je zal eens in staat zijn om onderscheid te maken tussen de onzin die jij uitkraamt en wat er in artikelen staat :')

Vooropgesteld: jij komt met een nieuwsuurartikel over zorgfraude om deze toeslagenaffaire 'te duiden', terwijl dit gaat niet over zorgfraude maar over kinderopvangtoeslagen. Je had ook, bijvoorbeeld, met een artikel over kinderopvangtoeslagen kunnen komen, maar dat heb je niet gedaan. Want nu had je een bron waardoor je kon roepen dat het de schuld was van de buitenlanders en dan is je dag weer compleet hoewel je niets met 1488 hebt.

Nu denk je nog dat je daadwerkelijk iets slims hebt gevonden in dat artikel, maar dat heb je helemaal niet. :')

De zaak gaat erom dat er bij 'onregelmatigheden' te snel naar fraude werd gekeken als oorzaak en er ook te snel toeslagen werden stopgezet en teruggevorderd, wat voor tienduizenden euro's aan onterechte kosten per gezin opleverde, terwijl de burgerpartijen amper in staat werden gesteld om deze fouten van de belastingdienst te corrigeren. Dat is de toeslagenaffaire.

Ook de zaak Dadim waar jij in al je oppervlakkige onwetendheid naar verwijst, is helemaal niet gewonnen door de belastingdienst. De Raad van State, zo staat ook in het artikel, heeft ook geoordeeld dat de Belastingdienst fout handelde in die zaak. Die hele tent is nooit veroordeeld voor fraude, wat er wel gebeurd is is dat de Belastingdienst gerommeld heeft met bewijs,

https://www.rtlnieuws.nl/(...)taatssecretaris-snel

quote:
De Belastingdienst dacht een organisator van georganiseerde fraude te pakken te hebben, maar komt erachter dat dit niet klopt. Tot op de dag van vandaag is het bureau niet aangepakt, omdat er geen enkel bewijs is. Het ministerie van Financiën erkent dat geen enkele sanctie is opgelegd.
Wat is dan precies het probleem wél:
quote:
Honderden ouders komen in de problemen door de stopzetting van de toeslagen. Ook ouders die geen enkele link hebben met Dadim. Ze worden het bos in gestuurd, ook nadat ze bewijs hebben ingeleverd dat alles wel klopt. Maar ze staan op een 'zwarte lijst', en komen er niet vanaf. Ze weten niet wat de beschuldiging is waartegen ze zich moeten verweren, en worden consequent afgepoeierd. Tegen de ouders worden 'bevindingen' gebruikt uit het onderzoek naar Dadim. De Nationale Ombudsman oordeelde eerder vernietigend over de zaak. Maandag riep de Ombudsman staatssecretaris Snel op 235 gedupeerde ouders eindelijk tegemoet te komen, omdat sprake is van 'onbehoorlijk' overheidshandelen.
Kom maar terug als je wel weet waar je het over hebt en je ook dingen kan posten zonder ongefundeerd de schuld op de buitenlanders te gooien :W :W
pi_191142939
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je je eigen link wel eens gelezen? Je stelt een vraag gebaseerd op een artikel dat er niets mee te maken heeft, over de toeslagenaffaire en je denkt nog slim te kunnen doen ook. Het moet je ook weer allemaal voorgekauwd gaan worden, want je zal eens in staat zijn om onderscheid te maken tussen de onzin die jij uitkraamt en wat er in artikelen staat :')

Vooropgesteld: jij komt met een nieuwsuurartikel over zorgfraude om deze toeslagenaffaire 'te duiden', terwijl dit gaat niet over zorgfraude maar over kinderopvangtoeslagen. Je had ook, bijvoorbeeld, met een artikel over kinderopvangtoeslagen kunnen komen, maar dat heb je niet gedaan. Want nu had je een bron waardoor je kon roepen dat het de schuld was van de buitenlanders en dan is je dag weer compleet hoewel je niets met 1488 hebt.

Nu denk je nog dat je daadwerkelijk iets slims hebt gevonden in dat artikel, maar dat heb je helemaal niet. :')

De zaak gaat erom dat er bij 'onregelmatigheden' te snel naar fraude werd gekeken als oorzaak en er ook te snel toeslagen werden stopgezet en teruggevorderd, wat voor tienduizenden euro's aan onterechte kosten per gezin opleverde, terwijl de burgerpartijen amper in staat werden gesteld om deze fouten van de belastingdienst te corrigeren. Dat is de toeslagenaffaire.

Ook de zaak Dadim waar jij in al je oppervlakkige onwetendheid naar verwijst, is helemaal niet gewonnen door de belastingdienst. De Raad van State, zo staat ook in het artikel, heeft ook geoordeeld dat de Belastingdienst fout handelde in die zaak. Die hele tent is nooit veroordeeld voor fraude, wat er wel gebeurd is is dat de Belastingdienst gerommeld heeft met bewijs,

https://www.rtlnieuws.nl/(...)taatssecretaris-snel
[..]

Wat is dan precies het probleem wél:
[..]

Kom maar terug als je wel weet waar je het over hebt en je ook dingen kan posten zonder ongefundeerd de schuld op de buitenlanders te gooien :W :W
Mijn tip aan jou blijft: leer lezen.

Inhakend op het citaat dat je zelf aandraagt:

quote:
De Belastingdienst dacht een organisator van georganiseerde fraude te pakken te hebben, maar komt erachter dat dit niet klopt. Tot op de dag van vandaag is het bureau niet aangepakt, omdat er geen enkel bewijs is. Het ministerie van Financiën erkent dat geen enkele sanctie is opgelegd.
hierover schreef ik:
quote:
zaakbehartigers uit diezelfde gemeenschappen die twijfelachtige exploitatieve constructies optuigen
Op geen enkel moment spreek ik van aangetoonde fraude of ook maar het overtreden van de letter van de wet. ;)
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:37:42 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191143032
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Mijn tip aan jou blijft: leer lezen.

Inhakend op het citaat dat je zelf aandraagt:
[..]

hierover schreef ik:
[..]

Op geen enkel moment spreek ik van aangetoonde fraude of ook maar het overtreden van de letter van de wet. ;)
Het echte probleem is niet-aantoonbare fraude en dat buitenlanders zich aan de wet houden volgens jou?

Je begint gewoon blind te wijzen naar buitenlandse groeperingen terwijl je met 0 zaken komt waarin deze groeperingen ook veroordeeld zijn voor kinderopvangtoeslag. Ontzettend genuanceerd hoor, helemaal dat het lijkt alsof het je vooral te doen is om de buitenlanders de schuld te geven. Heel begrijpelijk dat je eroverheen stapt dat duizenden ouders voor tienduizenden euro's gedupeerd zijn, het echte probleem zijn immers de buitenlanders die in jouw ogen niet zo veel zouden moeten optuigen want jij vindt het allemaal maar twijfelachtig :')

Als je nou iets van de zaak af had geweten, maar nee, nul informatie aanleveren, nul inhoud, gewoon kansloos in het wilde weg roepen dat het eigenlijk de schuld is van de buitenlanders en daar nog in volharden ook.
pi_191143073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het echte probleem is niet-aantoonbare fraude en dat buitenlanders zich aan de wet houden volgens jou?

Je begint gewoon blind te wijzen naar buitenlandse groeperingen terwijl je met 0 zaken komt waarin deze groeperingen ook veroordeeld zijn voor kinderopvangtoeslag. Ontzettend genuanceerd hoor, helemaal dat het lijkt alsof het je vooral te doen is om de buitenlanders de schuld te geven. Heel begrijpelijk dat je eroverheen stapt dat duizenden ouders voor tienduizenden euro's gedupeerd zijn, het echte probleem zijn immers de buitenlanders die in jouw ogen niet zo veel zouden moeten optuigen want jij vindt het allemaal maar twijfelachtig :')

Als je nou iets van de zaak af had geweten, maar nee, nul informatie aanleveren, nul inhoud, gewoon kansloos in het wilde weg roepen dat het eigenlijk de schuld is van de buitenlanders en daar nog in volharden ook.
quote:
Fraude met kinderopvangtoeslag
Gastouderbureaus frauderen voor miljoenen met kinderopvangtoeslag
14 april 2015 17:15 Aangepast: 21 april 2015 14:37
Beeld © ANP

Gastouderbureaus spannen samen met ouders om voor miljoenen euro's te frauderen met kinderopvangtoeslag. Dat blijkt uit informatie die RTL Nieuws heeft opgevraagd bij de Belastingdienst.

Het gaat volgens de Belastingdienst om criminele netwerken waarbij een gastouderbureau samenwerkt met tientallen ouderparen om toeslagen te claimen voor kinderen die in werkelijkheid helemaal niet worden opgevangen. Ouders die hun kind door gastouders laten opvangen en daarvoor kinderopvangtoeslag ontvangen, zijn verplicht dat via een gastouderbureau te regelen.

In 2014 heeft de Belastingdienst 82 gastouderbureaus onderzocht. In 32 gevallen was sprake van onvolkomenheden in de administratie en 7 in gevallen was er sprake van fraude.

ZIE OOK: Zo gingen frauderende gastouders en gastouderbureaus te werk

"Waar er sprake is van echt georganiseerde fraude, is dat schokkend om te zien", zegt Renate van Toorn van de Belastingdienst tegen RTL Nieuws. Het gaat volgens de Belastingdienst om 'substantiële netwerken'.

Vanmorgen is de fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst FIOD binnengevallen bij een gastouderbureau en verschillende woningen in de regio Den Haag. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt dit gastouderbureau alleen al van toeslagenfraude van twee miljoen euro.

Geen kind opgevangen
Gastouderbureaus werken volgens de Belastingdienst daarbij samen met een uitgebreid netwerk van tientallen ouderparen en gastouders die opvanguren factureren en betalen. Op papier was er sprake van vele opvanguren, maar in werkelijkheid worden kinderen veel minder, of helemaal niet ondergebracht bij gastouders.

De toeslagen die op die manier worden verkregen, verdelen ouders, opvangouders en het gastouderbureau onderling. De FIOD kwam de zaak in de regio Den Haag op het spoor doordat het gastouderbureau geld overmaakte naar de ouders, terwijl dat normaal gesproken alleen andersom gebeurt.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-kinderopvangtoeslag
Ah joh, helemaal niets aan de hand en op grote schaal ook vrijwel niet aan te tonen dus eigenlijk helemaal niet gebeurd. :B

edit: ter verduidelijking over wat het werkelijke probleem is doe ik hier dus geen uitspraken, ik stelde slechts dat het hiermee begonnen is. *O*
  woensdag 22 januari 2020 @ 12:44:53 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_191143138
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:54 schreef Geerd het volgende:
gewoon belastingvrije voet omhoog en aftrek voor kinderen en aftrek voor zorg bij laag inkomen
dan krijgen alleen mensen die hier belasting betalen een aftrek

Dat was ook het idee maar daar komt met toeslagen niets van terecht, daar heb je recht op, onafhankelijk of je belasting betaald , al woon je in Bulgarije

En kinderopvang gedoe helemaal stoppen, die vrouwen regelen maar een buurvrouw of op het werk iets , en de kinderbijslag omhoog

gewoon ziekenfonds weer instellen, percentage van je inkomen
quote:
Dat zei hij in het Kamerdebat over de affaire met de kinderopvangtoeslag.

Rutte: "Dat 7 miljoen mensen alleen al een zorgtoeslag krijgen, dat wil je natuurlijk niet.
Dat moet op een eenvoudiger manier met het inkomen verrekend worden."

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 22-01-2020 12:49:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_191143228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 08:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je daar zo'n hekel aan hebt, waarom ben je dan naar de VS verhuist? Zelfredzaamheid en je eigen boontjes doppen is zo'n beetje het fundament van dat land. Zo'n royaal vangnet als wij hier hebben, kennen ze immers niet in de VS.
Ik zit niet in een land om mijn hand open te houden. Maar ik bedoel het meer voor andere mensen. Er is niks mis met een vangnet. Ik vind het een prima systeem en jammer dat het steeds verder wordt uitgekleed.
pi_191143412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik zit niet in een land om mijn hand open te houden. Maar ik bedoel het meer voor andere mensen. Er is niks mis met een vangnet. Ik vind het een prima systeem en jammer dat het steeds verder wordt uitgekleed.
Je bent hier dus ook niet vetrokken op een punt dat je meer ontvangen dan ingelegd had?
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:14:00 #116
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_191143478
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat is zeker erg, zorgt ook voor een fraude gevoelig systeem van geld rond pompen. Als mensen toeslagen nodig hebben klopt er ook iets niet.

Dus kijken of je wat anders kunt doen bij de inkomstenbelasting bijvoorbeeld.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_191143524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En kinderopvang gedoe helemaal stoppen, die vrouwen regelen maar een buurvrouw of op het werk iets , en de kinderbijslag omhoog

[..]

Tot zover de emancipatie -O- wat mogen de mannen regelen? En zijn er ook buurmannen die kunnen oppassen?
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:23:05 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191143582
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Hoe rijmt dit met achter Thierry, Geert, Donald aan lopen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:32:32 #119
323876 michaelmoore
pi_191143669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Tot zover de emancipatie -O- wat mogen de mannen regelen? En zijn er ook buurmannen die kunnen oppassen?
uiteraard, kan dat
of oma en opa , of een inhuur, maar gvd niet alles door de overheid laten regelen ,
subsidie hier en belasting daar en toeslag en uitkering, de overheid doet alles fout en moet opzouten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:44:59 #120
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191143787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

uiteraard, kan dat
of oma en opa , of een inhuur, maar gvd niet alles door de overheid laten regelen ,
subsidie hier en belasting daar en toeslag en uitkering, de overheid doet alles fout en moet opzouten
Bereid je voor op een sterke daling in het kindertal van hoogopgeleiden.
Die gaan écht hun kind niet bij de buurvrouw (m/v) stallen, die willen hoogwaardige opvang met pedagogisch geschoolde medewerkers.

Intelligentie is trouwens sterk erfelijk.

Tevens is dit net zo hard het probleem van vaders als van moeders. Schaam je dat je het direct op het bord van de moeders schoof.
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:46:48 #121
323876 michaelmoore
pi_191143803
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:44 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Bereid je voor op een sterke daling in het kindertal van hoogopgeleiden.
Die gaan écht hun kind niet bij de buurvrouw (m/v) stallen, die willen hoogwaardige opvang met pedagogisch geschoolde medewerkers.

Intelligentie is trouwens sterk erfelijk.
Mijn voormalig werkgever de UU, had zelf een kinderopvang

Tevens is dit net zo hard het probleem van vaders als van moeders. Schaam je dat je het direct op het bord van de moeders schoof.
is intelligentie een voorwaarde voor geluk ??

Mijn voormalig werkgever de UU heeft zelf een kinderopvang,
  woensdag 22 januari 2020 @ 13:53:16 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191143861
Bij de belastingdienst werken tussen de 25 en 30.000 man en je kan nu niet zeggen dat ze goed zijn in hun werk. Zeg, die kosten ons 50k (laag ingeschat) per persoon. Dat is 1.25 tot 1.5 miljard euro per jaar. Dat is 88 euro per jaar per nederlander om een incompetente club bemand te hebben.

Als we het belastingsysteem nu makkelijker maken (dus niet oneerlijker!). En de dienst kleiner en beter. Daar heb ik graag het inleveren van al mijn toeslagen (ongeveer 20k per jaar) voor over, als daar tegenover staat dat ik natuurlijk minder belasting betaal (60-70k per jaar).

Uiteindelijk is die club niet gratis. Als je dat uitkleedt en eenvoudiger maakt, hou je meer geld over voor nuttigere zaken zoals mensen die het echt nodig hebben, zorg, onderwijs en meer agenten op straat.

Uiteindelijk is het geen rocketscience. Een euro geef je maar 1 keer uit. Laten we het dan asjeblieft niet uitgeven aan een 25.000 ambtenaren die er een bende van maken.
pi_191144567
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Je moet dan de bijstand, studiefinanciering verhogen en elektriciteitskosten, zorgpremies etc. verlagen om de allerzwaksten niet te naaien. Maar om de middengroep niet te naaien moet je sommige belastingen verlagen, maar dan zijn de grootste winnaars weer de mensen met de hogere inkomens...

Je kunt niet magisch meer geld maken door het toeslagensysteem af te schaffen dat snapt hopelijk iedereen wel, want je moet nog steeds stukken van je belastingdienst verschuiven naar andere plaatsen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  woensdag 22 januari 2020 @ 14:59:14 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191144710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 14:48 schreef Mathemaat het volgende:
Ik weet niet wat ik moet zeggen. Je moet dan de bijstand, studiefinanciering verhogen en elektriciteitskosten, zorgpremies etc. verlagen om de allerzwaksten niet te naaien. Maar om de middengroep niet te naaien moet je sommige belastingen verlagen, maar dan zijn de grootste winnaars weer de mensen met de hogere inkomens...

Je kunt niet magisch meer geld maken door het toeslagensysteem af te schaffen dat snapt hopelijk iedereen wel, want je moet nog steeds stukken van je belastingdienst verschuiven naar andere plaatsen.
Als je je focussed om het belastingen deel (en bij voorkeur op de zaken die je wil demotiveren zoals bijv. tabak, alcohol en benzine) en alleen mensen geld geeft die niet genoeg inkomsten hebben. Dan voorkom je dat je onnodig geld rondpompt en zo veel beter controle hebt dat het systeem in evenwicht is. Geld rondpompen belast het systeem.

In mijn geval, haal 20k per jaar minder binnen op btw, inkomstenbelasting en god weet hoe ik nog meer de staatskas spek. En sponsor mij niet met kdv-toeslag, HRA etc.. scheelt bakken aan personeel die regeltjes in de gaten moeten houden en op eigen houtje inschattingen gaan maken van mijn inkomen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:26:11 #125
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191145004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is intelligentie een voorwaarde voor geluk ??

Mijn voormalig werkgever de UU heeft zelf een kinderopvang,
Ik werk daar ook, nooit gebruik van gemaakt.
pi_191145033
Ik ben belastingadviseur en was dat al voordat het systeem van de Toeslagen werd ingevoerd, dus weet goed wat het verschil is. Wat een drama is dat systeem. Gauw door de plee er mee.
pi_191145161
En dat wil niet zeggen dat mensen er op achteruit kan. Er zijn anders systemen, vroeger had je huursubsidie, dat werkte prima, de premie voor de zorgverzekering zou inkomensafhankelijk kunnen en de kinderopvang moet op de schop. In het buitenland is deze bijna gratis.
Dan krijg je ook niet dat gemier van ik ga niet meer uren werken, want dan raak ik toeslagen kwijt...
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:45:05 #128
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191145204
Al die toeslagen niet direct aan de mensen uitkeren zou een hoop schelen denk ik.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 22 januari 2020 @ 15:59:58 #129
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_191145411
quote:
Rutte wil af van het Nederlandse toeslagensysteem
En wij willen af van Rutte :(
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_191145709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:40 schreef bloodymary1 het volgende:
de premie voor de zorgverzekering zou inkomensafhankelijk
Dat is al zo
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191145810
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is al zo
Klopt, maar ik bedoel de nominale premie, die rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappijen wordt betaald. Daar was destijds de zorgtoeslag tenslotte voor ingevoerd nadat het onderscheid particulier/ziekenfonds verdween.
pi_191145823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt, maar ik bedoel de nominale premie, die rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappijen wordt betaald. Daar was destijds de zorgtoeslag tenslotte voor ingevoerd nadat het onderscheid particulier/ziekenfonds verdween.
dat was in 2012 niet zo'n goed idee toen dat geprobeerd werd.... _O-
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_191145874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat was in 2012 niet zo'n goed idee toen dat geprobeerd werd.... _O-
Wat was er dan toen? (Weet het al niet meer).
pi_191145892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat was er dan toen? (Weet het al niet meer).
Op zijn zachtst gezegd was er wat onrust toen bij veel vvders in 1x de premie per persoon meer dan verdubbelde en bij bijstandtrekkers werd die ongeveer 15 euro per maand.
Bij mij gebeurder niet zo veel. Voor mij zou de premie dan verdubbelen want ik verdiende niet zo veel maar mijn partner werkte toen niet, dus die premie werd 15 euro geloof ik.
pi_191145903
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:40 schreef bloodymary1 het volgende:
de premie voor de zorgverzekering zou inkomensafhankelijk kunnen
Grappig, maareh, hoe zit dat met de privacy, de staat moet dan immers per persoon qua inkomen een x bedrag overmaken aan de zorgverzekeraar. Die weet dan ook weer wat je verdient enzo.

Neejoh, ik snap nooit zo goed waarom mensen het zo complex willen hebben, waarom schaffen we het niet gewoon af en niks terug?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191145931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op zijn zachtst gezegd was er wat onrust toen bij veel vvders in 1x de premie per persoon meer dan verdubbelde en bij bijstandtrekkers werd die ongeveer 15 euro per maand.
Beetje hetzelfde dan als bij de zorgtoeslag aan de kant van de bijstandtrekkers. Maar bij de VVDers inderdaad wat meer dan. Dat je nu die inkomensafhankelijke bijdrage zvw aanhaalt is ook wel iets. Ik verbaas me er over hoeveel mensen niet weten dat dat eigenlijk premie zorgverzekering is die ze daarmee betalen. En het zijn toch flinke bedragen, ik betaal hiervoor per jaar zo'n ¤ 3.200 op aanslag.
pi_191145932
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Grappig, maareh, hoe zit dat met de privacy, de staat moet dan immers per persoon qua inkomen een x bedrag overmaken aan de zorgverzekeraar. Die weet dan ook weer wat je verdient enzo.

Neejoh, ik snap nooit zo goed waarom mensen het zo complex willen hebben, waarom schaffen we het niet gewoon af en niks terug?
Ja waarom laten we minima niet gewoon creperen? Goede vraag ludovico!
pi_191145933
Als je het mij vraagt moet je die toeslagenpotjes gewoon lekker houden, op 1 hoop gooien, bij een inkomen boven de 15k rustig 20% per extra verdiende euro terugbetalen.

Lopen je toeslagen bij elkaar op tot 500 euro per maand, dus 6k, mag je ruim 45k verdienen voordat het allemaal is terugbetaald.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191145943
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat je niet die inkomensafhankelijke bijdrage zvw aanhaalt is ook wel iets.
Die heb ik wel genoemd :')
pi_191145953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die heb ik wel genoemd :')
Oh, nou gaat mijn hele post verloren. Ik bedoel juist dat je die wel aanhaalt.
pi_191145955
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja waarom laten we minima niet gewoon creperen? Goede vraag ludovico!
Naja goed ik heb er wel vrij fors over nagedacht in het verleden al vanwege basisinkomen discussies en dergelijken. Het hele probleem zit hem er in dat mensen toeslagen moeten terugbetalen + belasting en dat het marginaal de 100% aantikt.

Je kan beter 20k verdienen en een beetje andere nuttige dingen doen dan dat je 30k verdient in die posities.

Het werkt zegmaar heel markt verstorend ook om die reden. Nu zijn die effecten waarschijnlijk iets minder erg omdat we het niet hebben over hoogopgeleid personeel maar nog steeds.
pi_191145965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja goed ik heb er wel vrij fors over nagedacht in het verleden al vanwege basisinkomen discussies en dergelijken. Het hele probleem zit hem er in dat mensen toeslagen moeten terugbetalen + belasting en dat het marginaal de 100% aantikt.

Je kan beter 20k verdienen en een beetje andere nuttige dingen doen dan dat je 30k verdient in die posities.

Het werkt zegmaar heel markt verstorend ook om die reden. Nu zijn die effecten waarschijnlijk iets minder erg omdat we het niet hebben over hoogopgeleid personeel maar nog steeds.
Volgens mij is het hele probleem dat de lonen te laag liggen in NL tov de kosten en dat er een scheve verdeling is qua loonhoogte.
pi_191145970
quote:
Hier idem :'(
pi_191145975
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat vreselijk moet dat voor je geweest zijn, ik had het over mensen die maar moeten zien of ze nog kunnen eten aan het einde van de maand. :W
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:46:32 #145
346939 Janneke141
pi_191145989
quote:
Omdat je dan een klein probleempje krijgt met de groep laagste inkomens. Ik denk dat je de toeslagen voor tachtig procent van de bevolking kostenneutraal kan maken als je de wijze van financiering van de kinderopvang verandert en de kosten van alle toeslagen plus die van de ambtenaren die nodig zijn om het overeind te houden in mindering brengt op de te betalen belastingen, want voor heel erg veel mensen zijn de fooien die ze krijgen als huur- en zorgtoeslag gewoon een sigaar uit eigen doos.

Maar de veel kleinere groep die het met bijstand, een aow'tje of een deeltijd/minimuminkomen moet doen gaat meteen failliet en dat gaat niet. Die zul je op de een of andere manier tegemoet moeten komen, en ik denk dat het effectiever is om dat aan de kostenkant te doen dan aan de inkomenskant. Anders ga je de problemen met mensen die geld uitgeven waar ze geen recht op hadden óf dat voor iets anders bestemd was altijd houden. En ja, dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar de rekening van al die kale kippen komt uiteindelijk toch bij de belastingbetalers terecht. Dat kun je dus maar beter voor zijn.
pi_191145991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Volgens mij is het hele probleem dat de lonen te laag liggen in NL tov de kosten en dat er een scheve verdeling is qua loonhoogte.
Je begrijpt wat ik zeg met marginaal 100% belasting afdragen? Je inkomen gaat er niet op vooruit als je werkt onder sommige voorwaarden, dat is een heel probleem in NL en vormt ook een soort armoedeval.
pi_191145993
quote:

[..]

Bedoel je dan tov de loonkosten of de kosten van de werknemers privé? Ik vind namelijk dat er altijd maar makkelijk gezegd wordt dat lonen omhoog moeten, er wordt nogal veel op het bord van de werkgever geschoven. Nu ook weer die extra WW-premie. 5% bij contracten die niet voor onbepaalde tijd zijn. Dat is nogal wat.
pi_191146000
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bedoel je dan tov de loonkosten of de kosten van de werknemers privé? Ik vind namelijk dat er altijd maar makkelijk gezegd wordt dat lonen omhoog moeten, er wordt nogal veel op het bord van de werkgever geschoven. Nu ook weer die extra WW-premie. 5% bij contracten die niet voor onbepaalde tijd zijn. Dat is nogal wat.
achgossie.... :')
pi_191146005
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:45 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat vreselijk moet dat voor je geweest zijn, ik had het over mensen die maar moeten zien of ze nog kunnen eten aan het einde van de maand. :W
Dat is een andere discussie, en Rutte heeft het er ook niet over dat je mensen aan hun lot moet overlaten.
pi_191146016
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie, en Rutte heeft het er ook niet over dat je mensen aan hun lot moet overlaten.
Nee, maar jij dus wel:

quote:
8)7 |:(
pi_191146018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee zeker niet, ze hebben hierin een eigen keuze zonder inmening van de overheid....
pi_191146019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

achgossie.... :')
Dat bedoel ik dus. Jij denkt nu van ach, dat kunnen ze makkelijk betalen, die multinationals en grote bedrijven. Maar er zijn genoeg werkgevers, bijvoorbeeld loodgieters, bakkers, ik noem maar wat, die maar een paar man personeel hebben, maar wiens kosten hiervoor boven proportie zijn. Tel gerust 50 % bij het bruto loon op voor die kosten.
pi_191146028
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee, maar jij dus wel.
[..]

8)7 |:(
Ja geintje joh, je kan die paupers inderdaad niet aan hun lot overlaten.
pi_191146030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Jij denkt nu van ach, dat kunnen ze makkelijk betalen, die multinationals en grote bedrijven. Maar er zijn genoeg werkgevers, bijvoorbeeld loodgieters, bakkers, ik noem maar wat, die maar een paar man personeel hebben, maar wiens kosten hiervoor boven proportie zijn.
Dit zijn beroepen waarvan de klandizie alleen in NL is en waarbij dek landizie niet het werk uit het buitenland kan halen. Dus die prijzen gaan dan omhoog naar hun klandizie.
pi_191146035
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Jij denkt nu van ach, dat kunnen ze makkelijk betalen, die multinationals en grote bedrijven. Maar er zijn genoeg werkgevers, bijvoorbeeld loodgieters, bakkers, ik noem maar wat, die maar een paar man personeel hebben, maar wiens kosten hiervoor boven proportie zijn. Tel gerust 50 % bij het bruto loon op voor die kosten.
Volgens mij word je als werkgever van loodgieters stinkend rijk op dit moment en de komende jaren.
pi_191146037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit zijn beroepen waarvan de klandizie alleen in NL is en waarbij dek landizie niet het werk uit het buitenland kan halen. Dus die prijzen gaan dan omhoog naar hun klandizie.
Nee.
pi_191146038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja geintje joh, je kan die paupers inderdaad niet aan hun lot overlaten.
Ik begin ineens te begrijpen waarom het met de vrouwen niet wil vlotten.
pi_191146042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij word je als werkgever van loodgieters stinkend rijk op dit moment en de komende jaren.
Probeer eerst maar eens werknemers te vinden voor je installatiebedrijf.... daar zit de moeilijkheidsgraad.
pi_191146045
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee.
ja
pi_191146048
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee.
Tuurlijk wel ;)
pi_191146064
Tjah ben blij dat ik een relatief goed brein heb.... Arbeid wordt er zeker aan de onderkant straks dik uitgeconcurreerd door machines.
  woensdag 22 januari 2020 @ 16:52:52 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191146065
quote:

[..]

Men heeft vooral in de jaren 80 de lonen verlaagd en bij de privatisering van bijv. de zorg de kosten verhoogd. Opeens betaalde men fors meer zorgpremie, voor het nieuwe gecommercialiseerde systeem.

De toeslagen zijn een subsidie voor het grootkapitaal geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191146068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja
Dat is inderdaad heel makkelijk gezegd. Maar zo werkt het in de praktijk niet. Je moet wel concurrend kunnen blijven als kleine ondernemer. En je klandizie houden. Maar we dwalen af van het onderwerp, ik wilde alleen even aangeven dat er altijd te makkelijk gezegd wordt om alles op het bord van de werkgever te schuiven en dat er even vergeten wordt dat veel werkgevers het helemaal niet zo ruim hebben en dat werknemers in Nederland stervensduur zijn geworden.
pi_191146084
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:52 schreef ludovico het volgende:
Tjah ben blij dat ik een relatief goed brein heb.... Arbeid wordt er zeker aan de onderkant straks dik uitgeconcurreerd door machines.
Ach daarvan maakt empathie/inlevingsvermogen ook deel uit he? Verder gok ik dat tenzij je echt creëert een algoritme jou een heel stuk gemakkelijker zal kunnen vervangen dan een loodgieter. :*
pi_191146149
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ach daarvan maakt empathie/inlevingsvermogen ook deel uit he? Verder gok ik dat tenzij je echt creëert een algoritme jou een heel stuk gemakkelijker zal kunnen vervangen dan een loodgieter. :*
Naja goed, dat ik een gigantische lul ben kunnen we het snel over eens zijn natuurlijk. Maar intelligentie bestaat uiteraard uit meerdere onderdelen en ik zeg ook slechts "relatief" he.

Nou de meer simpele taken zullen eerder worden overgenomen door de robots dus vandaar.
pi_191146171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:58 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naja goed, dat ik een gigantische lul ben kunnen we het snel over eens zijn natuurlijk. Maar intelligentie bestaat uiteraard uit meerdere onderdelen en ik zeg ook slechts "relatief" he.

Nou de meer simpele taken zullen eerder worden overgenomen door de robots dus vandaar.
Nu wil het geval dat er weinig simpeler is voor een algoritme dan het bewerken/verwerken van data.
pi_191146215
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nu wil het geval dat er weinig simpeler is voor een algoritme dan het bewerken/verwerken van data.
Precies.
pi_191146475
Om de toeslagen te laten verdwijnen zullen de belastingen drastisch verlaagd moeten worden.
Het komt er dus ook op neer dat de overheid zelf moet inkrimpen.
Beide zaken zullen nooit gebeuren dus kunnen we dit ook weer scharen onder luchtfietserij.
pi_191146502
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:23 schreef Chivaz het volgende:
Om de toeslagen te laten verdwijnen zullen de belastingen drastisch verlaagd moeten worden.
Het komt er dus ook op neer dat de overheid zelf moet inkrimpen.
Beide zaken zullen nooit gebeuren dus kunnen we dit ook weer scharen onder luchtfietserij.
Kan toch prima betaald worden met de lagere kosten aan toeslagen dan ;) Incl uitvoering toeslagen.

Volgens mij is dit toeslagen circus inderdaad niet doelmatig en rete duur in onderhoud en moet vervangen worden.
  woensdag 22 januari 2020 @ 17:28:52 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191146560
In plaats van toeslagen de kosten voor huur, zorgverzekering en kinderopvang volledig inkomensafhankelijk en gebaseerd op het inkomen van 2 jaar geleden, net zoals vroeger bij de huursubsidie.

Overheidsbijdrage vervolgens rechtstreeks van de overheid naar verhuurder/zorgverzekeraar/kinderopvang.

Indien er een forse daling van inkomen is kan men verzoeken het huidige inkomen als basis te nemen.
Dus bij scheidingen en overlijden zit je niet nog 2 jaar met het gezamenlijke inkomen als basis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191146599
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:28 schreef Leandra het volgende:

Overheidsbijdrage vervolgens rechtstreeks van de overheid naar verhuurder/zorgverzekeraar/kinderopvang.
Nou, daar zeg je wat. Ik verhuur en ik zie het al helemaal gebeuren dat de overheid een fout heeft gemaakt en dan het teveel betaalde weer komt terughalen bij mij als verhuurder.

Weinig trek in.

En al eerder genoemd: uit de hoogte van die bijdrage kan ik opmaken hoeveel een huurder op dat moment verdient, lijkt me ook niet wenselijk.
  woensdag 22 januari 2020 @ 17:58:15 #172
323876 michaelmoore
pi_191146956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben belastingadviseur en was dat al voordat het systeem van de Toeslagen werd ingevoerd, dus weet goed wat het verschil is. Wat een drama is dat systeem. Gauw door de plee er mee.
klopt, vooral in de begin jaren , moest met TWK alles terugstorten en vorig jaar ook en lopend jaar kreeg ik toeslag, werd gek van al die stortingen en terug stortingen

je kreeg toeslag ook al wild je het niet meer
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:01:06 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191146993
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Nou, daar zeg je wat. Ik verhuur en ik zie het al helemaal gebeuren dat de overheid een fout heeft gemaakt en dan het teveel betaalde weer komt terughalen bij mij als verhuurder.

Weinig trek in.

En al eerder genoemd: uit de hoogte van die bijdrage kan ik opmaken hoeveel een huurder op dat moment verdient, lijkt me ook niet wenselijk.
Dan knap je die hut maar dusdanig op dat het boven de sociale huurgrens komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191147005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:28 schreef Leandra het volgende:
In plaats van toeslagen de kosten voor huur, zorgverzekering en kinderopvang volledig inkomensafhankelijk en gebaseerd op het inkomen van 2 jaar geleden, net zoals vroeger bij de huursubsidie.

Indien er een forse daling van inkomen is kan men verzoeken het huidige inkomen als basis te nemen.
Dus bij scheidingen en overlijden zit je niet nog 2 jaar met het gezamenlijke inkomen als basis.
Dat lijkt me een goede oplossing. Heb je ook niet dat gedoe dat mensen achteraf te veel hebben gehad en weer terug moeten betalen terwijl dat niet kan.
pi_191147019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

:')
pi_191147245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:26 schreef VoMy het volgende:
De zaak gaat erom dat er bij 'onregelmatigheden' te snel naar fraude werd gekeken als oorzaak
Ja, dank je de koekoek. Dat vermoeden is natuurlijk volkomen terecht geweest en het zou wel heel erg wonderlijk zijn als die ouders door de bank genomen het slachtoffer van deze affaire zijn. Agressief lomp aangepakt door de fiscus natuurlijk, maar laten we niet doen alsof het hier om "onregelmatigheden" gaat hè.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:48:06 #177
323876 michaelmoore
pi_191147585
quote:
10s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, dank je de koekoek. Dat vermoeden is natuurlijk volkomen terecht geweest en het zou wel heel erg wonderlijk zijn als die ouders door de bank genomen het slachtoffer van deze affaire zijn. Agressief lomp aangepakt door de fiscus natuurlijk, maar laten we niet doen alsof het hier om "onregelmatigheden" gaat hè.
er zijn twee groepen bij de KOT ellende , bij de een bleek de kinderopvang met een controle niet over de benodigde diploma s en gekwalificeerd personeel te beschikken en moesten ouders alles terug dokken bij de nadere groep hebben ouders een te laag inkomen opgegeven of was definitieve aanslag veel hoger

Van de eerste groep is de belastingdienst dus echt heel erg fout bezig geweest
  woensdag 22 januari 2020 @ 18:53:16 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191147658
quote:

[..]

De ouders zijn slachtoffer. Lees je in of zeg niks :').
pi_191147954
Het zal wel weer een nog grotere achteruitgang zijn en dat verkopen ze dan weer als "vooruitgang". Vervolgens lijdt de minima eronder.
pi_191148014
quote:

[..]

moet ik hier nu om lachen _O- of huilen :')
pi_191148303
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:53 schreef VoMy het volgende:
De ouders zijn slachtoffer. Lees je in of zeg niks :').
Nou goed, laten we eens kijken bij dat gastouderbureau waar het allemaal om draaide.

Algemeen
Dat bureau bemiddelt tussen gastouders en vraagouders. De helft van de vraagouders komt zelf met een gastouder, vaak opa of oma. De helft van de gastouders waar gecontroleerd is spreekt niet of gebrekkig Nederlands.

Het oppassen
We (de Belastingdienst dus) gaan eerst eens langs bij de zogenaamde gastouders:

Aantal uitgezette bezoeken 16
Aantal adressen waar daadwerkelijk werd opgepast 2

De facturatie
Vraagouders krijgen één nota voor de geprognosticeerde uren en een andere nota voor de daadwerkelijk opgevangen uren. Die laatste nota wordt betaald.

De administratie
We pakken eens willekeurig wat dossiers:

Dossier 1
Kind woont in X en er wordt opgepast in Y. In 2013 is er voor 2511 uur opgepast. Elke dag precies 9 uur. Ook op 1 januari, 32 januari, 29 februari, gedurende de hele vakantie, 31 september, 32 september, 24 december en 25 december.

Dossier 3
Voor kind 1 is 10 maanden opgepast. Elke maand precies 230 uur. Ook op 1 januari, 29 februari, 32 juli, 24 december, 25 december.

Kind 2 is 20 dagen oud en wordt fulltime opgevangen in december.

Dossier 4
Bij controlebezoek op 13-11 geen kind aangetroffen. Op urenlijst 15 uur opvang geregistreerd.
Nadat kind vier jaar oud is geworden blijft er 192 uur per maand opgevangen worden. Ook in vakanties.

Dossier 5
Volgens plaatsingsoverzicht is kind 92 uur opgevangen. Facturen voor 210, 220 en 230 uur zitten in dossier. Elke dag precies 10 uur opgevangen. Ook op -1 februari, -2 februari, -3 februari en -4 februari.

Dossier 6
Elke dag is in elke maand precies hetzelfde aantal uren opgevangen. Afhankelijk van het kind 8, 6 of 2,5 uur per dag. Ook in de vakanties. Nooit ziek of afwezig.

De vraagouders
Twintig vraagouders zijn gevraagd om aanvullend steunbewijs aan te leveren voor de door hen gedane aanvraag kinderopvangtoeslag. Twintig van de twintig hebben daar niet of onvoldoende op gereageerd. Op herinneringen is niet gereageerd.

-------------------

Kortom het is wat mij betreft echt totaal ongeloofwaardig dat hier geen sprake is geweest van grootschalige fraude. Dat de belastingdienst daar vervolgens met enorm machtsvertoon en een wonderlijke dadendrang idioot op heeft gehandeld, waar ook onschuldigen slachtoffer van zouden kunnen worden, lijkt me ook evident. Da's nu eenmaal een beetje het mavo-niveau van B/T.

Dat de combinatie van gastouders en gastouderbureau enerzijds vrij evident frauduleus handelen en de vraagouders, die voor de helft directe familie van die gastouders zijn, het zielige slachtoffer met toevallig net de voor hen gunstige facturen in de administratie - geloof je het zelf?
  woensdag 22 januari 2020 @ 19:33:45 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191148331
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Je hebt niet door dat het om duizenden ouders gaat en dat dat bureau van je nooit veroordeeld is, noch zijn er sancties opgelegd, hoewel de zaak al 5 jaar speelt. Maar blijf lekker in je zandbak spelen waarin de buitenlanders alles altijd gedaan hebben.
pi_191148385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:33 schreef VoMy het volgende:
Maar blijf lekker in je zandbak spelen waarin de buitenlanders alles altijd gedaan hebben.
Ja, ik ben wel echt een alt-right gekkie, godsamme zeg.
pi_191148607
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:33 schreef VoMy het volgende:
Maar blijf lekker in je zandbak spelen waarin de buitenlanders alles altijd gedaan hebben.
Hoor ik daar "discriminazziiiieee :'( :'( "? O+

quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou goed, laten we eens kijken bij dat gastouderbureau waar het allemaal om draaide.

Algemeen
Dat bureau bemiddelt tussen gastouders en vraagouders. De helft van de vraagouders komt zelf met een gastouder, vaak opa of oma. De helft van de gastouders waar gecontroleerd is spreekt niet of gebrekkig Nederlands.

Het oppassen
We (de Belastingdienst dus) gaan eerst eens langs bij de zogenaamde gastouders:

Aantal uitgezette bezoeken 16
Aantal adressen waar daadwerkelijk werd opgepast 2

De facturatie
Vraagouders krijgen één nota voor de geprognosticeerde uren en een andere nota voor de daadwerkelijk opgevangen uren. Die laatste nota wordt betaald.

De administratie
We pakken eens willekeurig wat dossiers:

Dossier 1
Kind woont in X en er wordt opgepast in Y. In 2013 is er voor 2511 uur opgepast. Elke dag precies 9 uur. Ook op 1 januari, 32 januari, 29 februari, gedurende de hele vakantie, 31 september, 32 september, 24 december en 25 december.

Dossier 3
Voor kind 1 is 10 maanden opgepast. Elke maand precies 230 uur. Ook op 1 januari, 29 februari, 32 juli, 24 december, 25 december.

Kind 2 is 20 dagen oud en wordt fulltime opgevangen in december.

Dossier 4
Bij controlebezoek op 13-11 geen kind aangetroffen. Op urenlijst 15 uur opvang geregistreerd.
Nadat kind vier jaar oud is geworden blijft er 192 uur per maand opgevangen worden. Ook in vakanties.

Dossier 5
Volgens plaatsingsoverzicht is kind 92 uur opgevangen. Facturen voor 210, 220 en 230 uur zitten in dossier. Elke dag precies 10 uur opgevangen. Ook op -1 februari, -2 februari, -3 februari en -4 februari.

Dossier 6
Elke dag is in elke maand precies hetzelfde aantal uren opgevangen. Afhankelijk van het kind 8, 6 of 2,5 uur per dag. Ook in de vakanties. Nooit ziek of afwezig.

De vraagouders
Twintig vraagouders zijn gevraagd om aanvullend steunbewijs aan te leveren voor de door hen gedane aanvraag kinderopvangtoeslag. Twintig van de twintig hebben daar niet of onvoldoende op gereageerd. Op herinneringen is niet gereageerd.

-------------------

Kortom het is wat mij betreft echt totaal ongeloofwaardig dat hier geen sprake is geweest van grootschalige fraude. Dat de belastingdienst daar vervolgens met enorm machtsvertoon en een wonderlijke dadendrang idioot op heeft gehandeld, waar ook onschuldigen slachtoffer van zouden kunnen worden, lijkt me ook evident. Da's nu eenmaal een beetje het mavo-niveau van B/T.

Dat de combinatie van gastouders en gastouderbureau enerzijds vrij evident frauduleus handelen en de vraagouders, die voor de helft directe familie van die gastouders zijn, het zielige slachtoffer met toevallig net de voor hen gunstige facturen in de administratie - geloof je het zelf?
kwaliteitspost. ^O^
pi_191149412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afgelopen jaar:
- nieuwe CV-ketel
- nieuwe kunstof kozijnen met HR++ glas
- alles opnieuw laten bestraten, incl. overpad

Heb er dus net 3 jaar huuropbrengst in geïnvesteerd.

Maar op een klein dorpje in Friesland zit je niet zo snel over die grens.
Misschien toch maar gouden kranen laten plaatsen :P
pi_191149626
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat je dan een klein probleempje krijgt met de groep laagste inkomens. Ik denk dat je de toeslagen voor tachtig procent van de bevolking kostenneutraal kan maken als je de wijze van financiering van de kinderopvang verandert en de kosten van alle toeslagen plus die van de ambtenaren die nodig zijn om het overeind te houden in mindering brengt op de te betalen belastingen, want voor heel erg veel mensen zijn de fooien die ze krijgen als huur- en zorgtoeslag gewoon een sigaar uit eigen doos.

Maar de veel kleinere groep die het met bijstand, een aow'tje of een deeltijd/minimuminkomen moet doen gaat meteen failliet en dat gaat niet. Die zul je op de een of andere manier tegemoet moeten komen, en ik denk dat het effectiever is om dat aan de kostenkant te doen dan aan de inkomenskant. Anders ga je de problemen met mensen die geld uitgeven waar ze geen recht op hadden óf dat voor iets anders bestemd was altijd houden. En ja, dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar de rekening van al die kale kippen komt uiteindelijk toch bij de belastingbetalers terecht. Dat kun je dus maar beter voor zijn.
Eens, je voorkomt een hoop ellende door de kosten voor mensen met een laag inkomen gewoon zo laag mogelijk te houden ipv ze een hoop toeslagen toe te stoppen en ze daarmee dure rekeningen laat betalen.
Hopelijk word dat de grootste verandering van het nieuwe stelsel.
pi_191150395
Als ik kijk naar de mensen om me heen die in de problemen komen dan zijn er 3 oorzaken:

- het eigen risico in de zorg, dat hakt er echt in, als je chronisch ziek bent ben je het sowieso ieder jaar kwijt en het loopt eigenlijk altijd op een afbetalingsregeling uit waardoor men 10 maand lang ¤38 in de maand mist... dat zijn een hoop boodschappen
- energierekening, dit is een lastige, slimme meters voorkomen al vaak dat je onverwacht hoge jaarafrekeningen krijgt maar dan moet de maandelijkse uitleesfunctie wel aan staan. Het wordt ook steeds duurder maar nog teveel huurwoningen zijn onvoldoende geïsoleerd.
- huur- en zorgtoeslag, je krijgt het, er verandert wat aan je inkomen, je hebt er geen recht meer op, je moet het terugbetalen en hebt zo meer last van die regeling dan dat het helpt.

Uiteraard kan je zeggen "moet je maar sparen" maar de praktijk is dat als je als minima teveel spaargeld hebt dat je dan geen recht hebt op bepaalde kwijtscheldingen. Daarnaast moet je ook maar net kunnen sparen.

En nee, ik spreek hier niet voor mezelf, ik heb geen enkele toeslag en ben goddank vrijwel nooit ziek.
  woensdag 22 januari 2020 @ 21:22:50 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191150415
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 20:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Afgelopen jaar:
- nieuwe CV-ketel
- nieuwe kunstof kozijnen met HR++ glas
- alles opnieuw laten bestraten, incl. overpad

Heb er dus net 3 jaar huuropbrengst in geïnvesteerd.

Maar op een klein dorpje in Friesland zit je niet zo snel over die grens.
Misschien toch maar gouden kranen laten plaatsen :P
Och toch, arme pandjesbaas, je hebt het maar zwaar, en straks ook nog beweren dat het puur altruïsme is dat je onder de liberalisatiegrens verhuurt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191150475
Dit wilde FvD toch ook al en ik dacht 50+?

Toeslagen slaan ook nergens op. 800 betalen en dan weer 600 terugkrijgen etc :') Maak de rekening dan gewoon 200. Zo komen ''arme'' gezinnen ook niet in de problemen. Nu ''gebruikt'' men dat geld vaak voor andere doeleinden bijvoorbeeld eten, waardoor men dieper en dieper in de schulden komt.

Wel lekker populistisch van Rutte om het nu te roepen natuurlijk :')
pi_191150523
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Och toch, arme pandjesbaas, je hebt het maar zwaar, en straks ook nog beweren dat het puur altruïsme is dat je onder de liberalisatiegrens verhuurt?
Nee, ik meld alleen wat ik gedaan heb om het huurgenot te vergroten en de energierekening te verlagen.

Waarom die plotselinge negatieve houding richting mij? Ik begrijp niet precies welke opmerking van mij maakt dat je zo op mij reageert.

Ik gaf alleen maar aan dat om wille van de privacy van de huurder het niet zo'n goed idee is om de toeslagen direct aan de verhuurder te betalen. Ik als verhuurder kan daaruit opmaken wat de huurder verdient en dat lijkt me niet zo'n goed plan.

Daarnaast: wat als de belastingdienst een fout maakt in het uitbetalen?

En hoe zit het als die toeslag verandert? Want dan moet de huurder meer of minder overmaken om dat verschil te compenseren terwijl dat vaak automatisch gaat, lijkt me.

Ik ben echt #teamhuurder
Het verhuren is voor mij maar een hobby en probeer het zo goed mogelijk te doen, dus ook zorgen voor fatsoenlijke isolatie.

Maar dat ik verhuur betekent toch niet dat ik ineens niet meer mag meepraten over een onderwerp omdat ik beren op de weg zie?

En wat bedoel je met die liberalisatiegrens? Als ik daarboven zou gaan zitten zou men geen huurtoeslag meer krijgen en de woning uit moeten. Daarnaast zou ik de huur dan met ~¤240 moeten verhogen en dat zou nergens op slaan natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2020 21:50:10 ]
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:41:57 #191
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191151909
Rutte de selfiekoning bij menselijk leed

geenstijl twitterde op dinsdag 21-01-2020 om 09:02:24 Update. 'Rutte was vooral bezig om selfies te maken' https://t.co/nKnPBFhVGr https://t.co/ptpB22tw50 reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 januari 2020 @ 01:29:37 #192
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191153461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:51 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Soort van kortingskaart waardoor je directe korting op huur en zorgverzekering krijgt.....
Ja dat zou misschien als een pleister zijn, maar het zou (binnen het huidige systeem) geen oplossing bieden, want dan kun je als mens alsnog misschien veel geld terug moeten betalen.
Nee, de belastingdienst heeft betere managers nodig, gewoon terug naar de tijd voor 2010.
De tijd dat de belastingdienst veel waarde hechte aan goede dienstverlening, de tijd waarin ze met de cliënten mee dachten over hun problemen. En ze linksom of rechtsom wel een oplossing vonden voor mensen met problemen.
  donderdag 23 januari 2020 @ 01:34:57 #193
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191153485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:29 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ja dat zou misschien als een pleister zijn, maar het zou (binnen het huidige systeem) geen oplossing bieden, want dan kun je als mens alsnog misschien veel geld terug moeten betalen.
Nee, de belastingdienst heeft betere managers nodig, gewoon terug naar de tijd voor 2010.
De tijd dat de belastingdienst veel waarde hechte aan goede dienstverlening, de tijd waarin ze met de cliënten mee dachten over hun problemen. En ze linksom of rechtsom wel een oplossing vonden voor mensen met problemen.
Terug gaan naar minimale bezetting, geen mark(t) werking. Basisinkomen, geen toeslagen meer. Alles terug naar de overheid, communisme ;)
  donderdag 23 januari 2020 @ 02:42:41 #194
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191153673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:34 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Terug gaan naar minimale bezetting, geen mark(t) werking. Basisinkomen, geen toeslagen meer. Alles terug naar de overheid, communisme ;)
Ik zie hier ook geen heil in. Ik geloof noch in communisme, noch in het vrije markt denken. Tenzij jij hier een baanbrekende oplossing voor kunt vinden.
  donderdag 23 januari 2020 @ 04:36:27 #195
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191153842
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

geenstijl twitterde op dinsdag 21-01-2020 om 09:02:24 Update. 'Rutte was vooral bezig om selfies te maken' https://t.co/nKnPBFhVGr https://t.co/ptpB22tw50 reageer retweet
GeenStijl? Ja?
pi_191154442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

Typisch Rutte weer. Hij is meer bezig met hoe hij in de media over komt dan met het leed van de
slachtoffers van de toeslagenaffaire.
  donderdag 23 januari 2020 @ 07:47:13 #197
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191154451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 04:36 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

GeenStijl? Ja?
Deze quote stond ook in het NRC.
pi_191154461
Rutten loopt weer eens achter de feiten aan!!!!!!!!!
U MAD?
  donderdag 23 januari 2020 @ 08:07:22 #199
323876 michaelmoore
pi_191154629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 07:48 schreef de_boswachter het volgende:
Rutten loopt weer eens achter de feiten aan!!!!!!!!!
Ik kan die domme tandpasta smile van hem niet meer zien
  donderdag 23 januari 2020 @ 08:11:08 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191154664
Was er geen apart topic over de toeslagenaffaire?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 08:16:24 #201
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191154702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 08:11 schreef Leandra het volgende:
Was er geen apart topic over de toeslagenaffaire?
Ja, dat is er. Maar dit gaat over een geplande hervorming, dus m.i. is een los topic daarover prima.
pi_191154718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het compleet achterlijk dat het mogelijk is dat je achteraf tienduizenden euro's moet terugbetalen, maar het is minstens net zo achterlijk om de VVD het vertrouwen te geven deze situatie op te lossen. Vanaf het moment dat die toeslagen ingingen is al gewaarschuwd voor de gevaren van onterechte toeslagen voor zowel ontvanger als de overheid, maar er is niks mee gedaan door Mark. Toen bleek dat duizenden mensen bewust onterecht gedupeerd werden door de belastingdienst is alles in het werk gesteld om het probleem te verdoezelen. Ik heb besloten om te stemmen op de partij die in de peilingen het grootste is met uitsluitsel van de VVD. Of het nu de PvdD, FvD of SGP gaat worden. Ik hoop dat meer mensen hetzelfde denken.
Het was nochtans het CDA dat toentertijd de grootste voorstander van de invoer van het toeslagensysteem was, ondanks dat de belastingdienst en deskundigen toen al massaal hun twijfels en zorgen uitten. Het is ingevoerd door de staatssecretaris van financiën, dat was in die tijd Joop Wijn (CDA!).

Toen was het CDA er ook behoorlijk blij mee:
'De zorgtoeslag is de CDA-filosofie'
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ie-11069362-a1144705

Mijns inziens hebben figuren als Omtzigt nu ook behoorlijk boter op hun hoofd, het hele toeslagensysteem was een idee van het CDA maar dat lijkt inmiddels volledig uit het collectieve geheugen te zijn verdwenen. Het is makkelijk om Rutte en de VVD de schuld in de schoenen te schuiven, maar het systeem is ingevoerd door de regeringen Balkenende, meerdere jaren voordat Rutte premier werd. M.a.w., de oorsprong van dit probleem is afkomstig van het CDA, dat latere kabinetten er te weinig aan gedaan hebben is natuurlijk ook een feit, maar afgezien van het Paarse kabinet is het CDA ook constant aan boord geweest...

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2020 08:30:18 ]
pi_191155341
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 08:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Het was nochtans het CDA dat toentertijd de grootste voorstander van de invoer van het toeslagensysteem was, ondanks dat de belastingdienst en deskundigen toen al massaal hun twijfels en zorgen uitten. Het is ingevoerd door de staatssecretaris van financiën, dat was in die tijd Joop Wijn (CDA!).

Mijns inziens hebben figuren als Omtzigt nu ook behoorlijk boter op hun hoofd, het hele toeslagensysteem was een idee van het CDA maar dat lijkt inmiddels volledig uit het collectieve geheugen te zijn verdwenen. Het is makkelijk om Rutte en de VVD de schuld in de schoenen te schuiven, maar het systeem is ingevoerd door de regeringen Balkenende, meerdere jaren voordat Rutte premier werd. M.a.w., de oorsprong van dit probleem is afkomstig van het CDA, dat latere kabinetten er te weinig aan gedaan hebben is natuurlijk ook een feit, maar afgezien van het Paarse kabinet is het CDA ook constant aan boord geweest...
Ik zie dat boter niet hoor. Als je partij een fout maakt dan die ik het als iets positiefs dat je er iets aan wil doen. Balkenende is ondertussen al zo lang geleden dat er al bijna mensen stemrecht hebben die nog nooit van de beste man gehoord hebben en de VVD is al die tijd aan het roer geweest. Onderdeel van regeren is ook de shit van een ander opruimen en daar falen ze consistent in terwijl ze ook genoeg stront aan de volgende partij geven.
  donderdag 23 januari 2020 @ 09:38:47 #204
323876 michaelmoore
pi_191155480
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zie dat boter niet hoor. Als je partij een fout maakt dan die ik het als iets positiefs dat je er iets aan wil doen. Balkenende is ondertussen al zo lang geleden dat er al bijna mensen stemrecht hebben die nog nooit van de beste man gehoord hebben en de VVD is al die tijd aan het roer geweest. Onderdeel van regeren is ook de shit van een ander opruimen en daar falen ze consistent in terwijl ze ook genoeg stront aan de volgende partij geven.
flexibel werk is juist goed, dan wordt de arbeid goedkoper van , ook het minimumloon kan wel weg , dat hebben ze in China ook niet

verzekeren dat is iets dat moet ieder zelf weten
Ze gaan maar op kamers, vroeger woonde men ook met 10 mensen in een huis
pi_191156123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

flexibel werk is juist goed, dan wordt de arbeid goedkoper van , ook het minimumloon kan wel weg , dat hebben ze in China ook niet

ok boomer
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:01:31 #206
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191156418
quote:

[..]

Klinkt als een geweldige samenleving zeg. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:04:11 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191156444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 08:16 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ja, dat is er. Maar dit gaat over een geplande hervorming, dus m.i. is een los topic daarover prima.
Ja, dat lijkt mij ook prima, maar al dat gejankzak over "Rutte nam alleen maar selfies" en "Ik kan die domme tandpastasmile van hem niet meer zien" hoort daar dus thuist en niet hier.

Het is juist meer dan prima dat er een apart topic over de geplande hervorming is ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191156589
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:25 schreef Poepz0r het volgende:

Toeslagen slaan ook nergens op. 800 betalen en dan weer 600 terugkrijgen etc :') Maak de rekening dan gewoon 200.
Ik vraag me af of dat efficiënter is. Je krijgt de toeslagen van een andere instantie dan waar je de rekening aan betaalt.

Neem huurtoeslag: dan zou de overheid opeens naar duizenden verhuurders geld over moeten maken? Het lijkt me vele malen efficiënter de burger zelf verantwoordelijk te maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191156591
quote:

[..]

Jij was toch die user die een groot huurappartement in zijn eentje had, veel te groot maar ja...

Die toch?

Zetten we er een paar huurders bij, namens de verhuurder.
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:21:07 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191156628
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jij was toch die user die een groot huurappartement in zijn eentje had, veel te groot maar ja...

Die toch?

Dat is idd de user die in zijn eentje in staat is de boomerhaat op FOK! naar het hoogtepunt te stuwen.
Dat soort figuren zijn de reden voor de haat, en vooral omdat ze denken dat die "in your face" houding van ze leuk of rechtvaardig is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191156637
quote:

[..]

Die toch?

Klopt. En hij is een babyboomer die van allerlei rechten en regels gebruik heeft kunnen maken waar de huidige en toekomstige generaties geen aanspraak meer op kunnen maken. En daar is hij nog trots op ook.
pi_191156664
quote:

[..]

Ah ja terug de tijd in, achteruitgang, behalve voor degene die meer geluk hebben dan een ander.

Oh sorry geluk, ik bedoelde natuurlijk talent.

:')
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:25:49 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191156685
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat efficiënter is. Je krijgt de toeslagen van een andere instantie dan waar je de rekening aan betaalt.

Neem huurtoeslag: dan zou de overheid opeens naar duizenden verhuurders geld over moeten maken? Het lijkt me vele malen efficiënter de burger zelf verantwoordelijk te maken.
Zo was het ook toen het nog huursubsidie genoemd werd.
Zo is het in het begin zelfs met de toeslagen geweest volgens mij, maar op een bepaald moment mochten die niet meer aan een ander dan aan de aanvrager overgemaakt worden, en dat was ook het begin van de grote betalingsproblemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:27:47 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191156710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Klopt. En hij is een babyboomer die van allerlei rechten en regels gebruik heeft kunnen maken waar de huidige en toekomstige generaties geen aanspraak meer op kunnen maken. En daar is hij nog trots op ook.
Misschien moeten we eens beseffen dat hij het gewoon lekker vindt om dit soort shit te posten, dan zouden we de conclusie kunnen trekken dat het een troll is, hoeven we hem ook niet meer te voeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191156734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo was het ook toen het nog huursubsidie genoemd werd.
Zo is het in het begin zelfs met de toeslagen geweest volgens mij, maar op een bepaald moment mochten die niet meer aan een ander dan aan de aanvrager overgemaakt worden, en dat was ook het begin van de grote betalingsproblemen.
Maar was het ook efficiënter? Wat waren de redenen om het te veranderen?
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_191156740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar was het ook efficiënter? Wat waren de redenen om het te veranderen?
Nee. En privacy
pi_191156758
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens beseffen dat hij het gewoon lekker vindt om dit soort shit te posten, dan zouden we de conclusie kunnen trekken dat het een troll is, hoeven we hem ook niet meer te voeren.
In de duizenden topics van hem over stikstof reageer ik al niet meer.
Maar wat betreft de verworvenheden voor babyboomers geloof ik oprecht dat hij van mening is dat die hem allemaal toebehoren. En toekomstige generaties niet.
pi_191156761
Overigens is het toch vrij opvallend dat blijkbaar de helft van de Nederlanders recht heeft op zorgtoeslag?
pi_191156777
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij een gemeentelijk overleg hier over het terugdringen van de woningnood, zaten er twee van die wat oudere dames vol trots te vertellen dat ze beiden in een 5 kamer appartement zaten en de helft nooit gebruikten maar dat niemand ze kon dwingen om in een ander huis te gaan wonen...

Het lijkt getrol maar dat is het imo niet.

Er zitten in die generatie hele zure types.
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:47:41 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191156947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens is het toch vrij opvallend dat blijkbaar de helft van de Nederlanders recht heeft op zorgtoeslag?
En dan valt het deel nog weg dat daar op basis van het eigen inkomen wel recht op zou hebben maar een partner heeft die een veel hoger inkomen heeft en daarom geen zorgtoeslag krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:49:36 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191156971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bij een gemeentelijk overleg hier over het terugdringen van de woningnood, zaten er twee van die wat oudere dames vol trots te vertellen dat ze beiden in een 5 kamer appartement zaten en de helft nooit gebruikten maar dat niemand ze kon dwingen om in een ander huis te gaan wonen...

Het lijkt getrol maar dat is het imo niet.

Er zitten in die generatie hele zure types.
Als diezelfde dames vervolgens roepen dat dat mensen maar met z'n 10en in een huis moeten gaan wonen, want zo was het vroeger ook, dan is het of getroll of ze zijn niet verbaasd als ze 9 huisgenoten krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191157004
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 08:18 schreef J.B. het volgende:

[..]

Joop Wijn is in mijn ogen een van de slechtste staatssecretarissen van Financiën geweest, hij was degene die steeds goed werkende systemen bij de Belastingdienst met een knop wilde veranderen (in plaats van geleidelijk uittesten). Er zijn nadien veel staatssecretarissen van Financiën afgetreden, maar die hadden in mijn ogen nooit weg hoeven gaan.
pi_191157096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als diezelfde dames vervolgens roepen dat dat mensen maar met z'n 10en in een huis moeten gaan wonen, want zo was het vroeger ook, dan is het of getroll of ze zijn niet verbaasd als ze 9 huisgenoten krijgen.
Het was vroeger ook niet normaal dat als je niet werkt je wel een riant appartement bewoonde, thuiszorg, eten thuisbezorgd krijgt van de supermarkt, kleding en vakanties kreeg van de overheid. Dan kon je intrekken bij je kinderen.

Maar daar hebben sommige zure boomers al jaren geen contact meer mee.
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:27:06 #224
323876 michaelmoore
pi_191157387
quote:

[..]

Die toch?

ik heb een zeer royale woning met tuin op het zuiden, en uitzicht op het park, ja klopt , de zolder zit op slot , dus daar kan niemand in
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:29:29 #225
323876 michaelmoore
pi_191157406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

ik heb inderdaad ABP pensioen volgens het eindloonstelsel met toevoeging van het voorwaardelijk deel, het nabestaandenpensioen (vrijgezelpensioen) en extra pensioen

Ik heb inderdaad wel de premie A subsidie gehad indertijd, toen kreeg je nog subsidie als je een nieuwbouwwoning kocht, mits je een koopsompolis in het voorgaand jaar had aangeschaft

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
ik niet , nooit gehad ook

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2020 12:36:03 ]
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:37:04 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191157464
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het was vroeger ook niet normaal dat als je niet werkt je wel een riant appartement bewoonde, thuiszorg, eten thuisbezorgd krijgt van de supermarkt, kleding en vakanties kreeg van de overheid. Dan kon je intrekken bij je kinderen.

Maar daar hebben sommige zure boomers al jaren geen contact meer mee.
Nou ja, alleen als je geld zat had, maar als het allemaal sociale huur en bijzondere bijstand is niet nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191157489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb inderdaad ABP pensioen volgens het eindloonstelsel met toevoeging van het voorwaardelijk deel, het nabestaandenpensioen (vrijgezelpensioen) en extra pensioen

Ik heb inderdaad wel de premie A subsidie gehad indertijd, toen kreeg je nog subsidie als je een nieuwbouwwoning kocht, mits je een koopsompolis in het voorgaand jaar had aangeschaft
[..]

ik niet , nooit gehad ook
Volledig aan het parasiteren op de huidige werkenden dus.
pi_191157502
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:38 schreef ArnosL het volgende:

[..]

En dan is nog niet zo erg, maar al dat commentaar en dat betweterige.
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:40:44 #229
323876 michaelmoore
pi_191157504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:38 schreef ArnosL het volgende:

[..]

ik heb 50 jaar gewerkt , dus dan mag t wel he

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En dan is nog niet zo erg, maar al dat commentaar en dat betweterige.
ja ik weet nu eenmaal alles beter dan anderen ,
pi_191157507
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:05 schreef Harvest89 het volgende:
Lekker vaag is dit trouwens.
Wat zijn ze nu werkelijk van plan?
Willen ze de inkomensgrens aanpassen? Toeslagen drastisch verlagen? Sommige toeslagen afschaffen?

Of gaat het puur en alleen om het feit dat de Belastingdienst het moet uitkeren, en dat ze dat dus door een andere instantie willen laten doen?
Gok dat ze huur- en zorgtoeslag gewoon als korting in de inkomstenbelasting gaan opnemen.
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:42:50 #231
323876 michaelmoore
pi_191157526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:40 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gok dat ze huur- en zorgtoeslag gewoon als korting in de inkomstenbelasting gaan opnemen.
ja dat zou heel goed zijn en de kinderopvangtoeslag afschaffen, dat moet ieder gewoon onderling regelen, net als vroeger
pi_191157530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Joop Wijn is in mijn ogen een van de slechtste staatssecretarissen van Financiën geweest, hij was degene die steeds goed werkende systemen bij de Belastingdienst met een knop wilde veranderen (in plaats van geleidelijk uittesten). Er zijn nadien veel staatssecretarissen van Financiën afgetreden, maar die hadden in mijn ogen nooit weg hoeven gaan.
En wie was destijds een van de politici die meegedacht heeft met Wijn over dit dramatisch fraudegevoelige toeslagensysteem? Juist, Omtzigt.
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:47:21 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191157570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja dat zou heel goed zijn en de kinderopvangtoeslag afschaffen, dat moet ieder gewoon onderling regelen, net als vroeger
Ah handig.... al die moeders die weer bijna voor niets aan het werk moeten, dan nog minder gaan werken of helemaal stoppen en hun opleiding totaal nutteloos maken.
Goed idee...

"Net als vroeger" vroeger, toen vrouwen helemaal niet werkten als ze jonge kinderen hadden bedoel je? Het is wel weer duidelijk wat je doel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:48:06 #234
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191157577
quote:

Nee, dit wordt er niet bedoeld. Rutte zegt dat het onzin is om eerst belasting over iemands salaris of uitkering te heffen en daarna weer geld terugggeven. Als ik de rente van mijn hypotheek mag afrekken, waarom moet mijn werkgever dan eerst een flink deel van mijn bruto salaris afdragen aan de belasting en dat de belasting mij vervolgens weer een deel terug betaalt? precies hetzelfde geldt voor huurtoeslag, kinderopvangtoeslag etc.

Dus is het op zich een heel verstandig verhaal. Maar ik vraag mij af wat er met deze plannen gaat gebeuren, een van de kerntaken van de overheid is het rondpompen van geld en zal wel degelijk tegenstand komen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:44:41 #235
323876 michaelmoore
pi_191159509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah handig.... al die moeders die weer bijna voor niets aan het werk moeten, dan nog minder gaan werken of helemaal stoppen en hun opleiding totaal nutteloos maken.
Goed idee...

"Net als vroeger" vroeger, toen vrouwen helemaal niet werkten als ze jonge kinderen hadden bedoel je? Het is wel weer duidelijk wat je doel is.
mijn vrouw heeft altijd gewerkt vroeger hoor, de overbuurvrouw kwam en soms haar moeder , tegenwoordig moet er een verpleegkundige met HBO op max drie kinders passen

tegenwoordig is overal subsidie, belasting en toeslag voor
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:47:14 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn vrouw heeft altijd gewerkt vroeger hoor, de overbuurvrouw kwam en soms haar moeder , tegenwoordig moet er een verpleegkundige met HBO op max drie kinders passen

tegenwoordig is overal subsidie, belasting en toeslag voor
De overbuurvrouw en "haar moeder" werken tegenwoordig ook.
Welkom in de 21ste eeuw.

De overbuurvrouw die niet werkt zal gek zijn dat ze van 's morgens 7 tot 's middags 17.30 op jouw baby en peuter past, en wat moet dat kosten?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:48:14 #237
323876 michaelmoore
pi_191159548
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

De overbuurvrouw en "haar moeder" werken tegenwoordig ook.
Welkom in de 21ste eeuw.

De overbuurvrouw die niet werkt zal gek zijn dat ze van 's morgens 7 tot 's middags 17.30 op jouw baby en peuter past, en wat moet dat kosten?
wast dat kostte ? en bakkie koffie en wat gezelligheid en zo gek was ze niet
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:50:59 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wast dat kostte ? en bakkie koffie en wat gezelligheid en zo gek was ze niet
Ja..... en je verwacht dus dat "de overbuurvrouw" 3 dagen per week je baby en peuter ruim 10 uur per dag voor je gaat opvangen voor een bakje koffie en wat gezelligheid?
Moet ze de pampers en babyvoeding ook nog zelf aanschaffen of wat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191159634
Leuk allemaal, maar wat is het alternatief?
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:54:47 #240
323876 michaelmoore
pi_191159635
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja..... en je verwacht dus dat "de overbuurvrouw" 3 dagen per week je baby en peuter ruim 10 uur per dag voor je gaat opvangen voor een bakje koffie en wat gezelligheid?
Moet ze de pampers en babyvoeding ook nog zelf aanschaffen of wat?
Dat weet ik niet , ik heb het nooit over geld gepraat met haar

wij hadden geen pampers, toen had je luiers en babyvoeding dat weet ik niet
wij hadden geen pampers toen

Luiers waren toen soms knoerthard bevroren aan de lijn
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:57:23 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159665
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat weet ik niet , ik heb het nooit over geld gepraat met haar

wij hadden geen pampers, toen had je luiers
Nou ja, we kunnen dus de conclusie trekken dat jij het normaal vindt dat iemand 30 uur per week voor je werkt zonder daarvoor betaald te worden, en dan ook nog eens werk doet waardoor jij in staat gesteld wordt zelf een inkomen binnen te harken.

Jij wordt betaald door je baas en vindt het heel normaal dat anderen daardoor gratis voor jou werken.
Verwacht je ook dat er wel iemand gratis je huis komt schoonmaken als je daar zelf geen tijd meer voor hebt omdat je meer werkt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 15:58:35 #242
323876 michaelmoore
pi_191159680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, we kunnen dus de conclusie trekken dat jij het normaal vindt dat iemand 30 uur per week voor je werkt zonder daarvoor betaald te worden, en dan ook nog eens werk doet waardoor jij in staat gesteld wordt zelf een inkomen binnen te harken.

Jij wordt betaald door je baas en vindt het heel normaal dat anderen daardoor gratis voor jou werken.
Verwacht je ook dat er wel iemand gratis je huis komt schoonmaken als je daar zelf geen tijd meer voor hebt omdat je meer werkt?
ik werk niet meer.
en mijn zus komt wel schoonmaken soms en voor de ramen heb ik glazenwassers

Maak het leven niet zo ingewikkeld joh
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:05:55 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159745
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik werk niet meer.
en mijn zus komt wel schoonmaken soms en voor de ramen heb ik glazenwassers

Maak het leven niet zo ingewikkeld joh
Ik maak het niet ingewikkeld, als iemand voor mij werkt dan moet die betaald worden, het is op z'n minst bizar dat je verwacht dat mensen gratis op je kinderen passen zodat jij geld kunt verdienen.

En ik snap dat taal soms ingewikkeld is, maar niet iedere "jij" is een persoonlijke "jij als user die het post".
Leuk dat je doet alsof de kinderopvangtoeslag maar afgeschaft moet worden, maar met de krapte op de arbeidsmarkt lijkt het me zeker niet van belang dat het voor een hele grote groep mensen enorm onaantrekkelijk wordt te blijven werken, maar misschien kunnen we dat oplossen door nog meer immigranten, of denk je dat dat niet zo'n goede oplossing is?

Betaal je je zus?
Betaal je de glazenwassers?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:13:13 #244
323876 michaelmoore
pi_191159820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik maak het niet ingewikkeld, als iemand voor mij werkt dan moet die betaald worden, het is op z'n minst bizar dat je verwacht dat mensen gratis op je kinderen passen zodat jij geld kunt verdienen.

En ik snap dat taal soms ingewikkeld is, maar niet iedere "jij" is een persoonlijke "jij als user die het post".
Leuk dat je doet alsof de kinderopvangtoeslag maar afgeschaft moet worden, maar met de krapte op de arbeidsmarkt lijkt het me zeker niet van belang dat het voor een hele grote groep mensen enorm onaantrekkelijk wordt te blijven werken, maar misschien kunnen we dat oplossen door nog meer immigranten, of denk je dat dat niet zo'n goede oplossing is?

Betaal je je zus?
nee zus komt voor de koffie en ik pas ook op de kleinkinderen , glazenwassers ja die betaal ik
je kunt niet alles in geld uitdrukken he

Ik woon in een vel te groot huis , maar ja de bejaardenhuizen zijn gesloopt , nu blijft iedere oudere alleen thuis wonen tot de dood in een veel te grote woning
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:15:26 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191159838
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Betaal je je zus?
Je ziet dit fenomeen van gratis werk ook altijd bij een programma als Ik Vertrek.
Van die lui die een bouwval kopen ergens en dan vervolgens 10 vrienden/familieleden over laten komen om een week (of 2) zelfs te gaan klussen, en later in het seizoen natuurlijk nog een paar keer. Dat is allemaal gratis arbeid uitgevoerd door bekenden zodat het op leeftijd zijnde duo (50 jaar oud ofzo) een chambre d'hotes met table d'hotes en gites en een zwembad ergens in Zuid-Frankrijk kan openen omdat ze iets vinden van hun leven in Nederland.

Sommige ouders hebben ook geluk dat er opa's en oma's op kinderen willen passen, dus die hoeven dan minder aan kinderopvang te betalen, terwijl andere ouders dat niet hebben (omdat hun eigen ouders bijvoorbeeld dood zijn...) en die zouden dan nog even extra benadeeld moeten worden door de kinderopvang duurder te maken of niet te subsidiëren.

Lang verhaal, conclusie: jeej, kinderopvang voor 3 dagen in de week gratis maken voor iedereen. lijkt me een goede basis voor een plan.
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:16:18 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159846
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee zus komt voor de koffie en ik pas ook op de kleinkinderen , glazenwassers ja die betaal ik
je kunt niet alles in geld uitdrukken he
Het klinkt vooral alsof je flink parasiteert, met je zus die voor je schoonmaakt tegen een bak koffie, of verbouw jij haar halve huis gratis?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:18:23 #247
323876 michaelmoore
pi_191159880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het klinkt vooral alsof je flink parasiteert, met je zus die voor je schoonmaakt tegen een bak koffie, of verbouw jij haar halve huis gratis?
is me zus die overleeft het wel , en we praten nooit over geld
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:19:48 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:15 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je ziet dit fenomeen van gratis werk ook altijd bij een programma als Ik Vertrek.
Van die lui die een bouwval kopen ergens en dan vervolgens 10 vrienden/familieleden over laten komen om een week (of 2) zelfs te gaan klussen, en later in het seizoen natuurlijk nog een paar keer. Dat is allemaal gratis arbeid uitgevoerd door bekenden zodat het op leeftijd zijnde duo (50 jaar oud ofzo) een chambre d'hotes met table d'hotes en gites en een zwembad ergens in Zuid-Frankrijk kan openen omdat ze iets vinden van hun leven in Nederland.

Sommige ouders hebben ook geluk dat er opa's en oma's op kinderen willen passen, dus die hoeven dan minder aan kinderopvang te betalen, terwijl andere ouders dat niet hebben (omdat hun eigen ouders bijvoorbeeld dood zijn...) en die zouden dan nog even extra benadeeld moeten worden.

Lang verhaal, conclusie: jeej, kinderopvang voor 3 dagen in de week gratis maken voor iedereen. lijkt me een goede basis voor een plan.
Ja, dat verbaast me ook altijd.... dat je vrienden helpt met een verhuizing: logisch, dat je bij een nieuw huis om er te wonen eventueel helpt opknappen kan ik ook nog bij; maar dat vrienden en familie gratis jouw verdienmodel op poten mogen zetten kan ik weer niet bij, ik zou me kapot schamen als ik mensen wekenlang gratis aan het werk zou zetten.

lang verhaal, conclusie; Eens, 3 dagen per week gratis kinderopvang lijkt mee een prima idee, kan iedere ouder 4 dagen werken.
Voor alleenstaande ouders moet daar nog wel een work-around voor gecreëerd worden, maar zoveel ouders die werkelijk alleenstaand zijn, en dus ook de enige ouder van een kind, zijn er nou ook weer niet, dus daar valt best wat op te verzinnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:20:42 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191159906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Lekker makkelijk antwoord "we praten nooit over geld", als je verwacht dat iedereen gratis voor je werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191159927
Ach nu zeuren we op VVD, maar alle ellende is ooit begonnen onder Den Uyl.
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:23:37 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191159935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:23 schreef klipper het volgende:
Aha.
  donderdag 23 januari 2020 @ 16:24:17 #252
323876 michaelmoore
pi_191159941
quote:
Den Uijl heeft De Staats Mijnen gesloten en DSM opgericht
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mijnsluiting_in_Limburg_(Nederland)
quote:
Op 17 januari 1975 werd de statutaire naam N.V. Nederlandse Staatsmijnen gewijzigd naar DSM (Dutch State Mines) N.V[4]
Gelijktijdig met de naamswijziging werd ook de structuur van het concern aangepast.
Den Uijl was econoom en Hoogleraar zijn broer was directeur van het ABP
Behoorde samen met Drees tot de belangrijkste politici van Nederland

quote:
Onderscheidingen

Joop den Uyl (1985)
Grootofficier in de Orde van Oranje-Nassau (9 september 1982)
Commandeur in de Orde van Oranje-Nassau (11 april 1978)
Eremedaille voor Voortvarendheid en Vernuft van de Huisorde van Oranje (19 september 1974)
Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw (5 december 1966)
Grootofficier in de Ere-Orde van de Palm (Suriname)

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 23-01-2020 16:41:27 ]
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:37:59 #253
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191160899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen als je een kansloze schooier bent. Lekker blijven knibbelen.
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:44:18 #254
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191160979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook prima, maar al dat gejankzak over "Rutte nam alleen maar selfies" en "Ik kan die domme tandpastasmile van hem niet meer zien" hoort daar dus thuist en niet hier.

Het is juist meer dan prima dat er een apart topic over de geplande hervorming is ^O^
Wat mij betreft wordt er een los 'janken op politici'-topic geopend. :+
  donderdag 23 januari 2020 @ 17:53:05 #255
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191161113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 16:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat verbaast me ook altijd.... dat je vrienden helpt met een verhuizing: logisch, dat je bij een nieuw huis om er te wonen eventueel helpt opknappen kan ik ook nog bij; maar dat vrienden en familie gratis jouw verdienmodel op poten mogen zetten kan ik weer niet bij, ik zou me kapot schamen als ik mensen wekenlang gratis aan het werk zou zetten.

lang verhaal, conclusie; Eens, 3 dagen per week gratis kinderopvang lijkt mee een prima idee, kan iedere ouder 4 dagen werken.
Voor alleenstaande ouders moet daar nog wel een work-around voor gecreëerd worden, maar zoveel ouders die werkelijk alleenstaand zijn, en dus ook de enige ouder van een kind, zijn er nou ook weer niet, dus daar valt best wat op te verzinnen.
Realiseer je je dat in zo'n beetje alle landen ter wereld ouders gewoon voltijds werken?
3 dagen opvang in combinatie met de Nederlandse moedercultuur zal ervoor zorgen dat iedere moeder die 4 of 5 dagen werk daar nóg meer op aangekeken zal worden. "De overheid vindt ook dat je maar 3 dagen van huis mag zijn".

Maak de kinderopvang goedkoop, maar niet gratis (goede opvang is wat waard!!) En beperk de dagen niet.
  donderdag 23 januari 2020 @ 18:38:38 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191161736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Realiseer je je dat in zo'n beetje alle landen ter wereld ouders gewoon voltijds werken?
3 dagen opvang in combinatie met de Nederlandse moedercultuur zal ervoor zorgen dat iedere moeder die 4 of 5 dagen werk daar nóg meer op aangekeken zal worden. "De overheid vindt ook dat je maar 3 dagen van huis mag zijn".

Maak de kinderopvang goedkoop, maar niet gratis (goede opvang is wat waard!!) En beperk de dagen niet.
Met 3 dagen opvang kunnen beide ouders 4 dagen werken.
Wat in andere landen wel of niet de standaard is doet er wat mij betreft niet toe, want dan kunnen we ook weer gaan miepen over de vergoeding daarvoor per land.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 18:43:08 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191161814
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:53 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon de overige 2 dagen opvang zelf bijleggen als je dat wil? Of de man een driedaagse werkweek laten draaien. Of beiden een thuiswerkdag in plannen. Of nog weer andere 'oplossingen' die niet wijzen op de moedercultuur waarin de overheid zogenaamd zou zeggen dat je maar 3 dagen van huis mag zijn (dat zegt de overheid dan ook niet).
  donderdag 23 januari 2020 @ 18:55:15 #258
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191162031
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon de overige 2 dagen opvang zelf bijleggen als je dat wil? Of de man een driedaagse werkweek laten draaien. Of beiden een thuiswerkdag in plannen. Of nog weer andere 'oplossingen' die niet wijzen op de moedercultuur waarin de overheid zogenaamd zou zeggen dat je maar 3 dagen van huis mag zijn (dat zegt de overheid dan ook niet).
Er gaat van zo'n beleid uit dat dit blijkbaar de norm is, 3 dagen opvang.

Bijleggen is niet het probleem wat ik wil aanstippen.

Maar ik voorzien dat er een schijn van normalisering vanuit gaat. Je wil écht niet weten wat voor doorlopend gezeik voltijds werkende moeders nu al over zich heen krijgen. Elke dag weer, van zo'n beetje iedereen. Zélfs als de vader in kwestie parttime werkt.
  donderdag 23 januari 2020 @ 18:56:34 #259
323876 michaelmoore
pi_191162055
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2020 17:37 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen als je een kansloze schooier bent. Lekker blijven knibbelen.
Kansloos?? Ik heb genoeg gewerkt
Ben iedere dag blij dat ik niets hoef te doen , dan in de zon fietsen , geweldig
iedere maand komt pensioen vanzelf op de rekening
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:03:35 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191162189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:55 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Bijleggen is niet het probleem wat ik wil aanstippen.

Maar ik voorzien dat er een schijn van normalisering vanuit gaat. Je wil écht niet weten wat voor doorlopend gezeik voltijds werkende moeders nu al over zich heen krijgen. Elke dag weer, van zo'n beetje iedereen. Zélfs als de vader in kwestie parttime werkt.
Dat die 3 dagen uit zou gaan van zo'n norm betekent niet dat die 3 dagen overeen komen met wat de moeder werkt.

Mannen zullen ook eens wat uren arbeid moeten ruilen voor uren zorgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:06:01 #261
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_191162239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:55 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Nee, die norm bedenk je er zelf bij. Voor gezinnen met 2 ouders wil de overheid dan 3 dagen kinderopvang betalen, omdat dat ervoor zorgt dat beide ouders actief kunnen zijn op de arbeidsmarkt. Geen norm over driedaagsewerkweken, maar gewoon 3 dagen en iedereen gezin mag daar zijn eigen invullingen/aanvullingen bij bedenken.
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:14:03 #262
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191162363
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat die 3 dagen uit zou gaan van zo'n norm betekent niet dat die 3 dagen overeen komen met wat de moeder werkt.

Mannen zullen ook eens wat uren arbeid moeten ruilen voor uren zorgen.
Dat laatste wordt al 20 jaar geroepen. In werkelijkheid gaan Nederlandse vaders méér uren werken als ze vader worden. -O-
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:15:04 #263
346939 Janneke141
pi_191162382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat laatste wordt al 20 jaar geroepen. In werkelijkheid gaan Nederlandse vaders méér uren werken als ze vader worden. -O-
Omdat moeders minder gaan werken en de schoorsteen moet roken.
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:16:09 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191162393
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Daar mag dan eindelijk wel eens verandering in komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191162406
Goede tactiek van de VVD.

Eerst een puinhoop maken van de Belastingdienst, en daarna dat als argument gebruiken om een plan te motiveren die een lang gekoesterde wens van de VVD laat uitkomen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:17:24 #266
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191162412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat moeders minder gaan werken en de schoorsteen moet roken.
Waarom is dit zo'n ijzeren wet? Laat vaders ook eens bijdragen aan hun eigen kroost.
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:19:33 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191162451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Waarom is dit zo'n ijzeren wet? Laat vaders ook eens bijdragen aan hun eigen kroost.
Dat komt weer omdat vrouwen vaak nog steeds minder per uur verdienen dan mannen.

Een vrouw die 16 uur minder per week gaat werken kost minder dan wanneer man en vrouw ieder 8 uur minder gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191162508
Geen geld meer naar Griekenland, 1000 euro!!!!!

Wie neemt die man nog serieus _O- _O- _O- _O-

Pinokkio liegt en bedriegt
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_191162518
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:

Eerst een puinhoop maken van de Belastingdienst, en daarna dat als argument gebruiken om een plan te motiveren die een lang gekoesterde wens van de VVD laat uitkomen.
Alle regeringspartijen van de afgelopen decennia zijn schuldig aan die puinhoop. Elk jaar nieuwe belastingwetgeving, elk jaar nieuwe uitzonderingen, om de zoveel jaar nieuwe belastingsoorten, die vervolgens weer ingetrokken werden om toch weer terug te keren, elk jaar aanpassingen om die en die weer tevreden te stellen, elk jaar nieuwe wensen en elk jaar ging alle IT capaciteit die nodig was om dat te regelen helemaal op. Met als gevolg dat het beheren, onderhouden en vernieuwen van die systemen er compleet bij ingeschoten is. Dat heeft tot een gigantische puinhoop geleid. Plus de invoering van het CDA toeslagensysteem.
  donderdag 23 januari 2020 @ 19:30:55 #270
323876 michaelmoore
pi_191162666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:22 schreef BoneThugss het volgende:
Geen geld meer naar Griekenland, 1000 euro!!!!!

Wie neemt die man nog serieus _O- _O- _O- _O-

Pinokkio liegt en bedriegt
en de dividend-belasting en erf-belasting afschaffen als speerpunt van het beleid 8)7 8)7 8)7 _O- _O-
Maar woningbouw voor jongeren die een gezin willen stichten dat is niet mogelijk
pi_191162762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en de dividend-belasting en erf-belasting afschaffen als speerpunt van het beleid 8)7 8)7 8)7 _O- _O-
Maar woningbouw voor jongeren die een gezin willen stichten dat is niet mogelijk
Ja laten we het schaarse beetje natuur dat we hier nog hebben vooral maar helemaal volbouwen ten behoeve van de vele tienduizenden vreemdelingen die hier op jaarbasis aan komen waaien en op kosten van de samenleving van alles voorzien moeten worden.

Wie heeft er ook behoefte aan natuur als je ook derde wereld en bijbehorende denkbeelden kunt hebben.

Natuur :r
Primitieve opvattingen en vele honderdduizenden die die aanhangen :9~ _O_ op naar de miljoenen! :9~
pi_191163056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alle regeringspartijen van de afgelopen decennia zijn schuldig aan die puinhoop. Elk jaar nieuwe belastingwetgeving, elk jaar nieuwe uitzonderingen, om de zoveel jaar nieuwe belastingsoorten, die vervolgens weer ingetrokken werden om toch weer terug te keren, elk jaar aanpassingen om die en die weer tevreden te stellen, elk jaar nieuwe wensen en elk jaar ging alle IT capaciteit die nodig was om dat te regelen helemaal op. Met als gevolg dat het beheren, onderhouden en vernieuwen van die systemen er compleet bij ingeschoten is. Dat heeft tot een gigantische puinhoop geleid. Plus de invoering van het CDA toeslagensysteem.
CDA toeslagensysteem :') :') |:( |:(
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 23 januari 2020 @ 21:15:19 #273
346939 Janneke141
pi_191164592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:17 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

De praktijk is dat de meest verdienende partner meer gaat werken, en de minst verdiende minder. En laat het nou zo zijn dat vrouwen in dit land nog steed minder verdienen dan mannen.
pi_191164673
quote:
Den Uyl heeft miljarden aan waarde gecreëerd.

https://www.ftm.nl/artike(...)nschap-de-uitverkoop

Een 'top investeerder' is de conclusie van FTM.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191164702
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 19:16 schreef Tomatenboer het volgende:

Ze hebben zelf de toeslagen ingevoerd bij de invoering van het zorgstelsel in 2005.

Nu hebben ze een goed excuus om nog meer geld naar de dikke directeuren te sluizen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_191165031
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je bent hier dus ook niet vetrokken op een punt dat je meer ontvangen dan ingelegd had?
Klopt.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe rijmt dit met achter Thierry, Geert, Donald aan lopen?
Rijmt prima hoor. Trump wil betaalbare healthcare bijvoorbeeld. Het hele systeem moet anders.
pi_191165116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:35 schreef Scarface88 het volgende:

Rijmt prima hoor. Trump wil betaalbare healthcare bijvoorbeeld. Het hele systeem moet anders.
Waar blijft dat healthcare-plan dat hij op de eerste dag van z'n presidentschap zou presenteren?

Trump roept zoveel, maar niets wijst erop dat hij werkt aan een plan dat zorg betaalbaar maakt voor alle Amerikanen. Wel zijn de Reps druk bezig met afbreken van de ACA, met als gevolg dat mensen met bestaande kwalen een groot probleem hebben.
pi_191165187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:35 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

En dan is er nog dit:

Trump Opens Door to Cuts to Medicare and Other Entitlement Programs

Hij lijkt dus voornemens het sociale vangnet waar jij zo aan gehecht bent te versoberen. Logisch, want die tax cuts voor multinationals moeten ergens van betaald worden.
pi_191165347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar blijft dat healthcare-plan dat hij op de eerste dag van z'n presidentschap zou presenteren?

Trump roept zoveel, maar niets wijst erop dat hij werkt aan een plan dat zorg betaalbaar maakt voor alle Amerikanen. Wel zijn de Reps druk bezig met afbreken van de ACA, met als gevolg dat mensen met bestaande kwalen een groot probleem hebben.
Als die er niet komt zal ik ook als eerste toegeven dat dat een enorm minpunt is. Ik ben van mening dat iedereen zorg moet kunnen hebben ongeacht arm of rijk. Bevalling van onze zoon hier in de VS koste ons rond de 50.000 dollar gelukkig werd het meeste vergoed door de verzekeraar. Zijn veel schrijnende gevallen mensen die er diep door in de schulden komen dat hoort niet. Op dat vlak ben ik erg socialistisch.
pi_191165440
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan is er nog dit:

Trump Opens Door to Cuts to Medicare and Other Entitlement Programs

Hij lijkt dus voornemens het sociale vangnet waar jij zo aan gehecht bent te versoberen. Logisch, want die tax cuts voor multinationals moeten ergens van betaald worden.
Dat is zo'n beetje de algehele tendens van de Amerikaanse politiek. Als Hillary nu aan het roer had gestaan, dan was het niet veel anders geweest.

Als de Amerikaanse burger straks moet kiezen tussen Donald of Bernie dan is er wel een wezenlijk verschil. Iemand als Bernie als POTUS zou een nog grotere schok zijn dan de winst van Trump de laatste keer.
  donderdag 23 januari 2020 @ 22:06:46 #281
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_191165803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 18:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Kansloos?? Ik heb genoeg gewerkt
Ben iedere dag blij dat ik niets hoef te doen , dan in de zon fietsen , geweldig
iedere maand komt pensioen vanzelf op de rekening
Dat werken van jou is een lachertje. Parasietje.
  donderdag 23 januari 2020 @ 22:49:48 #282
323876 michaelmoore
pi_191166926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 22:06 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Dat werken van jou is een lachertje. Parasietje.
In de ambtelijke jaren , de laatste 35 jaar, was het allemaal wat makkelijker, dat geef ik toe , maar ik heb in ieder overleg mijn steentje bijgedragen , dat wel
Is toch een bijzondere wereld die ambtelijke wereld

Jammer dat de verworvenheden van de socialistische maatschappij door de VVD allemaal zijn verneukt aan de marktwerking , het ziekenfonds, de woningbouwverenigingen , de bejaardenhuizen , en nu gaan ook de pensioenfondsen eraan

Alles gaat naar het grootkapitaal dat geen stuiver belasting betaald en Jan en Sandra maar zich te pletter werken als deeltijd ZZP er voor een hongerloon

Leve de marktwerking

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-01-2020 07:48:07 ]
pi_191167331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De praktijk is dat de meest verdienende partner meer gaat werken, en de minst verdiende minder. En laat het nou zo zijn dat vrouwen in dit land nog steed minder verdienen dan mannen.
Kleine nuance: áls er een verschil in opleidingsniveau is binnen een relatie, dan heeft de man meestal de hogere opleiding. Of anders gezegd, vrouwen doen meer aan updaten, mannen meer aan downdaten. Daardoor hebben binnen deze relaties de mannen ook gemiddeld een hoger inkomen, wat idd daartoe leidt, dat het vaak "goedkoper" is als de vrouw minder gaat werken.

CBS
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 24 januari 2020 @ 00:33:31 #284
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191168228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:48 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Nee, dit wordt er niet bedoeld. Rutte zegt dat het onzin is om eerst belasting over iemands salaris of uitkering te heffen en daarna weer geld terugggeven. Als ik de rente van mijn hypotheek mag afrekken, waarom moet mijn werkgever dan eerst een flink deel van mijn bruto salaris afdragen aan de belasting en dat de belasting mij vervolgens weer een deel terug betaalt? precies hetzelfde geldt voor huurtoeslag, kinderopvangtoeslag etc.

Dus is het op zich een heel verstandig verhaal. Maar ik vraag mij af wat er met deze plannen gaat gebeuren, een van de kerntaken van de overheid is het rondpompen van geld en zal wel degelijk tegenstand komen.
Wat ik heb gelezen heb uit dit bericht is dat Rutte nog niets uitsluit. Daaruit trek ik toch echt de conclusie dat hij nog niet voor een oplossing gekozen heeft.
En ja, het kan zijn dat Rutte (uiteindelijk wil doen wat jij geschreven hebt. Maar zeker is dit nog lang niet.

En ja ook daar zitten haken en ogen aan. Mensen met lage inkomens of met schulden zullen vaak geneigd zijn om met dat "extra" geld schulden af te betalen, waardoor ze daarna weer problemen krijgen met de huur of met de ziektekostenverzekering te betalen.
pi_191170100
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 00:33 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Wat ik heb gelezen heb uit dit bericht is dat Rutte nog niets uitsluit. Daaruit trek ik toch echt de conclusie dat hij nog niet voor een oplossing gekozen heeft.
En ja, het kan zijn dat Rutte (uiteindelijk wil doen wat jij geschreven hebt. Maar zeker is dit nog lang niet.

En ja ook daar zitten haken en ogen aan. Mensen met lage inkomens of met schulden zullen vaak geneigd zijn om met dat "extra" geld schulden af te betalen, waardoor ze daarna weer problemen krijgen met de huur of met de ziektekostenverzekering te betalen.
Er is nog niets concreet nee. Maar er is wel degelijk reden voor zorgen en scepticisme.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 09:30:32 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191170583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is nog niets concreet nee. Maar er is wel degelijk reden voor zorgen en scepticisme.
Dat is er per definitie als de overheid iets "eenvoudiger" wil maken.
Uiteindelijk blijkt er vrijwel altijd een secundair doel te zijn; minder kosten, en daarmee doelen ze niet op de kosten van het uitvoeren, maar op de kosten van de uitvoering.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_191170802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:50 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Als die er niet komt zal ik ook als eerste toegeven dat dat een enorm minpunt is. Ik ben van mening dat iedereen zorg moet kunnen hebben ongeacht arm of rijk. Bevalling van onze zoon hier in de VS koste ons rond de 50.000 dollar gelukkig werd het meeste vergoed door de verzekeraar. Zijn veel schrijnende gevallen mensen die er diep door in de schulden komen dat hoort niet. Op dat vlak ben ik erg socialistisch.
Natuurlijk komt dat alternatieve zorgplan van Trump er niet. Er staat immers nog niets in de steigers. Obama ging na zijn verkiezing direct aan de slag met zijn zorgplan en wist die met veel pijn en moeite door het Congres te rammen (en het resultaat is, naar ik begrijp, nog altijd niet wat het zou moeten zijn). Maar het kostte uiteindelijke jaren om de ACA op te stellen en goedgekeurd te krijgen.

Deze regering is helemaal nergens mee bezig. Enige waar zij tijd en energie insteekt is ACA de nek omdraaien via de rechter.

Je moet Trump niet op z'n woord geloven als hij roept dat hij even betaalbare zorg voor iedereen gaat regelen. Die kerel doet niet anders dan wilde beloftes en claims de wereld in slingeren. Bovendien is zijn partij de RNC. Zijn partijgenoten zitten helemaal niet te wachten op een sociale zorgstelsel.
pi_191174297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze hebben zelf de toeslagen ingevoerd bij de invoering van het zorgstelsel in 2005.

Nu hebben ze een goed excuus om nog meer geld naar de dikke directeuren te sluizen.
Fraai is het niet, maar beter wachten we eerst af wat er voor in de plaats komt.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 01:53:10 #289
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191184149
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 08:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Okay, dat kan zo zijn. Maar er zijn vele redenen voor scepticisme... maar in tegenstelling tot mij heb jij geen goede argumenten.
pi_191185409
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 01:53 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay, dat kan zo zijn. Maar er zijn vele redenen voor scepticisme... maar in tegenstelling tot mij heb jij geen goede argumenten.
Om te beginnen is het zorgwekkend dat Rutte de plannen er nog voor de komende verkiezingen doorheen gevoerd wil hebben. Hij voelt de bui al hangen.

En verder zou na deze uitspraak van hem bij iedereen de alarmbellen moeten rinkelen:
quote:
  zaterdag 25 januari 2020 @ 18:39:23 #291
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_191191621
Goed stuk over de toeslagen en automatisering van armoede

connie_brouwer twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 14:01:09 Vooral de menselijke maat is nodig. Verder sta ik helemaal achter deze column/ opinie. Dank je wel ⁦⁦@AndreKrouwel⁩ https://t.co/2B5hrwC23u reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 25 januari 2020 @ 18:57:28 #292
323876 michaelmoore
pi_191191887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 08:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Om te beginnen is het zorgwekkend dat Rutte de plannen er nog voor de komende verkiezingen doorheen gevoerd wil hebben. Hij voelt de bui al hangen.

En verder zou na deze uitspraak van hem bij iedereen de alarmbellen moeten rinkelen:
[..]

Dit en andere toeslag rampen gaan zeker hun weerslag hebben op de verkiezingsuitslag van de VVD
pi_191192149
Flutte voelt de verkiezingen weer aankomen ff beetje 'samenspannen' met de PVV en CDA en ze zijn weer de grootste @Klopkoek ;( ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')