abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191139011
Rutte wil af van het toeslagensysteem, kabinet gaat alternatieven voorbereiden

Premier Rutte wil af van het toeslagensysteem, waarbij zorgtoeslag, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag worden uitgekeerd door de Belastingdienst. Rutte wil alternatieven klaar hebben voor het nieuwe kabinet dat na de komende verkiezingen in 2021 aantreedt.

Dat zei hij in het Kamerdebat over de affaire met de kinderopvangtoeslag. Rutte: "Dat 7 miljoen mensen alleen al een zorgtoeslag krijgen, dat wil je natuurlijk niet. Dat moet op een eenvoudiger manier met het inkomen verrekend worden."
De nieuwe D66-staatssecretaris die de afdeling Toeslagen van de Belastingdienst onder zich krijgt, gaat ermee aan de slag. Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "Anders gaat het niet lukken."
Wie de nieuwe staatssecretarissen op Financiën worden, is nog niet bekend.
https://nos.nl/artikel/23(...)en-voorbereiden.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_191139016
Hoeveel zullen ze er weer op achter uit gaan vvd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 23:57:23 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191139032
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Dat 7 miljoen mensen alleen al een zorgtoeslag krijgen, dat wil je natuurlijk niet
Nee, stel je eens voor joh. Wat erg. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191139034
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 23:54 schreef Geerd het volgende:
Hoeveel zullen ze er weer op achter uit gaan vvd _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ons sociale stelsel is met de ontwikkelingen van de laatste jaren niet meer toekomstbestendig.
De VVD wil vast vooruitlopen op deze ontwikkeling en ons stelsel aanpassen.
pi_191139047
Dat is het einde van de VVD.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:02:07 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191139054
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij.
pi_191139072
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:00 schreef Hathor het volgende:
Dat is het einde van de VVD.
Waarom denk je dat Rutte dit net na de nieuwe verkiezingen wil doorvoeren?
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:05:03 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_191139074
Lekker vaag is dit trouwens.
Wat zijn ze nu werkelijk van plan?
Willen ze de inkomensgrens aanpassen? Toeslagen drastisch verlagen? Sommige toeslagen afschaffen?

Of gaat het puur en alleen om het feit dat de Belastingdienst het moet uitkeren, en dat ze dat dus door een andere instantie willen laten doen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_191139077
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Rutte dit net na de nieuwe verkiezingen wil doorvoeren?
Omdat hij weet dat hij dan niet meer in het torentje zit?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_191139103
VVD wordt de laatste jaren echt wel een waardeloze partij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_191139106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ook.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:11:47 #12
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191139120
Regeren is vooruitzien, we hebben een visieloze MP. Natuurlijk moet er een ander systeem komen, zeker op het gebied van belastingen maar Rutte schuift het voor zich uit, doet er niks of weinig mee.
pi_191139125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Omdat hij weet dat hij dan niet meer in het torentje zit?
@torentje

Plannen die voor zoveel ophef zorgen kan je beter niet voor een verkiezing introduceren, maar net erna.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:14:12 #14
489142 RinusMichels2.0
Graag verwijderen.
pi_191139140
Je vergeet een deel van het artikel te plaatsen:

“Inmiddels zijn de meeste politieke partijen om. Ze vinden dat het toeslagensysteem niet werkt, en dat het burgers in de problemen brengt. Dat komt mede doordat er eerst geld wordt uitgekeerd, en pas achteraf wordt gecontroleerd of iemand er wel recht op heeft. Daardoor komen mensen soms in de schulden terecht.

In de affaire met de kinderopvangtoeslagen moesten honderden en mogelijk zelfs duizenden ouders ten onrechte geld terugbetalen, soms tienduizenden euro's.”

Het lijkt erop dat dit voorstel het gevolg is van de kinderopvangtoeslag affaire. Het is dus niet per definitie nadelig voor de mensen die nu toeslagen ontvangen.
Graag verwijderen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:16:14 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191139155
quote:
Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "Anders gaat het niet lukken."
Ik krijg hier nog een naarder gevoel bij.
Waar wil je nog aan morrelen? Er valt niks meer te halen. De samenleving verpaupert waar je bij staat. Rutte, je hebt er een puinhoop van gemaakt, zo lang aan de macht is niet gezond voor een land. Het slaat door.
pi_191139186
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:14 schreef RinusMichels2.0 het volgende:

Het lijkt erop dat dit voorstel het gevolg is van de kinderopvangtoeslag affaire. Het is dus niet per definitie nadelig voor de mensen die nu toeslagen ontvangen.
Klopt, maar het is meer dan logisch om heel sceptisch te zijn over deze plannen.
Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen.
  woensdag 22 januari 2020 @ 00:35:14 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_191139252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Nogal ja, vooruit ga je er nooit op bij plannen uit die hand. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 22 januari 2020 @ 01:12:30 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191139431
Als het maar geen aftrek wordt, waardoor je pas het jaar er op jouw toeslagen krijgt uitgekeerd... want dat brengt veel mensen nog zwaarder in de problemen.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belastingdienst het niet meer direct overmaakt naar de mensen zelf, maar naar de verhuurder van hun woning en naar de zorgverzekeraars.
Maar daar zitten ook allemaal haken en ogen aan.
pi_191139549
Gewoon alle marktwerking terugdraaien. Hup VVD!
J’ai faim.
  woensdag 22 januari 2020 @ 01:58:53 #20
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_191139555
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:55 schreef rododendronneke het volgende:
Gewoon alle marktwerking terugdraaien. Hup VVD!
_O- Dat is de oplossing, dat kan niet heh in deze neoliberale samenleving.
  woensdag 22 januari 2020 @ 02:03:52 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_191139565
Ik wil van Rutte af :(
Wat die lul allemaal kapot gemaakt heeft is in een regeringsperiode niet te repareren
Dus zo snel mogelijk weg met die lul en in het gevang en kaalplukken
pi_191139568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 01:12 schreef Also-von-Oder het volgende:
Als het maar geen aftrek wordt, waardoor je pas het jaar er op jouw toeslagen krijgt uitgekeerd... want dat brengt veel mensen nog zwaarder in de problemen.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belastingdienst het niet meer direct overmaakt naar de mensen zelf, maar naar de verhuurder van hun woning en naar de zorgverzekeraars.
Maar daar zitten ook allemaal haken en ogen aan.
Stel dat de belastingdienst het direct overmaakt naar de verhuurder, dan kan de verhuurder aan de hand van de hoogte van de huur en de ontvangen toeslag eenvoudig je inkomen berekenen. Ook kan een verhuurder dan bijvoorbeeld zien dat je (tijdelijk) werkloos bent.

Lijkt me ivm privacy allemaal niet gewenst.

Zorg dat mensen netto meer te besteden hebben, dan zijn al die toeslagen niet nodig en kan je die ingewikkelde en dure laag er tussenuit halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2020 02:14:05 ]
pi_191139570
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 00:14 schreef RinusMichels2.0 het volgende:
Je vergeet een deel van het artikel te plaatsen:

Dat lijkt een trend te worden op FOK!
Selectief quoten uit nieuwsberichten en dan vol op het orgel gaan.
  woensdag 22 januari 2020 @ 02:17:18 #24
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_191139583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Stel dat de belastingdienst het direct overmaakt naar de verhuurder, dan kan de verhuurder aan de hand van de hoogte van de huur en de ontvangen toeslag eenvoudig je inkomen berekenen. Lijkt me ivm privacy niet gewenst.
Dat is inderdaad een van de nadelen waar ik het over had. Maar goed als je op het sociaal minimum zit, dan maal je daar ook niet meer om.
Dan ben je er haast aan gewend om je tegen alles en iedereen te moeten verantwoorden... zelfs tegen de straatkrantverkoper, als je nooit geld over hebt om die straatkrant te kopen van die man of vrouw die dag in, dag uit voor de supermarkt staat... of tegen collectanten aan de deur.

Niemand die zich zo emotioneel zo uitgekleed voelt als mensen in de bijstand, die graag anderen willen helpen, maar zelf geen dubbeltje kunnen missen. En je dan toch zonder vragen ter verantwoording geroepen gevoelen, gewoon omdat je zo in elkaar zit.

Tja mensen met een uitkering... bij elke vraag die ze krijgen... voelen ze zich nog naakter, nog meer ter verantwoordig geroepen, omdat ze zo graag anderen willen helpen... maar ze dit niet kunnen.
pi_191139585
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 02:17 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een van de nadelen waar ik het over had. Maar goed als je op het sociaal minimum zit, dan maal je daar ook niet meer om.
Dan ben je er haast aan gewend om je tegen alles en iedereen te moeten verantwoorden... zelfs tegen de straatkrantverkoper, als je nooit geld over hebt om die straatkrant te kopen van die man of vrouw die dag in, dag uit voor de supermarkt staat... of tegen collectanten aan de deur.

Niemand die zich zo emotioneel zo uitgekleed voelt als mensen in de bijstand, die graag anderen willen helpen, maar zelf geen dubbeltje kunnen missen. En je dan toch zonder vragen ter verantwoording geroepen gevoelen, gewoon omdat je zo in elkaar zit.

Mensen met werk en inkomen hebben soms ook recht op toeslagen. Daarnaast kan een situatie ook tijdelijk zijn. Een verhuurder heeft daar wat mij betreft niets mee te maken, zolang de huur maar netjes binnenkomt.

En ik ben verhuurder ;)

quote:
Tja mensen met een uitkering... bij elke vraag die ze krijgen... voelen ze zich nog naakter, nog meer ter verantwoordig geroepen, omdat ze zo graag anderen willen helpen... maar ze dit niet kunnen.
Je ligt wel onder een vergrootglas met een bijstandsuitkering. Aan één kant terecht, je wil fraude voorkomen, aan de andere kant wordt er teveel nadruk op controleren gelegd en te weinig op het creëren van / werken aan een toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')