Nee, stel je eens voor joh. Wat erg.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 23:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
"Dat 7 miljoen mensen alleen al een zorgtoeslag krijgen, dat wil je natuurlijk niet
Ons sociale stelsel is met de ontwikkelingen van de laatste jaren niet meer toekomstbestendig.quote:Op dinsdag 21 januari 2020 23:54 schreef Geerd het volgende:
Hoeveel zullen ze er weer op achter uit gaan vvd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom denk je dat Rutte dit net na de nieuwe verkiezingen wil doorvoeren?quote:
Omdat hij weet dat hij dan niet meer in het torentje zit?quote:Op woensdag 22 januari 2020 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat Rutte dit net na de nieuwe verkiezingen wil doorvoeren?
Ik ook.quote:Op woensdag 22 januari 2020 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij.
@torentjequote:Op woensdag 22 januari 2020 00:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Omdat hij weet dat hij dan niet meer in het torentje zit?
Ik krijg hier nog een naarder gevoel bij.quote:Rutte spreekt van een grote klus, waarbij geen taboes gelden. "Anders gaat het niet lukken."
Klopt, maar het is meer dan logisch om heel sceptisch te zijn over deze plannen.quote:Op woensdag 22 januari 2020 00:14 schreef RinusMichels2.0 het volgende:
Het lijkt erop dat dit voorstel het gevolg is van de kinderopvangtoeslag affaire. Het is dus niet per definitie nadelig voor de mensen die nu toeslagen ontvangen.
Nogal ja, vooruit ga je er nooit op bij plannen uit die hand.quote:Op woensdag 22 januari 2020 00:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij.
quote:Op woensdag 22 januari 2020 01:55 schreef rododendronneke het volgende:
Gewoon alle marktwerking terugdraaien. Hup VVD!
Stel dat de belastingdienst het direct overmaakt naar de verhuurder, dan kan de verhuurder aan de hand van de hoogte van de huur en de ontvangen toeslag eenvoudig je inkomen berekenen. Ook kan een verhuurder dan bijvoorbeeld zien dat je (tijdelijk) werkloos bent.quote:Op woensdag 22 januari 2020 01:12 schreef Also-von-Oder het volgende:
Als het maar geen aftrek wordt, waardoor je pas het jaar er op jouw toeslagen krijgt uitgekeerd... want dat brengt veel mensen nog zwaarder in de problemen.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat de belastingdienst het niet meer direct overmaakt naar de mensen zelf, maar naar de verhuurder van hun woning en naar de zorgverzekeraars.
Maar daar zitten ook allemaal haken en ogen aan.
Dat lijkt een trend te worden op FOK!quote:Op woensdag 22 januari 2020 00:14 schreef RinusMichels2.0 het volgende:
Je vergeet een deel van het artikel te plaatsen:
Dat is inderdaad een van de nadelen waar ik het over had. Maar goed als je op het sociaal minimum zit, dan maal je daar ook niet meer om.quote:Op woensdag 22 januari 2020 02:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stel dat de belastingdienst het direct overmaakt naar de verhuurder, dan kan de verhuurder aan de hand van de hoogte van de huur en de ontvangen toeslag eenvoudig je inkomen berekenen. Lijkt me ivm privacy niet gewenst.
Mensen met werk en inkomen hebben soms ook recht op toeslagen. Daarnaast kan een situatie ook tijdelijk zijn. Een verhuurder heeft daar wat mij betreft niets mee te maken, zolang de huur maar netjes binnenkomt.quote:Op woensdag 22 januari 2020 02:17 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een van de nadelen waar ik het over had. Maar goed als je op het sociaal minimum zit, dan maal je daar ook niet meer om.
Dan ben je er haast aan gewend om je tegen alles en iedereen te moeten verantwoorden... zelfs tegen de straatkrantverkoper, als je nooit geld over hebt om die straatkrant te kopen van die man of vrouw die dag in, dag uit voor de supermarkt staat... of tegen collectanten aan de deur.
Niemand die zich zo emotioneel zo uitgekleed voelt als mensen in de bijstand, die graag anderen willen helpen, maar zelf geen dubbeltje kunnen missen. En je dan toch zonder vragen ter verantwoording geroepen gevoelen, gewoon omdat je zo in elkaar zit.
Je ligt wel onder een vergrootglas met een bijstandsuitkering. Aan één kant terecht, je wil fraude voorkomen, aan de andere kant wordt er teveel nadruk op controleren gelegd en te weinig op het creëren van / werken aan een toekomst.quote:Tja mensen met een uitkering... bij elke vraag die ze krijgen... voelen ze zich nog naakter, nog meer ter verantwoordig geroepen, omdat ze zo graag anderen willen helpen... maar ze dit niet kunnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |