nou dan weet ik iig dat het niet aan mij ligtquote:Op maandag 9 december 2019 18:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja. Maar ik zou niet weten wat ik hier nou nog aan toe moet voegen. Aardigheid van Vueling is wel dat ze zonder bijbetalen je boardingpas printen op het vliegveld.
Doneren aan het goede doel?quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:09 schreef Shivo het volgende:
Wat te doen met 160 United Mileageplus pluspoints die eind januari verlopen? Ik heb geen trips in January die ik kan upgraden.
Dat is inderdaad dikke onzin.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:41 schreef MissRelin het volgende:
(Heb wel iets gelezen over dat het vliegtuig dan niet zichtbaar is, zodat er niet nogmaals een MH17 gebeurtenis kan plaats vinden, maar dat lijkt me eigenlijk gewoon onzin...)
In principe wordt aan boord het ritme van de bestemming aangehouden. Dus als je om 8 uur uit Dubai vertrekt, wordt er in Nederland nog geslapen. Het kan ook dat de cabin crew beseft dat iedereen vroeg is opgestaan voor de vlucht en nog wat rust op prijs stelt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:41 schreef MissRelin het volgende:
Rare vraag en misschien al eens gesteld. Wij vlogen over Irak/Iran en tot 2x toe gingen de luikjes dicht. Is dat bewust?
Snap dat de piloten soms de luiken dicht gooien om het slapen aan boord te vergemakkelijken, maar Het ging om vluchten naar en van Dubai, waarbij de laatste een ochtendvlucht terug naar Schiphol was, dus ik snapte 'm even niet.
Dit is in ieder geval onzin. Raketten die op die hoogte effectief zijn, worden met een radar systeem naar hun doel geleid.quote:(Heb wel iets gelezen over dat het vliegtuig dan niet zichtbaar is, zodat er niet nogmaals een MH17 gebeurtenis kan plaats vinden, maar dat lijkt me eigenlijk gewoon onzin...)
Sterker nog. Als je door vertraging of wat dan ook een deel van je reis mist is het jouw probleem en zijn in het slechste geval al je vluchten ongeldig. Dat koop je voor die 100 euro wel af.quote:Op maandag 16 december 2019 19:37 schreef poker4lifee het volgende:
hoihoi,
vraagje aangezien ik gemindfkt word op het moment
Ik kom 1730 aan op istanbul airport, vervolgens moet ik daar een binnenlandse vlucht hebben om 2030.
Nu is het zo dat het meer dan 100 euro extra kost als ik het hele pakket (met terugreis) samen boek. Oftewel: ik word verplicht om de binnenlandse vlucht los te boeken van m'n istanbul retour.
(idee is dus: amsterdam via istanbul gelijk door naar eindbestemming. terugweg 2 dagen eerder terug van eindbestemming naar istanbul, om 2 dagen later naar a'dam te vliegen. Nu is dit dus 100+ goedkoper als ik bij dezelfde maatschapij istanbul retour en binnenlandse retour los boek)
Alleen betekent dit dat ik dus om 1730 niet rustig door kan lopen, maar dus m'n bagage moet ophalen en langs de controles moet, om vervolgens gelijk weer door alle controles te gaan en m'n bagage in te leveren?
Kan dit niet wat makkelijker, zonder dat het me 100 euro extra kost?
Dat. Maar dan kan je reisverzekering je weer helpen.quote:Op maandag 16 december 2019 19:52 schreef XL het volgende:
[..]
Sterker nog. Als je door vertraging of wat dan ook een deel van je reis mist is het jouw probleem en zijn in het slechste geval al je vluchten ongeldig. Dat koop je voor die 100 euro wel af.
Dankquote:Op zaterdag 14 december 2019 13:41 schreef jaco het volgende:
[..]
In principe wordt aan boord het ritme van de bestemming aangehouden. Dus als je om 8 uur uit Dubai vertrekt, wordt er in Nederland nog geslapen. Het kan ook dat de cabin crew beseft dat iedereen vroeg is opgestaan voor de vlucht en nog wat rust op prijs stelt.
[..]
Dit is in ieder geval onzin. Raketten die op die hoogte effectief zijn, worden met een radar systeem naar hun doel geleid.
Thanks beide! Wat irritant (en zonde) zeg.quote:Op maandag 16 december 2019 20:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat. Maar dan kan je reisverzekering je weer helpen.
@:poker: Wel heel goed de voorwaardes doorlezen en kijken hoeveel tijd er tussen vluchten moet zitten voordat ze uitkeren. Maargoed, wel een gedoe met alles zelf (met hulp van de verzekering) te moeten boeken terwijl je onderweg bent.
Ik zou het zelf wel 100 euro waard vinden om geen gezeik te hebben.
Als die 100 euro je zoveel waard is dan ga je toch op de heenweg met een vlucht eerder weg vanaf Amsterdam?quote:Op dinsdag 17 december 2019 06:50 schreef poker4lifee het volgende:
Thanks beide! Wat irritant (en zonde) zeg.
Thanks, helaas gaat er geen eerdere vlucht. Maar ik zal dan een dagje eerder naar Istanbul gaan, en de dag erop de binnenlandse vlucht maken. Op die manier kan ik de tickets gewoon los kopen, en ben ik nog steeds goedkoper uit.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:27 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Als die 100 euro je zoveel waard is dan ga je toch op de heenweg met een vlucht eerder weg vanaf Amsterdam?
Dan heb je meer tijd om door de douane te gaan, opnieuw in te checken en de security check door te gaan.
Een dag eerder weg is goedkoper voor jou dan die 100e? Jebt dan te maken met extra kosten plus de gemiste mogelijkheden van die extra dag. Bij mij is dat al ruim meer waard dan 100e.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:18 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
Thanks, helaas gaat er geen eerdere vlucht. Maar ik zal dan een dagje eerder naar Istanbul gaan, en de dag erop de binnenlandse vlucht maken. Op die manier kan ik de tickets gewoon los kopen, en ben ik nog steeds goedkoper uit.
Thanks weer allebei!quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:40 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vraag me wel even af met welke maatschappij de vlucht is naar Istanbul en de vervolgvlucht naar de volgende bestemming en wat die volgende bestemming is.
Gezien de aankomsttijd schat ik in dat het Turkish Airlines is, en als je ook met Turkish Airlines doorvliegt dan heb je de mogelijkheid om je bagage ook tot de eindbestemming in te checken en is de 3 uur tijd om over te stappen ruim voldoende.
Want hoewel de luchthaven ver van de stad is, is de capaciteit bij de grens en transfer controles op de luchthaven wel goed geregeld en sta ik nooit lang te wachten, en ik kom toch echt op veel verschillende tijden aan. Dus zelfs bij een vertraging van 1,5 uur ga je het nog redden. En als je echt veel langer vertraging hebt en je vertrekt uit de EU heb je weer recht op de EU261 regeling en kan je daaruit weer je vervangende vlucht betalen.
Mocht je wel in Istanbul willen verblijven, kijk dan voor je doorvlucht naar een binnenlandse bestemming met vertrek van SAW, tarieven liggen daar een stuk lager.
Komt regelmatig voor als je op 1 dag op en neer gaatquote:Op dinsdag 24 december 2019 19:31 schreef exelletor het volgende:
Over gekke prijzen gesproken, vandaag een retourtje Londen geboekt waarbij twee enkeltjes met KLM zo'n 30% goedkoper waren dan een retour met dezelfde vluchten. Weer wat nieuws geleerd.
Dit geldt alleen voor KLM bestemmingen waar ook echt enkele reis prijzen worden aangeboden, waar Londen er een van is om te kunnen concurreren met de vele (low cost) airlines op deze route.quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:31 schreef exelletor het volgende:
Over gekke prijzen gesproken, vandaag een retourtje Londen geboekt waarbij twee enkeltjes met KLM zo'n 30% goedkoper waren dan een retour met dezelfde vluchten. Weer wat nieuws geleerd.
Ik zou het er zelf niet op gokken om het zo te laten...quote:Naamcorrectie in uw boeking
Als uw naam in uw boeking niet overeenkomt met hoe dit staat in uw paspoort, kunt u dit laten corrigeren. Dit kan gemakkelijk via KLM.com. Log in via Mijn Reis en ga naar ‘Passagiersgegevens’. U kunt daar zien hoe uw naam is gespeld en direct een correctie aanvragen. Let op: een spelfout laten corrigeren via Mijn Reis kan alleen als uw boeking rechtstreeks is gedaan bij KLM, via KLM.com of via ons KLM Contactcentrum. U kunt ook contact met ons opnemen via social media. Het is niet mogelijk om uw naam te vervangen door die van iemand anders – uw ticket blijft op uw naam staan.
Naamcorrectie aanvragen via Mijn Reis>
Corrigeer een spelfout op tijd
• Als er in uw reis vluchten zijn die uitgevoerd worden door KLM, Air France, Delta Air Lines en Kenya Airways, geboekt met een ‘KL’, ‘AF’, ‘DL’ of ‘KQ’-vluchtnummer, dan kunt u uw naam kosteloos laten corrigeren tot 30 uur voor vertrek.
• Als er in uw reis vluchten zijn die uitgevoerd worden door een van onze partner airlines, dan kunt u ten minste 72 uur voor vertrek kosteloos een naamcorrectie aanvragen. Houdt u er rekening mee dat dit afhankelijk is van de goedkeuring van de partner airline in kwestie.
• Als u een reward ticket heeft geboekt, neem dan contact op met de Flying Blue-klantenservice.
[*]Als u geboekt heeft via een reisagent, neem dan ruim voor vertrek contact met hen op.
Wanneer een correctie aanvragen niet nodig is
• Als u meerdere voornamen heeft. Als u alleen uw eerste voornaam invulde tijdens boeken, is dat voldoende.
• Als uw namen geen spaties hebben. Zo staan uw namen in onze systemen.
• Als alleen uw meisjesnaam getoond wordt zolang dit de achternaam is die op uw paspoort staat.
Dat is altijd zo.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:02 schreef Nia het volgende:
KLM verwijst me persoonlijk in een messenger bericht naar de third-party expedia.nl,
Bij vertrek op Amsterdam zal je, zeker als je geen bagage incheckt, normaliter geen probleem hebben, als de vlucht gewoon gaat kan je zelf je boarding pass scannen en vindt er geen controle op naam plaats door middel van een ID controle bij een KLM vlucht.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:39 schreef Yreal het volgende:
Expedia gaat lopen zuigen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar op de klm vlucht naar cph heb ik nooit daadwerkelijke controle gehad.
En zelfs dan geeft die blieper alleen achternaam weer.
Kan me niet heugen dat het op cph gebeurde, al vlieg ik tegenwoordig meestal sas.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij vertrek op Amsterdam zal je, zeker als je geen bagage incheckt, normaliter geen probleem hebben, als de vlucht gewoon gaat kan je zelf je boarding pass scannen en vindt er geen controle op naam plaats door middel van een ID controle bij een KLM vlucht.
(Dit is wel het geval met bijvoorbeeld een Easyjet vlucht). Als er wel problemen zijn met de vlucht en je moet worden omgeboekt bijvoorbeeld dan vraagt men wel naar je ID...
Waar ik me vooral zorgen over zou maken is als je ook een terugvlucht hebt, want juist op de 'out' stations van KLM is de instructie om de namen en boarding passen te controleren. De reden hiervoor is eigenlijk heel logisch, veel passagiers hebben een vervolgvlucht en als men op Schiphol dan op de volgende vlucht geweigerd wordt moet KLM ze weer terug vervoeren en dat kost geld, en dat geld wordt op de lokale afhandelingspartner verhaald. KLM controleert wel altijd de namen bij Non-Schengen vluchten.
Voor CPH weet ik het ook niet zeker, vorig jaar maar 2 x geweest en staat me niet bij, maar bij vertrek in o.a. Budapest, Barcelona, Madrid, Frankfurt, Parijs kijkt men altijd op mijn ID.quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat het op cph gebeurde, al vlieg ik tegenwoordig meestal sas.
In ieder geval de naam, voornaam en stoelnummer.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:37 schreef Nia het volgende:
Wat ziet het personeel aan de gate als jouw instapkaart/QR code bij het instappen gescand wordt: alleen een achternaam of ook de voornaam die je zelf hebt opgegeven?
Hahahaquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volkomen willekeurige tip: let even op als je je paspoort aanbiedt voor automatische check-in. Niet iedere pagina waar je pasfoto op staat werkt. Zoals een Russisch visum. Doet het niet Ik had er drie pogingen voor nodig voor er bij mij een lampje ging branden. De lampjes bij de check-in brandden allang. Keer op keer op keer.
Het is meestal Achternaam/Voorletter en zitplaatsnummer. Er zijn ook maar zoveel tekens beschikbaar bij het scanapparaat zelf.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:54 schreef XL het volgende:
[..]
In ieder geval de naam, voornaam en stoelnummer.
Wellicht meer en het kan per vliegveld verschillen
Je kunt jezelf toch wakker houden met een boek of een film?quote:Op zondag 12 januari 2020 01:45 schreef Tikbalang het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 14 december 2019 13:41 schreef jaco het volgende:
In principe dan maar. Vlieg nu zowat iedere 2 maand van of naar Singapore. Meestal de nachtvlucht met vertrek Amsterdam met ritme van NL tijd. Zwaar irritant vind ik dat. Kom je aan in Singapore mag je alweer slapen.
Dat lukt mij zeker prima. maar alsnog wil je uit het raam kijken, staat ineens het hele vliegtuig van binnen in het licht. Want ja wel het nachtritme aanhouden terwijl het buiten al lang en breed dag is. Voor mij in ieder geval geen jetlag gewoon een nachtje wakker. Pff dat gebeurt in werk vaak zat dus niks bijzonders.quote:Op zondag 12 januari 2020 04:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt jezelf toch wakker houden met een boek of een film?
Ik moet zeggen dat ik juist de 'nachtvluchten' juist neem om nog wat te kunnen slapen. Dan is het wel noodzakelijk dat de luiken dicht zijn (en ondanks dat ik bij het raam zit doe ik daar natuurlijk gewoon aan mee) zodat ik niet na 5 uur vliegen opeens in een lichte cabine zit, want je kan dan wel een oogmasker op doen, zonder zit net even lekkerder.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:50 schreef XL het volgende:
Sowieso hoor ik veel theorieën over wanneer het donker is en wanneer niet, consequent zijn de crews niet. Bij dezelfde maatschappij en dezelfde route krijg je alles door elkaar. Volgens mij is het vaak gewoon een baaldag bij de hoofdpurser en dan doen ze nachtvlucht voor een rustige cabine...
Als je met KLM vliegt kan je bij vertrek op Schiphol vanaf 04.30 als de afgifte punten open gaan je bagage afgeven voor vluchten die dezelfde dag vertrekken. Wat dus niet kan is je bagage om 22:00 uur afgeven voor een vlucht die de volgende ochtend vroeg gaat.quote:Op maandag 13 januari 2020 06:46 schreef Hallojo het volgende:
Weet iemand of je 12 uur voor je vlucht al in kunt checken en je bagage in kunt leveren op het vliegveld?
De lounges zitten normaalgesproken na de checks. Hier staat dat early check-in mogelijk is 4,5 uur voor vertrek:quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
Je zou je koffer kunnen opslaan voor die paar uur en nog een attractie kunnen bezoeken. Er zijn automatische kluisjes en ook afgeefpunten op Changi.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
De lounges zitten achter de immigratie en daar heb je dus een boarding pass nodig om doorheen te komen. En hoewel de beveiliging in Singapore bij de gate is zal je met je hutkoffer niet doorgelaten worden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
Ik denk dat ik die haven ga doen. Moet dat van tevoren gereserveerd worden of kun je gewoon binnen wandelen?quote:Op donderdag 16 januari 2020 04:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Je zou je koffer kunnen opslaan voor die paar uur en nog een attractie kunnen bezoeken. Er zijn automatische kluisjes en ook afgeefpunten op Changi.
Ik heb zelf ooit dit geboekt om mijn tijd te overbruggen: https://www.thehaven.com.sg/ De 'naproom' biedt volledige privacy en als je niet moe bent, kun je in de lounge wat lezen of op je laptop werken. Drinken en (simpele) maaltijd kun je naar behoeven uit de keuken pakken.
Binnenwandelen kan vziw, maar het risico is dat het volgeboekt is. Ik zou het reserveren als je er echt op wilt rekenen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:49 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die haven ga doen. Moet dat van tevoren gereserveerd worden of kun je gewoon binnen wandelen?
Natuurlijk haal je dat normaal gesproken eenvoudig. Dus ja, recipe for disaster, want bij vertraging ben je het bokje en daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
3 uur overstap op Kuala Lumpur (aankomst 17.00 uur lokale tijd) naar Medan. Twee losse boekingen dus we moeten ook nog door security. Heeft iemand ervaring? Is het haalbaar?
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
Natuurlijk haal je dat normaal gesproken eenvoudig. Dus ja, recipe for disaster, want bij vertraging ben je het bokje en daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.
Je bedoelt ultra last minute (want al op het vliegveld) nog de volgende vlucht boeken? Denk dat je je daar aardig op verkijktquote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook.
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef XL het volgende:
Rotterdam naar Londen Shitty. Ik zou zorgen dat ik 50 maar voor vertrek aan de security sta. Half uurtje boarden, 20 minuten marge.
Vliegveld kun je prima op de fiets naartoe. Dan kun je nauwkeurig plannen wanneer je in de terminal bent.
ongeveer 20 minuten volstaat als je online incheckt. Maar het is een kwestie van hoeveel marge je jezelf wil geven.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hoi, ik vlieg niet zo heel vaak en volgende maand ga ik van RTM naar LCY. Ik zie dat het de enige vlucht is op dat tijdstip. Moet ik dan echt 2u van te voren op de airport zijn, zoals op de website staat, of heb ik aan 3/4u genoeg? Ik heb alleen handbagage ... iemand ervaringen daar?
Security bij vertrek kan heftig zijn, maar verder prima.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?
Nee in die regio kan dat wel. Zelfde dag tickets voor die vluchten tussen kl naar Medan meestal rond 60/70 euro.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je bedoelt ultra last minute (want al op het vliegveld) nog de volgende vlucht boeken? Denk dat je je daar aardig op verkijkt
Ik denk dat je ook van de hoofd terminal (KLM) naar de budget terminal (Air Asia) moet? De trein daartussen rijdt minder vaak als dat je zou denken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
3 uur overstap op Kuala Lumpur (aankomst 17.00 uur lokale tijd) naar Medan. Twee losse boekingen dus we moeten ook nog door security. Heeft iemand ervaring? Is het haalbaar?
Ik kijk voor alle nadelen weg, vanwege de briljante ligging. Het is wel kut. Veel te druk, security drukte heb ik geen klachten (15/20 min max). Is te overzien. Werken wel alleen vloeistof nazi's. Ik heb een kleine doorzichtige toilettas, die mag over de hele wereld zonder problemen door de controle. Alleen op LCY en LHR moet ik het altijd overkiepen in zo’n onnozel plastic tasje van ze.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook. Dus ik denk dat we het risico maar nemen.
Valt in Azië wel mee hoor.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:15 schreef XL het volgende:
[..]
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.
Ah ok, niets bijzonders dusquote:Op zondag 26 januari 2020 08:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kijk voor alle nadelen weg, vanwege de briljante ligging. Het is wel kut. Veel te druk, security drukte heb ik geen klachten (15/20 min max). Is te overzien. Werken wel alleen vloeistof nazi's. Ik heb een kleine doorzichtige toilettas, die mag over de hele wereld zonder problemen door de controle. Alleen op LCY en LHR moet ik het altijd overkiepen in zo’n onnozel plastic tasje van ze.
Maar goed, alle Engelse vliegvelden zijn kut. Maar London Shitty bekt zo lekker...
Terechtquote:Op zondag 26 januari 2020 10:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ah ok, niets bijzonders dus
Ik betaal extra om niet op LHR over te hoeven stappen als ik de keuze heb.
Kijk even in de voorwaardes van je reisverzekering. De mijne dekt de extra kosten als ik een volgende vlucht op een los ticket niet haal, indien er minimaal 2 uur tussen de aankomst- en vertrektijd zit. Als jij iets vergelijkbaars hebt, hoef je je helemaal nerges druk over te maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook. Dus ik denk dat we het risico maar nemen.
Ik zag dat er verschillende opties zijn om van terminal naar terminal te gaan. Moeten we vooraf nog even goed bekijken ja.quote:Op zondag 26 januari 2020 07:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook van de hoofd terminal (KLM) naar de budget terminal (Air Asia) moet? De trein daartussen rijdt minder vaak als dat je zou denken.
Als de keuze is tussen 3 en 6 uur dan zou ik hetzelfde doen als jou. Er vanuit gaan dat je het haalt en meteen de volgende vlucht boeken als het misgaat.
True, that, al zal het ook geen 100-en euro’s pp worden opeens.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:15 schreef XL het volgende:
[..]
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.
Goeie! Gaan we naar kijken.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk even in de voorwaardes van je reisverzekering. De mijne dekt de extra kosten als ik een volgende vlucht op een los ticket niet haal, indien er minimaal 2 uur tussen de aankomst- en vertrektijd zit. Als jij iets vergelijkbaars hebt, hoef je je helemaal nerges druk over te maken.
Thanks ! Fietsen vanaf 078 iets te ver, maar heb op steenworp afstand gewerkt, dus ken de route :-)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef XL het volgende:
Rotterdam naar Londen Shitty. Ik zou zorgen dat ik 50 maar voor vertrek aan de security sta. Half uurtje boarden, 20 minuten marge.
Vliegveld kun je prima op de fiets naartoe. Dan kun je nauwkeurig plannen wanneer je in de terminal bent.
Thx :-)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
ongeveer 20 minuten volstaat als je online incheckt. Maar het is een kwestie van hoeveel marge je jezelf wil geven.
Denk dat mijn record 4,5 minuut voor vertrek aankomen was, maar dan moet je wel stalen/surinaamse zenuwen hebbenquote:
Ik vind dat aan de hoge kant, zelfs voor een rechtstreekse vlucht met Aeroflot of KLM die beide in Skyteam zitten en nagenoeg dezelfde prijs hebben.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:32 schreef Aiciu het volgende:
Is een retour Amsterdam - Moskou in juni voor om en nabij de ¤300 een gangbare prijs?
Dank voor de infoquote:Op zondag 26 januari 2020 22:01 schreef ozzietukker het volgende:
Voor de vraagsteller of de vlucht naar Medan haalbaar is.
Het probleem zit niet zozeer in de aankomsttijd van KLM, die is over het algemeen redelijk op tijd. Waar je wel zorgen over moet maken is de immigratie, zeker als de Emirates vlucht voor je zit, dan kan je zomaar een uur moeten wachten. (Als je geen priority hebt, maar dan moet je business klasse vliegen of platinum zijn).
Voordeel is overigens wel dat de bagage dan al op de band ligt.
De trein van KLIA naar KLIA2 gaat echt wel vaak, en men zegt wel platform B of iets dergelijks om je in de transit trein te laten plaatsnemen, maar de andere trein richting KLIA2 kan je ook gewoon nemen.
Al met al schat ik in dat je toch wel 1.5 uur bezig bent om in KLIA 2 te komen, genoeg om bagage af te geven, en dan is het te hopen dat daar de 'emigratie' niet te lang duurt, want daar kan het, als ik de verhalen lees, ook druk zijn, maar ervaring van de laatste jaren heb ik niet meer, ik hoef alleen nog maar naar Jakarta vanaf KL, en dat doe ik uitsluitend met KLM.
Mocht je alleen met handbagage reizen, KLIA2 staan tegenwoordig weegschalen op het moment dat je naar de 'immigratie' wilt en speciaal voor Air Asia passagiers, en aangezien Air Asia daar alle tijd heeft past men dat beleid van 7 KG strikt toe. Men weegt ook daadwerkelijk alles.
Maar al met al zou ik zeggen dat de 3 uur haalbaar is, en ik zou persoonlijk ook niet gaan voor een vlucht van nog 3 uur later. Qua prijs zal het wel meevallen, ook op het laatste moment, het is maar een relatief geringe afstand, maar je zit niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang.
Back up vluchten boeken zou ik ook niet doen, ik doe dat ook nooit, natuurlijk heb ik wel eens een veel te dure vlucht moeten kopen, maar dat is goedkoper dan altijd en overal maar een back u vlucht voor te hebben.
Eerste officiële voornaam zoals die in je paspoort staat is voldoende en voorkomt problemen zeg ik altijd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:21 schreef LordLynx het volgende:
Even een (misschien) domme vraag, ik heb een tweede voornaam en nu moet ik een aantal tickets boeken, het vreemde is dat ik bij de ene site zie staan dat ik alle voornamen moet invullen maar bij een andere site staat dat ik de eerste voornaam moet invullen, hoe zit dit nu?
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eerste officiële voornaam zoals die in je paspoort staat is voldoende en voorkomt problemen zeg ik altijd.
Wat staat in je paspoort? Als je dat kopieert zou het goed moeten zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....
Daar staan mijn beide namen, het is meer dat ik gewend ben dat enkel mijn eerste naam op een ticket vermeld staat en dat er nu opeens 2 opstaan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat staat in je paspoort? Als je dat kopieert zou het goed moeten zijn.
Maar het moest toch van de reisorganisatie?quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:52 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Daar staan mijn beide namen, het is meer dat ik gewend ben dat enkel mijn eerste naam op een ticket vermeld staat en dat er nu opeens 2 opstaan.
Ik heb zeven namen en vul alleen voornaam+achternaam in. Staat standaard op die sites omdat Voornamelijk Amerikanen middle Name gebruiken maar als Nederlander hoef je alleen voor en achter in te vullen (en niet je roepnaam wat sommige doen).quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....
Rare reisorganisatie Ik boek al bijna 15 jaar tickets voor mijn klanten en altijd alleen officiële eerste voornaam en achternaam. Problemen als typfouten verminder je zoquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....
Is dat een ticket van de airline of een voucher van de reisorganisatie?quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:52 schreef LordLynx het volgende:
Daar staan mijn beide namen, het is meer dat ik gewend ben dat enkel mijn eerste naam op een ticket vermeld staat en dat er nu opeens 2 opstaan.
Ja.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:14 schreef Chunees het volgende:
als vik een vliegticket boek met achternaam+achternaam en in paspoort staat voornaam + zelfde achternaam als op ticket, kunnen ze dan moeilijk doen bij het inchecken?
Dat zit er dik in.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:14 schreef Chunees het volgende:
als vik een vliegticket boek met achternaam+achternaam en in paspoort staat voornaam + zelfde achternaam als op ticket, kunnen ze dan moeilijk doen bij het inchecken?
Waarom zou je dat in godsnaam doen?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:14 schreef Chunees het volgende:
als vik een vliegticket boek met achternaam+achternaam en in paspoort staat voornaam + zelfde achternaam als op ticket, kunnen ze dan moeilijk doen bij het inchecken?
Omdat je nog niet weet wie van de familie precies gaat vliegen en je daarom de gok neemt dat de maatschappij degene die daadwerkelijk vliegt accepteert zodat je geen naamsverandering hoeft te betalen als Jantje tóch niet vliegt maar Pietje wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 00:18 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
preciesquote:Op dinsdag 11 februari 2020 00:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat je nog niet weet wie van de familie precies gaat vliegen en je daarom de gok neemt dat de maatschappij degene die daadwerkelijk vliegt accepteert zodat je geen naamsverandering hoeft te betalen als Jantje tóch niet vliegt maar Pietje wel.
Je moet ook geboortedatum doorgeven, dus kans van slagen is daadwerkelijk 0%.quote:
Hangt van de luchtvaartmaatschappij af. Bij KLM hoeft dat bijvoorbeeld niet bij het boeken van tickets voor zover ik me kan herinneren... Bij LATAM bijvoorbeeld in ieder geval niet, alleen voor- en achternaam. Bij Aerolineas Argentinas daarentegen willen ze werkelijk alles weten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet ook geboortedatum doorgeven, dus kans van slagen is daadwerkelijk 0%.
Je wil graag ‘ja’ horen he?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Misschien Opodo eens contacten?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Tja probeer het en dan weet je of het werkt of niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Ik boekte gisteren bij KLM tickets en ik hoefde ook geen geboortedatum opgeven, vond ik ook raarquote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:39 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Tja probeer het en dan weet je of het werkt of niet.
Volgens mij komen dat soort details vaak pas bij het online inchecken tegenwoordig. Of in elk geval paspoortnummer en zo.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik boekte gisteren bij KLM tickets en ik hoefde ook geen geboortedatum opgeven, vond ik ook raar
Ok, vond het gewoon opvallend. Ging naar betalen en dacht ik heb de geboortedatum nog nergens ingevuldquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij komen dat soort details vaak pas bij het online inchecken tegenwoordig. Of in elk geval paspoortnummer en zo.
Je gaat vragen krijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Ligt aan het ticket. Bij intra shengen is het niet nodig en dus ook niet gevraagd.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik boekte gisteren bij KLM tickets en ik hoefde ook geen geboortedatum opgeven, vond ik ook raar
Ik zal even in mijn glazen bol kijkenquote:Op woensdag 12 februari 2020 02:29 schreef Flylib het volgende:
Is het verstandig een ticket bij Cathay Pacific te boeken? Gezien de huidige Corona-situatie? Zij zijn op dit moment de goedkoopste optie voor een retourtje Amsterdam-Bali in mei.
Ik ben niet bang voor het hele virus gebeuren, maar wel voor eventuele annuleringen. Voor de komende 2 maanden heeft Cathay het aantal vluchten op veel van hun bestemmingen (waaronder Amsterdam) al fors gesneden in de operatie.
Er zijn al een aantal landen die niemand binnen willen die via Hongkong heeft gereisd of dan verplicht 14 dagen quarantaine hebben, dat lijkt mij het grootste risico.quote:Op woensdag 12 februari 2020 02:29 schreef Flylib het volgende:
Ik ben niet bang voor het hele virus gebeuren, maar wel voor eventuele annuleringen. Voor de komende 2 maanden heeft Cathay het aantal vluchten op veel van hun bestemmingen (waaronder Amsterdam) al fors gesneden in de operatie.
Ik zou zelf op dit moment geen reis naar Bali plannen. Ik zou de ontwikkelingen even afwachten of een totaal andere bestemming kiezen. Er is in Wuhan al 1 zieke man die in Bali was geweest. Officieel heeft Indonesie geen Corona-virus patienten, maar dit wordt alom in twijfel getrokken. Ze hebben nog maar net de kits om het uberhaupt te testen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 02:29 schreef Flylib het volgende:
Is het verstandig een ticket bij Cathay Pacific te boeken? Gezien de huidige Corona-situatie? Zij zijn op dit moment de goedkoopste optie voor een retourtje Amsterdam-Bali in mei.
Dat is bijna standaard in Indonesië en heeft hier niet zoveel mee te maken. Van de 5 binnenlandse vluchten die ik deze maand heb in Indonesië zijn er al 2 verplaatst. Een bijv. van 2pm naar 5.50am. Of eigenlijk doen ze niet aan verplaatsen maar aan samenvoegen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
Het snijden in frequenties in Azie is al begonnen. Garuda is het gelukt om nu mijn vlucht uit Jakarta eerder te laten vertrekken dan mijn eerste vlucht uit Bali vertrekt, laat staan aankomt in Jakarta.
Garuda heeft mijn latere vlucht geannuleerd en dus op een eerdere vlucht gezet en wil niets weten van het wijzigen van een binnenlandse vlucht want this flight is not changed.
Maar het geeft al aan dat er de komende tijd inderdaad door de teruglopende vraag er door diverse maatschappijen gesneden gaat worden in het netwerk... Ik zou voor toekomstige reizen die geboekt moeten worden inderdaad even rustig afwachten hoe e.e.a. zicht ontwikkelt.
Bij binnenlandse vluchten is dit zeker het geval, vooral ook door de vele low cost maatschappijen en wat samengevoegd kan worden wordt samengevoegd. Ik heb daar eigenlijk altijd wel geluk mee gehad, als het mijn vlucht overkomt kon ik elke keer op een eerdere vlucht mee.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat is bijna standaard in Indonesië en heeft hier niet zoveel mee te maken. Van de 5 binnenlandse vluchten die ik deze maand heb in Indonesië zijn er al 2 verplaatst. Een bijv. van 2pm naar 5.50am. Of eigenlijk doen ze niet aan verplaatsen maar aan samenvoegen.
Garuda/lion/citi etc. zetten regelmatig 4 vluchten naar een locatie online maar dan week of paar dagen vantevoren halen ze een vlucht eruit en iedereen op die vlucht verdelen ze dan over de andere zodat die vol(ler) vertrekken. Gaat echt nergens over maar gebeurd al jaren. En als je dan niet op de nieuwe vlucht meewil ga je een hele proces in waarbij kans op teruggave geld zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt
Meestal is een stopover beperkt tot 24, maar sommige maatschappijen hebben pakketten waardoor je langer mag blijven.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:50 schreef Aurelius het volgende:
Als je van Amsterdam naar Sydney vliegt met KLM, gaat dat via Abu Dhabi. Is het mogelijk om daar een layover van 2 nachten te doen, of moet ik echt 2 aparte tickets boeken?
Bij emirates iig wel. Multiple city boeken. Kost niets extra’s. Kan zelfs (veel) langer.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:50 schreef Aurelius het volgende:
Als je van Amsterdam naar Sydney vliegt met KLM, gaat dat via Abu Dhabi. Is het mogelijk om daar een layover van 2 nachten te doen, of moet ik echt 2 aparte tickets boeken?
Moet het per se KLM zijn? Etihad heeft een specifieke aanbieding voor 2 nachten stop-over in Abu Dhabi en betaalt zelfs je hotel: https://www.etihad.com/destinations/abu-dhabi/stopoverquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:50 schreef Aurelius het volgende:
Als je van Amsterdam naar Sydney vliegt met KLM, gaat dat via Abu Dhabi. Is het mogelijk om daar een layover van 2 nachten te doen, of moet ik echt 2 aparte tickets boeken?
Daar kan je inderdaad via Multiple City naar zoeken, maar het is wel degelijk duurder.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij emirates iig wel. Multiple city boeken. Kost niets extra’s. Kan zelfs (veel) langer.
Ja goed.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 04:45 schreef Watisverschil het volgende:
Hoe is de first class experience welke airline is de veste voor langeb8+ uur vluchten
Onzin. Vluchten worden 48 uur vooruit gepland, dus theoretisch is het mogelijk. Zijn zat koffers die in de buffer liggen die de volgende dag, of over twee dagen gaan.quote:Op maandag 13 januari 2020 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je met KLM vliegt kan je bij vertrek op Schiphol vanaf 04.30 als de afgifte punten open gaan je bagage afgeven voor vluchten die dezelfde dag vertrekken. Wat dus niet kan is je bagage om 22:00 uur afgeven voor een vlucht die de volgende ochtend vroeg gaat.
De reden daarvan is overigens het bagagesysteem van Schiphol, als het een volgende dag betreft kan het niet geheel automatisch.
Bij overige luchtvaartmaatschappijen kan dat pas vanaf het moment dat de incheckbalies open gaan 2-3 uur voor vertrek.
Top! Dit was precies wat ik zocht! Thanksquote:Op zaterdag 15 februari 2020 04:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Moet het per se KLM zijn? Etihad heeft een specifieke aanbieding voor 2 nachten stop-over in Abu Dhabi en betaalt zelfs je hotel: https://www.etihad.com/destinations/abu-dhabi/stopover
Ik heb dit zelf in december gedaan.
(Fok! plaatst een doubleclick link om mijn url heen. Excuses. Ik weet niet hoe dit te voorkomen)
Vluchten worden inderdaad eerder gepland zodat de bagage van overstappende passagiers die een lange of overnacht tussenstop hebben inderdaad ook door het systeem kunnen worden verwerkt.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 07:14 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Onzin. Vluchten worden 48 uur vooruit gepland, dus theoretisch is het mogelijk. Zijn zat koffers die in de buffer liggen die de volgende dag, of over twee dagen gaan.
Ja ethiad biedt natuurlijk wat aan, het is hun basis, niemand doet dat op outstations.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 08:16 schreef Aurelius het volgende:
Suf trouwens. Precies dezelfde vluchten die ik via KLM had gevonden. Maar als je via Etihad boekt kan er opeens veel meer. Fucking kruideniersmentaliteit.
Ik denk dat KLM voor jou in een database met puur de vluchten van Etihad zoekt. Via die database kunnen geen complexere deals met een langere stop-over en gratis hotels gecommuniceerd worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 08:16 schreef Aurelius het volgende:
Suf trouwens. Precies dezelfde vluchten die ik via KLM had gevonden. Maar als je via Etihad boekt kan er opeens veel meer. Fucking kruideniersmentaliteit.
Geloof me, als er een grote verstoring is, is dat niet omdat het niet gebufferd kan worden. Qua capaciteit is het altijd wel toereikend, buffers zitten zelden vol.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vluchten worden inderdaad eerder gepland zodat de bagage van overstappende passagiers die een lange of overnacht tussenstop hebben inderdaad ook door het systeem kunnen worden verwerkt.
De buffers zijn natuurlijk niet onbeperkt en kan handmatig ingrijpen vergen, want bij grootschalige verstoringen gaat het mis door de hoeveelheid bagage die niet meer opgeslagen kan worden. Om die reden wil je niet dat mensen ruim vooraf al bagage gaan afgeven want daar is de capaciteit niet op berekend.
Bij verstoringen bedoel ik dan grote vluchtverstoringen waardoor er niet gevlogen kan worden waardoor bagage niet naar een bestemming kan en in de buffers moet, die buffers lijken mij, voor zover ik dat kon zien, niet oneindig en vergt dan handmatig ingrijpen.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 17:50 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Geloof me, als er een grote verstoring is, is dat niet omdat het niet gebufferd kan worden. Qua capaciteit is het altijd wel toereikend, buffers zitten zelden vol.
Weet je dat zeker? Op vliegtickets staat vaak 'JansenTomMR'. Je kan eventueel airline bellen als je denkt dat het onjuist is zodat ze het gewoon kunnen aanpassen. Verder is het een van meestgemaakte errors en zal je er 99.9% zeker geen problemen mee ondervinden.quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb een ticket bij Turkish Airlines, maar naar nu blijkt, is mijn voor en achter naam verwisseld. Dus in plaats van Jan Smit, staat er nu Smit Jan.
Heb wat rond gegoogled, maar kom tegenstrijdige berichten tegen. Weet iemand of ik het ticket moet gaan veranderen (hetgeen waarschijnlijk dit ticket laten vervallen en een nieuwe boeken), of kan ik hiermee gewoon op reis ?
Zag een aantal berichten op Flyer talk etc, waarin men aangaf dat als de namen maar kloppen met het paspoort (wat bij mij het geval is), de volgorde niet zoveel uitmaakt.... hetgeen zou betekenen dat ik niet hoef te wijzigen......
Het is onjuist in de zin dat mijn voornaam jan is en niet smit. Verder maakt het me geen biet uit, maar wil wel graag meevliegen .quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Op vliegtickets staat vaak 'JansenTomMR'. Je kan eventueel airline bellen als je denkt dat het onjuist is zodat ze het gewoon kunnen aanpassen. Verder is het een van meestgemaakte errors en zal je er 99.9% zeker geen problemen mee ondervinden.
Bij boarding wordt er op naam gecontroleerd natuurlijk, en als het dan fout staat dan staat de medewerker in het recht om je te weigeren omdat de naam niet overeenkomt in de volgorde zoals deze staat op het reisdocument.quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is onjuist in de zin dat mijn voornaam jan is en niet smit. Verder maakt het me geen biet uit, maar wil wel graag meevliegen .
Las ook nog ergens op Flyer talk van iemand die hetzelfde had, die had online ingechecked, dus is er inderdaad helemaal geen haan die er naar kraait.
Dat kan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:33 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand of je bij KLM ook een vlucht kan boeken voor 3 personen waarbij je maar 2 stuks ruimbagage boekt? Bij EasyJet kan je de aantallen wel aanpassen, maar als ik het zo bekijk is het of geen ruimbagage of meteen voor alle personen.
Kiezen voor de optie zonder ruimbagage en dan daarna krijg je alsnog de optie om ruimbagage bij te boeken.quote:
Ah na de contactgegevens, zover ga ik meestal niet als ik alleen de prijs wil checken. Bedankt!quote:Op zondag 23 februari 2020 01:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kiezen voor de optie zonder ruimbagage en dan daarna krijg je alsnog de optie om ruimbagage bij te boeken.
Hangt inderdaad van de maatschappij en van het land af. De meeste "normale" vluchten kan je wel tot een jaar vooraf boeken, maar kleinere maatschappijen willen daar wel eens van afwijken. November is trouwens een perfecte tijd om Argentinië te bezoeken he, hint hintquote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:07 schreef miro86 het volgende:
Weten jullie wanneer vluchten in November 2020 beschikbaar zullen zijn om te boeken? Ik heb het gevoel dat alleen sommige maatschappijen hun schema's online hebben staan en daardoor kan ik geen fatsoenlijke vluchten vinden.
Een echte zomervakantie gaat hem niet worden voor ons, daarom zijn we op zoek voor november aan het kijken.
Sorry dat wordt ons te ver vrees ik. We zijn eigenlijk op zoek naar iets richting de canarische eilanden, maar het lijkt dat KLM, Transavia, TUI, BrusselsAirlines en Ryanair geen vluchten hebben na 8/11 - dus niets zonder overstap.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hangt inderdaad van de maatschappij en van het land af. De meeste "normale" vluchten kan je wel tot een jaar vooraf boeken, maar kleinere maatschappijen willen daar wel eens van afwijken. November is trouwens een perfecte tijd om Argentinië te bezoeken he, hint hint
Dat is toch omdat ze bijvoorbeeld NL-Gran Canaria - Lanzarothe - NL rondjes doen?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef miro86 het volgende:
[..]
Sorry dat wordt ons te ver vrees ik. We zijn eigenlijk op zoek naar iets richting de canarische eilanden, maar het lijkt dat KLM, Transavia, TUI, BrusselsAirlines en Ryanair geen vluchten hebben na 8/11 - dus niets zonder overstap.
Nee, ik vind alleen vluchten met een overstap in Barcelona, Madrid, Zürich of München. Vluchten heen en terug vind ik tot 8 November en daarna heb ik alleen van die rare overstap opties. Misschien doe ik het verkeerd en moet ik posten in van A naar B...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is toch omdat ze bijvoorbeeld NL-Gran Canaria - Lanzarothe - NL rondjes doen?
Zo (heel) erg is die extra stap niet, je hoeft meestal niet uit te stappen en een nieuwe gate te zoeken etc. Het wachten valt relatief mee.
Of gewoon nog even 1-2 maand wachten met boekenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:45 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee, ik vind alleen vluchten met een overstap in Barcelona, Madrid, Zürich of München. Vluchten heen en terug vind ik tot 8 November en daarna heb ik alleen van die rare overstap opties. Misschien doe ik het verkeerd en moet ik posten in van A naar B...
In deze Coronatijden schuiven de luchtvaartmaatschappijen nogal veel. Heb je een doorgaand ticket geboekt of twee losse? In geval van doorgaand met overstap in FRA kan je gewoon contact opnemen met Lufthansa en vragen of ze je complete reis verplaatsen en niet alleen een deel ervan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Kan iemand me helpen? Ik zou maandag naar Chennai vliegen met Lufthansa via Frankfurt, maar nu krijg ik net een smsje dat die vlucht geannuleerd is en dat ik omgeboekt ben naar een dag later.
Mooi waardeloos dus.
Is het nu de bedoeling dat ik wel op maandag naar Frankfurt vlieg en daar een dag uit mijn neus ga zitten eten? En hoe ga ik hiervoor gecompenseerd worden? Dit kost me een dag inkomen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |