Ik denk dat ik die haven ga doen. Moet dat van tevoren gereserveerd worden of kun je gewoon binnen wandelen?quote:Op donderdag 16 januari 2020 04:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Je zou je koffer kunnen opslaan voor die paar uur en nog een attractie kunnen bezoeken. Er zijn automatische kluisjes en ook afgeefpunten op Changi.
Ik heb zelf ooit dit geboekt om mijn tijd te overbruggen: https://www.thehaven.com.sg/ De 'naproom' biedt volledige privacy en als je niet moe bent, kun je in de lounge wat lezen of op je laptop werken. Drinken en (simpele) maaltijd kun je naar behoeven uit de keuken pakken.
Binnenwandelen kan vziw, maar het risico is dat het volgeboekt is. Ik zou het reserveren als je er echt op wilt rekenen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:49 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die haven ga doen. Moet dat van tevoren gereserveerd worden of kun je gewoon binnen wandelen?
Natuurlijk haal je dat normaal gesproken eenvoudig. Dus ja, recipe for disaster, want bij vertraging ben je het bokje en daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
3 uur overstap op Kuala Lumpur (aankomst 17.00 uur lokale tijd) naar Medan. Twee losse boekingen dus we moeten ook nog door security. Heeft iemand ervaring? Is het haalbaar?
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
Natuurlijk haal je dat normaal gesproken eenvoudig. Dus ja, recipe for disaster, want bij vertraging ben je het bokje en daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.
Je bedoelt ultra last minute (want al op het vliegveld) nog de volgende vlucht boeken? Denk dat je je daar aardig op verkijktquote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook.
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef XL het volgende:
Rotterdam naar Londen Shitty. Ik zou zorgen dat ik 50 maar voor vertrek aan de security sta. Half uurtje boarden, 20 minuten marge.
Vliegveld kun je prima op de fiets naartoe. Dan kun je nauwkeurig plannen wanneer je in de terminal bent.
ongeveer 20 minuten volstaat als je online incheckt. Maar het is een kwestie van hoeveel marge je jezelf wil geven.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hoi, ik vlieg niet zo heel vaak en volgende maand ga ik van RTM naar LCY. Ik zie dat het de enige vlucht is op dat tijdstip. Moet ik dan echt 2u van te voren op de airport zijn, zoals op de website staat, of heb ik aan 3/4u genoeg? Ik heb alleen handbagage ... iemand ervaringen daar?
Security bij vertrek kan heftig zijn, maar verder prima.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?
Nee in die regio kan dat wel. Zelfde dag tickets voor die vluchten tussen kl naar Medan meestal rond 60/70 euro.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je bedoelt ultra last minute (want al op het vliegveld) nog de volgende vlucht boeken? Denk dat je je daar aardig op verkijkt
Ik denk dat je ook van de hoofd terminal (KLM) naar de budget terminal (Air Asia) moet? De trein daartussen rijdt minder vaak als dat je zou denken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
3 uur overstap op Kuala Lumpur (aankomst 17.00 uur lokale tijd) naar Medan. Twee losse boekingen dus we moeten ook nog door security. Heeft iemand ervaring? Is het haalbaar?
Ik kijk voor alle nadelen weg, vanwege de briljante ligging. Het is wel kut. Veel te druk, security drukte heb ik geen klachten (15/20 min max). Is te overzien. Werken wel alleen vloeistof nazi's. Ik heb een kleine doorzichtige toilettas, die mag over de hele wereld zonder problemen door de controle. Alleen op LCY en LHR moet ik het altijd overkiepen in zo’n onnozel plastic tasje van ze.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook. Dus ik denk dat we het risico maar nemen.
Valt in Azië wel mee hoor.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:15 schreef XL het volgende:
[..]
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.
Ah ok, niets bijzonders dusquote:Op zondag 26 januari 2020 08:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kijk voor alle nadelen weg, vanwege de briljante ligging. Het is wel kut. Veel te druk, security drukte heb ik geen klachten (15/20 min max). Is te overzien. Werken wel alleen vloeistof nazi's. Ik heb een kleine doorzichtige toilettas, die mag over de hele wereld zonder problemen door de controle. Alleen op LCY en LHR moet ik het altijd overkiepen in zo’n onnozel plastic tasje van ze.
Maar goed, alle Engelse vliegvelden zijn kut. Maar London Shitty bekt zo lekker...
Terechtquote:Op zondag 26 januari 2020 10:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ah ok, niets bijzonders dus
Ik betaal extra om niet op LHR over te hoeven stappen als ik de keuze heb.
Kijk even in de voorwaardes van je reisverzekering. De mijne dekt de extra kosten als ik een volgende vlucht op een los ticket niet haal, indien er minimaal 2 uur tussen de aankomst- en vertrektijd zit. Als jij iets vergelijkbaars hebt, hoef je je helemaal nerges druk over te maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook. Dus ik denk dat we het risico maar nemen.
Ik zag dat er verschillende opties zijn om van terminal naar terminal te gaan. Moeten we vooraf nog even goed bekijken ja.quote:Op zondag 26 januari 2020 07:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook van de hoofd terminal (KLM) naar de budget terminal (Air Asia) moet? De trein daartussen rijdt minder vaak als dat je zou denken.
Als de keuze is tussen 3 en 6 uur dan zou ik hetzelfde doen als jou. Er vanuit gaan dat je het haalt en meteen de volgende vlucht boeken als het misgaat.
True, that, al zal het ook geen 100-en euro’s pp worden opeens.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:15 schreef XL het volgende:
[..]
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.
Goeie! Gaan we naar kijken.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk even in de voorwaardes van je reisverzekering. De mijne dekt de extra kosten als ik een volgende vlucht op een los ticket niet haal, indien er minimaal 2 uur tussen de aankomst- en vertrektijd zit. Als jij iets vergelijkbaars hebt, hoef je je helemaal nerges druk over te maken.
Thanks ! Fietsen vanaf 078 iets te ver, maar heb op steenworp afstand gewerkt, dus ken de route :-)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef XL het volgende:
Rotterdam naar Londen Shitty. Ik zou zorgen dat ik 50 maar voor vertrek aan de security sta. Half uurtje boarden, 20 minuten marge.
Vliegveld kun je prima op de fiets naartoe. Dan kun je nauwkeurig plannen wanneer je in de terminal bent.
Thx :-)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
ongeveer 20 minuten volstaat als je online incheckt. Maar het is een kwestie van hoeveel marge je jezelf wil geven.
Denk dat mijn record 4,5 minuut voor vertrek aankomen was, maar dan moet je wel stalen/surinaamse zenuwen hebbenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |