Dat is altijd zo.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:02 schreef Nia het volgende:
KLM verwijst me persoonlijk in een messenger bericht naar de third-party expedia.nl,
Bij vertrek op Amsterdam zal je, zeker als je geen bagage incheckt, normaliter geen probleem hebben, als de vlucht gewoon gaat kan je zelf je boarding pass scannen en vindt er geen controle op naam plaats door middel van een ID controle bij een KLM vlucht.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:39 schreef Yreal het volgende:
Expedia gaat lopen zuigen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar op de klm vlucht naar cph heb ik nooit daadwerkelijke controle gehad.
En zelfs dan geeft die blieper alleen achternaam weer.
Kan me niet heugen dat het op cph gebeurde, al vlieg ik tegenwoordig meestal sas.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij vertrek op Amsterdam zal je, zeker als je geen bagage incheckt, normaliter geen probleem hebben, als de vlucht gewoon gaat kan je zelf je boarding pass scannen en vindt er geen controle op naam plaats door middel van een ID controle bij een KLM vlucht.
(Dit is wel het geval met bijvoorbeeld een Easyjet vlucht). Als er wel problemen zijn met de vlucht en je moet worden omgeboekt bijvoorbeeld dan vraagt men wel naar je ID...
Waar ik me vooral zorgen over zou maken is als je ook een terugvlucht hebt, want juist op de 'out' stations van KLM is de instructie om de namen en boarding passen te controleren. De reden hiervoor is eigenlijk heel logisch, veel passagiers hebben een vervolgvlucht en als men op Schiphol dan op de volgende vlucht geweigerd wordt moet KLM ze weer terug vervoeren en dat kost geld, en dat geld wordt op de lokale afhandelingspartner verhaald. KLM controleert wel altijd de namen bij Non-Schengen vluchten.
Voor CPH weet ik het ook niet zeker, vorig jaar maar 2 x geweest en staat me niet bij, maar bij vertrek in o.a. Budapest, Barcelona, Madrid, Frankfurt, Parijs kijkt men altijd op mijn ID.quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat het op cph gebeurde, al vlieg ik tegenwoordig meestal sas.
In ieder geval de naam, voornaam en stoelnummer.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:37 schreef Nia het volgende:
Wat ziet het personeel aan de gate als jouw instapkaart/QR code bij het instappen gescand wordt: alleen een achternaam of ook de voornaam die je zelf hebt opgegeven?
Hahahaquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volkomen willekeurige tip: let even op als je je paspoort aanbiedt voor automatische check-in. Niet iedere pagina waar je pasfoto op staat werkt. Zoals een Russisch visum. Doet het niet Ik had er drie pogingen voor nodig voor er bij mij een lampje ging branden. De lampjes bij de check-in brandden allang. Keer op keer op keer.
Het is meestal Achternaam/Voorletter en zitplaatsnummer. Er zijn ook maar zoveel tekens beschikbaar bij het scanapparaat zelf.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:54 schreef XL het volgende:
[..]
In ieder geval de naam, voornaam en stoelnummer.
Wellicht meer en het kan per vliegveld verschillen
Je kunt jezelf toch wakker houden met een boek of een film?quote:Op zondag 12 januari 2020 01:45 schreef Tikbalang het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 14 december 2019 13:41 schreef jaco het volgende:
In principe dan maar. Vlieg nu zowat iedere 2 maand van of naar Singapore. Meestal de nachtvlucht met vertrek Amsterdam met ritme van NL tijd. Zwaar irritant vind ik dat. Kom je aan in Singapore mag je alweer slapen.
Dat lukt mij zeker prima. maar alsnog wil je uit het raam kijken, staat ineens het hele vliegtuig van binnen in het licht. Want ja wel het nachtritme aanhouden terwijl het buiten al lang en breed dag is. Voor mij in ieder geval geen jetlag gewoon een nachtje wakker. Pff dat gebeurt in werk vaak zat dus niks bijzonders.quote:Op zondag 12 januari 2020 04:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt jezelf toch wakker houden met een boek of een film?
Ik moet zeggen dat ik juist de 'nachtvluchten' juist neem om nog wat te kunnen slapen. Dan is het wel noodzakelijk dat de luiken dicht zijn (en ondanks dat ik bij het raam zit doe ik daar natuurlijk gewoon aan mee) zodat ik niet na 5 uur vliegen opeens in een lichte cabine zit, want je kan dan wel een oogmasker op doen, zonder zit net even lekkerder.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:50 schreef XL het volgende:
Sowieso hoor ik veel theorieën over wanneer het donker is en wanneer niet, consequent zijn de crews niet. Bij dezelfde maatschappij en dezelfde route krijg je alles door elkaar. Volgens mij is het vaak gewoon een baaldag bij de hoofdpurser en dan doen ze nachtvlucht voor een rustige cabine...
Als je met KLM vliegt kan je bij vertrek op Schiphol vanaf 04.30 als de afgifte punten open gaan je bagage afgeven voor vluchten die dezelfde dag vertrekken. Wat dus niet kan is je bagage om 22:00 uur afgeven voor een vlucht die de volgende ochtend vroeg gaat.quote:Op maandag 13 januari 2020 06:46 schreef Hallojo het volgende:
Weet iemand of je 12 uur voor je vlucht al in kunt checken en je bagage in kunt leveren op het vliegveld?
De lounges zitten normaalgesproken na de checks. Hier staat dat early check-in mogelijk is 4,5 uur voor vertrek:quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
Je zou je koffer kunnen opslaan voor die paar uur en nog een attractie kunnen bezoeken. Er zijn automatische kluisjes en ook afgeefpunten op Changi.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
De lounges zitten achter de immigratie en daar heb je dus een boarding pass nodig om doorheen te komen. En hoewel de beveiliging in Singapore bij de gate is zal je met je hutkoffer niet doorgelaten worden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |