nou dan weet ik iig dat het niet aan mij ligtquote:Op maandag 9 december 2019 18:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja. Maar ik zou niet weten wat ik hier nou nog aan toe moet voegen. Aardigheid van Vueling is wel dat ze zonder bijbetalen je boardingpas printen op het vliegveld.
Doneren aan het goede doel?quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:09 schreef Shivo het volgende:
Wat te doen met 160 United Mileageplus pluspoints die eind januari verlopen? Ik heb geen trips in January die ik kan upgraden.
Dat is inderdaad dikke onzin.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:41 schreef MissRelin het volgende:
(Heb wel iets gelezen over dat het vliegtuig dan niet zichtbaar is, zodat er niet nogmaals een MH17 gebeurtenis kan plaats vinden, maar dat lijkt me eigenlijk gewoon onzin...)
In principe wordt aan boord het ritme van de bestemming aangehouden. Dus als je om 8 uur uit Dubai vertrekt, wordt er in Nederland nog geslapen. Het kan ook dat de cabin crew beseft dat iedereen vroeg is opgestaan voor de vlucht en nog wat rust op prijs stelt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:41 schreef MissRelin het volgende:
Rare vraag en misschien al eens gesteld. Wij vlogen over Irak/Iran en tot 2x toe gingen de luikjes dicht. Is dat bewust?
Snap dat de piloten soms de luiken dicht gooien om het slapen aan boord te vergemakkelijken, maar Het ging om vluchten naar en van Dubai, waarbij de laatste een ochtendvlucht terug naar Schiphol was, dus ik snapte 'm even niet.
Dit is in ieder geval onzin. Raketten die op die hoogte effectief zijn, worden met een radar systeem naar hun doel geleid.quote:(Heb wel iets gelezen over dat het vliegtuig dan niet zichtbaar is, zodat er niet nogmaals een MH17 gebeurtenis kan plaats vinden, maar dat lijkt me eigenlijk gewoon onzin...)
Sterker nog. Als je door vertraging of wat dan ook een deel van je reis mist is het jouw probleem en zijn in het slechste geval al je vluchten ongeldig. Dat koop je voor die 100 euro wel af.quote:Op maandag 16 december 2019 19:37 schreef poker4lifee het volgende:
hoihoi,
vraagje aangezien ik gemindfkt word op het moment
Ik kom 1730 aan op istanbul airport, vervolgens moet ik daar een binnenlandse vlucht hebben om 2030.
Nu is het zo dat het meer dan 100 euro extra kost als ik het hele pakket (met terugreis) samen boek. Oftewel: ik word verplicht om de binnenlandse vlucht los te boeken van m'n istanbul retour.
(idee is dus: amsterdam via istanbul gelijk door naar eindbestemming. terugweg 2 dagen eerder terug van eindbestemming naar istanbul, om 2 dagen later naar a'dam te vliegen. Nu is dit dus 100+ goedkoper als ik bij dezelfde maatschapij istanbul retour en binnenlandse retour los boek)
Alleen betekent dit dat ik dus om 1730 niet rustig door kan lopen, maar dus m'n bagage moet ophalen en langs de controles moet, om vervolgens gelijk weer door alle controles te gaan en m'n bagage in te leveren?
Kan dit niet wat makkelijker, zonder dat het me 100 euro extra kost?
Dat. Maar dan kan je reisverzekering je weer helpen.quote:Op maandag 16 december 2019 19:52 schreef XL het volgende:
[..]
Sterker nog. Als je door vertraging of wat dan ook een deel van je reis mist is het jouw probleem en zijn in het slechste geval al je vluchten ongeldig. Dat koop je voor die 100 euro wel af.
Dankquote:Op zaterdag 14 december 2019 13:41 schreef jaco het volgende:
[..]
In principe wordt aan boord het ritme van de bestemming aangehouden. Dus als je om 8 uur uit Dubai vertrekt, wordt er in Nederland nog geslapen. Het kan ook dat de cabin crew beseft dat iedereen vroeg is opgestaan voor de vlucht en nog wat rust op prijs stelt.
[..]
Dit is in ieder geval onzin. Raketten die op die hoogte effectief zijn, worden met een radar systeem naar hun doel geleid.
Thanks beide! Wat irritant (en zonde) zeg.quote:Op maandag 16 december 2019 20:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat. Maar dan kan je reisverzekering je weer helpen.
@:poker: Wel heel goed de voorwaardes doorlezen en kijken hoeveel tijd er tussen vluchten moet zitten voordat ze uitkeren. Maargoed, wel een gedoe met alles zelf (met hulp van de verzekering) te moeten boeken terwijl je onderweg bent.
Ik zou het zelf wel 100 euro waard vinden om geen gezeik te hebben.
Als die 100 euro je zoveel waard is dan ga je toch op de heenweg met een vlucht eerder weg vanaf Amsterdam?quote:Op dinsdag 17 december 2019 06:50 schreef poker4lifee het volgende:
Thanks beide! Wat irritant (en zonde) zeg.
Thanks, helaas gaat er geen eerdere vlucht. Maar ik zal dan een dagje eerder naar Istanbul gaan, en de dag erop de binnenlandse vlucht maken. Op die manier kan ik de tickets gewoon los kopen, en ben ik nog steeds goedkoper uit.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:27 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Als die 100 euro je zoveel waard is dan ga je toch op de heenweg met een vlucht eerder weg vanaf Amsterdam?
Dan heb je meer tijd om door de douane te gaan, opnieuw in te checken en de security check door te gaan.
Een dag eerder weg is goedkoper voor jou dan die 100e? Jebt dan te maken met extra kosten plus de gemiste mogelijkheden van die extra dag. Bij mij is dat al ruim meer waard dan 100e.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:18 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
Thanks, helaas gaat er geen eerdere vlucht. Maar ik zal dan een dagje eerder naar Istanbul gaan, en de dag erop de binnenlandse vlucht maken. Op die manier kan ik de tickets gewoon los kopen, en ben ik nog steeds goedkoper uit.
Thanks weer allebei!quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:40 schreef ozzietukker het volgende:
Ik vraag me wel even af met welke maatschappij de vlucht is naar Istanbul en de vervolgvlucht naar de volgende bestemming en wat die volgende bestemming is.
Gezien de aankomsttijd schat ik in dat het Turkish Airlines is, en als je ook met Turkish Airlines doorvliegt dan heb je de mogelijkheid om je bagage ook tot de eindbestemming in te checken en is de 3 uur tijd om over te stappen ruim voldoende.
Want hoewel de luchthaven ver van de stad is, is de capaciteit bij de grens en transfer controles op de luchthaven wel goed geregeld en sta ik nooit lang te wachten, en ik kom toch echt op veel verschillende tijden aan. Dus zelfs bij een vertraging van 1,5 uur ga je het nog redden. En als je echt veel langer vertraging hebt en je vertrekt uit de EU heb je weer recht op de EU261 regeling en kan je daaruit weer je vervangende vlucht betalen.
Mocht je wel in Istanbul willen verblijven, kijk dan voor je doorvlucht naar een binnenlandse bestemming met vertrek van SAW, tarieven liggen daar een stuk lager.
Komt regelmatig voor als je op 1 dag op en neer gaatquote:Op dinsdag 24 december 2019 19:31 schreef exelletor het volgende:
Over gekke prijzen gesproken, vandaag een retourtje Londen geboekt waarbij twee enkeltjes met KLM zo'n 30% goedkoper waren dan een retour met dezelfde vluchten. Weer wat nieuws geleerd.
Dit geldt alleen voor KLM bestemmingen waar ook echt enkele reis prijzen worden aangeboden, waar Londen er een van is om te kunnen concurreren met de vele (low cost) airlines op deze route.quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:31 schreef exelletor het volgende:
Over gekke prijzen gesproken, vandaag een retourtje Londen geboekt waarbij twee enkeltjes met KLM zo'n 30% goedkoper waren dan een retour met dezelfde vluchten. Weer wat nieuws geleerd.
Ik zou het er zelf niet op gokken om het zo te laten...quote:Naamcorrectie in uw boeking
Als uw naam in uw boeking niet overeenkomt met hoe dit staat in uw paspoort, kunt u dit laten corrigeren. Dit kan gemakkelijk via KLM.com. Log in via Mijn Reis en ga naar ‘Passagiersgegevens’. U kunt daar zien hoe uw naam is gespeld en direct een correctie aanvragen. Let op: een spelfout laten corrigeren via Mijn Reis kan alleen als uw boeking rechtstreeks is gedaan bij KLM, via KLM.com of via ons KLM Contactcentrum. U kunt ook contact met ons opnemen via social media. Het is niet mogelijk om uw naam te vervangen door die van iemand anders – uw ticket blijft op uw naam staan.
Naamcorrectie aanvragen via Mijn Reis>
Corrigeer een spelfout op tijd
• Als er in uw reis vluchten zijn die uitgevoerd worden door KLM, Air France, Delta Air Lines en Kenya Airways, geboekt met een ‘KL’, ‘AF’, ‘DL’ of ‘KQ’-vluchtnummer, dan kunt u uw naam kosteloos laten corrigeren tot 30 uur voor vertrek.
• Als er in uw reis vluchten zijn die uitgevoerd worden door een van onze partner airlines, dan kunt u ten minste 72 uur voor vertrek kosteloos een naamcorrectie aanvragen. Houdt u er rekening mee dat dit afhankelijk is van de goedkeuring van de partner airline in kwestie.
• Als u een reward ticket heeft geboekt, neem dan contact op met de Flying Blue-klantenservice.
[*]Als u geboekt heeft via een reisagent, neem dan ruim voor vertrek contact met hen op.
Wanneer een correctie aanvragen niet nodig is
• Als u meerdere voornamen heeft. Als u alleen uw eerste voornaam invulde tijdens boeken, is dat voldoende.
• Als uw namen geen spaties hebben. Zo staan uw namen in onze systemen.
• Als alleen uw meisjesnaam getoond wordt zolang dit de achternaam is die op uw paspoort staat.
Dat is altijd zo.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:02 schreef Nia het volgende:
KLM verwijst me persoonlijk in een messenger bericht naar de third-party expedia.nl,
Bij vertrek op Amsterdam zal je, zeker als je geen bagage incheckt, normaliter geen probleem hebben, als de vlucht gewoon gaat kan je zelf je boarding pass scannen en vindt er geen controle op naam plaats door middel van een ID controle bij een KLM vlucht.quote:Op woensdag 1 januari 2020 17:39 schreef Yreal het volgende:
Expedia gaat lopen zuigen. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar op de klm vlucht naar cph heb ik nooit daadwerkelijke controle gehad.
En zelfs dan geeft die blieper alleen achternaam weer.
Kan me niet heugen dat het op cph gebeurde, al vlieg ik tegenwoordig meestal sas.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Bij vertrek op Amsterdam zal je, zeker als je geen bagage incheckt, normaliter geen probleem hebben, als de vlucht gewoon gaat kan je zelf je boarding pass scannen en vindt er geen controle op naam plaats door middel van een ID controle bij een KLM vlucht.
(Dit is wel het geval met bijvoorbeeld een Easyjet vlucht). Als er wel problemen zijn met de vlucht en je moet worden omgeboekt bijvoorbeeld dan vraagt men wel naar je ID...
Waar ik me vooral zorgen over zou maken is als je ook een terugvlucht hebt, want juist op de 'out' stations van KLM is de instructie om de namen en boarding passen te controleren. De reden hiervoor is eigenlijk heel logisch, veel passagiers hebben een vervolgvlucht en als men op Schiphol dan op de volgende vlucht geweigerd wordt moet KLM ze weer terug vervoeren en dat kost geld, en dat geld wordt op de lokale afhandelingspartner verhaald. KLM controleert wel altijd de namen bij Non-Schengen vluchten.
Voor CPH weet ik het ook niet zeker, vorig jaar maar 2 x geweest en staat me niet bij, maar bij vertrek in o.a. Budapest, Barcelona, Madrid, Frankfurt, Parijs kijkt men altijd op mijn ID.quote:Op donderdag 2 januari 2020 22:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kan me niet heugen dat het op cph gebeurde, al vlieg ik tegenwoordig meestal sas.
In ieder geval de naam, voornaam en stoelnummer.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:37 schreef Nia het volgende:
Wat ziet het personeel aan de gate als jouw instapkaart/QR code bij het instappen gescand wordt: alleen een achternaam of ook de voornaam die je zelf hebt opgegeven?
Hahahaquote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
Volkomen willekeurige tip: let even op als je je paspoort aanbiedt voor automatische check-in. Niet iedere pagina waar je pasfoto op staat werkt. Zoals een Russisch visum. Doet het niet Ik had er drie pogingen voor nodig voor er bij mij een lampje ging branden. De lampjes bij de check-in brandden allang. Keer op keer op keer.
Het is meestal Achternaam/Voorletter en zitplaatsnummer. Er zijn ook maar zoveel tekens beschikbaar bij het scanapparaat zelf.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 10:54 schreef XL het volgende:
[..]
In ieder geval de naam, voornaam en stoelnummer.
Wellicht meer en het kan per vliegveld verschillen
Je kunt jezelf toch wakker houden met een boek of een film?quote:Op zondag 12 januari 2020 01:45 schreef Tikbalang het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 14 december 2019 13:41 schreef jaco het volgende:
In principe dan maar. Vlieg nu zowat iedere 2 maand van of naar Singapore. Meestal de nachtvlucht met vertrek Amsterdam met ritme van NL tijd. Zwaar irritant vind ik dat. Kom je aan in Singapore mag je alweer slapen.
Dat lukt mij zeker prima. maar alsnog wil je uit het raam kijken, staat ineens het hele vliegtuig van binnen in het licht. Want ja wel het nachtritme aanhouden terwijl het buiten al lang en breed dag is. Voor mij in ieder geval geen jetlag gewoon een nachtje wakker. Pff dat gebeurt in werk vaak zat dus niks bijzonders.quote:Op zondag 12 januari 2020 04:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt jezelf toch wakker houden met een boek of een film?
Ik moet zeggen dat ik juist de 'nachtvluchten' juist neem om nog wat te kunnen slapen. Dan is het wel noodzakelijk dat de luiken dicht zijn (en ondanks dat ik bij het raam zit doe ik daar natuurlijk gewoon aan mee) zodat ik niet na 5 uur vliegen opeens in een lichte cabine zit, want je kan dan wel een oogmasker op doen, zonder zit net even lekkerder.quote:Op zondag 12 januari 2020 17:50 schreef XL het volgende:
Sowieso hoor ik veel theorieën over wanneer het donker is en wanneer niet, consequent zijn de crews niet. Bij dezelfde maatschappij en dezelfde route krijg je alles door elkaar. Volgens mij is het vaak gewoon een baaldag bij de hoofdpurser en dan doen ze nachtvlucht voor een rustige cabine...
Als je met KLM vliegt kan je bij vertrek op Schiphol vanaf 04.30 als de afgifte punten open gaan je bagage afgeven voor vluchten die dezelfde dag vertrekken. Wat dus niet kan is je bagage om 22:00 uur afgeven voor een vlucht die de volgende ochtend vroeg gaat.quote:Op maandag 13 januari 2020 06:46 schreef Hallojo het volgende:
Weet iemand of je 12 uur voor je vlucht al in kunt checken en je bagage in kunt leveren op het vliegveld?
De lounges zitten normaalgesproken na de checks. Hier staat dat early check-in mogelijk is 4,5 uur voor vertrek:quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
Je zou je koffer kunnen opslaan voor die paar uur en nog een attractie kunnen bezoeken. Er zijn automatische kluisjes en ook afgeefpunten op Changi.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
De lounges zitten achter de immigratie en daar heb je dus een boarding pass nodig om doorheen te komen. En hoewel de beveiliging in Singapore bij de gate is zal je met je hutkoffer niet doorgelaten worden.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:02 schreef Hallojo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden
Ik vlieg met Air France vanaf Changi Singapore om 23:00 uur en wilde daarvoor een aantal uur in een lounge doorbrengen. Zitten die vóór of na de checks? Daar vroeg ik het eigenlijk voor.
Ik moet om 12:00 uur mijn vriendin al naar het vliegveld brengen en om dan weer met je koffer terug de stad in te gaan is ook kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |