Ik denk dat ik die haven ga doen. Moet dat van tevoren gereserveerd worden of kun je gewoon binnen wandelen?quote:Op donderdag 16 januari 2020 04:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Je zou je koffer kunnen opslaan voor die paar uur en nog een attractie kunnen bezoeken. Er zijn automatische kluisjes en ook afgeefpunten op Changi.
Ik heb zelf ooit dit geboekt om mijn tijd te overbruggen: https://www.thehaven.com.sg/ De 'naproom' biedt volledige privacy en als je niet moe bent, kun je in de lounge wat lezen of op je laptop werken. Drinken en (simpele) maaltijd kun je naar behoeven uit de keuken pakken.
Binnenwandelen kan vziw, maar het risico is dat het volgeboekt is. Ik zou het reserveren als je er echt op wilt rekenen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 15:49 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik die haven ga doen. Moet dat van tevoren gereserveerd worden of kun je gewoon binnen wandelen?
Natuurlijk haal je dat normaal gesproken eenvoudig. Dus ja, recipe for disaster, want bij vertraging ben je het bokje en daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
3 uur overstap op Kuala Lumpur (aankomst 17.00 uur lokale tijd) naar Medan. Twee losse boekingen dus we moeten ook nog door security. Heeft iemand ervaring? Is het haalbaar?
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:55 schreef XL het volgende:
[..]
Natuurlijk haal je dat normaal gesproken eenvoudig. Dus ja, recipe for disaster, want bij vertraging ben je het bokje en daar kan niemand een zinnig woord over zeggen.
Je bedoelt ultra last minute (want al op het vliegveld) nog de volgende vlucht boeken? Denk dat je je daar aardig op verkijktquote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook.
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef XL het volgende:
Rotterdam naar Londen Shitty. Ik zou zorgen dat ik 50 maar voor vertrek aan de security sta. Half uurtje boarden, 20 minuten marge.
Vliegveld kun je prima op de fiets naartoe. Dan kun je nauwkeurig plannen wanneer je in de terminal bent.
ongeveer 20 minuten volstaat als je online incheckt. Maar het is een kwestie van hoeveel marge je jezelf wil geven.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 15:22 schreef SevenWonders het volgende:
Hoi, ik vlieg niet zo heel vaak en volgende maand ga ik van RTM naar LCY. Ik zie dat het de enige vlucht is op dat tijdstip. Moet ik dan echt 2u van te voren op de airport zijn, zoals op de website staat, of heb ik aan 3/4u genoeg? Ik heb alleen handbagage ... iemand ervaringen daar?
Security bij vertrek kan heftig zijn, maar verder prima.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?
Nee in die regio kan dat wel. Zelfde dag tickets voor die vluchten tussen kl naar Medan meestal rond 60/70 euro.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 22:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je bedoelt ultra last minute (want al op het vliegveld) nog de volgende vlucht boeken? Denk dat je je daar aardig op verkijkt
Ik denk dat je ook van de hoofd terminal (KLM) naar de budget terminal (Air Asia) moet? De trein daartussen rijdt minder vaak als dat je zou denken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
3 uur overstap op Kuala Lumpur (aankomst 17.00 uur lokale tijd) naar Medan. Twee losse boekingen dus we moeten ook nog door security. Heeft iemand ervaring? Is het haalbaar?
Ik kijk voor alle nadelen weg, vanwege de briljante ligging. Het is wel kut. Veel te druk, security drukte heb ik geen klachten (15/20 min max). Is te overzien. Werken wel alleen vloeistof nazi's. Ik heb een kleine doorzichtige toilettas, die mag over de hele wereld zonder problemen door de controle. Alleen op LCY en LHR moet ik het altijd overkiepen in zo’n onnozel plastic tasje van ze.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Is Londen city zo'n slecht vliegveld?
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook. Dus ik denk dat we het risico maar nemen.
Valt in Azië wel mee hoor.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:15 schreef XL het volgende:
[..]
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.
Ah ok, niets bijzonders dusquote:Op zondag 26 januari 2020 08:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kijk voor alle nadelen weg, vanwege de briljante ligging. Het is wel kut. Veel te druk, security drukte heb ik geen klachten (15/20 min max). Is te overzien. Werken wel alleen vloeistof nazi's. Ik heb een kleine doorzichtige toilettas, die mag over de hele wereld zonder problemen door de controle. Alleen op LCY en LHR moet ik het altijd overkiepen in zo’n onnozel plastic tasje van ze.
Maar goed, alle Engelse vliegvelden zijn kut. Maar London Shitty bekt zo lekker...
Terechtquote:Op zondag 26 januari 2020 10:03 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ah ok, niets bijzonders dus
Ik betaal extra om niet op LHR over te hoeven stappen als ik de keuze heb.
Kijk even in de voorwaardes van je reisverzekering. De mijne dekt de extra kosten als ik een volgende vlucht op een los ticket niet haal, indien er minimaal 2 uur tussen de aankomst- en vertrektijd zit. Als jij iets vergelijkbaars hebt, hoef je je helemaal nerges druk over te maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Er gaat in ieder geval nog een latere vlucht, mocht het gruwelijk mislopen allemaal. Maar we hadden geen zin om die te boeken want dan zit je zes uur te wachten voor je overstap.
Qua kosten is het te overzien als het misloopt, dag erna niks bijzonders gepland ook. Dus ik denk dat we het risico maar nemen.
Ik zag dat er verschillende opties zijn om van terminal naar terminal te gaan. Moeten we vooraf nog even goed bekijken ja.quote:Op zondag 26 januari 2020 07:25 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook van de hoofd terminal (KLM) naar de budget terminal (Air Asia) moet? De trein daartussen rijdt minder vaak als dat je zou denken.
Als de keuze is tussen 3 en 6 uur dan zou ik hetzelfde doen als jou. Er vanuit gaan dat je het haalt en meteen de volgende vlucht boeken als het misgaat.
True, that, al zal het ook geen 100-en euro’s pp worden opeens.quote:Op zondag 26 januari 2020 08:15 schreef XL het volgende:
[..]
Die vlucht kost natuurlijk 2 uur voor vertrek niet zo weinig als nu.
Goeie! Gaan we naar kijken.quote:Op zondag 26 januari 2020 10:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk even in de voorwaardes van je reisverzekering. De mijne dekt de extra kosten als ik een volgende vlucht op een los ticket niet haal, indien er minimaal 2 uur tussen de aankomst- en vertrektijd zit. Als jij iets vergelijkbaars hebt, hoef je je helemaal nerges druk over te maken.
Thanks ! Fietsen vanaf 078 iets te ver, maar heb op steenworp afstand gewerkt, dus ken de route :-)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 20:33 schreef XL het volgende:
Rotterdam naar Londen Shitty. Ik zou zorgen dat ik 50 maar voor vertrek aan de security sta. Half uurtje boarden, 20 minuten marge.
Vliegveld kun je prima op de fiets naartoe. Dan kun je nauwkeurig plannen wanneer je in de terminal bent.
Thx :-)quote:Op zaterdag 25 januari 2020 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
ongeveer 20 minuten volstaat als je online incheckt. Maar het is een kwestie van hoeveel marge je jezelf wil geven.
Denk dat mijn record 4,5 minuut voor vertrek aankomen was, maar dan moet je wel stalen/surinaamse zenuwen hebbenquote:
Ik vind dat aan de hoge kant, zelfs voor een rechtstreekse vlucht met Aeroflot of KLM die beide in Skyteam zitten en nagenoeg dezelfde prijs hebben.quote:Op woensdag 29 januari 2020 10:32 schreef Aiciu het volgende:
Is een retour Amsterdam - Moskou in juni voor om en nabij de ¤300 een gangbare prijs?
Dank voor de infoquote:Op zondag 26 januari 2020 22:01 schreef ozzietukker het volgende:
Voor de vraagsteller of de vlucht naar Medan haalbaar is.
Het probleem zit niet zozeer in de aankomsttijd van KLM, die is over het algemeen redelijk op tijd. Waar je wel zorgen over moet maken is de immigratie, zeker als de Emirates vlucht voor je zit, dan kan je zomaar een uur moeten wachten. (Als je geen priority hebt, maar dan moet je business klasse vliegen of platinum zijn).
Voordeel is overigens wel dat de bagage dan al op de band ligt.
De trein van KLIA naar KLIA2 gaat echt wel vaak, en men zegt wel platform B of iets dergelijks om je in de transit trein te laten plaatsnemen, maar de andere trein richting KLIA2 kan je ook gewoon nemen.
Al met al schat ik in dat je toch wel 1.5 uur bezig bent om in KLIA 2 te komen, genoeg om bagage af te geven, en dan is het te hopen dat daar de 'emigratie' niet te lang duurt, want daar kan het, als ik de verhalen lees, ook druk zijn, maar ervaring van de laatste jaren heb ik niet meer, ik hoef alleen nog maar naar Jakarta vanaf KL, en dat doe ik uitsluitend met KLM.
Mocht je alleen met handbagage reizen, KLIA2 staan tegenwoordig weegschalen op het moment dat je naar de 'immigratie' wilt en speciaal voor Air Asia passagiers, en aangezien Air Asia daar alle tijd heeft past men dat beleid van 7 KG strikt toe. Men weegt ook daadwerkelijk alles.
Maar al met al zou ik zeggen dat de 3 uur haalbaar is, en ik zou persoonlijk ook niet gaan voor een vlucht van nog 3 uur later. Qua prijs zal het wel meevallen, ook op het laatste moment, het is maar een relatief geringe afstand, maar je zit niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang.
Back up vluchten boeken zou ik ook niet doen, ik doe dat ook nooit, natuurlijk heb ik wel eens een veel te dure vlucht moeten kopen, maar dat is goedkoper dan altijd en overal maar een back u vlucht voor te hebben.
Eerste officiële voornaam zoals die in je paspoort staat is voldoende en voorkomt problemen zeg ik altijd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 15:21 schreef LordLynx het volgende:
Even een (misschien) domme vraag, ik heb een tweede voornaam en nu moet ik een aantal tickets boeken, het vreemde is dat ik bij de ene site zie staan dat ik alle voornamen moet invullen maar bij een andere site staat dat ik de eerste voornaam moet invullen, hoe zit dit nu?
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....quote:Op donderdag 30 januari 2020 16:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eerste officiële voornaam zoals die in je paspoort staat is voldoende en voorkomt problemen zeg ik altijd.
Wat staat in je paspoort? Als je dat kopieert zou het goed moeten zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....
Daar staan mijn beide namen, het is meer dat ik gewend ben dat enkel mijn eerste naam op een ticket vermeld staat en dat er nu opeens 2 opstaan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat staat in je paspoort? Als je dat kopieert zou het goed moeten zijn.
Maar het moest toch van de reisorganisatie?quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:52 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Daar staan mijn beide namen, het is meer dat ik gewend ben dat enkel mijn eerste naam op een ticket vermeld staat en dat er nu opeens 2 opstaan.
Ik heb zeven namen en vul alleen voornaam+achternaam in. Staat standaard op die sites omdat Voornamelijk Amerikanen middle Name gebruiken maar als Nederlander hoef je alleen voor en achter in te vullen (en niet je roepnaam wat sommige doen).quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
En kan het problemen opleveren als er 2 voornamen staan? De reisorganisatie houdt namelijk vol dat beide namen erop moeten.....
Rare reisorganisatie Ik boek al bijna 15 jaar tickets voor mijn klanten en altijd alleen officiële eerste voornaam en achternaam. Problemen als typfouten verminder je zoquote:Op donderdag 30 januari 2020 18:47 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Is dat een ticket van de airline of een voucher van de reisorganisatie?quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:52 schreef LordLynx het volgende:
Daar staan mijn beide namen, het is meer dat ik gewend ben dat enkel mijn eerste naam op een ticket vermeld staat en dat er nu opeens 2 opstaan.
Ja.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:14 schreef Chunees het volgende:
als vik een vliegticket boek met achternaam+achternaam en in paspoort staat voornaam + zelfde achternaam als op ticket, kunnen ze dan moeilijk doen bij het inchecken?
Dat zit er dik in.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:14 schreef Chunees het volgende:
als vik een vliegticket boek met achternaam+achternaam en in paspoort staat voornaam + zelfde achternaam als op ticket, kunnen ze dan moeilijk doen bij het inchecken?
Waarom zou je dat in godsnaam doen?quote:Op maandag 10 februari 2020 22:14 schreef Chunees het volgende:
Omdat je nog niet weet wie van de familie precies gaat vliegen en je daarom de gok neemt dat de maatschappij degene die daadwerkelijk vliegt accepteert zodat je geen naamsverandering hoeft te betalen als Jantje tóch niet vliegt maar Pietje wel.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 00:18 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Waarom zou je dat in godsnaam doen?
preciesquote:Op dinsdag 11 februari 2020 00:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Omdat je nog niet weet wie van de familie precies gaat vliegen en je daarom de gok neemt dat de maatschappij degene die daadwerkelijk vliegt accepteert zodat je geen naamsverandering hoeft te betalen als Jantje tóch niet vliegt maar Pietje wel.
Je moet ook geboortedatum doorgeven, dus kans van slagen is daadwerkelijk 0%.quote:
Hangt van de luchtvaartmaatschappij af. Bij KLM hoeft dat bijvoorbeeld niet bij het boeken van tickets voor zover ik me kan herinneren... Bij LATAM bijvoorbeeld in ieder geval niet, alleen voor- en achternaam. Bij Aerolineas Argentinas daarentegen willen ze werkelijk alles weten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet ook geboortedatum doorgeven, dus kans van slagen is daadwerkelijk 0%.
Je wil graag ‘ja’ horen he?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Misschien Opodo eens contacten?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |