Tja probeer het en dan weet je of het werkt of niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Ik boekte gisteren bij KLM tickets en ik hoefde ook geen geboortedatum opgeven, vond ik ook raarquote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:39 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Tja probeer het en dan weet je of het werkt of niet.
Volgens mij komen dat soort details vaak pas bij het online inchecken tegenwoordig. Of in elk geval paspoortnummer en zo.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik boekte gisteren bij KLM tickets en ik hoefde ook geen geboortedatum opgeven, vond ik ook raar
Ok, vond het gewoon opvallend. Ging naar betalen en dacht ik heb de geboortedatum nog nergens ingevuldquote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Volgens mij komen dat soort details vaak pas bij het online inchecken tegenwoordig. Of in elk geval paspoortnummer en zo.
Je gaat vragen krijgen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 13:52 schreef Chunees het volgende:
als je via opodo boekt bijv hoef je geen geb datum in te vullen
maar gaat achternaam+achternaam werken?
Ligt aan het ticket. Bij intra shengen is het niet nodig en dus ook niet gevraagd.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 20:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik boekte gisteren bij KLM tickets en ik hoefde ook geen geboortedatum opgeven, vond ik ook raar
Ik zal even in mijn glazen bol kijkenquote:Op woensdag 12 februari 2020 02:29 schreef Flylib het volgende:
Is het verstandig een ticket bij Cathay Pacific te boeken? Gezien de huidige Corona-situatie? Zij zijn op dit moment de goedkoopste optie voor een retourtje Amsterdam-Bali in mei.
Ik ben niet bang voor het hele virus gebeuren, maar wel voor eventuele annuleringen. Voor de komende 2 maanden heeft Cathay het aantal vluchten op veel van hun bestemmingen (waaronder Amsterdam) al fors gesneden in de operatie.
Er zijn al een aantal landen die niemand binnen willen die via Hongkong heeft gereisd of dan verplicht 14 dagen quarantaine hebben, dat lijkt mij het grootste risico.quote:Op woensdag 12 februari 2020 02:29 schreef Flylib het volgende:
Ik ben niet bang voor het hele virus gebeuren, maar wel voor eventuele annuleringen. Voor de komende 2 maanden heeft Cathay het aantal vluchten op veel van hun bestemmingen (waaronder Amsterdam) al fors gesneden in de operatie.
Ik zou zelf op dit moment geen reis naar Bali plannen. Ik zou de ontwikkelingen even afwachten of een totaal andere bestemming kiezen. Er is in Wuhan al 1 zieke man die in Bali was geweest. Officieel heeft Indonesie geen Corona-virus patienten, maar dit wordt alom in twijfel getrokken. Ze hebben nog maar net de kits om het uberhaupt te testen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 02:29 schreef Flylib het volgende:
Is het verstandig een ticket bij Cathay Pacific te boeken? Gezien de huidige Corona-situatie? Zij zijn op dit moment de goedkoopste optie voor een retourtje Amsterdam-Bali in mei.
Dat is bijna standaard in Indonesië en heeft hier niet zoveel mee te maken. Van de 5 binnenlandse vluchten die ik deze maand heb in Indonesië zijn er al 2 verplaatst. Een bijv. van 2pm naar 5.50am. Of eigenlijk doen ze niet aan verplaatsen maar aan samenvoegen.quote:Op donderdag 13 februari 2020 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
Het snijden in frequenties in Azie is al begonnen. Garuda is het gelukt om nu mijn vlucht uit Jakarta eerder te laten vertrekken dan mijn eerste vlucht uit Bali vertrekt, laat staan aankomt in Jakarta.
Garuda heeft mijn latere vlucht geannuleerd en dus op een eerdere vlucht gezet en wil niets weten van het wijzigen van een binnenlandse vlucht want this flight is not changed.
Maar het geeft al aan dat er de komende tijd inderdaad door de teruglopende vraag er door diverse maatschappijen gesneden gaat worden in het netwerk... Ik zou voor toekomstige reizen die geboekt moeten worden inderdaad even rustig afwachten hoe e.e.a. zicht ontwikkelt.
Bij binnenlandse vluchten is dit zeker het geval, vooral ook door de vele low cost maatschappijen en wat samengevoegd kan worden wordt samengevoegd. Ik heb daar eigenlijk altijd wel geluk mee gehad, als het mijn vlucht overkomt kon ik elke keer op een eerdere vlucht mee.quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat is bijna standaard in Indonesië en heeft hier niet zoveel mee te maken. Van de 5 binnenlandse vluchten die ik deze maand heb in Indonesië zijn er al 2 verplaatst. Een bijv. van 2pm naar 5.50am. Of eigenlijk doen ze niet aan verplaatsen maar aan samenvoegen.
Garuda/lion/citi etc. zetten regelmatig 4 vluchten naar een locatie online maar dan week of paar dagen vantevoren halen ze een vlucht eruit en iedereen op die vlucht verdelen ze dan over de andere zodat die vol(ler) vertrekken. Gaat echt nergens over maar gebeurd al jaren. En als je dan niet op de nieuwe vlucht meewil ga je een hele proces in waarbij kans op teruggave geld zo moeilijk mogelijk gemaakt wordt
Meestal is een stopover beperkt tot 24, maar sommige maatschappijen hebben pakketten waardoor je langer mag blijven.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:50 schreef Aurelius het volgende:
Als je van Amsterdam naar Sydney vliegt met KLM, gaat dat via Abu Dhabi. Is het mogelijk om daar een layover van 2 nachten te doen, of moet ik echt 2 aparte tickets boeken?
Bij emirates iig wel. Multiple city boeken. Kost niets extra’s. Kan zelfs (veel) langer.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:50 schreef Aurelius het volgende:
Als je van Amsterdam naar Sydney vliegt met KLM, gaat dat via Abu Dhabi. Is het mogelijk om daar een layover van 2 nachten te doen, of moet ik echt 2 aparte tickets boeken?
Moet het per se KLM zijn? Etihad heeft een specifieke aanbieding voor 2 nachten stop-over in Abu Dhabi en betaalt zelfs je hotel: https://www.etihad.com/destinations/abu-dhabi/stopoverquote:Op vrijdag 14 februari 2020 16:50 schreef Aurelius het volgende:
Daar kan je inderdaad via Multiple City naar zoeken, maar het is wel degelijk duurder.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 18:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Bij emirates iig wel. Multiple city boeken. Kost niets extra’s. Kan zelfs (veel) langer.
Ja goed.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 04:45 schreef Watisverschil het volgende:
Hoe is de first class experience welke airline is de veste voor langeb8+ uur vluchten
Onzin. Vluchten worden 48 uur vooruit gepland, dus theoretisch is het mogelijk. Zijn zat koffers die in de buffer liggen die de volgende dag, of over twee dagen gaan.quote:Op maandag 13 januari 2020 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je met KLM vliegt kan je bij vertrek op Schiphol vanaf 04.30 als de afgifte punten open gaan je bagage afgeven voor vluchten die dezelfde dag vertrekken. Wat dus niet kan is je bagage om 22:00 uur afgeven voor een vlucht die de volgende ochtend vroeg gaat.
De reden daarvan is overigens het bagagesysteem van Schiphol, als het een volgende dag betreft kan het niet geheel automatisch.
Bij overige luchtvaartmaatschappijen kan dat pas vanaf het moment dat de incheckbalies open gaan 2-3 uur voor vertrek.
Top! Dit was precies wat ik zocht! Thanksquote:Op zaterdag 15 februari 2020 04:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Moet het per se KLM zijn? Etihad heeft een specifieke aanbieding voor 2 nachten stop-over in Abu Dhabi en betaalt zelfs je hotel: https://www.etihad.com/destinations/abu-dhabi/stopover
Ik heb dit zelf in december gedaan.
(Fok! plaatst een doubleclick link om mijn url heen. Excuses. Ik weet niet hoe dit te voorkomen)
Vluchten worden inderdaad eerder gepland zodat de bagage van overstappende passagiers die een lange of overnacht tussenstop hebben inderdaad ook door het systeem kunnen worden verwerkt.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 07:14 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Onzin. Vluchten worden 48 uur vooruit gepland, dus theoretisch is het mogelijk. Zijn zat koffers die in de buffer liggen die de volgende dag, of over twee dagen gaan.
Ja ethiad biedt natuurlijk wat aan, het is hun basis, niemand doet dat op outstations.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 08:16 schreef Aurelius het volgende:
Suf trouwens. Precies dezelfde vluchten die ik via KLM had gevonden. Maar als je via Etihad boekt kan er opeens veel meer. Fucking kruideniersmentaliteit.
Ik denk dat KLM voor jou in een database met puur de vluchten van Etihad zoekt. Via die database kunnen geen complexere deals met een langere stop-over en gratis hotels gecommuniceerd worden.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 08:16 schreef Aurelius het volgende:
Suf trouwens. Precies dezelfde vluchten die ik via KLM had gevonden. Maar als je via Etihad boekt kan er opeens veel meer. Fucking kruideniersmentaliteit.
Geloof me, als er een grote verstoring is, is dat niet omdat het niet gebufferd kan worden. Qua capaciteit is het altijd wel toereikend, buffers zitten zelden vol.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:46 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Vluchten worden inderdaad eerder gepland zodat de bagage van overstappende passagiers die een lange of overnacht tussenstop hebben inderdaad ook door het systeem kunnen worden verwerkt.
De buffers zijn natuurlijk niet onbeperkt en kan handmatig ingrijpen vergen, want bij grootschalige verstoringen gaat het mis door de hoeveelheid bagage die niet meer opgeslagen kan worden. Om die reden wil je niet dat mensen ruim vooraf al bagage gaan afgeven want daar is de capaciteit niet op berekend.
Bij verstoringen bedoel ik dan grote vluchtverstoringen waardoor er niet gevlogen kan worden waardoor bagage niet naar een bestemming kan en in de buffers moet, die buffers lijken mij, voor zover ik dat kon zien, niet oneindig en vergt dan handmatig ingrijpen.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 17:50 schreef Printerkabel het volgende:
[..]
Geloof me, als er een grote verstoring is, is dat niet omdat het niet gebufferd kan worden. Qua capaciteit is het altijd wel toereikend, buffers zitten zelden vol.
Weet je dat zeker? Op vliegtickets staat vaak 'JansenTomMR'. Je kan eventueel airline bellen als je denkt dat het onjuist is zodat ze het gewoon kunnen aanpassen. Verder is het een van meestgemaakte errors en zal je er 99.9% zeker geen problemen mee ondervinden.quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb een ticket bij Turkish Airlines, maar naar nu blijkt, is mijn voor en achter naam verwisseld. Dus in plaats van Jan Smit, staat er nu Smit Jan.
Heb wat rond gegoogled, maar kom tegenstrijdige berichten tegen. Weet iemand of ik het ticket moet gaan veranderen (hetgeen waarschijnlijk dit ticket laten vervallen en een nieuwe boeken), of kan ik hiermee gewoon op reis ?
Zag een aantal berichten op Flyer talk etc, waarin men aangaf dat als de namen maar kloppen met het paspoort (wat bij mij het geval is), de volgorde niet zoveel uitmaakt.... hetgeen zou betekenen dat ik niet hoef te wijzigen......
Het is onjuist in de zin dat mijn voornaam jan is en niet smit. Verder maakt het me geen biet uit, maar wil wel graag meevliegenquote:Op woensdag 19 februari 2020 14:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Op vliegtickets staat vaak 'JansenTomMR'. Je kan eventueel airline bellen als je denkt dat het onjuist is zodat ze het gewoon kunnen aanpassen. Verder is het een van meestgemaakte errors en zal je er 99.9% zeker geen problemen mee ondervinden.
Bij boarding wordt er op naam gecontroleerd natuurlijk, en als het dan fout staat dan staat de medewerker in het recht om je te weigeren omdat de naam niet overeenkomt in de volgorde zoals deze staat op het reisdocument.quote:Op woensdag 19 februari 2020 14:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het is onjuist in de zin dat mijn voornaam jan is en niet smit. Verder maakt het me geen biet uit, maar wil wel graag meevliegen.
Las ook nog ergens op Flyer talk van iemand die hetzelfde had, die had online ingechecked, dus is er inderdaad helemaal geen haan die er naar kraait.
Dat kan.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 19:33 schreef Pino112 het volgende:
Weet iemand of je bij KLM ook een vlucht kan boeken voor 3 personen waarbij je maar 2 stuks ruimbagage boekt? Bij EasyJet kan je de aantallen wel aanpassen, maar als ik het zo bekijk is het of geen ruimbagage of meteen voor alle personen.
Kiezen voor de optie zonder ruimbagage en dan daarna krijg je alsnog de optie om ruimbagage bij te boeken.quote:
Ah na de contactgegevens, zover ga ik meestal niet als ik alleen de prijs wil checken. Bedankt!quote:Op zondag 23 februari 2020 01:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kiezen voor de optie zonder ruimbagage en dan daarna krijg je alsnog de optie om ruimbagage bij te boeken.
Hangt inderdaad van de maatschappij en van het land af. De meeste "normale" vluchten kan je wel tot een jaar vooraf boeken, maar kleinere maatschappijen willen daar wel eens van afwijken. November is trouwens een perfecte tijd om Argentinië te bezoeken he, hint hintquote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:07 schreef miro86 het volgende:
Weten jullie wanneer vluchten in November 2020 beschikbaar zullen zijn om te boeken? Ik heb het gevoel dat alleen sommige maatschappijen hun schema's online hebben staan en daardoor kan ik geen fatsoenlijke vluchten vinden.
Een echte zomervakantie gaat hem niet worden voor ons, daarom zijn we op zoek voor november aan het kijken.
Sorry dat wordt ons te ver vrees ik. We zijn eigenlijk op zoek naar iets richting de canarische eilanden, maar het lijkt dat KLM, Transavia, TUI, BrusselsAirlines en Ryanair geen vluchten hebben na 8/11 - dus niets zonder overstap.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 13:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hangt inderdaad van de maatschappij en van het land af. De meeste "normale" vluchten kan je wel tot een jaar vooraf boeken, maar kleinere maatschappijen willen daar wel eens van afwijken. November is trouwens een perfecte tijd om Argentinië te bezoeken he, hint hint
Dat is toch omdat ze bijvoorbeeld NL-Gran Canaria - Lanzarothe - NL rondjes doen?quote:Op dinsdag 25 februari 2020 14:20 schreef miro86 het volgende:
[..]
Sorry dat wordt ons te ver vrees ik. We zijn eigenlijk op zoek naar iets richting de canarische eilanden, maar het lijkt dat KLM, Transavia, TUI, BrusselsAirlines en Ryanair geen vluchten hebben na 8/11 - dus niets zonder overstap.
Nee, ik vind alleen vluchten met een overstap in Barcelona, Madrid, Zürich of München. Vluchten heen en terug vind ik tot 8 November en daarna heb ik alleen van die rare overstap opties. Misschien doe ik het verkeerd en moet ik posten in van A naar B...quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is toch omdat ze bijvoorbeeld NL-Gran Canaria - Lanzarothe - NL rondjes doen?
Zo (heel) erg is die extra stap niet, je hoeft meestal niet uit te stappen en een nieuwe gate te zoeken etc. Het wachten valt relatief mee.
Of gewoon nog even 1-2 maand wachten met boekenquote:Op dinsdag 25 februari 2020 20:45 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee, ik vind alleen vluchten met een overstap in Barcelona, Madrid, Zürich of München. Vluchten heen en terug vind ik tot 8 November en daarna heb ik alleen van die rare overstap opties. Misschien doe ik het verkeerd en moet ik posten in van A naar B...
In deze Coronatijden schuiven de luchtvaartmaatschappijen nogal veel. Heb je een doorgaand ticket geboekt of twee losse? In geval van doorgaand met overstap in FRA kan je gewoon contact opnemen met Lufthansa en vragen of ze je complete reis verplaatsen en niet alleen een deel ervan.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:10 schreef Hi_flyer het volgende:
Kan iemand me helpen? Ik zou maandag naar Chennai vliegen met Lufthansa via Frankfurt, maar nu krijg ik net een smsje dat die vlucht geannuleerd is en dat ik omgeboekt ben naar een dag later.
Mooi waardeloos dus.
Is het nu de bedoeling dat ik wel op maandag naar Frankfurt vlieg en daar een dag uit mijn neus ga zitten eten? En hoe ga ik hiervoor gecompenseerd worden? Dit kost me een dag inkomen...
Online kan je niks aanpaasen zelf?quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Doorgaand ticket. Ik probeer nu Lufthansa te bellen, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Na het keuzemenu gebeurt er helemaal niets...
Je zou ook in kunnen loggen op de site van Frankfurt met je boekingscode en/of vluchtnummer.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Doorgaand ticket. Ik probeer nu Lufthansa te bellen, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Na het keuzemenu gebeurt er helemaal niets...
Volgens de voorwaarden niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 20:45 schreef Chunees het volgende:
hoe kan ik mijn voornaam wijzigen bij klm?
dus ja ja wil ik wijzigen in nee ja.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat de wijziging betreft. Als het een erg kleine wijziging is en ook een logische vergissing is, henkjan moet zijn Henk-Jan dan zal men daar niet moeilijk over doen, het gaat immers duidelijk om dezelfde persoon.quote:
In mijn ervaring, bedraagt de reactietijd op WhatsApp momenteel 32 uur. Ik zou ervoor zorgen dat je ruim voor vertrektijd van de vlucht iets schriftelijk/elektronisch hebt staan waarin je de voucher aanvraagt om bovengenoemde reden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:41 schreef boriq het volgende:
Ik zou vanavond via Kuala Lumpur met KLM/Malaysia Airlines naar Auckland vliegen en daar maandag aankomen, vanwege de 14 dagen dat je in self-quarantaine (vanaf maandag 00:00)moet blijven mijn vriendin en ik in Nederland. Nu krijg ik KLM op geen enkele manier aan de telefoon (lijn is bezet) en ik ga niet uit van een snelle reactie op whatsapp of twitter. Kan ik nadat de vlucht vertrokken is (maar wij niet meegegaan zijn) ook nog een refund aanvragen?
Dus een email of iets dergelijks? Of is een bericht op Whatsapp genoeg?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:40 schreef exelletor het volgende:
[..]
In mijn ervaring, bedraagt de reactietijd op WhatsApp momenteel 32 uur. Ik zou ervoor zorgen dat je ruim voor vertrektijd van de vlucht iets schriftelijk/elektronisch hebt staan waarin je de voucher aanvraagt om bovengenoemde reden.
Ik werk niet bij KLM, dus een garantie kan ik je niet geven. Momenteel zie ik geen specifieke policy online staan voor Nieuw Zeeland. Hun algemene beleid momenteel is of een voucher (12 maanden geldig) of vertrekdatum wijzigen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:14 schreef boriq het volgende:
[..]
Dus een email of iets dergelijks? Of is een bericht op Whatsapp genoeg?
En een refund is alleen als voucher mogelijk?
Een aantal hebben je loyalty al verlengd met een jaar (Cathay e.a.). Andere zullen nog wel even afwachten en het over 1-2 maanden ook doen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Hebben ze niet aangegeven. Ze geven je gratis de mogelijkheid tot verplaatsing voor de maand van April dus daar kan je gebruik van maken. Gewoon wachten tot je e-mail krijgt van ze.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ryanair heeft alle vluchten gecanceld. Ik had er een geboekt voor 25 april tot 28 april. Ik kan alleen niet zien tot wanneer ze alles eruit hebben gegooid. Iemand een idee? En heeft iemand een idee hoe het dan zit met het hotel dat wij geboekt hebben?
Als het geen pakket is wel inderdaad. Ik heb mijn hotel eind april ook geannuleerd en krijg al mijn geld terug (was onder normale omstandigheden ook het geval geweest trouwens). Wat betreft mijn vlucht wacht ik gewoon af.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:47 schreef RipCity het volgende:
Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
Das wel iets om je druk over te maken jaquote:Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Eerlijk, ik wil mijn status heel graag houdenquote:Op woensdag 18 maart 2020 20:07 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Das wel iets om je druk over te maken ja![]()
Na april krijg je dezelfde status als alle andere passagiers: Corona Surviver
Dus ze geven een gratis verplaatsing aan? Maar wat als dat niet in mijn agenda past en gewoon mijn geld terug wil?quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hebben ze niet aangegeven. Ze geven je gratis de mogelijkheid tot verplaatsing voor de maand van April dus daar kan je gebruik van maken. Gewoon wachten tot je e-mail krijgt van ze.
Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
KLM heeft de XP eis naar beneden bijgesteld in ieder geval.quote:Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Oké, ik wilde dus even kijken naar wanneer ik kan omboeken en toen kreeg ik ineens een smsje van KLM dat mijn vlucht omgeboekt is naar Lufthansa. Nu zie ik nergens meer de optie om nog eens om te boeken...quote:Op woensdag 18 maart 2020 17:33 schreef Hojdhopper het volgende:
Wilde vanavond mijn vluch met KLM (direct bij KLM geboekt) van a.s. vrijdag omboeken. Nu kreeg ik een mailtje dat ie gecancelled is. Prima, niet zo erg dus.
Maar er staat dus in:
De omboekmogelijkheid blijft beschikbaar voor 6 maanden, dus u kunt erop vertrouwen dat u op een later moment kunt reizen.
Betekent dat dat ik de vlucht mag omboeken naar een andere tijdstip dat binnen 6 maanden plaats vindt, of mag ik de komende 6 maanden nog omboeken?
quote:Op woensdag 18 maart 2020 20:13 schreef Yreal het volgende:
Eerlijk, ik wil mijn status heel graag houden
Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjesquote:Op donderdag 19 maart 2020 07:10 schreef XL het volgende:
Ben ook wel benieuwd of ze coulance gaan doen
Oké, vlucht voor morgen geannuleerd - voucher ontvangen. Geholpen via de Webcare op facebook.quote:Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oké, ik wilde dus even kijken naar wanneer ik kan omboeken en toen kreeg ik ineens een smsje van KLM dat mijn vlucht omgeboekt is naar Lufthansa. Nu zie ik nergens meer de optie om nog eens om te boeken...
Wtf..
Ja en nee, als in ja, er zijn op dit moment wel belangrijkere zaken te regelen, maar nee, deze klanten zorgen natuurlijk wel voor een grote omzet. Als die wegvallen omdat ze status verliezen, betekent dat een groot gat in de omzet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:43 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjes
Bedoel meer coulance om status te houden, omdat ik niet kan bewijzen dat ik die status waard ben. Zij dat echter weten omdat ik al 10 jaar frequent flyer bij ze ben.quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:43 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjes
Die trouwe klanten brengen dan ook het geld in het laatje, niet het transavia volk dat voor 30 euro naar Spanje vliegt....quote:Op donderdag 19 maart 2020 10:43 schreef Fred het volgende:
[..]
[..]
Grote kans dat KLM annuleert, dan zit je goed. Ook als zij niet annuleren zijn airlines nu meer flexibel dan anders.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:10 schreef Momo het volgende:
KLM vluchten die zijn geboekt de komende tijd zonder annulerings-optie, zijn hopeloos toch voor een refund?
KLM gaat dan niet failliet als ze alles moeten uitkeren? Heb trouwens geen doorlopende reisverzekering nu. (jaja had ik moeten afsluiten). Als ik die 700 euro weer terug zie kan het alleen maar meevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:37 schreef XL het volgende:
[..]
Grote kans dat KLM annuleert, dan zit je goed. Ook als zij niet annuleren zijn airlines nu meer flexibel dan anders.
KLM gaat echt niet zo maar annuleren..maar eerder werken met vouchers. Gisteren werd dit nog besproken bij Jinek. Als iedere klant z'n geld terug eist, gaan maatschappijen of organisaties gewoon heel snel failliet.quote:Op donderdag 19 maart 2020 11:37 schreef XL het volgende:
[..]
Grote kans dat KLM annuleert, dan zit je goed. Ook als zij niet annuleren zijn airlines nu meer flexibel dan anders.
Wat ik zo lees keert een reisverzekering hiervoor niet uitquote:Op donderdag 19 maart 2020 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
KLM gaat dan niet failliet als ze alles moeten uitkeren? Heb trouwens geen doorlopende reisverzekering nu. (jaja had ik moeten afsluiten). Als ik die 700 euro weer terug zie kan het alleen maar meevallen.
Dit ja, heb het dus vanochtend zelf ondervonden. Annuleren geen probleem, maar wel tegen een voucher.quote:Op donderdag 19 maart 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
KLM gaat echt niet zo maar annuleren..maar eerder werken met vouchers. Gisteren werd dit nog besproken bij Jinek. Als iedere klant z'n geld terug eist, gaan maatschappijen of organisaties gewoon heel snel failliet.
Goede vraag die je beter bij KLM neer kunt leggen. Feit is dat je reis voor 99% gewoon niet door zal gaan.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef Blik het volgende:
Ik ga over 5 weken naar Bali, of ja, of ik ga is hoogst onzeker natuurlijk. Op dit moment gaan de vluchten van KLM naar Singapore/Denpasar gewoon door. Als ik annuleer krijg ik dus vouchers om later dit jaar/volgend jaar alsnog een vlucht te boeken?
Maar wat nou als ik wacht en KLM niet zelf annuleert, heb ik dan wegens het "uitreisverbod" alsnog wel recht op die vouchers?
Ja, zal ik op termijn ook wel doen, wil alleen niet de overvolle CS-afdeling belasten met een vraag die pas over enkele weken echt relevant wordtquote:Op donderdag 19 maart 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goede vraag die je beter bij KLM neer kunt leggen. Feit is dat je reis voor 99% gewoon niet door zal gaan.
Ik zou ook gewoon nog even wachten tot er wat meer duidelijk wordt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 13:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, zal ik op termijn ook wel doen, wil alleen niet de overvolle CS-afdeling belasten met een vraag die pas over enkele weken echt relevant wordt
Wachten, en kijken wat er gebeurd. Risk reward is vrij laag.quote:Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb dus een ticket via Turkish Airlines. Mijn trip staat gepland op 30 april, maar nu staat er al op de website dat mijn boeking in aanmerking komt voor cancellation of re-scheduling.
Als ik wil cancellen, en druk op calculate refund, komt er een bedrag uit van USD 47,-. Zou het zo kunnen zijn, dat ik eventueel meer terug kan krijgen dan 47,- maar dat de website - gezien de huidige toestanden - hier niet op is ingesteld ?
Overigens is mijn vlucht officieel nog niet gecancelled. Voorlopig zijn tot 17 april alle vluchten opgeschort, terwijl mijn vlucht op 30 april is. Je kan er echter op wachten dat volgende week 30 april ook geschrapt wordt.
Alvast bedankt voor de hulp. (Ik heb me er eigenlijk al mee verzoend dat ik helemaal niks terug krijg, maar een blije - kijk ons eens klantvriendelijk zijn - email dat je kan cancellen, en dan met een refund van 47 USD op een ticket prijs van 1200 aankomen is een beetje sneu….
Mijn idee ook. Kan altijd nog omboeken of cancellen.quote:Op maandag 23 maart 2020 11:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wachten, en kijken wat er gebeurd. Risk reward is vrij laag.
Ik zie juist berichten dat turkish bezig is met hele goede voorwaarde om je te bergen niet te annuleren.
https://onemileatatime.com/turkish-airlines-cancels-flights/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |