abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 maart 2020 @ 15:40:33 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_191866499
Dat is wel channant...

Sorry, kon het niet laten :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 16:01:00 #152
45833 crew  Fogel
pi_191866802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Doorgaand ticket. Ik probeer nu Lufthansa te bellen, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Na het keuzemenu gebeurt er helemaal niets...
Online kan je niks aanpaasen zelf?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 6 maart 2020 @ 18:41:13 #153
204633 Fred2
Kritisch
pi_191868892
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 15:31 schreef Hi_flyer het volgende:
Doorgaand ticket. Ik probeer nu Lufthansa te bellen, maar blijkbaar ben ik niet de enige. Na het keuzemenu gebeurt er helemaal niets...
Je zou ook in kunnen loggen op de site van Frankfurt met je boekingscode en/of vluchtnummer.
So we just called him Fred too
  vrijdag 6 maart 2020 @ 19:55:53 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191870043
Lufthansa heeft aangekondigd om 50% van de vluchten te annuleren, dus ja hun service center is wat overbelast, want je zal niet de enige persoon zijn die getroffen is.

In dit soort tijdens is de Platinum Servicelijn van KLM een uitkomst, want ook hier sta je in de wacht maar mijn gewenste aanpassing is uiteindelijk binnen totaal 12 minuten geregeld.

Tip, al ken ik de openingstijden van Lufthansa niet, om in de nacht te bellen, dan kom je er vaak wel door. Al komt dat niet altijd uit natuurlijk. Maar om iets geregeld te krijgen is het wel zaak om zo snel mogelijk te bellen omdat vluchten juist door annuleringen ook weer sneller vol zitten. Aanpassing moet trouwens geen probleem zijn, want anders moet Lufthansa hotelkosten en dergelijke betalen. En gezien je maandag al vertrekt zou de EU261 regeling van toepassing kunnen zijn, al zal Lufthansa die standaard afwijzen dan wordt je doorverwezen naar de geschillencommissie.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 maart 2020 @ 20:22:55 #155
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_191870528
Als ik zo even kijk, kan ik maandag gewoon vertrekken (taxi om 4:15 ligt ook al vast) en regelen ze in Frankfurt maar een hotel en eten. Een dagje werken vanuit een hotelkamer is geen probleem. Als ik het goed begrijp, krijg ik sowieso 600 euro compensatie voor de eerste vlucht.
pi_191887974
hoe kan ik mijn voornaam wijzigen bij klm?
dus ja ja wil ik wijzigen in nee ja.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 22:06:47 #157
204633 Fred2
Kritisch
pi_191891043
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 20:45 schreef Chunees het volgende:
hoe kan ik mijn voornaam wijzigen bij klm?
dus ja ja wil ik wijzigen in nee ja.
Volgens de voorwaarden niet.
So we just called him Fred too
  maandag 9 maart 2020 @ 09:44:04 #158
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_191917649
Ben netjes omgeboekt door Lufthansa via Delhi. 8 uurtjes vertraging. Beter dan een dag ^O^
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:08:42 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191949729
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 22:06 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Volgens de voorwaarden niet.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat de wijziging betreft. Als het een erg kleine wijziging is en ook een logische vergissing is, henkjan moet zijn Henk-Jan dan zal men daar niet moeilijk over doen, het gaat immers duidelijk om dezelfde persoon.
Als Henk-Jan is geboekt en het moet Dirk-Jan worden, tja dat is al een heel ander persoon..
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 10:41:49 #160
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192022025
Ik zou vanavond via Kuala Lumpur met KLM/Malaysia Airlines naar Auckland vliegen en daar maandag aankomen, vanwege de 14 dagen dat je in self-quarantaine (vanaf maandag 00:00 :'( )moet blijven mijn vriendin en ik in Nederland. Nu krijg ik KLM op geen enkele manier aan de telefoon (lijn is bezet) en ik ga niet uit van een snelle reactie op whatsapp of twitter. Kan ik nadat de vlucht vertrokken is (maar wij niet meegegaan zijn) ook nog een refund aanvragen?
pi_192022999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 10:41 schreef boriq het volgende:
Ik zou vanavond via Kuala Lumpur met KLM/Malaysia Airlines naar Auckland vliegen en daar maandag aankomen, vanwege de 14 dagen dat je in self-quarantaine (vanaf maandag 00:00 :'( )moet blijven mijn vriendin en ik in Nederland. Nu krijg ik KLM op geen enkele manier aan de telefoon (lijn is bezet) en ik ga niet uit van een snelle reactie op whatsapp of twitter. Kan ik nadat de vlucht vertrokken is (maar wij niet meegegaan zijn) ook nog een refund aanvragen?
In mijn ervaring, bedraagt de reactietijd op WhatsApp momenteel 32 uur. Ik zou ervoor zorgen dat je ruim voor vertrektijd van de vlucht iets schriftelijk/elektronisch hebt staan waarin je de voucher aanvraagt om bovengenoemde reden.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 12:14:25 #162
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192023576
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:40 schreef exelletor het volgende:

[..]

In mijn ervaring, bedraagt de reactietijd op WhatsApp momenteel 32 uur. Ik zou ervoor zorgen dat je ruim voor vertrektijd van de vlucht iets schriftelijk/elektronisch hebt staan waarin je de voucher aanvraagt om bovengenoemde reden.
Dus een email of iets dergelijks? Of is een bericht op Whatsapp genoeg?
En een refund is alleen als voucher mogelijk?
pi_192023907
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 12:14 schreef boriq het volgende:

[..]

Dus een email of iets dergelijks? Of is een bericht op Whatsapp genoeg?
En een refund is alleen als voucher mogelijk?
Ik werk niet bij KLM, dus een garantie kan ik je niet geven. Momenteel zie ik geen specifieke policy online staan voor Nieuw Zeeland. Hun algemene beleid momenteel is of een voucher (12 maanden geldig) of vertrekdatum wijzigen.

Volgens hun FAQ, dien je contact op te nemen met de klantenservice. Whatsapp is een van de mogelijkheden en ik zie niet waarom dat niet genoeg zou zijn. Ik zou dan wel je boekingscode + contactgegevens (achternaam) meesturen, zodat ze je kunnen herkennen.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 13:29:46 #164
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192024958
Thanks, ga ik dat proberen!
Hopelijk kunnen we ergens dit jaar nog een keer naar Nieuw-Zeeland, had na twee omboekingen al de hoop dat drie maal scheepsrecht zou mogen zijn, maar helaas...
pi_192027395
Als je niet gaat en je hebt niets van tevoren zwart op wit ben je denk ik gewoon een no show en ben je je geld kwijt
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_192031881
https://www.sgr.nl/reisor(...)lering-of-omboeking/

Mocht je pakket reis hebben geboekt :0)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:32:39 #167
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_192032284
Direct bij KLM geboekt, nu maar een verzoek tot teruggave gedaan, dan hebben we in elk geval iets op papier en in het systeem.
pi_192123693
Wilde vanavond mijn vluch met KLM (direct bij KLM geboekt) van a.s. vrijdag omboeken. Nu kreeg ik een mailtje dat ie gecancelled is. Prima, niet zo erg dus.

Maar er staat dus in:
De omboekmogelijkheid blijft beschikbaar voor 6 maanden, dus u kunt erop vertrouwen dat u op een later moment kunt reizen.

Betekent dat dat ik de vlucht mag omboeken naar een andere tijdstip dat binnen 6 maanden plaats vindt, of mag ik de komende 6 maanden nog omboeken?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_192124470
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Jesus saves but death prevails.
pi_192124684
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Een aantal hebben je loyalty al verlengd met een jaar (Cathay e.a.). Andere zullen nog wel even afwachten en het over 1-2 maanden ook doen.

Zelfde als de Hiltons en Marriots etc. Ben Diamond en Titanium en bijna onmogelijk om de nachten te behalen dit jaar dus denk dat ze OF je een target geven van 20-25-30% less of dat ze het gewoon voor iedereen met een jaar gaan verlengen. Zoiets zullen de airlines ook wel doen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 18 maart 2020 @ 18:37:05 #171
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192125212
Ryanair heeft alle vluchten gecanceld. Ik had er een geboekt voor 25 april tot 28 april. Ik kan alleen niet zien tot wanneer ze alles eruit hebben gegooid. Iemand een idee? En heeft iemand een idee hoe het dan zit met het hotel dat wij geboekt hebben?
pi_192125375
Vandaag 1 vlucht omgeboekt naar september (Dublin met Air Lingus) en 4 vluchten geannuleerd (Etihad, Virgin Australia, Quantas en Air Caledonia). Benieuwd of/hoeveel geld ik terug ga zien. :{
pi_192125466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:37 schreef Sunri5e het volgende:
Ryanair heeft alle vluchten gecanceld. Ik had er een geboekt voor 25 april tot 28 april. Ik kan alleen niet zien tot wanneer ze alles eruit hebben gegooid. Iemand een idee? En heeft iemand een idee hoe het dan zit met het hotel dat wij geboekt hebben?
Hebben ze niet aangegeven. Ze geven je gratis de mogelijkheid tot verplaatsing voor de maand van April dus daar kan je gebruik van maken. Gewoon wachten tot je e-mail krijgt van ze.

Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 19:10:05 #174
9859 crew  Karina
Woman
pi_192126062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:47 schreef RipCity het volgende:
Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
Als het geen pakket is wel inderdaad. Ik heb mijn hotel eind april ook geannuleerd en krijg al mijn geld terug (was onder normale omstandigheden ook het geval geweest trouwens). Wat betreft mijn vlucht wacht ik gewoon af.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_192127801
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
Das wel iets om je druk over te maken ja :{

Na april krijg je dezelfde status als alle andere passagiers: Corona Surviver
So we just called him Fred too
pi_192127966
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:07 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Das wel iets om je druk over te maken ja :{

Na april krijg je dezelfde status als alle andere passagiers: Corona Surviver
Eerlijk, ik wil mijn status heel graag houden :P
  woensdag 18 maart 2020 @ 22:18:48 #177
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_192131224
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:47 schreef RipCity het volgende:

[..]

Hebben ze niet aangegeven. Ze geven je gratis de mogelijkheid tot verplaatsing voor de maand van April dus daar kan je gebruik van maken. Gewoon wachten tot je e-mail krijgt van ze.

Wat heeft je hotel ermee te maken? Staat toch los van je vlucht?
Dus ze geven een gratis verplaatsing aan? Maar wat als dat niet in mijn agenda past en gewoon mijn geld terug wil?
  Moderator woensdag 18 maart 2020 @ 22:27:45 #178
45833 crew  Fogel
pi_192131525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:04 schreef Shivo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de maatschappijen hun frequent flyer programmas gaan aanpassen. Op twee na zijn al mijn trips in de eerste paar maanden gecanceled en het is onwaarschijnlijk dat ik dat nog kan inhalen. Velen met mij. Raken we nu onze status kwijt? Lijkt me ook niet in het voordeel van de maatschappij, nauwelijks klanten in de hoogste categorieen.
KLM heeft de XP eis naar beneden bijgesteld in ieder geval.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:10:15 #179
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192135422
Bij Lufthansa is dit jaar het laatste jaar waar je 2 jaar status krijgt. Ik heb vorig jaar verlengd dus status tot feb 2022. Dus ook als ik dit jaar de resterende 20 legs niet haal heb ik volgend jaar status.

Als we in September weer mogen vliegen haal ik die nog wel.

Ik heb er al 10
Heb er 5 gecancelled

Ben ook wel benieuwd of ze coulance gaan doen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_192136881
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:33 schreef Hojdhopper het volgende:
Wilde vanavond mijn vluch met KLM (direct bij KLM geboekt) van a.s. vrijdag omboeken. Nu kreeg ik een mailtje dat ie gecancelled is. Prima, niet zo erg dus.

Maar er staat dus in:
De omboekmogelijkheid blijft beschikbaar voor 6 maanden, dus u kunt erop vertrouwen dat u op een later moment kunt reizen.

Betekent dat dat ik de vlucht mag omboeken naar een andere tijdstip dat binnen 6 maanden plaats vindt, of mag ik de komende 6 maanden nog omboeken?
Oké, ik wilde dus even kijken naar wanneer ik kan omboeken en toen kreeg ik ineens een smsje van KLM dat mijn vlucht omgeboekt is naar Lufthansa. Nu zie ik nergens meer de optie om nog eens om te boeken... :(

Wtf..
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_192136935
Air Lingus gister maar noodgedwongen omgeboekt omdat er maar geen reactie kwam op mijn verzoek tot een refund. Nu krijg ik vanmorgen een mailtje met een optie voor een voucher +10% van de reissom. Handig aangezien mijn vlucht om 9:35 was. Toch maar ingevuld.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:43:46 #182
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192138607
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:13 schreef Yreal het volgende:
Eerlijk, ik wil mijn status heel graag houden :P
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2020 07:10 schreef XL het volgende:
Ben ook wel benieuwd of ze coulance gaan doen
Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjes 8)7
So we just called him Fred
pi_192138753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:20 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Oké, ik wilde dus even kijken naar wanneer ik kan omboeken en toen kreeg ik ineens een smsje van KLM dat mijn vlucht omgeboekt is naar Lufthansa. Nu zie ik nergens meer de optie om nog eens om te boeken... :(

Wtf..
Oké, vlucht voor morgen geannuleerd - voucher ontvangen. Geholpen via de Webcare op facebook.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:43 schreef Fred het volgende:

[..]

[..]

Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjes 8)7
Ja en nee, als in ja, er zijn op dit moment wel belangrijkere zaken te regelen, maar nee, deze klanten zorgen natuurlijk wel voor een grote omzet. Als die wegvallen omdat ze status verliezen, betekent dat een groot gat in de omzet.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:56:24 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192138782
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:43 schreef Fred het volgende:

[..]


[..]

Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjes 8)7
Bedoel meer coulance om status te houden, omdat ik niet kan bewijzen dat ik die status waard ben. Zij dat echter weten omdat ik al 10 jaar frequent flyer bij ze ben.

Ze geven me genoeg extra's
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 11:10:18 #185
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192139003
KLM vluchten die zijn geboekt de komende tijd zonder annulerings-optie, zijn hopeloos toch voor een refund?
pi_192139042
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:43 schreef Fred het volgende:

[..]


[..]

Airlines vrezen hun voortbestaan en hun "trouwe" klanten maken zich druk om hun gratis extraatjes 8)7
Die trouwe klanten brengen dan ook het geld in het laatje, niet het transavia volk dat voor 30 euro naar Spanje vliegt....

Het trouwe publiek zijn ook de eerste die weer gaan vliegen. Dus ja, die marginale kosten van een gratis biertje tijdens je overstap en voor mogen in de rij gaan een verschil maken.

Bovendien was ik ook niet bijster serieus.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:37:59 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192139461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:10 schreef Momo het volgende:
KLM vluchten die zijn geboekt de komende tijd zonder annulerings-optie, zijn hopeloos toch voor een refund?
Grote kans dat KLM annuleert, dan zit je goed. Ook als zij niet annuleren zijn airlines nu meer flexibel dan anders.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 11:42:52 #188
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192139598
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:37 schreef XL het volgende:

[..]

Grote kans dat KLM annuleert, dan zit je goed. Ook als zij niet annuleren zijn airlines nu meer flexibel dan anders.
KLM gaat dan niet failliet als ze alles moeten uitkeren? Heb trouwens geen doorlopende reisverzekering nu. (jaja had ik moeten afsluiten). Als ik die 700 euro weer terug zie kan het alleen maar meevallen. :)
pi_192140491
quote:
99s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:37 schreef XL het volgende:

[..]

Grote kans dat KLM annuleert, dan zit je goed. Ook als zij niet annuleren zijn airlines nu meer flexibel dan anders.
KLM gaat echt niet zo maar annuleren..maar eerder werken met vouchers. Gisteren werd dit nog besproken bij Jinek. Als iedere klant z'n geld terug eist, gaan maatschappijen of organisaties gewoon heel snel failliet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192140499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:42 schreef Momo het volgende:

[..]

KLM gaat dan niet failliet als ze alles moeten uitkeren? Heb trouwens geen doorlopende reisverzekering nu. (jaja had ik moeten afsluiten). Als ik die 700 euro weer terug zie kan het alleen maar meevallen. :)
Wat ik zo lees keert een reisverzekering hiervoor niet uit
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_192141107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

KLM gaat echt niet zo maar annuleren..maar eerder werken met vouchers. Gisteren werd dit nog besproken bij Jinek. Als iedere klant z'n geld terug eist, gaan maatschappijen of organisaties gewoon heel snel failliet.
Dit ja, heb het dus vanochtend zelf ondervonden. Annuleren geen probleem, maar wel tegen een voucher.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:13:09 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_192141340
Ik ga over 5 weken naar Bali, of ja, of ik ga is hoogst onzeker natuurlijk. Op dit moment gaan de vluchten van KLM naar Singapore/Denpasar gewoon door. Als ik annuleer krijg ik dus vouchers om later dit jaar/volgend jaar alsnog een vlucht te boeken?

Maar wat nou als ik wacht en KLM niet zelf annuleert, heb ik dan wegens het "uitreisverbod" alsnog wel recht op die vouchers?
pi_192141941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef Blik het volgende:
Ik ga over 5 weken naar Bali, of ja, of ik ga is hoogst onzeker natuurlijk. Op dit moment gaan de vluchten van KLM naar Singapore/Denpasar gewoon door. Als ik annuleer krijg ik dus vouchers om later dit jaar/volgend jaar alsnog een vlucht te boeken?

Maar wat nou als ik wacht en KLM niet zelf annuleert, heb ik dan wegens het "uitreisverbod" alsnog wel recht op die vouchers?
Goede vraag die je beter bij KLM neer kunt leggen. Feit is dat je reis voor 99% gewoon niet door zal gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:49:49 #194
62913 Blik
The one and Only!
pi_192142068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goede vraag die je beter bij KLM neer kunt leggen. Feit is dat je reis voor 99% gewoon niet door zal gaan.
Ja, zal ik op termijn ook wel doen, wil alleen niet de overvolle CS-afdeling belasten met een vraag die pas over enkele weken echt relevant wordt
  donderdag 19 maart 2020 @ 20:10:58 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_192150561
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, zal ik op termijn ook wel doen, wil alleen niet de overvolle CS-afdeling belasten met een vraag die pas over enkele weken echt relevant wordt
Ik zou ook gewoon nog even wachten tot er wat meer duidelijk wordt.

Ikzelf heb veel vluchten in de planning staan die hoogstwaarschijnlijk niet uitgevoerd worden, maar ik wacht nog even af totdat de tijd daar is, want dan weet je ook wat je eventuele opties zijn.

Ik verwacht dat echt als toeristische passagier overal ter wereld heenvliegen nog wel even ver weg is. Al doen landen als Thailand en Indonesië niet heel veel aan inreisbeperkingen, ik denk dat ze uiteindelijk wel maatregelen moeten nemen onder druk.

Tijd zal leren of men in de toekomst bij nieuwe virussen op dezelfde manier maatregelen gaat nemen om 1-2% van de wereldbevolking mogelijk te kunnen redden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_192173930
ik wil een reis annuleren op ebookers.de
nu staat er dit op hun website,

Bei einigen Hotels können Sie Ihre Buchung online in Ihrem Reiseplan ändern. Wenn Sie in Ihrem Reiseplan auf "Buchung ändern" klicken und auf unsere Kundenservice Seite weitergeleitet werden, sind Online-Änderungen leider nicht möglich. Stornieren Sie dann bitte Ihre Buchung und nehmen Sie eine neue Buchung vor, die Ihren Änderungen entspricht.

In einigen Fällen kann das Hotel eine Gebühr für die späte Stornierung berechnen. Falls dies der Fall sein sollte, rufen Sie uns bitte vor dem Stornieren an und wir helfen Ihnen gerne weiter.

de optie buchung andern werkt niet,maar hoe werkt het volgende?
Stornieren Sie dann bitte Ihre Buchung und nehmen Sie eine neue Buchung vor, die Ihren Änderungen entspricht.
pi_192221384
Heb dus een ticket via Turkish Airlines. Mijn trip staat gepland op 30 april, maar nu staat er al op de website dat mijn boeking in aanmerking komt voor cancellation of re-scheduling.

Als ik wil cancellen, en druk op calculate refund, komt er een bedrag uit van USD 47,-. Zou het zo kunnen zijn, dat ik eventueel meer terug kan krijgen dan 47,- maar dat de website - gezien de huidige toestanden - hier niet op is ingesteld ?

Overigens is mijn vlucht officieel nog niet gecancelled. Voorlopig zijn tot 17 april alle vluchten opgeschort, terwijl mijn vlucht op 30 april is. Je kan er echter op wachten dat volgende week 30 april ook geschrapt wordt.

Alvast bedankt voor de hulp. (Ik heb me er eigenlijk al mee verzoend dat ik helemaal niks terug krijg, maar een blije - kijk ons eens klantvriendelijk zijn - email dat je kan cancellen, en dan met een refund van 47 USD op een ticket prijs van 1200 aankomen is een beetje sneu….
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_192222275
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Heb dus een ticket via Turkish Airlines. Mijn trip staat gepland op 30 april, maar nu staat er al op de website dat mijn boeking in aanmerking komt voor cancellation of re-scheduling.

Als ik wil cancellen, en druk op calculate refund, komt er een bedrag uit van USD 47,-. Zou het zo kunnen zijn, dat ik eventueel meer terug kan krijgen dan 47,- maar dat de website - gezien de huidige toestanden - hier niet op is ingesteld ?

Overigens is mijn vlucht officieel nog niet gecancelled. Voorlopig zijn tot 17 april alle vluchten opgeschort, terwijl mijn vlucht op 30 april is. Je kan er echter op wachten dat volgende week 30 april ook geschrapt wordt.

Alvast bedankt voor de hulp. (Ik heb me er eigenlijk al mee verzoend dat ik helemaal niks terug krijg, maar een blije - kijk ons eens klantvriendelijk zijn - email dat je kan cancellen, en dan met een refund van 47 USD op een ticket prijs van 1200 aankomen is een beetje sneu….
Wachten, en kijken wat er gebeurd. Risk reward is vrij laag.

Ik zie juist berichten dat turkish bezig is met hele goede voorwaarde om je te bergen niet te annuleren.

https://onemileatatime.com/turkish-airlines-cancels-flights/
  maandag 23 maart 2020 @ 12:15:20 #199
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_192223014
Afwachten is sowieso geen slecht idee.

Ik had een nun refundable naar Boston, met overstap in Frankfurt. Twee weken voor vertrek wijzigde onze travel policy, ik cancelde niet. 2 dagen van tevoren cancelled Lufthansa een van de (5) legs vanwege teruggelopen (de feeder naar Frankfurt). Ik weigerde de omboeking en door verandering van voorwaarden mocht ik cancellen. Al het geld terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door XL op 23-03-2020 13:10:48 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_192223434
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wachten, en kijken wat er gebeurd. Risk reward is vrij laag.

Ik zie juist berichten dat turkish bezig is met hele goede voorwaarde om je te bergen niet te annuleren.

https://onemileatatime.com/turkish-airlines-cancels-flights/
Mijn idee ook. Kan altijd nog omboeken of cancellen.

Over omboeken gesproken, heb een ticket naar Tel Aviv, als ik dat ga omboeken, kan ik dan ook de bestemming veranderen ? Amsterdam bijvoorbeeld, en het eventuele verschil bij betalen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')